Konec papírování: Rybáři se dočkali elektronické povolenky
Diskuse k bleskovce Konec papírování: Rybáři se dočkali elektronické povolenky
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit všechny zápisy.
5x v oblíbených a 3x v ignorovaných.
Niva - Profil | So 15.3.2025 21:06:01
Ano, taky vidím zastávky MHD a děti s mobily, ano, taky vím o závislostech na mobilu, na sockách. Ale přesto jsou mraky mladých, pro keré je digitální svět jen úplně obyčejný pomocník, součást života. Syn je vášnivý rybář, magor po nás, rodičích, a hele - super ocenil odevzdání povolenky on line, jo, zaplatil si příspěvky online, jo, bude rád, až bude moct všechno vyřešit online. Ne, nepije, nefetuje, nefláká se, studuje, je moc fajn - jen žije v dnešní době.
Nsven - Profil | St 12.3.2025 22:19:10
Vzhledem k době, po jakou jsou mobily na trhu a v podstatě dnes již nezbytnou součástí života, to lze uchopit i za opačný konec...
Tedy, že ho neumí používat, protožr ho nemá..
V době, kdy už u nás byly mobily běžně dostupné pro širokou veřejnost, bylo kolegovi kolem čtyřicítky.. takže spíš jeho trapná výmluva..
Osobně tzv. chytrý mobil také nepoužívám. Ovšem z praktických důvodů... z důvodu výdrže baterie, z důvodu kapesní velikosti, z důvodu znesnadnění šmírování, spamování nevyžádanými reklamami atd...
Telefon mám na telefonování... na síť mám PC na optice a na focení foťák.
Můj názor je takový, že čím větší lenoch a blb, tím víc tzv."chytrých" spotřebičů potřebuje...a čím jich má víc, tím je línější používat vlastní mozek a ruce... je to začarovný kruh..
Na elektronických povolenkách mi vadí, že to není služba veřejnosti, jak se někteří domnívají ale součást globálního systému atomizace společnesti... odosobnění a likvidace společenského života... V případě historicky založeného spolku přátel rybolovu, pak stále zřetelnější posun k direktivně řízené anonymní, konzumní, zážitkové záležitosti ..Na rybářském spolku mi vadí, že je na podobné záležitosti velice chytlavý (aniž by k tomu měl mandát, vzešlý z demokratického hlasování od nejnižších jednotek).
Mám stále v paměti, jak se Rada zachovala v době tzv kovidu ke své členské základně,...narozdíl od mysliveckého spolku...
NLaňas - Profil | St 12.3.2025 23:54:19
Ano, tento pokrok digitalizace nezastavíme, ale pokud si chceme někteří chránit své neurony v mozku, tak bude fajn, když nám ještě nechají k dispozici tu papírovou povolenku a tužku.
Ten kdo bezmezně miluje svůj mobil, ať si tento pokrok užije, to je v pořádku (svobodné rozhodnutí), ale pro rovnováhu je papír a tužka pořád velmi důležitou součástí našeho života.
Pokrok digitalizace vytváří destabilizaci tím, že lidé přicházejí o určité schopnosti. Někteří současní i budoucí mladí rybáři a rybářky už ani téměř psát tužkou neumí, takže stejně tu papírovou povolenku nedokážou tužkou vyplnit :-))
Čumíme do těch mobilů celý den, dokonce i při schůzkách s přáteli, teď ještě do něj budeme čumět těsně před lovem a možná i během lovu při kontrole RS.
Tak jen doufám, že ještě pár let tady zústane mírná rovnováha než úplně zanikne ručně psaný text. Já ještě rád pár let budu používat "zkostnatělou" tužku a papír. Mám toho mobilu a pc v práci až nad hlavu.
....je mi jasné, že většina se mnou nebude souhlasit.....ale jak řekl Albert Einstein, je to technologie, kerá nás jednou zabije.
