Amuři...v kterou hodinu Vám zabrali?

Ahojte Vy co jste propadli lovu této ryby a nebo se vám podařilo i necíleně tuto krásnou rybu ulovit. Chci se zeptat v jakou denné dobu ( hodinu) jste měli záběry nejčastěji. Já jsem si sice statistiky nedělal ale já to mám 50/50. většinou jsem měl záběry ráno mezi 5 až 8 hodinou především v 5 hodin. a večer za od 21 hod do 24 hod a nejvíc záběrů přišlo v 22hod. 50/50 myslím, že byli ráno i večer. Známej jezdí jen vyloženě večer. A pouze na plavačku. Já zase lovím vyhrádně na kukuřici.Předem děkuji.
Autor diskuse: Malda512 - Profil , 24.6.2014 kaprařina - příhody, kuriozity
16 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NStando26 - Profil | So 23.5.2015 21:17:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tento 110cm amur len potvrduje čo som sem už písal,zabral o11hod v 19. 5.

Nvaku - Profil | Čt 26.6.2014 23:41:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Sice to není žádné metrové torpédo,ale šel na medovku a to kolem poledne.Necíleně uloven.

NTomajo - Profil | Čt 26.6.2014 13:11:01 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 - >> při cíleném lovu amura a to nejčastěji na pečivo z hladiny je podle mě nejvhodnější doba těsně před západem slunce a potom následující hodiny za tmy. Takto jsem ulovil snad většinu tvých amurů. Ale jsou občas situace, že se dají v pohodě lovit kdykoliv během dne.

Nfiicak - Profil | St 25.6.2014 12:36:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

u nás nejlépe ráno mezi devátou a desátou hodinou na kuku + malá plovka v barvě

NRuz@ - Profil | Ne 6.7.2014 11:00:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 >> Ahoj, já amury chytám převážně přes den. Tady posílám letos dva největší, tento přišel kolem 14hod.

Nvundu - Profil | Ne 29.6.2014 19:14:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

...10kusů podobné velikosti (+-15cm) a všechny v intervalu od 19 do 22hodin....
tedy ne v jeden den...ale všichni v uvedenou dobu lovu.....
nástraha tygřák +plovka

Nstandas - Profil | Čt 26.6.2014 10:25:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Moje dosavadní úlovky Amurů byli vždy kolem poledne. :-)

NRuz@ - Profil | Ne 6.7.2014 11:01:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

a tento myslím kolem 9hod.

NMartimo - Profil | Po 30.6.2014 18:14:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tak tento neohleduplny amur me vzbudil v prave poledne po narocne noci plne grilovani,popijeni a sem tam tahani nejake ryby... :-)

jinak amury se dari lapat spis za tmy...

NMalda512 - Profil | Ne 29.6.2014 18:05:37

dnešní rybačka... jedno mimnko a jeho dva starší kamarádi se přišli na chvíli podívat na břeh . všechny záběry přišli ráno.

Ndada11 - Profil | Út 24.6.2014 21:34:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 - >> Ahoj, ti menší při rozednívání a při stmívání. A ti větší od asi desíti ráno až zhruba do pěti odpoledne. Nejlepší bylo když bylo vedro a mírný větřík (malý vlnky na hladině). Dost velkejch jsem zasekl, ale na břeh se nepodíval žádnej, zatím. Největší zatím 75cm. A ti větší, mi zabrali všichni na rohlík na hladině.

NKralu021 - Profil | So 23.5.2015 21:33:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

67cm. dostal jsem teprve dva a oba na rohlíkáče klasicky na krmítko ze dna (příchut jeden na česnek a druhý na med) a oba přišly k večeru kolem 17-18 hodiny ...

Ndrvoštěp - Profil | Čt 15.1.2015 18:04:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

svaro >> Kluci z party je rozkrmili švestkama a špendlíkama.Jediná záhada že amuři brali jenom od 8 do 10h.Potom ani ťuk.Byla jenom jedna vyjímka a to v 22.30h.Jinak byl chytací čas stejný

NStarc55 - Profil | Čt 15.1.2015 17:59:47

svaro >> Výborná je kvašená kukuřice, ale je třeba nekrmit plochu, nýbrž na hromádku hodně a házet k ní, nástraha kvašená kuku, nejlépe několik na vlas.

