Oprava trnu prutu

Zdravím ,chtěl jsem se zeptat jak opravujete trn na prutu ,když už oba díly dosedají k sobě?
Dříve jsem to řešil lehkým přelakováním trnu a nebo jsem trn lehce máznul voskem.......
Je nějaké jiné a lepší řešení?
Autor diskuse: wanman - Profil , 10.9.2017 kaprařina - domací dílna

Specialista - Profil | Čt 10.9.2020 8:08:02

Kachna >> 👍 tak to máš dobrou pomůcku...
Dej pak vědět, jak to dopadlo..

Kachna - Profil | Čt 10.9.2020 8:06:03

Specialista >> jinak to jsem udělal s tím prvním, co je na fotu. Očistil, zdrsnil a v kolotoči, co mám na vyvazování nalepil, aby byl správně rovně.

Kachna - Profil | Čt 10.9.2020 7:57:37

Specialista >> spro dutch royalty z výprodeje za litr

Specialista - Profil | Čt 10.9.2020 7:39:35

Kachna >> jak se jmenuje ten prut? Resp. jeho cena?
Podle mě je největší problém mezera mezi trnem a blankem. Když ho budeš chtít použít znovu, ten trn, ten vyplňující epox by to měl udržet. Já se pak snažím vnitřek prutu i trn v místě budoucího spoje hodne zdrsnit, klidně vryp něčím tenkým spičatým, do toho když se vpije ten epox, tak to už nikdy nevylítne

Kachna - Profil | Čt 10.9.2020 7:33:21

Specialista >> Měli to nestejnoměrně nalepené. Někde lepidlo chybělo úplně.

Specialista - Profil | Čt 10.9.2020 7:17:28

kaprus >> to podchlazení nemusí být špatný nápad, ale nevím, jak to potom může být křehké. Jak jsem psal, tohle nejsou případy, kdy nahřívám. Jako vždycky jsem u toho trnul, jak to dopadne, když 'mlátím' prutem do země nakonec poměrně velkou energií. S nikým jsem to nekonzultoval, ale zatím to vyšlo.
Když to má 'dokřiva', je pravděpodobné, že uvnitř to je excentrický, může tam být štěrbina, na jedné straně míň lepidla, určitě zbytečně velký rozdíl mezi vnějším průměrem spojky a vnitřním průměrem blanku, ale hlavně, na prvním prutu se to stalo svévolně.. Jako fakt bych nechtěl, aby si někdo díky mně dojebal prut, to nee. Ale ono to snese překvapivě hodně v tomto směru. A tady bych tipnul úspěch.
Já bych si hlavně udělal jinou trnovou spojku, když tahle půjde ven. Aby byla víc natěsno. Ale třeba si to doladí s tou původní

Kachna - Profil | Čt 10.9.2020 6:01:13

kaprus >> Ano, před tím byli křivý stejně. U prutu, který leží ve vidličkách jsem páteř neřešil, ale mrknu na to.

kaprus - Profil | Čt 10.9.2020 5:47:52

Kachna >> a to sis všiml že máš křivý prut až sis ten druhý narovnal?😀
Z praxe sem si všiml že většinou pokud je prut křivý bývá i blbě vyvazany v páteři. Když ho slozis podle páteře tak se srovná. Párkrát sem to tak viděl. Takže může pomoct převazat díl. Zkus jestli není místo kde to sedí pěkně a pak zkus najít páteř.
Nebo jak už sem psal, pokud se to extrémně podchladi měla by tam vzniknout vůle sama od sebe, nebo aspoň snaha se povolit.

kaprus - Profil | Čt 10.9.2020 5:39:32

Specialista >> tak do toho bych si nešel páč když je to aspoň trochu dobře slepené tak to ven nemůže jít nikdy. Možná celé podchladit a pak Blank rychle prohřát ale ne moc a tím si pomoct. No když se daří tak palec nahoru.
Ale nahřívat aby se epox povolil nikdy!!! Už u špičkového očka u tenčích špiček to skoro zdárně nejde, nebo je to risk.

Kachna - Profil | Čt 10.9.2020 5:35:58

Specialista >> Děkuji za radu, zkusím vyklepat.

Specialista - Profil | St 9.9.2020 23:15:47

Kachna >> tohle jsem zatím dělal 2x.. Zatím to vyšlo, ale...
Zkrátka prut (spodní díl) otočím kolmo trnem dolů a ťukám do země - koberce. Není-li, vypolstrovat. Zvyšuji intenzitu, dokud se trn 'neutrhne'.
No a pak čistíš trn, smirk, vnitřek spodního dílu, pilník na řetězy pil nebo také smirk.
Nakonec lepení, dvousložkový epox vyplňující, tedy takový, který schnutím neztrácí objem..
Já se nahřívat uhlík bojím, přeženeš to jen jednou. Ale určitě by to taky mohlo jít.. Ale to chce praxi a cit.
Při tom svislém klepání mi to lepení trnu přijde jako nejslabší místo, co musí povolit jako první.

Kachna - Profil | Út 8.9.2020 20:25:12

Oživím trochu tuto otázku otázkou.
Potřeboval bych poradit, jak vytáhnu trnovou spojku.
Na jednom prutu se mi uvolnil trn, tak jsem ho očistil a znovu nalepil. U vody jsem zjistil, že druhý "originálně" zalepený prut je oproti opravenému křivý jaxvině.
Napadlo mě vyhřátí, ale nechci poškodit trn a ani lak na niti.
Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Předem děkuji za celý kolektiv 😉

jirisyky - Profil | Čt 21.9.2017 19:23:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

wanman >> super!

wanman - Profil | St 20.9.2017 12:55:01

jak jsem slíbil - dávám sem fotky děličky před a po použití grafitového speje

wanman - Profil | Ne 10.9.2017 14:21:31

jirisyky >> díky za tip už jsem si ho objednal a dám vědět jak to funguje

jirisyky - Profil | Ne 10.9.2017 13:29:45 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

hadalicek - Profil | Ne 10.9.2017 13:10:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

wanman - >> kontaktuj tohoto pána http://www.luborzeleny.cz/opravy-rybarskych-prutu-s​tr-3-1-3-2.html
osobní zkušenost velice dobrá...

Pstruh27 - Profil | Ne 10.9.2017 12:43:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

wanman - >> vtedy je najlepšie skrátiť "samicu" o cca 0,5 cm až 1cm.....

TOMÜ - Profil | Ne 10.9.2017 11:35:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Výměna trnu za nový :-). Není na tom co řešit. Zdar !