- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Pasivní hospodaření na svazových vodách
Nevadí vám stále se neměnící veskrze pasivní způsob hospodaření na svazových revírech?
Středobodem je jen vysazení a vylovení. Vrcholem funkcionářské invence je hájení či zvýšení míry, a to jen na malém počtu revíru s ohledem na obhospodařovaný objem. Objevují se zde sice do nebes vynášená jména osvícených hospodářů, ale můj subjektivní pocit mě vede k onomu známému přirovnání o jednookých mezi slepými. Totálně chybí proaktivní hospodaření. Kupříkladu na mé oblíbené Teplé Vltavě je již léta znám problém s nadměrným vytahováním dravých ryb (zejména štik), které decimují na jiné frontě bráněného lipana. Žádné efektivní regulační opatření nebo jejich sady nejsou uplatňovány. Oproti tomu se ovšem stále krmí hladové "hlasy lidu" vysazováním duháků do této relativně hladové vody, a to i přesto, že v o málo níže položené části, do kterého tyto ryby v nezanedbatelném množství sjíždějí, je nepůvodní ryba považována za nežádoucí (dokonce zákonem). A podobná situace není výjimkou ani jinde. Nehledě na další problémy, u kterých se jen smutně přihlíží (otravy, regulace) a doposud jsem se nesetkal s případem, že by našimi zástupci (hospodáři, jednateli...) byly dotaženy do pro rybáře vítězného konce. Dále se naši hospodáři, tajemníci, jednatelé a vedoucí neustále omlouvají nenakloněností úřadů a státu, ale nikde není vidět stálý kontakt s těmito subjekty a tlak na ně tak, aby mohla být vůbec podobná náklonnost nebo alespoň otevřenost k naslouchání vytvořena. Vždyť je ve všech sférách společnosti naprosto běžné, že se žádný dobrý vztah nevytvoří na ojedinělých schůzkách, kde se navíc, byt třeba asertivně a na racionálních základech, kritizuje práce druhé strany (kupř. státního úředníka).
Já sám se stavím (jak již mnozí vědí) na stranu destrukce velkých svazů, ve kterých postrádám běžný balans odpovědnosti, a přikláním se ke krystalizaci mnohem transparentnějšího prostředí malých hospodařících subjektů fatálně závislých na stavu obhospodařovaných revírů, na nichž visí jejich příjmy a potažmo příjmy zainteresovaných jednotlivých osob.
Nechci ovšem, aby se kdokoliv myšlenkově fixoval na jeden jediný směr (ani já). Nápady druhé strany, které nejsou součástí oponentní konstrukce, se do ní mohou často velmi efektivně zapracovat. Rád bych tedy slyšel od poměrně častých zastánců reformace svazů, kde vidí pro výše uvedené problémy v prostředí dobrovolnosti a hromadné anonymity velké části členstva řešení? Co vidí jako motivační faktor pro konkrétní tahouny reformy?
A závěrem také vyzývám všechny, kteří vědí o již realizovaném proaktivním hospodaření, aby zde takové jednotlivce či kolektivy vyzvedli.
Děkuji za věnovaný čas, zamyšlení a reakce!
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
NA_Smitec - Profil | St 14.9.2011 13:16:19
Nosprey - Profil | Pá 2.12.2005 14:47:08
Ach jo, tak tady koukám, kam až jsi mě povýšil (je to, pravda, už kousek vzadu).
Komunisty rád nemám - skoro jako Azbest, svaz chci zachovat jako funkční celek umožňující určitý servis hospodařícím subjektům (bude si snad hospodář revíru sám shánět půl kila monté, soudit se na svoje náklady se správcem toku apod.?).
Ve svém okolí nevidím nikoho, kdo by dovedl spravovat vody způsobem, jak si to představuješ a jen pár takových, kteří by si to byli ochotni platit (klidně budu jedním z nich - když to bude stát za to).
U mě je to víc realismus než komunismus, ty mi zas připadáš jako anarchista s tržními názory.
Přemýšlím, čím jsem si tvou pozornost zasloužil. Zvedly ti mandle zmínky o kaprovi na pstruhovce?
Bohužel znám pstruhové vody, kam proniká mraky ryb třeba z chovných rybníků (u nás na jihu prostě taková zařízení máme) a ty ryby tam zkrátka jsou. Můžeš je přijet vychytat, zrušit ty rybníky nebo na svou útratu nainstalovat na každou stoku zábrany, je mi to šumák. U Budějovic udělali pstuhové revíry na v podstatě parmové řece. Je tam obrovské spektrum mnoha druhů včetně salmonidů, ale taky tam najdeš toho kapra. Takže jsem na základě podobných zkušeností utrousil pár vět.