Njxr - Profil | Čt 13.3.2025 5:42:37
Dělal jsem ajťáka v jedné okresní nemocnici a kromě budování a správy nemocniční sítě, jsme byli s kolegou pověřeni vydáváním mobilních telefonů primářům a vedoucím pracovníkům. S tím bylo spojené i zaškolení dotyčných. Vesměs se jednalo o starší lidí. Jen pár "pokrokových" to vítalo s nadšením. Zbytek v tom viděl jen negativa. Hlavně jakousi ztrátu svobody a soukromí. Dnes, s odstupem času, jim dávám za pravdu. Před dlouhou dobou jsem udělal za svojí "kancelářskou" érou tlustou čáru, neb mě k tomu dohnal stav mého duševního zdraví, a šel se věnovat vysněné práci v lese. Už víc jak 10 let dělám dřevorubce, jsem pánem svého času, domů chodím sice utahanej, ale šťastnej a s čistou hlavou.
NMartin M. - Profil | St 12.3.2025 11:50:10
A vymlouvat se na vybity mobil bude za chvili jako bys papirovou povolenku zpochybnoval, protoze ti muze prestat psat propiska. Proste si to zarid, nebo nemuzes pokracovat v lovu.
Naleš vavřina - Profil | St 12.3.2025 7:26:16
Mezi klady jednoznačně patří:
- možnost pohodlnějšího získání povolenky z domu bez nutnosti návštěvy vypsaného výdeje povolenek - ALE, ... jsou zde i pozitiva osobní účasti na výdeji povolenek- během výdeje se vedení místního pobočného spolku (organizace) alespoň jednou ročně fyzicky setká se svým členem, pozdraví se a často se i něco dohodne pro chod spolku v nadcházející sezoně. Z podstaty spolkového uspořádání považuji alespoň základní znalost se se členy navzájem za velmi důležitou a je to i jedna z podstat spolku - dobrovolné sdružování se lidí se stejnými zájmy.
- usnadnění práce hospodáře při elektronické sumarizaci úlovků
- lepší provázanost databází jednotlivých spolků ve vazbě na kontrolu členské základny svazu
Mezi negativa zase patří:
- nutnost vlastnit a umět ovládat "chytrý telefon"
- nutnost mít možnost připojení k internetu
- absolutní nutnost poctivého a věcně správného vyplnění záznamu o úlovcích, o docházce k vodě ... - to je stejné jako u dosavadní "papírové" povolenky
- existence "Murphyho zákonů" v podobě vybitého telefonu - aby byl nabytý telefon nezbytnou podmínkou pro výkon rybářského práva??? tohle považuji opravdu za úsměvné - pokud "dojde šťáva" tak hybaj domů od vody ... to budou zajímavé výmluvy
Za optimální variantu považuji souběžnou existenci elektronické i papírové povolenky.
Nicméně by bylo vhodné uveřejnit skutečný podíl členské základny mající o tuto novinku zájem a je ji otázkou, zda-li propagátoři této formy povolenky se někdy účastnili reálného výdeje "papírových" povolenek a jak znají strukturu členské základny svého domovského spolku.
I spolkový život je jedním ze základních "stavebních kamenů" spolkového zřízení, jímž rybářský svaz je.
NPike - Profil | Čt 13.3.2025 7:53:31
A málem bych zapomněl. Na začátku jsme všechny s iPhoně vyhodili na kolec řady, co kdyby to byli špioni.
NMartin M. - Profil | St 12.3.2025 11:13:49
Ze by si tam nekdo s nekym povidal nebo neco lepe pochopil, to ani ne, spise pujde o ten pocit, ktery ale nakonec muze byt dulezity, az bude verejne mineni rozhodovat o budoucnosti rybareni.
