Diskuse k článku: Vztah rybářů k soukromým revírům

Autor diskuse: FishFace - , 21.12.2004

FishFace | Pá 24.12.2004 21:27:40

ToM.A.S.H : samozřejmě mám na to stejný názor jako ty ... z dvou stejných kaprů, které chytils a jeden z nich byl ze soukromé a druhý ze svazovky tak budˇu šťastnější z toho ze svazovky...
TO ryba v mojich fotkách: nevím jistě, ale si myslím že je to jesen ... v létě jsem jich nachytal hafo a ještě větších... MM pleas vyjádři se jestli je to jesen nebo plotice díky ...

ToM.A.S.H* | Pá 24.12.2004 18:28:36

FishFace : Jendna věc, která nesouvisí s tvým velmi pěkně napsaným článkem... Ve svých fotkách máš rybu 33cm. Nazval si ji jelec jesen, ale já si myslím, že se jedná o plotici. Nespletl si se?

ToM.A.S.H* | Pá 24.12.2004 18:24:52

FishFace : Je jasný, že kapr 70cm je stejně nádherný, jak na svazové vodě, tak na vodě soukromé... Doufám, že se nějak nepletu, ale který by měl pro tebe větší cenu??? Nemám nic proti soukromým vodám! Sám občas (cca 2-3 krát do roka) soukromou vodu navštívím. Má zkušenost je taková - soukromá voda - skvělá rybačka, velké množství ryb. Lovím-li kapry, tak se jejich délka pohybuje v průměru mezi 50-60cm... Kde jinde v republice je svazová voda, která nabízí takovou možnost??? Pochopitelně pak má pro mě "větší hodnotu" kapr ulovený na svazové vodě. Máš na to jiný názor???

Groow | Pá 24.12.2004 13:20:25

Članek je špicove napsan a k tematu co se na MRK dost rozebíra.
Prodavani trofejnich ryb do soukromích vod je neeticke, ale v mnoha
připadech je lepší, když ryba je vysazena ve vodě kde ma šanci se dožit
opravdu trofejní velikosti. Sám jsem měl možnost sledovat vybíjení trofejnich
kaprů na Rozkoši. Postarali se o to "tradični" rybaři!!!
Druhým bodem je když se "uspěšní lovci" chlubí svými osobaky ze soukr. vod.
To už je věc jejich charakteru!
Na soukr. vodach jsou výborne možnosti na chycení trofejni ryby. Ovšem co dělá
p Těšinský na Hejlově je hnus. Uměle vytvaří lavice a výběžky. Docela by mě zajimalo
jestli to bude ještě někoho bavit chytat ryby na takové "idealni" vodě.

Bob | Pá 24.12.2004 11:51:39

Soukromé vody navštěvuji tak třikrát do roka,a to jen kvůli kamarádovi,který nemá svazovou povolenku a rád si občas zarybaří.Souhlasím s tím,že když nemají ryby "svůj den",je jedno,u jaké vody sedíš.Má vlastní zkušenost po jedné návštěvě soukr.vody nikdo ani mřenku,za 14 dní u stejné vody rybářské hody.A tak to funguje i na svazových vodách.

FishFace | Pá 24.12.2004 11:46:06

ToM.A.S.H: jinou hodnotu pro tebe možná ... ale "hmotnou" hodnotu má uplně stejnou ...

ToM.A.S.H* | Pá 24.12.2004 11:28:12

Znám dost rybářů, kteří chodí jen na soukromé vody. V mém okolí je to především jezero Vrbenský... Rybařina jde stále dopředu a mnozí rybáři si prostě chtějí zasportovat - tím myslím, že si zaplatí dost peněz a doufají, že budou např. celý víkend tahat pěkné ryby...Naprosto to chápu, ale myslím, že takový kapr 70 cm z jezera Vrbenský a "ten samý kapr" ulovený např. na malém svazovém rybníčku, má naprosto "jinou hodnotu" pro rybáře, nebo ne???

miskin - Profil | Čt 23.12.2004 11:23:19

Sucasne sukromne reviry vs zvazove vody su v takej istej situacii ako nove telekomunikacne firmy oproti monopolnemu telecomu. Tiez sa najskor sustreduju najma na ceresnicky - firemnych zakaznikov. Tak isto aj sukromne reviry sa sustreduju na istu cielovu skupinu, ktora im moze priniest zisk, pretoze povedzme si to na rovinu, o 5ha rybnik sa stara uplne inak ako o Liptovsku Maru, alebo Oravsku priehradu. Tie prostriedky ktore by si prevadzka velkych ploch vyzadovala su v uplne inych dimenziach.

