Diskuse k článku: Jaký vybrat svůj první feeder?

Autor diskuse: Čudlař - Profil , 5.2.2006

profo - Profil | St 8.2.2006 9:35:44

MrKos : konečně..:-)))) Jo trpím a s tím jak jsi to napsal teď plně souhlasím. To je to co jsem se tu snažil říci. V článku je napsáno, že se nedá a to si myslím není správná formulace, ale tím neříkám, že je k tomu určen. To že je k tomu určen je obrat, který nám byl cpán do úst od jiných. To si doufám rozumíme? Nikdo z nás netvrdil, že je k tomu určen, jen to že se to taky dá.

IgorŠ - Profil | St 8.2.2006 9:26:28

Ešte trocha k veci.
Prikladam obrázok z Domaše z roku 2003, kedy v zime rapídne klesla voda. Samozrejme, nafotil som si svoje obľúbené lovne miesto. Lovil som z miesta označeného č.1, lovné miesto je označené č.2. Tam bol môj picker bezkonkurenčný. Dalo sa nahadazovať presne - na 30-40m, krmiť rukou či prakom, voda bola hlboká, dopad krmítka neplašil ryby krmiace sa na dne, triafal som sa presne k hrane, ryby ktoré išli po rovnom dne sa tam automaticky zastavovali. Pripomínam, že keď bol plný stav vody, tá siahala k pontónu, ktorý plával na vode, teda k miestu č.1. Tam by ma neprechytal ani s troma feedrami ... :-)
Neskôr, som si obľúbil z rôznych dôvodov iné lovne miesto, kde bol predpoklad lepších úlovkov - nahadzovať ďalej, ~70m, preto som kúpil Feeder MH, vlasec nahradil šnúrou. Po zvládnutí techniky nahadzovania, po nájdení vhodných krmitiek v pohode dohodím minimálne tam, kde hadzajú priemerní rybári s teleskopami.
Podľa mňa, rozdiel medzi pickerom a feedrom je hlavne vo vzdialenosti lovného miesta a v citlivosti indikácie záberu.

MrKos - Profil | St 8.2.2006 9:25:59

Ledňáček: jaké vášně? já vím jak chytáš a nikde jsem netvrdil že to nejde... stejně tak proti Tobě nemám nic... jestli si dobře všímám tak jsi to ty který tady akorát uráží a posílá někam všechny kteří nesdílejí tvůj názor... kdybych psal totéž co drda tak by se to dalo snad nazvat papouškováním... ale to máš jedno... prostě si myslím svoje a ty zase to svoje a jak jsi napsal tak asi je to správně....

profo: už také trpíš? tak tedy dobře... s pickerem se dá chytat i s krmítkem a v článku to mělo být snad formulováno jako MOŽNÁ alternativa.... ale rozhodně NE jako doporučení nebo snad jako primární určení toho proutku už jen proto že picker na to není určen.... to je podobné jako když tady napíšu že na 7m boloňku hodím 40g krmítko a policajta před špičku.... a doplním to prohlášením že se na to chytat dá.....

drda - Profil | St 8.2.2006 9:21:04

Ledňáček: OK, s tím souhlasím ...)

Ledňáček (Iceman) - Profil | St 8.2.2006 9:16:22

Mrkos: co rejpeš? Vidíš, zase začínáš rozdmíchávat vášně. Oproti tobě drda píše věcně, ty pouze papouškuješ.
Drda: myslím, že jsem tolerantní, ale už se v tom nechci dál hrabat. Každý máme svůj názor, o kterém si myslíme, že je správný a asi to tak má být.

