Diskuse k článku: Sen o zlatých úhořích

Diskuse k článku Sen o zlatých úhořích

Autor diskuse: JiříVít - Profil , 21.10.2015
40 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 18:54:52

Bušák >> A takhle ty hady přímo zbožňuju, je jich tam 17 :-)).

    NRK - Profil | Čt 22.10.2015 12:37:18

    Klobasa1 >> Tak Ota Pavel se strejdou Proškem, bratrem Hugem,Jirkou, mamkou a taťkou sežrali úplně všechno, co z vody vytáhli, včetně parem:-)
    Ovšem byla jiná doba a ryb dostatek.
    To co se děje v ústí evropskej řek při tahu monté -nemá obdoby. Průmyslové odlovy, odlovy ,,ičařů", kteří mají nárazový super kšeft až po každoroční veselice s masivní konzumací této lahůdky a tím spojená specializace těchto bodrých venkovanů na lov ve velkém.
    Kvóty jsou jedna věc, ale podle toho pořadu, kterej jsem viděl v telce, tak už asi úhořům odzvonilo.
    Je to souborem a kombinací různých faktorů, kterejm vévodí prasárny s odlovem monté.Prostě ti asijati sežerou úplně všechno-od rozemletého nosorožčího rohu až po ty úhoří mimina............

      NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:17:01

      tak jsem tam šoupnul úhoře na kyselo,a pak má bejt nějakej v našich vodách

        NMartin M. - Profil | St 21.10.2015 12:49:32

        Je par cisel na zamyslenou ....
        V roce 2013 se dovezlo a vysadilo uhori monte v cene 8 milionu Kc. Vychazejme z toho, ze to je obvykla castka kazdy rok. Posledni roky se chyta cca 15.000 uhoru rocne. Tedy naklady na jednoho uloveneho a ponechaneho uhore jsou 533 Kc/ks. Je to draha sranda.

          Npotočák 62 - Profil | St 21.10.2015 16:38:34

          Jen malá poznámka-10% uloveného montého se vysazuje,90% skončí v restauracích a na farmách,zejména v číně a japonsku.Jedna z příčin úbytku je krevnatka úhoří,která parazituje ve vzduchovém měchýři a znemožńuje úhořům ponořit se do hloubek,v jakých táhnou na trdliště a zůčastnit se tření, které probíhá v sargasovém moři ve značných hloubkách.Jak bylo v minulosti pokusy dokázáno,část úhořů je schopna proplout lopatkamy turbin velkých vodních elektráren bez poškození.Návratnost úhořů z našeho území byla skutečně v minulosti mnohem větší ale to se monté intenzivně vysazovalo do vltavské kaskády a jihočeských rybníků.Dále nesmíme zapomínat na vysoké počty predátorů,kdy zejména kormorán na naších z hlediska ekosystémů drobných tocích citelně snižuje počet úhořů.Úhoři vysazení v povodí dunaje jsou odepsaní,nedostanou se na trdliště.V řekách se vyskytují pouze samice,samci se zdržují v ústí řek.Petrův Zdar

            NFishky - Profil | St 21.10.2015 15:33:17

            venybit >> velké líbí, jednotlivec se může i pos... a pramálo toho změní, když směr davu určuje organizace a velí tomu špatně. Tedy špatně, oni tomu velí dobře, dobře pro ně samotné. Prodej kapříků vietnamcům, brigády placené bokem, tunelování uvnitř svazu, neomezené braní dravců, echo kamarádům kdy a kde se nasazoval, pak se to podtrhne a spočítá a ejhle, ikdyž se do toho lejou neskutečný prachy, tak není ryb...

              Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 15:22:41

              kakr >> Neboj dělám co je v mých silách. Doma odchovávám několik druhů ryb, které mizej z našich vod. Např karase obecné , líny. V našich rybníkách odchováváme zase okouny . A nasazujem je do vod po okolí kam se dá. Upozornuju že všechno za své a bez dotací. Jen filtrační systém mě stojí několik tisíc měsíčně ,ale udělám tak 1000 karasů ročně. V rybníku máme okouny kolem 40cm a každý rok se jich vykulí několik set . Byly doby kdy jsem v Ohři chytal okouny na splávek pořád, dnes chytit jednoho je náhoda. Ovšem je potřeba změnit přístup hlavně organizací , jinak je tohle všechno jen kapka v moři.