NTWIN 69 - Profil | Ne 16.3.2025 5:54:53
Nchřenovák - Profil | Pá 14.3.2025 13:09:36
Nejdříve si pořád stěžují ,že není možnost si koupit povolenku do mobilu a když to schválí tak zase si stěžují ,že musí mít mobily u sebe
Nlikin - Profil | Čt 13.3.2025 16:50:38
Nvydra Lucky - Profil | So 15.3.2025 10:39:30
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.3.2025 14:56:02
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.3.2025 10:26:04
Víte, já chodím k vodě hlavně s tím, že jdu do přírody, že si tam chci vychutnat klídek, v klidu rozjímat a pod. No a nyní často od vody otráveně odcházím Stačí k tomu mobil milující kolega( častěji kolegové), který si ho dá na hlasitý odposlech, položí vedle sebe a pak do telefonu "řve", že je ho, i odpovědi z mobilu, zřetelně slyšet i přes řeku na cca 60m. Takto dokáže strávit dlouhou dobu, vystřídá i několik telefonních čísel. Je fakt, že se i občas pobavím, když do telefonu hlásí, kolik měl už záběrů a já vidím, že za celou dobu co přišel, nechytil ani "čudlu". Ono by se to s tou moderní technikou nemělo asi fakt přehánět. Mějte se fajn.
Nhraji - Profil | Čt 13.3.2025 7:59:10
NPike - Profil | Čt 13.3.2025 16:40:07
Nsven - Profil | Čt 13.3.2025 10:20:17
V podstatě jsi vystihl situaci v naší malé MO . Opravdu se v čekajícím hloučku probere všechno možné, od osobních záležitostí, přes rybařinu, sport atd až po globální řízení planety .-)
Osobně se rád pozdravím s kolegy a kamarády, s kterými se v dnešní uspěchané době, opravdu potkáme třeba jen při této příležitosti.
Kilometrové fronty v našem případě nehrozí, bo si každý objednává konkrétní povolenku na konkrétní termín. Vše je předem připraveno, takže na pohodu... položíš peníze na stůl, zbraně nemusíš, popadneš povolenku a můžeš s již odbavenými kolegy zaskočit cestou na jedno a dořešit, co se ve frontě nestihlo :-)
Ti skalní včetně mé maličkosti, chodí vždy na ten úplně první termín, takže se tam po léta, schází cca stejná parta lidí.
Takže zase až za rok .-)
NTheendisnear - Profil | St 12.3.2025 11:53:39
Nhraji - Profil | St 12.3.2025 10:15:41
Niva - Profil | Ne 16.3.2025 20:52:10
Rozumím. Ale naštěstí je tu možnost pro toho, kdo chce zmizet ze signálu... papírová podoba povolenky a možnost vše vyřizovat jako dosud zůstane. Nic se nemění pro ty, kdo mohou digitalizaci odmítat, s plným respektem k nim.
Jen jsem chtěla říct, že my jak čteme ty internety, tak tam logicky nacházíme jen negativní zkušenosti, hejty, protože to je (bohužel) čtivější, zajímavější... dobré zkušenosti jsou vidět a lze je číst mnohem méně.
Já nevím, jak to bude v budoucnosti, ale představme si, že mladí už nebudou vlastně znát a používat jinou verzi, než digitální.....vyberou si ji, protože nezažili jako my klasickou spolkovou činnost. A jo, jsem taky patriot, odchovaná tatínkem předsedou v MO před desítkami let a sama už 25 funkcionařím (uf!).
p.s. Pamatuju sáhodlouhé diskuze na téma zkostnatělého, nemoderního svazu, teď, když se ledy pohnuly, je to zase špatně.....:-))))))))))))))
NŘízek 5,125 - Profil | Ne 16.3.2025 20:09:18
Tedy žádná raketová věda, žádna politická věc s demografickým dopadem., žádná reforma ve zdravotnictví...
Jak se máme asi tak domluvit na něčem zásadním, když nejsme schopny pobrat tohle?
