NDÚHAČIK - Profil | Čt 20.8.2009 9:13:38
Podla mna je kontakt s nastrahou popr. s rybou lepsi cez multik. Hned ako som si zadovazil multik a zacal som s nim chytat mi bolo jasne ze ho z ruk len tak nepustim. Zdolal som stuku 92cm a sumikov od 90 do 115 a ten pocit oproti smekacu je o dost intenzivnejsi. Ja mam Abu Record a chytal som aj na c3 a zaver je taky ze na urcity sposob vlacky je multik lepsi a na iny zase smekac. Neviem si predstavit na pstruhoch ked triafam z miesta iba svihom zapestia ponad hladinu ze to spravim s multikom, asi tazko. Ale na jerky a do silnych prudov a vacsie woby nedam na multik dopustit.
Nšeptal - Profil | Čt 20.8.2009 8:45:43
sabbath >> Nejsem nijak extra zkušený multiplikatorista, ale pár kilometrů šňůr jsem s tím už nakroutil. Dokonce občas i s rybou. Že by mě to oproti smekáči okrádalo o kontakt s úlovkem, to jsem nezaznamenal.
Nsabbath - Profil | St 19.8.2009 23:16:45
šeptal >> Čauky kolegové MRKaři dlouho jsem váhal zdali mám reagovat či ne, vaše dosažená aura o něčem nasvědčuje a vaše názory či útoky by měli být respektovány ale kde je ta úcta a profesionalita respektovat názory a zkušenosti těch druhých!!! Má zkušenost s multiplikátory je prostě taková že ten kontakt a to zdolávání té ryby není takový jak s navijáky přívlačovímý, tedy pokud se budeme stále bavit o lehčí až střední vláčce, ještě jednou podotýkám „ má zkušenost“... Pravda je taková že jsem neměl možnost vyzkoušet větší množství těchto multíku a proto mám stále tento názor. Pro ortodoxní multiplikatoři jen to že tyto stroje nezavrhuji ba naopak jsou to skvělé mašinky jak po stránce technické tak po stránce designu, to vše na vysvětlenou &-))) //Chyť vyfoť a pusť //
NPiscicapus - Profil | St 19.8.2009 13:15:31
boyscout >> když se chce, tak to jde. Takže šlo.
Nboyscout - Profil | St 19.8.2009 11:50:34
Do multíku asi nikdy nepůjdu. Rád zdolávám ryby zpětným točením kličky navijáku a to by s multíkem asi nešlo :-)
Ntucnak11 - Profil | St 19.8.2009 11:35:23
Tady jisou ot Daiwy cwna 1500-4000 tys.
Nšeptal - Profil | St 19.8.2009 8:14:57
sabbath >> Točit multíkem, notabene zdolávat rybu, není to samé, jako kladkovým navijákem vyrvat z bahna zapadlý auťák. Doporučuju si někdy vyzkoušet multíkem zatočit. Budeš asi překvapen. Má to i brzdu. ;o)
NGregor - Profil | St 19.8.2009 7:57:33
Já měl nedávno v ruce tohle a musim říct, že bomba. Akorát, než se člověk naučí přesně nahazovat :D
NESOXBOY - Profil | Út 18.8.2009 21:56:19
já používám na střední přívlač abu ambasador c3 a max spokojenost na něm mám šňúru na 23 kg spaidra a prut WFT 30 až 80 gvláčim tim štiky a sumce spokojenost přidám starší foto
Nosprey - Profil | Út 18.8.2009 21:30:43
Nat: Jako nouzovka to bude stačit a výhodou je, že blanky Beastmaster prý nemají páteř, takže by mu nemělo vadit, na kterou stranu ho ohýbáš.
Nosprey - Profil | Út 18.8.2009 21:29:25
pepa-č: Ty mu dáváš...
Ale po pravdě řečeno, na mě poznáš, kdy to myslím s rybařinou zcela vážně a natvrdo. V takovém případě, pokud se nejerkuje, zůstává MP doma.
Všechny kudly 70+ letos skousnul Twin na Speedovi. I Draci ostrouhali.
