Shimano Aero Technium XT 10000 | MRK.cz

Shimano Aero Technium XT 10000

ahoj chlapi,
pouze pro ty, kteří mají zkušenosti s tímto navijákem. Shimano Aero Technium XT 10000. Vyměnili byste tento naviják za novější Shimano Aero Technium Magnesium 10000 XSB
děkuji
Mrož
Autor diskuse: charly - Profil , 28.12.2015 kaprařina - náčiní, doplňky

Lajnator - Profil | Po 28.12.2015 20:14:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

charly - >> Ahoj,řeším stejný problém, mám možnost mít místo nich MGS XSA, případně zvažuji i XSB.

kolegové mají rozhodně pravdu v tom, že jsou XTéčeka jsou super navijáky, ale bohužel ne tak nesmrtelné, jak se o nich mluví! O proti ostatních techniím mají jeden zásadní konstrukční rozdíl a to uložení hlavního planetového kolo (převody) mimo naviják viz přiložená fotka.

Většině shiman (potažmo všech smekacích navijáků na trhu) prochází celý náboj s planetovým kolem skrz celý naviják, tzn. že se hlavní převod dostatečně opírá na obou stranách bočních krytů navijáku, tím pádem je na zmíněnou součástku minimální tlak, vyvíjený kličkou. U technia XT jsou ale převody uloženy jen na jedné levé, takže planetové kolo dosedá přímo na protichůdnou část převodů (šroubovice) přímo bez nezbytné proti síly.Díky tomuto řešení jsou převody relativně náchylné na poškození, následně pak naviják vydává konstantní chroupavý zvuk.
Zaplať pánbůh mají převod 3.5:1 a černé "titanové" vnitřky (o proti levným hliníkových jako mají například zde tak opěvované Ultegry XT) takže problém nastává až po čase a nemusí také nastat nikdy. Hrozně záleží na stylu chytání!!!!

Pro klasický lov na odhoz s olovy do 110g cca se nic zásadního dít nebude, problém nastává až při větší zátěži typu stahování těžkých olov 140g +, zavážení s kameny, případně lov na zarostlých vodách typu tovačov, kdy člověk občas přitáhne i 2kg trávy na montáži. Tímto způsobem se dají převody odpálit klidně za sezonu!

Závěrem bych zmínil, že jsem jich měl za posledních pár let v ruce více jak 10, kdy jsem je servisoval několik kamarádům a téměř u poloviny ze zmíněných byly převody už slyšet.

Technium XT mám osobně moc rád a je to rozhodně legenda, jen bych je přirovnal třeba k Ferrari, je to krásný auto a nemůže říct, že je poruchový...jen prostě není na každodenní "ježdění" a musí pravidelně do servisu !-)

Jinak co se týče velkých držáků, co jsem měl možnost vidět po letech používání, rozhodně bych zde zmínil Daiwa Emblem Z 5000 T a A, staré modely Tournamentů, většina modelů Power Aero -XT, XSA..., Shimano Big Baitrunner M, L i Longcast.

at se daří

J.

Lajnator - Profil | St 30.12.2015 15:25:14

Luger46 >> na životnost asi ne, ale navi má pak hladší a příjemnější chod (menší odpor)

Myslím, že už jsem o tom mluvil, ale dost mě v tomto směru zklamaly Ultegry XT. Na originál schématu jsou vidět 2 ložiska, ale reálně je tam pouze jedno (u kličky) na druhé straně je pouze plastové pouzdro viz přiložená fotka. Jednoduše tak poznáš, že byl naviják už v servise, většina servisů ho tam dodatečně přidává.

Rukami mi jich prošlo více jak dvacet a mimo přidání bočního ložiska, ještě měním středové plastové pouzdro pod Pinion Gear za mikro ložisko, které taky lehce zlepší chod. To už je ale tuning spíš pro fajnšmerky, není to zásadní.

Jinak na fotce je hodně zanedbaný a poškozený kousek, který přinesl kamarád. Je tam vidět prasklá součástka (přepákování převodů na cívku). To jsem mimo jiné dělal už asi 3x viz další fotka, je to nějaká slitina, která je docela náchylná na prasknutí. Stačí, aby navi upadl na cívku a je vymalováno!

Nemyslím si, že to jsou špatný navi (sám mám 3 "krabicáky") ale uvnitř prakticky totožné s XSA a dalšími, už malayskými Ultegrami.

Lajnator - Profil | Po 8.2.2016 1:16:41

Důvod proč je i v dobách zdejších, staré Power Aero stále nejkrásnější :-) dnešní malá srovnávačka s Ultegrou XT, aneb porovnání rozdílných dílů...ve většině případů více jak poloviční váhový rozdíl...eloxovaný pastorek i velký převod je orgasmus pro každého servisáka :-))

Lajnator - Profil | St 6.1.2016 20:53:22

charly - >> Ahoj, konečně něco k tématu. Dnes mi klučina přivezl na servis 3ks Shimano MGS XSA. Kalená japonská ložiska a černé planetové kolo jsem čekal, ale 2 ložiska v rolničce?? Pecka!

Fotky jsou dělány hned po otevření před čištěním a servisem. Jinak bych se toho navi vůbec nebál, byl to jejich první servis po 4 letech pravidelného chytání a musím říct, že jsou pořád v top stavu.

Majitel Tomáš zmínil jediný problém a to časté padání vlasce pod cívku, troufám si tvrdit, že je to díky absenci vodicího plastového kroužku pod cívkou (to se mi nikdy u TNM XT nestalo). Jinak navi vydávají již tady probíraný zvuk od převodů, ale to opravdu dělají všechny od nových viz. starší příspěvky. Zřejmě je způsobuje váha cívky, neb po jejím sundání je naprosté ticho.

