Nechat či nenechat?

Po pěti letech se opět vracím k rybařině a to díky feedru, který jsem nikdy nezkoušel. V pátek jsem koupil svůj první QUICK STICK FEEDER od D.A.Mu. Prodavač mě ujišťoval, že je to medium, ale mě se to díky gramáži 80-150g nezdá. Nevím, zda-li si ho mám nechat a nebo ne. Hodlám chytat převážně na Berounce a Orlické nádrži.
Autor diskuse: Pinďa2 - Profil , 1.3.2009 feeder - náčiní, doplňky

jirazabr - Profil | Út 3.3.2009 12:34:27

Takira >> Ahoj...taky mam robinson diplomat medium od Habakuka z Plzně...nemuzu si ho vynachvalit...

Pinďa2 - Profil | Út 3.3.2009 12:00:48

Jsem chlapi rád, že jsem vybral dobře a dnes ráno před šichtou jsem ho i pokřtil. Sice jsem byl u vody pouze půl druhé hodiny, ale přišla plotka tak kolem 20 cm. To bylo radosti..........O víkendu zkusím něco většího.

an-old-fuddy-duddy - Profil | Po 2.3.2009 21:22:07

Pinďa2 >> myslím, že teď máš konečně medium a dobrý médium, rozhodně nesrovnatelně lepší než ten topol, co ti vecpali předtím

an-old-fuddy-duddy - Profil | Po 2.3.2009 21:20:51

Takira >> dobrý, není zač, to bylo jen tak pro doplnění ;) já mám od Mivardi půl roku naviják a budu ho muset vyhodit:)) taky podběrák a ten jsem už vyhodil:)) a taky pár háčků, ale ty mám někde zahrabaný, protože jsou tlustý jak poleno:))co se týče prutů, tak ty neznám, často na ně slyším chválu, Imperium jsem měl v hledáčku při koupi média, vypadal jako dost slušnej proutek, ale nakonec zvítězil colmic:)

hraji - Profil | Po 2.3.2009 21:09:20

Pinďa2 >> jo, teď jsi zvolil dobře, s tím prutem budeš spokojený a určitě nachytáš dost hezkých ryb. ta odhozová zátěž 35 až 70 gramů je v pohodě.

Takira - Profil | Po 2.3.2009 20:53:28

an-old-fuddy-duddy:
Máš pravdu,díky za doplnění či opravu.Na imperium jsem nevzpomněl,ale také mi ho nabízeli. A co se týká značek si moc nevybírám,spíše soudím podle toho jak mi sedne. A od Mivardiho mám jen 1 naviják a špičky k feederům.
Pinďa2: Mnoho lidí si Semu Therapy chválí,osobně tento proutek neznám. Každopádně teď už to medium máš.Přeji ti dobré zažitky s feederem.

Pinďa2 - Profil | Po 2.3.2009 11:13:00

Nakonec jsem zvolil českou značku díky dostupnosti špiček a oprav. Líbí se mi i do ruky, tak uvidím u vody zda-li jsem neudělal špatně. Jedná se o Sema Therapy, 3,6 m z 35-70g .

samotm - Profil | Ne 1.3.2009 22:58:35

Pinďa2 >> Ahoj.Šáhl jsi špatně. Pokud chceš DAM, tak mají taky QUICK STICK Feeder, alejemnější. Není v oficiálním katalogu. Je vyráběnej speciálně pro ČR. Dvoudíl. Mně by měl přijít v úterý, ve středu. Najdeš ho na http://www.damialba.cz/akce.htm (skoro až dole).

an-old-fuddy-duddy - Profil | Ne 1.3.2009 20:11:58

Takira >> za peníze toho jeho DAMU by mohl mít i Mivardi Imperium a to mi přijde jako mnohem lepší než Universum, i když nejsem moc zastánce značky Mivardi

Takira - Profil | Ne 1.3.2009 19:15:32

Jednoznačně je to heavyna.Medium je tak do 70-80g odhozovky,90 g bych už dával do medium-heavy. Pokud se ti to povede vrátit a dostat zpátky prachy můžeš popřemejšlet o něčem jiném. A pokud nechceš přidávat prachy navíc tak se mi jeví jako slušné medium proutek Mivardi universum 3,6 m s vrhačkou do 70g (Na netu okolo 1200,na začátku roku přidávali i naviják jako bonus. Chtěl jsem ho,ale v heavyně,medium feeder mám) nebo Robinson Diplomat 3,6m medium s vrhačkou do 80g. V porovnání se srovnatelným shimanem mi sedí lépe a je levnější. V Plzni v prodejnách U Habakuka stojí 1780,-. A navíc,pasují sem běžně dostupné špičky Mivardi v ceně cca 170,-. I tohle se mi líbí. Toho Diplomata jsem koupil v heavyně a teď si půjdu i pro medium. Myslím si, že šímo je dost drahé na pořízení i na náhradní díly (špičky). A konkrétně Habakuka mohu jen chválit,zlomený light vláčák opraven do 4 dnů!!! Možná by ti stálo za hřích se sem zajet podívat.