Npepa-č - Profil | Út 18.8.2009 18:56:30
sabbath >> no, ale jedna věc je mít názor a druhá je, když se tě někdo zeptá, proč takový názor máš, nebo co tě vede k takovému názoru, tak bez odpovědi začít mektat o tom, že na názor máš právo. Nepochybně. Ale názor bez schopnosti jej vysvětlit, nebo alespoň podpořit nějakými (pokud možno vlastními) myšlenkami nebo argumenty je názor vetchý a vratký. (Obzvláště, když nemáš pravdu)
NNat - Profil | Út 18.8.2009 18:20:12
osprey >> čau, no na tom prúte sú dvojnožičkové očká len niesú nahusto tak ako sú na castingových prútoch. No veď cez výkend vyskúšam a potom budem múdrejší. Skúšal som ohýbať prút s MP len tak vyviazaný o kolík a silón sa my nedotýkal blanku, len sa my zdalo že má inú akciu asi. Ináč ten beast je celkovo taký nezmar a takmer nezlomyteľný
NJak.novi - Profil | Út 18.8.2009 16:06:06
Mě multíkování strašně baví
Nsabbath - Profil | Po 17.8.2009 21:43:26
Koukám že jsem bodnul do hnízda ale je to stejné jako když SHIMANISTA přesvědčuje DAIWISTU a každý si stojí za svým názorem. Tak ještě jednou zlomte pruty a na přívlač jsi vezmu svůj smekací navi a vy zase multík…. &-))) //Chyť vyfoť a pusť //
Npepa-č - Profil | Po 17.8.2009 16:35:05
jiris >> reagoval jsem na sabatha, který si myslí, že když máš multík tak rybu vytočíš jak hadr, což je nesmysl.
Njiris - Profil | Po 17.8.2009 16:30:40
pepa-č >> mp versus smekac. Zpusob zdolavani mi take prijde jiny uz jen, ze hodne malo mp ma stejnou brzdu jako smekac.
Nharpunar - Profil | Po 17.8.2009 15:51:31
osprey-až budeš starý hrb jako já,vezmeš s povděkem i ten u vody-))))))))
Nosprey - Profil | Po 17.8.2009 15:31:26
harpunář: Teda vyzkoušel jsem, špatné to není, ale co se orgasmu týče, dosahoval bych ho raději klasičtějšími způsoby:-)
Nharpunar - Profil | Po 17.8.2009 14:43:32
Kdo nechytá s jerkovým prutem a multíkem není rybář. Co je krásnějšího,než slider,nebo jerk rozparáděný touhle sestavou,ptám se? Takového orgasmu s normálním prutem a smekáčem nikdy nedosáhnete!!!
Nosprey - Profil | Po 17.8.2009 13:48:59
sabbath: Vláčecí multíky jsou normální navijáky, ne sumcařské kolovraty. Podle mě jsi je asi nikdy nevyzkoušel, protože tvoje argumenty v podstatě ani nechápu.
Šance, že s vláčecím (ne sumcovým) multiplikátorem zdoláš rybu, je stejná jako se smekacím navijákem. Hrubost je daná silou vlasce nebo šňůry a nastavením brzdy.
Nás na nich lákají některé drobné výhody (zaplacené nevýhodami), delší životnost, originalita výrobku a technická krása.
Nikdo z mých známých nemá multík proto, aby snáz vyrval rybu z vody.
Nat: Odchytal jsem vycházku (dlouhou) s normálním prutem očky vzhůru. Technicky to není velký problém. Chce to ale dvounožičková očka a dost nahusto.
Záběr nebyl, takže zdolávačku jsem nevyzkoušel. Ale na nějaké štice do 80 - 90 cm si trochu rozumný prut nezničíš, i kdybys ho otáčel nevímjak.
