Diskuse k článku: Máme na výkonnější rybářskou stráž?

Autor diskuse: strejka - Profil , 30.10.2004

Miloš_diakritický | Po 1.11.2004 8:05:03

Strejka:
Dost dobrý draft na řešení problému. Nicméně to má pár háčků:
- docela složitá administrativa s evidencí složených peněz a případné problémy s jejich využíváním "jinými" způsoby
- hmotně "zainteresovaní" budou i příslušníci RS !
V zásadě asi jediný možný způsob je zdražení povolenek, klidně na 10 litrů ročně, proč taky ne ???

Pavel | Ne 31.10.2004 22:40:33

Martin M. : Netvrdím, že 15 litrů je dogma, stejně jako 1litr bianko šek pro dozorce u vody v tomto článku.
Na tomto fóru si většina stěžuje na pytláctví, ale čo si pod týmto slovom predstavujete, ako hovoril istý major Haluška? To byl i smysl tohoto článku. Já myslím, že ten, kdo může přijít k vodě by měl být opravdu rybář a to je základ. Pokud lehce přeženu, tak si papíry na ryby udělám cestou z práce a ještě ten den si stačím nakoupit pruty. Svazům jde o členy a ne o rybáře, proto už nechodí rybářská stráž po revírech. Rybářské svazy si vesele podnikají a problémy členů je vůbec nezajímají. Vždyť Vám nějaké kapříky nasadí a vy se o ně poperte.
Roční limit ulovených ryb je zajímavé téma, ale funguje jen tam, kde se rybáři znají, v krajském a celosvazovém hospodaření si to neumím prakticky představit.

miras S. - Profil | Ne 31.10.2004 22:12:45

Martin M>zánik smyslu života desetitisíce lidí- to je teda bomba. Jinak s tebou souhlasím, že by se mělo omezit odnášení ryb od vody. Limit stanovený na ušlechtilé ryby např. 30 ks za rok, poté si musíš koupit novou povolenku. Celé to ale předpokládá, že limit bude někdo dodržovat, dodržování někdo kontrolovat. To se ale nestane tím, že RS bude dostávat polovinu nějaké kauce. Vždyť dneska můžeš za některé přestupky dostat pokutu až bdo výše 30.000 Kč. Problém bude asi někde jinde. Nevím podle jakých kritérií se členové RS vybírají, ale pokud je jejich úroveň jako těch dvou, co jsem letos potkal, tak je utře absovent zvláštní školy po dvojím přečtení zákona (pokud umí číst). Jeden mi dokonce odmítal ukázat svůj průkaz, že si prý musí chránit osobní údaje!? Dokáže si někdo představit, co takovej blbec udělá, když mu někdo řekne, že za sebranou povolenku dostane pětikilo?

Martin M. - Profil | Ne 31.10.2004 21:17:59

pavel> 10-15 litru za povolenku je fakt blbost ;-) Jednak by to pro desetitisice lidi znamenalo ze dne na den zanik smyslu zivota, zadruhe omezit drancovani vod jde i jinymy zpusoby - napr. prisnymi limity odnesenych ryb.
Ty jo, ja urcite nejsem odpurcem zdrazeni povolenek, naopak, ale 10 litru? To je fakt ulet ;-)

Pavel | Ne 31.10.2004 19:48:21

xycht: kapři, sumci, candáti možná i některé další "exkluzivní" druhy ryb jsou potencionálním terčem chmatáků, či pytláků. Mládež a důchodci by mohli lovit na tzv. malých vodách", protože nevím kdo a proč je zřizuje a jako charita by mohly sloužit i dále. Tam by se vysadilo, co by se vysadilo a těchto pár vod by bylo možno efektivně kontrolovat a dohlížet na juniory, aby se seznámili s rybářskými základy.
Pro mě není až tak velký problém, to, že si někdo vezme 3 kapry když jde k vodě 1x měsíčně, nebo loví přes půlnoc, ale to , že většina ryb si MO tlačí do "malých vod" a velké vody zejí prázdnotou, dnes se totiž vytírá jen velmi málo druhů ryb a ještě si je vysazujeme jako potravu sumcům a vysazujeme kvanta kaprů do dolních toků, kde nám je první velká voda vezme k sasíkům. Chybí větší rozmanitost druhů ryb a proto drtivá většina "rybářů prahne po kaprovi. Navrhoval bych vytvořit z ČRS a MRS KRS (kapří rybářský svaz). Dobře zarybněných soukromých revírů rybníků a nádrží je dost. Tam si již dnes Carp týmy mohou krásně pochytat, ale proč to nedělají? Naproti tomu žádný soukromý revír na tekoucí vodě neznám. Vy ano?

