Rybářské kajaky Hobie

Diskuze o rybářských kajacích Hobie. Vše, co jste chtěli vědět a báli jste se zeptat - rady, tipy, vychytávky, fotky, srazy...
Autor diskuse: HonzaV - Profil , 30.7.2014 dravci - ostatní
Dále moderuje: Hobik Profil

Hobik - Profil | Pá 14.5.2021 10:49:47

Dnes bude predstavená NOVINKA od Hobie... Že by nejaká šelma??? Viac informácií už čoskoro na www.hobie.com

PeterFisherman - Profil | Út 29.9.2020 18:37:12

Ahoj všem, prodávám v ČR nově koupený Hobie Outback 2019 Papaya Orange + sonar Humminbird Helix 5 SI GPS, baterie a nabíječka. Vše v záruce, cena v inzerátu k jednání. Důvod prodeje je dlouhodobě plánované cestování.

https://sport.bazos.cz/inzerat/125831311/hobie-outb​ack-2019-papaya-orange-sonar-humminbird.php

vicx - Profil | Čt 13.8.2020 17:59:45

Máte tu prosím vás niekto Mirage drive V2?
Dva krát sa stala divná vec, že mi prepadol drive ako keby nosom dolu. Za stredová umelohmotná tyčka pod osou pedálov sa ohla, potom sa vrátila späť. Vždy keď na tom išiel kamarát, tak hľadám príčinu, že čo spravil inak. Prvý krát to nebolo dobre zacvaknuté, dnes to bolo určite dobre a po 3 hodinách šľapania to spravilo znovu. Možno nejako odistil tu páčku, iné ma nenapadá. Žene to nespravilo ani po dvoch týždňoch 8 hodinového denného šľapania.

sliver - Profil | St 5.2.2020 20:04:45

.

eLDan - Profil | St 29.1.2020 10:51:23

Esox >> čus, hele jak píšou kluci, není nutno se toho bát, jen jsem ti dal foto konkrétního poškození. Jedna z možností jak tomu předejít, je mít při driftingu neustále vyšlápnuto.
Pokud už k tomu dojde, tak aspoň náhradní tyčku a montážní klíč s sebou. Teď už to vozím a do půl hoďky vyměněno. Pokud se ti hodně daří, ještě můžeš třeba ztratit ploutev-viz.foto, ale buď v klidu, i s tou jednou se dá v pohodě třeba deset kiláků ušlapat. Chce to občas zkontrolovat pohon a míň nasávat :-))

eLDan - Profil | St 29.1.2020 8:39:56

poldeci >> na volným moři (přehradě) by se ti to stát nemělo, problém může nastat, pokud se "necháš unést zdoláváním" ve vlnách u pobřeží Švédska :-((

Esox - Profil | Po 27.1.2020 20:55:09

Korkýzs >> pokud myslíš sedačku viz foto, tak to teď taky řeším a mám z ní strach. Měl jsem Halibuta a na té nafukovačce se mi sedělo fakt hodně blbě a tohle mi to dost připomíná.
Někdo zkušenosti? díky

HonzaV - Profil | St 22.1.2020 17:20:36

Bodkacik >> mám ty ST Turbo Fins, bo jak se to jmenuje....

HonzaV - Profil | Út 16.7.2019 13:28:42

... taky nějaká ryba by tu mohla být :-) jeden zajímavý úlovek z dovolené - ostenec / grey triggerfish

Hobik - Profil | St 10.7.2019 9:48:26

HonzaV >> Nie je to kompatibilné s jestvujúcimi modelmi :-(

Hobik - Profil | Čt 4.7.2019 9:32:49

Zase sa niečo chystá... Zdá sa, že kadencia inovácií sa začala zvyšovať.
Uvidíme po 9.7.

