- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Pasivní hospodaření na svazových vodách
Nevadí vám stále se neměnící veskrze pasivní způsob hospodaření na svazových revírech?
Středobodem je jen vysazení a vylovení. Vrcholem funkcionářské invence je hájení či zvýšení míry, a to jen na malém počtu revíru s ohledem na obhospodařovaný objem. Objevují se zde sice do nebes vynášená jména osvícených hospodářů, ale můj subjektivní pocit mě vede k onomu známému přirovnání o jednookých mezi slepými. Totálně chybí proaktivní hospodaření. Kupříkladu na mé oblíbené Teplé Vltavě je již léta znám problém s nadměrným vytahováním dravých ryb (zejména štik), které decimují na jiné frontě bráněného lipana. Žádné efektivní regulační opatření nebo jejich sady nejsou uplatňovány. Oproti tomu se ovšem stále krmí hladové "hlasy lidu" vysazováním duháků do této relativně hladové vody, a to i přesto, že v o málo níže položené části, do kterého tyto ryby v nezanedbatelném množství sjíždějí, je nepůvodní ryba považována za nežádoucí (dokonce zákonem). A podobná situace není výjimkou ani jinde. Nehledě na další problémy, u kterých se jen smutně přihlíží (otravy, regulace) a doposud jsem se nesetkal s případem, že by našimi zástupci (hospodáři, jednateli...) byly dotaženy do pro rybáře vítězného konce. Dále se naši hospodáři, tajemníci, jednatelé a vedoucí neustále omlouvají nenakloněností úřadů a státu, ale nikde není vidět stálý kontakt s těmito subjekty a tlak na ně tak, aby mohla být vůbec podobná náklonnost nebo alespoň otevřenost k naslouchání vytvořena. Vždyť je ve všech sférách společnosti naprosto běžné, že se žádný dobrý vztah nevytvoří na ojedinělých schůzkách, kde se navíc, byt třeba asertivně a na racionálních základech, kritizuje práce druhé strany (kupř. státního úředníka).
Já sám se stavím (jak již mnozí vědí) na stranu destrukce velkých svazů, ve kterých postrádám běžný balans odpovědnosti, a přikláním se ke krystalizaci mnohem transparentnějšího prostředí malých hospodařících subjektů fatálně závislých na stavu obhospodařovaných revírů, na nichž visí jejich příjmy a potažmo příjmy zainteresovaných jednotlivých osob.
Nechci ovšem, aby se kdokoliv myšlenkově fixoval na jeden jediný směr (ani já). Nápady druhé strany, které nejsou součástí oponentní konstrukce, se do ní mohou často velmi efektivně zapracovat. Rád bych tedy slyšel od poměrně častých zastánců reformace svazů, kde vidí pro výše uvedené problémy v prostředí dobrovolnosti a hromadné anonymity velké části členstva řešení? Co vidí jako motivační faktor pro konkrétní tahouny reformy?
A závěrem také vyzývám všechny, kteří vědí o již realizovaném proaktivním hospodaření, aby zde takové jednotlivce či kolektivy vyzvedli.
Děkuji za věnovaný čas, zamyšlení a reakce!
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
ZN - Profil | Út 15.11.2005 14:19:27
Sesazení soudruhů může a musí uskutečnit pouze a pouze majitel vod, což je stát. Destrukce nefunkčního, funkcionalistického svazu je pak jen otázka času. Svaz se zruší sám. Jako příklad uvádím zážitek kamaráda, který svýho času navštívil bratra v Kanadě. Tam byl svědkem zániku komunistické buňky ve městě. Na schůzi do krčmy přišel jen předseda s pokladníkem. Byl to manžel s manželkou. A tak nutně dopadne svaz.
S pozdravem
ZN
Miloš_Nukleoid | Út 15.11.2005 14:04:05
Vážený kolego,
rozdíl mezi Vaší otázkou a otázkou kolegy Xaxapa není téměř žádný. Vězte, že sesazení soudruhů vždy povede k destrukci a naopak....Kdo se drží koryta zuby nehty, to koryto při sesazování urve z podlahy...
S pozdravem Miloš Lenin Aurora Shooter...
