Nmilanpindryc - Profil | Čt 19.11.2020 15:59:28
sven >>hubkareni z inrybar.cz:
Na profilu Garmin Fishing –CZ se objevila informace o tom, že na Slapské přehradě proběhla „předváděcí akce“, kde proběhlo předvádění produktů této firmy. Na akci byla například vzorová loď, která byla vybavena sonary a příďovým motorem. Pod informacemi o akci se následně objevilo několik fotek ulovených candátů. Jenže! Ti jsou v tomto období hájení.
„Kam se to řítíme? Cílený, propagovaný lov candáta v době jeho hájení. Pak se zase budeme všichni divit dalším opatřením a omezením. Z hospodářského hlediska přirozené reprodukce candáta je to nehorázná prasečina, ze sportovního hlediska ubohost. Tak hlavně, že jste si zachytali, pánové. Byla to asi dřina v této době najít sonarem candáty na hnízdech a přemluvit je k záběru,“ napsal k předváděcí akci Dušan Hýbner.
NDeawon - Profil | Út 5.1.2021 8:10:52
Knapík >> Doufám, že Covid přinese i něco pozitivního a to digitalizaci do skostnatělých institucí. Např. dálniční známky. Nechápu, že elektronické známky fungují až od roku 2021. Chápu lidi, kteří počítač neumí ani zapnout, ale pro rybáře do cca 40let by bylo velmi přínosné mít centrální databázi a mobilní aplikaci. Přijdu k revíru > vyskočí mi všechny podmínky na tomto revíru > nesmazatelně si zapíšu a chytám. na konci roku kliknu na "Vyplnit sumář" a online odešlu. 1. ledna kliknu na nákup nové povolenky online zaplatím a za hodinu jdu na ryby. Mít tohle letos, tak žádné problémy s Covidem.
Nboticar - Profil | Čt 19.11.2020 7:41:00
sven >> Pravděpodobně je účelem bránit lovu dravců na umělé nástrahy v době jejich hájení. Je to asi reakce na tzv. hubkaření a podobně. Problém této úpravy je ten, že za 1) definuje co je "pouze povoleno", ale neříká, co je zakázáno ani co je přikázáno. 2) valná část "nepovolených způsobů muškaření" se vejde při velmi volném výkladu do definice "lovu na plavanou", kdy může být v podstatě libovolná nástraha při lovu aktivně ovlivňována. 3) Osobně bych to napsal raději obecně tak, že se v té době zakazuje použití všech umělých nástrah přesahujících v nejdelším rozměru 3 cm.
K té buzeraci se vyjadřovat nebudu. Byly doby, kdy bylo celoplošné hájení ryb na řekách. Takže pokud to někdo myslí s ochranou ryb vážně, může to udělat i takto jednoduše.
Nboticar - Profil | St 6.1.2021 16:41:52
Bacha San >> Tak si zapamatuj, že nic, co je z ČRS, není v podstatě oficiální. ČRS je normální uživatel revíru, úplně stejně, jako se uživatelem revíru můžeš stát ty, já nebo kdokoliv jiný. Jediné dva doklady, které jsou na rybách při styku s úřední osobou oficiální, je rybářský lístek a povolenka. Případně ještě nějaký průkaz totožnosti. Ta povolenka může mít v případě ČRS 3 části a jak si kterou část ČRS nazve je skoro lidová tvořivost. Celorepubliková povolenka může mít teoreticky ten papír s oddílem I a II, knížku s BPVRP (nadepsanou třeba rybářský řád), potom ještě tu samou knížku pro MRS a pak ještě dodatek pro MRS a dodatek pro ČRS. Povolenka vydaná Národním parkem Šumava pro jeden revír NP Šumava bude vypdat zase jinak. Pak můžeš mít povolenku koupenou třeba od Vojenských lesů a statků a zase bude mít jinej počet částí. A pak teoreticky můžeš mít za nějaké zásluhy povolenku ministerskou a to budeš teprve koukat! A v té povolence, bez ohledu na počet oddílů a nebo názvy jednotlivých částí, jsou kromě jiných věcí stanoveny bližší podmínky. Tedy pokud tyto podmínky uživatel vůbec stanovil. Rybářské stráži je úplně jedno, zda si uživatel revíru nějakou část interně nazval Rybářský řád, Dějiny umění nebo třeba Snůška keců. Až si třeba já jednou kopím rybník a nechám na něm vyhlásit rybářský revír (což bez problémů můžu udělat), tak tam budu všem vydávat povolenku na jeden jedinej papír. Ostatně rybník bude jenom jeden, tak tam nebude moc bližších podmínek výkonu rybářského práva potřeba. Ale speciálně tobě jí vydám třeba na starou žákovksou knížku, kus toaleťáku a přívěšek na klíče a každá část bude jiný oddíl, aby si se měl na co ptát a měl v tom pořád stejnej bordel, jako když si kupuješ povolenku od ČRS :-D A rok na to ti přidám dodatek k bližším podmínkám napsanej liháčem na starý dopravní značce. :-D A rybářská stráž to bude poctivě kontrolovat, jestli to máš u sebe.
