musí být k eletromotoru trakční baterie?

zdravim musím napajet elektromotor z trakcni baterie,nebo stači autobaterie normální?díky
Autor diskuse: lájin - Profil , 12.5.2009 všeobecné - ostatní

Pešek - Profil | Út 1.9.2009 13:22:22

http://www.battery.cz/varta-hoby-trakcni/ viz. u typů 110 Ah a vedle 90 Ah :(

Pešek - Profil | Po 31.8.2009 13:44:56

silver: ještě nerozumím rozdílu u prvních dvou baterií. Proč ta s nižší kapacitou je dražší, než ta s menší kapacitou....

Gregor - Profil | Po 31.8.2009 12:06:00

sliver - samolibý vůl >> sliver >> Sorry :( Nějak jsem to extra nepročítal :D

sliver - Profil | Po 31.8.2009 12:05:20

Gregor >> bavíme se o trakčních baterkách.

Gregor - Profil | Po 31.8.2009 12:02:58

sliver - samolibý vůl >> sliver >> U autobaterky rychlí nabijení nedoporučuju, špatně na to reagujou články a klesá kapacita :(

Tomáš - Tom - Profil | Po 31.8.2009 12:02:03

Používám obyčejné baterie k 40 motoru dvě 75 Ah a bezproblému jezdím.Do trakční bych určitě neinvestoval.Rozdíl v ceně dle odborníku životnost nenahradí a potřebuješ asi i jinou nabíječku s jinou charakteristikou na ty trakční.

sliver - Profil | Po 31.8.2009 11:58:41

Pešek >> u baterek je to čím lepší, tím dražší.
Jo, to myslím. A taky výkon nabíječky. Měl bys mít aspoň 1/10 kapacity baterie, což je u tebe 12A. Čím menší výkon bude, tím déle se bude nabíjet.

Pešek - Profil | Po 31.8.2009 11:51:37

sliver: a nedoporučil bys mi lepší baterii, ale ve stejné cenové hladině?
Kontrolovat nabiječku myslíš, jako jestli je nabitá baterie? jestli už nepřebijí?

sliver - Profil | Po 31.8.2009 11:49:05

Pešek >> jsou i lepší baterky, ale tahle stačí. Nabíječku bych vybíral podle toho, jestli ji budu chtít kontrolovat nebo automatickou. Je tam dramatický rozdíl v ceně.

Gregor - Profil | Po 31.8.2009 11:40:55

kritik >> Počkej, jak jsi přišel na to, že autobaterka neni stavěná na neustále vybíjení, nabijení. Právě že na tenhle režim je autobaterka stavěná (vem si funkci v autě, start - extrémní zátěž, na kratičkou dobu proud až desítky (stovky) ampér, klasická jízda - neustálí dobijení z alternátoru (dle otáček motoru)). Problém u autobaterky jsou články. Při prudkym totálním vybití dochází zkratování (následkem odlupování pevných částit (kvůli nízký hustotě roztoku kys. sírové), usazení na dně a zkratu článků). Tim klesá její kapacita. Naopak při opatrnějšim zacházení se může nabijet/vybijet dost dlouho bez nějakýho velkýho poškození. Nesmí se ale vybít na doraz, pak jsou problémy. Taky pozor na nabijení, pokud máš domácí nabiječku, tak hlídat nabijecí proud, při neustálim neodbornym dobijení může dojít k přepólování (velmi vysoká hustota roztoku napadá strukturu článků a mění ji).

Pešek - Profil | Po 31.8.2009 11:30:25

Prosím o odpověď někoho zkušeného na mou otázku. Díky

Carlos - Profil | Pá 28.8.2009 9:53:46

Už to tu více lidí psalo - startovací baterie poslouží úplně stejně ale jakmile ji párkrát vybiješ až na dno, je po ní a už se Ti nemusí podařit ji nabít. V autě je prakticky nabitá stále naplno, umí dát okamžitě obrovský proud ale stále se při provozu dobíjí.
Trakční baterie (a nemusí být ani gelová) je proti tomu stavěná na to, že se vybíjí skoro na dno a pak teprve nabíjí a nic se jí nestane, pokud ji nezničíš nevhodnou nabíječkou.