Na fotkách je krásně vidět klasické uložení převodů skrz naviják, kdy mají 2 opěrné body v ložiscích a ne jen jeden jak je to u TNM XT.

Lajnator - Profil | St 2.3.2016 1:30:29

Tady je ta druhá, o poznání zajímavější !-) Majitel (nebudu jmenovat kvůli bulváru) si nechal nechal svá původně technia XTA přestříkat a to přesně doslova do barvy svého vozu Škoda a hlavně implantoval klasickou přední matici na místo originál bait spoolu. Palec nahoru!

Lajnator - Profil | Út 23.2.2016 13:37:50

Tak jsem se konečně dostal k údržbě vlastních navi a tohle je výsledek. Pokud má někdo zájem, klidně přenechám...navijáky mají chytat a se válet ve skříni !-) Napadlo mě k nim dát jako bonus následný servis zdarma.

Rajsi - Profil | Ne 7.2.2016 23:05:06

Malé oživení a zároveň odpověď autorovi diskuse...ne nevyměnil bych :-))))

Koci66 - Profil | Čt 31.12.2015 6:59:23

Zdravim vsichni v starem roce
Precetl jsem celou diskuzi a musim konstatovat, ze po dlouhe dobe je na MRK-u tato diskuze velmi uzitecna a pomuze spousta lidem. Proto jsem se rozhodl prispet neco malo ze svych zkusenosti
Aero Technium Mgs budu teprve kupovat - je to muj sen, akorat jsem nenasel odvahu dat do navi tolik penez, zatim... V novem roce ale planuji 2 kousky. Jinak vlastnim z nove rady CI4+ vsechny modely - male + velke Ultegry a taky male + velke BTR.
Brzdy jsem vytunil s podlozkami Carbontex - pouze kupuji cele plato Carbontex o sile 1mm a podlozky si delam sam. Vyjde to levneji nez kupovat hotovou sadu. Prodava to nejaka firma z Australie a po zaplaceni transakce je za cca 14 dni obalka doma.

http://www.downriggershop.com.au/carbontex-drag-was​hers.html

Loziska jsem zakoupil u nas SKF - maji vsechny rozmery a plastova pouzdra jsem vymenil za plnohodnotne loziska. Rozciluje mne pouze to plastove ozubene kolo, ktere je tam na oscilace civky, ale neda se nic delat - pry to neni namahane a musi vydrzet. Fotky rozebranych Ulteger jsem daval do jine diskuze. Co mne taky zarazilo bylo mnozstvi mazaciho tuku v navi - Shimano setri az to neni hezky. Vsechny navi jsem tedy pred pouzitim poradne osetril mazivem a k tomu jsem vymenil loziska a podlozky brzdy za Carbontex. Musim po sezone pouzivani konstatovat, ze je to uplne jiny stroj nezli seriove osizeny spotrebak. Doufam jen, ze az si poridim vysnene Technium Mgs nebudu zklaman. Bohuzel, doba v kterem zijem je hold spotrebni - vyrobci chrli a spotrebitel musi kupovat. A je jedno zda je to navi za 15 tisic nebo auto za 3 mega, o tom se radeji nebudu rozepisovat.
Jinak preji vsem dobrym lidem hodne zdravi a spousta rybarskych uspechu v Novem Roce 2016.

Rajsi - Profil | Pá 22.1.2016 18:23:59

Jéééééé to je krásná fotečka....kéž by byla moje. :-)))

kuky3 - Profil | So 2.1.2016 18:53:01

super stroje..

Lajnator - Profil | Čt 5.5.2016 22:41:21

Konverční kit hotov, na dvou ložiscích jako na Tournamentech !-) ještě čekám na kličky od truhláře z exotického dřeva.
Zatím jsem zkušebně předělal Ultegru XT a Technia viz fotky...

Lajnator - Profil | Út 23.2.2016 21:31:55

Strop 330 >> Záleží s čím to srovnáváš, nebudeme jmenovat výrobce, ale v dnešním konzumním zřízení si koupíš naviják za 2000,- od kterého se očekává doba použití 2-3 roky, ne 10-15 let, jako tomu bylo před lety. Od toho se také odvíjí zpracování a kvalita vnitřních dílů...Daiwě ani shimanu nedává smysl vyrábět něco, co vydrží na věky bez poruchy, první důvod je výše zmíněný a druhý jsou další peníze ze servisu/ prodeje dílů.

podívej se na většinu současných výrobců, bavím se o značkách, které dělají další rybářské vybavení a relativně nedávno vstoupily i na trh s navijáky. všechny jsou si +- podobné, protože reálně pocházejí z jedné či dvou továren z činy, kde chvíli jedou zelené navi a pak zase černé. Těmto distributorům je samozřejmě jasné, že těžko přetáhnou svým zpracováním klienty daiwě, či shimanu, ale relativně dobře vyplní díry na trhu se zákazníky, kteří nechtějí dávat za naviják 4 a více tisíc, ale hlavně pro lidi, kteří nehledají kvalitu, ale relativně dostupné emoce z nového "krásného" navijáku za slušné peníze. Shimano s Daiwou je v podstatě monopol a oni to vědí, proto si v zásadě drží ceny už dekády let, kvalitu ale stále více přibližují výše uvedeným navijákům, protože také pochopili konzumní styl a naše potřeby : Iphone 8,9,20, 150...

Já ten systém nehodnotím, jen konstatuji realitu. Pamatuju si, když NASH vylezl před 3 lety s navijáky H-GUN, všichni jsme na každoročním setkání říkali, jestli se někde nepraštili do hlavy, pak jsem pochopil...první série 3000ks zmizela během 3 měsíců !-) Nemyslím si, že by to probíhalo stejně, kdyby udělali něco ve stylu Penn Afinity. Už víš, kam mířím?

