Diskuse k článku: Vztah rybářů k soukromým revírům

Autor diskuse: FishFace - , 21.12.2004

XAXAP - Profil | Po 10.1.2005 11:08:12

Robert: misto konkretnich faktu smerujicich proti myslence trhu ve sportovnim rybarstvi tady plkas a chytas za slova, ktera byla jen doplnujicimi priklady! A u jedine fakticke myslenky ses teoreticky az prilis vzdalil ceske faktografii! Jake oblasti s horsi nabidkou??? V Cechach nejsou zadne kraje, ktere by byly dominantne poustove, a tak je zcela na miste se domnivat, ze rozdily mezi regiony u nas budou pouze niancni.

Otto - Profil | St 5.1.2005 19:28:27

Skoro všichni diskutující: kurva, naučte se už aspoň průměrně česky, z těch chyb bych se poblil.

Robert(původní) - Profil | St 5.1.2005 11:08:16

Pánové, co tady jiným nadáváte do těch s komunistickým myšlením - občas to vypadá, že komunistickým myšlením trpíte také. Komunisti se totiž vyznačovali tím, že se snažili vše napasovat do jednoduchých pouček. Tak jako vy o tom trhu. Ty poučky samozřejmě obecně platí, ale jsou omezeny tržním prostředím. A v tržním prostředí nabídka reaguje na poptávku nejprve zvyšováním ceny a pak zvyšováním nabídky, což sníží cenu a vybudí novou poptávku. V oblasti rybářství se nabídka zvyšovat nemůže, novou řeku si nikdo neudělá. V místech se zvýšenou poptávkou se bude pouze zvyšovat cena až do vyrovnání nabídky s poptávkou. Bude to tak, že kdo má smůlu a žije v oblasti s horší nabídkou, bude platit jako mourovatej i za mizerný revír a obráceně. Lidem, kteří jsou zvyklí jezdit na delší výpravy na větší vzdálenosti to bude jedno, nebo skutečně budou mít více možností jezdit na různorodější revíry. Ale celkově nevidím důvod očekávat od privatizace všeobecné zlepšení úrovně rybaření v Česku.
Xaxap zmínil jako příklad fungování autobusové dopravy a myslím, že si pěkně naběhl. V autobusové dopravě není tržní prostředí ani náhodou a z Prahy to skutečně vypadá jinak, než z jakéhokoliv malého města nebo vesnice.

Frk - Profil | Út 4.1.2005 14:44:00

Tomicate/ Nezaspali. Jen snad nemám potřebu se tím tak nějak zveřejňovat.

Miloš_diakritický | Út 4.1.2005 8:42:29

Tomicat:
Blbý kecy ! Tvůj způsob podnikání je mi ukradenej, falešnej emajle ! Navíc si nejsem jist, zda tvůj elaborát je příspěvek nebo už podnikatelský záměr !? Tohle Family-Frost podnikání si cpi do hlavy někomu jinýmu, třeba na Gruntech, tam je dost magorů, co ti to budou žrát....

mirmen - Profil | Út 4.1.2005 6:53:21

ach, jo,napsal jsem něco, co nikoho nezajímá.

