Diskuse k článku: Sen o zlatých úhořích

Diskuse k článku Sen o zlatých úhořích

Autor diskuse: JiříVít - Profil , 21.10.2015
140 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NLuděk11 - Profil | Po 2.11.2015 12:29:29

Opravdu velkou paseku mezi úhoři dělají MVE, alespoň na Lužnici. Pro rybáře platí hájení, pro MVE nic. Všichni víme, že jak se trochu setmí, MVE se rozjedou bez ohledu minimální zůstatkový průtok a úhoř, a ostatně každá menší rybka nemá šanci.Ať už se nalepí na česle nebo jdou rovnou do turbíny.

    Ndada11 - Profil | Po 26.10.2015 20:09:24

    u.x.a. >> Kdo je akvarista a né nějakej matěj. Tak nemá rybyčky ve staré vodě.

      Nu.x.a. - Profil | Po 26.10.2015 19:55:59

      dada11 >> prej akvarijní ryby smrdí jak sou v té staré vodě... nevím co je na tom pravdy nikdy jsem akvarijní ryby nejedl...

        Ndada11 - Profil | Po 26.10.2015 18:48:30

        u.x.a. >> Akvaristiku jsem chvilku provozoval a třeba takové piraně jsou lahůdka. Jen na máslo, sůl, kmín a trochu citrónu :-)). Chutnají jak okouni.

          Nu.x.a. - Profil | Po 26.10.2015 18:45:13

          dada11 >> přesně tak,např.akvaristé mají ryby také rádi ale aby je chytali za hubu jen tak jsem ještě neviděl...

            Ndada11 - Profil | Po 26.10.2015 18:41:17

            u.x.a. >> Odpradávna se chytají pro konzumaci, nebo pro výměnný obchod. A když je větší rodina jako třeba moje a mají všichni rádi ryby, tak se toho hold sní víc :-).

              Nu.x.a. - Profil | Po 26.10.2015 18:35:20

              dada11 >> ryby by se měli/mají chytat jen pro konzumaci nijak jinak!

                Ndada11 - Profil | Po 26.10.2015 18:28:13

                u.x.a. >> Já si o hadech rád povídám i realizuju jejich lov s následnou konzumací :-).

                  Nu.x.a. - Profil | Po 26.10.2015 3:12:32

                  Lubos 99 >> zaříznout roztřepený konec pak stáhnout z kůžičky, nakrájet na špalíčky a na pánev na rozpálený olej, sůl a kmín a už to tak smutné není..

                    Nalx - Profil | Ne 25.10.2015 18:05:08

                    Lubos 99 >> smutne

                      NLubos 99 - Profil | Ne 25.10.2015 16:48:58

                      Zdravím všechny,bohužel přidám smutné foto.Sedím u nás na řece ,koukám do vody a najednou had.Tak divně plave,jen se tak motá pod hladinou těsně u břehu.Vzal jsem podběrák a že se podívám jestli třeba netahá starou udici nebo tak něco.To překvapení vidíte sami.

                        Nu.x.a. - Profil | Ne 25.10.2015 13:51:42

                        dada11 - 10.2015 13:37:29 >> nejraději mám ty co chytají hady "chat and realse" co si o nich myslím tu asi nemusim rozepisovat...

                          Ndada11 - Profil | Ne 25.10.2015 13:37:29

                          Pr3v1t3k >> My je žerem s láskou všichni :-).

                            NPr3v1t3k - Profil | Ne 25.10.2015 9:46:20

                            dada11 >> vseho ma bejt s mirou, jenze jednim z pravidel mrku je v diskuzi pocitat s tim, ze oponent nema spetku rozumu, je to debil a proto s nim nelze souhlasit i kdyz s nim souhlasim...takze asi tak...veci ocividne jsou ocividne jelikoz jsou ocividne a proto seru na jejich dovysvetlovani. Ryby davam jenom tchyni pac ta je zere s laskou :-D

                              Nu.x.a. - Profil | Ne 25.10.2015 1:23:44

                              RK >>jó to byla zlatá doba, tenkrát chytali ryby ještě páni rybáři,dneska je to u vody už jen samá trapná parodie na rybáře, myslím tím ty chat and realse ,wostří ,předpažácí,Fox fanboys,koulísáří,bivkáří(mají pokaždý nasráno za bivi) atd atd...