Ultegra XT je v tomto ohledu relativně slušný navi, které je třeba náchylnější na hrubější zacházení (převody) ale bavíme se třeba o 10-15 letech používání. Ze starší navijáků ti rozhodně najdu lepší navi, ale pokud nejsi extrémní ras a máš svoje náčiní rád, budou ti v pohodě sloužit.

V neposlední řadě si uvědom, že dát v dnešní době 4000,- za navi je pro průměrného čecha cca 1/6 platu. V roce 1997 ale stála Ultegra hodně podobné peníze, reálně to ale pro někoho byla třeba i 1/2 platu. stejný model postav na televize, auto, cokoli... je to tedy dnes levné, nebo drahé? :-)

FSnevajs - Profil | Po 15.2.2016 18:36:15

kritik >> a sup s nima do bazaru :)))

kritik - Profil | So 2.1.2016 11:33:25

Supr diskuze se spoustou příspěvků na odborné úrovni.
Po jejím přečtení vím, že mám doma malej poklad.....:-))

Lajnator - Profil | Čt 8.9.2016 22:43:26

Utopene PA XT po nekolika letech pod vodou...drat na rotacni patici je fuc a na civku mel evidentne taky nekdo chut;-) jinak stale toci!

Lajnator - Profil | Čt 18.2.2016 21:23:32

Konečně hotovo, první prototyp madel na Tournament 5000 a 6000 jsou na světě !-) Materiál je speciální tvrzený plast, který nenasakuje vodu, ani jiné tekutiny (dipy a podobně) a je dokonce relativně oděru odolný. Finální výrobek je váhou téměř totožný z originál dřevěným madlem. Mám ještě připravenou variantu z tropického dřeva, olivy a ořechu, materiál už leží doma.

Dneska u mě byl Radek Fox pro první dva kusy na zátěžový test :-)

kritik - Profil | Po 15.2.2016 16:24:29

Tímto bych chtěl poděkovat kolegovi Lajnatorovy za supr - čupr odvedenou práci....
Ve čtvrtek jsem si v Práglu vyzvednul svoje mazlíky a nemohl jsem je poznat...:-))
Sametový chod, vyměněný ložiska, absolutně bez vůlí......
Krásná práce a doufám, že se druhý pár povede také tak.....:)

Lajnator - Profil | Ne 31.1.2016 0:23:10

Ultegra XT, napadená domácím kutilem před a po očistě.

Lajnator - Profil | Po 11.1.2016 20:55:39

murphyy >> původně jsem si na PA XT sehnal ty carbonové, ale jsou na ně moc tmavé, tak tam asi půjde dříví...hned jak mi dorazí nerezový konektor.

Akorát to není úplně levná sranda a to nepočítám práci. Chlapík v německu, od kterého kupuju nerezové díly za to chce 35 euro

čekám, až to přijde a asi je nechám vytočit tady, takže se dostanu na další navi podstatně níže !-)

hakin - Profil | Pá 4.3.2016 17:25:53

Tak dnes sa PA konečne dostali k vode, dostali nový navin a čaká sa na krst.

Lajnator - Profil | So 20.2.2016 20:22:30

Na stole mi přistály krasavice, které se jen tak nevidí, top stav téměř bez škrábance, s komplet příslušenstvím včetně účtenky z 1999 :-) dřevěná, hlavně zklapovací klička jako u Daiwy, což se nevidí každý den. Krása!! Vnitřky už tak zajímavé nebyly, každopádně na takto malý navi s malým průměrem cívky není 4.4:1 tak velký průser! např ve strovnání s Ultegrami 4500 nebo 5500 (5.3:1)

FSnevajs - Profil | Ne 31.1.2016 9:56:07

Lajnator >> kdo maze,ten jede :)))

Radek Fox - Profil | Pá 29.1.2016 23:21:27

FSnevajs >> Fildo, ty můžeš mít převody v navijácích třeba z cukru, protože než se stačí rozpustit, tak už máš minimálně třetí motadla v řadě :-)))) PS: Nechtěl jsem, ale musel jsem :-))))

Lajnator - Profil | Pá 29.1.2016 20:47:13

tady máš Z 5000 T, jednu dobu jsem jich měl několik...je to skvělá alternativa menších navijáku např. místo menších ulteger 5000 apod. Zetka všeobecně jediný daiwy, který mi můžou do baráku :-) ne že by starý tourka byly špatný, ale tohle každý den u vody nepotkáš !-)

syny - Profil | So 16.1.2016 11:07:05

Zdarec pánove, kdyby měl někdo zájem, mám na prodej dva kusy Aero Technium XT 10000 top stav, málo chytané včetně přepravního kufříku viz. foto. Cenu zájemcům sdělím přes SZ. Dávám to nejdřív sem, pokud se nikdo neozve, tak to zveřejním v bazaru. Rozměry kufru 330x330x190.

Lajnator - Profil | Út 12.1.2016 21:09:04

murphyy >>

1) jak říkáš, byla to trochu delší cesta :-) já mám trochu problém v tom, že ne vše mi sedí a jak se v tom ještě trochu vrtám, tak musí naviják splňovat kromě pocitu i vnitřní stavbu...u PA není co řešit, žádný kompromis!!

2) nevím, jestli jsem kompetentní osoba odpovídat na tuto otázku, ale v podstatě ano, kromě zvuku jsou tam ještě další faktory, jako je jsou vibrace a vůle, ale to není připad XT. To ,že navi hucí samozřejmě nemá na funkci rostlináře vliv !-) Vetšině navi se dají podložit převody, pokud už není zvuk extrémní, u xt to však není možné! Jen pro info, nové planetové kolo stojí téměř 40 dolarů a dost dlouho se na něj čeká, oproti ultegře za 9, která se dá ještě podložit a tím výměnu oddálíš...