Nnofish - Profil | Čt 19.11.2020 19:01:17
Willow >> Muškařská loby existuje. Máš úsek vody, příplatkový, za dost peněz, on si na sebe i musí vydělat, ale jsou omezenci, co tvrdí, že moucha cm je ok, ale cm plandavka s jednoháčkem je prasečina. A nejsou to nějací "rychlorybáři". Lidem prostě přeskočilo...
Nboticar - Profil | Út 5.1.2021 15:22:50
Bacha San >> Vidíš, a několik lidí ti to tu naprosto správně vysvětlilo. Oddíl III povolenky je prostě oddíl III povolenky, jinými slovy její součást. V této součásti uživatel revíru stanovil bližší podmínky výkonu rybářského práva v souladu se zákonem a také tam napsal celou řadu "ptákovin", které bližšími podmínkami nejsou. Těmi zbytečnostmi jsou například části zákonů a vyhlášek, reklama na ubytovací zařízení na orlíku, seznam organizací a další věci, bez kterých by ta knížka byla nepatrně tenší a lidé jako ty by neměli problém pochopit, že existuje něco jako zákon o rybářství, prováděcí vyhláška a podmínky stanovené v povolence na základě zákona o rybářství, a začít tyto věci konečně odlišovat jednu od druhé. A hlavně přestat používat pojem rybářský řád, což je v podstatě nedefinovaná záležitost. A ano, možná je to kravina, ale pokud uživatel revíru bude mít smysl pro humor a vypíše povolenku k lovu (nebo některý její oddíl) na medicimbal, potom budeš muset k vodě tahat ten medicimbal, protože to bude nedílná součást povolenky nebo povolenka sama. Pokud máš pocit stejně jako já, že je ta povolenka zbytečně velká a těžká, protože obsahuje zbytečnosti a ještě k tomu občas i špatně napsané, tak si to budeš muset vyříkat s uživatelem revíru, nebo si jí prostě nekupovat.
Nboticar - Profil | Po 4.1.2021 12:24:11
Thomic >> Ta "brožura", respektive oddíl III. povolenky k lovu je ve skutečnosti velmi podstatnou součástí povolenky. Protože "uživatel revíru BPVRP stanovuje v povolence k lovu", a tak se třeba stalo, že v roce 2020 stanovil uživetel revírů na revírech Rady ČRS (Orlík, Račice atd.) jiná pravidla pro držitele celosvazových povolenek k lovu než pro držitele jihočeských územních povolenek (v těchto povolenkách nestanovil například pro revíry Rady ČRS míru amura a některé podrobnosti, které pro držitele celosvazových povolenek platí). Nevím, zda je toto po mojí urgenci na pana Zdvořáčka a pana Korandu již opraveno. Podstatné je nostit celou povolenku tak, jak si ji uživatel koupil (tedy včetně jejích všech součástí dnes vydávaných v papírové podobě) a vlastně i v zájmu rybáře je mít kompletní povolenku u sebe. Zákon z roku 2004 je v tomto ohledu napsán naprosto správně, protože autor/předkladatel zákona nezná pojem "oddíl povolenky" a povolenku považuje za jeden dokument nebo nedílný celek několika dokumentů. Zákon zároveň musí platit pro každého stejně, proto když vydává jeden uživatel revíru 3 oddíly povolenky k lovu, z nichž jeden se skládá klidně ze dvou knížek (brožura a dodatek), neznamená to ještě, že jiný uživatel revíru nedokáže vše vydat třeba na jednom papíře, případně oddělit součásti povolenky třeba úplně jinak. Tento systém, kdy jsou bližší podmínky stanoveny v povolenkce k lovu, zároveň chrání rybáře, protože uživatel revíru nemůže měnit bližší podmínky v průběhu platnosti povolenky a rybář tak nekupuje zajíce v pytli. Pokud by tomu tak nebylo, mohlo by se stát, že by si člověk koupil povolenku k lovu ryb od uživatele revíru, pro ilustraci třeba Národního parku na jeden revír (teoreticky od "soukromníka", i když tu dosud o žádném takovém nevím) a deset minut potom by uživatel revíru zakázal v bližších podmínkách na tom konkrétním revíru chytat ryby a rybář by pak páchal třeba i nevědomky přestupek. Zákon jako takový nemůže počítat prakticky s monopolem svazu a musí fungovat univerzálně. Ty zákony a vyhlášky, přesto, že nejsou zcela ideální, prochází rukama někdy i relativně schopných lidí s určitým právním povědomým. Proto v nich je pořád o dost méně zhovadilostí při srovnání se všelidovou tvořivostí při stanovování BPRVP.