                                Ndada11 - Profil | So 24.10.2015 20:35:51

                                Pr3v1t3k >> Na MRKu omezencům těžko vysvětlíš výměnu. Abych se bál dát rybu na vánoce i tchýni, švagrovi, sestře, babičce.... Pošlu je si je koupit?? Proč??

                                  Ndada11 - Profil | So 24.10.2015 20:32:41

                                  čolkař,zloch >> Ano rybařina je pro mě nejen relax, ale i jídlo a příležitostný kšeft. A ano, výměna je pro mě celkem výhodná. Třeba za kapra plato vajec, nebo litr kořalky...A jinak, zkus se probrat sám chlape.

                                    Nvenybit - Profil | So 24.10.2015 9:40:25

                                    moris >> No není to tak, je to způsobeno tím jak se ryby krmí. Jistě ,že se natáhne ,od toho to právě je. Tím je dál od olůvka , které by je mohlo plašit a poddajnost je o něco větší . Takže ten odpor cítí o vteřinku později , a to stačí. Nákres? Co na tom chceš kreslit ,navléknu na kmen nějakou 80-100g slzu , pak navléknu 5-7cm ventilkové gumičky (dávám tu černou ta je tvrdší ) a na krvavej uzel dám na konec karabinku s obratlíkem . Když tam máš ten obratlík tak on krásně pasuje do té ventilkové gumičky takže jí natáhnu přes půlku toho obratlíku ,aby nejezdila s tím olovem sem a tam po vlasci a je to. Klasická helikoptéra jednoduchá levná a funkční ,navážeš to i po slepu. A do karabinky pak jen cvakneš návazec , jakej chceš nebo potřebuješ . Můžeš s tím chytat kapry na bojlí ,stejně tak jako sumce na rousnici , candáta na rybyčku . Prostě všechno, jedna jediná montáž univerzální . Jde to s krmítkem ,jde to na feeder, na odhoz ,nemotá se to ,je to jednoduché levné funkční .

                                      Nmoris - Profil | Pá 23.10.2015 21:23:21

                                      venybit >> neměl by jsi nějaký nákres? :-) A co když se ti ten forpas v proudu natáhne,tak pak je jedno jak je dlouhý,protože odpor ucítí ryba také hned,nepletu-li se? Neboj,nešťourám do tebe,jen si vše upřesňuji :-)

                                        Nvenybit - Profil | Pá 23.10.2015 17:12:35

                                        moris >> Tak používám dlouhá oluvka ve tvaru kapky dám ho na kmenový vlasec pod něj navléknu 5 cm ventilkové gumičky a dám obratlík s karabinkou na ten obratlík přetáhnu tu gumičku a hotovo. Připnu návazec a je to. To se nezamotá mužeš to klidně házet 70m a zamotá se to jen opravdu zřídka . I když ten metr to je taková hraniční délka. Já dávám spíš tak 70-80cm . A rozdíl to je velikej ,dle zkušeností mé i kamarádů je to na Labi nutné. Na bojlí tam zase dáváme krátké tak 15-20cm , ovšem na rousnici nebo kukuřici ,rybičku atd. Klidně i ten metr. Ovšem nečekat žádné jízdy. Obvykle se 2-3x zaklepe špička a je háček čistej. Sekáme každé zadrbání a ty ryby tam jsou. Když dáš kratší návazec ,tak ho taháš ven čistej pořád a záběr na prutu ani nevidíš . Ty ryby strhaj všechno dolu a nepřekonají odpor vlasce takže se špička ani nehne. Když máš delší ten návazec stihne to vzít pořádně než zacítí odpor . Takto chytáme s odhozovým prutem 70m+ to se s feedrem chytá špatně na takovou dálku a blíž většinou neberou alespon tam kam jezdíme ne. A ještě k tomu to máme univerzálně na hada i na sumce na to je feeder dosti měkej . Často přijde sumec 100-150 takže je potřeba mít tam tu 0,30kmen a pevnější prut i když ten Feeder to zvládne také, ale je to delší boj. Takže asi tak zhruba.