3) u PA jsou i po čase změny na chodu minimální, občas se objeví vůle u kličky. Na druhou stranu je potřeba říci, že hlavně starší typy PA nemá tak pěkný chod, jako Technium XT!

Už jsou o tom před tím mluvil myslím, málo u kterého navi je opotřebení navijáku vidět pouhým okem, bavíme se o malých niancích, které ale už způsobují zmíněný zvuk. Jeden z mála navi, kde je "opotřebení" planeťáku viditelné je LC, kde se po čase zuby vyleští. Paradoxně ale i tak zvuk či změnu chodu nepozoruji...dle mého soudu je to kvůli relativně velkému převodu 4.6:1, ale i tak si s tím LC relativně dobře poradilo.

Heleď já nejsem konstruktér navijáků, ani žádný odborník, v podstatě jen komentuji co reálně vidím a hlavně slyším na navijácích, které se mi dostanou pod ruku. Hrozně rád bych se mýlil, ale čísla hovoří krutě.

Nejobjektivnější by byl asi servis Shimano, který jich uvidí 10x tolik co já, nicméně ty zase nebudou sdílní z politických důvodů !-)

Dneska jsem to zrovna s někým řešil, nedá se to takto jednoduše generalizovat. Hrozně záleží, jak se k navijáku chováš. Já jen tvrdím, že navi typu power aero, Emblem z...T a A, Tournament 6000T a podobně jsou ke svému majiteli hodně benevoletní a zvládnou i realtivně brutální zacházení...

Jinak osobně mi moc Daiwa nesedí, Xtéčko je xtéčko!-) , zmiňuji pouze pro objektivitu. ať se daří

J.

murphyy - Profil | So 9.1.2016 22:22:17

Peter94 >> a este jedna vec k tomu ze chces osuchat napisy na cievkach LC, inak na obr cievka z BBLC je zlata, ten spodok cievky pod maticou brzdy sa mi zda ze je ciernej farby, podobne ako cela farba navi BBLC, tebe sa zda ze je hneda?

ja viem ze chces mat vsetko tip top, ale to podla mna to nie je vec na ktoru sa treba zamerat, predpokladam, ze ju budes vyuzivat len na zavazky nie?
a tam je farba a napis na cievke dolezity, ze jo.. :D

inak moj pocit ked som riesil dalsie cievky na techium:
ked som prvy-krat vyskusal cievku BBLC (zlatu), tak som sa az poradoval ze co za navijak teraz mam v ruke, uplne tym dostal vtedy pre mna "iny rozmer"
som mal radost, ze mozem s tymto navi vyvazat ovela dalej, a zaroven ze je trochu iny (vdaka zlatej cievke) a zaroven ze je taky isty :)

nakoniec som dospel do stadia, ze ked mam kvalitne navi (co technia XT urcite su), mam dostatocnu kapacitu na vyvazanie (cievky z BBLC), tak preco stale sa snazim riesit navijaky?
treba proste ryby chytat s tym co clovek ma..ak potom zisti, ze treba ist do vyssej rady, potom ok, takto ma byt.

ale ked uz clovek ma top navi (technium-tym nemyslim teba Peto), zacne ich obmienat, kupovat kazdu novu seriu..
potom uz predpokladam, ze o ryby a rybacku/oddchych/relax ani tak uz vtedy nejde

Lajnator - Profil | So 2.1.2016 14:17:37

Taky >> Ahoj, rozhodně, pročti si zbytek diskusí. čím menší je převodový poměr, tím méně jsou zatížené převody navi.

Je to jako na kole nebo v autě, když pojedeš pomalu do kopce na nejvyšší převod, sám cítíš, jaky je to záhul a tah na převody. Když přehodíš na nižší, šlape se dobře, odpor je minimální ale jedeš pomaleji.

U navi je to stejné, čím menší převodový poměr a průměr cívky (menši ozubené "kolo" na převodu bicyklu) tím méně jsou převody namáhány. Proto jsou navi typu US baitrunner nebo daiwa emblem z 5000 T takový "držaci", neb splňují oba tyto parametry. (emblem z 5000 t má navíc černé "titanové" převody - tím se vyznačují většina navi Made in Japan - proto jsou tak žádané)

Chlapci z NDR následně pochopili, že se ale nevyplatí vyrábět takto bytelné navi, nejen po ekonomické stránce.

měj se fajn

J.

Koci66 - Profil | Čt 31.12.2015 13:54:05

fheavy >> Kdyz mas to zamecnicke kruzitko a nabrousis pekne ten hrot - tak to vyriznes rovnou. Taky jsem to zkusil a funguje, akorat jsem nemel trpelivost a udelal jsem vysecnik. Jde to tim rychle a spolehlive. Nic nepraskne - ten Carbontex neni cisty Carbon, ale Carbonova textilie, docela dobre se s tim dela
Mame zastoupeni HAMANN pro CR a SK - tuning pro BMW a Land Rover( pokud znas tu firmu HAMANN ze SRN)
Oni delaji hodne z Carbonu a uz jsem si objednal par vzorecku - pokud se osvedci dam echo na MRK a kdo bude chtit tak mu dodame. Carbon jako material je zakazany k pouzivani na upravu ( tuning ) automobilu - z duvodu ze se trepe u muze zranit. Vse co je vys od kolena nesmi byt z cisteho carbonu, ale vetkavaji se do toho jeste specialni textilni vlakna, kteri zabranuji trepeni
Tak z techto materialu mam jiz neco objednano a pokud pokus dopadne dobre dam echo

Lajnator - Profil | St 30.12.2015 23:55:45

šmája >> tady máš postup při výměně podložek, je to fakt jednoduché a zvládneš to i sám...originál plstěné vyndáš a místo nich vložíš nové uhlíkové.

Jinak fotka s černými je jen orientační, jedná se o podložky z QD brzdy na Daiwě ISO 5500. Shimano je má mnohem větší!

