Diskuse k článku: Vztah rybářů k soukromým revírům

Autor diskuse: FishFace - , 21.12.2004

ZN - Profil | St 29.12.2004 20:07:42

muf: tak jsi to zakončil, zakončím to také. Jak vidíš, názory jsou různé. Nebudu se rozhodně ohánět nadpoloviční většinou nebo většinou vůbec. Nevím, kde jsi vyčetl, že zanikne svaz. At čtu jak čtu, všude je, že svaz musí pracovat jinak a v konkurenčním prostředí. Zaniknout musí toto hospodaření.
Všechny jsi nás ohodnotil, výsledek? Všichni jsou blbí, jenom Ty jsi chytrý. Možná jo. Já a plno ostatních tady prezentovali své názory. Ať takové nebo makové. Nebo člověk v dneštní době to nesmí? Prostě doba, kdy kdo nejde s námi, jde proti nám je pryč. Dokážeš se s tím smířit? A neměj obavu o rybáře a prodejny. Některé zaniknou, některé vzniknou, tak jak všude v civilizovaném světě. To je to konkurenční prostředí. Tak to prostě je, to je fakt. A vysvětlovat něco na schůzi? Proč, komu. To určitě nebude časem potřeba. Na schůzi se budeš pouze zodpovídat, jak jsi hospodařil.
Mufe, a nyní něco osobního. Máš pravdu, u mě je to o pravidelnosti. A Tebe a Tvé názory jsem pochopil bohužel dobře. A ryby se budou určitě brát zase, ale budeš si je muset zaplatit, nebo myslíš, že v obchodě dáš za rybu X a od vody si můžeš odnést X- 90%?
Tolik odpověď na Tvou reakci, měj se fajn. A to myslím upřímně, i když máš úplně jiné názory.

muf - Profil | St 29.12.2004 19:31:44

MartinM - ty si myslíš, až přestane existovat svaz a většina vod bude zprivatizována (doufám, že ne, tunelů už bylo v republice dost), že ta cena zůstane 100 korun jak píšeš nebo prostě majitelé budou z dobou a upraví cenu podle ostatních, zkus přemýšlět...

muf - Profil | St 29.12.2004 18:50:11

ani jsem nečekal, že diskuze se takhle rozběhne... Děkuji těm, kdo mě pochopili a někdo i podpořil. Ostatní mu to dali hned pocítit. K ostatním mám jen takovou malůstku. Za pár let spolu budou u vody pouze sedět, jak za první republiky starosta, pan řídící, továrník a pár vyvolených. Za pár let a vzpomeňte na moje slova to budou pouze ti, kdo na to budou mít. Jinak někteří z vás uvědomte si, že když máte dneska slušně profitující rybářské potřeby, aby jste neplakali, protože nebude nikdo, kdo by u vás nakupoval. Těch pár vyvolených vás nevytrhne.
Ale spíž jsem se chtěl věnovat něčemu jinému. add Tomash je mě líto, že ve svých 18 letech neumíš ještě pracovat. To jak se má pracovat tě měli naučit už mnohem dřív, asi jsi byl nemocnej. Jinak máš pravdu než se dívat na některý obličeje, tak si to člověk radši udělá sám.
add Miskin - překvapuješ mě. Jestli si myslíš, že bych nebyl profesionál, tak se mýlíš. Byl bych zvědav jak ty by jsi na schůzích všem ostatním nakrásně vysvětlil, že dřív to zadarmo šlo, ale dnes je jiná doba, takže nás to bude stát přinejmenším 15 tisíc měsíčně. Nebo ty by lsi to dělal za míň? Ty nemáš rodinu?
ZN s tebou je to už o pravidelnosti. Mě by zajímalo, ale opravdu, co jsi pochopil, protože mě se zdá, že nic.
add xaxap - tak chlape u tebe mě už nic nepřekvapí. Byl jsem před tebou varován, ale ty jsi všechno předčil. Nevyrůstal jsi někde v ústraní, kde tě učili k nenávisti, protože aniž by jsi mě a ostatni znal, hned nám přeješ smrt. Běž se léčit, pro takový jako jseš ty, to platí stát (potažmo v daních my).
add MartinM tys mě zklamal. U tebe jsem si myslel, že když to tady vedeš tak něco víš, ale ... . Jinak skvěle razíš heslo " za peníze v Praze dům", takže ti přeji, aby jsi se za pár let sám k té vodě dostal(dneska stačí k bankrotu málo, a srver zas tak výnosnej není, když tam moc lidí není)...
Na závěr bych chtěl jen říct, že to co jsem napsal nemělo sloužit jako urážka, ale tak jak vás vidím já. Jinak nevím, proč se zde omílá plnej mražák ryb. Nechci nikomu šahat do svědomí, ale než se tady začalo kázat chyť a pusť (stejnej extrém jako masařina), tak byli všichni úplně stejný, vyjma těch co ryby nejedli a nestyděli se rybu pustit. Dokonce si pamatuji doby, kdy se dělali závody, kdo má hustěji popsanou povolenku úlovkama. Hlavně, že jste teď a tady jiní???

