Diskuse k článku: Vztah rybářů k soukromým revírům

Autor diskuse: FishFace - , 21.12.2004

Janek | Po 27.12.2004 18:37:33

Doopravdy mi pripada ze ZN je o tech 15 let nekde jinde zrejme pozadu.Nebo ze by byl z jine palnety jinak by nemohl naspat tohle - ZN? (Ne 26.12.2004 14:01:54)
numi: ještě jedno: proč máš pocit, že z toho chce za každou cenu někdo něco vyždímat?
Opravdu se tesim az po privatizaci si koupim 5 povolenek za polovinu prumerneho rocniho platu a ten co to privatizoval na tom nebude chtit vydelat a vsude bude plno ryb.Tohle je ZN komunismus, ale ne kapitalizmus tady jde v prvni rade jenom o penize o nic jineho.Abych odpovedel na puvodni otazku.Soukrome reviry mi nic nerikaji. Pro me je to jako chytat na chovnem rybniku, ale kdo za to chce penize investovat branit mu v tom nebudu. Tot vse. Preji Vam aby Vase oblibene reviry koupil nejaky kapitalista lidumil, ktery na nich nebude chtit vydelat.

rybar | Po 27.12.2004 17:29:55

mufe: Sám jsi řekl, že se staráš o odchov ryb. Vyprodukuješ tedy ryby pro svaz v určité hodnotě (tržní hodnotě) a někdo si jich za pár stovek chytí 40. Podle mého názoru děláš těm lidem nezjištně sluhu!!! Podle mně není cílem svyzu naplnit některým rybářům mražáky. Tady v okolí Havířova je mnoho důchodců, kteří tak činí- jeden má 30kaprů a další třeba 55.... Ještě řekněte, že se Vám to zamlouvá. Když si od vody za rok někdo odnese 4 kapříky 3 candoše a 1 štiku tak je to v pohodě, proti tomu nemůže nikdo nic namítnout. Já jsem proti nadměrnému množství ponechaných úlovků, tedy limit ne jen u kapra ale i štik, candátů, pstruhů, línů. Zkrátka by se mněly ty kvoty pro množství ponechaných ryb trošku přehodnotit a přizpůsobit dneštní době.

pif - Profil | Po 27.12.2004 15:30:03

chlapci,chlapci,chlapci,zklidnite hormóny!!!!Nejsu nezávislej,Muf je můj kámoš,ale co je moc,je moc.Koho tady ZN,ty hubo nevymáchaná,posíláš o 15 let zpátky?chlapíka,kterej každou volnou chvilku obětuje pro fishle a lidi,jako seš ty?jasně,kdyby,nechtěl,tak to nědělá!!!dělal bys takovýho vola ty?K těm soukromejm revírům budu omílat starou věc,ale vás nesere,že z valné části jsou zarybňovány svazovejma vodama?Podotýkám,jsem závislý ,takže můj nasranej názor někomu nebude voně.:ZN,co vám brání vytvořit vlastní spolek?blbost,lenost nebo co?Zaplať pánu Bohu,že nejsme o 15 let zpátky a máš možnost volby,tak ji využij a podle toho se zařiď!!!sláva novým revírům,sláva novým spolkům,ALELUJA!

ZN - Profil | Po 27.12.2004 10:57:24

numi: já už to několikrát psal, že si vážím lidí, kteří ve svým volným čase.........Nikdy jsem tuto činnost nesnižoval, ale nesmí to být dle mého pravidlo. Musí to být postaveno jinak, myslím tím mantinely. Ve všech činnostech to tak je, že někdo tomu dává více, někdo méně, ať se jedná o zaměstnání nebo volný čas. Jinak se myslím shodneme.

numi - Profil | Po 27.12.2004 10:34:14

Já chodím na schůze MS Mo i výroční a dokonce na sjezdy . Mám odpracováno 48 hod. brigád. Příprava závodů poznávaček a okr. kola , místní kolo zlaté udice + učení poznávačky na kraj a republiku to dělá přes 200 hod. Dělám to jen proto aby ti mladí nšco časem zmšnili k lepšímu. ZN někdy to chce něco objetovat i ten čas.
Já sice pochopil, že nenastal čas kdy by šlo něco změnit. Těch důchotců a ta ky rybářů je víc než-li nás rozumných. My se ještě k tomu všemu nedokážem dohodnout na kompromisu ať jsou to kapraři , vláčkaři nebo někdo jiný.
Mufe ty nejdříve více čti a pak suď.