Lajnator - Profil | Út 12.4.2016 21:13:58

kritik >>

Tino1991 - Profil | St 23.3.2016 1:33:42

poznate niekto tuto stranku na FB??

https://www.facebook.com/rybarskytuning.sk/

narazil som na to nedavno a mam pocit ze tie popisy pri navijakoch postradaju mnozstvo objektivnych info

Břemo - Profil | Út 15.3.2016 20:15:53

Já také nezahálím :)

CT Timata - Profil | St 9.3.2016 13:41:15

prisli mi nejake malickosti na navijaky, pre pripad potreby. Este objednam DG-cko.

Pepa z depa - Profil | St 2.3.2016 16:19:26

kabo >> já bych se nebál svěřit svý roláky Lajnátorovi. už delší dobu ho sleduju a je šikovnej. jen bych se ale obával toho aby ti v nich neobjevil nějaký planety a nebo nedej bože hvězdokupu se vším všudy i se šroubovicí (asi DNA šneka) a s vlnovcem. :-)))

Lajnator - Profil | St 2.3.2016 12:37:33

kabo >> Ahoj, Basie ne, ale třeba ISO 5500 a další daiwy z této generace...komentovat to nebudu !-) nicméně (bohužel) za mě všeobecné platí pravidlo většina Daiw od roku 2003 výš je dost oškubaná, jak píše viceroy, taiwanský ložiska, "stříbrné" planěťáky, kluzná pouzdra místo ložisek v rolničce a podobně.

Neřekl bych, že mají nějakou zásadní konstrukční vadu, ale materiálově jsou na úrovni ulteger nebo zmíněného Emlemu X 5000 A když pominu převodový poměr, (až na hi tech ložiska a magnetickou vazelínu bohužel i vlajková loď Basiair Z45)

mimo jiné na loňské výstavě FF jsem byl svědkem, kdy se zmíněný Basiar na stánku natvrdo zadřel. Kamarád se rozhodl, že si koupí dva kusy...šli jsme na stánek, kde je prodávali...po chvíli točení začal naviják tuhnout a tuhnout až se přestal točit úplně...chlapík za pultem tvrdil, že je to předváděcí model na výstavy, který je nadměrně zatěžován :-))

Věřím, že se toto neděje standartně a byla to asi jen opravdu shoda náhod, ale posud sám jestli se ti chce takové to navijáky dávat 18-20-30 tisíc?? Konstrukčně tam žádný future materiál není !-) Neoficiálně mám potvrzené z věrohodných zdrojů, že se v tomto případě spíše jedná o exklusivitu, než nějaké převratné technologie...spoustu lidí baví, že mají na břehu něco, co ostatní ne. tento typ zákazníka si většinou nenechává vybavení dlouho, jestli víš, jak to myslím, takže kvalita vnitřních dílu je až někde na 3-4 místě v žebříčku kritérií

Radek Fox - Profil | Čt 18.2.2016 23:41:23

Chlapi, kdybyste viděli, kolik toho musel Kuba naběhat, obvolat, objezdit kvůli takové ocasině, jakou jsou nové ručky, tak se na to většina z nás vy-sere. Dotáhnul to do zdárného konce a patří mu můj obdiv ;-)

FSnevajs - Profil | Pá 29.1.2016 21:48:39

Lajnator >> matrix me dostal,jdu do nich :))

Lajnator - Profil | So 23.1.2016 10:10:25

Břemo >> mas ale pravdu v tom, ze to co produkuji renomovane znacky za poslednich par let je spise k placi. Nejvetsi zmeny k horsimu jsou videt hlavne u Daiwy a je to skoda.

Lajnator - Profil | St 20.1.2016 23:35:09

murphyy >> ne všemu, co jsi napsal jsem rozuměl, ale ve skratce. S baitrunnerem souhlasím, byť třeba navijáky z řady GT atd. měli zmíněný BR zbytečně komplikované. Například u u US baitů ho velmi zjednodušili ku prospěchu věci, kde se dá celý sesadit. Např. u LC už je to zase mírně krok zpět, kdy je při servisu potřeba dávat pozor na pérko v pravém pouzdře navi, které se relativně špatně dává na své místo. Je ale určitě potřeba říci, že se zde bavíme o náročnosti servisu jednotlivých navi, což se samozřejmě koncového uživatele vůbec nedotkne...

Baitrunner od Shimana bude asi jen těžko hledat konkurenci, objektivně řečeno nikdo jiný se mu na druhou stanu tak dlouho a intenzivně nevěnuje !-)

Pokud nebude uvádět každý (nižší) model Daiwy, tak zde můžeme zmínit snad jen Infinity XBR, kde na něj nemůžu říct půl slova.

Nemá dle mého soudu smysl zjišťovat, který ze dvou výrobců je lepší. Každý má svoje klady a zápory. Každému člověku vyhovuje a hlavně sedne něco jiného. Teď už asi posouváme čistě na akademickou rovinu, ale i kdybychom našli naprosto nezničitelný naviják, který vydrží na věky a byli bychom to schopni 100% reálně podložit, nevěřím, že by ho všichni rybáři chtěli a měli.

Každé věc má vždy 2 roviny, emocionální a praktickou, či logickou...v mém případě je srdcovka Shimano, neb mi sedí chodem atd. krom jiného mám například Ultegry XT, o kterých vím, že nejsou zase tak úžasný, jak se o nich mluví a celkem náchylné na poškození, ale mají pro mě kouzlo a něco do sebe, spousta osobních zážitků s nimi spojených...tak je mám a jsem za to rád! Emoce zvítězily nad logikou, což mi v tomto případě vůbec nevadí !-)



Lajnator - Profil | Út 19.1.2016 21:52:37

Vnitřky Power Aero XTA TOP STROP PŮDA!! originál ložisko pod PA + elexované ozubené kolo na WS, což se nevidí každý den.

