počet ložisek v navijáku?

Nazdar pánové,zajímal by mě váš názor na počet ložisek v navijáku.Zastáváte názor:čím více ložisek,tím více kvalitnější naviják?
Autor diskuse: Ottar - , 10.4.2005 všeobecné - náčiní, doplňky

Pogo | Ne 10.4.2005 20:08:34

Tiež by som si dal pozor na krížové navíjanie, ktoré výrobcovia v poslednej dobe často udávajú,ale nebyva to vždy pravé orechové. Vcelku som spokojný s momentálne najvyššou radou DAMu

svižná ratolest - Profil | Ne 10.4.2005 19:56:08

Ottar:"Hlavně spousta výrobců udává ložiska , ale jsou to pouze teflonová futra." Kteří to jsou? Abych se jim vyhnul! Dál mě zajímá v jakém modelu navijáku Shimano jsou bronzová FRÉZOVANÁ soukolí?

mirmen - Profil | Ne 10.4.2005 19:29:09

Ottar: považuju za důležitější činnost brzdy a zejmena řazení a ukládání vlasce.

Pogo | Ne 10.4.2005 19:17:33

Nedávno som čítal v niektorom slovenskom ryb. časopise v "článku testy navijákov",že tento boom s počtom ložísk je špecifikom pre krajiny byvalého východného sektoru. Inde vo svete sa predáva podľa iných kritérií.

Ottar | Ne 10.4.2005 18:42:15

Koukám,že se většinou shodujete na názoru,že stačí max.4 ks ložisek.Přiznám se,že já sám vlastním navijáky s max 4 ks ložisek a jsem spokojen.Technicky vzato stačí ložisko na klice a středu,popřípadě na rolně.Hlavně spousta výrobců udává ložiska ,ale jsou to pouze teflonová futra.Co se týká Shimana tak u nich je hlavní výhodou nikoliv ložisko,ale celkové zpracování mechanizmu.Jední se o bronzová FRÉZOVANÁ (nikoliv odlévaná) soukolí.A o tom to vlastně je.Kdo z vás pamatuje staré Shakespeary tak ví o čem mluvím.Stejný mechanizmus a max.3ks ložisek.Nezničitelné navijáky !!! Otázku jsem položil,protože v Praze na výstavě mě jeden z vystavovatelů nastartoval sdělením
" ... je lehký a má 10 kvalitních ložisek " . A už to bylo.
"

vraník - Profil | Ne 10.4.2005 18:32:55

kvalitní smekací naviják potřebuje 4 kvalitní ložiska - 2x hřídel + 1x klika + 1x rolna. Všechna ostatní, ať už kvalitní nebo nekvalitní ložiska, navíc mají na navijáku už jen jednu bohužel docela důležitou funkci - díky nim se stává těžší

Rolf - Profil | Ne 10.4.2005 16:14:10

Pokud na mne prodavající vyhrkne,že ten nebo onen naviják má tolik a tolik ložisek,zní ma reakce že jsem přišel kupovat NAVIJAK né ložiska anaše komunikace je potom o něčem jiném.

RADEK | Ne 10.4.2005 13:00:46

Nezáleží kolik ložisek je v navíjáku ale kam je výrobce umístí viz DAIWA 4+1 a stačí na supr mašinky!

carlos - Profil | Ne 10.4.2005 12:16:40

podle mě stačí ložiska 4 a páté v rolničce. Ale není ložisko jako ložisko, i u stejného druhu (kuličkové, válečkové, jehlové ...) jsou strašlivé rozdíly v kvalitě i u nových, natož u několik let namáhaných a máčených ve vodě. Na jakékoliv reklamy se nesmí vůbec dát - pokud např. Shimano inzeruje speciální keramická ložiska v navijácích, určitě nejsou použita v těch nejlevnějších šmejdech (jinak se to nazvat nedá). A to bude u všech výrobců stejné. Koukám se raději na záruční dobu, pokud výrobce dádá 3 roky záruku, nemůže si risknout, že se mu vše do půl roku vrátí vysypaný.

Korda | Ne 10.4.2005 10:45:58

ZN to napsal úplně výstižně.Dle mého je to u každého navijáku jinak.Třeba Shimano a třeba DAM,4 ložiskové Shimano se chová daleko lépe, než třeba 4 ložiskovej DAM.Ale je to taky rozdíl v ceně!!

Mates - Profil | Ne 10.4.2005 10:01:39

JJ presne tak,neni lozisko jak lozisko !!!!!! Podle me je nelepsi ,pokud si uz chci neco koupit ,tak si o tom poradne procist diskuze na internetu a pak bud koupit nebo nekoupit,prodavacum se nikdy verit neda ,pokud to teda nejsou kamaradi:)

ZN - Profil | Ne 10.4.2005 9:46:16

Není naviják, jako naviják a není ložisko, jako ložisko.

Zádař | Ne 10.4.2005 9:39:56

Oni opravdu stačeji ložiska na hřídeli od kličky a na rotoru, nejni špatné na rolničce jinak jsou zbytečná, jenom pro reklamu. TICA třeba inzeruje že je u něčeho dává i do kličky co se drží. Tak tam opravdu bejt nemuseji

whitefish | Ne 10.4.2005 9:25:32

Na počtu ložisek nezáleží. Důležité jsou použité materiály. Tato otázka se odvíjí od mnoha předchozích a existuje na ni krátká, ale jediná možná odpověď: nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.

m.kindl - Profil | Ne 10.4.2005 8:44:45

Abe : Naprostej souhlas,mám navijáky přes deset let a na čtyřech ložiscích.Víc je jenom reklamní trik,jak může desetiložiskovej naviják stát tísíc korun ?

miki - Profil | Ne 10.4.2005 8:43:52

Já bych to viděl podobně, jako Abe. Jen pozor, někdy ti může prodavač tvrdit, že má mašinka 8 ložisek, ale jen 4 jsou ta pravá kuličková a zbytek je kluzných. Není na škodu podívat se před koupí do plánku, který je přiložen v každé krabici a budeš hned vědět, kolik je tam "ball bearing"-kuličkových ložisek.

brach - Profil | Ne 10.4.2005 8:40:39

Ne.

Abe | Ne 10.4.2005 7:23:55

Některé navijáky mají ještě kombinaci kuličkových a kluzných ložisek, označení např. 3 + 1S. Kluzná ložiska mají kratší životnost, avšak v dnešní době ty kompozice, z kterých jsou vyrobeny jsou vcelku velmi kvalitní. Podle mne je optimální počet kuličkových ložisek u navijáku 4. To je minimální počet ložisek pro uložení celého systému navijáku, aby se choval v ruce solidně. Firma Shimano vyvinula ložiska s označením A-RB s keremickým povrchem, který zabraňuje oxidaci a korozi. Samozřejmě cenově se tyto navijáky posouvají o něco výš.

zdepa - Profil | Ne 10.4.2005 1:06:15

Ne. Měl jsem 3ložiskové Okumy a vydrželi mnohem více než 5ložiskový "no name" naviják.
Při výběru navijáku se rozhoduji dle celkového dojmu, zkušeností s značkou a pod. K počtu ložisek samozřejmě přihlížím, ale není to pro mě rozhodující.

Korda | Ne 10.4.2005 0:03:14

Teoreticky by to tak mělo být.