                NHonza7 - Profil | St 21.10.2015 15:19:58

                kakr >> Promiň, můžeme mít rozdílné názory, ale nemělo by to přecházet do osobní roviny a především urážek. V takovém případě většinou začínají chybět argumenty.
                Pravdou je taky, že ne vše se daří jak by mělo, na druhou stranu je taky jasné, že všem se nezavděčíme. Je to tak trochu i o kompromisu a o slušnosti.

                  Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 13:22:35

                  Martin M. >> Ano souhlasím Martine ,ovšem pravdou je, že je v republice cca 300 000 rybářů x 2000 povolenka to je 600 000 000 Kč. A tyto peníze se využívají na uplně jiné věci než by měli . Co je to nějakých 8 000 000 Kč za uhoře z této částky. Kolipak se asi dává za násadu kaprů , které cpou všude horem dolem protože je to komerční ryba . Chci tím říct , že to není o penězích těch je na to dostatek, je to jen o přístupu státu a organizací. Rybářské právo se snad 40let nezměnilo pořád se jede podle stereotipů a vůbec se nepřizpůsobuje době. Viz třeba tolikrát omílané chytání 24h deně. Všichni vědí , že to blokujou na organizacích jen ti rybáři ,kteří nechtějí ,aby jim někdo na jejich revírech chytal , když oni musejí do práce ,nebo v noci když oni na to nevidí a nechytají. Je to jen ze závisti . A také kuli loby. Protože kdejakej kemp si vyřídí vyjimku a může se na jeho useku 24h .To jen pro to ,aby přitáhli víc rybářů a zisk. Krásně je to vidět třeba na Nechranicích, zrůdnej kapitalismus v praxi . Stejně tak jsem vyřizoval povolení k vězdu do CHKO, odpověděli mě. Že již několikrát žádali organizace o soupis navštěvovaných míst, kde by rybářům vjezd povolili ,ovšem nikdy od žádné organizace ten seznam nedostali, protože ho blokujou místní ,kteří nechtějí aby jim tam jezdili ostatní rybáři . Rybářské právo by potřebovalo od základů přehodnotit a předělat ,ovšem dokud na to nebude tlak ze strany sportovních rybářů tak se nic nezmění. Pořád to budou na organizacích rozhodovat s odpuštěním dědci co záviděj každou čudlu. A jediná ryba kterou uznávají je kapr ve vezírku.