Ty bohužel vidíš jen to, co chceš vidět. Dobré i zlé. Je mi celkem jedno, jaké ptákoviny o mě ještě napíšeš. Průser je i v tom, že v jistém ohledu jsme spojenci (ty bojuješ za potočáka, já opěvuju parmu a tlouště - oba chceme posilovat populace původních druhů a snažíme se o spoustu dalších věcí obecně prospěšných).
Jisté je jedno. Na svém tažení budeš jen velmi těžko získávat spojence, zato velmi snadno nepřátele.
Možná uděláš revoluci v pár lidech (nevěřím, ale dejme tomu), ale jak známo každá revoluce "sežere svoje děti", protože ten původně oklamaný dav si svou vůli nakonec stejně prosadí.
On už si ji prosazuje i teď a změny postupně nastanou. Jenom si je prosadí lidi tak, jak to budou potřebovat nebo chtít a my dva to ovlivníme jen trochu.
NBass | Pá 25.11.2005 13:01:40
NXAXAP - Profil | Čt 24.11.2005 16:21:41
NAlan - Profil | Čt 24.11.2005 16:03:41
miskin>Evidentne pocita se stejne smyslejicim vetsinovym publikem a misto ostudy nejspis sklidi potlesk. Smutne.
Nmiskin - Profil | Čt 24.11.2005 15:56:25
Nšeptal - Profil | Čt 24.11.2005 15:55:48
NAlan - Profil | Čt 24.11.2005 15:47:45
a) privatizace uz asi tezko probehne bez vyberoveho rizeni
b) i kdyby se najemcem stal byvaly funkcionar Svazu, patrne by se musel zacit chovat uplne jinak. Spousta komousu to uz davno zvladla (priklad M. Stepan)
NXAXAP - Profil | Čt 24.11.2005 15:47:30
za 2. a i kdyby se k tomu dostali, radeji fuck-cionari v ramci trhu nez fuck-cionari schovani v davu stejnych a podobnych prasat
Nxycht | Čt 24.11.2005 15:36:28
NAlan - Profil | Čt 24.11.2005 15:23:55
NMAGNUM | Čt 24.11.2005 15:00:28
Máte tam stejný ZMRDY jako mi tady u nás - zlatej houpající se neškodný Vladko.
Nmiskin - Profil | Čt 24.11.2005 14:53:15
NMichal | Čt 24.11.2005 14:33:53
NXAXAP - Profil | Čt 24.11.2005 14:31:00
jo a kdo nesedi doma na prdeli, netrpi spatnou predstavivosti ... inspirace je okolo dost ... navic slova jako "fundovane" a dalsi vubec nepatri do diskusi o svazu. Zadne komunisticke prase ani jejich posluhovaci nejsou fundovani!
Nmiskin - Profil | Čt 24.11.2005 14:30:33
NMichal | Čt 24.11.2005 14:21:44
NXAXAP - Profil | Čt 24.11.2005 14:16:38
Zastrelit vsechna komunisticka prasata!!!!!!!
NMichal | Čt 24.11.2005 14:11:28
Osobně se už těším, až se bude privatizovat u nás v ČR, koupím si Lipno, Orlík, Dalešice, všechno to oplotím, k tomu si koupím pivovar a vinný sklep a nikoho kromě pár vyvolených (neplést s VV) tam nepustím a všechny ryby vyžeru a půl národa umře hlady.
Nmiskin - Profil | Čt 24.11.2005 13:26:17
"Je v ňom zakotvená koristnícka snaha úzkej skupiny "podnikateľov" dostať sa k vodným nádržiam..."
"Akurát sa (možno) budú môcť chodiť spoza plota pozerať, ako páni lovia ryby a zabávajú sa pri víne."
"Tu musím zdôrazniť, že konzumáciu rýb a rybieho mäsa u všetkých vrstiev obyvateľstva, ktoré je prevažne pre nezamestnaných jediný zdroj obživy, zabezpečuje SRZ cestou lovných revírov, hlavne na vodných nádržiach."
praci cest, sudruhovia!
http://www.srzrada.sk/vyzva/clanok.html
Nosprey - Profil | Čt 24.11.2005 10:23:22
Vždycky se ale rozpoutá diskuze, co je dobře a co ne.