ZN - Profil | Po 27.12.2004 9:45:40

muf: už několik let se rvu, co to dá, věř mi. Proto na ty schůze ještě pořád chodím. Nejsem zvyklý něco kritizovat z povzdálí. Z toho samého důvodu chodím třeba k volbám. Takže stranou nestojím a zároveň bohužel stojím.

muf - Profil | Po 27.12.2004 9:21:17

zn ještě jsem ti chtěl jen napsat, tím že jsi ve svazu, platíš poplatky jak máš, jseš něco jako akcionář ve firmě. Když se ti něco nelíbí, tak přece nebudeš potichu a platit ještě víc(připlácet). Prosím tě uvědom si, jak by ses choval (a nejen ty), kdyby se jednalo o tvoje finance.Buď akcie prodáš a nebo se budeš o ně rvát hlava nehlava. Proto je potřeba nestát stranou, ale vznášet dotazy a připomínky, správným argumentům se přece nebudou rozumní lidé bránit, ba Vás podpoří. Zkus o tom přemýšlet, ryby si to určitě zaslouží...Jinak Ti přeji do nového roku spoustu zdraví a krásných zážitků u vody.

muf - Profil | Po 27.12.2004 9:09:20

zn: děkuji za tvůj názor, jen je mě líto, že jsi nepochopil co jsem chtěl říci já. Chtěl jsem jenom říci, ža svaz díky svým cenám za členství,povolenky apod. není v současné době schopen konkurovat soukromníkům. Možná proto, že na jejich revírech nechytají jenom VIP členové, kteří mají na to, aby si koupili drahé povolenky, ale i lidé, kteří si drahé soukromé rybníky nemohou dovolit a jsou rádi, že je jim tento sport(?) přiblížen. Jen je mi líto, že nemáš zájem o to, aby byl svaz lepší a čistější, protože tak nahráváš právě těm nečistým, kteří spoléhají na členskou netečnost.
P.S. Samozřejmě Ti nemám za zlé, že slušně vyděláváš, já Ti to dokonce přeji(upřímně). A že jsi ochoten tyto peníze investovat do ryb, Tě dokonce šlechtí.

ZN - Profil | Po 27.12.2004 8:28:50

muf: mufe, celý život tvrdě makám. Nechci chodit na brigády, nechci aby pro mě někdo zdarma lítal okolo ryb, nechci žádnou funkci, nechci urážet žádné tatíky ve fabrice(pár jich pro mě taky dělá a moc si jich vážím), chci chodit na ryby a chci za tento krásný koníček zaplatit. Ty jsi nepochopil skutečně, ale skutečně vůbec nic z toho, co jsme Martin a já dole napsali. Jen na závěr, každý ať naplno dělá to co umí a pak se baví. A bude dobře. A jenom chválím, že Tě práce okolo ryb tak baví, mě zase baví moje práce.
PS: ty tatíky fe fabrikách živí kdo?

