Diskuse k článku: Jaký vybrat svůj první feeder?

Autor diskuse: Čudlař - Profil , 5.2.2006

profo - Profil | St 8.2.2006 7:39:33

Mám od Shakeaspeare (sakriš snad se to v životě nenaučím psát) 5-20g, délka 2,70m, ale přesný typ si z hlavy nevzpomenu. Pokud ho najdu na netu dám ti vědět.

Bulk - Profil | St 8.2.2006 7:36:26

profo: CO máš za picker??

profo - Profil | St 8.2.2006 7:32:57

MrKos : ta špička jestli jsi dobře četl byla použita na vláčení a né na klasické chytání na pickeru. Pro tvoji informaci : na lov s pickerem používám špičky dle potřeby max do 1oz. Picker co mám (již delší dobu) má psanou gramáž 5-20g a musím tě ujistit, že krmítko 10g s ním bezproblémů funguje a prutu to nevadí. Jinak ještě doplnění již dříve jsem psal, že používám dosti často na stojáku krmítka o váze 5g. Co teď ty na to, protože tohle krmítko zvládne i ten nejměkčí picker.

Čudlař : pokud se tě můj doplněk jakkoliv dotkl, omlouvám se vlivem na sdělení MM, že to není z tvé ruky.

MM : poznámka je dobrá leč možná mohla být napsána trochu jinak. Třeba, že na picker se nedoporučuje lov pomocí krmítka. Myslím, že věta na picker se nedá chytat s krmítkem, není zrovna vhodně zvolena.

All : Jinak ode mne stejně jako od ostatních to bylo myšleno jako pouhé doplnění k článku a já myslel, že od toho je diskuze, ale jak je vidět je zde i spousta lidí, kterým to nadzdvihlo mandle. Pokud jsem se v termínu diskuze tedy spletl, tak se omlouvám, ale stále si v této debatě stojím za svým. Bylo to doplnění a s pickerem nikdo lov s krmítkem nezakázal a proto si myslím (a i to praktikuji), že se s ním tak lovit dá. Toť vše.

karelretik | Út 7.2.2006 22:17:17

dávám za jedna a vůbec mi nevadí,že tam je něco o pickru,co tam asi podle odborníků být nemá.Jen prosím napište někdo ten samý článek o prutech na přívlač včetně toho přehledu pls......

Ledňáček (Iceman) - Profil | Út 7.2.2006 22:12:21

Jednou mě možná dáte za pravdu, ale to bude v době až bude boom v chytání pickerem. To už ale zase budu někde jinde :o))

attila - Profil | Út 7.2.2006 21:32:59

MM - a nešlo smáznout jen název:-) a napsat Mrkmen s pickerem na Dyji:-))

Sam | Út 7.2.2006 21:23:18

nepoznám,samozřejmě a taky se mi nepozdává taková zátěž na picker.Možná asi špatný překlad.

attila - Profil | Út 7.2.2006 21:15:25

SAM - a poznáš bezpečně, že je to picker?! Víš on překladatel byl trochu popleta... Hned vedle toho obrázku je příběh ,že Tadeusz došel k vodě vyměnil návazec za metrový ,ZATÍŽIL NEVELKÝM BROKEM... a chytal.Neříkám že to není picker a taky neříkám že s pickerem nelze chytat s krmítkem.

Sam | Út 7.2.2006 21:05:02

[MM: potvrzuji, ze zde byl obrazek z uvadene knihy s textem "s pickerem u narvy" ale copyright je copyright... ]
Rybaření - Lov na položenou, Kolendowicz, Zalewski, část I.
Otoč na stranu 223, to je ona? S pickerem u Narvy?