Nskwor - Profil | So 21.11.2020 8:35:46
milanpindryc >> Vždyť on sám to pak podal jako "Jsem blbej, že jsem to sdílel". Takže žádná lítost nad pytlačením, ale nad tím, že se to provalilo - že si to sám provalil.
Nsven - Profil | Čt 19.11.2020 19:08:48
milanpindryc >> jj. okomentoval jsem to dole.. Čt 19.11.2020 14:42:46
..."Měli tomu hovadovi prokopnout loďku a řiť.. a ne tu horkou bramboru, rozdrobit mezi slušné rybáře.."..
NKnapík - Profil | Čt 19.11.2020 14:58:53
boticar >> u nás je MP s výskytem potočáka a už od svých pubertálních let tam prostě do míst s výskytem pstruha po 31.8. nechodím. Dal jsem si tam stejný pravidla jako na P a mám vyřešeno.
Nboticar - Profil | Čt 19.11.2020 14:50:40
Knapík >> Na některých revírech v ČR (Vltava 29 P) je omezen rybolov do konce srpna a nebo v zahraničí (Malše na rakouské straně) se nesmí chytat ani na jaře ani v pozdním podzimu. Takže plošné hájení evidentně místy funguje. Osobně by mě třeba zajímalo, jak ovlivním na řece, kam jsou intenzivně nasazováni duháci evidentně pro rybáře k jídlu ještě teďka na podzim, abych u jejich lovu nechytal zároveň obecňáky. Uživatel revíru s tím evidentně problém nemá, když tam ty duháky nandal.
Nsven - Profil | Čt 19.11.2020 13:06:00
boticar >> Ahoj. Při rybolovné technice "muškaření" se mi tedy především asociuje lov lososovitých ale samozřejmě, dravce bych z toho nevylučoval. Ostatně ani některé druhy reofilních, které se rovněž běžně muškařením loví.
Měl jsem na mysli to samé co Ty....
Pokud hodlám v rozhodujícím období od 1.ledna do 15.června lovit lososovité ryby na mimopstruhové vodě, např. duháka nebo sivena, nebo navíc od 16.dubna i potočáka, použiji aktivní plavanou, s živou nebo rostlinnou nebo umělou nástrahu.
Tedy se taková úprava BPVRP zcela míjí účinkem.
Kdo je vybaven muškařským náčiním, ten ho pravděpodobně v rámci "treninku" na hlavní pstruhovou sezonu využije, kdo není vybaven, ten si ho s největší pravděpodobností opatřovat nebude a obejde "úpravu" BPVRP plavačkou nebo položenou, např s pickerem nebo feedrem. Ani s těmito technikami, není vyloučen lov ve sloupci nebo na hladině.
BPVRP
" lov na plavanou v rybářských revírech mimopstruhových:
Při lovu na plavanou, se použijí nejvýše 2 udice.
Při lovu na plavanou může osoba provádějící lov pohyb nástrahy aktivně ovlivňovat.
Na každé udici jsou nejvýše 2 návazce s jednoduchými háčky nebo 1 návazec s dvojháčkem nebo trojháčkem.