Humik - Profil | Út 19.1.2016 15:14:09

Zdar chlapi chci poděkovat Kubovi (Lajnator)za servis svých navijáku. Co napíšu sice asi každý ví ale co kdyby ne ;-) .Neuvěřitelně rychlý precizní a vstřícný člověk,odborník na svém místě z mých ulteger udělal skoro nové stroje ještě jednou Kubo moc díky
PS:ještě bych chtěl poděkovat Bambi.SpP který mi doporučil Kubu (Lajnator)

Lajnator - Profil | So 16.1.2016 20:17:20

Piscicapus >> Ahoj, omluv prosím mé stylistické, či odborné nedostatky. Jsem jen prostý pobíječ much Eda. Znám pouze anglické originály uvedených dílů, které se snažím pojmenovat česky...budu každopádně rád za tvé případné připomínky. předem díky a ať se daří J.

Lajnator - Profil | So 16.1.2016 18:56:15

jen pro info, Ultegra XSB je navi plný paradoxů, hned po otevření...má jako jedna z mála UTG 2 ložiska, sice Thailand, ale lepší než drátem do oka !-), kalený vlnovec (Worm shaft) a dokonce sekundární převod z bronzu, což nemá ani PA XT, nebo MGS XSA (v obou případech plast)

Na druhou stranu nejlevnější rolničku jako Titanos XT (pouze kluzné pouzdro bez ložiska) a standartní hliníkový planeťák...docela se bavím...klukům od Shimana asi došli na konci vývoje prachy :-)


Jackubick - Profil | Út 12.1.2016 20:29:32

Zdravím, posílám pár fotek rozdělaných Ulteger XSA. Snad nebude autorovi vadit, že to není technium :). Posílal jsem je kolegovi Lajnator na kontrolu a promazání a ten mi udělal pár snímků...

Peter94 - Profil | Ne 10.1.2016 10:52:37

murphyy >> Ano ,su takej zlatej farby.Tie napisi a ten vrchny plast ,zatial necham tak a casom uvidim ,ci to upravim podla svojich predstav ,alebo to necham tak.

Lajnator - Profil | So 9.1.2016 0:00:40

Tino1991 >> Ahoj, dneska jsem měl na stole Shimano Power Aero XT 10000, dobře známé kočičky, o kterým jsme tu už mluvili 3.5:1 !-)

Jen pro pobavení, uvnitř samozřejmě eloxované převody s bronzovým PG, jako bonus kalený worm shaft, stejně jako jp. ložiska (ve standartu i zde včera probíraný tuning malého ložiska pod hlavní šroubovicí PG) ale kluci japonský evidentně šetřili na ložisku v pravém bočním krytu navi viz. pouzdro na fotkách. Zapomněl jsem to minule zmínit.

Paradox je, že zmíněné chybějící ložisko stojí asi půlku co malé pod PG

Lajnator - Profil | Čt 7.1.2016 13:19:40

Rostid >> Ahoj, heleď nejsem žádný odborník přes navi, jen jsem jich měl už celkem hodně a servisuju je kamarádům okolo, tak ti můžu říci svůj názor, ale nemusí být objektivní, každému vyhovuje něco jiného !-)

navíc vyvážka je za určitých okolností šetrnější, než chytání na odhoz. Hlavně pokud chytáš na kameny, které odpadnou, což bych z vlastní zkušenosti doporučoval, protože 200g olovo tahat ze břehu na tu dálku stejně nebudeš.

V cenové relaci co zmiňuješ (pokud zůstaneme u shimana) určitě LC starší i novější model XT-A jsou dělníci, tam neuděláš špatně. černé vnitřky atd...Na zavážku více jak 250m doporučuji určitě šnůru, vlaces má na tu dálku obrovskou průtažnost (dělali jsme s klukama testy pod vodou s potápěčským vybavením, ale o tom až jindy) Jinak se na LC vejde cca 950m šnůry 18mm průměr pro orientaci. U LC jsem měnil planeťák snad jen jednou, jinak stačilo vždy vypodložit...nevýhodou ale zůstává jejich relativní velká váha, na břehu v pohodě ale manipulace na člunu nic moc (hlavně když si potřebuješ přehodit zamotanou špičku vlascem)

Velice mile mě také překvapily Ultegry CI4 XSA, které jsem měl možnost nedávno vidět. Podle mého názoru jedny z nejlepších ulteger, co se udělaly (černé vnitřky, ložiska z obou stran atd...) mám to potvrzené i od koncových uživatelů!

Z konkurence Daiwa Emblem Z 5000 A a T (velcí dělníci - u prvního zmíněného modelu komoplet eloxované převody včetně hl. šroubovice - to jsem u ničeho jiného neviděl!! oba modely jsou made in Japan - hlavně neplést s modelem X - to už je špatně) cenově seš kolem 4000,- ks, Tournament S 6000 T super převod, téměř nezničitelný navi.

U Afinitek mám spíš info "jedna bába povídala..." takže se k tomu nebudu vyjadřovat. snad ti to trochu pomohlo. měj se fajn

J.

CT Timata - Profil | Út 5.1.2016 19:53:20

Šakal14 >> no 15kg kapra som vytiahol, aj vsetkych cez 10kg, ak narazas na to a ked Ti zoberie 8kg ryba od brehu na dlzku prutu hned vedla potopeneho stromu, tak si myslim, ze ten pociatocny tah je dost velky. Tu mas strom, odkial bola ta 15-ka napr. Nie kazdy bude tahat 20kg ryby si nemysli.

