Multík na vláčení

Zdravím vás pánové!Používáte někdo na lehčí až střední vláčku multiplikátor?Nedávno jsem viděl testy multíků v časáku Český Rybář a docela se mi zamlouvají.Především od ABU a Daiwy.Pokud někdo máte zkušenosti s tímto typem navijáku dejte vědět.Zajímá mě především jak se s multíkem nahazuje(i menší wobby kolem 4gr.) a jestli to je srovnatelné se smekacími navijáky.Děkuji.
Autor diskuse: David. - Profil , 7.8.2009 dravci - náčiní, doplňky

DÚHAČIK - Profil | Po 17.8.2009 11:54:55

Ja mam aj smekace aj multik a po dvoch sezonach vlacenia s velkymi nastrahami smekac uz citelne hrkoce a konci sa mu pobyt. Multik mam sice prvu sezonu ale manici co ich maju 5 na nich nemenili a neopravovali nic a to vlacia s 40, 60. aj 100 gr nastrahami. Chcem vidit ten smekac po sezone s jerkami alebo s poriadnou rotackou ako bude hrkat. Moj nazor je ze multik je masinka jednoduhsia a je to napriamo a ziadny preklapac a cast ktora je z pohladu opotrebovanosti majslabsi element. Ja som nadmieru spokojny ale na male nastrahy multik smekac nikdy neprekona co do dlzky hodov. Ale zadefinovat treba co je MALA resp. Lehci nastraha.

sabbath - Profil | Po 17.8.2009 10:41:30

pepa-č >> Otázka zněla na lehčí až střední vláčku a proto ta reakce, je to čistě má zkušenost &-))). Multík není pro mne a rybu rovnocenný soupeř, ale pro lov sumců ho vřele doporučuji VELKÝ SUMEC+MULTIPLIKÁTO = ROVNOCENNÉ SOUPEŘENÍ. Opět čistě můj názor, zkušenost.
//Chyť vyfoť a pusť//

Miki 1 - Profil | Po 17.8.2009 9:01:19

Na lehkou vláčku se multík moc nehodí tam smekací navijáky s přehledem vedou.
Pokud s multíkem chceš vláčet tak spíš těžší nástrahy cca 8+ g, s trochou trpělivosti a citu ti to půjde.
Není třeba se toho bát. :-)
Jen bych chtěl ještě dodat, k multíku patří i prut pro multík, s tím ti to učení půjde přeci jen snáz.

pepa-č - Profil | Po 17.8.2009 8:07:42

sabbath >> z čeho usuzuješ, že na multíku rybu vytočíš z vody jako hadr? Proč by to tak mělo být oproti smekáči víc nebo miň?

bado - Profil | Po 17.8.2009 3:06:23

Nie je multik ako multik.
Niektore vedia pracovat s malou nastrahou lepsie ako ine.
Pravda je, ze na naozaj mikro nastrahy je najlepsi klasicky navyjak.

Z multikov su najlepsie na mensie nastrahy:
Daiwa Sol
Shimano Core Mg50
Daiwa Pixy.

Ja mam Shimano Curado, ktore pouzivam na stuky a nemam problem nahadzovat 10cm X-Rapaly alebo 6 cm twistre s 1/8 OZ hlavickou. S tymto multikom so dohodil so spominanou nastrahou v priemere asi o 3 -4 metre dalej ako s klasickym navyjakom.
Vyhoda multiku je presnost hodu.

sabbath - Profil | Po 17.8.2009 2:16:31

David. >> Čauky MRKaři na tento způsob lovu dle mého názoru multiplikátor nepatří, snad by jsi nechtěl tahat rybu jak hadr z vody &-))) . Raději investuj peníze do pořádného přívlačového navi a věř že budeš mít větší radost při zdoláváni ryby v tomto způsobu lovu.…… &-))). Vždyť není nic hezčího, než si při záběru s rybou pohrávat a užít si ten souboj, ryba či rybář. //Chyť vyfoť a pusť//

Piscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:31:41

pepa-č >> nebýt této otázky, tak bych o zmíněném testu nevěděl.
Ano, byl jsem zvědavý, a tak jsem těch pár korun dal.

Jo a Kajmana jsem si koupil také jen kvůli zdejšímu upozornění. Jo a koupil jsem obě čísla. Nevím proč tvůj článek nedali do jednoho - oni ví, jak vytáhnou peníze z mé kapsy.

pepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:24:33

Piscicapus >> Tak to jsou jiné noviny. Já to fakt nekupuju. Nic. Takže v tom mám zmatek.
edit: ani když v Kajmanovi byl můj članek, jsem si to nekoupil. Fakt mě to neláká.

Piscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:20:59

pepa-č >> cože?
To tam máte jihočeskou slevu, co? My Pražáci platíme pětapadesát.

Hergot...

:-) :-)

pepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:17:19

Piscicapus >> 39korun? Oni si myslej, že kradu? :-)

Piscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:16:08

pepa-č >> jediné proč se rozčilovat je má hloupost a zbrklost. Kdybych si zkontroloval co píšu, tak nebudu zdělovat...

Jo a přečti si to, stojí to za to.
Vedle tohoto článku jsou ty tvé tak malilililililinkaté.

pepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:08:11

Piscicapus >>
"Četl jste to?"
"Nečetl."
"Víte o tom?"
"Nevím:"
"A víte, oč se jedná?"
"Nevím, já se o to nestarám:"
"A přece by vás to mělo zajímat:"
"Nevím, co by mne mělo zajímat? Já si vykouřím doutník, vypiji svých několik sklenic, navečeřím se a nečtu noviny. Noviny lžou. Nač se budu rozčilovat?"

Piscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:04:02

Hmmm, tak jsem to Zdělil.

:-( :-(

Piscicapus - Profil | Út 11.8.2009 18:37:22

David. >> dnes jsem náhodou šel kolem trafiky, uviděl časopis Český Rybář 8/2009, vzpomněl si na tebe, časopis koupil, nalistoval zmíněný test a četl...

Co vlastně chtěl Radek Diviš svým textem zájemcům o MP zdělit?!
Jsem z toho jelen, protože technické údaje každého navijáku si přečtu na internetu (v katalogu) a další text je v podstatě stále se opakující a nic neříkající.

Jsem zvědav jaké bude pokračování...
Vlastně nejsem zvědav, jsem přesvědčen, že se opět nic nedozvím.

Mr.Stick - Profil | Ne 9.8.2009 0:11:49

osprey >> To jsi vystihl přesně. Pro mě je rybařina všobecně hlavně o pocitech, proto se třeba nestydím za to, že párkrát za rok se posadím za hlasiče a těším se, až nějaký ten větší vodní vepř se čtyřmi fousy roztočí brzdu. Třeba se i k multíkové přívlači jednou dokoušu, ale zatím to nebudu lámat přes koleno.

osprey - Profil | So 8.8.2009 23:27:36

Mr.Stick: Zvládneš-li to, má lenost zelenou. Multík se vlastně obsluhuje jednou rukou, druhou se sice furt něčím točí, ale jinak je to na pohyby úspornější.

Ona je to hodně pocitová záležitost. Tak jako potřebuju k životu vyhoněný hůlky s ještěrkou ve znaku, tak jsem zjistil, že multík je taky věc, kterou musím aspoň dvakrát do měsíce držet v prackách. Bez ohledu na to, jestli ho potřebuju z pohledu samotného lovu.

Je to jako s motorkářema - někdo musí mít Hárleje, i když by tam co jezdí dojel i na Jawě 350:-)

Mr.Stick - Profil | So 8.8.2009 22:47:59

pepa-č >> Jasně, jenže takové nástrahy ovládám i smekáčem, proto jsem psal, že pro mě multík asi smysl nemá. A když to po sobě čtu, určitá lenost z toho kouká taky.

pepa-č - Profil | So 8.8.2009 21:16:11

Mr.Stick >> jakých 100g? 15g (i 10g) a výše a jsi doma.

Piscicapus - Profil | So 8.8.2009 15:47:58

Mr.Stick >> také jsem ten z davu. A až nás budou milijóny...

;-) ;-)

Ani nevíš jak jsem líný a ani to není o učení se, či navykání si na něco nového, ale právě protože jsem líný, tak mám co mám, ale mám i tamto.
Na sedm až dvanáct centimetrů je MP dobrý, tedy myslím si to a podle toho žiji.
S jerky je to dřina a měl bys mě dnes vidět, jak jsem přišel zdrchaný, proto nepohrdnu lehkou přívlačí - je to pohoda. Fakt, hlavně s MP.
A smekací?
Proč ne, pro rozptýlení...

Mr.Stick - Profil | So 8.8.2009 15:39:32

Piscicapus >> Jsem taková davová ovečka. :o)

Ne, vážně ... ačkoli jsem člověk líný, nebyl by problém se s tím učit zacházet. Problém jsem po těch třech dnech fakt shledal v tom, že nejvíc ryb nachytám na nástrahy 7-12cm a na ty multík nepotřebuju.