Lodní motor Mercury

Ahoj, má někdo zkušenost s motorem Mercury 3.5hp? Chci ho na 7m dlouhou pramici váhy cca 100kg, děkuji.Autor diskuse: dan82 - Profil , 14.1.2019 všeobecné - ostatní

31x v oblíbených a 3x v ignorovaných.

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

NP!F - Profil | Pá 8.5.2020 10:13:14

A_dam >> dobre majstre, máš v tom jasno.

NA_dam - Profil | Pá 8.5.2020 7:14:52

P!F >> Píla je 2takt benzin + olej tam je zbytočne dávať 100oktam majstro😉 u 4t pečisti trochu motor málinko zdvihne výkon. Kusnúť sa im to mohlo hlavne ked je to ma moc nabehané a uz sú tam vôle.

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 20:03:48

Purista >> lodné motory ( teda minimálne tie novsie ) sú robené na 95-100 oktánov, tým to nič nespraví. Píly sú 91-95, aspoň tá, čo mám ja, zase v tomto smere moc info nemám...

NPurista - Profil | Čt 7.5.2020 16:42:36

Já dávám teda zatím jen 100 octan s vifem. Zkoušel jsem si to měřit i mobilem (hluk a vibrace) a trošku neznatelně to ztiší chod cca o 0.2 desetinky. Tzn. je to měřitelné v klidu v sudu, ale na vodě to nepoznáte.

Teď jsem bral u benziny za 29.5 a má jinou barvu, jak klasickej. Tenhle vervovej je takovej lehce světle modrej.

Jen si říkám co a jak s olejem, protože ten lepší benzín bude mít i o kus větší teplotu hoření a asi by to chtělo místo 10w40 dávat 15w40, aby to lépe mazalo. Na drváckém fóru jsem četl, že se občas někomu stane, že když dávat stooktan, tak se jim to víc hřeje a pak se teplem napruží kroužek na pístu, vyletí a rozšvihá to válec. :D

NLosPafkos - Profil | Čt 7.5.2020 16:19:27

P!F >> doprdele s nima,to jsem netušil.Jinak bezín mix do pily a centrály míchám vždy čerstvej max 10 l

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 16:16:33

LosPafkos >> to bude tým, že na jeseň si tankoval e5 a nie e10... Nový je až od nového roka. Má 10% biozložky, namiesto od starého e5 nepomáhajú ani stabilizátory paliva. Jednoducho viaže vodu a krásne z toho koroduje hlinnik, bolo tu niekde video čo za bordel to spraví za 3 mesiace ( mal tam týpek niekolko vzoriek, v jednej 100 oktan, v ostatných e10 s rôznymi stabilizatormi, jedna bez).

NLosPafkos - Profil | Čt 7.5.2020 16:04:07

Esox 2 >> o kvalitě benzínu si nedělám iluze,naftu beru do aut jen bezřepkovou :-)

NEsox 2 - Profil | Čt 7.5.2020 15:57:26

LosPafkos >> Benzín 95 má expiraci 2 roky. Jestli je nádrž uzavřená a nemůže se do benzínu dostat vzdušná vlhkost tak proč ne. Tomu benzínu nic nebude.

NEsox 2 - Profil | Čt 7.5.2020 15:54:54

P!F >> No on ten olej jestli je v origo balení a nebo motoru nestárne tak proč ho nevyměnit. A na jaře jen nasadíš motor na loď a jedeš. Podle mě je nejlepší z mnoha důvodů dělat servis motoru hned po sezoně.

NLosPafkos - Profil | Čt 7.5.2020 15:52:54

P!F >> hele já loni nechal benzín 95 v nádrži a letos na druhé zatáhnutí broukal skvěle:-)

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 15:39:35

Esox 2 >> neskoro na čo? Na jeseň som servis nikdy nerobil, nevidím dôvod nalievať nový olej a potom to nechať so starým stáť... akože možno fakt robím chybu, ale dôvod tam nevidím.

NEsox 2 - Profil | Čt 7.5.2020 15:34:20

Jo a servis motoru se dělá vždy hned po skončení sezony a ne až na jaře, to už by mohlo být některých případech pozdě.

NEsox 2 - Profil | Čt 7.5.2020 15:19:12

P!F >> No napsal jsem "starý olej z motoru i z nohy vypustit, nechat vykapat a doplnit nový". Jasně pokud jsi s motorem jezdil málo tak ho nemusíš vypouštět a v nové sezoně máš o práci méně. Jinak v manuálu se píše že výměna oleje je nutná po 100 hodinách provozu. Já najedu něco málo přes 120 MH a tak měním olej. Výměnou oleje v motoru a noze nic nezkazíš, naopak můžeš tak zjistit jestli se ti do nohy/ převodovky dostává voda a nebo ne. Jestliže je motor uskladněn mimo sezonu v relativním teple ( garáž, sklep nebo dílna) kondenzát - zvlhnutí vnitřních ploch válců bych neřešil.

Nabcdddd - Profil | Čt 7.5.2020 13:26:18

P!F >> holt komu niet rady tomu niet pomoci

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 11:48:25

abcdddd >> a viem, mňa hlavne zabili tie videá, čo to robí s hlinnikom...

Nabcdddd - Profil | Čt 7.5.2020 10:28:59

P!F >> vela ludi bude mat problem kvoli biozlozke, hlavne ti, ktori by si dali kvoli korune do kolena vrtat, nejazdia vela a robia zimovanie podla rad A_dama

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 10:18:06

A_dam >> ok, už som ticho s tými mojimi šalamúnskymi radami.

