Baterie k elektromotoru

Ahoj , mám dotaz. Jakou baterku k motoru Haswing 40 Lb. Mám vybranou tady tu Autobaterie Varta Professional Dual Purpose 12V, 105Ah, 800A, LFS 105N. Otázka zní: bude mi stacit na víkendové chytání?
Autor diskuse: Libor-18 - Profil , 16.4.2017 kaprařina - náčiní, doplňky

Lasskoun - Profil | Pá 1.2.2019 0:35:08

... a když už jsme u toho "gelu", tak existuje ještě jedna možnost ...... a to, složit si vlastní "velkokapacitní akupack" z několika "malokapacitních" akumulátorů, spojených paralelně ... sice to vyjde o něco málo dráž, ale skýtá to jisté výhody ...... kupř. z 6 x 20 Ah = 120 Ah (= 6 x Avacom Long 12V/20Ah ... https://www.penta.cz/cz/prislusenstvi-k-ups/1212355​57-baterie-avacom-long-12v-20ah-oloveny-akumulator-​deepcycle-agm-f3 )

... co se tím získá:
1.) výsledný akupack má díky paralelnímu propojení více akumulátorů nižší vnitřní odpor než jeden "dospělý jednokusový akumulátor" (zjednodušeně řečeno) = z každého jednotlivého aku do společného výstupu tím pádem poteče 1/6 proudu (tedy zcela stejná "finta", jako je použita v autech od Muska) ...
2.) pokud už náhodou v některém ze šesti dílčích akumulátorů dojde k poškození dajakého článku, tak se v sestavě jednoduše vymění jediný kus akumulátoru a jede se dál ... + nastane-li takováto závada na delší výpravě v zahraničí, potom stačí odpojit vadný kus aku a doklepat to se sníženou kapacitou, v tomto uvedeném případě "pouze" se 100 Ah (namísto 120 Ah)
3.) navíc se takovýto akupack dá rozdělit na několik menších částí (/akubloků):
- které jsou lehčí, tudíž se nimi lehčeji manipuluje (např. 3 x 2 ks = á 12 kg / nebo 2 x 3 ks = á 18 kg) ...
- které lze samostatně dobíjet (např. z níže zmíněných malých a lehonkých LIDLovských nabíječek) = tím pádem je nabito mnohem rychleji, než pokud by se nabíjel jeden velký 120 Ah aku ...
- které lze používat i jednotlivě ... = pokud se dopředu ví, že se bude pouze potichonku zavážet, tak se do lodě vezme pouze jeden blok ... a když se očekává přesun, tak potom všechny, které jsou k dispozici ...
- které lze kdykoliv časem doplnit na větší potřebnou kapacitu (tj. dle konfigurace dalším blokem ze dvou nebo tří kusů) ...
- a které lze (mimo použití na lodi) používat i samostatně pro úplně jiné účely (např. pro osvětlení hned ve třech stanech najednou, pro napájení noťasu nebo tabletu v altánu bez přívodu 230V, přes adaptér pak pro postarší akučku [pro takovou, co má doma skoro každý kutil, protože se mu nevyplatilo investovat do nové baterky, poté co klekla ta původní = adaptér se vyrobí z pův. baterky + kusu silnější dvojlinky]) ...... anebo je dokonce i spojovat do série ... = při 3 ks v bloku tak získat akupack 24V / 60 Ah, tj. pro použití např. v 24V sekačce trávy, pro 24V akučku s příklepem, pro elektrickou home made řetězovou pilu atd. ... nebo při 2 ks v bloku pak získat 24V až 36V / 40 Ah, což je zase vhodné pro elektroskútr nebo eletrokolo atd. (např. přes adaptér i pro takovouto elektro-řetězovku https://www.mrk.cz/diskuse.php?idzapisu=14873408&id​=636579 ) ... kdy v případě opětovného použití v lodi (před propojením do akupacku) pak stačí jednotlivé bloky dobít na plnou kapacitu ...
idea: přičemž, pokud jsou dva kamarádi, jezdící spolu na ryby, tak každý z nich pak může mít svou část "akubloků", jenž v rámci společné výpravy pospojují do jednoho většího akupacku ... ":-) ...

- pro propojení jednotlivých bloků (částí) jsou velmi vhodné konektory typu Anderson (https://www.mrk.cz/diskuse.php?idzapisu=15177568&id​=756763 ) ... přičemž u motoru bude jeden vícenásobný "nastohovaný" konektor, do kterého se budou zapojovat jednotlivé akubloky, společně tvořící jeden akupack ...