ZN - Profil | St 29.12.2004 11:57:41

Frk: bez emocí a s velkým sebezapřením
Své názory jsem tady prezentoval už několikrát, proto je nebudu dokola opakovat. Snad je tolik, že rybařina nutně nesmí být levným zdrojem naplnění mražáků a bartelových obchodů. Musí být odpočinkem a relaxací. Každý by měl chytat tak často,na co má. To bohužel tento náš archaický pozůstatek(svaz) v současné době není schopen zajistit. Žádné centrální řízené hospodářství, to se prokazatelně neosvěčilo. Jsem ochoten s tebou toto téma probrat dál na soukromém mailu.

Miloš_diakritický | St 29.12.2004 11:56:01

Jak tak čtu a koukám, " Strašidlo soukromých revírů obchází v ČRS a MRS".
Jo pánové, bude to chtít jedno dvě stavební spoření, jinak si u vody neškrtnete.

Pike | St 29.12.2004 10:37:14

Frk: Tak budes chodit 5x mesicne. A nemej obavy, ze vsechny reviry budou za 500 ci 1000 kc na den. Takovou kupni silu u nas nemame.

Frk - Profil | St 29.12.2004 10:20:08

ZN/ Dobře. Zkus mi bez emocí vysvětlit ten systém, až budou všechny revíry soukromé a všichni budou ve zdravém tržním prostředí. Samozřejmě z pohledu průměrného zaměstnaného člověka ( třeba tatíka) s docházkou třeba 10x za měsíc.
Pavel....... chytil jsem se. Mám je všechny schované pod polštářem a zkus mi na ně sáhnout...

rybar | St 29.12.2004 9:50:11

Souhlási tady někdo s možností ponechat si 40 kaprů a nesčetně candátů a štik, úhořů, línů........... Napište na to svoje názory prosím.

Martin M. - Profil | St 29.12.2004 8:53:43

pavel> u nas se plati pouze slozenkou

Pavel | St 29.12.2004 3:09:54

Tomáši: ty si brigádu odpracuješ, ale většina členů ji zaplatí "casch" na pultu bývalým soudruhům. Co s těmito penězi asi udělají? Proč odmítají příjmat platby za brigády bezhotovostně? O tom jste nepřemýšleli? Dnes je ve všem slušný zmatek, jako v TV NOVA za Železného. Licenci mají MO, zarybňují územní svazy, ceny za ryby v CS se podivně refundují, historické zarybňovací plány jsou jen na papíře, MO podnikají a kšeftují , o změnách v rybářství nikdo nic neví, radši a členské schůze vše pokryjí.

ToM.A.S.H* | Út 28.12.2004 22:16:49

grigády = brigády

ToM.A.S.H* | Út 28.12.2004 22:15:57

4all : Komunismus už je pryč! Ať se to někomu líbí nebo ne. Je to tak! Už na tom nejsou " všichni stejně ". Všichni nemají stejné podmínky... Peníze hýbou světem i lidmi. Jsem student, a tak si grigády každoročně odpracuji... Nejednou jsem viděl, jak se rybáři flákají, opírají o lopatu, a pak, když šla kontrola - se mohli přetrhnout...myslím, že pak je mnohem lepší, když někdo na brigádu nejde a "zaplatí si ji". Je mi bez bez týdne 18 let a každou brigádu jsem byl já, bratr i kamarád Michal peskování a buzerováni tím, že to či ono děláme špatně, že nic neumíme, že makáme na ho.no a podobně. Naprosto chápu ty, kteří mají finance, mohou si dovolit dát 500Kč a mít od takovýchto rýpalů pokoj!!!

miskin | Út 28.12.2004 17:42:29

ZN, Martin M> Asi je zbytocne niektorym ludom vysvetlovat. Obavam sa, ze stale neprekonali strach z toho, ze sukromnik = zlodej a sukromny revir = chovny rybnik. A pokial nepochopia ze to tak nemusi byt, bavite sa o uplne odlisnych veciach.