                                          NRK - Profil | Pá 23.10.2015 15:47:33

                                          Pr3v1t3k >> Ti přesně nerozumím s tim kapitalismem v kontextu toho , co jsi napsal. Ale to je jedno.
                                          Taky jsem přemýšlel, jak by to mělo být s braním ryb. Prostě vyvážené. To znamená sem tam si vzít pro sebe , nebo rodinu. Proč nevzít hodnému sousedovi, sem tam. Ale to je vše. Rozdávat po baráku, vyměňovat za cigára, dávat jako prezent, protislužbu-to už je přes čáru. Jestliže to někdo chápe jinak, tak to chápe jinak, ale je to prostě přes čáru...........

                                            NPr3v1t3k - Profil | Pá 23.10.2015 11:09:23

                                            Chytnu rybu a dam ji sousedovi. Ten mi za ni da neco ze sveho oboru lovu nebo domaci tvorby.nezavidime si, mame se radi.....jestli tohle neni normalni tak jste kapitalismem postizeni debilove bez spetky smyslu pro cokoliv...

                                              Nčolkař,zloch - Profil | Pá 23.10.2015 9:58:28

                                              dada11 >> většinu co chytneš sežereš nebo vyměníš??? Ta výměna je pro tebe nejspíš důležitá a výhodná,že? Vlastně pro tebe ta rybařina je nejspíš o jídle a o kšeftu,prober se chlape.

                                                Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 20:40:24

                                                Klobasa1 >> :-)

                                                  NKlobasa1 - Profil | Čt 22.10.2015 20:39:55

                                                  dada11 >> Souhlasím s výměnou názorů, vydržím dost, víc než jen diskutovat:-))

                                                    Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 20:33:32

                                                    moris >> Ahoj. To jsou jen výměny názorů a né hádky. Jenže v naší diskuzi by asi dlouho nevydržel :-))

                                                      Nmoris - Profil | Čt 22.10.2015 20:33:05

                                                      venybit >> Ahoj.Jak nahazuješ s metrovým forpasem? Myslíš že by byl takový rozdíl,kdyby jsi měl třeba jen 30 centimetrový?

                                                        Nmoris - Profil | Čt 22.10.2015 20:31:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                        dada11 >> Ahoj.Kluci už se nehádejte.Klobasa1 by nám to pěkně provětral v naší diskuzi,viď? :-)

                                                          Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 19:59:49

                                                          Klobasa1 >> Bludy jsou ty žvásty o mě, když mě vůbec neznáš :-). Taky nepočítám ty uřízlé zpět do vody. Ale ano, tady na MRKu je celkem pravidlo soudit lidi podle fotek a psaného projevu. Evidentně jsi jeden z nich. Jen tvoje volba :-). Taky se měj fajn, já ti přeju i víc jak stovku :-).

                                                            NKlobasa1 - Profil | Čt 22.10.2015 19:52:18

                                                            dada11 >> Dvě vlastníma rukama, nepíšu o těch co stříhám zpátky do vody. Neznám tě to je pravda, ale i z psaného projevu a fotek se dá lecos usoudit. Nic mi do tebe není a je to tvé rybářské svaté právo nebo rozhodnutí. Stovku asi už při tomhle uvažování těžko někdy uvidíš, i to jedno procento má totiž jednoprocentní šanci doplout k vytření. Bludy? Trochu uvažuj co je blud a není. Měj se fajn, ale nepřeju ti doopravdy tu hadí stovku:-)

