Diskuse k článku: Jaký vybrat svůj první feeder?

Autor diskuse: Čudlař - Profil , 5.2.2006

Bulk - Profil | Út 7.2.2006 16:27:11

MrKos: Já nemluvím o sobě, ale Iceman tu již několikrát prezentoval, že s pickerem v pohodě chytá s krmítkama a myslím že má zrovna picker s gramáží 3-12g.

MrKos - Profil | Út 7.2.2006 16:20:02

Bulk: čti pozorně... Tvoje gramáž je bohužel v té toleranci kterou bych spíše přiřadil k levným krátkým feederům.... jediná výhoda je že se s tím člověk vleze i pod keře a nebo do keře.... :-) ale o nějakém dalším zásadním rozdílu ve srovnání s dobrým lightem nejsem moc přesvědčen....

Bulk - Profil | Út 7.2.2006 16:10:17

MrKos: No tak v tom případě máš malou představivost:-)

drda - Profil | Út 7.2.2006 16:07:17

IgorŠ: vcelku s tím, co píšeš, souhlasím. Ale právě tohle jsem měl na mysli, když jsem prut přirovnal k automobilu. Pokud mu naložíš víc, než je užitečné zatížení, tak ho přetěžuješ. A toho se podle mého názoru chtěl autor článku vyvarovat.

MrKos - Profil | Út 7.2.2006 15:55:07

chlapci, chlapci: to že se dá s pickerem chytat i s krmítkem je sice možné ale taky není picker jako picker, že? a pokud má picker horní gramáž 25-30 a více g tak to ani není picker ale jakási levná krátká verze feederu light a v tomto případě je jasné že takovým proutkem lze i to krmítko bez obav vrhat sem a tam.... ovšem nedokážu si představit krmítko 20g + krmení na opravdovém pickeru s gramáží dejme tomu 3 - 12g ( tady mně nechytejte za slovo ).... to se na mě nezlobte ale na takovej proutek patří olovo +-10g a špička 0,5 - 0,75oz ( a ne 3oz, třeba jako chytá profo ) ... a svoje si myslím i o pánovi který s pickerem a 0.12 forpasem tahá v proudu 60-tky mreny.... chudáci mreny :-(

IgorŠ - Profil | Út 7.2.2006 15:43:33

drda:
A ja zasa poviem, že som článok hodnotil dvojkou. Práve kvôli tomu pickeru.
Nehrajme sa na nejake urážanie, však o tom by mala byť diskusia k článku, že si vymeníme skúsenosti, ktoré sú nad zlato.
Ja som s pickerom začínal práve preto, že som dal na rady skúsenejších. Kúpil som pickerku za 1K s tým, že ak ma tento lov chytne, zainvestujem neskôr do drahšieho feedra. Rok som lovil iba s pickerkou a preto som nesúhlasil s kategorickými tvrdeniami v uvedenom článku. Možno by sa mohol vyjadriť sám autor či má skúsenosť s lovom na picker prút, alebo jeho informácie sú iba z druhej ruky. Moja skúsenosť je taká, že na pickerku sa dá v pohode používať 15-20g krmítko, samozrejme ak sa rozumne naplní a ak sa s prútom rozumne zaobchádza. Takisto tvrdím, že sa s pickerom v pohode dá vytiahnúť priemerná ryba. Mojímí najčastejšími úlovkami boli kapre do 50cm a pleskáče(cejni) v podobnej veľkosti. Jediným deficitom ako som už uviedol, bola nižšia (najmä kvoli tomu, že prút je mäkky) vzdialenosť nahadzovania, čo na priehrade bol niekedy problém. Naopak, na rieke(lovil som na Toryse a Hornáde cca 30-50m šírka) bol a stále je picker vhodnejšou voľbou. Minimálne kvôli lepšej manipulácii, pretože je kratší 3m vs. 3,6m.
Aj keď tu už svojho času bola polemika o tomto probléme, na pickera je lepšia signalizácia záberu. Dovolím si tvrdiť, že pri používani šnúry na MH feedri a pri obyčajnom vlasci na pickeri, je signalizácia na pickeri lepšia. Mám na mysli najma jemné zábery. Neviem čím to je, pravdepodobne sa do signalizácie záberu okrem špičky zapája i telo prútu, čo síce nevnímame, ale amplitúda vychýlenia konca prútu - špičky je u pickera väčšia pri rovnakom zaťažení.
V článku sa mi zdalo, že sa o pickerke hovorí tak trocha "macošsky" , preto som prispel svojou skúsenosťou.