muf - Profil | Po 27.12.2004 7:50:27

milý zn a martine, Vaše reakce jsem čekal, jen mě nenapadlo, že to bude tak brzy... Já jen připomínám, že svaz je mimochodem dobrovolné sdružení lidí se stejnou zálibou. Jen nevím ZN , když můžou vedle sebe na rybách sedět dělník a prof. na VŠ, tak práce vedle sebe, ne? Trochu uhozený a řek bych, že si celkem koleduješ o diskriminaci. Buď rád, že to nečte, žádnej tatík, kterej se celej život živí ve fabrice rukama. A jde ohledně ryb pomoct,kdykoli když má čas.Ten by tě musel zmrskat ... Takže jestli nejste za svoje peníze s něčím spokojeni, tak můžete přece odejít, přece soukromníci volají .. Já jen chtěl naznačit, že vy sami máte možnost se ukázat, sami přece můžete kandidovat, ale je jednoduší a mnohem méně časově náročnější jen mlít hubou na rybách.... ZN mě by zajímalo, kde seženeš takový zprominutí tikany, kteří i snad za peníze budou otročit na ostatní rybáře a ještě se jim k tomu nedostane ani uznání. Nechceš to vzít. Ono to totiž není o brigádách(nemyslel jsem akce typu Z apod.), ale o práci kolem ryb. Chtěl bych vidět jak místo na ryby, když berou, třeba jdeš krmit. Ale co by jsi neudělal pro prachy ne? Nebo to můžou jen někteří? Asi jo. Můžeš mě oponovat, ale tak mi vysvětli, že by se ta ryba vyrobila sama? To snad nemyslíš vážně. Všechny (nejen) pstruhové organizace, které mají chovné vody a potoky a které je loví, by potom chtěli vědět, že když jsou ty podle tebe brigády na nic, kdo to bude dělat "deset vocásků?", které budou doma znát jen podle fotek? A kteří se na ryby v životě nedostanou.A že by se ta práce tak vyplatila, aby se aspoň u toho ti nadšenci uživili? Kdyby bylo po tvým, všechno zavřem, rybu budeme jen nakupovat (kapra) a k vodě se dostanem všichni. Některý druhy ryb necháme vymizet, přece zabírají místo kaprům , a taky je nebude kdo dělat. Jen těch ryb(respektive kaprů) tam bude podstatně míň. Svaz díky tomu, že sám vyrábí, má svou vlastní cenu a vysazuje kolik vysazuje. Zatímco většina soukromníků pouze nakupuje. O to je té práce míň. Pánové nezapomeňte co je odjakživa záměrem rybářství. Je to chov ryb a ne jejich odlov. Jinak ZN děkuji, že jsi mi osvětil, jak daleko jsem. Otázka je jestli ty nejsi ještě dál, možná jsi se rozházel hodně dlouho...

Martin M. - Profil | Po 27.12.2004 1:08:01

muf> no pekne a na rovinu jsi to napsal, to ano. A mas pravdu, treba ja jsem ten konzumni typ, co chce chytat a nic pro to neudela. Ale proc bych pro to neco mel delat? Nabizim penize a chci za to sluzby (kdyz jdes do kina, taky tam nemusis nejdrive uklidit WC) Nemusim hlasovat na schuzi, budu hlasovat svymi penezi, ktere dam bud tobe, nebo tvemu konkurentovi. Ty bez penez zkrachujes a tve misto zaujme nekdo jiny a ten treba dokaze podnikat lepe. Ze podnikas spatne se ti projevi behem par tydnu nebo mesicu, protoze ti tam nikdo nebude chodit. Pokud ale nikdo nechce chodit na nejaky svazovy revir, nikoho to moc netrapi, mozna spise naopak je to lepsi, nez kdyby nam tam chodili prazaci a vychytali nam to!
Chapu, ze svaz je velmi limitovan statem. Pokud dokazalo MRS vyjednat vyjimku na vyrazeni bolena z uslechtilych ryb, tak to ale asi az takove neobejitelne limity nebudou. Kdybych byl jo moc zlej, mohl bych jeste napsat, ze svaz dnes nevydelecne hospodari na necem, co mu nepatri a co si jiny musi koupit ci pronajat za tezke penize.