Tomicate | Út 4.1.2005 5:11:27

Oznámkoval jsem váš článek číslem 3. Proč? ??? Máte i nemáte pravdu. Já osobně dodávám na soukromé revíry trofejní ryby hlavně kapry jesetery, sumce a pstruhy. Pozor!!! Tyto ryby nejsou chycené ve svazových vodách! Je to prostě můj způsob podnikání, a můžu Vám říct, že rozhodně není jednoduchý. Ryby nakupuji téměř po celé evropě a není sranda je dopravit na určené místo v takovém stavu aby po týdnu neplavaly naznak, natož aby dělaly radost rybářům. Nedivím se proto, že někteří majitelé soukromých vod jsou rádi když přijdou k takové rybě poměrně za laciný peníz. Vždyď sehnat v naší republice kapra nad 18 kg, legální cestou,je téměř nereálné. To nemluvím o ceně takové ryby. Věřte nebo né, není to laciná záležitost. Takového kapra rozhodně nekoupíte za 55kč za kilogram. (Výrobců) ryb, nebo jak to někdo nazval je opravdu hodně ale v případě trofejních ryb je to trošku jinak. Sem tam se najde zejména na velkých rybnících ryba, která nebyla několik let slovena a nějakým zázrakem se dožila většího vzrůstu ale to jsou jen výjimky. V tomto ohledu naši (výrobci) zaspali. Nechci tím omlouvat vlastníky soukromých vod, ale pokouším se vysvětlit situaci na trhu s následky které z toho plynou. Co se týče trápení ryb jejich častým lovením tak vám mohu garantovat, že trofejní ryba si velice dobře zapamatuje co je háček! Nikdo mne nepřesvědčí, že na pěti hektarovém rybníku chytí stejného torfejního kapra dvakrát do měsíce! Další věc je zacházení s ulovenou rybou ale záleží na každém majiteli vody jak si zajistí aby mu ryby vydržely co nejdéle v co nejlepším stavu. No a nakonec jak uhlídat aby se ryby nekradly ze svazových vod?? Každý majitel se rád pochlubí tím co do vody nasadil - vždyď to mu dělá reklamu a láká zákazníky. Fotografije při pouštění do dané vody bývají většinou velice pečlivě umístěné na viditelných místech s patřičným popisem váhy atd. Já a nejenom já, k dodaným rybám dokládám původ, veterinární osvědčení a dodací list, na kterém je i cena kterou ten který majitel za ryby zaplatil. Divím se, že těmito doklady se soukromí majitelé nechlubí. Snad by to některým lidem pomohlo pochopit proč jsou ty povolenky někde tak drahé a že ti soukromníci nejsou jen takzvaní "zlatokopové!" Vždyď ty ryby jsou tam i pro radost všech kteří propadli Petrovu cechu...

XAXAP - Profil | Ne 2.1.2005 13:48:34

mufe, stejne te nakourim! tu omluvu neberu! je to jen a jen kamuflaz tveho klickovani! nazory tady temer vsichni prezentujici soupnou i bez podobnych bezpaternich diskuteru, jako jsi ty. Mozna mas k rybam pekny vztah, ale pokud nebudes stat rovne, sve nazory jasne prezentovat, a kdyz ti je nekdo vyvrati ci presvedci o opaku, bez skrupuli s hlavou nahoru priznavat svuj omyl, tve diskuse o mentalite ci premyslivosti ztraceji velmi vyrazne na hodnote a mohou byt jen k smichu!

PS: Bral bych omluvu: "Omlouvám se za některé výrazy mých předchozích článků, proste mi to ujelo"

muf - Profil | Pá 31.12.2004 9:04:52

zásadně souhlasím plně sVámi, jsem rád, že jsme konečně našli společnou řeč. Nakously se změny, které je potřeba provést. Jen je mě líto, že takhle přemýšlejících lidí je ve svazu hodně málo. Některé věci jako odměňování brigád a spol. jsou realizovatëlné (my už to provádíme několik let, a jde to), ale zavést horní míry a rapidní omezení úlovků, mám obavu, že na to ještě nedozrál čas, mentalita lidí prostě nepochopí, že dřív to šlo a dnes ne... Jinak já jsem samozřejmě pro. Do Nového roku bych si dovolil popřát svazu víc takto přemýšlivých lidí, kterým není osud ryb lhostejný.
P.S. Omlouvám se za některé výrazy mých předchozích článků, ale jinak jsem Vás nedonutil, aby jste začali psát svoje názory.

Pike | Pá 31.12.2004 8:20:25

Jeste treba k brigadam. Proc nutit nekoho k brigade, kdyz by tam treba shraboval listi a na nejakych akcich nedelal treba vubec nic a praci kamufloval. Jednodussi a efektivnejsi je prijmou penezni nahradu a praci si zaplatit. Vyjde to na stejno. A co se tyce chvou ryb, pokud bude poptavka, tak vyrobci ryb se najdou. Existuje uz pomerne dost firem zabyvajicich se chovem ryb a urcite nebudou narikat, kdyz jim pribydou novi klienti

ZN - Profil | Čt 30.12.2004 21:22:34

Ještě se k tomu jednou vracím. Když má člověk koníčka např. posilovnu, minigolf,bouling, lyžování, bruslení, hospodu, golf, chodí na fotbal, hokej atd., myslíte že chodí za symbolické vstupné nebo za tržní ceny? A myslíte že jsou ty ceny přemrštěné, nebo takové, aby se jednotlivé subjekty uživily a lidi tam chodili a byli spokojení?