XAXAP - Profil | Čt 23.12.2004 11:05:52

ad clanek:
autor elaboroval clanek ala projev Gustava Husaka na Novy rok ... vsechno jmenoval, dlouho mluvil, ale do te "vomacky" zapomnel dat "maso" ... navic spekuluje evidentne bez zakladnich ekonomickych a rybohospodarskych znalosti

ad privatni sektor:
kdo se chce dostat k jadru pudla, mel by se vyprdnout na debaty o soucasnem soukromem sektoru a jeho bolestech. V soucasne dobe totiz vubec neexistuje bezne trzni prostredi a v onech umelych podminkach nemuzeme pro predstavu o fungujicim sportovnerybarskem trhu pouzivat zadna soucasna ekonomicka ani marketingova meritka. Napr. se zde porad diskutuje o nejakych cenach, at uz soucasnych nebo potencionalne budoucich, nicmene se pri teto diskusi nepouziva nic ze zakladu ekonomicke funkcnosti trhu, zato se divoce spekuluje a rozumuje prave na zaklade dnesniho PVC (rozumej umeleho prostredi) a az na vyjimky se nikdo nezamyslel nad tim, ze trzni prostredi VZDY prospiva zakaznikum (v tomto pripade tedy nam rybarum). Staci se podivat kolem sebe a muzete zacit chapat. Jsou snad vsude jenom pizzerie (i kdyz jsou velmi oblibene)? Nebo si zajdete na vase autobusove nadrazi (Florenc, Zvonarka apod.), tam taky uvidite zasadni posun pod vlivem trhu. A ve vetsine pripadu meli dnes uspesni a velmi kvalitni provozovatele na zacatku pri komunikaci napr. s obcemi a mesty, kde zapichli sve linky, velke problemy vysvetlit, ze nehodlaji zavest jen VIP spoje. A takovych pripadu funkcnosti trhu ve prospech kvality a ceny (tedy vyhodne pro nas zakazniky) je okolo more. Tak uz otevrete oci a zkuste VSICHNI aspon ve svem premysleni udelat krok ze stinu shnileho a spatne fungujiciho systemu ala CRS nebo MRS. Ten uz nespasi ani zadni hraji-ove a jim podobni entuziaste. Na spatnejch zakladech se totiz dobry dum postavit neda!

Martin M. - Profil | Čt 23.12.2004 10:58:01

rybar> pokud ryby sami rostou, tak prerybneno skutecne neni a je vse v poradku. Ja ale soukromy revir do 5ha, kde ryby viditelne rostou, neznam.

rybar | Čt 23.12.2004 10:54:32

Zažil jsem po vysazení do svazové vody i to, že se ryby tahaly několikrát z vody! Sice malé 34-37 ale tahaly se furt, ač jich bylo vysazeno do rybníčku jen pár............. Takové ryby mají stejnou zkušenost jako ryby z kaprodromu a přesto rostou a nezdechnou. Já osobně dám docela vysokou částku za dobrou rybačku. O přerybnění revíru- pokud je tam dost potravy a dobrý přítok a odtok vody (čisté a okysličené) se nedá hovořit. Znám spoustu malých vod s těmito podmínkami a jsou tam přirozeně přemnožené štiky a kapři a karasi a velcí líni...... Množí se sami a vůbec jim nevadí, že mají málo prostoru! A jaká je tam chytačka pánové!!

miskin - Profil | Čt 23.12.2004 10:40:12

Martin M.>mas pravdu, prerybnenie nie je otazkou velkeho zisku, je to skor otazkou atraktivity reviru. Pre podnikatela to znamena vyssiu navstevnost a zisk. Pre zvazovu vodu je tato atraktivnost o niecom inom, samozrejme.

Martin M. - Profil | Čt 23.12.2004 10:16:15

miskin> prerybneni nemusi byt jen otazkou vidiny vleke ho zisku. Chodim na jeden revir mistniho vyznamu, kde z toho nikdo nema ani korunu a presto tam zacina byt silne prerybneno. Proste spravcove reviru maji moznost tam ty ryby vysadit (zisk z prodeje povolenek jde do nasady), tak je tam vysadi a to prestoze je tam z vetsi casti rezim C&R a ryby by se nemusely vysazovat vubec. Mluvil jsem s nimi o tom (je to skupina vzdelanych lidi kolem 20-40 let) ale samozrejme maji svuj rozum a muj nazor berou jen jako jeden z mnoha.