                    Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 12:31:32

                    Uhoře na Labi chytám pořád, na místě kde je chytám jdou nejlépe kolem 6 - 10 večer. Pak je klid a vystřídají je sumci. Z neproměněných záběrů si netřeba dělat hlavu, nejde o uhoře ,ale o podělané ježdíky. Ty mrchy uměj sundat i 4 rousnice za pár vteřin. Na uhoře na Labi to chce uhoří háček , malinkej s dlouhým ramínkem. Jak dá člověk velkej kaprák uhoře to nutí rozevřít hubu víc a má to potom hodně hluboko v krku. Ovšem netřeba si dělat starosti ,uhoř je neuvěřitelně odolná ryba a když to člověk ukousne a pustí ho , je za pár dní v pořádku. Dokonce jsem jim v žaludku našel i několik háčků a vůbec jim to nevadilo žrali dál a háčky normálně ztrávěj. Dnes už je moc neberu. Tak jednoho dva ročně. Někde jsem četl , že jen jeden ze sta se dostane do moře vytřít a pokaždé když ho chytím si říkám co kdyby tohle byl zrovna ten jeden :) a je mě ho líto. Jinak ano chce to silnější vlasce, větší uhoři mají velkou sílu a jsou to neuvěřitelní bojovníci. Specializujou se na unik u břehu, stačí jen okamžik povolit u břehu a jak to cítí ihned se nacpe do nějaké díry mezi kameny a je prič. Do podběráku je neberem, strašně ho zaslyzej a k tomu ještě z něj dokáží během okamžiku vylézt. Lovíme je dlouho a máme na to gryf, když je u břehu tak ho jedním prudkým pohybem vyšvihnem z vody až na břeh. Pokud je větší používáme větev , ta se dá u břehu do vody a on jak ji vidí ihned se kolem ní omotá a pak ho prostě vyšvihnem s tou větví na břeh. Uhoře mám moc rád, je to krásná a bojovná ryba . Každý rok jich pár desítek nachytáme, chce to hodně rousnic kuli ježdíkům , jednoduchou průběžnou montáž s 70-100cm forpasem a jde to jak po másle ,když nejde vyháknout tak to ukousnem a navážem novej háček forpas zůstane na to dost dlouhej a háček navážu i po slepu za pár vteřin , na to nemusím vidět. Nesouhlasím s tím, že je jedno kde to v řece leží , že si to najde. Není to jedno u břehu jdou ve většině případů menší , z koryta se tahaj 70-100cm a u břehu padesátky . Nehledě na to, že čím blíž u břehu tím víc drobotiny , která ty rousnice také ráda. Na korytě otravujou jen cejni a ježdíci občas velká plotice nebo jesen. U břehu to rvou neustále okouni ,malí sumci a další havět např šneci . To pak nestačí kýbl rousnic na večer. Nejlépe berou po velké bouřce , když přestane pršet třeba po nekolika dnech a je zvedlá a přikalená voda, to jde občas jeden za druhým . Ale jinak se dá nějakej chytit skorem kdykoli . Mám tuto rybu také moc rád pro její bojovnost. Mělo by se jich vysazovat mnohem víc, když už jsme jim postavili jezy tak holt jim musíme pomoc .

                      NRK - Profil | Pá 23.10.2015 15:47:33

                      Pr3v1t3k >> Ti přesně nerozumím s tim kapitalismem v kontextu toho , co jsi napsal. Ale to je jedno.
                      Taky jsem přemýšlel, jak by to mělo být s braním ryb. Prostě vyvážené. To znamená sem tam si vzít pro sebe , nebo rodinu. Proč nevzít hodnému sousedovi, sem tam. Ale to je vše. Rozdávat po baráku, vyměňovat za cigára, dávat jako prezent, protislužbu-to už je přes čáru. Jestliže to někdo chápe jinak, tak to chápe jinak, ale je to prostě přes čáru...........

                        NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:33:57

                        Fishky >> to ještě nevíš jak čístí třeba Berounku Lojzákk s Killerem,na ty nemaj ani kormoráni

                          Nhraji - Profil | St 21.10.2015 17:22:42

                          Fishky >> kdo tvrdí že je zákon špatný? Ty? Se svým vzděláním? Ale no tak, vzpamatuj se a zkus hodnotit věci, o kterých máš aspoň trošku přehled.
                          Úhoř je v revírech MRS nepůvodní ryba, nemá žádný význam se zabývat tím, zda se bude množit, protože z revírů MRS (až na úplné výjimky) nemá šanci do žádného moře doputovat. Povodí Labe totiž do revírů MRS zasahuje minimálně. A přes Černé moře prý úhoři do Sargasového moře netáhnou. Co je tedy lepší, nechat úhoře zabít v turbínách a nebo je raději nechat rybářům k večeři (řeč je pořád o revírech MRS)?

