MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK.cz - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Výber prútov na jemnejší lov kapra

Zdravim... chcel by som niaky jemnejši kaprovy prut 2-2.5lbs a neviem ktorý či ten ktorý je novší ale trošku tvrdší 2,5lbs http://www.rsp-fishing.cz/akce-pruty-dragon/kaprove/prut-mystery-xt-pro-carp-3-60m-2-5-lbs-vyp alebo tento čo je starší ale zato jemnejší http://www.rsp-fishing.cz/akce-pruty-dragon/kaprove/prut-mystery-specialist-carp-3-60-2-lbs-vyp chcel by som si kupiť dva osadene budu asi okumow lb 50...chytať budem menšie jazerá a hadzať max 70m ale najčastejšie tak 30-40m...a kapriky budem chytat asi nasadaky tak asi 45-65cm dakujem za odpovede Filip :))

Autor diskuse: Tuski ®
Zařazeno do: kaprařina - náčiní, doplňky, 11.5.2013

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N Cronicle - ® Út 23.7.2013 15:58:53
Ja mám http://coarse.greysfishing.com/en-gb/products/rods/​prodigy-tx-rods/prodigy-tx-specimen/ 12ft 1,75lb dvojdiel a som nadmieru spokojný..
N marmyš - ® Út 23.7.2013 12:01:53
Slaneček >> Je nás víc,co tak lovíme.Pokud hážu 15 metrů daleko(na řece), tak nepotřebuji metrovou rukojeť.
N Slaneček - ® Út 23.7.2013 11:03:35
marmyš >> Já taky s tebou souhlasím, taky mám na kaprařinu vláčák a 10g krmítko + krmení dohodím tam kam potřebuji a zdolávačka žůžo..
N marmyš - ® Út 23.7.2013 4:09:37
Tuski >> Používám většinou zátěž(fídroví košík) 20 gramů. Kdybych ti to dal do ruky a ty si zkusil nahodit,tak změníš názor.Pokud jde o pruty,tak mi chybí jeden a bude jich 30,takže na výbavě nešetřím.Jen nepodléhám reklamě.
N Tuski - ® Po 22.7.2013 23:32:35
marmyš >> To mi pride trošku barbarske :D
N marmyš - ® Po 22.7.2013 23:27:33
Tuski >> Na takové chytání mám vláčáky,3 metry-dvoudílné.
N Tuski - ® Po 22.7.2013 23:20:03
Tak na tie dragony som sa vykašlal a objednal som si http://www.tropicliberec.cz/kaprove-delene/prut-pel​zer-contact-kork-12ft-2-5lb-akce-1-1 tie sa mi pačia viac a maju pekny korkový grip.. zajtra mi dojdu tak napišem dojmi :)
N roman - ® Po 22.7.2013 19:14:54
Slaneček >> hádej můžeš 2x ooo))))))) ona je jedna věc zátěž na hody za obzor neobzor, a druhá věc je zdolávání fišky..třeba k tomu někdy dospěješ......
N Slaneček - ® Po 22.7.2013 12:48:51
roman >> těch 20+ si myslel kg nebo cm?:D
N roman - ® Ne 14.7.2013 22:06:49
Už pár let mám Sportexy 2.15lb a neměnil bych. Sice to není na náhozy za obzor ale zdolávání neskutečné...i carpa 20+....foto je ze zdolávání ryby podstatně menších proporcí...
N Hawk123 - ® Ne 14.7.2013 21:57:10
Já mám jak 2 lbs kaprák (ten mystery) tak (extra) heavy feeder. Ohýbají se subjektivně asi tak stejně. Ani jeden se mi neosvědčil na chytání nakrátko do bordelu, protože s kaprem kolem 6-7 kilo už nemají zastavovací sílu. Na volné vodě by oba byly v pořádku, ale tam zase s nima prohraju protože nehodím tak kam potřebuju - k ostrůvku s rákosím, na nějakou zvedlou lavici s mělčinou apod, totiž pokud jsou dál než těch 60-70 metrů. Čili pokud nejsou vázky a házím tak do 60-70 m, tak je to podle mě úplně jedno co použiju a pokud jsou vázky nebo potřebuju házet dál tak nemá cenu dělat kompromisy. Já i s kaprákem chytám s krmítkama, takže je to nakonec jedno. Tenhle spor už tu byl několikrát a je pořád stejně hloupej. Mě trvalo dost dlouho než jsem si pořídil dedikovaný náčiní, ale v určitejch situacích ho nic neahradí.
N ctvrtmile - ® Ne 14.7.2013 20:35:45
Slaneček >> špica se ti poláme(PetrJ-eban)....
N Vimpy - ® Pá 12.7.2013 23:15:34
Slaneček >> Mas tam napisane... když vím že jdu na kapra,vezmusi kaprák, když si chci zachytat menší ryby vezmu si feeder..
Z toho nie je jasne ze je to heavy... na mensie ryby s heavy idem na Dunaj... Ked idem na stojak na mensie ryby beriem, light pripadne medium... a tam sa ta plotica chova urcite inak ako na 2,5lb kaprovom prute. To je cele :)