Klikař - Profil | Út 15.11.2005 13:59:29
Jen ,, destrukce velkých svazů'' ? Jak to chceš udělat?Samozvaní mocipáni ČRS a MRS budou držet svých míst a funkcí zuby - nehty,to je jasné a neznám páku která by s nima pohnula.(řeči,demonstrace,petice) to je malá síla.
Otázku bych položil JAK JE SESADIT ?
osprey - Profil | Út 15.11.2005 13:57:29
Jinak musím říct, že jsem asi 9 let pracoval ve výboru MO, vedl kroužek mládeže a dodnes chodím na výlovy produkčních rybníků naší MO. Musím říct, že jeden člověk skutečně nic nenadělá, ale skupina 5 - 10 lidí je na schůzi, kde většina lidí zírá doprázdna, sakra vidět. Myslím, že počet rybářů MRKařského typu narůstá a na mnoha schůzích bude brzy onoho kritického množství takto uvažujících lidí dosaženo. Chci to urychlit. Vím, že i kdyby z této otázky cosi povstalo, bude to bolestné a bylo by zapotřebí mnoha diskuzí, ba hádek a mnoha beček na usmířenou. Teď jde o to, zda si někdo myslí, že má smysl to zkoušet.
Miloš_Nukleoid | Út 15.11.2005 13:56:02
Vážený kolego,
předesílám již dopředu, že nejde o konfrontační příspěvek. Nicméně, Vaše nabídka státi se hospodářem se mi jeví jako přinejmenším alibistická. Mne osobně nanejvíš sere Paroubek a taky to nehodlám měnit tím , že se bezhlavě přihlásím do třešňové áleje. Zdražení benzínu neřeším tím, že si někde svépomocí postavím ropný vrt..
S pozdravem Miloš
Jaro - Profil | Út 15.11.2005 13:49:12
Catfish | Út 15.11.2005 13:43:38
Vzniku rybářských subjektů hospodařících samostatně, fungující na principu členství a příspěvků se rozhodně nebráním, zároveň bych taky nerad aby to dopadlo tak že svaz padne a bude spousty těchto rybářských subjektů suplujících svaz. Přeci jenom nerybařím jen v jednom okrese, nebo kraji a pak by to mohl být docela velký problém ... Ale třeba něčemu jako je Polička dost fandím.
Z vlastní zkušenosti vím že nevole úředníků je někdy poměrně značná - zvláště když tzv. "dekret" na revír je na jméno svazu a nikoliv MO. Potom je každé opatření poměrně zdlouhavé.
No a co se týče konkrétních opatření, třeba s tím duhákem jak píšeš... Jestli si myslíš že to někdo dělá nesprávně tak se ozvi, pokud to bude pokračovat ozvi se ještě jednou, no a pokud se to nevyřeší tak se staň hospodářem a zamez tomu. Někdy je i na místě hospodáře někdo kdo o rybářské praxi nemá moc ponětí.
xycht - Profil | Út 15.11.2005 13:25:48
Takže abych to shrnul, současný stav je neudržitelný, jsem pro to aby vznikly soukromé subjekty, které budou moci hospodařit (nikoliv vlastnit) na současných revírech svazu. Současně jsem ale pro to důsledně kontrolovat zarybnovací proces u těchto subjektů a zavést možnost veřejné kontroly tj. např. povinnost zveřejnit datum a místo zarybnění na web stránkách apod. Musí to být pod dohledem.
Michal | Út 15.11.2005 12:55:57
Miloš_Nukleoid | Út 15.11.2005 12:45:32
Vážený kolego,
dokud se budeme hádat nad pivem a kusem tepelně opracovaného mrtvého zvířete, nejsem proti. Nicméně program je stále velmi jednoduchý - Rozprášit svaz na atomy....neboli RSA League....
osprey - Profil | Út 15.11.2005 12:35:06
Miloš_Nukleoid | Út 15.11.2005 12:26:42
Vážený kolego z mé domoviny,
já do toho jdu. Hlásím se jako Miloš Čistič....Zarputilým feťákům je již potřeba odebrat jejich myšlenky zkameňující letislativní viagru....