                            Npotočák 62 - Profil | St 21.10.2015 17:07:13

                            Tak ještě jedna poznámka-do roku 2005 byl stav úlovků úhořů vyrovnaný,pohyboval se na úrovni 30-40 000,od té doby má sestupnou tendenci na současných 15 000ale to se dá vysledovat u celé řady druhů ryb, kdy v letech 2002-2005 začalo docházet k poklesů úlovků u PO,LI,Okouna říčního,tlouště,cejna velkého a dalších.Kdo ví, v kterých letech došlo u nás k masovému nárustu počtu kormoránů a vyder,zná odpověd´.Petrův Zdar

                              NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:06:02

                              JiříVít - >> a sen o zlatých úhořích je v kaďáku

                                NMartin M. - Profil | St 21.10.2015 16:07:46

                                Honza7 >> prosim, precti si muj zapis jedste jednou. Ja vubec netvrdim, ze by se uhori za tyto penize nemeli vysazovat, prostoze to je drahe. Spise naopak mi prijde smutne, ze dovolime tuhle drahou rybu sezrat v limitu 7kg za den.

                                  NBušák - Profil | St 21.10.2015 16:02:10

                                  venybit >> v Německu to jde,tady ne,ono to je tak nějak se vším

                                    NMojo - Profil | St 21.10.2015 15:48:31

                                    Honza7 >> To jsme se špatně pochopili. Já chci taky naší druhovou rozmanitost zachovat. jenže bohužel asi nejde o to, co chceme my dva, dokonce je dost pravděpodobné, že ani kdyby se všichni čeští rybáři sjednotili v názorech, což se stane možná tak pět minut před koncem světa, tak možná ani to by nezměnilo nic na tom, jak to s úhořem dneska je...všem, kdo se v tom snaží něco dělat - a netýká se to jen úhoře, ale i karase, slunky, hrouzků a podobně, držim moc palce a každou podporu mizejícího druhu podpořím, jak budu moct.

                                      Nkakr - Profil | St 21.10.2015 15:44:39

                                      1568 >>
                                      Fišky je kapánek naštvanej, tak se mu nediv.
                                      Vyšplouchli jsme jej pro nespolehlivost už nemá lováče z prodeje kapříků vietnamcům:-))

                                        NPr3v1t3k - Profil | Pá 23.10.2015 11:09:23

                                        Chytnu rybu a dam ji sousedovi. Ten mi za ni da neco ze sveho oboru lovu nebo domaci tvorby.nezavidime si, mame se radi.....jestli tohle neni normalni tak jste kapitalismem postizeni debilove bez spetky smyslu pro cokoliv...

                                          Nčolkař,zloch - Profil | Pá 23.10.2015 9:58:28

                                          dada11 >> většinu co chytneš sežereš nebo vyměníš??? Ta výměna je pro tebe nejspíš důležitá a výhodná,že? Vlastně pro tebe ta rybařina je nejspíš o jídle a o kšeftu,prober se chlape.

                                            Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 16:35:11

                                            Klobasa1 >> :-)))) Co smrdí nenažraností? Těch 17hadů?? A ano,většinu co chytnu to sežeru nebo vyměním. Máš s tím nějakej problém, tvůj problém? Jsme velká rodina a hodně se toho sní. A uzenej had je lahůdka. Ota se musí fakt obracet, když vidí rybáře jak se mazlej s rybama. Div s nima nesouloží.

                                              NKlobasa1 - Profil | Čt 22.10.2015 8:06:04

                                              dada11 >> Nesmrdí to trochu nenažraností? Když ale jdou tak proč je nevychytat všechny viď, asi to bude u tebe stejný se všemi druhy ryb. Ale co by né, vytřít se u nás stejně nedokáže a do moře taky nedoplave. Jaké procento (asi1) tak může z těch 600 000 rybářů nechat taky nějaké ryby ve vodě? Chudák Ota Pavel se musí z té naší generace asi pěkně vrtět a točit v penálu:-((

                                                NHonza7 - Profil | St 21.10.2015 20:16:09

                                                Fishky >> Ahoj, díky pěkně jsi danou situaci popsal, proti úhořům působí více faktorů. Reakce na danou tíživou situaci je vysazování úhoříků ve velikosti kolem 15 cm. Bohužel tento počin je nedostatečný. Pokud se má situace vylepšit a ČR má k tomu taky něco přispět, tak by se mělo určitě pár věcí změnit.
                                                1) vysazovat úhoříky do těch lokalit, kde nejsou MVE a nebo v těch místech kde mají možnost se MVE vyhnout.
                                                2) když se podíváme na uvedenou studii, tak by jsme měli posílit vysazování do povodí Odry, tam je větší návratnost úhořů.
                                                3) za tohle mě kolegové z MRS asi budou nenávidět, ale vysazovat je do povodí Moravy z biologického hlediska nemá smysl.
                                                Určitě by se našli další možnosti, které se dají zrealizovat bez dalších vyšších výdajů, které by umožnily úhořům větší šanci na život a tím přispět k rozšíření jejich populace.