Pavel

Šány - Profil | Ne 31.10.2004 17:04:53

xycht : článek je hodnocenej jak je hodnocenej. Ale souhlasím s tebou, že nástin řešení je vždy přínosem a je třeba o něm diskutovat. Jiná věc je, jak to dopadne. Podle mě byl bylo možným řešením (pokud by to ovšem šlo) vypsat na některé palčivé problémy týkající se RŘ třeba referendum - tedy ať rozhodne členská základna, když se nedá pohnout s výbory MO a Svazy. Ale teď, kdo to bude iniciovat, jak to technicky provést? Asi jsem taky šáhl vedle.

Zdraví Šány

malys - Profil | Ne 31.10.2004 16:34:11

Jirka: Kluci, co takhle se zamyslet nad úplně jiným systémem a změnu řádu? Vím, že to asi není správné, ale pokud se něco neudělá, dopadne to hodně špatně. Já se třeba specializuji na lov kaprů a jak jistě víte, kapři jdou nejlépe v noci a tak prostě chytám nonstop.Vím, že se to nesmí, ale jinak to nejde, nikdy kapra nevezmu a vše pouštím, ale pokud si chci zachytat musím to prostě přecházet a riskovat problém.Zatím se mi teda nestalo, že bych s tím nebo z někým měl problém, ale jestli bude něco co navrhuje kolega, budou akorát více problémy než užitek. Nechápu proč se neudělá pořádnej řád aby to vyhovovalo všem, proč musí rybáři jako jsem třeba já trpět? Sáhněme si do svědomí a myslím, že snad každý jednou udělal přestupek. Navrhoval bych spíše změnu celého systému než nějaké kauce.Díky

xycht - Profil | Ne 31.10.2004 15:45:44

Pavel: to je pěkná volovina aby povolenka stála 10-15000Kč, tím omezíš hlavně děti a mládež.....dál nerozumim tomu, proč zrovna preferuješ kapry,sumce a candáty :-) Jinak mě se taky nelíbí že někdo vezme za rok 300kaprů, ale tohle co říkáš podle mě neni řešení...

Pavel | Ne 31.10.2004 15:26:03

Jak jste napsal v úvodu, rybářské svazy jsou v současném stavu nereformovatelné.
Váš návrh je přímo šílený. Umíte si představit, co by obdobné řešení např. u dopravní policie znamenalo? Já vám povím, že by to znamenalo konec s normálním rybolovem a šikanu normálních rybářů, neboť ty neslušné by "vychytali" do měsíce. Za úvahu by stálo spíše se zamyslet, zda je normální, že někdo má v úlovkovém listu např. 300kaprů, na druhou stranu je odvážný, že je napíše ? Souvisí to s mým postojem k novým technikám lovu (např mé "oblíbené boilí"). Pokud s opakovačkou lovil je Bufallo Bill, bizonům a indiánům bylo hej. Jakmile tak začali lovit všichni, bylo po bizonech.
Dle mého restrikce nic nevyřeší, pokud nejde o ¨"život" a řešení jsou v zásadě dvě.
1) Radikálně zvýšit cenu povolenky, nebo lístku (cca 10000-15000) - omezí se počet rybářů a masaři si je půjdou koupit, stávající RS bude pak kontrolovat zlomek členské základny a to by měla zvládnout za stávajících podmínek.
2) Nasazovat kapry, sumce a candáty jen do revírů, které by byly pod kontrolou (např. správce ) a to v menším početním rozsahu a
posílit do ostatních (tekoucích vod) ostatní druhy ryb (sportovních, tedy velmi kostnatých a nechutných) což zákon nařizuje, ale svazy to dosti neplní. Nevím kdo by pak tahal od vody stovky cejnků a proudníků.

