Úmyslné poškození ryb!

Může mi někdo vysvětlit, jak může být někdo tak blbý a označit si rybu, kterou chytne, tím, že ji úmyslně poškodí a zastřihne jí kus zadní ploutve? Proč to ti lidi dělají? Vaše názory si rád vyslechnu, hlavně od pánů kaprařů, protože zrovna u větších kaprů se tohle stává, jak koukám na vaše fota, dost často. Jde tomu vůbec nějak zabránit?
Autor diskuse: 1Mara - Profil , 5.11.2016 kaprařina - ostatní

Kde je pravda?

A) Kaprům se zastrihavajì ocasní ploutve kvůli identifikaci29%

B) Mají to od pletenek a podběraků66%

C) Mají to od přírody 5%

Od 5.11.2016 hlasovalo 82 čtenářů.

100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

N1Mara - Profil | Po 28.11.2016 20:24:19

Všem moc díky za reakce a zápisy do diskuse, odpověď je pro mě tedy nadále 50 na 50. No, nevadí.
Takže to tu zamykám a ještě jednou všem co psali k tématu moc díky . :-)

    NHariwake - Profil | Po 28.11.2016 18:02:29

    u x a >> Nejvíce poškozují ryby rybáři, kteří se chovají k rybám jako prasata. A je jedno zda jde o pouštěče nebo lovce. I takový lovec může rybu pouštět ať už podměrečnou nebo po touze chytnou na pekáček daleko větší než se povedla. Nebo pustí rybu, protože je velká a už by smrděla at... Ale tihle rybáři u sebe nemají jistě podložku, kyblík s vodou atd. a hrozí daleko větší poškození ryb než u nějakých kaprařů, kteří si rádoby říkají ChaP.

      NHariwake - Profil | Po 28.11.2016 17:56:31

      Pr3v1t3k >> Bylo to pouze zamyšlení. Pokud bych se vrátil o pár stovek let zpět, tak by možná v dnešní době byla úchylka vše. A jistě jde celkem jednoduše nalézt v jiných kategoriích než kapraření daleko horší zacházení s rybami. Takové závody v různých rybolovných technikách nejsou zrovna to pravé ořechové. Bohužel doba je jinde a co jiné generace můžou považovat dnes za uchylku nebo odchylku smýšlení, dnešní mladé generace. Jiní považují za normální a běžnou záležitost, která je ve vyspělé společnosti považována daleko delší dobu za běžnou záležitost. Bohužel ještě i 25 let po revoluci od totalitního režimu mají někteří omezenou mysl a předávají ji na mladší generace.

      Jen by mě zajímalo jakou bolest může ryba při šetrném zacházení zaznamenat, když nemá šedou kůru mozkovou. A jestli není větší uchylka naprat do saku 50kg bílé ryby a pak ji pustit atd...

        Nu x a - Profil | Po 28.11.2016 14:12:54

        chtělo by to opravdu tady zavřít,výsledek a celkové shrnutí diskuze je takové že nejvíce poškouzují ryby pouštěčí a navíc úmyslně...

          NVojc29 - Profil | Po 28.11.2016 14:08:50

          1Mara >> No konečně dobrý nápad :) Jak tak koukám tak by bylo potřeba zavřít celý mrk protože ten člověk leze snad do každého vlákna. Smutné fakt.

            NPr3v1t3k - Profil | Po 28.11.2016 11:04:40

            1Mara >> Zavři, stejně už tu všehomíra zachránili...

              N1Mara - Profil | Po 28.11.2016 10:54:21

              Já to tady zavřu a bude to 😀

                NPr3v1t3k - Profil | Po 28.11.2016 10:33:19

                Hariwake >> Konečně to někdo začal pojmenovávat. Je to úchylka, je to úchylka od přírody a smyslu lovu jako takového...

                  Neregent - Profil | Po 28.11.2016 7:58:00

                  Lee-Haney >> Lépe bych to nenapsal.