                                                  NFishky - Profil | St 21.10.2015 19:52:26

                                                  hraji >> Jirko, ruku na srdce, těch pár čísel kolik se chytalo před 10ti lety a dnes - to svede porovnat dítě ze ZŠ, čím to je? Kormorán, MVE, zemědělci, vyší cenou monté...? může být každému celkem jedno. Rybáře zajímá, kolik těch úhořů vlastně ve vodě máme - a pokud se doba mění a úhoři to mají mnohem těžší - je víc kormoránů, MVE jsou na každém rožku, nebo se ještě víc toky regulují... ano doba se mění a úhořům to zjevně neprospívá a určitě je to prostě kombinací důvodů... ale jedno, jedno se Jirko nemění - laxnost svazu. Tomu bylo, je a bude uplně jedno, jak ti úhoři vlastně dopadnou. Vysazeno a tím to končí, jenže pak ti úhoři mají hodně malé šance, když se za jejich budoucnost nepostaví ani sami rybáři (a Josef z Horní dolní zmůže pramálo). Toho v Praze nikdo poslouchat nebude.

                                                  PS: už Ti nebudu psát, slibuju. Promiň, určitě jsi chytrý chlap, ale co se Svazu a jeho fcí týče, máš tak neuvěřitelný optimizmus a v ničem nevidíš chybu, že to až není normální, on ten objektivní názor je zapotřebí. Bez něj není konstruktivní debaty.

                                                    N: vydrák - Profil | St 21.10.2015 19:22:16

                                                    hraji >> Jak se opovažuješ někoho poměřovat svým úhlem pohledu? (copyright hraji)

                                                      NBušák - Profil | St 21.10.2015 19:09:27

                                                      dada11 >> jasný,já na ně už nechodím občas nějakýho chytnu náhodně,tak dostává svobodu

                                                        NHonza7 - Profil | St 21.10.2015 18:58:39

                                                        hraji >> Proč kladeš někomu neustále otázky? Jsi nedostudovaný učitel? Dokážeš i jinak komunikovat a nebo je to pouze o tom diskusi potopit?

                                                          NBušák - Profil | St 21.10.2015 18:57:40

                                                          dada11 >> dobrá práce,připlavali zlatí úhoři

                                                            NFishky - Profil | St 21.10.2015 17:21:09

                                                            hraji >> víc než svaz už neškodí našim vodám nikdo

                                                              Nhraji - Profil | St 21.10.2015 17:17:39

                                                              venybit >> a ten zákon ti nakazuje něco tak absurdního a hloupého? Ne. To jen ty marně hledáš kličky, jak se vyvléknout z toho, že jsi vlastně stejný, jako všichni ti ostatní, které kritizuješ. Prostě pro svoje porušení zákona hledáš omluvu v bohulibých úmyslech. Že ale můžeš v konečném důsledku škodit, to tě ani nenapadne, protože tak dalece jsi o věci asi ani nepřemýšlel.