Jinak kapr se se pstuhem nepopere - každý si vybírá jiná stanoviště a na některých vodách můžou pohodlně koexistovat (je otázka, jak je to kaprovi pohodlné). A to, že je kapr rybou, která tvoří 29 % váhy ulovených ryb na P vodě (jak píše kolega Holátko) je dáno značnou velikostí této ryby(v porovnání se pstruhem) a tím, že do některých P vod se opravdu kapři vysazují a pár desítek kaprů pak představuje větší biomasu než je celá produkce revíru.
Jenom bych rád viděl nějakého soukromníka, jak se fundovaně postará o malý pstruhový potok. Viděl jsem statistiky, mnoho takových revírů má vykázaný úlovek 10 - 25 kg. Někdy ani to ne. Postarat se o takovou vodu může vždycky jen nadšenec, který na tom nevydělá a dělá to pro radost. Fungující organizace typu svazu by takovému člověku pomohla. Proto jsem pro reformy a ne zrušení. Na Ohři 7 se podnikat dá, ale co Blanice 7? Teď nadáváme na svaz, pak budeme nadávat na soukromníka. A můžeme spustit debatu nanovo.
Už sem nepůjdu, tady se nic nevyřeší. Měj se fajn, rád pokecám jinde.
NPyzda | St 23.11.2005 20:19:10
Osprey: znám nnoho menších toků, kde s lipany, pstruhy a okouny spolužili i kapři. Ale vše s rozumem a citem. Kapr není zlobr, ale neumím si představit, že by zde dorostl +70?
Nosprey - Profil | St 23.11.2005 12:03:05
Totéž by asi udělal kapr.
NHolátko Josef | Út 22.11.2005 8:49:02
nedá mi to, abych nepoukázal na opravdu uvědomělé hospodaření ČRS. Nevím co se vám na tom nelíbí. Třeba kapr. Je to tak krásná ryba, které je jistě všude nedostatek a je ho třeba intenzivně dosazovat. Vždyť v roce 2004 se ho podařilo na pstruhových vodách ulovit do výše jen 29,240% z celkové váhy ulovených (a také zapsaných) ryb. Přesvědčete se sami na http://www.rybsvaz.cz/download/rada/hosp_odd/hosp_
S pozdravem
HJ
NPyzda | Út 22.11.2005 1:05:55
1) Strukturu zarybnňování nedělit na MP a P revíry a také nekumulovat tekoucí a stojaté vody. Pro mě jsou RMV (např. typu návesních rybníků) zdrojem k zarybnění např. řek a ne na úkor "zarybňovacích plánů" těžících z ploch tekoucích vod "zarybňování" směřovat do těchto mikroregionálních vod, tedy opak. Zde mají svazy silnou slabinu. Pokud TOTO nepochopí, nezbývá, než částečně přijmout argumentaci Xaxapa a ZN.
2) Nedělat nic nového a zájem rybářské veřejnosti od těchto vod odvrátit ve prospěch nás, co se potěší i malou ploticí ulovenou v "proudu".
3) Vrátit tyto vody do skutečné péče původním spolkům a tím možná opět obnovit původní zarybnění.
Nosprey - Profil | Po 21.11.2005 9:33:39
Mám taky rád malé revíry a do toho našeho cpeme opravdu všechno, protože nás v organizaci pořád ještě zůstalo pár, kteří to děláme rádi. Neznám ale v okolí nikoho, kdo by to jako soukromník utáhl líp.
Nebude problém dostat klienty na velké vody typu Orlík nebo pstruhová Ohře, na čůrky jako je naše Blanice to bude problém vždycky. Proto jsem zastáncem tvrdé reformy svazu a ne jeho zrušení. Asi je to taky tím, že tady na jihu Čech nefunguje svaz až tak špatně.
Jenom pro příklad - štikou zarybňujeme v desítkách kg a ve velikosti 40+. Soukromník by tu rybu na trhu možná ani nesehnal.
Mě jde jenom o to, aby byl svaz větší sluha a menší pán. Ježto nejsem relativně bohatý člověk z města, který před každým víkendem řeší, kam pojede tentokrát a chce si za své nadstandardní peníze nadstandardně zachytat (čemuž se nedivím), ale jsem chudý venkovan s řekou za barákem, mám na věc trochu jiný pohled. A jestli mě něco u vody štve, pak je to nevymahatelnost rybářských zákonů v praxi.