                    Ncormoraan - Profil | Po 28.11.2016 7:35:04

                    Kdybyste tomu kaprovi raději fikli hlavu než kus ploutve, uděláte vodě službu a Mára bude moct v klidu spát..:-))

                      NLee-Haney - Profil | Po 28.11.2016 6:29:02

                      Maxi Sob >> historie na mrku mě naučila že některým lidem je zbytečné něco vysvětlovat. Navíc jsi si odpověděl sám ve své první reakci na mě v poslední větě. Ano dej se k myslivcům ti totiž nemají důvod řešit hovadiny typu ChaP, protože pro ně lovená zvěř není věc na x použití a nebaví se tím že by seděli na posedu a bavili se lovem uspávacími šipkami.
                      Mohl bych ti tady napsat sáhodlouhé vypravění jak si třeba představuju já ochranu ryb, místo nesmyslů v podobě horních mír a přikazování ChaP.Ale není důvod psát něco co bylo vyřknuto xkrát. A že bych za to loboval u svazu? Taky ne, to by měli jiní ti co mají plné huby ochrany ryb, jenomže jejich ochrana spočívá jen v tom, že nechcou aby jim někdo odnesl hračku, nebo jak s oblibou píší lidé o kaprech na soukromácích- jejich prodejnou d.vku. Pro ně je to ryba kamarád- co dodat. I kamarádi si sem tam vjedou do vlasů a natrhnou si hubu. :)

                        NMaxi Sob - Profil | Ne 27.11.2016 18:43:52

                        Poušťák >> :-(( 😖

                          NPoušťák - Profil | Ne 27.11.2016 18:37:37

                          Maxi Sob >> bohužel..o)))

                            NMaxi Sob - Profil | Ne 27.11.2016 18:37:05

                            Poušťák >> Další co nerozumí psanému textu 😉

                              NPoušťák - Profil | Ne 27.11.2016 18:35:28

                              Lee-Haney >> no tak teď jsi se fakt vyznamenal...o))))))

                                NMaxi Sob - Profil | Ne 27.11.2016 18:31:47

                                viceroy >> Toto už mám dávno vyřešené myslím že ke své spokojenosti :-)

                                  NMaxi Sob - Profil | Ne 27.11.2016 18:26:28

                                  Lee-Haney >> Vyloženě píšeš a přitom realita je taková že tihle lidé nedělají u vody nejmíň škody tím myslím rybám ,tak jsou dvě možnosti buď sem nechápavej nebo si to blbě napsal tak mi to vysvětli polopaticky Děkuji.

                                    Nviceroy - Profil | Ne 27.11.2016 18:03:30

                                    Maxi Sob >> minimalne ti odpadne starost resit v hlave CH A P ...... :-)

                                      NLee-Haney - Profil | Ne 27.11.2016 18:03:02

                                      Maxi Sob >> když nerozumíš psanému textu, tak se k němu nevyjadřuj. Děkuji.

                                        NMaxi Sob - Profil | Ne 27.11.2016 17:58:38

                                        Lee-Haney >> Tý jó to je teda velká pravda že ten kdo rybu zabije ji ublíží miň než ten kdo ji pustí ??? Lepší mrtvá ryba než živá s dírkou v tlamce po háčku protože byla v podložce a chudák musí ten neskutečně obrovskej stres přežít v řece nebo rybníku když to tady čtu tak asi skončím s rybařinou a dám se k myslivcům tam se takový hovadiny nemusejí řešit a budu mít klidný spaní

                                          NLee-Haney - Profil | Ne 27.11.2016 17:46:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                          Proč nepřiznat že rybám nejvíce ubližují ti co je chcou chytat a pouštět. Smutný paradox, ale realita. Donedávna jsem nadával na rybáře kteři došli k vodě, chytli rybu, zasakovali a šli domů. Mnozí by je nazvali masařem co dolezl doplnit mražák. To samé jsem si říkal já. Proč vůbec provozují takový lov když jsou na něm třeba deset minut a jdou domů. A přitom realita je taková že tihle lidé nadělají u vody nejmíň škody, tím myslím rybám. Před x rokama jsem začal chytat na háčky bez protihrotu, aby měla ryba víc šancí a taky že se mi je lépe vyhakovalo u břehu ve vodě. No kdyby jste viděli co se mi párkrát povedlo tím háčkem udělat za sekanec rybě tak mi bylo do breku. Ten kapr vypadal jako kdyby mu někdo rozsekl hlavu sekerou. Dopředu říkám že nejsem rybář co by zasekával stylem švihu s pěti krokama do zadu a taky rybu zdolávám jemně, ale párkrát se mi tohle povedlo a nebyl to příjemný pohled. Nevím zda by se to stalo i s háčkem s protihrotem, ale mám podezření že háčky bez protihrotu umí ošklivě rozseknout.
                                          Počítám že i ta pletenka umí podobné nešvary na ploutvích. Každá legrace něco stojí a svést všechny negace na důchodce a ,,masaře" je nejjednoduší způsob jak omluvit svoje chyby …

                                            NPetr12 - Profil | Ne 27.11.2016 12:22:52

                                            Pr3v1t3k >> gratuluji, právě jsi mne ujistil, ze jsi to ty.

