Zákaz vstupu a rybolovu v revíru Dyje 13/1 - ohrožený orel

Autor diskuse: 4Hubert - Profil , 18.4.2026
50 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nkrusnohorec - Profil | So 2.5.2026 11:05:24

Ahoj, nezpochybňuji poznatky ochranářů a jejich snahu zajistit klid pro hnízdění dravců. Jen bych uvedl mé vlastní zkušenosti. Již druhým rokem pozorujeme z oken našeho bytu v činžovním domě prakticky uprostřed
Teplic, lovící sokoly stěhovavé ( také dle literatury vzácně se vyskytující dravce). Dokládám k tomu fota pořízená z okna bytu v prvním poschodí. Na chatě se mi zase podařilo vyfotit kalouse ušatého a to v borovici na pozemku těsně u chaty( na fotu se musí hledat při přiblížení ve světlém výklenku mezi větvemi. Kalousi jsou na pozemku už několik let, pod stromy kde vysedávají je vždy přes zimu množství výměšků. Loňský rok se v zahradách u chat rozmnožily i poštolky. ( jsme za ně rádi- likvidují myši v okolí). Jinak ptactva alespoň na chatě neubývá, pokud ano, tak některých druhů. Je totiž dost velký nadbytek strak, hrdliček i se objevila sojka hnědá, Tito ptáci systematicky vybírají hnízda ostatních druhů. Pokud nějaký druh ubyl, tak se jedná o bažanty a koroptve, které likvidují zřejmě lišky, psíci mývalovití a pod. Tímto jsem se chtěl s Vámi podělit o vlastní zkušenosti soužití ptáků s člověkem.

    Nrybobuch - Profil | Pá 1.5.2026 20:33:41

    Řízek 5,125 >> Zelený ráj teprve vzniká......

      NŘízek 5,125 - Profil | Pá 1.5.2026 11:19:24

      Ty6ko >> právě, nejsi z oboru, nic osobního, ale lidi nějak nabyli dojmu, že když chodí v sobotu na procházku do lesa, tak rozumí krajině a přírodě vůbec, a tedy se můžou vyjadřovat i k údržbě a procesům a plánům péče o jakýkoliv biotop různě po republice, jedno jestli je to Národní park na šumava, přírodní památka, meandrující potok s mihulema, nebo květnatá louka..., a samozřejmě to vsechno vědí líp, než ti zelený ekoteroristi, který to jen všechno akorat nejakym záhadným způsobem kurví, protože přeci před 4O lety to tady všechno vypadalo jinak.
      Ovsem je mi záhadou, že když každý ví, jak by se to mělo dělat, proč už tady dávno není zelený ráj..
      Jak z toho ven netuším, nějaká věcná vysvětlující diskuze nefunguje. Každej je přesvědčeny hlavne o te svojí pravdě...

        NTy6ko - Profil | St 29.4.2026 22:03:18 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

        Řízek 5,125 >> nejsem z oboru pampelouchů a neznám odborné termity, ale na znojemských vřesovištích jsem vyrostl. Pamatuju si je jak vypadaly, když si na nich lidové milice hrály s vojskem čšla na to kdo má větší kvér a kdo ty imperialistický svině zadupe hloubš do země, pamatuju si to nádherný období 90 ke člověk mohl ve vřesovišti celý týden spát a fotít hmyzáky aniž by se musel bát strážců národního parku kteří mu hrozily flastrem když sešel pár metrů do vřesoviště z cesty a údajně tím způsobil strašné škody na vřesu, na tom stejném, který pásy těžké mechanizace drtí k jeho prospěchu. Pamatuju si když jsem při tvorbě územních plánů a při znovuoživovávní viničních tratí trávil na vřesovištích nekonečně hodin s pamětníky dob dávno minulých v terénu s ortofotomapami z 30'let, vím jak vypadala krajina než se do ní zakousla drátěná opona a z živého kraje vytvořila skanzen. Pamatuju si jednu z často opakovaných vzpomínek, vřesoviště bylo to co nebyl sad, pastvina ani vinice. Ohraničen cestami, které lemovaly hlohy, třešně, hrušně, kdoule a myšpule. Dávní předkovké těch stromů, co teď na vřesovištích leží vytrhaní na hromadách vedle cest. Už si holt na podzim u cesty neutrhnu nic jedlého do pusy, jak to dělaly předkové těch co tu žily dřív. Teď se tvoří jiná minulá krajina. Sterilní, neliduvstřícná, ale ochranářsko uvědomělá.....