miskin - Profil | Čt 23.12.2004 9:36:11

Martin M> Jasne, myslim ze bod za bodom s tebou suhlasim. To ci sa na tom da zarobit, to je otazka na toho sukromnika. Problem je, ze u nas (slovensko, cechy) chcu sukromnici zarobit vsetko velmi rychlo spat. To je ten sklz do extremizmu o ktorom pisem. Myslim, ze sam na toto aj davas odpoved, pretoze pre tieto male vody su asi najlepsim riesenim rozne kluby, alebo miestne spolocenstva, ktore nemusia byt vo velkom zisku, ale prijmy pouzivaju na zaplatenie nakladov za udrzbu (tj aj platov zamestnancov). Co sa tyka nasadenych ryb a vychovanych, tak to je nateraz neriesitelny problem, pretoze sukromne reviry este neexistuju 5-10 rokov. Velke ryby su tam len tie, ktore zdedili od predchadzajuceho spravcu, alebo tie, ktore tam nakupia, ci privezu. Tu sa dostavam aj k dalsej spomenutej teme. Co sa tyka "presunu" ryb, tak v tom nevidim problem. Pokial si lovec tuto rybu zaznacil ako ulovenu, je jeho majetkom. Pokial ju previezol setrne, je nepravdepodobne ze porusil nejaky zakon. Z pohladu ryby je to samozrejme neprijemna zmena, to je jasne. Ale neviem co si nasi kaprari myslia, ze majitel reviru hodi zopar zazracnych orechov do vody a z nich sa stanu 20kg monstra? Ak chcu chytat velke ryby, tak sa tam tie ryby musia nejako dostat. Bud to budu vyradene chovne ryby, alebo privezene. Ina cesta na uspokojenie ich "sportovych tuzob" nie je.

Martin M. - Profil | Čt 23.12.2004 7:42:05

miskin> "budu sa snazit jej pomoct, budu ju cistit, strazit, ochranovat a zarybnovat tak, aby taketo prostredie bolo co najprirodzenejsie" - myslis, ze se na tom da vydelat? Jedine, ze by takove narizeni vyslo zakonem, jinak si nedovedu predstavit, ze by soukromnik na necem takovem mohl pri jeho sebelepsi vuli vydelat. Ja odpoved na polozenou otazku neznam, podle mne kazdy revir do 5ha v soukrome sfere bude kaprodromem. Sanci maji snad jedine klubove vody s velmi omezenym poctem clenu, ale to nevim, jestli je dneska legislativne mozne. Teda pokud chceme mit 5ha revir, kde je mozne chytnout 130 cm stiky, 20 kg kapry nebo 7kg liny, kteri tam vyrustali od poteru.

miskin - Profil | Čt 23.12.2004 1:34:55

Autor si z nas asi robi srandu, nie? Ludia ktori kritizovali fotenie sa s generacnymi rybami z "duhakodromu" pravdepodobne minu na jednu rybarsku dovolenku (slovinsko, bosna, svedsko, o mongolsku ani nehovorim...) X krat viac, ako Hrouzek za vstupne na Grunty za cely rok. Takze o tej zavisti to bude len velmi tazko.
Skor to je o tom, ze takato ryba ma UPLNE inu cenu vo volnej prirode, ako v jazierku, kde je to prehnane prehustene cerstvo nasadenymi rybami. Ja nikomu neberiem moznost chodit na tieto komercne orientovane vodne plochy. Preco sa raz za cas nezabavit. Ale ryby chytene v takychto podmienkach by som vobec nezaradoval medzi svoje uspechy. Pre mna je ovela vacsim zazitkom mat na Orave na prute 30 potocaka, ako 60 duhaka na malom stojaku, pricom ta ryba ani nie je zvyknuta hybat sa (a ani na to nema plutvy, ked uz som pri tom ;)). Velka ryba je predsa zaujimava nielen tym, ze je velka a tazka, ale aj tym, ze je skusena, nie je lahke ju oklamat a vie tvrdo zabojovat pri zdolavani. Prepac, ale generacna ryba je najma velka a tazka, o skusenostiach, ci vydrzi sa da vacsinou hovorit len tazko. Dalsia vec na ktoru by som rad upozornil je to, ze sa casto spaja pojem "sukromne vody" a "duhakodromy/kaprodromy". Ono to nie je to iste. Ludia ktori volaju po privatizacii vod urcite nechcu mat duhakodrom z kazdej mlaky naokolo. Naopak, ide o to spravit zdravu a vyvazenu vodu, kde to nie je prepchate rybami jedneho druhu. To, ze je velka vacsina vod zvazovych, vytvara taketo pokrivene prostredie, kde sukromne vody velmi rychlo sklznu do extremu - prerybnenia, pretoze sa majitelia (opravnene) boja, ze rybari by neboli ochotni zaplatit 500 korun za den lovu a nic zaujimave nechytit. Nic nechytit mozu ist "zadarmo" aj na zvazovu vodu.
Problemu opakovaneho vylovovania ryb sa pravdepodobne umyselne venujes len na par riadkoch, pritom to je velmi podstatna vec najma pri sucasnych malych sukromnych vodnych plochach. Neviem, co je nerealne na diskusii o tomto probleme :). Ta diskusia je velmi realna, nerealne je len to, ze by sa s tym dalo nieco robit, pretoze (ako aj ty hovoris) by to znamenalo velke zmeny v pristupe k reviru. Ryba ktora je za tyzden vytiahnuta druhy ci treti krat musi byt fakt vo fantastickej pohode, o znicenej papuli ani nehovorim. Uz to skratim, lebo som toho napisal akosi moc. Podla mna sa o naozajstnych sukromnych reviroch (a o akceptovatelnosti ulovkov na nich) mozeme zacat bavit vtedy, ked k nim budu majitelia pristupovat ako k PRIRODZENEJ vode, budu sa snazit jej pomoct, budu ju cistit, strazit, ochranovat a zarybnovat tak, aby taketo prostredie bolo co najprirodzenejsie. Ak sa totiz majitel sustreduje len na uspokojenie tuzby pseudorybarov chytit svoju "zivotnu rybu" za kazdu cenu, ma to od zdravej vody daleko.