                                              Nkritik - Profil | So 26.11.2016 16:48:47

                                              1Mara >> Maličko jsi to asi nepochopil....Na mojí fotce je právě zranění, o kterém se domnívám,, že ho úmyslně způsobil jako značku nějakej debil..Podezřele symetrický.
                                              Jinak obrázek opravdu hezkej, to tedy joo :))

                                                NHariwake - Profil | So 26.11.2016 13:41:31

                                                1Mara >> Někdy, když dojde k bakteriálnímu rozpadu ploutví, částí ploutví a ryba se z toho dostane. vypadají ploutve všelijak. Někdy se hojí dlouho, jindy zase dokážou dorůst atd...

                                                  N1Mara - Profil | So 26.11.2016 13:35:36

                                                  Hariwake >> Tak z tady té fotky bych věřil, že tohle udělá pletenka, že se dostane mezi paprsky a rozřízne je , díky za foto .-)

                                                    N1Mara - Profil | So 26.11.2016 13:34:03

                                                    drvoštěp >> :-)))) Tak ho prodej a 20% je mých za snahu .-)))

                                                      NHariwake - Profil | So 26.11.2016 13:33:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                      1Mara >> Proč by jsi to dělal? A proč tímto reaguješ na mě. Já ohledně ocasů zkušenosti nemám. Ale snad bych našel fotku řízlého kapra pletenkou. Mě se to zatím osobně nestalo, ale není všem dnům konec. Možná ten 1m olověnky má smysl i když někdy si myslím, že je tam v určitých situacích zbytečný. Nakonec z téhle diskuze vyplývá, že lovit ryby pro radost znamená i rybám ubližovat. A proto čím více nad tím přemýšlím je tenhle způsob lovu chyť a pust trochu úchylka. Jistě málokdo se pochlubí tím, že nějakou rybu zkur..vil, ryba mu spadla, že ji vozil půlhodiny na člunu, atd...Ale děje se to denně a běžně a na fotkách či videích to jistě nikdo prezentovat nebude.

                                                        Ndrvoštěp - Profil | So 26.11.2016 13:28:45

                                                        1Mara >> Koupím Tvůj obrázek kapra.Mám na něj kupce ;)))

                                                          NJirka37 - Profil | So 26.11.2016 13:05:13

                                                          Myslim si ze neni mozne aby se kaprovi urizla ploutev o pletenku . Nejake odreni to ano ale na uriznuti tam neni ta potrebny tlak na ploutev , proste to sklouzne . Jedine ze by se pletenka smyckou omotala kolem ploutve , ale to si ani nedovedu predstavit . Co se tyce podberaku tak ten je neco jineho , jednou po podbrani vetsiho amura s clunu se jaksi pretocil , vyrazil a utrhl si pulku ocasni ploutve . Bylo to dost nechutny .

                                                            N1Mara - Profil | So 26.11.2016 13:02:50

                                                            Hariwake >> Vy mě fakt naserete a já si 23 prosince vezmu pletenku a až jsi půjdu pro kapra na baštu , tak mu tou pletenkou schválně zkusím uříznout ocas a jsem zvědavý, jestli to půjde .

                                                              N1Mara - Profil | So 26.11.2016 13:01:35

                                                              kritik >> Jako aby jsme si rozuměli, jak si to uřízne ten kapr do rohu ? pochopím, když bude mít potrhané paprsky , ale jak si to do vinglke utrhne ? a co fedraři co chytají taky na šnůry a ještě slabší , tam přeci 5 až 10kg. kapr má taky sílu a jde normálně vyndat .-)

                                                                NHariwake - Profil | So 26.11.2016 12:54:53

                                                                1Mara >> Jen konstatuji, kdyby někdo takového kapra chytnul, aby se nedivil. :-)

                                                                  N1Mara - Profil | So 26.11.2016 12:51:41

                                                                  kritik >> Sakra , ale jak si to udělá, když pletenka je vodorovně a on to má svisle ? .-(

                                                                    Nkritik - Profil | So 26.11.2016 12:44:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                    1Mara >> Dneska většina kaprařů za rybou vyjíždí na gumáku a zdolává jí na volné vodě. Kapr táhne směrem dolů a logicky ocasem mastí do kmenu. A pokud je tam pletenka střihne si ploutve jako podle nůžek, tomu věř. To samé při následné manipulaci, jak již mnohokrát bylo zmíněno.
                                                                    Veškerá zranění, se kterými jsem se kdy setkal byla způsobena právě takto...Jednou jedinkrát jsem byl na pochybách, viz foto.