Hobik - Profil | Ne 28.4.2019 9:25:57

Doplnenie informácií k Hobie Passport:
Dĺžka - 3,2m
Šírka - 0,86 m
Nosnosť - 147,5 kg
Hmotnosť trupu bez príslušnstva - 29,5 kg
Hmotnosť komplet - 34 kg
Sedačka je z hliníkového rámu, bez možnosti výškového nastavenia, výplet sedenia a opierky, sieťový, vychádza z koncepcie použitej na sedačkách Vantage. Súčasťou základnej výbavy je aj dvojdielne pádlo, kento krát kombinácia hliník-plast.
V prednej aj zadnej časti sa nachádza bungee uchytenie prípadného nákladu. Pred sedačkou je v podlahe inštalovaný 8" hatch - twist and seal. Po oboch stranách sú osadené plastové kolajničky, kde je možné osadiť príslušenstvo od RAM, alebo Railblaza. Ovládanie kormidla je iba na ľavej strane kajaku a samotné kormidlo je zdá sa úplne novej konšrukcie. Ku kormidlu vedie len jeden bowden. Plutva kormidla je výklopná smerom hore, ale na palube nie je žiadne tiahlo, ktoré by tento pohyb ovládalo, tak som veľmi zvedavý, ako je to vymyslené... Ako som už písal, pohon zabezpečujú Mirage Drive classic - ST fins, samozrejme prostredníctvom svalov vašich nôh :-D

Hobik - Profil | Čt 25.4.2019 5:54:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Po dlhšom čase Hobie predstavilo novinku - Hobie Mirage Passport.
Informácií je zatiaľ málo, ale na prekvapenie, cena je už známa: 1.299€ bez DPH.
Dodávať sa bude vo farbách Seagrass green a Slate Blue.
Pripájam aj link na promo video.
https://onedrive.live.com/?authkey=%21AD%5F%5FNmeMU​vnBuRY&cid=2C8DCD7CC6EDF8D3&id=2C8DCD7CC6EDF8D3%213​411&parId=2C8DCD7CC6EDF8D3%213410&o=OneUp

vicx - Profil | Út 23.10.2018 17:04:21

Tomayo >> pýtal si sa ma na tie traky na sucháči? Dajú sa dat celé dolu, po to spodné očko. V predu aj v zadu.

Tomayo - Profil | St 10.10.2018 22:34:28

....

Tomayo - Profil | St 10.10.2018 22:33:46

...

Tomayo - Profil | St 10.10.2018 22:19:00

Malý ostrov ale vědí

vicx - Profil | Ne 30.9.2018 19:39:52

Príspevok pre ľudí čo zaujíma touring a expedície na Hobie. Minule sme tu riešili rýchlosť kajakov. Keďže Outback 2019 vyzerá naozaj dobre, rozmýšľal som, že vymením Adventure za nový Outback a kúpim ešte "performance" seakajak. Nakoľko sme sa s Alexom ešte nestretli ohľadom merania rýchlosti elektromotorom, dnes som mal príležitosť porovnať rýchlosť iným spôsobom. V poslednej dobe som bol mierne posadnutý hľadaním rýchleho seakajaku na tréning a touring. Ideálne spodok zo surfski, vrch seakajak. Po porovnávaní známych (epic) až po neznáme značky (reval kayaks) z celého sveta mi vyhral český kajak KTW Bora 18 postavený na surfski. Chcel som porovnať ako to pôjde v porovnaní s Hobie Adventure (Revo 16) D=487cm, Š=70cm, V=45kg. Kamarátka si kúpila Prijon Marlin pri lite LV. Rýchla a ľahká loď. D=513cm, Š=58cm, V=22kg. Síce to nieje surfski spodok, ale ide jak namazaný. Tak som si ho požičal. Normálna "cruising speed" bola ako pomalé šľapanie na HA. Keď som pádloval na hornej dlhšie udržateľnej hranici, bola to rýchlosť ako rýchlejšie šľapanie na HA. Záver pre mňa: kvôli váhe a rýchlosti sa neoplatí kupovať takýto seakajak ak už mám HA. Po pravde som takýto výsledok vôbec nečakal. Myslel som, že pôjde rýchlejšie, pri menšej námahe. V okolí Olomouca sa dá požičať Bora, tak ešte tomu dám šancu. Pre porovnanie foto Ha, Prijon a Revo 13