NA_dam - Profil | Čt 7.5.2020 9:51:53

P!F >>To nikdo nerobí u nás pár krát preštartuješ cez zimu v sude z vodou a bývalo u starých 2taktov problem s tím karburatorom u nových 4t sa to nerobí tieto šalamúnske rady😉

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 8:51:46

Kristi >> u nás na pumpe 100ku nemajú 😂😂😂

NKristi - Profil | Čt 7.5.2020 8:44:20

P!F >> pri súčasnej cene benzínu sa ani neoplati tankovať 95ku.

NP!F - Profil | Čt 7.5.2020 8:33:40

A_dam >> pri novej 95ke, nechaj celú zimu stáť motor plný benzínu a veľa šťastia so štartovaním na jar. Môžeš rovno vymontovať karburátor a čistiť.

NA_dam - Profil | Čt 7.5.2020 8:13:09

P!F >> Jasne, že je to somarina prvého stupňa nechať spáliť všetok benzín aj s tími sviečkami... Maximálne vymenit olej a daj do stojanu motor pozreť vrtuľu v akom je stave hlavne u prívlačkár býva zodratá behajú kade tade.

NP!F - Profil | St 6.5.2020 21:56:51

Purista >> už aj 100 oktánové benzíny mávajú biozložku. Lepšie je to nechať vybrlať, pri malých motoroch to je hneď. Na mojom člne to trvá vyše hodiny kým to skape.

NP!F - Profil | St 6.5.2020 21:54:23

Esox 2 >> vypustiť olej z motoru a prevodovky je kravina. Áno, keď sa nechá pár mesiacov stáť motor, dosť možné že tam vznikne nejaký kondenz. Ale ten vznikne tak ci tak a je určite lepšie, keď vznikne na oleji než v suchom motore. Následne pri odzimovávaní naliať benzín, nakopnúť, nechať zohriať ( tj nechať zaradenú rýchlosť, aby sa trochu ohrial aj olej v prevodovke ) a vymeniť.

NEsox 2 - Profil | St 6.5.2020 17:48:19

Zazimování motoru.
Po skončení sezony nechat vyjet benzín z karburátoru při odpojení externí nádrže. (Motor sám zhasne/chcípne)
Vypustit olej z motoru i převodový olej z nohy, nechat vykapat a doplnit nový. Kompletně celý motor vyčistit. Tam kde je to potřeba ( naklápění a otáčení motoru, táhla, lanka ke karburátoru) promazat vazelínou, nebo prostříknout Konkorem. Demontovat tlačnou vrtuli, složení rozebrat, očistit hřídel namazat vazelínou a zpětná montáž. Demontovat zapalovací svíčky, vyměnit nebo alespoň očistit jemným ocelovým kartáčkem, pár kapek oleje do válců a svíčky zašroubovat zpět. Fajfky na svíčkách možno prostříknout Kontaktolem. A to bude asi tak vše. Možná ještě podle potřeby seřídit vůli otáčení motoru a jednou za dva měsíce protočit motor naprázdno startovací šňůrou.

NPurista - Profil | St 6.5.2020 17:42:37

Co jsem tak četl, tak buď 100 octan a nebo nejlépe nechat vyjet a chcípnout a pak s tím ještě zakvedlat a zkusit nastartovat, aby tam fakt nic nebylo. Pak můžeš prostříknout karburátor konkorem. A jak ti tu psal kolega, tak vyndat svíčku a prostříknout válec. Né nějak moc, ale prostě tou hadičkou to tam ojebej kolem válce. V zimě s tím pak můžeš po pár měsících trošku škubnout (bez svíčky). A nebo nezazimovávat a nechat 100 octan, ale jednou za měsíc dva to nakopnout a nechat chvilku brumlat.

NPEPO. - Profil | St 6.5.2020 10:56:09

Huli >> Benzín by sa patrilo vždy nenechať v karburátory..Ciže nechať motor vyklepať pokial sám nezhasne že je bez šťavy....Premazať ak tak nohu kde by mala byť maznica na dekalamitku a trochou vazelíny tiahla na karburátor a čo ide k páčke čo radíš vpred a vzad...Ak by si chcel byť puntičkár, vyšrobuj sviečku a daj tam pár kvapiek oleja a trochu potoč motorom na prázdno....

NHuli - Profil | St 6.5.2020 10:19:42

Jak provadite prosim zazimovani motoru? Vypoustite z toho benzin nebo nechavate, kde vsude promazat? Do servisu se mi kvuli tomu nechce. Vymena oleju je mi jasna :). Konkretne Mercury 5hp

NBigFlies - Profil | Po 4.5.2020 8:07:51

cechura09 >> napísal som SZ, tvojej partnerky je mi ľúto, dúfam, že sa uzdraví alebo sa jej aspoň zlepší stav a niektorým ľuďom by sa mali odrezávať ruky.

Ncechura09 - Profil | Po 4.5.2020 8:01:06

BigFlies >> Díky dlouhodobé nemoci své partnerky a odcizení již druhé lodi z Dalešic jsem došel k rozhodnutí nabídnout Hondu 5HP.
Spolehlivý motor, který nastartuje i ženská na první zatažení.
Nikdy v servisu. jen každoroční běžná údržba. Všechny součástky původní, made in Japan.
Jedná se o předcházející model s hranatým deklem, vyráběný v Japonsku.
Poslední 4 roky nebyl na vodě, garážová uloženka.
K motoru externí nádrž, prodlužovací tyč řízení.
Více SZ. jura