                                                                      N1Mara - Profil | So 26.11.2016 12:34:00

                                                                      Hariwake >> Připadáš si důležitý ?

                                                                        NHariwake - Profil | So 26.11.2016 12:15:46

                                                                        Já jsem letos ustřihl asi 300 kaprům prsní ploutev, abych je na rok poznal. Někteří ji mají stříhanou na levo a někteří na pravo. Kdyby někdo tohoto kapra chytnul prosím o vrácení. Děkuji

                                                                          N1Mara - Profil | So 26.11.2016 10:53:38

                                                                          Kondrakar >> Tak pochopím roztřepí paprsek ploutve, ale uříznout to si fakt nedovedu představit .

                                                                            NKondrakar - Profil | So 26.11.2016 10:50:50

                                                                            1Mara >> Jestli pletenkou, tak akorát v tom momentě, kdy se kapr motá u břehu, jančí a plácne (padne) ocasem na napnutou šňůru, která to fikne.

                                                                              NPoušťák - Profil | So 26.11.2016 9:47:12

                                                                              1Mara >> určité procento fakt udělá šnůra,ale 99% je jak píšeš a lidi na březích jsou opravdu hovádka.

                                                                                N1Mara - Profil | So 26.11.2016 9:38:15

                                                                                Poušťák >> To máš pravdu, dle ankety je na vině poškozených ocasních ploutví u velkých kaprů pletenka či podběrák, z kaprařských elit se tu skoro nikdo nevyjádřil a nedodal žádný pádný důkaz toho, že tomu tak doopravdy je a jak se to může stát. Já osobně si to nedovedu představit, jak kapr plave s jeho sílou a řeže si při tom ocasní ploutev. Ale to je jen můj názor a proto tahle diskuse. No zatím to tu ještě nechám, dokavaď se to neudá na pravou míru. Ale , souhlasím, že nějaké malinké a mizivé procento je to poškození díky špatné manipulaci a nešetrném zacházení , ale dle toho jak ty fota kolikrát vypadaj, tak prostě alespoň u mě opět převládá pocit, že to určitá sorta idiotů prostě dělají úmyslně. nakonec čtvrtina lidí si to myslí taky .-)

                                                                                  NPoušťák - Profil | So 26.11.2016 9:27:20

                                                                                  vydra Lucky >> já si dělal jen srandu,bo tady se kolikrát řeší už takové píč...oviny,že to bere dech....o))

                                                                                    NRožnovák - Profil | Pá 25.11.2016 23:30:57

                                                                                    Tomais >> si ně přivedl ještě na jednu myšlenku,třeba ty díry jsou opravdu od vyrvaných značek a je to způsobeno tím že dotyčný s úleku co to trči z ryby za fáborek zapátrá v paměti a chybně vyhodnotí smysl poskládaných slov..Zejména druhý odstavec může něktré jedince přinutit k tomu aby značku odstranili a rybu pustili. Kopíruji.

                                                                                    (1) Ulovené ryby v rybářském revíru, které
                                                                                    a)nedosahují nejmenší lovné míry,
                                                                                    b)byly uloveny v době hájení, nebo
                                                                                    c)jsou chráněny podle zvláštních právních předpisů,
                                                                                    musí být šetrně vráceny zpět do rybářského revíru, v němž byly uloveny.

                                                                                    Uloví-li osoba provádějící lov rybu, která je pro vědecké účely opatřena značkou, určí druh ryby, změří její délku a zjistí její hmotnost. Jde-li o rybu uvedenou v § 15 odst. 1, zaznamená tvar, barvu a popřípadě číslo značky a úlovek ryby spolu se zjištěnými údaji ohlásí uživateli rybářského revíru; v hlášení uvede dobu a místo ulovení.
                                                                                    Nejde-li o rybu uvedenou v § 15 odst. 1, zapíše údaje o délce a hmotnosti ryby do povolenky k lovu; zjištěné údaje ohlásí uživateli rybářského revíru, v hlášení uvede dobu a místo ulovení a připojí značku.

                                                                                    Nebo tato diskuze už trvá moc dlouho a upadl jsem do zajetí konspiračních teorií :-))

                                                                                      NRožnovák - Profil | Pá 25.11.2016 22:57:35

                                                                                      Tomais >> ale můžem,ale znáš to není značka jako značka :-)

                                                                                        NTomais - Profil | Pá 25.11.2016 22:49:22

                                                                                        Rožnovák >> Proč tak složitě?copak vy si nemůžete nechat mírovou rybu se značkou?

                                                                                          Nvydra Lucky - Profil | Pá 25.11.2016 22:49:08

                                                                                          Rožnovák >> Podepisuji.

