Pasivní hospodaření na svazových vodách

Drazí kolegové rybáři!

Nevadí vám stále se neměnící veskrze pasivní způsob hospodaření na svazových revírech?

Středobodem je jen vysazení a vylovení. Vrcholem funkcionářské invence je hájení či zvýšení míry, a to jen na malém počtu revíru s ohledem na obhospodařovaný objem. Objevují se zde sice do nebes vynášená jména osvícených hospodářů, ale můj subjektivní pocit mě vede k onomu známému přirovnání o jednookých mezi slepými. Totálně chybí proaktivní hospodaření. Kupříkladu na mé oblíbené Teplé Vltavě je již léta znám problém s nadměrným vytahováním dravých ryb (zejména štik), které decimují na jiné frontě bráněného lipana. Žádné efektivní regulační opatření nebo jejich sady nejsou uplatňovány. Oproti tomu se ovšem stále krmí hladové "hlasy lidu" vysazováním duháků do této relativně hladové vody, a to i přesto, že v o málo níže položené části, do kterého tyto ryby v nezanedbatelném množství sjíždějí, je nepůvodní ryba považována za nežádoucí (dokonce zákonem). A podobná situace není výjimkou ani jinde. Nehledě na další problémy, u kterých se jen smutně přihlíží (otravy, regulace) a doposud jsem se nesetkal s případem, že by našimi zástupci (hospodáři, jednateli...) byly dotaženy do pro rybáře vítězného konce. Dále se naši hospodáři, tajemníci, jednatelé a vedoucí neustále omlouvají nenakloněností úřadů a státu, ale nikde není vidět stálý kontakt s těmito subjekty a tlak na ně tak, aby mohla být vůbec podobná náklonnost nebo alespoň otevřenost k naslouchání vytvořena. Vždyť je ve všech sférách společnosti naprosto běžné, že se žádný dobrý vztah nevytvoří na ojedinělých schůzkách, kde se navíc, byt třeba asertivně a na racionálních základech, kritizuje práce druhé strany (kupř. státního úředníka).

Já sám se stavím (jak již mnozí vědí) na stranu destrukce velkých svazů, ve kterých postrádám běžný balans odpovědnosti, a přikláním se ke krystalizaci mnohem transparentnějšího prostředí malých hospodařících subjektů fatálně závislých na stavu obhospodařovaných revírů, na nichž visí jejich příjmy a potažmo příjmy zainteresovaných jednotlivých osob.
Nechci ovšem, aby se kdokoliv myšlenkově fixoval na jeden jediný směr (ani já). Nápady druhé strany, které nejsou součástí oponentní konstrukce, se do ní mohou často velmi efektivně zapracovat. Rád bych tedy slyšel od poměrně častých zastánců reformace svazů, kde vidí pro výše uvedené problémy v prostředí dobrovolnosti a hromadné anonymity velké části členstva řešení? Co vidí jako motivační faktor pro konkrétní tahouny reformy?

A závěrem také vyzývám všechny, kteří vědí o již realizovaném proaktivním hospodaření, aby zde takové jednotlivce či kolektivy vyzvedli.

Děkuji za věnovaný čas, zamyšlení a reakce!
Autor diskuse: XAXAP - Profil , 15.11.2005 všeobecné - RŘ, MO, svazy

xycht - Profil | Čt 17.11.2005 10:18:09

osprey: Jasně, ale já to chtěl slyšet od nich :-)

xycht - Profil | Čt 17.11.2005 10:13:44

Vážený tlachale XAXAPE von Ostrava-centrum,

přesto, že souhlasím s některými jejich názory týkajícími se svazu, nutností změn atd. tak jsem přesvědčen, že jim nejde o diskuzi a změny, ale pouze a jedině o jejich exhibici na tomto webu. Stejně jako Pike jim nevěřím jsou obyčejnej hospodskej tlachal :-)

S pozdravem xycht

macek | Čt 17.11.2005 9:59:40

XAXAP> Zklamal jsi mě. Šel jsem se svými názory veřejně na trh a riskoval, že budu třeba za blba. Investoval jsem do svého rozsáhlého příspěvku hodně času a spousta mozkových buněk rovněž padla na oltář, a to jen proto, že jsem očkával diskuzi, z níž se něco nového dozvím, abych případně mohl své názory přehodnotit.
Místo toho jsi s náma hrál nějakou nepěknou hru, čímž jsi mě docela nasral, a protože nejsem Mirek Dušín, nemám jinou možnost, než místo k šípku, poslat tě rovnou do prdele.
NEVER MORE

Pyzda | St 16.11.2005 21:21:32

kamaráde ZN: zde máš praktický případ bonitního jedince, který šel tak vehementně do prava až se ocitl v ....
V tom je moje obava z privatizace revírů, aby se neocitly tamtéž a nemyslím benzínky.
Osprey : Vítal bych diskusi i s amatérskými aspekty, týkající se tekoucích vod. Těchto témat je zde jako jako šafránu a většinou jsou označeny jako nebonitní. Z mého hlediska nelze vše převést na "trh", ale hodnoty opírající se o možnosti a realitu. Souhlasím s Holátkem Josefem v tom, že je třeba udělat z řek opět "jiné vody" , pokud to nelze řešit jinak

XAXAP - Profil | St 16.11.2005 21:05:18

Drahy kolego Mataku!

V patek.

S uctivym pozdravenim!

Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum

Martin M. - Profil | St 16.11.2005 20:43:33

xaxap> a copak je to "vsechno"? (chachari a valasi budou chrstat, ja budu glgat).

XAXAP - Profil | St 16.11.2005 20:38:59

Drahy kolego Mataku!

Uz mohou, uz mam vsechno hotove :-) Jak si zajiste vsimli, uz jsem ani nemoderoval. Duvody probirat nemuseji, misto toho chrstneme, jestli dovoli :-)

S uctivym pozdravenim!

Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum

Martin M. - Profil | St 16.11.2005 19:32:25

Vyuzivam sve pravo zasahnout do teto otazky a odebiram Xaxapovi moznost moderovat tuto otazku. Zaroven vsechny prispevky zviditelnuji. Duvod tohoto rozhodnuti s nim proberu osobne v patek na Skalicce.

Honza Pok. - Profil | St 16.11.2005 17:40:06

1. Hospodář - člověk s pracovní smlouvou (HPP) s ČRS/MRS, pověřený výkonem své funkce v konkrétní MO.
2. Změna RŘ a ost. legislativních předpisů - každá odebraná povolenka bude zaslána ne na MO, ale na přestupkovou komisi ČRS/MRS, kde zaměstnanci budou pilovat právní znalosti a stanou se brzy fundovanými partnery příslušných orgánů státní a veřejné správy bez místních známostních vazeb.
3. Postupné vytvoření motivačního systému pro zaměstnance ČRS/MRS a nárůst jejich profesního vzdělávání s prohlubující se kvalitou jejich práce a dopadů na ŽP.
4. Výše byl uveden dostatek pro představu a možnost hledat souvislosti.

Hoj!

Maty - Profil | St 16.11.2005 14:44:00

Tak tomu říkám diskuze:( hodně, opravdu hodně mínusových bodů

osprey - Profil | St 16.11.2005 14:05:12

xycht: Důležité je, kam se řadíš ty sám.
Xaxapův názor není absolutní pravda, i když nějakou určitě má.

osprey - Profil | St 16.11.2005 14:03:41

XAXAP: Snad jsem pochopil. Frustrovaný nejsem, ale nějak to vidím po svém. Tvá vize je mi ale jen o málo přitažlivější než to, v čem žiju teď. Zůstanem každý na svém. Zdar.

xycht - Profil | St 16.11.2005 14:01:16

XAXAP: možná by si mohl bejt konkrétnější s tim kdo do který skupiny patří :-)

Pike | St 16.11.2005 13:34:56

Xaxap: Diky, na to slovo jsem cekal cely den. Si jak kolovratek, nic jineho neumis. Ja zklamany nejsem, ba prave naopak. Opet ale nehrajes ferovou hru

XAXAP - Profil | St 16.11.2005 13:31:11

Drazi zvedavi, nastvani ci frustrovani kolegove!

Mate pravo si myslet, co chcete: odsuzovat, napravovat, doporucovat, zlobit se, reagoovat, nereagovat, popichovat, fabulovat ... dokonce se i usmivat na svet :-)

Nekteri z vas, dokonce mysleli, smer teto otazky nasli a tem jsem take vylozil karty kompletne, vcetne onech zistnych duvodu. Zatim jsou takovi dva, dalsi dva take pochopili, ale nezajima je to.

Inu, myslete a zvedavost svou nakrmite :-)

PS: frustrace neni sporste slovo ani hanlivy vyraz, jak se nekteri kolegove domnivaji, frustrace je zklamani ... i ja jsem frustrovan z reakci nekterych z vas, i kdyz chapu, ze je tento server o zabave a neni uplne nasnade investovat nejake zasadni myslenkove pochody.

Jaro - Profil | St 16.11.2005 13:30:15

XAXAP - omlouvaš se za vzniklé nedorozumění. Ale vysvetlí mi prečo všetko mažeš ?

Pike | St 16.11.2005 13:23:11

Xaxap:
Unik, unik, unik.

Fanda | St 16.11.2005 13:16:48

Vážený kolego XAXAPe,
nejsem sice počítačový expert, abych se mohl hádat, co lze zviditelnit, a co ne, ale doufám, že Ti bylo i mezi těmi "zneviditelněnými" odpověďmi několikrát slušně doporučeno smazat raději celou otázku.
Takto mi to připomíná jednu scénku z filmu Kurvahošigutentág, kdy Vlasta říká Bohušovi : nech ňa, nic nebude! Dvojitou cenzurou jsi dosáhl pouze toho, že jsi se zviditelnil tentokrát již na vždy, takže nepočítej s tím, že na jakoukoliv další otázku z Tvé autorské dílny, bude kdokoliv z pravidelných návštěvníků MRKu, jakkoliv reagovat! Pokud ano, bude mít opravdu velikou odvahu .....

XAXAP - Profil | St 16.11.2005 13:16:43

ucinim malou vyjimku a podelim se s vami o vtip, ktery vlozil Levit, protoze je dobrej :-)

David - Profil | St 16.11.2005 12:52:51

Ja myslim, ze XAXAP potreboval par cerstvych napadu pro sve privatizacni projekty a par protiargumentu, aby se mohl pripravit na pripadna jednani. Obojiho se mu zrejme dostalo, tak to, jak sam pise, ze zistnych duvodu zneviditelnil. Prece se nebude delit o pracne nabyte poznatky, ne?