Shimano Ultegra XSA nebo Daiwa Emblem Exceler?

Ahoj. Zajímali by mě Vaše názory na tyhle dva navijáky. Nevím pro jaký se rozhodnout. Díky předem
Autor diskuse: Sopťajs - Profil , 7.10.2007 kaprařina - náčiní, doplňky
95 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nm.kindl - Profil | St 10.10.2007 23:06:57

kajda - ® Asi tuším co myslíš...Hardy dělali celou řadu a výjimkou nebyl ani prut 14 ft 1,5 lbs že jo ? Zelená barva a sklolaminátjako matroš..těžký jako svině ale dlouho nepřekonaný v tahu...snad až dneska.Jinak jsou i dneska pěkně mastný...Jinak máš pravdu že starej Armalite je krása s nádherou ale nový už se mi nelíbí...Právě proto si svoje pruty nechávám stavět ve stylu 80 léta...sedm oček, mechovka..žádný koncovky a čmáranice..prostě klasika a né kýč :-) Unca - ® Je to jako s holkama...někomu stačí jedna a někdo pořád hledá tu pravou...:-)

NSopťajs - Profil | St 10.10.2007 21:53:41

Unca: Ježíšek mi nasere jako vždycky. To bych musel počkat do jara až našetřím z diet:-))))))) Ještě uvidím......když něco chci tak to často nepočká:-)

Nkajda - Profil | St 10.10.2007 21:33:54

m.kindl:Je vic nez jasne ze mluvime kazdy o necem jinem.To o cem jsem psal byl na 100%sklolaminat,ale Hardy to delal v 10ft a1lb,1,5 a1,75.Proste zdolavacka na kterou se neda zapomonout,ale o vaze nebudu ani mluvit:o)Jinak ten stary Armalite MK snad nema chybu-ty nove uz nejsou to prave orechove.No ne??

NUnca - Profil | St 10.10.2007 21:28:39

m.kindl : Je vůbec nějakej prut co si neměl. :-))

Nm.kindl - Profil | St 10.10.2007 21:22:58

kajda - ® No asi mluvíme každý o něčem jiném...já jsem vlastnil RH IMX a prodal jsem je tchánovi protože mu ukradli jeho pruty...navíc mi neseděli protože to bylo ve 13 ft a 3,5 Lbs....Ale jinak to jsou pruty postavený na blancích uhlík aramid na kterých se staví progresivní Armalite MK II.Nemyslíš ty náhodou Prut Trotter ? To byli legendární pruty z kompozitu sklo kevlar.. nebo tak nějak,Jinak Richard Walker a jeho pruty Clarisa Carp jsem měl a to možná sklo bylo ale to si už nepamatuju :-)

Nkajda - Profil | St 10.10.2007 18:59:58

m.kindl:Jasne ze jsem myslel IMX od RH-musim oponovat ale parabola to je jak vysita.Nejak sem prehlidnul ze mluvis o moderne-tak to jasne omluva.Mmch ten IMX je sklolaminat-a mel jsem ho v ruce od fy Hardy-pod nazvem Richard Walker Carp-tusim rod1994.

NUnca - Profil | St 10.10.2007 18:04:53

tulo : No defakto máš pravdu.
Sopťajs : Víš co, napiš Ježíškovi, třeba ti ty XSA naloží pod stromeček. :-))

Ntulo - Profil | St 10.10.2007 17:56:11

Unca-no ale jak počitam tak počitam,te zimě se asi nevyhneš ani při koupi na jaře.A ještě ti skonči zaruka před sezonou)))))

NUnca - Profil | St 10.10.2007 17:48:33

Sopťajs : Na tvém místě bych počkal na výstavu v Brně, tam se věsměs ukážou všechny novinky. Já osobně bych nekoupil navijáky na zimu. Budou ležet ve skříni a plynout záruka.