Při lovu na živočišnou nástrahu mohou být použity i víceháčkové systémy s nejvýše 3 háčky (jedno, dvoj nebo trojháčky)."
K té "buzeraci" se tedy vyjádřím já :-)
Já za tímto omezením, velice intenzivně cítím tlak muškařské lobby...
Neodpouštějící úspěchy "nemuškařů s nemuškařským vercajkem) s vynaložením zanedbatelných finančních nákladů.. někdo by to označil za zlostnou závist echt muškařů..
Ostatně, důkazy takových tendencí, jsou k nalezení i ve zdejším archivu ...
Kdo má zájem, jistě si to najde .. např. jistý klub, usilující o privatizaci nejlukrativnějšího revíru pstruhové Ohře apod..
Je to zcela shodný případ, jakým byl tlak kaprolobby, na nic neřešící zákaz srkaček..
Tedy pouze jednoho typu, z celé škály..
Za ním nebylo nic víc, než prachsprostá zištnost výrobců a prodejců a závist a zlost tzv. ostrých kaprařů na tzv. bobkaře, dosahujících srovnatelných, ne-li lepších výsledků za zlomek ceny...
Souhlasím, že pokud někdo míní ochranu ohrožených druhů vážně, měl by je hájit celoplošně nebo některé úseky uzavřít celoročně.
Třeba i na několik let.
Podle potřeby vodních živočichů..nikoli podle potřeb jejich lovců.
Ale na to nemá nikdo koule....
Cestou nejmenšího odporu, je buzerace nejmenšinovějších skupin, které se bránit nebudou ...
Vlk se nažere, ovce celá zůstane a teplá židle pod zadkem i pro příští volby rovněž...
NBacha San - Profil | So 9.1.2021 12:50:52
alžběta >> Pak by mě ovšem zajímalo, do kolika % vlhkosti se počítá suchá muška :-DDD
NBacha San - Profil | Pá 8.1.2021 22:32:26
„Měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy.“
Andrej Andrejevič Gromyko
:-D
Nboticar - Profil | St 6.1.2021 21:19:39
Thomic >> Jedná se vždy o klasický výběr jedné z několika špatných variant :D Ještě že to za mě dělá a schytává někdo jiný.
NThomic - Profil | St 6.1.2021 18:32:47
boticar >> nemůžete po mě chtít, abych komentoval to, že jeden územní svaz šel pojetím “soupisu” tak nějak proti proudu ;) Dovolím si ale alespoň uvést, že ta myšlenka která vedla ke zdrcnutí legislativy a bližších podmínek byla dobře myšlena. Průměrnému rybáři je totiž úplně jedno, jaký je původ pravidel kterými je povinen se řídit a fakt je, že přečíst si na straně 15 ze mira kapra je 40cm, na straně 35 že je to 45 cm a na straně 96 že je to 50 cm a max 70cm muže být pro řadu lidí celkem právem matoucí. Ne každý vnímá neco jako právní nadřazenost nebo chápe vztah rozvolnění/zpřísnění legislativního pravidla. Zase celkem právem.
Fakt je i to, že by se dal soupis výrazně zkrátit o par desítek stran tím, že by se neuvadely pravidla daná vyhláškou a zákonem, pomocné tabulky váhy ryb a podobně. Kolik rybářů ale někdy reálně vidělo zákon s vyhláškou a přílohami? Celkem běžně se snažím při kontrole rybarum vysvětlit, že kromě toho co je uvedené v knížce musí dodržovat i další platnou legislativu v knížce neuvedenou, i když to já nemůžu postihovat (kde je v soupisu napsáno ze nesmím rozdělat oheň, parkovat u vody, kácet stromy, sežrat labuť co se oběsila místo amura...) Nechtěl bych jim vysvětlovat, že si mají denni doby lovu, miry, hájení a povolené techniky dohledat v zákoně, tyhle věci proste do knížky patří.
Osobně se domnívám, že by to vedlo k ještě většímu porušování pravidel a nesmyslným diskuzím s porybnymi, což podle mě za ty dvě deka co by se usetrily na váze soupisu fakt nestojí.