Šakal14 - Profil | Út 5.1.2016 19:38:29

Lajnator >> tu je funglovka, este korok vo foliii

Šakal14 - Profil | Út 5.1.2016 18:47:57

Erva >> kazdy prut ma urcity bod, za ktory ho uz neohnes, akurat ho mozes tak zlomit, a cim je ten prut maksi tak sa k tomu bodu pri zatazi dostanes skorej.. Na foto, na tuto vodu som chodil minuly rok, bez clnu, vytiahol som tam par ryb cez 15 kg, a mal som tam rybu aj na 2,5lb aj na 3lb, a ver mi, ze s tou 2,5lb to bol problem o moc vacsi ako s 3lb, ta 2,5 isla uplne na doraz, kdezto s tou trojkou to bolo da sa povedat v pohode a to nehovorim o tom, ze som s kazdou rybou vytiahol minimalne 5kilov zelin, kazdy rok stravim 99perc.rybacky na toku pri prekazkach, zarastenych vodach a pod.a nikto ma nepresvedci o tom, ze mäkká udica je lepsia nez tvrdsia...tou tvrdsou ako som pisal, nemyslim roxorovu tyc.

Radek Fox - Profil | Pá 1.1.2016 16:33:36

Chlapi, ještě k těm podložkám do cívek. Na loňský rok jsem dal uhlíkové od anglické firmy Weston Development do svých navijáků Daiwa Tournament. Plynulost při odvíjení vlasce je znatelná, brzda se vůbec nezkrátila, ale to jsem ani nechtěl. V průběhu roku se mi podařilo zkontaktoval šikovného řemeslníka, který na můj popud vyrobil tyto podložky z čistého karbonu, a to v několika verzích. Měl jsem za úkol je vyzkoušet, a tak se také stalo. Tento rok by měly být po dalších úpravách k prodeji. Více napíši, až se zase dostanu na PC. Přiložím i snímky. Nyní musím pryč.

Lajnator - Profil | Pá 1.1.2016 11:25:23

Peter94 >> Ahoj, sprej na fotce je zbytečně drahý, kup si v Obi nebo hornbachu olej na mazání šicích stroju, lahvička tě vyjde do 50kč a je perfektní. Používají ho i autorizovaný servis shimano, jak jsem zjistil. pošlu fotku, až budu doma.

Rolničku je lepší rozhodit, je to jen jeden šroubek a několik futýrek viz fotky tady. Jen si dej pozor, až to budeš skládat, aby si něco neobrátil. K promazání stačí kapka, jinak to poteče ven.

Jinak jak říká Erva a další, WD rozhodně ne!!!

Luger46 - Profil | Po 28.12.2015 10:40:48

agig >> najdi plast :)) nepřu se co je lepší

Greysmen - Profil | Ne 2.10.2016 12:20:03

Pindˇa >> pokud naviják nenecháš pod vodou celý den tak ne. Když se potřebuješ na lodi dostat ke špičce prutu tak prut normálně rozpoj a nemusíš mit strach že namočíš naviják.

Strop 330 - Profil | So 16.4.2016 21:23:41

Lajnator >> ok příští víkend jsem v Praze tak zavolám a domluvíme se :-)

Lajnator - Profil | St 13.4.2016 20:39:49

šmája >> žádnou, proto je to v uvozovkách !-) na ultegru peckový naviják vnitřky srovnatelné s techniem...to samozřejmě shimano nechce.

rybar2002 - Profil | St 13.4.2016 19:22:00

dasty carp >> Presne tak, väčší hnus som ešte nevidel :-))))))))

Radek Fox - Profil | Pá 8.4.2016 16:22:57

Lajnator >> Však se dá v klidu převléknout a kvalitní vnitřky zůstanou :-)

dukin - Profil | Čt 7.4.2016 16:21:57

Lajnator >> Mrkni dovnitř :o)

Lajnator - Profil | Čt 7.4.2016 15:59:08

CT Timata >> čerstvá zásilka za Japanu pro kolegu z Mikbaits !-)

Lukas H - Profil | So 2.4.2016 19:48:13

ahoj, prodám 2 kusy shimano ultegra xsa 12000 + cívky o velikosti 12000 2ks navijáky jsou vyčištěny ve výborném stavu cena 3500,- ks o ceně nesmlouvám. pouze sz

Lajnator - Profil | Út 29.3.2016 18:29:48

Ahoj chlapci, kluk mi tady nechal na prodej 2ks Ultegry XSA, kdyby měl někdo zájem. Převody jsou perfektní, mají jen malou kosmetiku....škrábanec rotační patici a druhý oloupaný chrom na pravém karteru viz fotky. Jinak jsou jak nové. Cena 6900,- za oba, když tak předám kontakt na majitele

Rajsi - Profil | Pá 25.3.2016 19:53:38

Strop 330 >> Ano pasují. Sehnat asi jen na bazaru. Pasují na ně že starých technií XT, titanosů, POWER aero.....je toho víc.

Piscicapus - Profil | Čt 17.3.2016 22:03:56

Břemo >> vykoupaný naviják je vždy nutné ošetřit, ložiska nevyjímaje. Jak ložiska ošetřuješ?
Odbahnit naviják jsem ještě nemusel, ale kdyby k tomu došlo, asi bych se na ložiska vybodnul a koupil nová. Proti sajrajtu ve vodě ani prachovky ložisko neochrání.
Také bych své navijáky nesvěřil žádnému servisu. Na to je mám moc rád.