          NŘízek 5,125 - Profil | St 29.4.2026 19:33:56

          Kolben >> na kole nejezdím, ryby skoro nechytam a sem z oboru. Co tam máš dál?:-)
          Hrozný sme, já vím:-))
          Btw- já nechci zabíhat do nějakých větších výměn názorů, protože se evidentně nedohodneme:-)
          Ale třeba akát, mišpule, hlohy a šípky vs jedno z pěti nejcennějších vřesovišt v republice, to mi jako svrběly prsty, ne že ne:-))

            NKolben - Profil | Út 28.4.2026 23:43:03

            Řízek 5,125 >> Aha, takže podle tebe zákázat vstup úplně všude . Tak jdi příkladem a o víkendu nejezdi na nově vyhlášenou přírodní rezervaci u vás, protože podle tebe je po lidech extrémní bordel a smetiště a nerespektoval bys jakýkoliv zákaz a lezl bys do cenných míst. To je citát z tvého příspěvku Řízek 5,125 - Profil | SZ | Út 28.4.2026 20:53:19
            A taky bys neměl jezdit na kole, protože podle tebe jsou cyklisti úplně nejhorší a taky bys neměl rybařit, protože podle tebe rybáři cyklistům kolikrát zdatně sekundují. A totéž se týká lajkujících tvůj příspěvek (aleš vavřina, doliz , Donrybarios) :-)

              NŘízek 5,125 - Profil | Út 28.4.2026 20:53:19

              Kolben >> já bych taky zakázal vstup úplně všude, po lidech je extrémní bordel, každá zajímavější turisticky exponovaná lokalita je smetiště, navíc lidi nerespektují jakýkoliv zákaz, a vyloženě lezou do cenných míst. A cyklisti sou úplně nejhorší, i když rybáři jim kolikrát zdatně sekundují:-)

                NKolben - Profil | Út 28.4.2026 9:37:07

                Řízek 5,125 >> Ale ty se jedeš podívat a NP Podyjí razí zásadu všude zákaz vstupu, turisté nežádoucí. NP Podyjí by zakázal vstup všude, kdyby to šlo. O tom je tato diskuze: zákaz vstupu a zákaz rybaření do části NP kvůli hnizdění orla mořského.

                  NŘízek 5,125 - Profil | Po 27.4.2026 21:01:30

                  Ty6ko >> o víkendu se pojedu k nám na nově vyhlášenou rezervaci. Ale je to jediný místo široko daleko, zrovna kukačka ve Středních Čechách skoro zmizela...
                  Takže budte rádi, že to tam u vás máte.

                    NTy6ko - Profil | Po 27.4.2026 20:56:30

                    Řízek 5,125 >> ano opravdu je to zajímavá lokalita, já tam v pravěku chodil na kačenky a fotit koniklece, ty vstavačové orgie co tam jsou v posledních letech jsou kouzelné. Koncentrace květů jsou tak ohromné,že člověk ani nemůže plivnout na zem aby netrefil vstavač 😁 mám to tam rád.... A pokud je člověku z tej záplavy fialové barvy mdlo, stačí houpnout přes údolí a kopec pod jihozápadní část koňské ohrady v Mašovicích a když je bistré oko najde vemeník dvoulistý, pokud je člověk slepý, po čuchu ho najde určitě 😁

                      NŘízek 5,125 - Profil | Po 27.4.2026 20:35:07

                      Ty6ko >> asi jich tam bude dost...
                      https://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/orchideje-u-znojma-cinova-hora-vstavac-obecny-kukacka-kveteni-duben-2026.html
                      Exkluzivita Znojemska
                      V okolí Znojma kvete přes dvacet druhů orchidejí. Nejhojnějším je právě vstavač obecný zvaný kukačka, dříve býval běžným druhem rostoucím na pastvinách. „Znojemsko se může pyšnit nejbohatší populaci tohoto druhu v celé republice, unikátní je i v celé střední Evropě. Cínová hora je exkluzivita našeho regionu,“ zmínil Němec.