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 17:38:00

Díky Vám všem za Vaše rady, hned zítra ráno utíkám do prodejny s tím, že mi ho vymění.

sven - Profil | Ne 1.3.2009 14:02:45

Pinďa2 >> pokud není na výměnu pozdě, pokusil bych se prut vyměnit za light-medium, max. do 70 - 85 g, tj. asi 2,5 - 3 oz. To by mělo na Orlíku i na Berounce stačit. Sám chytám převážně s lightem i v proudu a vyhovuje mi to. Např. na Ohři i v slušném proudu vystačím i s 1 oz (28g). Podmínkou je nahazovat nedaleko břehu, šikmo po nebo proti proudu. Samozřejmě špice k nebi aby bylo vlasce ve vodě co nejméně. Tím spíš na stojáku jako je Orlík, Ti bude stačit něco lehčího. Rozhodnutí je ale samozřejmě na Tobě.

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 13:32:33

MADOK >> Hmm, zajímavé myslíš Dražovku jako poslední ráj línů? A co Záskalská nádrž a candáti, dřív jich tam bylo poměrně dosti.

MADOK - Profil | Ne 1.3.2009 13:02:47

Pinďa2 >> tak tam pstruh určitě už hoodně dlouho nebyl a ani nebude.Je o dost silně zabahněné, ostatně Dražovka je to samé. Povedou se tam pěkní kapři. Já tam mám z loňska 4 ks přes 50 cm na medium. A kolega z práce za jeden den dva 61 a 62 cm, ale na položenou. Když si poprvé povodíš takovou rybu, feeder tě chytne a už nepustí:). Pak jsou zde pěkní amuři, osobně bych je typoval tak na 60-70 cm. Na ně bych se chtěl zaměřit letos.Už mím v hlavě jakostakous strategii, ale víme jak je to poom ve skutečnosti:). Jinak mraky plotiček, perlínů a z jara berou i ty větší cejni. Jo a hlavně ja o poslední ráj Línů na okrese.

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 12:43:50

MADOK >> Ještě se tě optám, pamatuji dobu, kdy se Krejcárek otevíral a já tam jezdil snad celé prázdniny a chytal duhové pstruhy. Zůstal tam vůbec ještě nějaký a nebo co se tam v současné době dá chytnout?

MADOK - Profil | Ne 1.3.2009 12:40:42

Pinďa2 >> Tak to se toho vážně moc nezměnilo.Loni jsem byl s kamarádem na Krejcárku. Přisšl jeden starší děda (porybnej) na kontrolu.Já měl vše v pořádku a kamarád zapomněl proškrtnout jedno políčko z před týdne na Orlasu.Tos neviděl co ten Id..t vyváděl, že mu všechno sebere a tak. Nakonec jsme to uhádali a on v klidu odešel cca 20 m od nás a nahodil si. Odcházeli jsme od vody asi v 9 hodin večer, proože se dýl nemohlo a on si ram klídku seděl ještěpůl hodiny než jsme zabalili věci do aua a určitě am sedel jestě dýl.

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 12:34:32

MADOK >> Díky a drž palce. Jinak co se týká porybných v Hořovicích neznám současnou situaci, neboť jsem již 17 let pryč, ale onehdá to byli snad největší pytláci, kteří se neštítili ani toho použát jako nástražní rybičku 6cm kapříka.

MADOK - Profil | Ne 1.3.2009 12:19:48

Pinďa2 >> Tak o jsem se spletl,omlouvám se:). Je o možný, že už jsem ho u vody viděl, ale k porybným u nás mám prochu výhrady. V tom Pemu asi Shimana nemají nebo o tom nevím. Většinou Gammarus nedodává zboží pro dvě prodejny ve stejném místě. Přeju hodně úspěchů s výměnou, většinou o bez hádky nejde:). Měj se

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 12:12:05

MADOK >> Díky za radu, bohužel musím řešit výměnu zboží přímo na danné prodejně. Pochybuji, že mi vrátí zpět peníze aniž bych nic jiného nekoupil. Jinak s Hoffmanovou příbuzný nejsem. Možná budeš znát tátu. Dělá porybného a jezdí k vodě se starou bílou škodovkou a černým pudlem.

MADOK - Profil | Ne 1.3.2009 12:06:25

Pinďa2 >> Anýž je en vybranej, zboží bude objednávat až během tohoto měsíce. Jinak o Alivio seženeš na netu už za 1399 Kč plus 100 Kč poštovný což je hodně slušná cena. Pokud bys ho chtěl mít v ruce můžu ti ukázat svůj, ale je to heavy, takže bude trochu silnější a hlavně o 30 cm delší. Můžu se jen zeptat, nejsi náhodou příbuzný s Martinou Hoffmanovou?

Pinďa2 - Profil | Ne 1.3.2009 12:01:33

MADOK >> Jasně,mám to v kartě, ale v Hořovicím jsem pouze v organizaci.Byl jsem tam od roku 1981 a odešel v roce 2003. Od té doby jsem nechytal a letos opět začínám. Jinak s tou paní máš pravdu, člověk chce poradit a ona ani neví co má na krámě. Jinak na roh k Anýžovi chodím také, ale má tam jen velmi malý výběr a pro mou peněženku dost omezený od 2300 Kč a výše. Pro začátek hledám něco levnějšího. Ten dam stál 1 600Kč.