- jednotlivé aku se do bloku snadno mechanicky spojují pomocí balíkové páskovačky + zamačkávací nebo plastové spony (co mají v téměř každém skladu https://www.rajapack.cz/lepici-pasky-paskovani-uzav​er-obalu/paskovaci-stroje-zarizeni/vyhodne-paskovac​e-pp-pasky_skuPXL16.htm popř. http://www.unipack.cz/paskovacka-unipack-h21 ), kdy je vhodné mezi jednotlivé akumulátory bloku lípnout malé kousky oboustranné pěnové pásky, aby výsledný akublok lépe držel tvar ... jednotlivý akublok potom může vypadat např. takto https://shop.akkuteam.de/media/image/aa/04/66/akkut​eam-akkupack-charly-1_600x600.jpg ... nebo lze použít i silnějších elektrikářských stahovacích pásků (káblbinderů) https://i.ebayimg.com/images/g/HtAAAOSwI4ZbYYp1/s-l​1600.jpg
(pozn: oba poslední obrázky jsou std. akupacky pro elektroskútřík MZ Charly, tedy 24 V / 24 Ah ... https://www.mrk.cz/diskuse.php?action=searchthis&id​=729052&q=bikejoring ) ...

L. ... přeji všem hezký den ... ":-) ...

Baker K - Profil | Čt 31.1.2019 20:50:11

xDanielS >> Vše OK , jen diskutujeme.

xDanielS - Profil | Čt 31.1.2019 20:38:57

Baker K >> Neber si to zle, ale chyba byla zřejmě někde jinde. Mám kolem sebe docela dost kousků, jak ty říkáš "levných". Některé šlapou už více než osm let. Moji jsem pouštěl dál po šesti letech, kdy jsem ji nechal otestovat a pouštěl v sadě s motorem ve výborném stavu. Osobně mám dvě klasické trakční 130tky a stejně tak žádný problém.

Baker K - Profil | Čt 31.1.2019 20:25:24

xDanielS >> Víš co mě mě zpracovalo? Nákup tří levných trakčních baterek během pěti sezón a 15tis. v čudu. Reklamace nikdy neuznána, prý se závada na baterce nebo jejích článků vždy projeví do půl roku. Jinak trakční gelové baterky se používají v autech.

xDanielS - Profil | Čt 31.1.2019 19:56:18

Baker K >> A přesně proto má trakční a klasická rozdílnou konstrukci. Ale zpracovali tě dobře 😀😀😀

Baker K - Profil | Čt 31.1.2019 19:37:43

xDanielS >> U baterky v autě se předpokládá že se častým provozem auta baterie dobíjí a je tak na 95% stále nabitá, proto tak dlouhá životnost. Využití baterie k provozu elektromotoru je zcela odlišné, zde se baterka neustále vybíjí a levnější baterky to prostě dlouho nevydrží.

Maxwell - Profil | Čt 31.1.2019 18:52:35

zivotnost baterie je nejvice zavisla na jejim pouzivani....pokud se budete chovat k baterii slusne odmeni se vam dlouhou zivotnosti...pokud ji budete vybijet pod deset voltu a k nabijecce pripojite jednou za uherak, nepomuze vam ani gelovka...

Casio - Profil | Čt 31.1.2019 18:43:03

robutek82 >> značku bych nějak neřešil já měl v autě(od novýho) nějakou naprosto no name a letos jsem jí teprve měnil . Upozorním že po 11 letech !

robutek82 - Profil | Čt 31.1.2019 18:40:06

Casio >> si myslím že na moje vyjížďky bude stačit i Varta, mám to na člun Boat 007 K290 motor 40lb

robutek82 - Profil | Čt 31.1.2019 18:38:43

Casio >> no tak jestli je to tak tak jedině dobře nevím nemám s Vartou zkušenosti tu Bannerku mám v autě už 4rok a šlape porad

Tom.as2.0.0.0. - Profil | Čt 31.1.2019 18:34:58

Varta se hodně zkazila, už dávno není tak kvalitní jak bývala.

Casio - Profil | Čt 31.1.2019 18:29:13

robutek82 >> počkej , ale ta Varta DP 105 Ah nestojí s dopravou ani 3 litry.

robutek82 - Profil | Čt 31.1.2019 18:21:29

Casio >> počítám kolem 3.500

Casio - Profil | Čt 31.1.2019 17:54:52

robutek82 >> ale jo, já tím myslel kolik je finančně lepší jako že kolik dáš za tu Bannerku :-)

robutek82 - Profil | Čt 31.1.2019 17:52:52

Casio >> trakční než gelovka

Hori - Profil | Čt 31.1.2019 16:56:17

xDanielS >> mám občas právě hruzu když mi ji nějaký kolega ochotně bere do ruk, náklon, neopatrná manipulace na převrhnutí. Takže spíš informace pro klid v duši 😊

xDanielS - Profil | Čt 31.1.2019 16:55:18

Hori >> Varta má naopak jen 200 cyklů.

xDanielS - Profil | Čt 31.1.2019 16:54:24

Hori >> Prodejce mi to předváděl při koupi a viděl jsem to v nějakém katalogu. Tu délku překlopení nemůžu odpřisáhnout, už je to delší dobu.

xDanielS - Profil | Čt 31.1.2019 16:52:48

Baker K >> Pokud odejde článek, je po baterce. Baterie sice postupně ztrácí kapacitu, ale 5 let bych bral jako minimální dobu, než zhasne. Samo, že občas se může vyskytnou závada dříve, ale to i na gelovce. Nezapomeň, že "levných" baterií jsou miliony v autech a slouží dlouhé roky, to co píšeš není pravdou.