NSopťajs - Profil | St 10.10.2007 16:50:16

Unca: Zase se dá předpokládat, že by u těch XSA mohla klesnout cena

NSopťajs - Profil | St 10.10.2007 16:25:26

Unca: Zase si nezklamal, ty snad na tom katalogu chrápeš:-))))))))))))))))) Díky

NUnca - Profil | St 10.10.2007 16:02:56

Sopťajs : Já mám katalog Shimano 2008 a je tam akorát navá Super Ultegra, ale cena bude cca. 7000kč. Klidně si tu Ultegru kup, já osobně sem v tom katalogu nic nenašel co by mě odradilo od Ultegry XSA.

Nm.kindl - Profil | St 10.10.2007 12:37:14

kura11 - ® Já nic nesrovnávám,Platium neznám a pouze vysvětluju proč jsou moderní parabolické pruty tak oblíbené...
kajda - ® Teď tomu nějak nerozumím...jestli myslíš Rod Hutchinson IMX tak to není ani laminát ani parabola...je to blank Century...Ale jinak parabola nahodí kam potřebuju úplně v pohodě...Záměrně jsem psal o moderních prutech protože moderní materiály a technologie to dovolují...Pokud chceš operovat nějakým starým laminátem tak tam pochopitelně asi platit nebude...

NSopťajs - Profil | St 10.10.2007 11:00:22

Chci si koupit ty Ultegry, ale teď váhám, protože mají začátkem roku přijít od Shimana nové velkokapacitní navijáky. Víte někdo něco víc?

Nkajda - Profil | Út 9.10.2007 19:59:06

kindlos:To mi chces tvrdit ze parabola nahodi tam kam chces a jak potrebujes-to nemyslis vazne woe?Ze ne?Jako nejlepsi v dejinach parabola sklolaminat blank IMX ti moc nenahaze!!!!!!!

Nkura11 - Profil | Út 9.10.2007 16:24:14

Ja chapem m.kindl ale su meksie pruty co sa ohnu pri mensom zatazeni a su tvrdsie co sa ohnu pri vecsom.. Ja nemozem porovnavat Platia trebarz z nejakymi harrisonmi alebo century, uz aj ta cena je niekde inde... tie pruty su urcite velmi kvalitne preto ta cena! nie je to iba o znacke... Ja len ze Platia za tu cenu co sa predavaju su fakt dobre pruty, a splnaju svoj ucel... Kazdy si ten svoj prutik vybere a ked s nim po case nebude spokojny tak ho vymeni za nieco ine.... tak hoši lovu zdar a polamte palice... :-))))))))

Nflyman - Profil | Út 9.10.2007 15:52:46

Maxwell: Já vím.

NMaxwell - Profil | Út 9.10.2007 15:47:06

flyman:to je vidět :-))

Nflyman - Profil | Út 9.10.2007 15:43:58

Ne . Není třeba. Mám v tom jasno.

NMaxwell - Profil | Út 9.10.2007 15:42:19

flyman:Zkus ještě pokračovat. :-)

Nflyman - Profil | Út 9.10.2007 15:39:03

Super. Zhluboka dýchám. No v hlavě mi to pořád leží. A vím co nikomu nedoporučím. Ale jak tu bylo napsáno 100 lidí = 100chutí. Vemte si do ruky harisny, century, leony a potom srovnávejte. Nejlepší srovnávání je od shora. Pak vidíte všechny nedostatky nebo jen rozdíly (aby někoho neurazil). Když nevíte, co má prut (a nemusí to být jen prut) dělat, tak jak víte, že ten jiný kus to dělá dobře? nejdříve si stanovte 100% ! .....................Jestli chápete........

Nm.kindl - Profil | Út 9.10.2007 13:18:42

kura11 - ® Vysvětlím ti proč každej pase po parabole....Protože ta parabola nenastane hned po malém zatížení ale plynule narůstá, to znamená že při malé rybě se neohne celej prut do paraboly ale má pořád hodně velkou rezervu...např. když zdoláváš rybu z lodi je obrovská výhoda při silném výpadu těžké ryby že se ohýbá až do rukojeti.Ale je to taky o použití materiálů...dřív se používali parabolické pruty na chytání na blízko protože při házení na velkou vzdálenost nebyli přesný a to proto že technologie výroby byla takříkajíc v plenkách.Dneska jsou mnohem pevnější materiály a technologie zpracování dovoluje postavit prut s naprostým vytěsněním vzduchu a zbytků pryskyřice že při mohutném náhozu a ohnutí prutu pořád drží směr a nekroutí se...proto se i parabolické pruty používají na extrémně dlouhé hody a přes to nechávají naprostej požitek ze zdolávání...Proto každej pase po parabole....