                      Odborníci odhadují, že vstavačů obecných celkově v regionu kvete v sezoně přes deset tisíc.

                      Jako ten zásah, který popisuješ vypadá drastický, nicméně je důležité, jaký bude stav dané lokality za pět nebo deset a více let, odhaduji- že lokalita zarůstala náletem, třeba i invazní trávou - např třtina křovištní apod, proto došlo k tak razantnímu zásahu daného místa, které má tak šanci být zase bohatou lokalitou.
                      Ano, historické postupy hospodaření jsou jistě šetrnější, ale taky mnohem časově i personálně náročnější, a doba se tak změnila, že jsou dost obtížne proveditelné. Lidi žijí jinak.. proto někdy bagr:-).
                      PS: i když to byl buldozer:-)

                        NTy6ko - Profil | So 25.4.2026 8:35:27

                        Rozumím Ti a souhlasím, chápu co vše potřebuje ten který pampelouch ke svému růstu. Já nesouhlasím s politikou NP. Jsem velice citlivý na musy a zákazy y a pokud manažment NP jede pořád onu nešťastnou strategii, člověk je debil, ničemu nerozumí a my ano, proto velíme. Máme vzdělání a razítka a ty občane drž hubu a neser se do nás. Procestoval jsem dost zemí světa a všude v národních parcích bylo na první pohled zřejmé, ten pár je nás všechny a my ti ukážeme to hezké a přírodě blízké či původní, kam můžeš a za jakých podmínek. Pokud porušíš zadusíme tě. Finančně. U nás je cítit, že park je jejich,tedy jen NP a člověk tam může jen pro to, že mu to nemůžou zakázat. Jen na dokreslení, když jsem projednával v pravěku územní plán obce Hnanice jsem se mimo téma zeptal bývalého ředitele,jaký má jakožto ochránce architektonické čistoty krajiny názor na nákupak, který se jmenuje Freeport Chvalovice a odpověď mne uzemnila: za Freeport jsme velice rádi a vítáme ho. Turista totiž jede radši nakupovat a neleze nám do NP....

                          Nstarecek - Profil | So 25.4.2026 7:46:58

                          Hoši omyl, že koniklece rostou a rozšiřují se samy. Velmi rozšířený omyl Potřebují:
                          -trávu bez stařiny tj kosenou a nebo vypálenou a nebo vypasenou.
                          -potřebují narušený povrch tedy pastvu nejlépe koní
                          -No a pak potřebují občas po vysemenění Medarda-těch 40 dní.
                          Jinak mizí. Trs vydrží tak 30-60 let. Já pamatuji už strašně lokalit, kde po válce , kdy se přestalo pást a králíkařit velký úbytek konikleců i orchidejí a velice často zmizely. Např Miroslavské kopce,. Horka u šlapanic, skoro zmizely Hostěradice u kapličky. A nejhorší je tabule a zákaz vstupu. Zaroste to vysokou travou a keři. Lokality u Znojma tak neznám. Rozšiřují se, co vím, tak jen v Brně na Kamenném Vrchu, neb je tam patra Rezekvítek, co kosí, pase, pohrabává....
                          No co se týče buldozerové sanace orchidejí tak souhlas, asi šlápli do ho...

                            NTy6ko - Profil | Pá 24.4.2026 21:19:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                            Dobře, tak jinak. Posledních 20 let chodím fotit vstavače, lokalita Havraníky kaplička. Přikládam foto před a po buldozerové asanaci. Stejné místo poslední dva roky počet vstavačů 3 ks oproti bývalým stovkám kusů. Dále přikládam plnokvětý koniklec, k mateřské rostlině se již nedostanu. Kontroloval jsem ji asi 6 let, teď ji mají na starost pidikoně.

                              NKolben - Profil | Pá 24.4.2026 19:18:45

                              starecek >> Samozřejmě se mně líbí koniklecové lokality. Každoročně se jezdíme s rodinou kochat kvetoucími koniklecemi ke Hnanicím na vyhlídku za hotelem Vinice, nebo na Flátnické vřesoviště,či Pustý kopec u Havraníků. Ony ale rostou a hojně se rozšiřují i bez přičinění NP Podyjí třeba na Cínové hoře u bývalého lomu a na mnoha dalších místech. Stačí tam umístit cedule Chráněné území.

