Změny BP na revírech Severočeského územního svazu od 2025.

32 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NNege53 - Profil | Pá 17.1.2025 15:41:58

Zdarec,nevím nad čím tady polemizujete,vrací se to pouze tam,kde už to bylo.Ta bílá ryba v tý vodě není a potřebuje se vzpamatovat a jaký jiný způsob chcete zvolit než je hájení ryby než se alespoň vytře.Není to tak dlouhá doba kdy od 1.1 do 1.4 byl zákaz rybolovu na stojatých vodách,chycení dvou ušlechtilých ryb,nebo jejich kombinace ukončoval denní lov.Pak se to zrušilo povolilo se,že lovící si smí ponechat v den lovu 7kg ryb v kombinaci s ušlechtilou rybou,a jak to dopadlo,rabování vody,vekslování s rybama ve vezírku,nezapisování ryb,prodej ryb do soukromáků,vietnamcům a do hospod,přece když jsem za to dal prachy,tak se mi to musí xnásobně vrátit.Nejhorší je,že tomuto trendu tito masaři učí svoje potomky.Tady si mnozí neuvědomují kolik je potřeba práce aby se mohla vůbec ryba vysadit do revíru a berou to jako samozřejmost.Já platím a ty svaze nebo organizace vysazuj a nejlépe to co chci já,kapra nežeru takže chci jen candáta nebo štiku,ale ten dravec tu bílou rybu potřebuje k životu, když nebude, nebude ani dravec.Když se budeme ke všemu chovat jak hovada,tak nám za čas zbydou oči pro pláč a prázdná voda bez ryb a vzpomínky jaký to bylo když.

    NFantozi (Aladin) - Profil | Ne 19.1.2025 9:20:32

    sven >> jsou gulášovky, kde se ryba jen změří a hned pustí, tedy nic není ve vezírku.

      NRožnovák - Profil | So 18.1.2025 23:26:38

      Nege53 >>

      - ale opět připomenu starou úpravu zákona o rybářství- kdy byl lov ryb na MP cca od března do června explicitně zákázán z důvodu toho že vše živé co je ve vodě a má ploutve se snaží o reprodukci a celkem prd záleží - kde čeho je. - protože někde je něčeho hodně - o 20 km jinde nemusí být zas nic.- mohli se chytat jen raci a ůhoři a to jen specifickým zůsobem

      - na jaře se vytírá jak droboť, reofilky, populární lipan jehož na MP nebývalo místy taky málo a samozřejmě i dravci. - možná by proto odpadly i spekulace s BPVRPV jestli je lepší si ponechat 5 nebo 10 ostroretek týdně dle kraje a délka rybíčky by se nelišila už dle každého revíru - kdyby i rybář by schopen nelézt na MP aspoň 2 měsíce do vody a dal rybám šanci na klidný výtěr.- to bychom ale nesměli vynaleznout PD , kapra - a někdy opravdu až nablé tržní hospodářství :-)

        NNege53 - Profil | Pá 17.1.2025 20:54:46

        FRANK71 >> Mne si určitě jako Severočecha nenasral a vůbec s touto změnou nemám problém.Já si beru rybu pokud na ní dostanu chuť,nebo mi někdo z okruhu mých známích řekne a to taky dost zvažuju,nemám problém odevzdat ulovkáč bez ryby.Chodím si k vodě odpočinout a vyčistit si hlavu a nepřepočítávám cenu povolenky a všeho ostatního co jsem do toho vrazil na kila ryb aby se mi to vrátilo,beru to jako koníček na kterým asi nikdy nevydělám.😁