                                                              Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 18:37:13

                                                              Klobasa1 >> Vživotě jsem u vody nenadával na špatné zarybnění, většinou chytnu to co chcu. Neprodávám taky, jen někdy vyměním, na tom není nic špatnýho ani neetického. Jen kdyby jich chtěla bejt stovka :-). Sním jich tak kolem dvaceti za rok. A jen dvě monté si zachránil, to moc není:-)). To já jich zachráním každej rok tak kolem 40ti kusů, ale už odrostlejších. Ale jak píšeš .....jenže u tebe je evidentní... evidentně mě znáš :-). Asi jsi soused či co?? Jinak bys přece nemohl psát takové bludy :-).

                                                                NKlobasa1 - Profil | Čt 22.10.2015 16:49:29

                                                                dada11 >> Nejsem z těch co se s nima mazlí nebo souloží, prostě a jednoduše chytím a pustím nebo i sežeru, ale neměním a neprodávám. Nemám problém s tím když si kdokoliv vezme rybu dle ryb. řádu, osobní trable taktéž nemám, akorát nemám rád nenažrance co kilnou každou šupinu. P.S. Taky jsem si letos dva větší hady vzal a samozřejmě je uzenej had lahůdka, ale taky jsem dvě monté zachránil síťkou z přítoku a odtoku mezi haldou dalšího potěru, jenže u tebe je evidentní že jich za rok spořádáš stovku a pak u vody nadáváš na špatné zarybnění. Kdo chce brát, musí vždycky taky něco dávat.

                                                                  Ndada11 - Profil | Čt 22.10.2015 16:35:11

                                                                  Klobasa1 >> :-)))) Co smrdí nenažraností? Těch 17hadů?? A ano,většinu co chytnu to sežeru nebo vyměním. Máš s tím nějakej problém, tvůj problém? Jsme velká rodina a hodně se toho sní. A uzenej had je lahůdka. Ota se musí fakt obracet, když vidí rybáře jak se mazlej s rybama. Div s nima nesouloží.

                                                                    NRK - Profil | Čt 22.10.2015 12:37:18

                                                                    Klobasa1 >> Tak Ota Pavel se strejdou Proškem, bratrem Hugem,Jirkou, mamkou a taťkou sežrali úplně všechno, co z vody vytáhli, včetně parem:-)
                                                                    Ovšem byla jiná doba a ryb dostatek.
                                                                    To co se děje v ústí evropskej řek při tahu monté -nemá obdoby. Průmyslové odlovy, odlovy ,,ičařů", kteří mají nárazový super kšeft až po každoroční veselice s masivní konzumací této lahůdky a tím spojená specializace těchto bodrých venkovanů na lov ve velkém.
                                                                    Kvóty jsou jedna věc, ale podle toho pořadu, kterej jsem viděl v telce, tak už asi úhořům odzvonilo.
                                                                    Je to souborem a kombinací různých faktorů, kterejm vévodí prasárny s odlovem monté.Prostě ti asijati sežerou úplně všechno-od rozemletého nosorožčího rohu až po ty úhoří mimina............

                                                                      NKlobasa1 - Profil | Čt 22.10.2015 8:06:04

                                                                      dada11 >> Nesmrdí to trochu nenažraností? Když ale jdou tak proč je nevychytat všechny viď, asi to bude u tebe stejný se všemi druhy ryb. Ale co by né, vytřít se u nás stejně nedokáže a do moře taky nedoplave. Jaké procento (asi1) tak může z těch 600 000 rybářů nechat taky nějaké ryby ve vodě? Chudák Ota Pavel se musí z té naší generace asi pěkně vrtět a točit v penálu:-((