                                Nstarecek - Profil | Pá 24.4.2026 19:02:22

                                Kolben >> Ale nepodíval ses do toho odkazu a tudíž co píšeš není relevantní. Nejde o 7. , 17. nebo 19. století. Jde o lesostep (mamutí step) starou asi 500 tisíc let. Rezervace jsou její zbytky = udržované až do začátku 20 století lidmi jako hospodářská kulturní step. Ponechat bez údržby znamená po 50 letech něco jako akátinu.
                                Tobě se nelíbí koniklecová step, hlaváčky, vstavače a jiné orchideje.... atd? V lese dymnivky, sněženky, hrachory...? A to bez údržby zmizí.Ti co to chtějí udržet hezké nejsou odtržení. Třeba údržba konikleců v Brně. Ti ničitelé- je jiná sorta zapšklých propagátorů nicnedělání, co se přivazují, žalují... , že si příroda poradí sama. No ruderál určitě zůstane, ale ten se mě nelíbí. I tu řeku rybáři obhospodařují, upravují...
                                Jinak jestli je pravda, že je tam hnízdiště kormoránů, tak ten orel má sámošku blízko.

                                  NKolben - Profil | Pá 24.4.2026 18:49:04

                                  starecek >> Podle tvých představ je 19.století cilem,či představou,jak by měl NP Podyjí vypadat po jeho rekonstrukci třeba i buldozery. Může se však vyskytnout oponent, který bude mít představu podoby Podyjí v 17-století. Polský král Jan III.Sobiesky podle legendy z Králova stolce v r. 1683 sledoval přechod svých vojsk při pochodu na pomoc Turky obležené Vídni. Vedla tudy zřejmě významnější komunikace. Proč ji teda neobnovit, aby byla krajina původní, tedy jako v 17.století, mohl by namítnout oponent? Po změnách vládnoucí garnitury se ukázalo, že i v Česku je možné všechno. tedy že se může změnit představa na podobu NP Podyjí. Proč to tedy násilně měnit a proč to nenechat přirozenému vývoji? Já odpověď spatřuji v potřebě určité zájmové skupiny využít situace a vytvořit podle mě nadbytečný byrokratický moloch, který živí kohortu lidí, která dovede díky své vzdělanosti, zaměřené jen určitým odborným směrem, vše odůvodnit a vytvořit ze sebe nepotradatelné a obětavé a někdy nadměrně horlivé úředníky NP Podyjí. Tito lidé jsou podle mých zkušeností s nimi zaměřeni jen určitým směrem a jsou naprosto odtrženi od reality a od názoru a potřeb naprosté většiny těch ostatních.

                                    Nstarecek - Profil | Pá 24.4.2026 17:35:44

                                    PanTloušť >> Udržet krajinu v NP a CHKO a rezervacích je jejich účel. Nicméně to udržení znamená udržet tu péči, která je vytvořila. Jde o prastrou lesostep vytvořenou megafaunou jako byli mamuti... a následně udržovanou lidmi jako "kulturní step" až do počátku 20 st... V běžné krajině to už samozřejmě nejde.

                                      NPanTloušť - Profil | Pá 24.4.2026 15:38:02

                                      Dovolím si podotknout že vracet krajinu do stavu před 19.století je idea naprosto zcestná. Jak by někdo mohl říct, materiální podmínky se nám poněkud změnily. Než se vracet do "dobrých" časů je třeba přijít s koncepcí odpovídající současným podmínkám a potřebám.

                                        Nstarecek - Profil | Pá 24.4.2026 15:01:32

                                        Ty6ko >> Obětoval jste ČAS NA vysvětlující podívanou od škorpíka?

                                          Nstarecek - Profil | Pá 24.4.2026 14:59:18

                                          Ty6ko >> Bezzásahovost anebo lunapark je největší zhouba kulturní krajiny v zejména ve střední evropě. Výsledky jsou vidět na šumavě , českém švýcarsku.... Co se týče obdělávání, už to snad nebude nikdy jako v 18. až začátku 20. století, no a to by měly NP simulovat svou péčí. Hlavně pastvou, nicméně na zanedbaných místech i ten oheň nebo traktor.