ZN - Profil | Po 27.12.2004 0:46:22

muf: po přečtení Tvého názoru jsem to musel také pořádně rozchodit, než jsem se odhodlal napsat reakci. Evidentně tě ryby baví, o tom nechci polemizovat. Nerozumím však některým Tvým výrazům. Myslím si, že jsi o 15 let a 15000 km mimo. Proboha, co to meleš o brigádách? V jakám stejnokroji by se mělo na tyto akce chodit? Se svazáckým, pionýrským nebo jakým šátkem? Tyto organizace snad neexistují! Spousta lidí doma už ani montérky nemá. Nebo si myslíš, že např. prof. na VŠ, atomový fyzik, mistr na stavbě, dobrý dělník, má na brigády čas? Život není peříčko a všechno je potřeba tvrdě vydřít. Každý chodí do práce ne ze srandy, ale pro peníze, aby uživil sebe a rodinu. A když má čas, tak chce jít na ryby, a ne na brigádu. Jádro pudla je, že když něco chci, tak si to musím zaplatit. A mám možnost nakoupit v diskontu nebo v lepším obchodě, každý podle výsledků své práce. A jestli si myslíš, že soukromník, ten se má, tak to je blud na x-tou. Ten se totiž musí sakra starat, aby se měl. Proto nemá na nějakou brigádu čas. Nevím, co děláš, ale toto je úplně mimo. Proto i rybaření musí být zábava a hobby, a ne chození k vodě pro maso. Nemám nic proti tomu, když si lidi berou od vody ryby. Ale musí to být zaplacené. Tvůj názor, že soukromníci si dělají co chtějí, co si mám o tom myslet? Dělají jen to, aby přišli lidi chytat ryby. Nic víc, nic míň. Protože jsou pravidla v této organizaci nastaveny špatně, je to jak je.
Další Tvůj názor, co když se spiknou ti podle tebe méně ušlechtilí... No proboha to snad ne. Ti už se jednou spikli a zůstala po nich spálená zem. To snad nechceš zažít znovu ani Ty. Ještě jednou, každý z nás chodí do práce vydělávat, proto si myslím, že dokud bude práce okolo ryb dobrovolná, bude v tom bordel. Až bude i v tomto archaickém systému práce placená a každý odpovědný za to, co udělal, pak by mohl být pořádek. A nezlob se na mne, kam já budu chodit na ryby, jestli na soukromý nebo na státní, o tom doufám už dnes nerozhoduje žádný funkcionář, ani Ty, ani žádná schůze(na které já mimochodem poctivě chodím-vůl). Znovu musím říct, že jsi o 15 let a 15000 km vedle.

