Asuán Junior Cup z pohledu závodníka

Kategorie: Kaprařina
Před pár dny nám skončil závody druhý ročník Asuán Junior Cup 2012. Závody jako loni pořádal Českomoravský kaprařský spolek a Carp club Česká republika. Závod trval 50 hodin non-stop na rybníku Asuán, jak už je i v názvu napsáno. Závodu se zúčastnilo 18 CT dvou až tří členem teamu.

Ve čtvrtek v brzkých ranních hodinách už jsem nemohl dospat, jak jsem se těšil na samotný závod. Jelikož jsem mluvil s kluky, pár dní předem, tak mi řekli, že už jedou ve středu. Tak jsem ráno naházel věci do auta a vyrazil jsem na cestu. Po příjezdu na místo už jsem viděl, jak se kluci připravují na samotný závod. Já jako vždycky už jsem byl připravený z domova. Jelikož jsem ráno nesnídal, tak jsem vytáhl moje oblíbené tousty, které na rybách nesmí chybět, koukal jsem na soupeře, co si všechno připravují. Postupem času se sjíždělo čím dál víc CT a atmosféra se mohla krájet nožem. K večerním hodinám jsme se všichni museli zaregistrovat u hlavního organizátora Petra „Kocháče“ Kocha. Mezi tím se na grilu točila kýta a každý čekal, kdy bude hotová. Jak se začalo okrajovat, tak jsme se seběhli jak hladoví supi. Než to z okrajování stačilo spadnout na plech, tak už tam byla natažená ruka a maso bylo pryč :)Čas plynul tak rychle, že se někteří teamy začali otrhávat od party a šli se vyspat na samotný závod.

V pátek 7:00h se začalo losovat. Losovalo se dvakrát. V prvním losování se losovalo pořadí, ve kterém se půjde losovat místo. V našem CT šel jako první losovat Martin „Cicin“ Prikryl, který vylosoval číslo 12. V druhém kole jsem šel losovat já. Vylosoval jsem číslo 5. Oba jsme s tímto místem byli spokojeni. Když do losovali všichni CT, tak jsme jeli na místo si připravit věci. Ale aby toho nebylo málo, tak jsem sedl do auta a nešlo mi nastartovat. Baterie vybitá :) Tak jsem poprosil jednoho rozhodčího, jestli by mi neodvezl věci na naše lovné místo. Když jsem dojel na lovné místo, tak jsem hned začal rozbalovat věci. Domlouvali jsme se s Martinem, jakou zvolíme taktiku. Martin se rozhodl, že bude chytat na nástrahy na dně a já, že zkusím nějaké plovky přizvednuté trošičku nade dnem. Samozřejmě jsme vše namáčeli do dipů, esencí a dalších různých specialit. Ke každému návazci jsme přidávali malé PVAčko, abychom si to při náhozu nezamotali návazce. Dále jsme si rychle připravili pořádně prolité boilie a koule z method mixu. Vše bylo připravené, a tak jsme už jen čekali na signál, kdy začne závod. Padla 9 hodina a závod byl odstartován. Montáže hned posíláme na vytipovaná místa v našem sektoru a hned začínáme k tomu krmit boilie a method mixové koule. Na celém rybníku byl jen slyšet rachot, jak každý CT krmí. Na první záběr jsme si museli trošičku delší dobu počkat, ale nakonec přišel. První bodovaný kapřík zabral na plovoucí kukuřici namočené v esenci a asi 0,5-1cm nade dnem. Každý den ráno v 6:00h a večer v 18:00h byli zveřejňovány výsledky a tak jsme věděli, jak na tom jsme. První den nám to až tak nebralo a ani v noci a já jsem začal být nervózní. Martin říkal, že to začne jezdit v sobotu ráno, ale já jsem tomu stále nevěřil. Naštěstí tomu bylo tak. V sobotu ráno to začalo jezdit, ale nejen nám. V odpoledních hodinách začalo být horko a ryby nechtěli spolupracovat. Tak jsem vytáhl krabičku s plovkama a udělal jsem dlouhý návazec kolem 3m a začal jsem chytat ze sloupce. Hned jsem si připravil „kapří polévku“ a pomocí Spomb rakety jsem ji dopravil na místo, kam jsem potřeboval. Plovka nenechala na sebe dlouho čekat a přišel další kapr. Ale?!! Kapr se vyřízl. Hned jsem plovku poslal zpátky na místo a přihodil jsem tam pár spombů s polévkou. Záběr opět nenechal na sebe dlouho čekat a signalizátor hlásí, že plovku ochutnala další ryba. Tentokrát jsem rybu bez problému zdolal. Řekl jsem si, že i druhý prut převážu na dlouhý návazec. Martin byl pro a on to bude zkoušet ze dna. Udělali jsme tak dobře. Ryby s námi spolupracovali jak ze dna, tak i ze sloupce. Stále jsme dokrmovali a ryby se nám odměňovali záběry. Pomalu se blíží večer a my si připravujeme krmení na poslední noc. Rozhodli jsme se více zakrmit než první noc. Dlouhé návazce jsem vyměnil za klasické krátké. Na jeden prut jsem dal samotnou plovečku a na druhý prut jsem dal malou peletku s půlkou plovečky. Martin zvolil peletku a menší potápivé boilie. Ale nebylo nám to nic platné. Opět v noci jsme neudělali žádný dobrý výsledek. Kluci z vedlejšího teamu zase nachytali mraky ryb a my skoro nic. Ale jako by ráno nám to ryby chtěly vynahradit. Jakmile vylezlo trochu sluníčko, tak jsem opět navázal na oba pruty dlouhé návazce s plovkou a začalo nám to jezdit. Dokonce se nám povedlo udělat tři záběry naráz a to byla teprve zábava. Zdolávat dva pruty s dlouhými návazci dalo docela zabrat. Ale nakonec vše dobře dopadlo a všechny tři ryby jsme zdolali. Do konce závodu zbývalo necelé 4 hodiny, ale my jsme vše dotáhly až do konce. Podařilo se nám zdolat ještě nějaké bodované kapry. Padla 11 hodina a závody byl ukončen. Začalo velké balení věcí, uklízení lovného místa a připravování se na vyhlášení výsledku.

A je to tu! Po shrnutí celého závodu přišlo na samotné vyhlašování, na které všichni netrpělivě čekali. Náš Carp team se umístil na krásném 5 místě. S Martinem jsme byli spokojeni a byli jsme rádi, že jsme se tak umístili, jelikož ostatní teamy se hodně tlačily dopředu a doufám si říct, kdyby závod trval o něco déle, tak jsme se mohli umístit hodně vzadu.

Tímto bych chtěl poděkovat ČMKS, Carp clubu ČR a rozhodčím, kteří opět připravili parádní závody pro nás juniory. Vše probíhalo tak jak mělo a nevyskytl se žádný problém. Patří Vám velké Díky. Dále bych chtěl pogratulovat vítězům, kteří udělali parádní výsledek a všem závodníkům. Doufám, že se zase za rok sejdeme na tomto závodě.

LeoSNB - 24.8.2012

Diskuse k miničlánku

Mikbaits mánie - Profil | Pá 24.8.2012 20:13:15

Moc pěkný článek. Eště si měl napsat že sem tě v noci pořád budil jak sem běhal s rybama na váhu :)))