N Slaneček - ® Pá 12.7.2013 23:11:57
Vimpy >> bavíme se o rozdíle H feederu a 2lb prutu...myslíš že je mezi tím rozdíl? to heavíčko se ti taky moc neohne jen špica..
N Vimpy - ® Pá 12.7.2013 23:07:21
Slaneček >> Tu ploticu co si uzijes na 2,5lb kapraku by som rad videl...
N Slaneček - ® Pá 12.7.2013 22:31:21
Bundik_ova >> To já mám feeder, ale tohle mě nikdy nenapadlo..když vím že jdu na kapra,vezmusi kaprák, když si chci zachytat menší ryby vezmu si feeder..já uvažuju o tom, že bych koupil ten prut 2,5lb a užiju si jak kapra, tak plotici..i když na feeder si plotici užiju více..
N Bundik_ova - ® Pá 12.7.2013 21:43:31
Slaneček >> No to mas tezke ... co ty vidis jako nevyhodu ja beru jako vyhodu. Nasadis na heavy/medium feeder tvrdou spicku a policajta a mas light kaprak. Bez toho poldy mas s tvrdou spickou skoro matchku, akorat dost tezkou. Das jemnou spicku a mas citlivy feeder. Pripadne nasadis spicku 1/2 oz a nahodis i patera s par broky na fousu cca 15m a chytas klidne silnym heavickem par metru u brehu bez toho, aby jsi delal ramus. A nenahazujes pritom tvrdym blankem, ale tech par gramu ti nahodi i samotna vhodna spicka. A furt mas moznost diky silnemu blanku vytahnout peknou rybu. A nebo proste vemes normalne tezke krmitko, spicka se povoli a nahazujes blankem. A stale pouzivas 1 blank + menis jen spicky. Hodne veci asi dokazes i s kaprakem, ale tam mas danou gramaz blanku a nemas moznost ovlivnit pruznost vrsku prutu. Tohle je vec, co se mi na feederu moc libi. Je to takova stavebnice - blank + spicky podle ucelu. Ale je dost mozne, ze dost nadrzuji feederu ;-) Kaprarina me nejak nebere.
N Vendys 65 - ® Pá 12.7.2013 20:09:25
Ahoj,vlastním od firmy DRAGON dva páry kaprových prutů a jsem snima spokojený,tak si myslím,že je to dobrá volba,
N Slaneček - ® Pá 12.7.2013 16:04:28
Bundik_ova >>No jo, ale u feederu musíš měnit špice podle vzdálenosti..za to z kaprákem záleží jen na mě kam to hodím..A omezuje mě jen vrhací zátěž toho prutu,přitom u feederu mě omezuje vrhačka prutu, tak i měkkost špice..
N Petr.J - ® Pá 12.7.2013 10:05:57
Slaneček >> Slanečku, koukám, že jsi nečetl zase až tak úplně dobře, on totiž ten magor tvrdil, že tím způsobem chytám já. Pochop, že se od nějakáho vokurky nenechám urážet a proto jsem mu vracel stejnym dílem. S hádánim začal on. Já psal jenom to, že prut 2 lb je to samé co medium feder, pouze u 2 lb prutu se nebudou lámat špičky.
N Bundik_ova - ® Pá 12.7.2013 9:07:28
Hawk123 >> Mas pravdu, ale Gabor a snad i MM chyta s heavyckama, jenz maji o dost vetsi ocka na spicce, nez standardni spicky (treba od Shimana). Vetsina heavy feederu od SPRO i Daiwy, resp. jejich spicek, co jsem videl v obchode maji koncova ocka temer stejne velka, jako kaprak v odpovidajici librazi. Feeder i kaprak jsou 2 ruzne pruty a i se stejnym blankem jsou urceny na trochu jiny styl chytani. Zalezi na tom kde, jak daleko a ktere ryby chytas. Nekdy muze byt feeder lepsi (blize u brehu), nekdy je lepsi kaprak (chytani na dalku). Nedavno jsem si koupil novy feeder Milo Demios, jde o MH prut a prvni vec co jsem dokupoval byly SPRO spicky s velkymi ocky, protoze to na nich lita mnohem dal, resp. nahazovani s tezkymi krmitky je mnohem prijemnejsi (porovnavam 2 spicky s priblizne stejnym "oz"). Takze pouzivam 1 blank a 6 spicek. Podle situace. Tohle s 1 kaprakem nikdy nedas.
N ctvrtmile - ® Pá 12.7.2013 9:02:43
Slaneček >> už jsem na to zapoměl,ale tak to tady chodí....
N Hawk123 - ® Pá 12.7.2013 8:49:55
Ono záleží nejvíc na tom kde. Tady jsou diskuze kde by chtěli výtečníci furt zastavovat 13 kilový kapry v proudu na feederu a podobně - viz jedna nedávná.