Nsabbath - Profil | Po 17.8.2009 13:35:04
Čauky MRKaři však jsem toho tolik neřekl, jen jsem prezentoval svůj názor a svojí zkušenost...&-))) konec konců vše jsem napsal už níže. Tak zlomte pruty //Chyť vyfoť a pusť//
NNat - Profil | Po 17.8.2009 13:11:07
MP používam často hlavne na jerkovanie ale teraz uvažujem že by som ho aj nasadil na klasický prút len neviem ako sa to bude chovať keď sa tá palica bude vlastne opačne ohýbať. Ide o prút beastmaster 50-100g. nemá niekto skúsenosť aby som náhodou potom tú palicu neposral.
sabbath- ROVNOCENNÉ SÚPERENIE - rybár by mal mať stále trocha na vrch aby nakoniec tá ryba neskončila niekde so zošitou papuľou.
NMiki 1 - Profil | Po 17.8.2009 12:42:34
sabbath- je sice pravda že na sumce se multíky skutečně používají, ale jsou určitě o dost větší než modely které zde připadají v úvahu.
Zde se jedná o ty nejmenší modely a ty jsou na velkého sumce stejně vhodné jako menší smekací navijáky.
Dá se taky napsat velký sumec + velký smekací naviják= ROVNOCENNÉ SOUPEŘENÍ, ale to sem nepatří. :-)
NDÚHAČIK - Profil | Po 17.8.2009 11:54:55
Ja mam aj smekace aj multik a po dvoch sezonach vlacenia s velkymi nastrahami smekac uz citelne hrkoce a konci sa mu pobyt. Multik mam sice prvu sezonu ale manici co ich maju 5 na nich nemenili a neopravovali nic a to vlacia s 40, 60. aj 100 gr nastrahami. Chcem vidit ten smekac po sezone s jerkami alebo s poriadnou rotackou ako bude hrkat. Moj nazor je ze multik je masinka jednoduhsia a je to napriamo a ziadny preklapac a cast ktora je z pohladu opotrebovanosti majslabsi element. Ja som nadmieru spokojny ale na male nastrahy multik smekac nikdy neprekona co do dlzky hodov. Ale zadefinovat treba co je MALA resp. Lehci nastraha.
Nsabbath - Profil | Po 17.8.2009 10:41:30
pepa-č >> Otázka zněla na lehčí až střední vláčku a proto ta reakce, je to čistě má zkušenost &-))). Multík není pro mne a rybu rovnocenný soupeř, ale pro lov sumců ho vřele doporučuji VELKÝ SUMEC+MULTIPLIKÁTO = ROVNOCENNÉ SOUPEŘENÍ. Opět čistě můj názor, zkušenost.
//Chyť vyfoť a pusť//
NMiki 1 - Profil | Po 17.8.2009 9:01:19
Na lehkou vláčku se multík moc nehodí tam smekací navijáky s přehledem vedou.
Pokud s multíkem chceš vláčet tak spíš těžší nástrahy cca 8+ g, s trochou trpělivosti a citu ti to půjde.
Není třeba se toho bát. :-)
Jen bych chtěl ještě dodat, k multíku patří i prut pro multík, s tím ti to učení půjde přeci jen snáz.
Npepa-č - Profil | Po 17.8.2009 8:07:42
sabbath >> z čeho usuzuješ, že na multíku rybu vytočíš z vody jako hadr? Proč by to tak mělo být oproti smekáči víc nebo miň?
Nbado - Profil | Po 17.8.2009 3:06:23
Nie je multik ako multik.
Niektore vedia pracovat s malou nastrahou lepsie ako ine.
Pravda je, ze na naozaj mikro nastrahy je najlepsi klasicky navyjak.
Z multikov su najlepsie na mensie nastrahy:
Daiwa Sol
Shimano Core Mg50
Daiwa Pixy.
Ja mam Shimano Curado, ktore pouzivam na stuky a nemam problem nahadzovat 10cm X-Rapaly alebo 6 cm twistre s 1/8 OZ hlavickou. S tymto multikom so dohodil so spominanou nastrahou v priemere asi o 3 -4 metre dalej ako s klasickym navyjakom.
Vyhoda multiku je presnost hodu.
Nsabbath - Profil | Po 17.8.2009 2:16:31
David. >> Čauky MRKaři na tento způsob lovu dle mého názoru multiplikátor nepatří, snad by jsi nechtěl tahat rybu jak hadr z vody &-))) . Raději investuj peníze do pořádného přívlačového navi a věř že budeš mít větší radost při zdoláváni ryby v tomto způsobu lovu.…… &-))). Vždyť není nic hezčího, než si při záběru s rybou pohrávat a užít si ten souboj, ryba či rybář. //Chyť vyfoť a pusť//
NPiscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:31:41
pepa-č >> nebýt této otázky, tak bych o zmíněném testu nevěděl.