NPyzda | Po 21.11.2005 1:33:45
Njindra - Profil | Po 21.11.2005 1:07:47
NPyzda | Po 21.11.2005 0:54:44
Njindra - Profil | Po 21.11.2005 0:15:43
NPyzda | Po 21.11.2005 0:04:43
Nechci nikoho popudit, jak je mým nechtěným zvykem, ale za stavu současného zarybňování těchto opomíjených tekoucích vod, bych si troufal konkurovat svazům, jako případný nový uživatel a zarybňovat i několik revírů "ze svého" a nepotřeboval bych prodávat povolenky u čerpacích stanic. To je zásadní nedorozumnění, které sem přináší "trh" - Xaxap a ZN a skutečně nic ve zlém.
Mě k radosti stačí relativně velmi málo. Čistá tekoucí voda, svoboda a pár záběrů. Do nedávna to jěště fungovalo. Rozpor začína :
1) Dříve před územním hospodařením byly tyto vody, pokud to někdo jako já pamatuje, bohatě zarybněny. (Loučná, Chrudimka, Novohradka, Orlice, Bystřice, Cidlina). Asi z důvodu, že se o ně staralo "pár" místních lidí, kteří zde také "neuměle" lovili. Vznikem územního hospodaření se tyto revíry zákonitě rychle vyplenily a za stavu "nového" pořádku skončilo vše na bedrech všemocné přírody, na kterou si všichni troufáme a nic jí neulehčíme.
2) Řešením je možná uvědomit si, že revíry nejsou jen RMV a soukromé stojáky, ale i malé řeky a potoky. Nevím jak kdo, ale já si beru celosvazovou povolemku proto, že mohu lovit všude, kde teče voda, ale zarybnění těchto "podrevírů" je dáno samoreprodukčními schopnostmi těchto vod. O hospodaření a dělení revírů až příště. Prosím též o tvůj názor na tuto věc.
Gregora Pavel , Cs plavačkář
Nosprey - Profil | Pá 18.11.2005 12:25:43
Nxycht - Profil | Čt 17.11.2005 10:13:44
přesto, že souhlasím s některými jejich názory týkajícími se svazu, nutností změn atd. tak jsem přesvědčen, že jim nejde o diskuzi a změny, ale pouze a jedině o jejich exhibici na tomto webu. Stejně jako Pike jim nevěřím jsou obyčejnej hospodskej tlachal :-)
S pozdravem xycht
Nmacek | Čt 17.11.2005 9:59:40
Místo toho jsi s náma hrál nějakou nepěknou hru, čímž jsi mě docela nasral, a protože nejsem Mirek Dušín, nemám jinou možnost, než místo k šípku, poslat tě rovnou do prdele.
NEVER MORE
NPyzda | St 16.11.2005 21:21:32
V tom je moje obava z privatizace revírů, aby se neocitly tamtéž a nemyslím benzínky.
Osprey : Vítal bych diskusi i s amatérskými aspekty, týkající se tekoucích vod. Těchto témat je zde jako jako šafránu a většinou jsou označeny jako nebonitní. Z mého hlediska nelze vše převést na "trh", ale hodnoty opírající se o možnosti a realitu. Souhlasím s Holátkem Josefem v tom, že je třeba udělat z řek opět "jiné vody" , pokud to nelze řešit jinak
NXAXAP - Profil | St 16.11.2005 21:05:18
V patek.
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
NMartin M. - Profil | St 16.11.2005 20:43:33
NXAXAP - Profil | St 16.11.2005 20:38:59
Uz mohou, uz mam vsechno hotove :-) Jak si zajiste vsimli, uz jsem ani nemoderoval. Duvody probirat nemuseji, misto toho chrstneme, jestli dovoli :-)
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
NMartin M. - Profil | St 16.11.2005 19:32:25
NHonza Pok. - Profil | St 16.11.2005 17:40:06
2. Změna RŘ a ost. legislativních předpisů - každá odebraná povolenka bude zaslána ne na MO, ale na přestupkovou komisi ČRS/MRS, kde zaměstnanci budou pilovat právní znalosti a stanou se brzy fundovanými partnery příslušných orgánů státní a veřejné správy bez místních známostních vazeb.
3. Postupné vytvoření motivačního systému pro zaměstnance ČRS/MRS a nárůst jejich profesního vzdělávání s prohlubující se kvalitou jejich práce a dopadů na ŽP.