muf - Profil | Ne 26.12.2004 23:14:40

původně jsem nechtěl na článek reagovat, na 15-letýho kluka je to dobré slohové cvičení, ale obsahově, kde nic tu nic. Ale po přečtení některých příspěvků jsem se musel projít, abych to rozdýchal. Podotýkám, že nejsem důchodce ani v čele ČRS nebo MRS. O tom, že svaz je možná přežitek, je možno diskutovat, že už asi nebude mít dlouhou existenci, to po Vašich příspěvcích, kdy se budem navzájem všichni napadat a hanit, je věc reálná. Nevím jak někdo může srovnávat svazové vody a soukromé rybníky. Ať si každý uvědomí, že majitelem svazových vod je přinejlepším stát, zatímco soukromých většinou soukromník. Svaz jako celek se musí držet některých věcí, které mu přikazuje stát, potažmo ministerstvo zemědělství. Tedy svaz je musí plnit jinak o revír přijde. Zarybnění se tedy musí plnit dle dekretu MZe, i když ten dekret je 20 let starý. Tak, kde je chyba u sluhy, který musí plnit svoje povinnosti nebo u pána, který vydává povely jako za Marie Terezie. Neříkám, že se všude dělá to co má, ale soukromníci si dělají opravdu co chtějí. Nejsou vázány žádnými kótami zarybnění apod. Vzhledem k 5-ti hektarové nádrži, tak ryby v této nádrži a při hustotě obsádky neustále jezdí dokola, jak na kolotoči. O tom, že jsou neustále vylovovány a ne vždy šetrně vraceny, by se také mohlo diskutovat celé hodiny. V každém případě ryba strádá a přírůstky jsou velmi nízké. A to nepočítám skutečnost, že některé soukromé rybníky jsou pro určité druhy nevhodné. Samozřejmě mě můžete oponovat, že se tak děje i ve svazu, i zde musím s tímto souhlasit, tady se musí vyměnit funkcionáři a k tomu stačíte i vy. Vždyť se stačí v době voleb jen na výročce přihlásit. Když přednesete, co všechno by jste chtěli určitě Vás všichni podpoří. Kdo by přece nechtěl neustále chytat ryby. Rozumumbradů je tady opravdu dost. Jen Vás chci upozornit, že se nejde všem lidem zavděčit, ale to snad víte. Oni totiž kromě vás existují i rybáři, kteří ryby jedí. Asi těžko někoho odstřelíte jen proto, že si chce na svou povolenku vzít 50 kaprů. Vždyť jak tady bylo napsáno, je to v mezích zákona. Ale abych zbytečně nezabíhal, věcí je ještě víc. V další řadě jsou peníze. Díky svazu se stalo rybaření lidovou zálibou(díky jeho cenám) a jak to nazval jeden Brněnský delegát na sjezdu MRS, do svazu se natáhla spousta chamradě. Nevím koho tím myslel, jestli ty masaře nebo tu druhou stranu. Každý ať to pojme jak chce. Ale je pravda, že za cenu povolenky toho svaz moc nevytrhne. Cena MP povolenky je u nás na moravě 700,-Kč to znamená při ceně 65,-/kg kapra 1.třídy(jedná se o ryby kolem 2 - 2,5 kg) předplatili jste si na rok asi 10 kg kapra. Podotýkám, že se jedná o cenu státního rybářství. Určitě namítnete, že platíte i jiné poplatky, ale uvědomte si, že jsou ještě i jiné režie než jenom vysazování. zatímco soukromník ten se má, při průměrné ceně denní povolenky (průměr je kolem 250,-Kč/den) je to jednoduchý počet. Ba co víc, často se ještě někde objevuje sazba za ponechání ryby. To se pak hospodaří. Nejsem ekonom, ale počítat umím. A to neberu v potaz, že na svazových vodách je mnohem více docházek než na vody soukromé. Co teď. Vyhodíme 50% členů jenom proto, že jí ryby nebo pro to, že blbě vypadají. Co když se spiknou ti, co ty ryby jedí a vyhodí Vás ušlechtilé, aby jste se přestěhovali na soukromé vody a jim dali pokoj. Jim těch deset kapříků kolem 20 kilo za rok stačí a jsou za ně rádi. Pokud se týče organizování, tak se nestačím divit. Chválíte soukromníky, jak se o nádrže a jejich obsádku hezky starají, aby se nestarali, když za to berou plat. Je to jejich živobytí, zatímco členové jednotlivých organizací a hlavně hospodáři dělají tuto funkci dobrovolně a většinou bez platně. Zatímco vy sedíte na rybách a nadáváte, že je tam prd, tak tito lidé se většinou na ty ryby nedostanou. Místo, aby jste těmto lidem za jejich práci poděkovali, tak škoda mluvit... Proč o tom takhle mluvím, je nasnadě. Sám patřím mezi lidi, kteří se pro ryby obětovali. A to neberu v potaz, že bych je všechny pouštěl, ale tak, že se o ně starám . Ročně to jsou stovky a stovky hodin, která tato funkce sebou nese a ještě nikdy nikomu nevynesla slávu, ani peníze. Ono to totiž není jenom o výlovu. Někdo musí tu rybu nasadit, celý rok ji krmit, kontrolovat zdravotní stav, nachystat vše na výlov apod. A nezlobte si, když mě nějaký člen řekne, že dvakrát za rok vysadit je málo a on by chtěl vysadit aspoň čtyři krát a jestli je to nákladný on na to přispěje 50 korunama. Tak se nestačíte divit, jak si lidi Vaší práce váží a jak ji hodnotí. Jen by mě zajímalo, kterej rybí odborník bude lovit v chovném rybníku ryby v produkční době a ještě to udělá tak, že v síti budou jen kapři. Na toho se přijdu podívat. A aby někdo držel v rybníku jen kapry na vysazení, tak to jak uznáte je nejen plýtvání, ale i nesmysl. Ale abych to zakončil a neplýtval dále slovy. Naše organizace v současné době zřídila pstruží odchovnu a líheň. Kdy hlavními rybami jsou potočák a lipan. I u nás se našli jedinci, kteří finanční částku , kterou do toho musel spolek vynaložit, přepočítali na množství kapra. Ale takoví se najdou i tady, protože ne všichni chodí na pstruhy, že? A tady jsem se dostal k jádru věcí, jen by mě zajímalo, kolik z Vás pisatelů chodí na brigády, tak jak má, řádně chodí na schůze, kde sdělí svůj názor, jak je či není spokojen s prácí výboru. Jestliže se tedy o nic nezajímáte a jste pouze platící členové, tak se na mě nezlobte, ale nejste vůbec oprávněni někoho soudit, protože sami jste pro organizaci respektive pro svaz neudělali vůbec nic, leda kromě toho, že chytáte ryby. Pro Vás jsou určeny soukromé vody, kde si zapeníze můžete dopřát to, za co platíte jiným...Čekám, že se tady kolem toho článku strhne diskuse, ale každý si dejte ruku na srdce a přemýšlejte, kolik jste pro ty ryby udělali Vy a nepočítejte laskavě jen to, kolik kaprů jste pustili....