Ano, byl jsem zvědavý, a tak jsem těch pár korun dal.
Jo a Kajmana jsem si koupil také jen kvůli zdejšímu upozornění. Jo a koupil jsem obě čísla. Nevím proč tvůj článek nedali do jednoho - oni ví, jak vytáhnou peníze z mé kapsy.
Npepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:24:33
Piscicapus >> Tak to jsou jiné noviny. Já to fakt nekupuju. Nic. Takže v tom mám zmatek.
edit: ani když v Kajmanovi byl můj članek, jsem si to nekoupil. Fakt mě to neláká.
NPiscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:20:59
pepa-č >> cože?
To tam máte jihočeskou slevu, co? My Pražáci platíme pětapadesát.
Hergot...
:-) :-)
Npepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:17:19
Piscicapus >> 39korun? Oni si myslej, že kradu? :-)
NPiscicapus - Profil | Út 11.8.2009 19:16:08
pepa-č >> jediné proč se rozčilovat je má hloupost a zbrklost. Kdybych si zkontroloval co píšu, tak nebudu zdělovat...
Jo a přečti si to, stojí to za to.
Vedle tohoto článku jsou ty tvé tak malilililililinkaté.
Npepa-č - Profil | Út 11.8.2009 19:08:11
Piscicapus >>
"Četl jste to?"
"Nečetl."
"Víte o tom?"
"Nevím:"
"A víte, oč se jedná?"
"Nevím, já se o to nestarám:"
"A přece by vás to mělo zajímat:"
"Nevím, co by mne mělo zajímat? Já si vykouřím doutník, vypiji svých několik sklenic, navečeřím se a nečtu noviny. Noviny lžou. Nač se budu rozčilovat?"
NPiscicapus - Profil | Út 11.8.2009 18:37:22
David. >> dnes jsem náhodou šel kolem trafiky, uviděl časopis Český Rybář 8/2009, vzpomněl si na tebe, časopis koupil, nalistoval zmíněný test a četl...
Co vlastně chtěl Radek Diviš svým textem zájemcům o MP zdělit?!
Jsem z toho jelen, protože technické údaje každého navijáku si přečtu na internetu (v katalogu) a další text je v podstatě stále se opakující a nic neříkající.
Jsem zvědav jaké bude pokračování...
Vlastně nejsem zvědav, jsem přesvědčen, že se opět nic nedozvím.
NMr.Stick - Profil | Ne 9.8.2009 0:11:49
osprey >> To jsi vystihl přesně. Pro mě je rybařina všobecně hlavně o pocitech, proto se třeba nestydím za to, že párkrát za rok se posadím za hlasiče a těším se, až nějaký ten větší vodní vepř se čtyřmi fousy roztočí brzdu. Třeba se i k multíkové přívlači jednou dokoušu, ale zatím to nebudu lámat přes koleno.
Nosprey - Profil | So 8.8.2009 23:27:36
Mr.Stick: Zvládneš-li to, má lenost zelenou. Multík se vlastně obsluhuje jednou rukou, druhou se sice furt něčím točí, ale jinak je to na pohyby úspornější.
Ona je to hodně pocitová záležitost. Tak jako potřebuju k životu vyhoněný hůlky s ještěrkou ve znaku, tak jsem zjistil, že multík je taky věc, kterou musím aspoň dvakrát do měsíce držet v prackách. Bez ohledu na to, jestli ho potřebuju z pohledu samotného lovu.
Je to jako s motorkářema - někdo musí mít Hárleje, i když by tam co jezdí dojel i na Jawě 350:-)
NMr.Stick - Profil | So 8.8.2009 22:47:59
pepa-č >> Jasně, jenže takové nástrahy ovládám i smekáčem, proto jsem psal, že pro mě multík asi smysl nemá. A když to po sobě čtu, určitá lenost z toho kouká taky.