MrKos - Profil | St 8.2.2006 9:04:15

drda: klííd... ten smajlík ani nehledej.... já už raději mlčím.. prostě někdy je to tak a žádná diskuze se nepřipouští protože zrovna třeba já nebo Ty nechytáme s Brownem a krmítkem.....

profo - Profil | St 8.2.2006 9:01:47

drda : ale Ledňáček se nepral za to že to má být v článku, to je tvá představa. On stejně jako já a ti ostatní jsme to sem napsali jako doplněk ke článku (pochop to už konečně)a jediné co jsme tím chtěli říci je, že způsob, kterým to bylo napsáno mohl být zvolen trochu jinak, jelikož z tohoto textu vyplývá, že se tak nedá chytat. Chápeš tu podstatu věci? A to co napsal myslel vážně právě kůli tomu a já se pomalu ale jistě začínám přiklánět víc a víc k tomu co napsal a asi to taky udělám.

drda - Profil | St 8.2.2006 8:57:16

Ledňáček: marně v tvém příspěvku hledám smajlík. To přece nemůžeš myslet vážně. Napsal jsi, že se s pickerem dá chytat s použitím krmítka. Ať hledám, jak hledám, nenašel jsem jediný názor, který by s tebou nesouhlasil. Spor je pouze v tom, zda je vhodné to prezentovat v článku pro začínajícího feederaře. Ty a pár lidí tvrdí, že ano, já a pár lidí tvrdíme, že ne. To jsi opravdu tak málo tolerantní, že trpíš, když má někdo jiný názor? Vždyť na MRKu nejsi první den, abys nevěděl, že tohle je úplně normální debata ničím nepřesahující rámec slušnosti. Nebo tebe se snad něco dotklo?

profo - Profil | St 8.2.2006 8:35:54

Ledňáček (Iceman) : předem děkuji, ale asi to v brzké době taky vzdám, bo se mi nechce se dohadovat nad tím co jsme tady dali jako doplněk a jiní to nejsou schopni strávit...:-(((

Ledňáček (Iceman) - Profil | St 8.2.2006 8:33:29

Trpím jak zvíře, ale mlčím, tohle se nedá ani sledovat.
Igor, profo, doncoyote, bulk - přeji hodně trpělivosti.

profo - Profil | St 8.2.2006 8:31:04

IgorS . něco podobnýho jsme praktikovali na svazové vodě loni s kolegou a kupodivu jsme měli i stejný typ prutu. Dopadlo to tak, že jeden chytil více cejnů a druhý kaprů. Celkově vyhrál kolega poměrem 35:28. Příklad hezký, ale realita bývá hodně podřízena momentání chuti ryb a štěstí lovce. Jinak na tom co píšeš taky něco je.

MrKos - Profil | St 8.2.2006 8:27:20

IgorŠ: vynechám první odstavec a přejdu k jádru věci... :-) první by byl pretěkár který byl zručnější, rychlejší, s delším podběrákem :-) ale také by záleželo na lovené rybě... pokud by převažovala ryba bílá menších velikostí tak pravděpodobně picker... obávám se však že po najetí násaďáků do krmení by se s feederem dal v pohodě převálcovat.... ten rozdíl v gramáži není tak velký na detekci záběru a u kaprů dvojnásob... nemluvě o tom že s feederem o metr delším se dá házet ( i když třeba jen na 20m ) jednak přesněji a také větším krmítkem na lovný flek dostaneš víc krmení.... a to někdy u kaprů je důležité... ostatně třeba u cejnů taky...

Martin M. - Profil | St 8.2.2006 8:24:32

IgorS> vyhral by ten, kdo dokaze vytahovat kapry rychleji z vody :-) ... uz mlcim :-)

profo - Profil | St 8.2.2006 8:23:20

Mrkos : OK mandle necháme na pokoji. Jen opakuji nechytám, pouze jsem zkoušel vláčet, prosím o to aby jsi to nebral jako že chytám. Špička 3oz byla půjčena od kolegy. Jinak co se táká mě, tak mám 4 špičky (1/2, 2x3/4 a 1 oz) součástí proutku byly 3 a jednu 3/4oz jsem si ještě dokopil. Co se týká gramáže, nepopírám, že je to může být tak jak píšeš.