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.3.2025 12:41:20
Ahoj,
já jsem jenom řekl co bych v případě povinného komunikování přes mobil, dělal já. Co budeš dělat Ty je mi fuk. A ta moje další poznámka směřovala pouze k tomu, že ty mobily jsou ( ale je to každého věc) podle mě nadměrně nadužívány. Jako staršího mě zaráží, že si mladí pomalu bez "seznamky" nedokáží najít partnera a když mají rande, tak oba žmoulají v ruce mobil, místo aby se drželi za ruce, nebo kolem pasu a pod. Dále mě vadí, přímo i děsí, když autem míjím cyklistu, který má sluchátka připojená na mobil. A takových věcí je víc. Ale jak jsem již uvedl, ať si každý dělá co chce.
Nstormandnature - Profil | St 12.3.2025 12:55:12
NRudina - Profil | Pá 14.3.2025 13:58:06
NŘízek 5,125 - Profil | Čt 13.3.2025 18:18:48
Cože ? Vy chcete chodit skauta? Za našeho dětství nic takoveho nebylo a taky jsme vyrostli.
Cože, vy hledáte klubovnu? Za našeho dětství jsme žádnou neměli a hráli jsme si venku, když jsme ovšem nemuseli pomáhat na poli....
Tvl, furt stejný.
Ale jako to stěžování si na mobilní telefony a sociální sítě, formou psaní na sociální sítě z mobilních telefonů, to tomu jako dává takovou ještě lepší nadstavbu:-))
Jinak samozřejmě - nic osobního.
NVévoda z Wellingtonu - Profil | Čt 13.3.2025 11:45:39
NŘízek 5,125 - Profil | St 12.3.2025 11:30:25
stejně tak může zafungovat Murphyho zákon v případě papírový povolenky-
náhodou se k ní dostane ondatra, a odnese si jí do hnízda, seš tedy bez povolenky a hybaj od vody.
Prostě když si bez povolenky, tak nemůžeš chytat, hotovo vyřízeno.
a je jedno, jestli jí máš v telefonu nebo v papírové podobě.
NMaverick84 - Profil | St 12.3.2025 8:13:40
Nejsem ještě tak starej ale na todle jsem dinosaur. Já si budu chodit pro papírovou formu a psát to jako do teď.
NŘízek 5,125 - Profil | So 15.3.2025 11:33:20
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.3.2025 18:20:47
Tvůj příspěvek je už tak trochu mimo mísu. Něco jiného je být offline dobrovolně doma na PC a něco jiného je být případně nuceně offline někde v přírodě a pod. Snad už jsem to dostatečně vysvětlil a tím k tomu končím.
NLaňas - Profil | Čt 13.3.2025 14:26:18
Ano, to toho "vlaku digitálního blahobytu" jsem taky nastoupil, to vůbec nepopírám. Jen jsem rád, že ještě tady na tomto světě můžeme občas zpomalit a používat obyčejnou tužku a papír. Obzvláště při rybaření je fajn na ten mobil zapomenout.
Přeji Ti pohodový den a hlavně ať si to všichni užíváme na rybách :-)
Nsven - Profil | Čt 13.3.2025 9:57:59
podobně. Děkuji vám.
Sice to s tématem souvisí jen okrajově ale třeba to někoho překvapí .-)
https://www.arecenze.cz/clanky/5-duvodu-proc-je-tlacitkovy-mobil-lepsi-nez-smartphone/
Naleš vavřina - Profil | Čt 13.3.2025 7:20:39
Nmilanpindryc - Profil | St 12.3.2025 20:42:22
Ndantex - Profil | St 12.3.2025 15:00:04
Nhraji - Profil | St 12.3.2025 13:11:28
NVévoda z Wellingtonu - Profil | St 12.3.2025 12:39:38
NMartin M. - Profil | St 12.3.2025 11:08:42
Ale nezaznalo tu, jestli mohu papirovou a online povolenku stridat.
NRudina - Profil | St 12.3.2025 10:49:10
Naleš vavřina - Profil | St 12.3.2025 10:40:17
Nvydra Lucky - Profil | Po 17.3.2025 8:08:46
NVévoda z Wellingtonu - Profil | Ne 16.3.2025 23:12:05
Nkrusnohorec - Profil | So 15.3.2025 18:21:38
Pochopil jsem a už nabudu nic komentovat, aby se Ti dařilo na MRKu prosazovat pouze Tvé správné vývody.