Na druhou stranu, časy Otty Pavla se již nevrátí, tak proč dnes se ještě vedou diskuse o lovné míře a době hájení? Většina chutných ryb je do 2měsíců z vody venku.

xycht - Profil | Ne 31.10.2004 11:54:51

Jen by mě zajímalo proč je ten článek tak špatně hodnocenej.....podle mě je takový článek, kde se vyjadřuje nějaký nástin řešení jedině přínosem..

jura | Ne 31.10.2004 10:59:39

Nebudu se přímo vyjadřovat k článku, i když si myslím, že něco do sebe má. Jsou k této naší dobrovolné rybářské činnosti stanovena určitá pravidla, předpisy, vyhláška, zákon, ještě že to nepokračuje dál a nekončí to zákonem džungle. Každý rybář je normální člověk a jak je vychovaný, jak se chová k blízkému okolí v běžném životě, tak se chová i na těch rybách. Bohužel, nebo pro mne vlastně bohu dík jsou stanovena ta pravidla, ale pro někoho je to výzva, jak je obcházet a porušovat a to je smutné. Ještě k těm dvěma skupinám rybářů. Důchodci, nehažte na ně blato a špínu, mají už jen více času na ty ryby, než my ostatní a že by plundrovali naše vodní toky, tomu moc nevěřím, i když i pak pro toho důchodce platí stejné, o cěm jsem psal výše. A omladina a mládež, vetšinou hrubí a vulgární, jak tu někdo už psal, vypadnou z domu, ale že by měli zájem o rybařinu, to se říct nedá. Sám jsem toho byl svědkem na Svitavě 1, ke konci jara vždy ve čtvrtek odpoledne se přiřítila na řeku tlupa děcek (rybářský kroužek MO Brno 3) a to byla pohroma, dva instruktoři nezvládali totálně celou situaci, ve čtvrtek jsem proto odpoledne přestal na ryby chodit. tenkrát jsem ještě nevěděl, kdo ten kroužek vede, teď už to vím.... a jsme zase zpátky u názvu článku, petrův zdar.

xycht - Profil | Ne 31.10.2004 6:46:12

Jinak buzerace se nebojím, stanovením jasných pravidel se tomu dá vyhnout. Navíc kdo chce otravovat život rybářům, dělá to už ted a bude to dělat dál

xycht - Profil | Ne 31.10.2004 6:45:08

Určitě zajímavá myšlenka a hlavně podnět pro diskuzi, což je podle mě jen dobře. Jinak kauce není vysoká takže bych žádné úlevy nedával a to ani mládeži ani důchodcům, rodiče by měli mít zájem na tom aby se jejich děti neflákali na ulici a nechlastali a u důchodců taky nevidím problém. Ale já osobně bych šel ještě dál a zdražil povolenky, samozřejmě nějak rozumně.

Kato | So 30.10.2004 23:34:17

Podle mého to je nápad opravdu zajímavý a kéž by takovéhle nápady vymýšleli ti, kteří jsou v těch vrchních funkcích. I když tahle myšlenka nějaké mouchy má, určitě by se doladily a je to dobrý základ, ze kterého by se dalo vycházet. Jinak opravdu bych měl strach z buzerace (hlavně na mladších rybářích) a kdo ví, jak by dopadly celkově vztahy mezi rybáři.
PS: k těm důchodcům a mládeži: důchodci jsou opravdu někdy až odporní, jak se chovají k rybám. U mládeži to tak nevidím, ale zase víc pytláků, než mládeži taky nevidím.