miskin | Čt 30.12.2004 20:24:05

muf> presne o tom hovorim, to ze doteraz je vela veci vykonavanych zadarmo tu pracu svojim sposobom devalvuje. Ja si uprimne myslim ze ti ludia co by pracovali (ci uz na plny alebo ciastocny uvazok) v organizacii by mali dostat zaplatene tak, aby to bolo pre nich motivujuce. To ze to ludia v spolku nepochopia je ich tragedia, bolo by dobre spytat sa ich ci by tiez svoju hlavnu pracu nechceli robit zadarmo. Inak, toto je presne to o com je (ciastocne) tato diskusia. V zvaze - ci uz u vas a ci u nas - je proste vela ludi ktori chcu mat cim viac za cim menej (najlepsie zadarmo). Nie su ochotni zaplatit nic pre to, aby sa veci pohli vpred. Ja by som to slusne nazval pozostatkom "starych dobrych cias".

Inak, aby sme sa chapali dobre, profesional a odbornik su dve rozne slova. Profesional je u mna proste cloveko ktory (odbornu) vec robi za peniaze, naplno, ako svoju hlavnu pracovnu cinnost. Amater to robi zadarmo, ale neznamena to, ze nemoze byt odbornik. Je mi luto ak si to pochopil inak.

rybar | Čt 30.12.2004 16:45:17

Podle mě svaz není tak úplně špatný. MO vychovávají mládež, vychovávají násadu a nic špatného evidentně nedělají. Špatný není ani zarybňovací plán (většinou). Nasazují se ryby všech druhů, sice nejvíce kapři ale ti se za rok stihnou stejně vybít. Problém vidím a to si nemůžu pomoct, jedině v rybářském řádu. Skuzme se raději pobavit o tom, jak ho přizpůsobit moderní době. Ve svazových vodách by totiž šlo hodně muziky za málo peněz, pánové! Povolenky jsou za perfektní ceny a může si je dovolit každý. To jako student považuju za super věc. Ale za tu nízkou cenu přece od vody neodnesu ryby v hodnotě daleko vyšší ne? No a to mi ten pitomý řád dovoluje a já se ptám proč. Můj recept: Omezit počet úlovků, přechodně zavást horní míru u některých druhů ryb i celoroční hájení, pokud je to nutné a pak budete koukat na ty líny!! Letos jsem na kališti vytáhl 44 a to se tam ryby nenapouštějí..........

XAXAP - Profil | Čt 30.12.2004 14:41:22

mufe, uz jsi dost dospely nato vedet, ze kdyz uz s nekym nesouhlasis, je dobre zdrzet se komentaru o ustavech apod.! Devalvujes pak zejmena sve myslenky. Me ani nikoho rozumneho tyhle frustrovane vylevy neurazi, akorat nam davas vice jistoty, ze na druhe strane barikady je slaby a netakticky "nepritel". Vic pises nez myslis, tak brain on a do cestneho boje!
Apropos, az bude ten brain v poloze "on" a prectes si znovu muj starsi prispevek, snadno pochopis, ze nikoho nehodlam vrazdit ani nikomu prat smrt.

Pike | Čt 30.12.2004 8:59:47

ZN: samozrejme, ze to tak bude. Uz vidim, jak se soukromnici zenou do ruznych potoku, ricek a malych slepych ramen. Svaz a MO jako takov se asi nerozpadnou, jen bude vic soukromych vod. S tou restauraci jsi to popsal naprosto presne

ZN - Profil | Čt 30.12.2004 8:52:29

Pike: asi tak nějak by to mělo být. V jedné restauraci stojí oběd 80, ve druhé 150. A občas člověk skočí i do té dražší. Když na to nemám, tak přece nemohu chodit 10x za měsíc do hospody na jídlo. A proč by jeden ze subjektů samostatně hospodářících nemohl být svaz nebo MO. Nemusí to být nutně jenom "soukromníci". A z těch .....dromů bych strach neměl. Někde budou, někde ne. To je ta možnost volby. Povolenky- třeba chyť a pusť X, normální X+50%, třeba. A zarybňování? Stát z vybraných peněz přispívá na základní zarybnění, které je v rámci daných mantinelů dané.