Ten mystery XT mám pro zábavu, na místě kde nejdou vázky je na něj pěkné chytání, jen jsem si zkrátil a zařízl rukojet´. Co se feederu týká - pokud má očka kterejma projde šokovka, tak ano, ale pokud jí tam nedáš budeš hodně limitovanej v tom co jsi schopen na stojáku odhodit do dálky. Podívej se na ty videa od Dome Gabora nebo MM kde chytá kapry na feeder.

Jakmile sou ve vodě vázky, obzvlášt´u těch říčnáků, tak se totálně měněj pravidla hry - v současnosti chytám v bordelu na 0.40 vlasec +Grauvell barbel specialist 2,5 lbs a slammer abych měl jakousi důvěru v to, že ty ryby budu spolehlivě tahat.
N Bundik_ova - ® Pá 12.7.2013 7:54:44
Slaneček >> Myslim ze jsi to 100% trefil. S tvrdou spickou to lita o dost dal, zvlast pri vyssi gramazi krmitek. Uz tady je poznat rozdil mezi kaprakem a feederem se stejnym blankem, na kapraku mas jen "1 spicku a 1 blank" a k te musis volit optimalni odhozovou vahu sestavy. Na feederu si mj. i podle spicky volis vahu krmitek a naopak, aby to ladilo (samozrejme prihlizis i k light/medium/heavy blanku, vzdalenosti, vetru, proudu, ...). Kdyz nalozim na mekkou spicku plne tezke krmitko, tak to pri nahozu nepekne vrze a jde poznat, ze kmen dostava dost na prdel. S tvrdou spickou to je v tomto pripade mnohem lepsi. A dalsi veci v ktere vidim rozdil mezi kaprakem a feederem se stejnym blankem je pocet ocek. Feederove pruty jich maji o dost vice, vlasec lepe kopiruje blank, muzes tedy chytat s nizsim prumerem kmene. Na druhou stranu jsou ocka mnohem mensi, takze pri nahazovani se vlasec vice brzdi a tak se stejnym kaprovym blankem asi nahodis dal. Tod me zkusenosti.
N Paranoidní Schizofre - ® Pá 12.7.2013 6:29:41
na kapry do 70cm bohatě stačí plavačka na odhoz 5-25g, nebo medium feeder, kmen 0,18-0,23, forpas 0,14-0,16.......
výhoda je prostá, čím jemnější náčiní, tím jemnější sestavu můžeš v použít....oproti tomu jemnější kaprák 2-2,5lbs je pořád ještě ráhno....
N Slaneček - ® Pá 12.7.2013 0:13:16
ctvrtmile >> On si úplně protiřečí.:D celý vaše komentáře sem četl, a furt říkal jak by si to z feederem užil více jak s prutem 2lb a teď ti napíše že to je stejný.:D ten musle bejt asi hodně zlitej se chtěl jen pohádat on si pořádně nepřečetl to co si mu napsal ty, ty si mu psal že s tou 300g prutem jen krmíš a on jen si na něj chytej..:D
N Slaneček - ® Čt 11.7.2013 23:56:54
Petr.J >> Má pravdu i nemá, sám mám feeder, a z vlastní zkušeností vím, že z tvrdší špičkou dohodím dál..A podlé mého je to tím, jak jde špička z prutem, když tam dáš nějakou 1oz tak v té době kdy ty pouštíš vlasec, špička je stále hodně ohnutá protože je měká a nenarovná se. a když tam dás tvrdší třeba 3oz tak špička se rychleji narovná a tím pádem krmítko lépe lítá, možná je to hloupost, ale já sme to prostě tak cítil..
N Tvrdas 86 - ® Út 14.5.2013 2:23:25
PETLOV >> ahoj jo je to tam krásný místo na chytání má to tam pěkně udělaný
proč se ptáš?
N PETLOV - ® Po 13.5.2013 20:38:41
Tvrdas 86 >> cau neni tohle fotka z D5 pod pavlovem na soukromem pozemku u Gryců ?
N ctvrtmile - ® Po 13.5.2013 15:12:21
Petr.J >> Už jsme se jednou rozloučili,ale ty tu pořád něco řešíš,tak už nepiš,a hlavně se uklidni,panáčku!!!Takže zatím zduř a baldu kuř.....
N Petr.J - ® Po 13.5.2013 11:28:43