Nboticar - Profil | St 6.1.2021 17:02:43
Thomic >> No - jak se to vezme, že v tom svaz bordel nemá ... Třeba ta jihočeská "knížka" je bordel nad bordel. Jihočeská knížka zkřížila bližší podmínky s výňatky ze zákona a vyhlášky bez ohledu na paragrafy a nazvala to bližšími podmínkami celé. A to bez ohledu na to, že za porušení některých speciálních ustanovení zákona je menší sazba pokuty, než za porušení bližších podmínek. Když jsem to vloni uviděl poprvé, tak jsem se z toho jakožto člověk lehce poznamenaný prací na úřadě málem pozvracel. Rozhodně to muselo dát spoustu práce. a přitom taková blbost :-D Skoro by bylo lepší vydávat zvlášť výtah ze zákona a vyhlášky v nějaký knížce pro rybáře jako pomůcku a do těch "knížek" (součást povolenky) pak psát každý rok striktně jenom to, co nekopíruje zákon ani vyhlášku a lze to považovat za bližší podmínky. Ta knížka by se jmenovala "bližší podmínky výkonu rybářského práva" a vydávala se jenom a pouze k povolence. Nemusela by obsahovat reklamy, návody na zapisování ryb ani bližší podmínky pro mimopstruhové revíry, pokud by patřila ke pstruhové povolence. Mělo by to poloviční tloušťku a nebyl by v tom bordel. Teda alespoň pro někoho, kdo dochodil základní školu.
NBacha San - Profil | St 6.1.2021 14:49:30
boticar >> Tak já už tady potřetí píšu, že se v tom vyznám. Navíc všechno co píšu mám z oficiálních pramenů ČRS a platné legislativy. Taky jsem psal, že dodržuju, takže veškeré papíry, o kterých si myslí ČRS, že jsou oddíl III povolenky k lovu vozím s sebou a nemusím je nikam připínat.
Moje jediná otázka je, kde to má oporu v zákonu či vyhlášce, když sám mluvčí napíše, že ten slavný oddíl III povolenky k lovu se skládá z Rybářského řádu, Soupisu revírů a BPVRP, přičemž ve vyhlášce je jen BPVRP. No tak asi tak:-)
A ještě mě tak "ad absurdum" napadá, kdyby mi chtěla RS odebrat povolenku, musí mi odebrat i ten oddíl III? :-DDD
Nkubsta - Profil | Út 5.1.2021 9:38:55
hraji >> kdyz mam celorepublikovou a pojedu k vam na moravu staci mit u sebe soupis a dodatek MRS ? Nebo musim mit i soupis a dodatek CRS ?
NThomic - Profil | Út 5.1.2021 9:16:41
hraji >> výjimečně se zastanu Daewona (nebo kdo to psal) - v určité situaci nemusí být tištěná verze rozhodující, záleží na druhu pravidla. Pokud je dáno změnou legislativy (jako před pár lety zvýšení míry kapra na 40cm změnou vyhlášky někdy tuším v březnu), je platná okamžitě, pokud není aplikováno vagatio legis, což v tomhle případě nebylo. Zákon je nadřazen a jeho neznalost neomlouvá.
Něco jiného je, pokud by se jednalo o změnu nikoli legislativní, ale o změnu BPVRP, kterou si stanoví uživatel (konference nebo VČS). Tam pak k její platnosti je nutné dostat tu úpravu do povolenky (3. oddílu - soupisu) a pokud tam není nebo není v dodatku, tak si troufnu říct, že ta změna vymahatelná opravdu není a rozhoduje knížka. Neexistuje povinnost rybáře neustále kontrolovat internet a úspěšně by se mohl bránit tím, že o tom neví.
Nhraji - Profil | Út 5.1.2021 8:38:39
Deawon >> jen pro tvoji informaci, jak to je s tou nadřazeností, u nás v MRS to máme ošetřené v BPVRP:
VI. Povinné vybavení:
Oprávněný k lovu ve vodách mimopstruhových musí mít u sebe platný rybářský lístek, povolenku k lovu, Bližší podmínky výkonu rybářského práva (pouze v tištěné podobě) a členskou legitimaci (pokud je členem MRS nebo ČRS).
Oprávněný k lovu je povinen mít při lovu vyprošťovač háčků (např. pean, obůstek, pinzetu, klíšťky), míru pro zjištění délky ulovených ryb.