vicx - Profil | Út 4.9.2018 19:35:14

Tomayo >> obrátené spice, trimarany a ponorky sú vždy za príplatok :D

vicx - Profil | So 1.9.2018 0:12:13

pepa-č >> tá obrátená špica na novom Ai na rezanie vĺn je sexy.

Tomayo - Profil | Pá 31.8.2018 13:24:22

Tak ať se tu jen nekecám....jedna fakta z Itálie

pepa-č - Profil | Pá 31.8.2018 11:48:25

poldeci >> proč?

pepa-č - Profil | Čt 30.8.2018 18:12:07

tohle je skoro "veslovací seakajak"

vicx - Profil | Čt 30.8.2018 12:38:51

Dva dni do zadu som chytal na Dunaji a prefrcal mi chlapik na Epicu, neviem ktory model, ale asi nieco ako V7, V8, pred nosom. Velky chlap odhadom 190cm 110kg, 40+ rokov. V bokoch aj ramenach bol sirsi ako ten kajak. Ta rychlost a lahkost ako isiel hore, len som cumel a zavidel :)))

Vysoko tazisko, sirsi ako kajak, takze vsetko hovori prori stabilite a isiel bezchybne.
Trochu treningu na rovnovahu nezaskodi nikomu s kajakom. Stoj na jednej nohe so zavretymi ocami. Sviecka. Fyzicky nenarocne, ale velmi dobre. Potom fit lopta, alebo polovicna lopta

vicx - Profil | Čt 30.8.2018 9:41:29

HonzaV >> áno, to máš pravdu. Každý sme iní.
Poznám dôchodcu čo denne robí drepy na fit lopte a tiež mladých ľudí čo si nedočiahnu šnúrky na topánke zaviazať a už vôbec spraviť drep, alebo kliky.
Vlastná neschopnosť ale nič nevypovedá o kajaku. Keď máš 150kg a začneš hovoriť, že sú nahovno tenisky, lebo v nich nevieš behať, tak teniskami to nebude. Tiež dôležitá časť skladačky je strach. Či už vedomý, alebo podvedomý. Tie kajaky, aj tie štíhle majú placaté dno, teda nenormálnu primárnu stabilitu. Nafúknuté boky, teda aj sekundárnu stabilitu. Chcel by som vedieť, kto z ľudí čo tu píše reálne sedel na r13 a r16 a aj sa NA NICH PREVRÁTIL. Ak človek nieje úplne drevo a hýbe sa v bokoch, tak to jednoducho neotočíš. O mnoho skôr dostaneš strach aj keď sa neprevrátiš. Veď dám to na video, lebo týchto kecov už mám dosť.

Keď sa bavíme o nestabilit SOT, tak toto sa uvádza ako EXTRÉME stabilné. 70% ľudí tu, by sa z toho vysypali. Je to preto nestabilné? Alebo máte VEĽMI skreslené predstavy o stabilite a strach? Odpoveď si pre seba hľadajte každý sám. https://www.epickayaks.com/v8

vicx - Profil | St 29.8.2018 20:35:18

HonzaV >> Rozdiel 4.88 vs 5.05 bude asi v kormidle. Pôvodne bolo malé co majú všetky Hobie. Potom spravili väčšie, lebo nestačilo pri plachtení. Nakoniec prišli s verziou 3,čo je obrovské kormidlo ktoré už nieje twist & stow, ale vyklápacie do hora. Určite to natiahne dĺžku o 17cm. Mam ho doma, ale nenahodil som ho, lebo neplachtím pravidelne.