          Nkrusnohorec - Profil | Čt 16.1.2025 15:17:44

          Ahoj,
          je chvályhodné, že se svaz snaží chránit bílou rybu, ale bohužel pouze před rybáři. Zrovna dnes jsem se byl podívat na Ohři. Byl jsem tam jen chvíli( zas až tak teplo nebylo), no a na úseku cca 200 m tam lovily tři páry morčáků velkých. Pravidelně už několik let sleduji, že morčáci vyvádějí nad 10 ks mladých ročně( jeden pár). Jejich způsob lovu už jsem několikrát popsal- je to masakr. V loňském roce bylo z počátku potěru docela dost. V září už bylo problém malou rybičku zahlédnout. Dříve- dle knih- k nám morčáci zalétli vyjimečně při tuhých zimách na severu. V posledních letech jsou tu celoročně-" rekordní "tepla jim nevadí. Jsou považováni za původní druh ??! a tudíž chráněni i když rybí populaci rozhodně škodí, na rozdíl např. od husice nilské, která sice nijak neškodí, ale je považována za invazivní druh. Na Ohři se na devastaci rybích druhů podle mě podílejí
          morčáci a kormoráni, jinde vydry ( na Ohři jsem ji viděl zatím jen jednou). Další chybou bylo v minulost vysazování velkého množství sumců: Nedávno jsem na jednom rybářském serveru četl a rekordním sumci chyceném v Německu. Zaujalo mě sdělení, že sumci ( nevím jestli není stanovena velikost) se po ulovení už do vod vracet nesmí. No a co s tím vším ?

            Nrybomil - Profil | Čt 16.1.2025 8:57:30

            pheasant_tail >> Ježdíka dříve byly tuny, při výlovech je lidi čeřenovali na potocích a vozili v pytlích prasatům a drůbeži. Máti říkala ať už to nenosím na kýble, že kachny , slípky i kočky už jsou přežraný a natáhli by se potkani. Prasatům jsme nedávali, bo maso je pak cítit po rybině, musíš min. měsíc před zabijačkou s tím skončit. U drůbeže taky.
            Z rybníků vytékaly ven kvanta ročků okyše, céček, lína, o bílé rybě nemluvě. Na Lipně jsi večer do čeřenu chytil 100 pidiokyšů za pár minut. Ale nebyli tam skoro vůbec boleni, sumci, na rybnících nenažraný majitelé co i plotice prodaji do zoo nebo němčákům. Co zůstane na odtocích z rybníků nepřežije, bo utěsní stavidla namax, nejde žádná voda. Pamatuju třeba sekavce, sice málo, ale byli tam, dokud pořád tekla voda potokem.

              NVL.K. - Profil | Út 14.1.2025 22:48:35

              sven >> Ahoj jmenovče😉 každý rybář pri zakoupení povolenky na r. 2025 obdrží Dodatek pro rok 2025😉 k územní povolence i k celosvazové jsou dodatky a v obou je to uvedeno. V celosvazovém konkrétně na str. 46. Přeji hezký večer

                NRožnovák - Profil | Ne 19.1.2025 13:19:03

                Nege53 >>
                vyhlášku neovlivním tak vysoko nedosáhnu- to byl jen histo(e)rický povzdech-možná apel- i když TO není zákáno na trochu sebereflexe na respektování trdlišť reofilek a hnízd dravců- i na hospodáře aby je třeba začli značita hájit- zákonou možnost mají- to se týká i zimovišť- jen chtít.- lov na zimovištích trdlíštch a hnízdech je stále zakázán jedná se o přestupek- jen musí být zřejmý a potom také vymahatelný RS

                -poslední novela vyhlášky o rybářství byla nešťastná

                namátkou
                - z amura který už je pomalu plevelnou rybou - udělala boha- na bílou rybu, lipana, atd se vybodli- asi z hrůzy o kolik by svaz přišel klientů - tedy klienti povolenek
                a
                - MZE rozvolněním vyhlášky na P pustila vláčkaře na podzim na vodu- uživatel může a nemusí toto zase prostřednicvím BPVRP omezit- většina uživatelů neomezila defacto vůbec- náš ús a středočeši- je světlá vyjímka- severočeši si tam napsali tuším 10 revírů kde je vláčka na podzim zakázána.
                Vyhlášku vydalo MZE - - vyhlášku ale 2 roky svaz intenzvně připomínkoval-tak kdo tam tu vláčku prosadil- co bude další krok celoroční lov na P? - tady si přečti tiskovou zprávu podle ní se tady PO skoro nikdy nevyskytuje - tzn že všude se může sypat PD a siven neomezeně - lovit v době tření PO až do konce listopadu - a zničit co se ještě zničit dá? A připravovat tak půdu na další level?-- tedy celoroční lov na na P-to je podpora životaschopné populace PO?
                https://www.rybsvaz.cz/lov-privlaci-na-pstruhovych-revirech-od-1.-zari-prehled-podminek-jednotlivych-us