NMaxwell - Profil | Út 9.10.2007 9:30:04

kura11 :proto se pruty s různou akcí vyrábí,každý má své určení.

Nkura11 - Profil | Út 9.10.2007 9:11:32

No kazdy tu pasie len po plnej parabole, myslite ze pruty s plnou parabolou su najlepsie??? ja si myslim ze prut by mal mat spodny diel trocha tuhsi a v nom silove rezervy, vidim to na privlacovkach berkley lightening 3-15 je to super prutik na pstruhy, jalce, ma krasnu plnu parabolu a je to taka zvejka, vecsiu rybu na tom nie je sanca uhnat... dalsí je gramazovo este mensi prutik mikado lexus saphire 10g ma tenulinku spicku ale spodny diel ma tuhy pritom ma dost velke rezervy, mam ho na okouny ale stuka 70ˇa vysla bez vecsich problemov pritom s clna to bol krasny boj, to by s berkeley nebolo mozne tu stuku by som s berkely ani neprisekol... nikomu preto neberiem, dakto ma rad pruty s plnou parabolou, dakto s postupnou akciou a dakto spickove... sto ludi, sto chuti... PLATIA mam a vyhovuju mi zatial, nemam co im vytknut, tak isto aj esox elite carp, som spokojny a to je hlavne

NMaxwell - Profil | Út 9.10.2007 8:57:14

kura11:možná že držel v ruce jen mušák,tak se mu zdaj platia tyčky k rajčatům :-)

Nkura11 - Profil | Po 8.10.2007 22:52:50

flyman nevem co si za platia drzal v ruke ale tie co mysli mitchel urcite nie... novy model je vraj este meksi ako stary a ja vlastnim starsi model 2006 a su perfektne... mozna tie hadzacie XL ka ale tie nepoznam... proste sproste vlastnim platium 2,75 a musim ho branit proti tvrdeniu ze by si mohol z neho stavat lesenie... je to super prutik za super cenu... spokojnost..

Nsnake - Profil | Po 8.10.2007 15:04:14

Mitchel -ne od Mila to pruty nejsou k takovím to firmám nemám důvěru.Gandalf- JRC Blade vypadaj dobře ale nemám důvěru v trnovky mám rád spoj-přesah.

NMaxwell - Profil | Po 8.10.2007 9:14:24

flyman :Pokus se troch uklidnit,zhluboka dýchaj a pak to sem napiš znova a správně.

NMitchell - Profil | Po 8.10.2007 9:14:10

flyman: opet se pletes top radou u fy ultimate je Bionick.A myslim ze srovnavas nesrovnatelne a jsou dva druhy platia.Tak bacha nes neco napises

NSopťajs - Profil | Po 8.10.2007 9:12:22

Děda Gandalf: O těch Bladech jsem slyšel, že jsou dobrý, ale mě v obchodu moc nenadchnuly. Navíc mají takovej matnej povrch. Je to trošku atipický.

VŠEM: Poznámky mimo diskuzi mi nevadí:-)) ZDAREC

Nflyman - Profil | Po 8.10.2007 9:09:20

Mitchell. Před týdnem jsem se vráti ze Šíravkého kapra a kolega je používal. Já chytám NG. Nenašel jsem jedinou vlastnost, kterou by se tento prut zdaleka přiblížil NGéčkům. Jako špičková řada Ultimatu nic moc. To už jsou podstatně lepší tribaly A.

NMitchell - Profil | Po 8.10.2007 8:58:12

flyman: tak bud ses spletl v typu nebo mas ulne vosove ruce a placas tady voloviny jak svina

Nflyman - Profil | Po 8.10.2007 8:04:10

Ještě se vrátím k Platiu. Je to nejtvrdší větev, co jsem kdy držel v pazourách. Dalo by se z toho dělat lešení. Konkrátně 3lbs 12ft. Kapra bych na to zdolávat nechtěl. Ani na odhoz nejsou nějak excelentní. Určitě bych koukal po něčem jinym.