                                            NTy6ko - Profil | Pá 24.4.2026 13:59:49

                                            Pokud chceme mít krajinu jako v 19. století, chybí zde ten hlavní hybatel a to je život. Co si budeme, Podyjí bylo do odsunu vždy živé, plné lidí , zvěře, v údolí mlýny, hospody, na kopcích, různé zemědělské činnosti, ať už vinaři, sadaři nebo pastevci. Prostě za každou mezí někdo makal a nepochybně svoji činností ať už pozitivní či negativní vytvářel tvář krajiny. Toto zde už není a nelze tuto krajino tvorbu nahradit těžkou mechanizací. To je jen tvorba Disneylandu v režiji NP Podyjí. Nechci mít za barákem krajinu, kde spásání je nahrazováno sekačkou či křovinořezem a přirozená eroze krajiny za účelem rozmnožování vřesu pásovým vozidlem. Jako svůj účel to plní, viz. protější Načeratický kopec, ale pak to postrádá smysl býti národním parkem, který se od počátku svého vzniku oháněl slůvkem a to bylo :bezzásahovost..

                                              Nstarecek - Profil | Pá 24.4.2026 13:35:58

                                              Kolben >>
                                              pokud to chcete si poslechnout tak shodou okolností z NPP :
                                              Martin Škorpík: O posledním mamutovi aneb osudy zvířat a lidí za posledních 50000 let (Starcon 2026)
                                              https://www.youtube.com/watch?v=7mqZUJOkeyA

                                              Ta původnost se odvíjí od rostlin a hmyzu co zde byl a to jak v dávné tak i v nedávné minulosti , kdy megafaunu nahrazovali svou činností lidé. pokud krajina, kdysi statisíce let stepní , zaroste keři a posléze stromy, tak je jiná.
                                              Moje představa o původnosti je tedy asi tak do - 19 století, než se přestalo drobně hospodařit.

                                                NKolben - Profil | Pá 24.4.2026 8:33:25

                                                starecek >> Co je "obnova původní krajiny" ? Jak daleko do minulosti sahá ta původnost ?
                                                A ti všežravci koně (podle tebe ) jsou pro NP Podyjí původní? A ten vřes je původní, ale šípkový keř, hloh, hrušně a mišpule ne?

                                                  NVojta78 - Profil | Čt 23.4.2026 16:42:12

                                                  krusnohorec >> A jak se ty ryby vracely doposud? Ten nový jez má jen zvýšit hladinu Dyje v určitých obdobích. Žádné uzavírání. Stavidlo a rameno, který se voda pouští směr soutok tam stojí už dlouho.

                                                    Nstarecek - Profil | Čt 23.4.2026 16:30:26

                                                    Ty6ko >> No co se týče muflonů. Víte muflom je ovce a ta žere jako stříhačko vše mimo tvrdé trávy. Tráva, květina,.... Co nechutná ukousne a vyplivne. Keřů si moc nevšímá. A daleko vhodnějšíí je kůň, který žere trávu, včetně třtiny a křoviny. Jinak likvidace nátetů na původních vřesovištích bude obnova původní krajiny. Ne vše co je zelené je cenné. Původně to byla obývaná a obhospodařovaná krajina, pastvina, zdroj dřeva byly pařezové lesy, ... . Existují staré foto.
                                                    Akát zlikviduje veškeré rostlinstvo a zůstane kopřiva, bez , vlaštovičník, svízel a sveřep. Hnusný ruderál, co dává akátvý med a dřevo. V NP , které má ukazovat to cobyla dlouhodobá krajina je jen na škodu.
                                                    Kormorán tam opravdu hnízdí? Nevím. Není to zimoviště? Jinak pohlédnouc pravdě do oči , ten revír je druhotný, pod přehradou a nad přehradou, takový ten na vysaď a sežer. nedivte se NP, že si ho necení.