Nlibec77 - Profil | Čt 17.7.2014 22:12:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Amuri me berou nekolikrat denne 5-7hod,11-13hod,22-24hod

Ntuzemak - Profil | Po 30.6.2014 17:12:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

F.Jack >> furt lepší mirabelková domácí,než nějaký kupovaný patok:DDD

NMalda512 - Profil | Po 30.6.2014 14:58:41

F.Jack >> F.Jack - 30.6.2014 11:24:17 >> čau. používám šnůru. tenkou kolem 8kg. Pokud chytáš v trávě nebo leknínech tak je šnůra neplaší protože ji ryby považují za trávu.( když jsem dal tenčí šnůru tak záběrů přibylo) V tvém případě záleží jak moc je silná. Pokud je to nějaké lano tak bych ji asi sundal a dal tenčí.

NMalda512 - Profil | Ne 29.6.2014 20:06:33

vundu >> přesně tak. Mě by stejně stačila jen fotka. Ale i tak už ten pocit že tam jsou je super. Kolikrát je to tak lepší alepson nikdo nevidí co jsi ulovil :-))))))))))
Byl jsem uplně vyřízenej. Prostě tu rybu nešlo utahat. Hrůza jakou měl sílu. Už několikrát mi amur vyskočil s podběráku a minulej rok mi do něj udělall díru. Vystřelil v podběráku směrem na vodu a prásk. díra jako blázen a ryba pryč :-)))))))

Ndada11 - Profil | Čt 26.6.2014 21:41:25

Hackl >> Jo jo, taky jsem čuměl :-). A před dvouma rokama přestali brát kapři, nevšimli snad ničeho. A najednou začali brát na ocásky z ouklejí. Brutální jízdy a kapři kolem 50cm :-).

Ndada11 - Profil | Čt 26.6.2014 21:19:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 - >> A tenhle mi zežral 10ti cm ouklej ze dna :-).

NGlasy - Profil | Čt 26.6.2014 7:32:30

Malda512 - >> já mám tu zkušenost spíš odpoledne a navečer.....jeden přišel kolem 15.hodiny na rohlíkáč a druhý někdy kolem 18.h z hladiny na housku(chleba).