Kolči - Profil | Út 7.2.2006 21:03:01

Cudlar: tak jsem konecne precetl tvuj clanek(ve skole pri Ekonomice:-)). Moc se mi libi, je to pekne rozepsane,davam 1.

attila - Profil | Út 7.2.2006 20:54:58

Absolutní souhlas s Drdem. Opravdu si uvědomte že článek je určen pro začátečníky,kterej hledá svůj první feeder ,kde bude mít bezpochyb krmítko a nebude chtít být vázanej vzdáleností náhozu,gramáží krmítka, stylem nahazování a celkově jinými vlastnostmi i když podobnými. Nepleťe začátečníkům hlavu ,jako první prut určitě feeder ,pro skušenější picker.
Myslím že napsat že s pickerem se nechytá s krmítkem je menší zlo než říct "jo ,může se bez obav"

Martin M. - Profil | Út 7.2.2006 20:07:21

IgorS> bohuzel jsem tylhe knihy (oba dily) pujcil kamosovi, takze si nic nenalistuji. Ale asi vim, co tam bude :-)

IgorŠ - Profil | Út 7.2.2006 19:38:08

MM: Nemôžem odolať ... :)
Siahni po rybarskej Biblii - Rybaření - Lov na položenou, Kolendowicz, Zalewski, část I.
Otoč na stranu 223 a je tam pre teba fotka. :-) . A môžeš ju dať i do tejto debaty, ja scaner nemám ...
PS. Stále lepšia taká debata, keď sa bavíme o problémoch, ako 20 nič nehovoriacích príspevkov o tom ako sa príspevok páčil a ako mu dávam za jedna ...

drda - Profil | Út 7.2.2006 18:04:48

Bulk: nemyslíš, že kdyby to autor článku napsal obráceně, tak by to mohlo zmást právě ty, kteří s nahazováním montáží s krmítky zkušenosti žádné nemají a třeba takový picker, o kterém píše Ledňáček, by si koupily? Asi by se potom hodně divili, kdyby se jim picker 3-12 g zlomil při nahazování krmelce 20g + krmení (jak píše Ledňáček). Vždyť v článku bylo napsané, že to lze, že? A ještě víc by se asi divili v obchodě, kdyby mu prodavač vysvětlil, že vrhací zátěž u prutu znamená, že právě takové závaží je pro daný prut optimální.
Ledňáček: pickerový prut opravdu nevlastním. Ale na to, abych pochopil, že prut přetěžuji, když na něj pověsím závaží těžší než povoluje daná tolerance, ho mít jistě nepotřebuji.
Bulk, Ledňáček: uvědomte si, prosím, komu je článek určený. Myslím, že ani jednomu z nás. Proto si myslím, že je pro ty, co s feederem začínají, dobré vědět, že k lovu s krmítky je vhodný feeder a nikoliv picker. Tečka :-)

Martin M. - Profil | Út 7.2.2006 17:50:24

Abych to trochu zklidnil - tu vetu jsem si do clanku prosadil ja, autor ji tam puvodne nemel. Dal jsem ji tam, protoze picker SKUTECNE neni urcen pro lov s krmitkem a kdyz uz byl do tohoto prehledu zarazen, tak by to tam melo byt receno. Souhlasim, ze s nim s krmitkem chytat lze.
Cituji z knihy "Jak se lovi bila ryba": ""nejblizsi pribuzny feederoveho prutu je winklepicker... s vrhaci zatezi do 30 gramu... na krmitko muzeme na zaklade nizke vrhaci zateze zapomenout".

MrKos - Profil | Út 7.2.2006 17:26:39

Ledňáček: ty jsi to rozhrábl... já picker nemám a už ho ani nechci... odchytal jsem na něj několik ( možná desítek ) hodin a i když byl gramáží někde jinde ( 10 - 25 ) tak Ti musím dát zapravdu že s krmítkem se na něj chytat dá... a věřím Ti že i s 3-12g to lze... o tom nepochybuju... každopádně se na to dá nasadit i krmítko 20+20gžrádla.... to už jsme se přehoupli do kapitoly co se dá s kterým prutem dělat a co nedá ( ne však na co je určen)... a toto je extrém na hranici nosnosti tvého proutku... ale já se v žádném případě nechci hádat... když považuješ fakt že chytáš na proutek 3-12 se zátěží 40g za ideální tak budiž....