rybar | Ne 26.12.2004 19:06:16

to numi: Vyházet ty z územních svazů a nastolit pořádek v řádu ku prospěchu ryb a přírody, rozhodně né moderních taky rybářů. S první polovinou naprosto souhlasím- ti důchodci tam nemají co dělat!! Mládí vpřed- ale to my mladí neprosadíme, bo na hubu jim dát nemůžeš a jak se ozveš, tak jejich kámoši také důchodci se za ně postaví. Největší bordel u vody dělají někteří důchodci: 1. sedí tam celý rok a berou vše co chytí 2.Zatvrzele bojují za přežité normy v rybářském řádu viz: 60 kaprů za rok... 4 pstruhy na vycházku. Jak pouštím kypra, tak se na mně dívají jak na debila!! Chci zdůraznit, že nejsem boilísák.
Na naší (Těrlické) přehradě i na rybnících jsou přemnožení sumci. Důchodci však zarputile brání povolení vyvážení..... jinak ale nedostanu boju do dostatečné vzdálenosti........... Argumentují tím, že někteří rybáři zyvážet nemohou (důchodci)! Já taky nemůžu sedět celý rok u vody a nebráním jim v tom!

Jak se díváte na to, když si ti páprdové ročně odnesou 60 kaprů a candáty a štičky (50-60). Když platí jen 450 kč ročně. Pak se divíme, když ve vodě nic není!!! Ty kur** to mají v mražáku.

Další věc je, že se peníze za povolenky posílají do Prahy- Tady je nejvíc rybářů a za NAŠE peníze se zyrybňujou vody bůh ví kde. Proč nám ty peníze nenechají tady- jsou přece naše!!!

Pěkné úlovky v příštím roce!!

PS: Z karbenatku biftek nezrobiš!

ZN - Profil | Ne 26.12.2004 14:01:54

numi: ještě jedno: proč máš pocit, že z toho chce za každou cenu někdo něco vyždímat? Jasně,nikdo nebude dělat zadarmo, ale jde přece o soutěžní a ne jednostranné prostředí.

ZN - Profil | Ne 26.12.2004 13:59:03

numi: nezlob se, ale proč je Slovinsko o něčem jiném? U nás jsou taky krásné řeky a krásná příroda, krásné přehrady atd.Jen se tam jinak hospodaří, to je jedinný rozdíl. A to samé je Rakousko, Francie, Švýcarsko, pokud vím Švedsko, Finsko, Norsko aj. Problém vidím v tom, že i když spousta lidí to vidí podobně, tak jaksi nejde najít společnou řeč. Já myslím, že všichni chceme chytat v pěkné přírodě pěkné ryby, ať se jedná o jakoukoliv techniku rybaření. Jenom je to u nás jaksi špatně nastavené. A jsme tam, kde jsme byli. Svaz.