A toto ustanovení platí i pro členy ČRS, kteří jsou držiteli povolenky na revíry MRS.
NBacha San - Profil | Po 4.1.2021 15:05:24
boticar >> No, hezky to píšeš. Ale konkrétně, co je tedy oddíl III povolenky k lovu? Je to BPVRP?
NThomic - Profil | Ne 3.1.2021 20:19:04
Specialista >> Praha a střední Čechy do 5.1.
(Když si rozklinete revíry, je to v rámci BPVRP)
NBacha San - Profil | Ne 3.1.2021 20:11:49
FockeWulf >> Ty seš vůl (pochvala):-)))
Za 55let rybařiny (včetně vojny) mám zapsáno kontrol do prstů jedné ruky a můj názor je ten, že by naše čacká RS měla honit skutečné delikventy, kterým je ryba prostředkem k ukájení ega, inostrance, hajzly, co tahají ryby po zemi, trhají jim tlamky, aby nepřišli o háček a třeba i slavné české geroje, dělající si reklamu na úkor ryb....
Zas na druhou stranu jsem si naposled s RS pěkně pokecal, takže nepaušalizuju.
NFockeWulf - Profil | Ne 3.1.2021 20:08:26
Thomic >> Já myslím, že se shodneme, je to elikt a už se těším, že ten nový IS přinese náznak digitalizace a jednou se dočkám i digi povolenky:)
NVL.K. - Profil | Ne 3.1.2021 19:47:51
Thomic >> zdravím Tomáši. Tak ono hlavně ta smršt byla od přispěvovatelů,kteří nepochopili co tím příspěvkem chtěl DH říct. Viz zde příspěvěk FockeWulffa :-( Osobně bych Vás jako PR Svazu za to,že to nebylo prezentováno taky pokáral :-)) Mělo to být prostě prezetováno, hned, všude a několikrát denně :-) To, že někteří jedinci nechápou, že statutáři MUSÍ jednat s představiteli Vlády,bez ohledu na jejich politickou příslušnot,je jejich problém.
Nnofish - Profil | Ne 3.1.2021 19:39:07
Thomic >> Takže jednoduché vyjádření. Může například RS zadržet povolenku za opakované "nevlastnictví" chemického WC? Podle mě ne, riskuje akorát překročení pravomoci. Tady není co rozporovat, má kontrolovat dodržování zákona 99/2004 a cokoli co sice uživatel napíše do BPVRP ale nemá s ním (zákonem) nic společného, postihovat nesmí. Chápu, snahu nacpat tam některé věci, ale podle mě nemá RS právo a už vůbec ne důvod, suplovat například práci ČIŽP, policie, městské policie a podobně. - tedy složek, co člověk u vody v životě neuvidí, pokud se nepřijedou v létě vykoupat.
NFockeWulf - Profil | Ne 3.1.2021 19:21:32
Thomic >> No to je bomba, tak vy lezete do řiti Babišovi a Brabcovi a pomáháte jim s PR k Bečvě, i tato věta citace z www ČRS :
Panu premiérovi a příslušným orgánům státní správy rovněž děkujeme za ponechání možnosti výkonu rybářského práva i v období nouzového stavu.
No, tak já mu neděkuji, seru na něho a doufám, že ho brzy zavřou i s tím poskokem Brabcem, organizátorem zametení stop při otravě Bečvy.
Lezte jim do řiti svým jménem, ne jménem členů, na to mandát nemáte! Za co jim proboha děkujete???
Nnofish - Profil | Ne 3.1.2021 19:20:03
Thomic >> Mezi námi, je to právní výklad svazu a ministerstva. Tedy lidí, kteří si to vyložili podle toho, jak potřebují. Stejně tak si FockeWulf vezme své právníky a nechá si vyložit, dle kterých odstavců, není třeba to u sebe nosit. Klidně se vsadím.