Pouze na závěr dávám odkaz na dnešní článek, který přesně vystihuje to, z čeho mám obavy.
https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/aplikace-qr-kod-digitalizace-technologie-smartphone-offline.A250306_842752_tec_technika_ceve?zdroj=sph_hp
Mějte se všichni fajn a ať Vám ryby berou.
NRožnovák - Profil | Pá 14.3.2025 20:46:17
Nvydra Lucky - Profil | Pá 14.3.2025 20:16:14
Ndantex - Profil | Pá 14.3.2025 13:58:11
NSerjoža - Profil | Pá 14.3.2025 13:49:37
NMartin M. - Profil | Pá 14.3.2025 13:11:04
NMartin M. - Profil | Pá 14.3.2025 12:52:22
Nhraji - Profil | Pá 14.3.2025 7:32:35
Nstormandnature - Profil | Čt 13.3.2025 20:53:27
Ndantex - Profil | Čt 13.3.2025 20:08:26
Npepa-č - Profil | Čt 13.3.2025 19:00:38
Nlikin - Profil | Čt 13.3.2025 17:01:31
Nlikin - Profil | Čt 13.3.2025 16:55:41
NFRANK71 - Profil | Čt 13.3.2025 16:24:21
NMartin M. - Profil | Čt 13.3.2025 12:17:00
Ndantex - Profil | St 12.3.2025 18:43:33
Nhraji - Profil | St 12.3.2025 17:57:20
NDrozďák - Profil | St 12.3.2025 14:31:00
Litovat mně netřeba, MO jsem vystřídal několik a bylo to víceméně podobné.
Každá změna sebou nese porodní bolesti, ty erární z logiky věci jich mají ještě mnohem více.
Nicméně na konci té cesty je posun vpřed, mně to trní v průběhu cesty až tak netankuje, protože jsem už zvyklej na to, že zavádění jakékoliv změny nikdy nejde hladce.
Furt je to pro mně příjemnější stav, než zůstat zakonzervovanej v pozici, která ale nikam nevede.
To je třeba problém ČRS a i jeden z důvodů, proč té organizaci o míle ujel vlak a nedokáže reagovat pružně na dění okolo. Svaz má z pohledu své pozice a fungování much až běda, a to především z toho že celé dekády funguje z podstaty. Jakákoliv změna k pružnějšímu fungování je změna k lepšímu a také v důsledku prodlužuje tomu spolku život.
Takže paradoxně každý, kdo by chtěl vůbec ČRS jako takový zachovat včetně základů, na nichž vznikl by měl podobným změnám dávat palec hore.
Nasranej a otrávenej by měl člověk být z věcí, které může ovlivnit a nedokázal to.
U těch ostatních je to spíš životní postoj.
Měj se
NDrozďák - Profil | St 12.3.2025 13:15:24
Komu vyhovuje starý a zkostnatělý systém, může v něm nadále fungovat dle libosti a na jakékoliv inovace, které jsou součástí nějakého progresu a vývoje dál dlabat.
Jedinec, kterého nebaví jak za krále klacka čekat ve frontě u výdejního okénka na bumážku jakýkoliv posun v čase vítá.
Btw marně pátrám, kdy jsem si naposledy u koupi povolenky pokecal s nějakým činovníkem.
Vždy to bylo podle mustru fronta jak na maso plná otrávených lidí kontra nasranej funkcionář, na kterýho šly z celýho procesu výdeje mrákoty.
Já se bez takovýho pocitu "sounáležitosti" s MO klidně obejdu :-)))
A samozřejmě nechybí hledání x problémů při zavedení něčeho nového, jak tuzemské....