                                                                                            NRožnovák - Profil | Pá 25.11.2016 22:46:32

                                                                                            vydra Lucky >> nabídl si mi hádanku, já nabízím logické rozluštění nic víc v tom nehledej :-). A není o to jen o důchodcích, řezničina se pěstuje napříč celým společenským a věkovým spektrem .

                                                                                              Nvydra Lucky - Profil | Pá 25.11.2016 22:41:25

                                                                                              Rožnovák >> Trochu na dlouhé lokty, ne ? Proč ne rovnou a hned, poraněná ryba, no a co ? Přijde mi to jako ne moc dobrý špionážní seriál s překombinovanou zápletkou. Nepřeceňujete ty naše kluky důchodce ? Chci rybu, vezmu rybu. A šmytec. Na to nemusím být ani důchodce.... A co třeba kormorán nebo volavks ? Taky dělaj pēkný díry.

                                                                                                NRožnovák - Profil | Pá 25.11.2016 22:17:11

                                                                                                vydra Lucky >> chytnou se značkou, značku vytáhnou a rybu pustí, příště když ji chytí moho zmasit.Kdyby byla díra od vyrvané značky čerstvá bylo by to nápadné.

                                                                                                  Nvydra Lucky - Profil | Pá 25.11.2016 22:06:58

                                                                                                  Poušťák >> Fakt jsem v koncích... Chytají se ryby s dírou od značek, co jim důchodci vyrvou, aby je mohli zmasit. To nedám.

                                                                                                    NPoušťák - Profil | Pá 25.11.2016 20:54:39

                                                                                                    vydra Lucky >> zaber,třeba pochopíš...o)

                                                                                                      Nvydra Lucky - Profil | Pá 25.11.2016 20:49:25

                                                                                                      Poušťák >> A to jako zmasej tu značku a rybu pustí ? Divné ....

                                                                                                        N1Mara - Profil | Pá 25.11.2016 20:47:55

                                                                                                        Poušťák >> :-)))))

                                                                                                          NPoušťák - Profil | Pá 25.11.2016 20:46:18

                                                                                                          Mascom >> to mají od toho,jak jim vytrhávaj ty značky důchodci aby je mohli zmasit...o)))

                                                                                                            NMascom - Profil | Pá 25.11.2016 20:19:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                            - 25.11.2016 19:35:46 >> omlouvám se,že jsem uhnul od tématu....
                                                                                                            A když už,tak dám i svůj názor k úmyslnému poškozování ryb a tím si myslím,že jsou i značky,které
                                                                                                            rybám přiděluje i samotný svaz,hodně jsem se s tím setkal na D15,kdy kapříci měli vyhnilé díry od značek zapíchnutých ve hřbetu.

                                                                                                              NMascom - Profil | Pá 25.11.2016 19:35:46

                                                                                                              hraji >> tak třeba jeden příklad z jedné MO....hospodář + kamarádi mají všichni svoje rybníky ...proč ne..ale jak to nakonec dopadlo ...prodával svoje ryby MO které se potom vysadí
                                                                                                              do revírů super... akorát se to dělo pouze papírově a věřím,že to není jen tato MO

                                                                                                                NPr3v1t3k - Profil | Pá 25.11.2016 11:33:17

                                                                                                                C@rpSt4r >> Sumcaři tak debilní nejsou, tolik kolem sebe neplácaj, když je někdo upozorní, že jsou odtrženi od reality, přírody a smyslu lovu vůbec...

                                                                                                                  NC@rpSt4r - Profil | Pá 25.11.2016 11:30:46

                                                                                                                  Pr3v1t3k >> dobre takze sumcari jsou taky de*ilni jako kaprari..budem pokracovat...co poskozene stiky a obecne dravci? Za to muze kdo? No a co pak treba nekolik karasu co jsem chytl poskozenych? :) taky kaprari a sumcari? :)

                                                                                                                    NPr3v1t3k - Profil | Pá 25.11.2016 11:30:19

                                                                                                                    C@rpSt4r >> Proč se vlastně bereš tak vážně?

                                                                                                                      NPr3v1t3k - Profil | Pá 25.11.2016 11:27:56

                                                                                                                      C@rpSt4r >> Ne, to hodím na sumcaře...

                                                                                                                        NC@rpSt4r - Profil | Pá 25.11.2016 11:27:10

                                                                                                                        Pr3v1t3k >> a proc se chytaji i jine druhy ryb ktere jsou poskozeny...napriklad ten sumik co tu byl atd.? To hodis taky na kaprare? :)