FABi - Profil | St 22.12.2004 11:29:02

Nevíte někdo o nějakém soukromém revíru v okolí Prahy. Chodím na ryby relaxovat a rád něco chytnu. Mám málo času a proto je soukromý revír pro mne tím nejlepším řešením. Ryby nejím, chytám pro zábavu. Není problém zaplatit 500,- Kč za den, ryby si to zaslouží. Jdemi o to abych neseděl u vody půl dne a chitil dva cejny a ještě mi za zády pochodovali mraky turistů. Na ryby se dostanu tak 10 x do roka a chci si to užit. Kdyžtak mi pošlete informace na email. Přeju Veselé Vánoce a hodně štěstí do nového roku. Děkuji.

Ales V - Profil | St 22.12.2004 8:48:04

U malé vody nejde současně slušně vydělávat a zajistit rybám důstojné podmínky.Aby se sypaly korunky,musí být zákazník spokojen a aby byl vždy spokojen musí téměř vždy nachytat a aby téměř vždy nachytal tak tam musí být přerybněno a kde je přerybněno tam trpí ryby.
Majitele soukromých revírů rozděluji na zlatokopy,kteří chtějí jen vydělat peníze a na lidi co mají k rybám dobrý vztah a dokáží regulovat optimální počet rybářů na danou lokalitu a výrazně nepřerybňují.
Jiná věc je velká voda,tam je to o něčem jiném.

Azbest - Profil | Út 21.12.2004 23:34:23

P.S.:k hospodaření na soukr. rvírech se vyjadřovat nebudu.Podnikám v jiném ranku a nevidím do toho,tak bych jen pseudozasvěceně tlachal a mluvil o ničem.Toho Vás ušetřím.

Azbest - Profil | Út 21.12.2004 23:32:21

Těch úhlů pohledu je hodně.Jednak z hlediska zákona je asi polemické co je špatného na tom někde chytit rybu i kdyby měla 50kg a někam ji odvézt.Můžu ji zcela legálně zabít a sežrat.To ten převoz je relativně lepší konec.Relativně.Ale z hlediska morálky a vztahu k přírodě-rybařině,je to pochopitelně jinak.Co se týče kyperského bordelu u vody od rusáků-já jezdím Chytat na Jesenici,kam se tahle svoloč taky stahuje.Chytají běžně přes čáru,kradou ryby,nemají papíry,porušujou předpisy a nikdo si jich nevšimne!!!Kurva a mě kontrolujou papíry s důležitým výrazem policajti,kteří-když jim vylíčím situaci-tak ramenatě řeknou,že se teda v pátek v noci přijedou podívat na ukončení lovu.Počkali jsme si na to-samozřejmě se neobjevili.A rusáci chytali vesele celou noc.A bordelu je po nich metráky.Neskutečné§Prostě komunistům se v téhle zemi vedlo a povede dobře.Tím nemyskím jen dotyčné rusáky ale všechny hajzly.No já se jdu uklkidnit,nebo se mi sekne sigma pumpa.