S pozdravem Rozbijem jim koryta Miloš Nesmiřitelný
osprey - Profil | Út 15.11.2005 12:19:44
Jsme ale jedinci stojící proti davu, jemuž stávající systém vyhovuje. Jediná možnost, kterou spatřuju, je vyvíjet systematický tlak na stávající svaz, aby měnil svůj přístup v některých otázkách. To vyžaduje především získávání přívrženců a tlak na stávající struktury, případně obsazení vedoucích funkcí novými lidmi. Děláme něco takového?
V současné době jsme menšinová skupinka, která kritizuje poměry, které, jak se zdá, většině rybářů vyhovují. Na základě demokratických principů jsme tím pádem nuceni k životu v ústraní.
Jelikož jsme ale poměrně snaživí, snad i inteligentní a určitě schopní komunikace, měli bychom založit něco, co by bylo alternativou svazu a začít bojovat. Napřed třeba proti regulacím, nesmyslné ochraně kormoránů apod. Pokud se zviditelníme a získáme reputaci (hlavně nevypadat jako banda ztřeštěných ochránců zvířat) a přívržence, budeme mít moc tlačit i na vedení svazu.
Ale řekni mi, kdo do toho půjde? Jsi ochoten stát se zakládajícím členem "Ligy na ochranu práv sportovních rybářů" nebo něčeho takového?
strejka - Profil | Út 15.11.2005 12:08:09
volajici po osobni angazovanosti. Ja se nikde osobne angazovat nechci, nechci nosit svou kuzi na trh, nechci se hadat, narazet, dostavat pres hubu a stale znova vstavat. Chodim do prace, zazivam to tam a plati mi za to. Mam tedy penize, ktere namisto osobni angazovanosti nabizim a pozaduji za ne kvalitni sluzby. Me penize vsak v teto zemi prakticky nikdo nechce. Ba co vic, zastupy kaprozroustu a jimi strojovite voleni neschopove, senilove, prizivnici, podvodnici (nazvete se je jak chcete; vyjimky prominou) mi setrvalou okupaci reviru brani v tom, abych sve penize nabidl nekomu, kdo ma ocekavani za patricny honorar naplni.
Pekny den a trikrat fuj vymluvam na neochotu dobrovolnicit
Daniel Kriz, vice v karte
Kocháč | Út 15.11.2005 9:11:57
V naší společnosti se od 90ých let hodně změnilo, podařilo se vykopat komunisty od vesel, ale organizace jako je ČRS a MRS si vesele jedou dál a neumím si představit, že se něco změní. Zastánci starých pořádku se usadili v MO a tam praktikují naučená schémata. Rybaření by nemělo být částí domácího příjmu, ale měl by to být koníček.
Musí se počkat, až zkažený maso opadá a doroste nový nebo se to dá řešit už teď? Nehledě na to, že na špatných základech vyroste zase jen paskvil:-)
A těch pár nadšenců nemá proti té mase žádnou šanci:-(
ZN - Profil | Út 15.11.2005 7:49:39
Vážený příteli,
celý stav našich svazů popsals výstižně - strnulost. A to píšeš Ty, který se leta snažil něco udělat. Na rozdíl od Tebe, páni skuteční funkcionáři jsou rádi, že to aspoň "nějak" funguje, žádnou strnulost veřejně nepřipustí, i když o ní ví. Ať se nám to líbí nebo nelíbí, jedinná cesta ke zlepšení situace je osobní zodpovědnost a hospodářská motivace za konkrétní věci, což v případě dobrovolnosti všelidových svazů možné není. Taktéž s tebou souhlasím o nastupující generaci. Ale tady v tomto případě je to jen dobře. Přece je nebudeme učit strnulou funkcionářskou činnost, mají na fungování jakékoliv organizace mnohem zdravější pohled jako my a jak si myslíme. Probíráno zde imervere. Jinak, máš pravdu, je to jen plkání na webu. Na závěr, třeba budeš mít více času na ryby a častěji se na nich potkáme, což bych zajisté uvítal.