                                                                        NHonza7 - Profil | St 21.10.2015 20:16:09

                                                                        Fishky >> Ahoj, díky pěkně jsi danou situaci popsal, proti úhořům působí více faktorů. Reakce na danou tíživou situaci je vysazování úhoříků ve velikosti kolem 15 cm. Bohužel tento počin je nedostatečný. Pokud se má situace vylepšit a ČR má k tomu taky něco přispět, tak by se mělo určitě pár věcí změnit.
                                                                        1) vysazovat úhoříky do těch lokalit, kde nejsou MVE a nebo v těch místech kde mají možnost se MVE vyhnout.
                                                                        2) když se podíváme na uvedenou studii, tak by jsme měli posílit vysazování do povodí Odry, tam je větší návratnost úhořů.
                                                                        3) za tohle mě kolegové z MRS asi budou nenávidět, ale vysazovat je do povodí Moravy z biologického hlediska nemá smysl.
                                                                        Určitě by se našli další možnosti, které se dají zrealizovat bez dalších vyšších výdajů, které by umožnily úhořům větší šanci na život a tím přispět k rozšíření jejich populace.

                                                                          NFishky - Profil | St 21.10.2015 19:52:26

                                                                          hraji >> Jirko, ruku na srdce, těch pár čísel kolik se chytalo před 10ti lety a dnes - to svede porovnat dítě ze ZŠ, čím to je? Kormorán, MVE, zemědělci, vyší cenou monté...? může být každému celkem jedno. Rybáře zajímá, kolik těch úhořů vlastně ve vodě máme - a pokud se doba mění a úhoři to mají mnohem těžší - je víc kormoránů, MVE jsou na každém rožku, nebo se ještě víc toky regulují... ano doba se mění a úhořům to zjevně neprospívá a určitě je to prostě kombinací důvodů... ale jedno, jedno se Jirko nemění - laxnost svazu. Tomu bylo, je a bude uplně jedno, jak ti úhoři vlastně dopadnou. Vysazeno a tím to končí, jenže pak ti úhoři mají hodně malé šance, když se za jejich budoucnost nepostaví ani sami rybáři (a Josef z Horní dolní zmůže pramálo). Toho v Praze nikdo poslouchat nebude.

                                                                          PS: už Ti nebudu psát, slibuju. Promiň, určitě jsi chytrý chlap, ale co se Svazu a jeho fcí týče, máš tak neuvěřitelný optimizmus a v ničem nevidíš chybu, že to až není normální, on ten objektivní názor je zapotřebí. Bez něj není konstruktivní debaty.

                                                                            Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 19:36:49

                                                                            Bušák >> Jak chytnu nějakýho po hájení, tak jsem nemilosrdný :-)).

                                                                              N: vydrák - Profil | St 21.10.2015 19:22:16

                                                                              hraji >> Jak se opovažuješ někoho poměřovat svým úhlem pohledu? (copyright hraji)

                                                                                NBušák - Profil | St 21.10.2015 19:09:27

                                                                                dada11 >> jasný,já na ně už nechodím občas nějakýho chytnu náhodně,tak dostává svobodu

                                                                                  Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 18:58:55

                                                                                  Bušák >> Každej rok jich chytnu dost. Ale že by byli zlatí :-)). Zlatí až po vyuzení.

                                                                                    NHonza7 - Profil | St 21.10.2015 18:58:39

                                                                                    hraji >> Proč kladeš někomu neustále otázky? Jsi nedostudovaný učitel? Dokážeš i jinak komunikovat a nebo je to pouze o tom diskusi potopit?

                                                                                      NBušák - Profil | St 21.10.2015 18:57:40

                                                                                      dada11 >> dobrá práce,připlavali zlatí úhoři

                                                                                        Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 18:54:52

                                                                                        Bušák >> A takhle ty hady přímo zbožňuju, je jich tam 17 :-)).

                                                                                          Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 18:43:10

                                                                                          Bušák >> Já většinou končím víkend před vánocema. A už se mi i podařilo chytit hada, asi náhoda. Ale potěšil. Stražil jsem na candáta.