                                                      NTy6ko - Profil | Čt 23.4.2026 15:37:55

                                                      Kolben >> když jsem poprvé slyšel o masakru muflonů v NP od těch co držely při té akci flintu, byl jsem dost nasrán. Ano chápu, že bylo stanoveno, že je nepůvodní, ale jako tragikomické zdůvodnění bylo mimo jiné to, že svojí agresivní močí likvidují původní květenu. Hlavní místo,kde se mufloni schovávali, nebo spíš kam jsem je lezl fotit, byla stráň pod královým stolcem. Potkat v podzimní mlze na starých terasách stádo muflonů na pár metrů, zážitek k nezaplacení. Toto místo, tedy břeh pod králákem u trauznic splavu před pár lety obsadilo hejno kormoránů a úspěšně tam bují jak metastáze po okolních dubech. Stromy obaleny guánem svítí jak bílý strom v minas tirit. Třeba ty hromady bobků původní květeně neškodí jak mufloní moč. Na přímý dotaz o tom hnízdišti černého zla a jeho decimační funkci na pstruhovku poblíž mi bylo odpovězeno, že kormorán tu vůbec neškodí a navíc je zde původní,je to pták přímořských říčních delt a znojemsko bylo přeci pobřežní část posledního moře. Kormorán je tedy zde doma. S tím diskuze skončila.....

                                                        NKolben - Profil | Čt 23.4.2026 14:56:55

                                                        Ty6ko >> Líp bych to nevyjádřil. Popsal jsi to výstižně.
                                                        Bývalý ředitel NP Podyjí Dr.Rothreckel (nedávno zemřel) rozhodoval o tom, co je a co není původní . Zeptal jsem se ho, jaká kriteria platí, jak daleko chce jít do minulosti. Například akáty jsou podle něho nepůvodní, rovněž tak mufloni a pstruh duhový. Já jsem mu oponoval, že by se podle jeho doktríny měly zlikvidovat vinohrady (Šobes) a taky on, protože je původem Pražák. To se událo na schůzi Okrašlovacího spolku a od té doby mě pan Dr.Rothreckel neměl v oblibě :)

                                                          NTy6ko - Profil | Čt 23.4.2026 13:12:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                          starecek >> ale ono to je trošku jinak.NP podyjí se rád staví do role toho jediného a správného ochránce čistoty architektury a zachránce přírody před strašnými developrery,ale warum? Pokud to vezmeme z hlediska architektury, každá obec na území národního parku má vypracovaný územní plán, jehož regulativy určují budoucí rozvoj území, nikoliv NP, ve stavebním řízení si toto ohlídá stavební úřad a spolupůsobící dotčené orgány. Bezzubost NP se třeba prokázala v území NP, myslím Lukov, kde mega stavby větrných elektráren neprošly až přes nesouhlas obyvatel nikoliv NP. Pokud v okolí hrozily megastavby drůbežářských chovů, opět nevole občanů,nikoliv NP to zastavila. Teď si zaprotiřečím, ale pokud tě zajímá architektura v území NP, doporučuji publikací :Jak stavět v Podyjí, vydal v roce 2025 NP pro kterou to připravil slovenský architekt ing.arch. Milan Šikula, PhD, je to to nejlepší na poli regionální architektury co na území našeho státu vyšlo. Tedy dle mého názoru. Šuška mi dost otevřel oči,dobrý borec....co se týká bezzásahovosti, jdi se projít do NP, to není bezzásahovost,ale těžká přeměna krajiny stávající do krajiny dle obrázku NP...každý vstup do lesa je zavalen nekonečnými hromadami vytěženého dřeva , ve vřesovištích jsou haldy buldozery vyrvaných hlohů, hrušní,mišpulí a šípků, přes kopec buldozery rozšiřují vřesoviště, svazáci za zpěvu budovatelských písní holýma rukama či za pomoci těžké techniky likvidují janovec, jehož je potřeba s hromadou jiných nepůvodních rostlin a živočichů zlikvidovat ohněm a mečem ve svaté válce proti nepůvodním druhům o které tě přesvědčují titíž pracovníci co se nechají vyfotit do místního plátku s želvou nádhernou,ona je sice nepůvodní, poměrně velký predátor, ale podívejte jak je nádherná....a tak je to se vším. NP neochrání krajinu před velkými developrery, ale babičce co si vyměnila na chalupě okna za plastová směle pohrozí sílou svého razítka.