MrKos - Profil | Út 7.2.2006 17:11:20

Bulk: Tobě se to nějak všechno popletlo... autor tedy podle Tebe napsal že s pickerem se nedá chytat s krmítkem a tím všichni případní zájemci o picker kteří ale dosud chytají bez krmítka a krmí rukou si tento proutek nekoupí právě proto že chytají na krátké vzdálenosti a krmí rukou a jen občas se vyskytne situace kdy krmítko použijí... no tak to se na mě nezlob ale jsem z toho jelen jak kráva :-))) ale abych neplácal kraviny tak ani já jsem nikde netvrdil že se spickerem se nedá chytat s krmítkem.. jen jsem se snažil poukázat na fakt že není picker jako picker... a chtěl bych vidět toho potencionálního kupce který pátrá po feederu a rozmyslí si koupi zrovna na základě ( v článku správně ) uvedené skutečnosti že s pickerem se nechytá tak jako s feederem... a že pro něj není vhodné použití krmítka... prostě se s tím smiř že feeder jako takový je takový a picker makový ( když je to 3-12g tak dokonce čímsi jedinečný ) a nelze tyto techniky lovu slučovat v jednu... lepší už to nebude.... a o tom plovoucím krmítku to snad nemyslíš vážně.... fajnšmekr který takto chytá asi ví o čem to je a nebude řešit fakta uvedená v článku " kterak koupit první feeder " .... fuj to jsem se zase rozčílil... už běž dom .... :-)

Ledňáček (iceman) - Profil | Út 7.2.2006 17:07:13

Mrkos, Drda: vy dva máte ve své výbavě pickery? Jestli ne, tak nechápu, proč se k tomu vyjadřujete.
1. článek byl o feederech, tak tam autor neměl psát o pickerech.
2. když už to tam napsal, tak nevhodným způsobem. Když už jsme u toho, právě kůli tomu, že to čtou začátečníci jsem se proti tomu tvrzení ohradil, protože právě člověk neznalý by si řekl, že si picker nekoupí, protože bude muset krmit rukou a nemůže použít krmítko.
Byl bych moc rád, kdyby jste tu přestali kalit vodu ve věcech, které podle mě znáte pouze z doslechu (čož Mrkos vyčítá bulkovi). Na feederu 3-12g chytám i s 20g krmelcem a mám s tím odchytáno dost. Tak mě pan Mrkos může dále přesvědčovat o tom, co je na můj picker nejvodnější, že? Asi má vlastní zkušenost. A opravdu mě začíná vadit když někdo posuzuje věci se kterýma má zkušenosti nula.

Bulk - Profil | Út 7.2.2006 16:57:20

MrKos: Ale prosím Tě, rozlišuj mezi kritikou článku a doplněním informací u odstavce, který se týká onoho pickeru. To že tam autor napsal, že picker se nedá použít při lovu s krmítkem, může právě Tebou uváděné začátečníky odradit od koupě tohoto prutu, protože kupříkladu většinou krmítko nepoužívají. Chytají na krátkou vzdálenost jen s olůvky a krmí jen rukou, ale občas se vyskytne situace, kdy krmítka použijí. A protože se zrovna rozhodují co si koupit za jemný prut, a jelikož je v článku napsáno, že picker se nedá s krmítkem použít tak si z toho důvodu picker nekoupí. A to je škoda, takže se tu ozvalo pár lidí, kteří doplnili a zcela správně že picker a krmítko se použít dá.

Pak jsou také případy, kdy lovci používájí tzv. plovoucí krmítko a na to je picker nejlepší:-)

MrKos - Profil | Út 7.2.2006 16:45:56

Bulk: ha... takže najednou nemluvíš o sobě ale o nečem co jsi slyšel? :-) no dobře... ono to zajisté jde... tak jak již napsali mnozí přede mnou jde v podstatě cokoliv.... ale každopádně takovej proutek, a o to víc když je to opravdu 3-12g, není stavěnej na nějaké krmítko 20g + krmení... ještě snad plastovej pidikošíček 5g ale i takovej + krmení je až až... já jsem jen reagoval na to jak spousta lidí začala kritizovat článek ve kterém bylo podle mého názoru velice objektivně popsáno co lze a nelze a také mimo jiné pěkně přehledně rozděleno do kategorií což pomůže nejednomu nováčkovi při výběru feederu ... jak již název článku napovídá tak je to primárně určeno právě lidem kteří si chtějí koupit první ! feeder... a těmto lidem radit že s pickerem můžou bez obav chytat s krmítky +- autobus bych opravdu považoval za zbytečné... ale koneckonců je mi to jedno... na článek jsem dal za jedna a pseudopicker 30g si nekoupím... a basta fidli....