S pozdravem
ZN
Fanda | Út 15.11.2005 7:25:27
Bohužel nemáme žádného Mojžíše a i kdyby, i ta nejbližší poušť je hrozně daleko, nicméně při každé ráně, kterou schytám, si říkám : vydržet! Jenomže to se spíš dočkám důchodu, než nějaké změny, takže na položenou otázku mohu odpovědět jedno jediné - vážený kolego neblbni, nemá to stejně cenu, a nakonec hrdinů už máme plné hřbitovy - a přitom doufám, že z celého toho mého slovního výlevu je vidět, jak se těším na nějakého toho rybářského ( mysliveckého ) Mojžíše.
603762483
brach - Profil | Út 15.11.2005 6:54:30
Carlos: "musí se to na schůzi odhlasovat" - móc pěkně řečeno.
Pokud však chci něco prosadit, musím za tím jít, něco pro to udělat, natlouct si hubu, jít proti zdi, ale neustále pokračovat - samozřejmě, pokud jsem dostatek silný, abych to vydržel.
Já to nevydržel po 15-ti letech a upadám do strnulosti, proto také je nejvyšší čas, abych z výboru odešel.
Určitě je pěkné, položit otázku na MRKu - netu poměrně spřízněných duší - ale pokládejte stejnou otázku na výročkách, na územních konferencích. Tady mi to kolikrát přijde, jako řečnění rybářů na březích rybníků.
Všechno je v lidech a 15 let po revoluci nevidím v nastupující generaci záruku fakticky fungujícího systému a efektivního a průhledného hospodaření.
Možná, že se mýlím a byl bych tomu opravdu rád.
Aktivní "svazák" Petr Gabriel toho času předseda MO ČRS Broumov
XAXAP - Profil | Út 15.11.2005 0:52:51
Carlos - Profil | Út 15.11.2005 0:16:22
Kde to žije - všechna témata
9:11Hnidopišká úvaha - o čem vlastně rybařina teď je.... 17
8:37Jak jsme vlastně začali chytat ryby 32
8:10Feeder na divoké řece. Rybí kříženec a dravec jako bonus. (Video) 11
7:00Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou (Bleskovka) 12
5:03EPOXID -fan club 339
4:24Pivo- craft beer 478
ČtRIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací (Bleskovka) 841
ČtZákaz nahození zátěže při lovu sumců ze břehu (na vodách, kde není povoleno vyvážení) 84
ČtFox Stalker, Stalker Plus, Horizon Pod - fotky, zkušenoti, postřehy atd... 240
ČtUpgrade přívlačového prutu a navijáku na štiky, candáty, okouny... 14
ČtSpey & Salmon 441
ČtKorda Developments a vše co k této značce patří 735
ČtMalé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít... (Bleskovka) 5
ČtStojan Fox horizon duo pod 5
ČtNákup v Německém Anglermarkt 60
Co je nového - všeobecné
ČtBleskovka: Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít...
StBleskovka: Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou
PáBleskovka: Zákaz přívlače od 1. září na vybraných pstruhových revírech Severočeského RS
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 89 Kč
NOVINKA: Slow Sinking Method Basket - chytejte ryby ve vodním sloupci nebo nade dnem pomocí pomalu potápivého krmítka! Více informací + video na www.chytil.cz
Za 330 Kč
Náviny 100 a 150 m, 4 pramenné nebo 8 pramenné, různé barvy a průměry. Vysoká pevnost a odolnost proti oděru. Více na www.chytil.cz
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
29.3.Motorová pila na udici
30.3.Cortina Ivančice Velikonoční...
30.3.15. rybářské závody Dymokury...
30.3.Cejnobraní Asuán - dvojice
31.3.Cejnobraní Asuán - jednotlivci
6.4.Jarní rybářské závody Mirovice -...
6.4.Benátky Sranda Mač 2024 Jaro
6.4.Jarní závody - Bučina
11.4.Gergelík Evolution Fishing Jaro...
13.4.Zrušeno Cejnobraní jaro Kelčany
Doporučujeme cestovku
CA RYBOLOV NORSKO
Jsme cestovka zaměřená na rybolov v Norsku. Nabízíme velmi atraktivní lokality jako je SOROYA, BAKKAN WAHL, NORDKAPP,...