                -BVPRV má náš ús asi nejsložitěší v celé čr- protože do toho montujeme furt co není ve stále vyklešťovanější legislativě-na našem revíru jsme zajistili vyhlášění i 3 chro na řece z trdlišti PO a LI - kde mají ryby klid - kdyby ten celoroční lov prošel na P - což při té vlně tržního přístupu může být.

                právě proto že náklady na výrobu násad jsou vysoké-na energii , lidi,čas a prostředky -- mají se vést kroky k max podpoře přirozené reprodukce a tomu aby se ryba v revíru přirozeně udržela.- tedy k ochraně rybí obsádky a jejího prostředí v místě-groo ovšem nejsou papírová nařízení pro rybáře-ale ovlivňovat pozitivní stavební úpravy, čistotu a odběry vod a cíleně chránit ryby v době rozmnožování před rybářským tlakem-nejen na papíře.

                Masaří - ten kdo chytá do limitu a dle podmínek je absolutně v pořádku- pokud je blbě nastaven limit a podmínky lovu obecně v legislativě je věc druhá

                Pouštěči- není problém si občas zajít for fan projít kolem řeku a chytnout si jen tak kolik rybek- problém je když se potkaj dva co jich chytají stovku za vycházku chodí často a rádi nejlépe na jeden revír :-))- zvlášť když nepochopí že se trefili do násady LI či PO-ti si právě myslí že když ryby pouští že jsou rybářští bozi-hájená ryba-je hájená a tak se s ní má nakládat.

                  Nnumen - Profil | Ne 19.1.2025 11:20:16

                  sven >> nikdy jsem nesebral povolenku za chytání hájené Ryby. Tedy krom vláčení v době jeho zákazu.
                  A to je něco jiného.

                  Ono nějaké omezení ponechání ryb a podobně přijít musí a muselo . Teď je na řadě dravá Ryba, tedy hlavně candát a štika. Když vidím Povolenky,tak je to jediná Cesta jak zabránit masakru co se poslední dva roky děje.

                  Jinak kdo má problém ať přijde na výroční schůzi a může podat nějaký podmět. Na internetu ještě nikdo ,nic, nevyřešil...

                    Nhering - Profil | So 18.1.2025 10:52:59

                    FRANK71 >> Nevím jak na celoroční hájení v Bechyni přišli,ale máme tu zákon 114/92 Sb. a vyhlášku 395/92Sb. Kde jsou vyjmenovány chráněné druhy a rozděleny do různých skupin ochrany a mřenka mramorová tam není. Nemáme pro ní ani dobu hájení v zákoně o rybářství 99/2004Sb. a vyhlášce 197/2004Sb. Ani v BPVRP pro rok 2025.
                    Takže možná to platí v Bechyni lokálně ale rozhodně to není plošné.
                    Navíc tady na severu je mřenka všude kam jsem měl příležitost s agregátem sáhnout a rozhodně se nedá říci že by byla ohrožena.

                      Nhraji - Profil | Čt 16.1.2025 20:51:30

                      FRANK71 >> je strašná sranda pro nezaujaté čtenáře sledovat, jak ty použiješ osobní útok na tvého protidiskutujícího, protože ti asi schází věcný argument, a o čtyři příspěvky dál píšeš, že to není někoho hodno, používat osobní útoky proti tobě.
                      Problém je, že vy neumíte diskutovat bez osobních útoků a potřebujete mít to poslední slovo.