NDěda Gandalf - Profil | Po 8.10.2007 6:58:32

snake : Mrkni na JRC Blade.

NMitchell - Profil | Po 8.10.2007 0:00:46

snake: tak stastnou volbu ale jestli chces casien carp od Mila tak bacha ten jsem zase zlomil ja v koliku a to je u tehle prutu velky problem jinak preji stastnou volbu a ruku

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 23:55:26

Mitchel-S těmi nemám žádnou zkušenost,jinak momentálně sháním taky proutky ale za sebe mohu říct že z řady Ultimate to nebude :-)Má představa je o zhruba 1500kč dál :-)

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 23:52:58

Sopťajs-omlouvám se za předešlé příspěvky nejsou k tématu,jinak co mne se týká volil bych Ultegra XSA mohu doporučit z vlastní zkušenosti a má je i spousta kolegů kteří na ně nadaj dopustit.Je to osvědčená kvalita. Z Daiwou nemám moc zkušeností jen s daiwa Entoh a to jsou podařený strojky ale ta cena jo o trošku někde jinde.Takže Ultegra je moje volba.

NMitchell - Profil | Ne 7.10.2007 23:51:56

snake: jasen rozumim jinak platium klasicke na hazeni neni proto je udelane platium XL :-)

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 23:47:21

Nehledě na to že když kupuji prut tak od něj očekávám že mi vydrží nějaký ten čas a tak si rač počkám a přišetřím nějakou korunu a koupím si to co mi prostě sedí a hlavně mám to předem vyzkoušeno a vím jak se chová v praxi.

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 23:42:46

Mitchel-Při zlomení prutu na prodejně se mi nelíbila síla stěny materiálu ve špičce prutu.Samozřejmě ten oplet tam není skrz rychlost prutu ale u tohoto modelu to nevidím zrovna jako výhodu.Není to prut určený k házení ale je pro vychutnání při souboji.Ovšem nemyslím si že by byl nějak silový a ty rezervy nejsou aspoň dle mého názoru tak velké.Prostě zrovna tomuto prutu nevěřím.je to jen můj názor nic víc v tom nehledej.

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 23:37:35

Petrásek-máme každý jiný vkus záleží na tobě co po prutu vyžaduješ a kolik jsi ochotný za něj dát.Proti Ultimate nic osobně nemám měl sem od nich pruty Ultimate Danau a docela rychle sem si je oblíbilalůe už jsou pryč.Mě osobně se Platia opravdu nelíbí už jen díky zpracování a o akci prutu nemluvě. Osobně z těch levněkších se mi líbí třeba Chub Vantage nebo Poverwave nebo Casien Carp je prut s dobrými odhozovímy vlastnostmi.

NMitchell - Profil | Ne 7.10.2007 23:32:14

snake: pozor neznamena ze kdyz tam neni ople ze je to chyba
tam je to zesilene normalnim uhlikem ja je mam ve trech librach a super.Petrasek jestli do toho nechces moc vrazet ja bych donich sel a vubec bych se toho nebal

NPetrasek - Profil | Ne 7.10.2007 23:17:18

snake: a co by jsi mi doporucil? na hazeni delicky mam... chci neco na zdolavani... parametry 12ft 2,75lb...

Nsnake - Profil | Ne 7.10.2007 22:57:09

Petrásek- V Brně si je můžeš prohlédnout v RRR v Komárově.Můj názor je ten že se mi nelíbí ty Platia nehledě na to že sem jeden přímo na prodejně zlomil.Ale je pravda že tam byla vina přepravy.Nelíbí se mi už to že 3/4 prutu je uhlíkový oplet a na části která je nejvíce namáhána není nic.Je to hodně jemný prut a při jeho zpracování mu prostě nevěřím.