Npepa-č - Profil | So 8.8.2009 21:16:11
Mr.Stick >> jakých 100g? 15g (i 10g) a výše a jsi doma.
NPiscicapus - Profil | So 8.8.2009 15:47:58
Mr.Stick >> také jsem ten z davu. A až nás budou milijóny...
;-) ;-)
Ani nevíš jak jsem líný a ani to není o učení se, či navykání si na něco nového, ale právě protože jsem líný, tak mám co mám, ale mám i tamto.
Na sedm až dvanáct centimetrů je MP dobrý, tedy myslím si to a podle toho žiji.
S jerky je to dřina a měl bys mě dnes vidět, jak jsem přišel zdrchaný, proto nepohrdnu lehkou přívlačí - je to pohoda. Fakt, hlavně s MP.
A smekací?
Proč ne, pro rozptýlení...
NMr.Stick - Profil | So 8.8.2009 15:39:32
Piscicapus >> Jsem taková davová ovečka. :o)
Ne, vážně ... ačkoli jsem člověk líný, nebyl by problém se s tím učit zacházet. Problém jsem po těch třech dnech fakt shledal v tom, že nejvíc ryb nachytám na nástrahy 7-12cm a na ty multík nepotřebuju.
NPiscicapus - Profil | So 8.8.2009 15:37:33
Mr.Stick >> týýý jofka, takže nehodláš vystoupit z davu...
A děláš dobře.
;-) ;-)
NMr.Stick - Profil | So 8.8.2009 15:33:31
Dlouho jsem byl rozhodnutý, že na velké nástrahy multík pořídím. Pak jsem měl možnost 3 dny zkoušet, házet, chytat a zjistil jsem, že spadám do kategorie, kterou popsal osprey 90ti procenty. Nic navíc mi to totiž nepřineslo a na nástrahy, které mají okolo 100g stejně nikdy chytat nebudu, protože na to prostě u nás nejsou ryby, respektive jsou sakra daleko od sebe a já na ryby chodím chytat, ne se bavit planým házením. :o)
NPiscicapus - Profil | So 8.8.2009 15:32:23
Jarda Š. >>
"Prostě u nás se malé vláčecí multiplikátorky nepoužívají."
Jůůů...
"Ta speciální rukojeť, o které jsem psal, je potřeba kvůli tomu, že se při nahazování lehkými nástrahami se nepoužívá automatizované brzdění cívky, ale brzdí se manuálně - palcem."
Jejda...
Opět jsem moudřejší, ale mám štěstí, že nevědomost nebolí...
NJarda Š. - Profil | So 8.8.2009 15:28:21
Prostě u nás se malé vláčecí multiplikátorky nepoužívají. Ta speciální rukojeť, o které jsem psal, je potřeba kvůli tomu, že se při nahazování lehkými nástrahami se nepoužívá automatizované brzdění cívky, ale brzdí se manuálně - palcem.
Npepa-č - Profil | So 8.8.2009 13:41:25
Z bassprofilovců, co chytají v drezech a pak se vyfotí s rybou před stěnou s logy sponzorů je mi na blití. Ale s multíky to nesouvisí.
NPiscicapus - Profil | So 8.8.2009 13:37:08
Uxa >> to víš, američtí rybáři jsou machři z nejmachrovatějších machrů nejmachrovatější. Určitě si připisují největší zásluhu na rozmachu přívlače s MP.
A dobře jim tak...
NAnýzový dědek - Profil | So 8.8.2009 13:32:40
pepa-č >> No uplatneni se najde pro lecos. Ja bych ho jako laik videl asi na prehradach nebo hodne velkych jezerech, popr. hluboke reky. Zalezi jakou velikost zvolis podle podminek a zpusobu lovu.
Vetsina laiku ma totiz zazitou predstavu multiku z morskeho lovu ( ty obrovske multiplikatory) a o tech malych moc nevi. Chybi osveta ze strany vyrobcu.
NUxa - Profil | So 8.8.2009 13:29:35
evropa vláčí se smekáčema amerika s multíkama ,tak je to a těžko to prohodíme.