                        Npheasant_tail - Profil | St 15.1.2025 19:59:50

                        rybomil >> musíš se podívat, co je to za zákon (z jakého roku) než začneš šířit paniku ;-) :-)

                          NFantozi (Aladin) - Profil | St 15.1.2025 14:33:02

                          sven >> a že to navrhlo několik MO, kde to bylo schváleno na členské schůzi....

                          Podle mě to vyjádření, že to utlumí protiprávní jednání je trochu nešťastně formulované. Za mě je to reakce i na predátory a obecný stav ryb v našich vodách.

                            Nhering - Profil | Út 14.1.2025 22:44:00

                            sven >> jsou tištěný dodatky pro rok 2025. Nevím proč se u Vás nedávají k povolenkám

                              Nchřenovák - Profil | Út 14.1.2025 20:29:20

                              Čík >> My máme taky na některých revírech hájení bílé ryby
                              Tak budeme brát kapříky 😂

                                Npheasant_tail - Profil | Po 20.1.2025 10:17:43

                                FRANK71 >> je ve vyhlášce §9 odstavec 4:

                                Výjimky ze zákazů lovu uvedených v § 13 odst. 3 písm. a), b), d), f), g), i), j) nebo k) zákona lze povolit uživateli rybářského revíru za účelem provádění hospodářské těžby, zajištění rybích násad, lovu generačních ryb a vodních organizmů, regulačního odlovu, záchrany rybí obsádky, pořádání sportovních akcí, průzkumné, činnosti, údržby a stavebních úprav plavebních komor, přehrad nebo rybích přechodů, k zajištění provádění opatření k odstranění, izolaci nebo regulaci zjištěného invazního nepůvodního druhu na unijním seznamu, pro hospodaření v chráněných rybích oblastech nebo došlo-li k přemnožení některých druhů ryb, anebo nejsou-li v příslušném rybářském revíru podmínky pro přirozené rozmnožování ryb.

                                  NNege53 - Profil | Ne 19.1.2025 20:22:04

                                  Rožnovák >> Ano ,tady chybí ta sebereflexe sebe sama,neznamená když je povoleno odnést si od vody každou docházku 7Kg ryb,tak to musím každou docházku naplnit protože mi to píšou v řádu a co je psáno to je dáno a je jedno jestli je to limit na MP nebo P revíru.Na P revíru je to o to horší, že když se tam nenasype před zahájením duhák nebo siven odchovanej na granulích,tak během roku není co chytat. Potočák to nezachrání,hlavně je závislý na přirozené potravě a když jí nemá tak samozřejmě má malé přírustky,pak požírá sám sebe a pár velkých jedinců dokáže zdecimovat celý úsek řeky za pár týdnů po vysazení nové generace.Já nemám nic proti tomu,že si lidi odnesou ryby domů,ale s rozumem,hlavně s narůstající členskou základnou by se taky někdo nahoře měl zamyslet jestli limit neomezit,jak váhově nebo kusově,váhově třeba na 5Kg a kusově třeba na 6Ks ušlechtilé ryby na týden,ať mi nikdo neříká že normální domácnost je schopná sníst za rok 60Ks kapra nebo 450Kg ryb,a ještě se tím MO chlubí ve věstníku.Tady je úplně jasný ,že chytají na kšeft a takový člen by si už nezachytal nikde pokud by se mu to dalo prokázat.Tady je hlavně problém v tom,že jeden nachytá tolik,10dalších odevzdá úlovkáč bez úlovku,nebo s minimem a když se to potom celkově rozpočítá na počet členů tak ve finále je na tom MO vcelku dobře a nic se neděje,ale chce to jen mít snahu tyhle masaře s přehnaným množstvím ponechaných ryb eliminovat,a kdybych měl tu moc,jako že nemám,tak bych jim nevydal třeba povolenku k lovu na další sezónu.Taky bych eliminoval důchodce,proč má mít poloviční cenu povolenky,když právě oni jsou jedni z těch kteří odnášejí od vody kvanta ryb,protože jsou doma a mají čas k tý vodě chodit třeba denně i dvakrát.Důchodce bez brigády+povolenka plná cena,zase to není taková darda aby si během roku na tu povolenku nenašetřili,stačí kdyby si někteří spočítali kolik dají ročně za cigára a chlast.