vicx - Profil | St 29.8.2018 16:02:18

pepa-č >> toto je Adventure (2011) a Revo 13 (tusim 2015)

V 2016, alebo 2017 prestali robit cisty Adventure a premenovali to na Revo 16

Revo 16 ma 4.88m
Adventure neviem, na nete som nasiel Adventure Island 5.05cm. 2011 uz neviem najst.

vicx - Profil | St 29.8.2018 15:47:02

Bodkacik >> a čo chceš vlastne merať? Ktorý kajak je rýchlejší? Na to nepotrebuješ elektromotor. Hydrodynamika nepustí.
Adventure 5.05m
Outback 3.68m

mascha - Profil | St 29.8.2018 9:09:03

koubic >> ale houby... jen mi prislo zvlastni, ze zrovna ty jsi to tak kategoricky odmitnul. Zaver je jednoduchej, ver tem lidem, ktery na kajaku stali, ze moznost na nem plnohodnotne stat prinasi radu vyhod. Nekomu to tak nemusi pripadat, protoze to nezkusil, nekdo jinej se ve stoji neciti komfortne, ale ty vyhody to ma neoddiskutovatelny. V melke ciste vode je videt dal, daji se v KK nebo RG prozkoumavat pohledem vzdalenejsi mista, aniz bych je rozplasil priblizenim. Da se dal dohodit, da se presneji dohodit, da se jinak vest nastraha. Da se lip vystoupit na vysoky molo, da se vychcat, protahnout, dosahnout na veverku atd. Kazdej ti tu potvrdi, ze ja nejsem zadnej velkej stojic na svy Cude, ale jak jsem mel moznost testovat JK Liska v Ronneby, tak ti povim, ze to je zase uplne novej rozmer, krome prejezdu jsem na tom skoro stale stal. Proste kdo nezkusil, neuveri.
Jo a mimochodem, znam i nekolik lidi, kteri kayakujou a jejich hlavni naplni je moucha. Koneckoncu JK Mayfly je kayak designovany jako moucharskej special a uz se jich par prodalo. Bigrig ma na pohodlnejsi stani udelanou operku, proste na kajakach je bezne stat.

mascha - Profil | Út 28.8.2018 22:17:56

koubic >> nemas pravdu, v mnoha ohledech. Kajak s moznosti si stoupnout, ma radu vyhod, mysli si o tom co chces. Jen mne udivuje, ze jsi ochotny ze sebe delat internetoveho mudrce hodnoticiho neco, s cim nemas zadnou zkusenost.
Mimochodem, Kuba ted stal na kajaku i v Norsku. V Karlskrone i na Rujane je to i pres vitr bezna vec. Pri sjizdeni Otavy, Berounky atd. si stoupame pro rozhled i chytani s mouchou kazdou chvili.

vicx - Profil | Út 28.8.2018 15:11:28

Orion24 >> ciastocne ano. na 16tku sa zbalis na dva, tri tyzdne, na 13tku urcite nie. jeden je zeleny, jeden papaya, takze priroda vs. bezpecnost.

Hobik - Profil | Po 27.8.2018 10:37:22

Orion24 >> TTD nový Outback na priloženom fote...

Hobik - Profil | Po 27.8.2018 10:32:52

No, zdá sa, že to naberá otáčky... Nový Hobie Compass Duo :-)

Hobik - Profil | Ne 26.8.2018 14:11:35

Bodkacik >> Nemám žiadne informácie. Ešte držia "bobra mlčanlivosti"...
Resp. mám presne toľko informácií, ako vy všetci... :-(
Fotky sú zo stranky www.hobie.com

Hobik - Profil | Čt 23.8.2018 12:11:41

Niečo sa chystá, ale zatiaľ neviem čo... Pevne dúfam, že to nebude podobna "vtakovina" ako Eclipse pred dvoma rokmi... Zostávam v napätí!