ctvrtmile >> Jo to je pravda. Nechápu, proč mě stále vnucuješ to, že chytám na toho tvojeho baldu. Já v životě na takový poleno nechytal. Tady se rozebíralo jestli feeder nebo 2 lb kaprový proutek. Akce toho 2 lb proutku je stejná jako u toho feederu, tak nechápu co řešíš. Mám pocit, že jsi kaprový prut nikdy nedržel v ruce a plácáš hlouposti. Nebo tvoje duševní schopnosti nejsou schopny toto zpracovat a v tom případě nemá cenu to s tebou dále řešit.
N Laci - ® Po 13.5.2013 10:44:21
Tuski - >> mystery 2librove odporucam, mam ich od 2007 velmi prijemne a podarene pruty, nebol ziadny problem mam 3,6m starsiu verziu od XT v zelenej farbe
N Ecofishing - ® Po 13.5.2013 10:03:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
Tuski - >> Ahoj, Mystery XT ve 2 lb má můj rybářský parťák. Už mu na něj přišel kapr 10 kg+ a naprosto v pohodě. Háže s ním olovo 55g co to jde. Měl jsem ho půjčený na 2 dny a zdolal jsem s ním amura kolem 75 cm, fantastický zážitek. S 50 g kapkou jsem 70m sám hravě přehodil a to s 3 lb běžně 100m nehodím. Ten proutek rozhodně doporučuju. Je hodně ostrý na 2 lb, je na něm cítit každý jemný výpad ryby a švihá nad očekávání dobře. Pokud ti nevadí Dragon, už bych o ničem jiném nepřemýšlel. Za ty peníze...
N ctvrtmile - ® Po 13.5.2013 9:37:41
Petr.J >> Jo,jo,máš pravdu,s tebou je to lepší zavčasu ukončit......
N Pstruh27 - ® Po 13.5.2013 9:29:42
Petr.J >> No - je to vec názoru - zadávateľ píše len o kaproch - takže tu by bol na mieste naozaj povedzme ten 2lb kaprový prútik, na druhej strane - pokiaľ bude chytať 45 kapríky s tým feedrom si to užije viac.
Každopádne, s tými 2 alebo 2,5 librovkami sa nemusí báť vyraziť ani na väčšiu vodu a podstatne väčšie ryby. Nie som teda kaprár (mám 3 feedre a odchytám s nimi tak možno 15 vychádzok za rok) ale tu by som sa asi nechal nahovoriť na tie 2 librovky :-)
N Petr.J - ® Ne 12.5.2013 22:33:21
ctvrtmile >> hele baldo, já myslím, že nějak nechápeš co jsem se ti snažil napsat. Jestli chytáš tou baldou, chytej si, já si chytám po svém a tím to asi ukončíme co ty na to.
N ctvrtmile - ® Ne 12.5.2013 21:53:43
Petr.J >> Tuhle baldu nepužívám na chytání,ale na krmení,lítá to z ní až 150 m,ale kdyby jsi seděl naproti......můj názor na to tvé trápení je takový,že je lepší rybu unavit,než ji při záseku baldou utrhnout tlamu,a když ti jde jen o to,aby jsi kapra ulovil,a nedal mu žádnou šanci,je na tobě vidět,že tam chodíš pořát kvůli nim,zkus tam chodit kvůli sobě......

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | kaprařina | náčiní, doplňky ]

Co je nového - kaprařina + obecné
Oznámení - kaprařina
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - kaprařina
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniSLEVA 25% na Greys Prodigy GT3 12ft, 3,5lb

Za 3450
Kaprový prut Greys Prodigy GT3 je třetí generací prvotřídních kaprových prutů Prodigy. Doprava ZDARMA!!!


akce, rybareniBrolly JRC Contact Camou

Za 3899
JRC Contact Camou 60`Oval Brolly - limitovaná edice, doprava ZDARMA!!!


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
CA Worldfishing CA Worldfishing

Specializujeme se na rybářské zájezdy do atraktivních destinací! Cestovní agentura World Fishing se zabývá zprostředkováním rybářských...