                                                            Nkrusnohorec - Profil | Čt 23.4.2026 8:59:35

                                                            starecek >> omlouvám se, ale asi jsem byl špatně pochopen. Já jsem jenom poukázal na zjevně ekologicky propagandistické články, týkající se těch bobrů ( uváděné i v těch pořadech Zpátky do přírody) Nikde jsem nepsal, že by se ten jez měli nahradit bobři. Co se týká těch čeřenů, také v mém příspěvku není ani zmínka o tom, že bych je obdivoval. Jen jsem poukázal na to, že na jednom břehu řeky( u nás ) se musí chodit po břehu po špičkách, pokud vůbec a na druhém břehu ( v Rakousku ) to jde zřejmě úplně jinak- bez zákazů. A pokud se týká toho jezu ( který mimochodem vyšel na 138 milionů a investorem jsou Lesy ČR) tak by mě jako rybáře zajímalo, jak je zajištěno, aby se při vypouštění vody do lesa, nebyly zároveň vypouštěny i ryby, které pak zřejmě nemají šanci na návrat do koryta, protože se jim cesta uzavře.

                                                            Ještě k těm bobrům: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/bobr-v-brdech-vytvoril-mokrad-usetril-statu-miliony-357585

                                                              Nstarecek - Profil | Čt 23.4.2026 7:41:20

                                                              Kolben >> Víte, U NP je tlak na dvě nesourodé věci. Od neziskovek na totálně devastující bezzásah, od developerů na totálně devastující lunapark. Myslím, že správa NP Podyjí mezi tím kličkuje docela úspěšně. Co by se líbilo vám?

                                                                Nstarecek - Profil | Čt 23.4.2026 7:37:32

                                                                krusnohorec >> Trochu mimo. Dovedete si představit bobří hráz na Moravě nebo Dyji, co zvedne hladinu o si 3 nebo 4 metry? Hnusné to je, ale to je daň technice, jako důsledek stavby VDNM a ohrázování moravy a dyje..
                                                                Někde, asi na MRK, jsem viděl lovy do čeřenu na té rakouské straně. Já bych nezáviděl. Sem tam ryba, Hlavně cejni a cejnci v době tření, voda špinavá z česka, ...

                                                                  NKolben - Profil | St 22.4.2026 23:28:11

                                                                  Ty6ko >> NP Podyjí si uzurpoval právo kecat i do ochranného pásma NP. Tedy jsou účastníky stavebního řízení v obcích, které jsou v ochranném pásmu NP Podyjí. A diktují, zakazují, nařizují. Třeba jakou krytinu na střeše může, nebo nemůže mít stavebník. Podobně jako památkáři. To je ale s činností památkářů nesrovnatelné, činnost památkářů pro ochranu historických památek je odůvodnitelná.

                                                                    Nmilanpindryc - Profil | St 22.4.2026 17:03:45

                                                                    krusnohorec >> to je o 100km jinde

                                                                      NTy6ko - Profil | St 22.4.2026 10:51:53

                                                                      Jako obyvatel Znojma nemůžu mít na NP Podyjí pozitivní náhled. Je to vřed na ochranářském sektoru úřednictva. Je to jen úřad plnící pseudoochranářské přáni pracovníků a zainteresovaných stran. Stačí kouknout na druhý břeh Dyje, do Rakous, a porovnat kam mohu a kam ne. Na jakou vyhlídku mohu, kde lze k vodě, co mi manažmet ochranářský na rakouské straně nabízí. Třeba otevření krásné vyhlídky na Umlaufu na rakouské straně, u nás se s větším mediálním humbukem profláklo otevření suchého separačního WC na parkovišti v Čížově. Na rakouské straně, turisto pojď sem ukážu ti jak je tu hezky. U nás turisto nelez sem, a kam jsi mohl ti zakážu, viz notoricky známý kousek , hele lidi nám sem lezou a nemůžeme to zakázat. Co s tím? Bingo ohrada pro koníky, někde si pár koníků pronájmem a oplotíme nejhezčí vřesoviště na jih od Havraníků a hele oni nám turisti lezou do lesa po změně zonace NP, flák ho oplotíme lesní pastviny a zase tam turisti nemůžou, úkol splněn.....

                                                                        Nkrusnohorec - Profil | St 22.4.2026 10:47:30

                                                                        Já vycházím pouze z toho, co jsem viděl v tom pořadu a ten jez působil na mě opravdu hnusně ( a to je dle toho pořadu v NP). Je zajímavé, že většinou budí nově stavěné jezy až hysterické reakce, ale tento v NP to nevadí.