dzavo - Profil | Pá 28.8.2009 9:46:41

lájin >> postaci ti obycajna autobateria 55kWh , my s kamosmi pouzivame bateriu z avie 125kWh a to len preto ze nasa lodka je trosku väcsia ako bezne pramice, ale pre istotu mame zo sebou aj vesla :))

mi-ku - Profil | Pá 28.8.2009 9:42:00

lájin >> pokud máš k dispozici třeba centrálu, tak ti stačí obyčejná baterie...v autě se také neustále vybijí a nabíjí a stejně maká několik let....kolega to takto řeší standardně a nemá nejmenší problém a pokud si koupíš nějakou levnu tak o to lépe...má přece záruku 2 roky...takže, když jí zničíš tak jí reklamuj, ale musíš trvdit, že jí máš v autě....trakční baterie je odolnější, vhodnějí a při náhodném utopení asi i ekologičtější, ale pokud nechceš poslouchat odborné keci od lidí co musí mít vždy to nej, nebo co ti nakecává prodejce elektromotorů, či baterek tak si kup obyč a půjde to...tady ten server je plnej odborníků, ale kdybys je potkal u vody tak zjistíš, že ten co ti radil nemá vůbec nic , natož osobní zkušenosti.....je to přece jen rybařina a ne frajeřina....já z příjmem nemám nejmenší probém, ale než jednu trakční, tak raději si koupím za méně peněz dvě obyčejné...

Pešek - Profil | Pá 28.8.2009 9:06:32

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je tahle: http://www.battery.cz/varta-trakcnivarta-varta-hob​by-125ah-c20-12v-h12-960-002-000-trakcni-v4389 vhodná na elektromotor a chtěl bych někoho požádat, zda by mi ze stránky z odkazu nepomohl vybrat vhodnou nabiječku na tu baterii. Jedná se mi hlavně o cenu. Děkuji

kritik - Profil | Út 12.5.2009 15:02:50

lájin >> klasická autobaterie není stavěná na neustálé nabíjení a vybíjení jako trakční, zanedlouho ji zničíš.Trakční baterie má od výrobce daný počet nabíjecích cyklů, řádově několika set.Samozřejmně roli hraje stáří baterky a také to jak se o ni staráš- zasádně nevyjíždět do sucha, ponechávat alespoň 20% kapacity, uchovávat baterii nabitou, přes zimu občas na bateri připojit nějaký spotřebič a pak ji zase dobít.Při dodržování pár zásad ti vydrží pár let při minimální ztrátě kapacity.Takže trakční.

lájin - Profil | Út 12.5.2009 14:56:13

tomashr >> já unesu,ale manželku odvezou :)

tomashr - Profil | Út 12.5.2009 14:55:12

lájin >> Ano, o tom, že je pro tento režim trakční akumulátor vhodnější (zejména pro laického uživatele) není nejmenší diskuse. Pokud uneseš tu vyšší prvotní investici, tak to má smysl.

lájin - Profil | Út 12.5.2009 14:53:42

tomashr >> no ale asi splaším tu trakční,než zustat někde vyset,ale díky.asi se neviplatí u tohoto šetřit

tomku - Profil | Út 12.5.2009 14:52:00

Autobatéria dokáže vydať veľa energie, ale krátko dobo( štartovanie auta) = nárazovo
Trakčná batéria dokáže vydávať enerigiu postupne = dlhodobo.

lájin - Profil | Út 12.5.2009 14:51:31

ale ta cena,to mě ničí

lájin - Profil | Út 12.5.2009 14:51:18

Feroxhunter >> Muskiehunter >> jj díky

tomashr - Profil | Út 12.5.2009 14:50:53

Lidl >> Je to maličko jinak... Klasická startovací baterka se nezničí přímo provozem s elektromotorem, vadí ji to, že v tomto režimu provozu to může mít člověk snahu "vyjezdit až do dna" a právě to úplné vybití nedělá startovací baterce dobře. Podle mě se dá klidně použít, ale je velmi vhodné ji doplnit voltmetrem a při poklesu napětí opravdu důsledně ukončit ježdění a dát ji co nejrychleji nabít. Využitelná kapacita bude asi při této péči opravdu nižší než u trakční, ale zase bych to neviděl nějak extra tragicky.
Takže shrnuto - použít startovací baterku jde, ale chce to s ní zacházet o něco opatrněji a pokles napětí brát velmi vážně, režim "jedu dokud to jde" není dobrý nápad. Na druhé straně je ale startovací akumulátor proti trakčním možná méně háklivý na kvalitu nabíječky...

Muskiehunter - Profil | Út 12.5.2009 14:46:54

Trakční nebo gelovou, autobaterie na to není stavěná a odrovnáš jí, nehledě na fakt že Ti vydrží jen chvíli a pak budeš veslovat!

Lidl - Profil | Út 12.5.2009 14:39:31

na autobaterii to prej jezdí taky, ae zachvíli dojde k tomu že se prý zničí tj. neni na to prostě dělaná. Samozřejmě na ní taky toho neujedeš tolik. Já wim že když se koukneš na cenu trakční betrie a autobaterie tak je tam velký rozdíl ae prý se ta autobaterie nevyplatí! Není to moje osobní zkušenost, ae také sem to řešil s několika lidma, když sme kupovali elektromotor;-)