                                    NFRANK71 - Profil | Ne 19.1.2025 19:47:15

                                    sven >> tak jsem rychle proběhl ještě zákona a koukám, že výjimka na sportovní činnost, která tam byla už není.😊

                                      Nsven - Profil | Ne 19.1.2025 17:57:15

                                      pheasant_tail >> Ne, takto to opravdu nefunguje :-))
                                      I když možná někde ano, bo Svaz je spolek neomezených možností :-)
                                      Takovou výjimku ze zákona, nemá v pravomoci ani Ministerstvo zemědělství ..
                                      Má sice zadní vrátka jak to obejít, tzv. Ministersku povolenku ale tu opravdu nerozdává davům .-)

                                      99/2004 Sb.
                                      8) Při lovu v rybářském revíru je osoba provádějící lov povinna mít u sebe rybářský lístek, povolenku k lovu, nejde-li o uživatele rybářského revíru, popřípadě doklad o udělení výjimky podle odstavce 5 nebo 6 a na požádání je předložit rybářské stráži, rybářskému hospodáři, popřípadě jeho zástupci nebo osobám pověřeným příslušným rybářským orgánem nebo orgánům Policie České republiky.

                                      (5) Ministerstvo je oprávněno na základě žádosti uživatele rybářského revíru nebo rybníkáře povolovat výjimku z odstavce 2 písm. a), neexistuje-li žádné jiné uspokojivé řešení pro odstranění negativního vlivu vodního prostředí nebo je-li stanoveno opatření k odstranění, izolaci nebo regulaci invazního nepůvodního druhu na unijním seznamu podle zákona o ochraně přírody a krajiny. Ministerstvo může na základě žádosti uživatele rybářského revíru povolit, v nezbytném rozsahu a nelze-li požadovaného účelu dosáhnout jinak, také výjimku ze zákazu podle odstavce 3 písm. c).

                                      (6) Příslušný rybářský orgán je oprávněn povolovat výjimky, v nezbytném rozsahu a nelze-li požadovaného účelu dosáhnout jiným způsobem, z odstavce 1 a ze zákazů podle odstavce 2 písm. b) a c), odstavce 3 písm. a), b), d), f), g), i) až k) a odstavce 4 z důvodu chovu ryb nebo jiných vodních organismů, jejich záchrany při mimořádných situacích, údržby a stavebních úprav plavebních komor, přehrad nebo rybích přechodů, k vědeckým účelům, pro účely provádění monitoringu, včetně sledování účinnosti rybích přechodů, k zajištění provádění opatření k odstranění, izolaci nebo regulaci zjištěného invazního nepůvodního druhu na unijním seznamu nebo v jednotlivých zvlášť odůvodněných případech. Zásady pro udělování výjimek ze zakázaných způsobů lovu stanoví

                                        NFantozi (Aladin) - Profil | Ne 19.1.2025 14:02:18

                                        sven >> souhlas. Můžeme to někdy probrat u vody v klidu.

                                          NFantozi (Aladin) - Profil | Ne 19.1.2025 11:28:12

                                          sven >> když se chce, všechno jde. Mozností se je spousty.. závody přeložit na červen, nebo září, dá se dát bodovat jen kapr a třeba karas. U nás se na závodech měří po uložení a jde to v pohodě. Stejně tak třeba na Ohři v Bohusovicich.