BPVRP to vlastně nejsou, zkus si to občas přečíst. BPVRP - bližší podmínky výkonu rybářského práva - vjezdy, parkování, stanování, kyblíky na odpad, chemické toalety, pohyb osob na pozemcích, táboření, občas za příplatek povolení toho, co je obyčejnému rybáři zapovězeno... mám pokračovat? BPVRP, dle mé oblíbené myšlenky, za chvíli budou určovat barvu trenýrek a ponožek lovícího a budeme se zaštiťovat tím, že uživatel má právo stanovit BPVRP. Já než jsem přečetl letošní, pro SM, v půlce jsem si už nepamatoval, co bylo na začátku, a to jsou jen každoroční změny....Že je to součást povolenky je dle výkladu pravda, ovšem na druhou stranu, pokud je mám třeba v mobilu, můžou si všichni trhnout. A hlavně, jestli, někde, vydávají povolenky "bez řádu a dodatku", když je povinné to mít u sebe, teda, asi by se nad tím chtělo trošku zamyslet, Například proč je MO platí, mají je snad nafasovat na každý rok ke každé povolence a žádné dodatky. Vždy plnou verzi, proč mám něco hledat v "řádu" a pak se ujistit v dodatku, že se to nezměnilo? Aby se ušetřilo pár korun? Ať si sportovci vezmou sponzory, třeba tvarůžkv-doly s.r.o. a máme na to.
NThomic - Profil | Ne 3.1.2021 17:23:26
Bacha San >> technicky vzato opravdu mít ten soupis s sebou musíte. Vychází to z toho, že podle zákona muže uživatel stanovit bližší podmínky výkonu rybářského práva, ale pouze v povolence k lovu. Proto je soupis pevnou součástí povolenky a technicky vzato vám muže knížku spolu s povolenkou RS i zadržet.
V praxi se vám to nestane, i když jako RS celkem často nechávám rybáře soupis vyndat- v situacích, kdy se hádá že něco nevěděl, je nejlepší obrana mu to ukázat v jeho vlastní knížce černé na bílém.
PS: zákon nezná pojem rybářský řád vůbec. Proto je RŘ definován interně jako přehled nejdůležitějších ustanovení zákona, vyhlášky a bližších podmínek lovu. Jedná se ale o interní definici, která v legislativě řešena není.
Hezký den!
Nnofish - Profil | Ne 3.1.2021 14:02:05
Bacha San >> Myslím, že se pleteš. Dle platné legislativy, máš mít u sebe rybářský lístek a povolenku. Nevím jestli na všech, předpokládám že ano, řádech, dodatcích, říkejme tomu jak chceme, je napsáno "oddíl III povolenky k lovu". Což znamená, že je to část povolenky. Tedy z logiky věci vyplývá, že to máš mít u sebe. Je to jednoduché, jsou tam psány zákonem zmíněné BPVRP. Dnes, v době mobilů bych na tom asi taky netrval, ale ....
Proto, z logiky věci, pokud někdo vydal povolenku bez "řádu a dodatku pro daný rok" nevydal ji správně. Je to jednoduché. Ony totiž MO tyto věci (alespoň u nás) nemají zdarma a neumí je ani po skončení platnosti vrátit. A tak toho, co se moc neprodává, ani moc nenakupují. Pak se může stát, že dojde.
Nboticar - Profil | Pá 20.11.2020 22:18:20
nofish >> ona ta rybařina je pro tu právničinu složitá. Třeba myslivec předem vybírá kus a pak ho teprv zabije. V rybařině obecně platí pravidlo, že do vody a do ženský nevidíš, a správní orgán nevidí do hlavy rybářovi. Navíc úmysl není vždy trestný. Možná by možným řešením bylo zakázat pořizovat a zveřejňovat obrazové záznamy živých ryb :D Samozřejmě si aktéři mohli vybrat jinou vodní plochu, třeba rybník nebo rybochovné zařízení typu pískovna, tam si mohli vesele lovit candáty na přívlač a jako osoby pověřené k odlovu ryb v rámci rybníkářství by neměli sebemenší problém. To by jim mohl taky už někdo po telefonu vysvětlit.
Nmilanpindryc - Profil | Čt 19.11.2020 19:36:18
sven >> no, standardni reseni...
stejne to bude mit prd vliv, kdyz nekdo ty candaty bude chtit nachytat tak je nachyta v dobe hajeni i na rybku kdyz na vec prijde....
NWillow - Profil | Čt 19.11.2020 13:35:02
sven >> Vladimíre, muškařská loby neexistuje.
To jen některá dvounohá prasata pod záštitou muškaření vesele tahají streamer na MP vodě v době hájení dravců.A tak se nediv ,že svaz zcela jasně reagoval.