NkuBITCHek - Profil | Čt 26.6.2014 2:11:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 - >> Zdarec, pěkné amury jsem chytl pouze tři - 80, 81 a 93 cm...První byla ta osmdesátka. Lovil jsem na cca 5 ha slepém rameni s malým přítokem a chtěl jsem se zabavit v "době hluchoty" při lovu kaprů v létě....Kolem oběda v horký letní den jsem sundal olovo na jednom prutu a nechal jen návazec. Pod nakloněný strom nad vodou jsem prohodil asi 3 hrsti přezrálých třešní a ještě jsem je promačkal kvůli vůni a šťávě! Jednu třešni jsem vypeckoval a nabodl na háček(vel.-6). Opatrný nához, aby nespadla a nechal jsem klesnout vlasec na dno...Swinger jsem odlehčil na max. Záběr přišel snad do hodiny a ozval se solidní jízdou! Bylo rozplašeno a v druhý záběr jsem snad ani nedoufal, ale za chvíli tam visel vegekapřík kolem pajdy a snad za půlhodiny přišel další"pěkný" hrčák od amura, ale ten se mi bohužel vyhákl....Takže slunečná a teplá část letního dne.(čas rybí letargie)
Další byl ten 93 cm chudák. Uloven byl tentokrát na štěrkáči. Opět v létě a opět v dobu, kdy jiná ryba nešla!! Snad již z trudomyslnosti jsem nahodil jednu 14 mm ananasovou plovoučku(háček vel.-8) někam úplně mimo zákrm a co nejdál! Plus minus do hodiny nesmělý záběr a byl tam! Když jsem u břehu uviděl s kým mám tu čest, čekal jsem klasický nával odporu a divoký boj o posledních pár metrů, což je pro amura typické. Choval se ale spíše jako beránek a unavený netečně ležel u břehu.Teď proč jsem ho nazval chudákem - po té co mi ho manželka podebrala, jsme zjistili, že má v tlamě již tři (něco jako) montáže...Vévodila tomu samozřejmě srkačka v koutku! V druhé části tlamky visel bezuzlově navázaný hák vel.-1 na jehož vlasu bylo cca 7 tvrdých krmných kukuřic, proložených několika kousky plovoucí pěny(již ne žlutých, ale spíše do zelena :-( ). No a zespodu v bradě, tak jako má mník vous, již uhníval háček číslo 3...Sundal jsem mu ten nechtěný piercing a pustil ho dohnat váhový deficit a kondici!!
A konečně ta osmdesát jednička. Souhrou náhod přišel minulou sobotu. Byl jsem tentokrát na jiném štěrkovišti a opět krmil jeden prut třešněmi. Pohodil jsem pár mírně rozmáčklých hrstí cca 5 m od břehu a nahodil montáž bez olova. Tentokrát jsme se ale sešli 4 rybáři a to není úplně košer počet na příbřežní lovy :-). Celý pátek se amuři neukázali, tak jsem se bavil násaďákama...Na sobotní čtvrtou ranní jsme se vzbudili pouze dva :-) a tak byl relativně klídek!! Co nejopatrněji jsem nahodil třešni a chystal jsem si druhý prut, když se ozvalo pomalé cvakání brzdy baitrunneru.. Po záseku následovalo pár divokých chvil a parádní souboj zakončený podebráním!! Další amur už nepřišel, zato jsem ještě" vytřešňoval" tři malé kapříky :-)
Takže 2x slunečná obědovka a jedno rozednívání!! Snad ti to nějak pomůže...Petrův zdar!

Nfuuckir - Profil | St 25.6.2014 12:24:47 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Už týden máme s tátou tři fleky na stojáku na tajňáka rozkrmený třešněma a těma žlutýma(špendlíky). Včera táta na jednom chytil prvního amura v 16h. Já se tam stavěl, nahodil jeden prut s třešní na druhej flek a jízda jak blázen,zásek a vytáhl jsem potápku.Regulerně v zobáku..Se tam cpe třešňěma :-))

NMalda512 - Profil | St 25.6.2014 11:05:27

to já mám každej rok mimálně 10 amurů přes 90cm a od 60 do 80 cm cca 20ks. Ale zase mám smůlu na candáty. Každej kolem mě chytne candáta a já jedinej nic. A když tak melého. Jednou jsem při lovu amurů ulovil v jeden den dva candáty 75cm na kukuřici ze dna. Jiank o candáta nezavadím. Podle mě je snad každému přáno jen na něketré ryb :-) Ale upřímně přeji každému at si amura uloví. Je to nejen krásná ryba ale i chutově vynikající. Amuři do 70cm jsou k jídlu ideální. Ale v posledních letech jak vidím jak se vody drancují tak už skrz tohle všechny amury pouštím.

NMAXXSKATER - Profil | St 25.6.2014 2:23:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 - >> Ahoj kolego, já bych řekl, že amur se živí podobně jako například kapr a že se dá chytat prakticky po celý den. Z mých zkušeností bych řekl, že nejlepší je to po ránu a pak zase večer, ale v létě bych řekl, že je má hodně smysl chytat i přes den z hladiny, když se vyhřívají. Nejdůležitější je samozřejmě jejich obsádka (jejich počet) na daném revíru a taky každá voda je jiná, někde můžou mít takové zvyky, které na dalších vodách absolutně nebudou platit. Na přehradách mi spíš brali k večeru a na rybnících zase dopoledne nebo ráno, ale paušalizovat se to takto asi nedá. Je dobré je hledat poblíž leknínů, rákosů a dalších vodních trav nebo rostlin, pokud je tam ovocný strom, tak je to o to lepší. Jako nejdůležitější bych viděl to, aby je rybář vyhledal a pochopil jejich chování, kdy a hlavně se krmí atd.