patera - Profil | Út 7.2.2006 15:13:31

drda : přesně tak jak jsi teď napsal, já (stejně jako profo - sedí vedle mě) to nevidíme jako přímou výtku článku (na tom to přeci nastojí a ani nepadá) oba jsme to brali jako doplnění toho článku. Tomu rozumíš že jo? A myslím, že tak to brali i ostatní co to napsali. Dá se s tím zachytat s krmítkem stejně tak dobře se s pickerem nechá zavláčet (mimochodem profo to vláčení jednu loňskou vycházku i praktikoval tuším se špičkou 3 oz) a taky to šlo.

drda - Profil | Út 7.2.2006 15:07:22

patera: to jsem nikde nenašel. Ale stejně tak jsem nenašel, že feederový prut není určený k vláčení, že s matchkou se nedá lovit na položenou. Ale uznávám, že v článku je to postaveno až příliš kategoricky.

patera - Profil | Út 7.2.2006 14:55:21

drda : ty jsi někde našel vysloveně napsáno, že picker není určen k lovu na krmítko, já tedy né a stejně na tom budou asi i ti jmenovaní co to sem napsali. Souhlasím s tím, že článek je povedený a dobře napsaný, ale tuto výtku k němu mám taky.

drda - Profil | Út 7.2.2006 14:36:18

Moc dobrý článek. Dávám za 1.
IgorŠ, Bulk, profo, Ledňáček: mám pocit, jakobyste za každou cenu potřebovali na článku najít nějakou mouchu. Že se s pickerem dá lovit s krmítkem neznamená, že je k tomu určený. Je to stejné, jako kdyby někdo uváděl užitečnou hmotnost nějakého vozidla a vy byste mu oponovali, že uveze víc.
Ledňáček: a s tím boomem mi to opravdu přijde už jako slovíčkaření. Nic ve zlém :-)

pirat - Profil | Po 6.2.2006 21:31:49

Výborný článok, poskytuje ucelený prehľad, zoznam prútov môže veľmi pomôcť zorientovať sa. Dva roky som používal medium, vymenil som ho za multipicker, ktorý som zatiaľ využil len na prívlač - úžasná jemnosť - v zime na zubáče nenahraditeľný. Feeder používam hlavne na jar. Lednacek "ironizuje" použitie pípákov. Sú výborné pri dlhšom chytaní, pri slabšom braní a hlavne v noci. Ich použitie som odkukal od MM, za čo mu vyslovujem uznanie. Kolegom, ktorým som tento zlapšovák poradil, si ho veľmi pochvaľujú.

fišer | Po 6.2.2006 20:37:32

Igor Š, Bulk: Mate pravdu, s pickerom je paradna chytačka aj s krmitkom. Ja chodim na Váh /prúdna rieka/ na picker s 20g krmítkom chytat mreny /parmy/. A zápasit s takou 60-kou v prude na 12tke navazci s pickerom je uzasne. Inak dobry clanok na vyber noveho prutu.

Martin M. - Profil | Po 6.2.2006 17:48:26

Lednacek> podle mne je picker urcen k jemnemu lovu s oluvky. Feeder je od slova krmit.

miki - Profil | Po 6.2.2006 17:46:30

Čudlař-Fishky: Nejprve se dodávala se třemi-1, 2 a 3oz, ale to byly jen ty první modely a po několika týdnech byly v prodeji pouze se dvěma. Od konce léta se už dá zase Feeder Catana sehnat se třemi špičkamy.

Ledňáček (Iceman) - Profil | Po 6.2.2006 17:18:45

MM: picker je prosím určen k čemu? K muškaření??? EDIT: vlasně mě ani neodpovídej, od člověka co si dá před feedery pípáky je mě odpověď dopředu jasná :o))))

Milan Smutek - Profil | Po 6.2.2006 17:08:32

Ledňáček- díky

Martin M. - Profil | Po 6.2.2006 17:06:59

K pickerum - samozrejme lze s pickerem chytat s krmitkem, stejne tak lze s krmitkem chytat s match prutem (chytaval jsem tak) nebo treba i muskarskym prutem (rovnez vlastni zkusenost :-)). Zadny z techto prutu k tomu ale vyrobcem nebyl urcen.

skwor | Po 6.2.2006 17:02:40

Měl bych dotaz: Máte někdo zkušenost s prutem SEMA x-force feeder 3,3m 50g? Za necelých 900,- vypadá docela hezky.....

Ledňáček (Iceman) - Profil | Po 6.2.2006 17:01:47

Nic, protože vše už bylo řečeno. Klidně si ho kup, když s ním je spokojeno x MRKmanů tak budeš i ty.

Milan Smutek - Profil | Po 6.2.2006 16:37:31

Tento rok bych chtěl začít s feederem a nevím jaký si mám koupit prut, mě osobně se zamlouvá Mikado T-Rex twin Feeder, více na www.vsenaryby.cz , co na něj říkáte vy??