IgorŠ - Profil | St 8.2.2006 8:16:35

attila: tak tu s tebou rozhodne nesúhlasím. Mysím si práve naopak, že picker je vhodnejší pre začiatočníka. Ono, totižto, na rozdiel od klasického lovu s policajtami, lov na feeder je podstatne náročnejší na pozornosť rybára. Pre mnohých, ktorí si rybačku vychutnaju ako relax, teda, že nahodia a potom "lebedia" a čakaju na to svoje píp-píp môže byť značným rozčarovaním, keď budu musieť celú noc pri slabom osvetlení sledovať špičku ... Picker ako lacnejšia alternatíva môže zmierniť mnohé sklamania.
Ale posunul by som problem ďalej.
Stále sa mi zdá, že na picker sa pozerá "cez prsty". Skúste si predstaviť modelovú situáciu. Nejaká zväzová voda, rybník miestnej organizácie. Čo myslíte, že ak by boli preteky, a lovili tam dvaja, s rovnakými schopnosťami, jeden s feedrom s krmítkom, druhý s pickerom, takisto s krmítkom, mali by rovnake krmivo, sedeli vedľa seba, mali rovnaké náväzce i háčiky a nástrahy, krátka všetko rovnaké, iba jeden by mal feeder s 30g krmitkom, druhý picker s 20g krmítkom. Na koho by ste stavili, že vyhrá ? :-)

PS. Aby nik nepovedal, sám 95% chytám a feeder, zvyšok picker, ale mám dosť odchytané i na picker a preto si myslím, že viem čo píšem. Mám chatu pri veľkej priehrade(Domaša) preto ten feeder. Ak by som býval pri nejakej väčšej rieke, určite by ten pomer bol iný.

MrKos - Profil | St 8.2.2006 8:14:19

profo: hle, vidím nový příděl příspěvků :-) já nepopírám že na picker se dá nasadit i krmítko... stejně tak Ti nevyvracím gramáž uvedenou na proutku... a taky je mi jedno jestli chytáš se špičkou 3oz... ( četl jsem dobře, neboj ) ... :-) prostě dělej si se svojím pickerem co chceš... ono vlastně při té tvé gramáži je to skoro stejně citlivé jako light akorát kratší a akce prutu bude pravděpodobně rozložena jinak... jen by mě zajímalo kolik na něj máš špiček když píšeš že běžně používáš do max. 1oz ( takže několik ) a když už tedy máš i 3oz tak vlastně kolik jich máš? 8? :-) a mandle neřeš... diskutujeme k tématu ne?

profo - Profil | St 8.2.2006 7:49:16

Bulk : byly tenkrát 3 stejně velký a každej měl jinou gramáž. Jeden z nich byl do modra a dva byly černý.

profo - Profil | St 8.2.2006 7:45:51

Bulk : no nevím, ale je to na něm napsaný?

doncoyote - Profil | St 8.2.2006 7:44:51

Když jsem si koupil první prut feederového typu, byl to winkelpicker Jaxon Phantom 3 metry 5 - 20 g. Psal se rok 2001. Kupoval jsem ho u Jirky Horkého ještě v ulici Na Bělidle. Jirka byl velký propagátor feederu, pořádal školení a nevím o tom, že by naznačil, že pikr není pro lov s krmítkem. Sám tenkrát tenhle prut užíval. Vzhledem k tomu, že je určen k chytání zejména ne kratší vzdálenost, tak snad mohu nahodit spodem, abych ho moc nezatěžoval. Když ho zatěžuji úměrně konstrukci, tak mu to určitě nevadí. Ale je samozřejmě možné zatížít montáž nevelkým brokem a lovit. Zejména v proudu. :o)

Bulk - Profil | St 8.2.2006 7:43:57

profo: Hm tak ten tvůj feeder fakt gramáž 5-20 nemá mám úplně ten stejný.