Nhraji - Profil | St 12.3.2025 13:13:44
Nhraji - Profil | St 12.3.2025 13:08:28
NŘízek 5,125 - Profil | St 12.3.2025 11:46:57
ale bohužel, zrovna žádná kontrola od RS.
:-)
Nčolkař,zloch - Profil | St 12.3.2025 10:39:52
NRudina - Profil | St 12.3.2025 7:37:15
Elektronická povolenka nebude povinná
Asi nejdůležitější informace pro rybáře je, že nadále zůstane možnost pořídit si povolenku v klasické papírové podobě. Zrušení fyzických povolenek se zatím neplánuje.
Niva - Profil | Po 17.3.2025 0:09:39
NJigsawDave - Profil | Ne 16.3.2025 21:48:07
NVévoda z Wellingtonu - Profil | Ne 16.3.2025 10:14:31
Nlikin - Profil | So 15.3.2025 23:50:05
NŘízek 5,125 - Profil | So 15.3.2025 16:48:32
Nkrusnohorec - Profil | So 15.3.2025 12:39:42
Ahoj, už jsem se skoro divil že na mě nereaguješ. Ale jinak Tvůj povšechný příspěvek ( jak opsaný z nějaké
ideologické brožury) nemá cenu komentovat.
Hezký den.
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.3.2025 18:52:51
NFRANK71 - Profil | Pá 14.3.2025 14:30:03
Ndantex - Profil | Čt 13.3.2025 20:57:04
NBulk - Profil | Čt 13.3.2025 20:18:55
NDrozďák - Profil | Čt 13.3.2025 19:43:22
Npepa-č - Profil | Čt 13.3.2025 19:02:52
Nchřenovák - Profil | Čt 13.3.2025 18:18:31
Můžeš vzít papírovou verzi
NMartin M. - Profil | Čt 13.3.2025 11:01:46
Npepík 43 - Profil | St 12.3.2025 20:43:50
NVévoda z Wellingtonu - Profil | St 12.3.2025 15:15:53
NBulk - Profil | St 12.3.2025 11:37:30
Kde to žije - všechna témata
7:30NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 39
PáNNesrovnalosti BPVRP vs www.rybsvaz.cz/seznam-reviru 23
PáNBoloňka a předpřipravené sestavy 19
PáNPstruhová sezóna 2026 237
PáNDaruji věci na ryby ... 887
PáNVelký Bílovec rybaření 50
PáNHlídač slev eshopů 736
ČtNStaré Česke rybářské vybavení 375
ČtNZ Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře. (Bleskovka) 9
ČtNIBCC 2026 - veřejná diskuse 128
ČtNTFG přepravní vozík Juggernaut Barrow 44
ČtNZápisník - Martin M. 29
ČtNpřepravní taška na křeslo - potřebuju poradit 9
ČtNčeský návod humminbird 350TX 7
ČtNRealita po zimním náletu kormoránů. 53
Co je nového - všeobecné
StNBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
. . . NBleskovka: V Nizozemsku pomáhají lidé rybám překonat vodohospodářské stavby pomocí "rybího zvonku"
. . . NBleskovka: Velké zlepšení čistoty vody má háček - řekami tečou tuny neviditelné špíny
Akční nabídky
AVID CARP nová řada navijákůZa 1.624 Kč
Navijáky z řady Revolve od AVIDU: skvělý výkon a výborná cena. Spodový naviják se šňůrou, modely s pření brzdou i volnoběžkou. Ke všem jsou k dispozici náhradní cívky. Právě naskladněno na www.chytil.cz
Oznámení - obecné
Poděkování za sponzorský dar
Jménem MO ČRS Hluboká nad Vltavou bych chtěl poděkovat firmě Chytil - Ludmila Šustrová za poskytnuté dary na rybářské závody pořádané naší organizací. Děkujeme a moc si toho vážíme👍
Doporučujeme prodejnu
RS Fish rybářské potřeby s.r.o
Havířov - Město, Hlavní Třída 438/73