                                                                                            NBušák - Profil | St 21.10.2015 18:10:33

                                                                                            dada11 >> taky do první sněhovky budu chodit

                                                                                              Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 18:07:46

                                                                                              Bušák >> Raději budu mrznout u vody. Ale máš pravdu.

                                                                                                NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:47:59

                                                                                                dada11 >> to teprve pořádně začne,zasněží a je to tady

                                                                                                  Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 17:45:04

                                                                                                  Bušák >> Tu se díky nějakejm vocasům děje něco furt :-).

                                                                                                    NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:40:34

                                                                                                    dada11 >> ta je uměle vytvořená aby se na Mrku něco dělo

                                                                                                      NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:33:57

                                                                                                      Fishky >> to ještě nevíš jak čístí třeba Berounku Lojzákk s Killerem,na ty nemaj ani kormoráni

                                                                                                        Ndada11 - Profil | St 21.10.2015 17:30:34

                                                                                                        JiříVít - >> Mele se ti tu o pičovinách a né o hadech. Měl by jsi to nějak pořešit.

                                                                                                          Nhraji - Profil | St 21.10.2015 17:27:15

                                                                                                          Fishky >> a co ty víš o tom, kolik ČRS nakupuje monté, kolik ho nechává rozkmit? Kolik ho vysazuje přímo? Zkusím to odhadnou, že by prd?
                                                                                                          Tak klidně diskutuj.

                                                                                                            NFishky - Profil | St 21.10.2015 17:24:30

                                                                                                            hraji >> jaké MRS? já O MRS nepsal ani slovo.

                                                                                                              Nhraji - Profil | St 21.10.2015 17:22:42

                                                                                                              Fishky >> kdo tvrdí že je zákon špatný? Ty? Se svým vzděláním? Ale no tak, vzpamatuj se a zkus hodnotit věci, o kterých máš aspoň trošku přehled.
                                                                                                              Úhoř je v revírech MRS nepůvodní ryba, nemá žádný význam se zabývat tím, zda se bude množit, protože z revírů MRS (až na úplné výjimky) nemá šanci do žádného moře doputovat. Povodí Labe totiž do revírů MRS zasahuje minimálně. A přes Černé moře prý úhoři do Sargasového moře netáhnou. Co je tedy lepší, nechat úhoře zabít v turbínách a nebo je raději nechat rybářům k večeři (řeč je pořád o revírech MRS)?

                                                                                                                NFishky - Profil | St 21.10.2015 17:21:09

                                                                                                                hraji >> víc než svaz už neškodí našim vodám nikdo

                                                                                                                  Nvenybit - Profil | St 21.10.2015 17:20:47

                                                                                                                  hraji >> Nebudu to řešit , je to o uhořích v tom mají ostatní pravdu. Takže řeš uhoře a na mě se vykašli zdar.

                                                                                                                    Nhraji - Profil | St 21.10.2015 17:17:39

                                                                                                                    venybit >> a ten zákon ti nakazuje něco tak absurdního a hloupého? Ne. To jen ty marně hledáš kličky, jak se vyvléknout z toho, že jsi vlastně stejný, jako všichni ti ostatní, které kritizuješ. Prostě pro svoje porušení zákona hledáš omluvu v bohulibých úmyslech. Že ale můžeš v konečném důsledku škodit, to tě ani nenapadne, protože tak dalece jsi o věci asi ani nepřemýšlel.

                                                                                                                      Nkakr - Profil | St 21.10.2015 17:17:10

                                                                                                                      Nasazovat úhoří monté tak jako před 25 roky se dnes už nedá. Jednak je ho x násobně méně , o cenách raději nepíši. By měl úhoř aspoň nějakou šanci je nutné dát monté na rozkrmení a nasazovat úhoříky okolo 12 - 15cm.

                                                                                                                        NBušák - Profil | St 21.10.2015 17:17:01

                                                                                                                        tak jsem tam šoupnul úhoře na kyselo,a pak má bejt nějakej v našich vodách