Šány - Profil | So 30.10.2004 22:12:11

Malý dotaz : pokud by k této buzeraci rybářů nedej bože náhodou došlo, kolik by podle tebe pane kolego stál úředník který by to všechno zúřadoval? Anebo by to chtělo další kauci na jeho práci? A co když nebude přistižen žádný rybář při přestupku? No nic méně mám návrh, zvedněmu tu kauci na 10.000,- nebo 20.000,- Kč a bude po srandě. Málokdo dosáhne na povolenku a RS nebude vůbec potřeba. Přiznám se, že bych z té budoucí "Rybářské policie" i s jejím centrálním registrem měl docela strach. No a nakonec, mám před důchodem, u vody ani jeden přestupek, až budu v důchodu to ze mě bude škodná? Jak to poznám?
Dík a všechny zdravím

laky - Profil | So 30.10.2004 22:07:05

Taktéž bych zastával názor že profi RS by byla vhodná a klidně by se mohl zvíšit členský přízpěvek o 100Kč na RS potom x počet členů = to už je balík. Jen pak jak tu profi RS kontrololovat aby něco dělala a ne jen hnila v kancelářích. Možné řešení práce jen na půl úvazku + odměny ? Samozřejmě co nejploší organizační struktůra. Ale to mi nevyřešíme. Škoda že ti co by problémy měli řešit sem tam neskoknou sem pro nějaký ten podnět a zamyšlení. Ale co důchodci a páprdi z vedení svazu ani neví co to je internet. A tomu se říká vrcholový management. Teť je mi jasné že se ozve náš kolega se svazu nick jsem zapoměl.

Viktor - Profil | So 30.10.2004 22:06:46

Nápad se mi docela líbí. Už dva roky jsem RS nepotkal (zato jsem již dvakrát potkal chlapka, co chytal na silon namotany na kolku...)!Jinak souhlasím s tím, že škodí hlavně důchodci. Mládež si ještě chyby může dovolit, proto bych u nich byl nejmírnější. Zdaleka nejtvrdší bych byl u dospělých členů a důchodců. V hlavě by to měli už mit ok a navic svým způsobem "rybolovu" můžou kazit mládež - tata masař=synek totéž... Možná jsem naivní, ale že by mě kontrolovali 15x denně?:) Myslím, že jednou by stačilo... Byt u nas na Zlinsku 2 chlapi, kteři by alespoň 1x za 2 tydny poctivě obešli reviry, nebylo by to špatne. To je ale z kategorie snů...

OTTAR | So 30.10.2004 21:08:06

Nápad je to zajímavý,ale obávám se ,že je špatně realizovatelný.Karelc má pravdu.Největší škodnou jsou opravdu zejména důchodci (ale znám i pár nedůchodců).S mládeží je to asi tak,že si berou špatný příklad ze svých otců a dědů.Jako prevenci bych navrhoval hlavně práci s mládeží ! Kolik je po republice rybářských kroužků ? Myslím fungujících.Mám zkušenosti,že děti chodí do kroužku proto,aby utekli z domova a ve své podstatě je vlastně ani ryby nezajímají.Mluvím ze své zkušenosti,jezdím jako vedoucí na jeden rybářský tábor.A když vidím některé z dětí,tak si říkám,že by potřebovali nejdříve pořádně nařezat a potom něco učit.(Ten výprask bych prováděl i po výuce,aby si něco zapamatovali).Někdy je to jako když jím nic neříkáš.

karelc - Profil | So 30.10.2004 20:23:45

Já bych to Sikulovo: "že tě pak bude RS kontrolovat 15x denně v honbě za ziskem :o))" trošku přitvrdil. To by pak začala brutální buzerace. Nehledě na to, že nejvíc závažných přestupků mají na svědomí důchodci a mládež (moje vlastní zkušenost - omlouvám se těm slušným), a pokud jsem tomu článku rozuměl dobře, tak ti by žádný povinný ručení neplatili. Jestli by nebylo lepší zvýšit cenu za povolenky, s tím, že by se z nich platila profi, nebo alespoň na půl úvazku, RS. Nebylo by možná tolik peněz na obsádku kapra a duháka na konzum, ale kdyby se omezil počet ponechaných kaprů na osobu, tak by to nemuselo být moc znát. Tohle je jen moje první reakce, doufám, že se tady ještě rozjede plodná diskuze.

Sikula - Profil | So 30.10.2004 11:44:13

Já bych byl pro :o)) Akorát je potřeba počítat s tim, že tě pak bude RS kontrolovat 15x denně v honbě za ziskem :o))