numi - Profil | Ne 26.12.2004 13:28:04

Zn Slovinsko je úplněněco jiného a o něčem jiném. Tam je to o romantice , přírodě a křištálová voda to je samozřejmost . Funguje to , jako bys tady měl organizaci která by vystoupila a hospodařila samostatně. Né soukromník co se z toho snáží něco vyždímat . Já si nevšiml, že by tam byla ryba na rybě.U nás pokud se nepletu,,když tak mě opravte,, nejde aby někdo hospodařil samostatně na řece a ,když nějaká organizace vystoupila tak měla problémy s penězma na zarybnění. A jsme tam kde jsme byli. Spíš bych vyděl řešení v revoluci. Vyházet ty z územních svazů a nastolit pořádek v řádu ku prospěchu ryb a přírody, rozhodně né moderních taky rybářů . Myslim ,že by se kompromis našel a pro všechny skupiny.Rozhodně není řešení, abych se zalíbyl tak nacpu kapři a sumce všude. NEDÁVNO JSEM VYDĚL VYLOVOVAT PSTRUHOVOU PŘEHRÁDKU A BYLI TAM SUMCI A JÁ TAM CHYTIL DVĚ ŠTIKY NO TO MI HLAVA OPRAVDU NEBERE.

ZN - Profil | Ne 26.12.2004 11:49:47

add článek: autor chtěl něco řící, ale moc toho neřekl. Míchal hrušky s jablkama. Já si taky občas zajdu na tkz.duhakodrom, vůbec se za to nestydím, ale podstatně radši jezdím na přírodní vody. Ty mají bohužel jednoho hospodáře.

add privatizace: pořád probírané téma, ale zřejmě málo. Plně souhlasím s XAXAPem, jakož v této otázce pokaždé.Můj názor je podložen tím samým, co XAXAPův. Pořád je tady obava z českých lidí. Český člověk je stejný jak ostatní, jen má zatím bolševické návyky, za které ani snad nemůže. Je potřeba si uvědomit, že už nic nepatří všem (chvála bohu). Mé názory na privátní části toků pramení z cest do Slovinska, kde to funguje ke spokojenosti rybářů z celé Evropy. Řeka je rozdělena na jednotlivé revíry, na kterých hospodaří třeba dva nebo tři subjekty plus stát. Zajímavost, státní část je nejdražší. Každý si může vybrat, kde si koupí povolenku. Funguje to. Ale to už jsem tady několikrát psal. Trh rozhodně není všemocný, ale při rozumných mantinelech žene kvalitu i úroveň dopředu. To je nepopiratelný fakt. Plánované a řízené hospodářství funguje už snad jen na Kubě a KLDR. Víme všichni jak. Proč by třeba jeden ze subjektů nemohla být místní organizace a vybírat za povolenky peníze pro sebe? Nevím, proč to u nás nejde. Proto já vidím budoucnost v generaci o něco mladší jak má, protože má mnohem zdravější pohled na svět a život než generace moje. Netrpí žádnými(nebo malými) předsudky a návyky z nenormálního prostředí, ve kterém jsme byli léta nuceni vyrůstat. Podle mne je normální soutěž a ne plánované hospodářství a život.

Numi: po návštěvě takovéto krásné řeky, v krásné přírodě, by jsi určitě netvrdil, že má ryba menší hodnotu, protože je z privátní vody. Nobo ze státní? Tam to není moc rozdíl.

numi - Profil | Ne 26.12.2004 7:46:26

Kdysi mi jeden hajný domluvil, že si mohu jít chytit pstruha do sádek. Měli ty mateční likvidovat. Já se šel jen podívat, ale kamarád si vzal prut. Na každý druhý náhoy měl tak 50-65 cm duháka. Byli tam již lidi , který si je odvezli do soukromích revírů. Měli vorvaný ploutve a naprosto zběsile se rvali o vše co jim tam spadlo. Chudáci ryby. Tak panové jen na ně. Nejlepší by bylo , kdyby tam ta nástraha nemohla ani propadnout co jich tam bude. Neříkám , že je to stejné , ale ten kdo mě bude vysvětlovat ,že má stejnou hodnotu ryba ze soukroma a ze svazového revíru tak určitě nepochopil podstatu rybařiny. Ty co dají do soutěžě rybu ze soukromého tak ho lituji.

Martin M. - Profil | Pá 24.12.2004 22:45:53

je to plotice