Nkura11 - Profil | Ne 7.10.2007 22:34:36

Mne tiez ten warrior nejak nesadol, nejak sa mi zdal lacny, a aj vlastnosti neboli nevem jake ruzove... za to ze ma parabolu sa este neposerem... prut ma mat aj silove rezervy... mam esox elite 3lb a platiumy 2006 model... oba pruty su na nieco ine... na daleku zavazku esox lebo su tvrdsie ale zasa neni to zidny kolik jak by si kto kde myslel... platia su na strkoviska a su na zdolavanie, tiez nemaju uplnu parabolu a ja som rad ze spodny diel je trocha tuhsi a ma v sebe rezervy...

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 22:28:55

XI XAO : To už je rok starý. :-))

NXI XAO - Profil | Ne 7.10.2007 22:26:00

Aby všichni věděli o čem je ŘEČ :)

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 22:22:05

Petrasek : V okolí Brna nevím, ale v Olomouci je prodává pan Miler v OD Koruna. Jinak sem směr diskuze projednal se Sopťajzem a prej mu to nevadí.

NPetrasek - Profil | Ne 7.10.2007 22:17:08

Unca: koukam ze to tu frci mimo tema ale tak se taky zeptam... kde si v okoli Brna muzu prohlidnout ty Ultimaty? Prodal jsem trojdily a chci si prikoupit dva pruty na zdolavacku... uvzuju o 12ft 2,75lb

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 22:13:20

Mě se líbí tenhle.

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 22:12:35

Je aby ostatní věděli o čem je řeč.

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 22:11:11

A co tohle?

Ncarpmania - Profil | Ne 7.10.2007 22:06:20

unca: specialisté jsou určitě lidé mnohem povolanější....

NMitchell - Profil | Ne 7.10.2007 21:57:58

Unca: ono doopravdy zalezi co od toho pruty kazdy ocekava ja jsme s platiem odfrcel celou maru a super splnili me ocekavani

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 21:35:15

Mitchell : Taky sem pro srovnání těchto prutů. Vím že Platium všichni chválej ( aji specialista tomtom ) a tak je srovnání na místě. Já sem Platium zkoušel na výstavě a nevypadalo špatně, ale asi bych do nich nešel.

NMitchell - Profil | Ne 7.10.2007 21:30:53

Sopťajs: sory za muj posledni prispevek netykal se tve otazky

NMitchell - Profil | Ne 7.10.2007 21:29:30

taky si trochu pridam ja budu srovnavat pruty stejne cenove kategorie treba Ultimate Platium a Fox warior muj nazor je takovy ze platia maji navrch mel jsem moznost porovnat oba pruty a warior neni zadnej zazrak a hlavne clovek plati za tu znacku nebo myslite ze ne??? i Platium ma navrch nad wariorem a to je stejna cenova hladina :-))))

NXI XAO - Profil | Ne 7.10.2007 21:12:10

Unca - Ok konec hádky :)

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 21:07:30

XI XAO : Ano, ale je tam taky dopsany že podle mě sou to aušusy. Ty na to máš určitě jinej názor a já to beru.

NXI XAO - Profil | Ne 7.10.2007 20:56:45

Unca - ® Ne 7.10.2007 19:47:03
carpmania : Podle mě sou pruty od FOXe aušus. Hlavně Warriory.

Co že si říkal ??? Pravda Ty si napsal že je to aušus ne že jsou na nic :)
Jinak sem Středoškolák :) Ale tak vpoho :)

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 20:41:09

judas.d : Té rybě je to jedno jakej máš prut a prostě žeru tvůj styl. :-))

NUnca - Profil | Ne 7.10.2007 20:39:59

carpmania : To je možny, ale já nikoho neodsuzuju za to že má jinej názor než já.

Ncarpmania - Profil | Ne 7.10.2007 20:36:40

unca: vono nezáleží na věku, ale na zkušenostech a na znalostech....

Ntulo - Profil | Ne 7.10.2007 20:35:49

judas.d-proto ma chudak unca fobiifox))

Njudas.d - Profil | Ne 7.10.2007 20:35:02

tulo - ®ne vojel ale vodpanil ješte má na prcnině kérku FOX:DDD