                                                                Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 16:40:59

                                                                kakr >> 40% je udávané číslo v plánech na záchranu uhoře. Které Německo plní, my ne. A že tu byla taková před 30lety odhaduju podle toho , že je to dostačující pro jeho reprodukční cyklus a před 30lety nebyl s jejich reprodukčním cyklem problém . Možná že návratovost před 30lety byla ještě větší . Ale rozhodně ne nižší. Třeba tady je jeden zdroj http://eagri.cz/public/web/file/233931/Management_p​lan.pdf Ale pročetl jsem jich daleko víc ,dosti se odlišují. Některé udávají dnešní návratovost opravdu jen 1%

                                                                  NFishky - Profil | St 21.10.2015 16:33:42

                                                                  hraji >> ten zákon je špatný, stejně špatný a nevhodný, jako jednání svazu. Chytat v noci se nesmí, ikdyž to nikomu a nijak neškodí ani rybám. Ale úhořů si každý může napakovat 7kg denně, což je velmi zvláštní. Tohle by Svaz měl řešit, ale to by mu nehrálo do karet, dědkové nechytají v noci, takže to zakážou ale úhoři jim chutnají, stejně jako candáti, štiky... :) děláte z lidí blbce.

                                                                    Nhraji - Profil | St 21.10.2015 16:16:21

                                                                    venybit >> hele, ani hypermanganová lázeň nezabrání tomu, že porušuješ platný zákon. A když ty porušuješ zákon, jsi ten, který může kárat ostatní? Za co?

                                                                      Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 16:08:53

                                                                      kakr >> Já to vím, ale na zákony které jsou špatné od přírody kašlu. Mám svůj vlastní morální kodex a nepotřebuju , aby mě někdo milionem zákonů říkal, jak se mám chovat. Hlavně jsou nás dnes již stovky, co odchovávají co můžou doma a pouštěj kam je potřeba. To se bavím hlavně o Karasech . Jinak je to uplně směšné, dnes již chytíš koi karase i kapra klidně i v Labi. Lidé to vypouštěj jak se jim zachce. Já žádné nepůvodní druhy nechovám a nevypouštím. To co chovám je zcela sterilní ,jinak se to ani chovat nedá. Každá nová chovná ryba musí projít karanténou v solné lázni ,potom jde na 5min do hypermanganu a teprve poté se může pustit do chovné nádrže. Vím co dělám dělám to již léta.

                                                                        Nhraji - Profil | St 21.10.2015 15:46:47

                                                                        Fishky >> Fishky, kolik máme policistů státních a těch městských a pořád se vraždí, a pořád se krade, a jezdí se na červenou, a pod vlivem.
                                                                        Argumentuješ jako absolvent zvláštní školy, promiň, ale je to tak.

                                                                          Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 15:46:33

                                                                          kakr >> To by mě nejdřív někdo musel chytit a dokázat, ovšem mezi rybáři a porybnými které znám ,se dočkávám jen chvály. Nejsem blbec abych do chovného rybníku dával okouny nebo tak něco. A nedělám to sám. To kam ty ryby dáváme je pečlivě zváženo, jedná se především o řeky ,nemám zájem někomu zarybnovat rybník . A mám ty ryby rád ,nebudu je pouštět někam kde nemají budoucnost.

                                                                            NBušák - Profil | St 21.10.2015 15:46:12

                                                                            venybit >> dokud se sem úhoři nedostanou přirozenou cestou,je všechna ostatní snaha k ničemu,co se vysadí a nesežerou predátoři a lidi,rozsekaj turbíny,tím pádem se sem nic nevrátí,fertik

                                                                              Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 15:36:33

                                                                              kakr >> To nemusejí, kdyby jsi se v tom trochu vyznal tak víš , že bez důkladné sterility prostředí to nelze dělat. Ryby které odchovávám jsou tady naprosto zdravé . A zarybnovací plány mě vůbec nezajímají ,protože jsou špatné a soustředěné pouze na kapry a amury.Já jen doplnuju to co ve vodách chybí.

                                                                                Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 13:35:44

                                                                                Honza7 >> 99 ze 100 jich rozsekají turbíny . Pouze jedno % se jich vrátí vytřít, už nás za to kritizujou Němci, že s tím máme něco dělat. Např bublinkové stěny před náhonem a jiné druhy ochrany. Ovšem pořád se nic neděje. Stačí se podívat kolik těchto soukromých vodních elektráren dostalo letos pokutu za nedodržení min průtoku . Jde jim jen o zisk ,příroda je nezajímá.