4. Výše byl uveden dostatek pro představu a možnost hledat souvislosti.
Hoj!
NMaty - Profil | St 16.11.2005 14:44:00
Nosprey - Profil | St 16.11.2005 14:05:12
Xaxapův názor není absolutní pravda, i když nějakou určitě má.
Nosprey - Profil | St 16.11.2005 14:03:41
Nxycht - Profil | St 16.11.2005 14:01:16
NPike | St 16.11.2005 13:34:56
NXAXAP - Profil | St 16.11.2005 13:31:11
Mate pravo si myslet, co chcete: odsuzovat, napravovat, doporucovat, zlobit se, reagoovat, nereagovat, popichovat, fabulovat ... dokonce se i usmivat na svet :-)
Nekteri z vas, dokonce mysleli, smer teto otazky nasli a tem jsem take vylozil karty kompletne, vcetne onech zistnych duvodu. Zatim jsou takovi dva, dalsi dva take pochopili, ale nezajima je to.
Inu, myslete a zvedavost svou nakrmite :-)
PS: frustrace neni sporste slovo ani hanlivy vyraz, jak se nekteri kolegove domnivaji, frustrace je zklamani ... i ja jsem frustrovan z reakci nekterych z vas, i kdyz chapu, ze je tento server o zabave a neni uplne nasnade investovat nejake zasadni myslenkove pochody.
NJaro - Profil | St 16.11.2005 13:30:15
NFanda | St 16.11.2005 13:16:48
nejsem sice počítačový expert, abych se mohl hádat, co lze zviditelnit, a co ne, ale doufám, že Ti bylo i mezi těmi "zneviditelněnými" odpověďmi několikrát slušně doporučeno smazat raději celou otázku.
Takto mi to připomíná jednu scénku z filmu Kurvahošigutentág, kdy Vlasta říká Bohušovi : nech ňa, nic nebude! Dvojitou cenzurou jsi dosáhl pouze toho, že jsi se zviditelnil tentokrát již na vždy, takže nepočítej s tím, že na jakoukoliv další otázku z Tvé autorské dílny, bude kdokoliv z pravidelných návštěvníků MRKu, jakkoliv reagovat! Pokud ano, bude mít opravdu velikou odvahu .....
NDavid - Profil | St 16.11.2005 12:52:51
Kde to žije - všechna témata
1:08NPruty a závaží na feeder 1
PoNRybáři a vinařství 914
PoNMuška splávek - Dry dropper rig 19
PoNStaré Česke rybářské vybavení 386
PoNJaké boty k broďákům 7
PoNPřeprava člunu na káře. 29
PoNNepromokavá bunda na boat a brození 64
PoNLongCast vs. Parabola 28
PoNBambusák a vyroba 786
PoNZměna fungování SZ na MRKu - chcete Whatsapp styl místo "emailovych" SZ? 56
PoNKdo více škodí pstruhové vodě?? Muškaří nebo Vláčkaří?? 152
NeNAnaconda Bent Hopper Pod stojan 29
NeNPrut na pstruhy 1-5g kolem 2m akce fast, super fast 26
NeNSyr do boilies? 1
NeNNázor na Vzory zápisu kárné komise MO ČRS a možnosti ktitiky hospodaření MO členy MO 8
Co je nového - všeobecné
PoNBleskovka: V Litovelském Pomoraví našli invazního raka, ohrožuje tuzemské druhy
NeNBleskovka: Přes milion překážek na evropských řekách: EU chce osvobodit 25tis. km toků
StNBleskovka: Vypuštěná Labská přehrada - takový pohled se naskytne jen výjimečně
. . . NBleskovka: Drsný sever Čech: candát schovaný v tašce a lov v zákazu
. . . NBleskovka: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek!
. . . NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
29.5.Malé Sedlo Petřvald Čvachta Carp...
30.5.Celosvazová povolenka na háčku v...
30.5.Noční rybářské závody Kácov
30.5.Rodinné rybářské závody...
6.6.Závody dospělých o 100kg prase -...
6.6.Dětské rybářské závody -...
6.6.Rybářské závody v Přehýšově
7.6.Benátský dětský den 2026
10.6.Malé Sedlo Petřvald extra 2x48...
12.6.CT ŠPÓÓNA Brčekoly 48hod - 4...