Z jednej strany obdivujem ludi, ktori sa nezistne staraju o reviry, ale na druhej strane velmi nemam rad martyrstvo s ktorym to potom prezentuju. ZN a Martin M. tu v prvom rade hovoria o tom, ze o revir sa maju starat PROFESIONALI. Tj, ze za VASU tazku robotu dostanete adekvatne zaplatene, o ryby sa budete starat v ramci svojej prace a na ryby budete chodit ako my ostatni - vo volnom case. Je to take tazke pochopit? Podla mna je viac ako normalne, ze pokial sa v organizacii nevyskytne brigada kde mozem byt naozaj uzitocny, tak je lepsie radsej zaplatit par sto korun za ktore si tieto sluzby organizacia objedna u profesionalov. A o tom to cele je. Ak sa o revir a veci s tym spojene budu starat profici ktori budu adekvatne ohodnoteni, tak vela veci bude moct vyzerat inak, nie?
Na druhej strane, ak sa v organizaciach najdu ludia ktori su ochotni robit zadarmo, nechtiac mozu branit tomu, aby sa profesionalizacia rozbehla. "Zadarmo" je velmi silna zbran a vela ludi si povie ze nech to radsej tuna Jozo robi zadarmo po veceroch, ako by sme mali vsetci platit o 200 Sk viac aby to Juro robil sice lepsie, ale za peniaze. A "zadarmo" zaroven odradi vela ludi, ktori mozu mat chut a vedomosti nieco pre ryby robit, ale rozohodne si pracu zadarmo nemozu dovolit vykonavat.

Pike | Út 28.12.2004 17:00:59

Janek: Heled ty kapitalisto. Rika ti neco nabidka a poptavka?

Pike | Út 28.12.2004 16:15:17

Clanek je velice podobny slohovym pracim a moc mu nerozumim.

XAXAP - Profil | Út 28.12.2004 15:54:39

jak se tak koukam, tak to v Cechach nejprve budou muset vymrit vsichni Frkove, Jankove, Mufove a taky Hrajiove, abychom se posunuli dal. To ale myslim pro celou spolecnost. Co se tyce rybareni, staci par nas, co se umi nad problemem ekonomicky zamyslet, a utrhavani od komunistickeho svazu muze zacit, jen co se objevi prilezitost. :-) Nakonec si i deti vsech tech bazlivejch, jeste dost rudejch hlav, budou chrochtat blahem.

ZN - Profil | Po 27.12.2004 20:41:20

Frk: myslím že jsem to nerozchodil do teťka. Nechci polemizovat, čí pravda je větší, a jestli je vůbec nějaká pravda pravdivější než jiná. Mufa jsem pochopil bohužel až moc dobře.
Michodem, zdraví Tě tatík, který už se devatenáct let živí sám.

Janek:vzhled k tomu, že nemáš kartu a nevím, kolik je ti let, tak nemohu s Tebou ani diskutovat o komunizmu nebo kapitalismu. Já jsem v tom komunismu 30let žil. A až bude povolenka podstatně dražší, což nepochybně musí být, tak buď nebudeš chytat, nebo se budeš v práci muset více snažit.

Martin M: docela přesné přirovnání, někteří to stejně nemohou pochopit.

Martin M. - Profil | Po 27.12.2004 19:05:03

tak teda vy co chcete mluvit napiste, kde jinde musite umejt WC, kdyz chcete dostat nejakou sluzbu nebo kde jinde delaji lide (jak pise pif volove) zadarmo a nic z toho nemaji?

Martin M. - Profil | Po 27.12.2004 19:01:20

janek> chodim na reviry, kde je denii povolenek za 100kc a to i presto, ze jim nikdo nekonkuruje a netlaci cenu dolu. Cena je nizka, protoze si nemuzes odnest zadnou rybu.

Frk - Profil | Po 27.12.2004 18:59:30

ZN...moc málo si to rozcházel, moc málo... . Docela mě mrzí, že jsi mufa nepochopil. Napsal to obstojně srozumitelně. Někdo mnohem moudřejší už dříve řekl.... mají-li se lidé domluvit, musí spolu mluvit.. .
Tady spíš vypadá, že moje pravda je ta největší. Všechno není jen černé a bílé. Je hodně odstínů, jen je chtít vidět. To platí i u rybařiny.
Mimochodem, zdraví Tě tatík co dělal ve fabrice. Prej je lepší se živit sám.