NPiscicapus - Profil | So 8.8.2009 13:19:33
Anýzový dědek >> určitě to znáš, někdo má rád holky, jiný zase vdolky...
Pokusím se tě vyvést z omylu, v našich podmínkách je multiplikátor použitelný raz dva.
Raz: při lovu sumců.
Dva: při pouštění draků.
No a pak jsou ještě tací, kteří s nimi loví přívlačí, ale ti nejsou normální.
No a nakonec jsou ještě jedinci, kteří se nad nimi rozplývají a občas si i uslintnou...
No a ... Znáš to, že?
Npepa-č - Profil | So 8.8.2009 13:15:20
Anýzový dědek >> Je to jak psal níže osprey. Když tomu přijdeš na chuť (z jakýhokoli důvodu) tak pro tebe není cesty zpět. Když se to umí je to radost a zábava s tím chytat. Ale, že to u nás nemá uplatnění je vážně nesmyslný mýtus. :-)
NAnýzový dědek - Profil | So 8.8.2009 13:13:08
pepa-č >> Davam ti za pravdu. Jenze ty jsi proti mne a zadavateli "obouchanej profik". Pro me, ktery vlacim prilezitostne, nema smysl, abych do toho investoval a ucil se s tim zachazet. V ruce jsem to mel a nenadchlo me to. Tim nepopiram, ze to muze nekomu vyhovovat. Ale zacatecnikovi urcite ne. Tot muj nazor. Mej se a at ti koušou!
Nrudolf - Profil | So 8.8.2009 13:11:12
Chytám s multíky již několik let. Nejlepší školu jsem získal v Norsku. Používám je na těžší přívlač a na jerkování. Chce to i prut na multík. Lehké věci se nahazují špatně. Nejlíp se chytá z lodi nebo z volného břehu. Ale jinak to není nic těžkého. Chce to jen trpělivost a hned to nevzdat a multík neprodat.
Npepa-č - Profil | So 8.8.2009 12:51:09
Anýzový dědek >> s tvou první větou bez výhrady souhlasím. :-)
např já mám 4 a jen jeden vláčecí smekáč. A to mi ještě jeden multík chybí. Na moři nechytám, loď (zatím) nemám.
NAnýzový dědek - Profil | So 8.8.2009 12:48:14
David.>> O multicich toho vim velmi malo, skoro nic. Ale nechapu, proc si ho chces poridit na tak male nastrahy. Pochopil bych, kdyz bys vlacel z lodi na velke hloubce nebo na mori, kde to ma opodstatneni s velkymi nastrahami. Ale u nas asi moc ne. Kup si kvalitni smekaci a budes myslim si, spokojenejsi.
Nosprey - Profil | Pá 7.8.2009 23:34:38
pepa-č: Neexistuje u mě multík, který bych koupil na krámu za plnou palbu. Nejolítanější kus, co jsem sehnal měl asi 15 vycházek...
A houby sup. Hyéééna!
Npepa-č - Profil | Pá 7.8.2009 23:30:50
osprey >> jsi takový multíkový sup :-)
NUxa - Profil | Pá 7.8.2009 23:27:40
chci si koupit jerkovej prut tam je multík nutnost nástrahy o váze tak 100g
Npoldeci - Profil | Pá 7.8.2009 23:26:38
osprey >> 10% supéér som tam!
Nosprey - Profil | Pá 7.8.2009 23:24:54
Tak nevím. Mě to hrozně baví, i když třeba nic nechytnu. Chce to pochopit ten naviják, házet tahem, sledovat, jak reaguje cívka na hmotnost nástrahy a zezačátku mít dost utaženou odhozovou brzdu.
Blbě se s tím hází:
lehké věci (už pod 10 g to ztrácí půvab)
ve stísněném prostoru
spodem (i když to jde)
Srovnatelné se smekacími navijáky to... není. Dělá to huíííííííííííííííí.....
Devadesát procent lidí se toho rychle zbaví (jejich navijáky mám doma), deset procent tomu beznadějně propadne.
NPiscicapus - Profil | Pá 7.8.2009 19:50:26
Flopik >> přesně tak! Proto raději chytám na KaJky.