                                                                          Nrybomil - Profil | St 22.4.2026 10:43:22

                                                                          Kolben >> hmm, 4 účetní na 40 zaměstnanců a faktur tam asi mají hafo, možná i víc jak ve velký firmě ??? 🤔

                                                                            Nbart.bm - Profil | St 22.4.2026 10:39:22

                                                                            krusnohorec >> Myslím,že tento typ stavby je kvůli umělého zaplavení běžný na ramenech Dunaje. Nikomu to nevadí a slouží to svému účelu.

                                                                              NVojta78 - Profil | St 22.4.2026 7:37:20

                                                                              krusnohorec >> NP Podyjí a klapkový jez pod Břeclaví spolu nijak nesouvisí.

                                                                                Nkrusnohorec - Profil | St 22.4.2026 7:28:05

                                                                                omluva: samozřejmě jsem myslel NP PoDýjí,

                                                                                  Nkrusnohorec - Profil | St 22.4.2026 7:06:23

                                                                                  ahoj, v pořadu ČT Zpátky do přírody, v díle věnovanému n.p. po Odří, byla řešena otázka zaplavování zdejších lužních lesů. Šokovalo mě, že je to řešeno nikoliv bobry, kteří podle tehdejších článků, ušetřily státu miliony, tím, že vystavěli hráze a okolí zaplavili, ale výstavbou jakého si jezu, ze kterého bude voda z Dyje odváděna do těch lesů.( Ta hnusná stavba ochranářům nevadí ?) Při záběrech bylo na Rakouské straně vidět ohromné čeřeny určené k lovu ryb. No co dodat. Rakousko je "zelené" často až, až, ale rybáře zřejmě neomezují a Orli tam zřejmě hnízdí také. Na závěr ještě dnes jsem se dočetl, že ten NP chystá další omezení s ohledem na pochopa motáka. Já ten kraj osobně neznám, čerpám jen z toho, co jsem uvedl. Mějte se fajn.

                                                                                    NKolben - Profil | Ne 19.4.2026 23:46:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                    milanpindryc >> N.P. Podyjí je moloch s více,než 40 zaměstnanci. Z toho jsou tři náměstci ředitele a například dvě lektorky EVVO (nevím,co tyto funkce obnáší).Vloni se strážci střídali, když nepřetržitě asi tři týdny hlídali hnízdo orla mořského s vejci . Mimochodem, ti strážci jsou jen čtyři plus jejich vedoucí.
                                                                                    Nedivil bych se, kdyby zřídil N,P.Podyjí strážce bobřích nor.
                                                                                    Mrkněte na seznam zaměstnanců N.P.Podyjí a v tom seznamu nejsou zahrnuty uklízečky.
                                                                                    https://www.nppodyji.cz/seznam-zamestnancu

                                                                                      Nkolotuk - Profil | Ne 19.4.2026 18:29:50

                                                                                      starecek >> přesně jak píšeš. 👍

                                                                                        Nstarecek - Profil | Ne 19.4.2026 17:53:09

                                                                                        kolotuk >> Obojí je pravda. Kdo zaručí, že návštěvy tomudle páru budou či nebudou vadit?

                                                                                          NVash - Profil | Ne 19.4.2026 9:21:14

                                                                                          jaka >> Jó lidi sou hovada 😤🤘🤬

                                                                                            Njaka - Profil | Ne 19.4.2026 9:16:48

                                                                                            To jsou pořád starosti, a pak je otráví i s mladýma nějakej ochránce slepic, jako tady u nás.

                                                                                              Nmilanpindryc - Profil | So 18.4.2026 19:51:55

                                                                                              kolotuk >> no jako pripada me to tak. V tom podyji jsou “ochranari” hrozni…

                                                                                                Nkolotuk - Profil | So 18.4.2026 18:34:27

                                                                                                milanpindryc >> u nás hnízdí mezi obalovanou a muničkou, kde se pravidelně střílí. To zase nějaký mudrlanti potřebují vytáhnout prachy na omezování druhých.

                                                                                                  Nmilanpindryc - Profil | So 18.4.2026 17:56:34

                                                                                                  No loni lital uplne vklidu nad mou kanoji na D11 a neprislo me ze by se nechal rusit.