                                            NNege53 - Profil | Ne 19.1.2025 1:54:19

                                            Rožnovák >> Souhlas,ale jelikož je možnost celoročního chytání,tak tady ty úpravy dávají šanci těm rybám se vytřít a zajistit,že v tý vodě něco bude a mateční ryby neskončí v salátu nebo v pečenáčích.Hlavně je to běh na dlouhou trať a ruku na srdce,kdo za to může?Můžeme si za to sami,svým přístupem,chováním,benevolencí ke všemu,dokážeme akorát nadávat a ukazovat prstem to ne já to on,nebo oni,ale sami proto nedokážem nic udělat a pak jsou tady v diskuzích masařky který rabujou vody,veřejně se tím chlubí a jejich přitakávači jim tleskají,popichujou je a dělaj z nich div né národní hrdiny a ještě z toho mají srandu.Hlavně by jsme měli poděkovat těm kteří se snaží aby v tý vodě nějaká ryba byla a kdo do toho trochu vidí,tak ví kolik to stojí času a práce aby se z plůdku na chovným rybníku nebo komoráku udělala ryba aby se mohla vysadit do revírů,hlavně není nikdy zaručen 100% výsledek a je jenom očekávání dobrého výsledku při výlovu, nebo zbydou jenom oči pro pláč a začínáte na novo od nuly.

                                              Nhering - Profil | Pá 17.1.2025 20:15:55

                                              FRANK71 >> Tak oprava. Jsem blbej a nepřečetl jsem si řádně tu změnu BP. Ouklej škrtám ale za mřenkou a proudníkem si stojím.🤪

                                                NVL.K. - Profil | Čt 16.1.2025 20:57:12

                                                hraji >> pane kolego, děkuji, vystihl jste to zcela přesně

                                                  NFantozi (Aladin) - Profil | Čt 16.1.2025 20:23:11

                                                  A že to vadí zrovna pražákům?

                                                    NFRANK71 - Profil | Čt 16.1.2025 18:35:14

                                                    Pokud je drtivá většina ryb hájena, bylo by vhodné udělat v té době hajení ryb. Jaký je rozdíl v chytání v době hajení bílé ryby a chytáním sumce na žížaly s vábničkou? Opět uděláno něco horkou jehlou.😏

                                                      Npheasant_tail - Profil | St 15.1.2025 23:11:05

                                                      rybomil >> Aha, tak to jsem nemohl vědět, že reaguješ na zprávu ve 22:50, když si odpovídal na tu zprávu dnes ve 14:59 :-)
                                                      Jinak proč ne, proč nechránit ježdíka, jestli mají pocit, že ho ubývá, pamatuji, že když jsem byl malej a na jednom revíru jsem dal žížalu, tak tam do 3 minut byl ježdík a dnes? Už skoro ani nevím, jak ježdík vypadá :-(
                                                      Stejně tak se podívej na okouny, dřív jich bylo (dalo by se říct plevelná ryba) a teď? Hájení, minimální míra, ...

                                                      Proč dřív ty ryby byly (neříkám že větší, to určitě ne, kapr 50 už byl pořádný macek), ale ryb bylo víc. Nebylo to tím hájením?

                                                        NVL.K. - Profil | St 15.1.2025 16:34:49

                                                        hering >> tak do toho jdi ty😉 mile rád tě podpořím seč mi síly budou stačit ☝️

                                                          Nsven - Profil | St 15.1.2025 14:59:41

                                                          Fantozi (Aladin) >> napadá mě popěvek Pepy Nose: "kdo jde pořád dopředu, přjde dozadu" .-)
                                                          Nějak jsme se obloukem, vrátili do minulého režimu... .) Jen kapra, jsme vyměnili za hrouzka a ouklej .-)

                                                            Nsven - Profil | Út 14.1.2025 23:15:37

                                                            VL.K. >> škoda ale ani se Ti nedivím

                                                              Nhering - Profil | Út 14.1.2025 22:55:37

                                                              sven >> Nemáš zač:-)

                                                                NDanda05 - Profil | Út 14.1.2025 22:21:35

                                                                Proč se proboha háji cejn ?