Pike | Čt 30.12.2004 8:36:33

Muf: A myslis si, ze par tech vyvolenych uzivi tu ohromnou spoustu v reviru v CR? Provozovatelum reviru pujde hlavne o to, aby nebyli na ve ztrate (mozna se najde par lidi, kteri si koupi revir vyslovene pro sebe) a to jim par vyvolenych s velkymi prijmi nazajisti. zhruba 65 procent lidi nema v CR ani prumerny plat, ktery je dnes cca 17.500 hrubeho, na strankach CRS je dokonce studie o rybarich v CR. Provozovatele nebudou blbci a nenasadi velke ceny povolenek na vsechny reviry. Drahe budou holt jen atraktivni reviry s kapitalnima rybama a ja rikam proc ne. Holt nebudes sedet na nejlepsim rybniku kazdy den, ale vydas se tam treba jednou mesicne. Treba se budou prodavat vic povolenky chyt a pust s tim, ze pripadny ulovek si zaplatis. Tak se da povolenka udrzet na prijatelne urovni. Taky si myslim, ze vznikne plno klubu, ktere budou obhospodarovat urcite reviry, neco jako dnes samostatne MO nebo treba reviry na Policce. Tim, ze nebudou povolenky temer zadarmo jako dnes a rybar si nebude moc odnest silene mnozstvi ryb, tak se situace nezhorsi. Nekteri jedinci nebudou na rybach kazdy den a rodina si jich konecne uzije. Kazdy si pak bude volit reviry podle sve kapsy. Jedine z ceho mam strach ja je to, aby nevznikali jen kaprodromy a duhakodromy. Uvidime, jestli bude nejaky povinny zarybnovaci plan stran puvodnich druhu ryb a ryb neuslechtilych. Navic nevim, co tu vsichni blbnem, privatizace tu jeste neni.

muf - Profil | Čt 30.12.2004 2:06:41

martinM: nevím, proč mluvíš jen o línu. Mohly by se chytat všechny ryby ve větších velikostech, ne. Při dnešním počtu členů a při dnešní mentalitě asi nikdy. Jen se ještě divím, že když jsi tak hrubě nespokojen, že jsi neustále členem a kupuješ si povolenku. Vždyť můžeš chytat kdekoliv, protože všude je to lepší než ve svazu Jinak se opravdu divím tvé jízlivosti a nevím proč na mě házíš vše, co tě na svazu štve. Jak jsem už napsal jsem stejně obyčejný člen jako ty, jen mám jiný názor...

Martin M. - Profil | St 29.12.2004 21:41:56

muf> budu velmi spokojen, pokud mi svaz dokaze nabidnou sluzby, ktere pozaduji. Napr. lov linu nad 40cm. Tahle ryba ma podle mne ohromnou budoucnost, protoze je idealni pro male (soukrome) rybniky a poptavka po ni je velika, aspon co zde ctu. Kdy se podle tebe takovych linu na vhodnych svazovych vodach bezne dockame? Ja ted stojim pred otazkou, jestli zaplatit 2500 za rocni povolenku na podobny revir, tak abych vedel, jestli treba za par mesicu nebude tahle moznost nekde zadarmo ;-)

muf - Profil | St 29.12.2004 20:26:08

ZN víš co mě mrzí, ať cokoliv napíši, hned se to otočí proti mě. (Ještě že jsem ten nejchytřejší?)Proti tobě nic nemám a je mě líto, když mi někdo popřeje, abych co nejdřív umřel, že nesmím nic napsat. Když k tomu vezmu, že mě není ještě třicet a horkou hlavu, výsledky jsou jaké jsou. Pročítal jsem si ještě několikrát tvoje odezvy a zjistil jsem, jedinou chybu, nenašli jsme společnou řeč, jinak asi problémy vidíme stejně. O tom, že svaz, myslím v současné podobě, určitě zanikne, nemusíme diskutovat. Podle mě je nejvyšší doba, začít hledat společnou řeč a tyto žabomyší války opravdu odsunout. Nový zákon totiž nahrává, že revíry budou u nás rozděleny na Top, průměrné a na ty po kterých ani pes neštěkne. Asi to tak má být. Jinak nejsem zastánce, žadnýho názoru, který mi přikládáš. Souhlasím s tebou, že cena se musí zvýšit a uměrně k tomu, ulovky snížit(v dnešní době je to přežitek). A jestli si myslíš, že se vyžívám v těch schůzích nebo brigádách tak je mi opravdu líto, že jsem se ozval. Ozval jsem se, aby skončili konečně tyto řeči (jako u piva) a začalo se konečně něco dělat.