Lajnator - Profil | Út 15.3.2016 1:25:56

Malinký luxusní kočičák Shimano Biomaster 3000 SFB. Úžasný chod, kvalitní vnitřky, lahůdka! Vše uvnitř je nezkutečně zmenšené a krásně pracuje jak ve švýcarech...jen ta cena !-)

Peter94 - Profil | Pá 11.3.2016 5:28:16

wolfjirka >> pouzival som ho celu minulu sezonu a nemam mu co vytknut.vsetko funguje, ako ma hladky chod,stahovanie olov bez namahy ruky,mozno vola na klucke ,ale to je na kazdom navijaku.na niektorom viac,na niektorom menej.Co mam aj novu stellu a nove technium xt ,tak aj tam je vola a aj vsetky navi ,co som drzal na vystave som sa zameral na klucku a aj na twin power sw-b,technium mgs xsb...proste to tak asi musi byt,na niektorom sa to prejavuje viac ,na niektorom menej ,ale vsade je vola.predtym som mal tri sezony PA xsa a tam ta vola bola dost velka.ale ani stym som nemal za tie tri sezony ziadny problem.ale tak zase tym navi nedavam niako extremne zabrat, hadzem a stahujem max 80-90g olova.tieto nove PA som pred par dnami ocistil a vypadaju ,ako cisto nove ,bez jedineho skrabanceka po sezone.Proste zavisi aj ,ako sa o tie navi staras.poznam ludi, ktory hadzu vercaik pozemi,skalach...a potom su nestastny ,ze maju vsetko dojebane.

Rajsi - Profil | Po 29.2.2016 19:13:27

Luger46 >> díky, ale právě kvůli němu jsem sháněl jen jeden kus , dnes jsem ale sehnal 2 kusy, tak je to vyřízené, ale jeste jdnou diky.

kritik - Profil | Pá 26.2.2016 13:57:44

Rajsi >> Doufám, že to není ten obchod, kde jsme předminulý týden s kolegou Luger a dalším, nejmenovaným kolegou odsud tři poslední páry vykouřili :-)))
Co jsem koukal, tak ze stránek je ještě nestáhli :-))

fheavy - Profil | Pá 26.2.2016 9:55:41

hakin >> ty carbontex podlozky nejsou davany jenkvuli zkraceni brzdy ale hlavne kvuli plynulosti,ktera je podstatne lepsi nez u tech filcovych coz valecek v brzde neovlivni pouze brzdu zkrati.

Rostid - Profil | Čt 25.2.2016 22:35:51

Lajnator >> ok, díky, asi vyhraje Ultegra ci4 XSA 14 000

murphyy - Profil | St 24.2.2016 20:23:43

Lajnator >> tak malo? aale, ja som myslel ze bud 3 alebo potom nad 10 :DD

clarence - Profil | St 24.2.2016 14:12:11

Pvl >> Pavle já si myslím,že chudák Kuba nemá na ložiska tak to všechno prodává aby nám mohl spravovat navijáčky.To víš,že asi bude pro sebe mít nějakou šmakoládu.J

clarence - Profil | St 24.2.2016 13:56:28

murphyy >> Bude chytat na Rexy to víš doba je zlá o))).J

Lajnator - Profil | Út 23.2.2016 23:39:11

Strop 330 >> Vždyť se nic neděje, v klidu !-) pokud chceš, přijeď si zatočit a uvidíš, to je asi nejrozumnější. Jinak jak psal Kritik, u XT je výhoda, že pokud tě přestanou bavit, prodáš je relativně jednoduše za ty samé peníze.

Jinak si kup Speedcast přesvědč se sám, kde je pravda :-) když pominu hodnotu, co ten naviják bude za 2 roky mít... pokud chytáš lehká olova a jdeš na ryby 10x ročně, asi toho první 2 sezony moc řešit nebudeš.

měj se fajn

J.

clarence - Profil | Út 23.2.2016 17:08:36

Lajnator >> Kubo já se z tebe asi picnu,snad prodám XTA.J

viceroy - Profil | Út 23.2.2016 15:51:41

Lajnator >> Jsi to mel pouzit jako banky na vanocni stromek ale to uz by asi zena nedala .....:-):-):-)

viceroy - Profil | Út 23.2.2016 15:46:02

Lajnator >> to vypada na LAJNATORUV JARNI VYPRODEJ ......nech mu zatocit kolem stesti :-):-):-)

Luger46 - Profil | Út 23.2.2016 14:18:41

Lajnator >> ty seš taky dobrej pacient :))))

Luger46 - Profil | So 20.2.2016 0:00:20

murphyy >> no problem .)

Radek Fox - Profil | Pá 19.2.2016 20:50:16

Lajnator >> Jasně, bude to chvíli trvat, pak hodím foto do mojí otázky o legendách ;-)

Cipísekk - Profil | Pá 19.2.2016 12:27:36

XT není z Malajsie ani jedna. Malajsie začala od XSA a XTA. Jak píše Jakub, je to prakticky stejný naviják a je úplně jedno, že už tam není napis Japan, kvalita je stejná.

dukin - Profil | Pá 19.2.2016 8:18:38

Radek Ráliš >> Radek Fox - 18.2.2016 23:41:23 >> jj, Kuba je pán a patří mu velký dík za trpělivost se mnou. :o)

Cipísekk - Profil | Čt 18.2.2016 9:50:50

Lajnator >> Ahoj, tak jsem natrefil na BB LC s tou součástkou ze žlutého kovu místo nerezu, jak jsem Ti říkal. Dělal jsem tři s nápisem LC v rámečku, z toho jeden to měl a dva ne.

Lajnator - Profil | Čt 18.2.2016 7:49:13

Ahoj posilam par fotek z dnesniho servisu MGS XTB, krasne navi, z meho subjektivniho pohledu jeden z nejhezcich chodu vubec. Standartni zvuk od prevodu jako u MGS XSA a B byl zde mirnejsi, po otevreni jsem zjistil, ze byly uvnitr suchy, jako Martini chudinky. Po ociste a promazani zvuk temer zmizel. Bombova je taky pomala oscilace, jako u Technium XT diky systemu sneku viz fotky.

Jedinym zklamanim jsou pro me loziska made in Thailand, to se u ostatnich technii, nebo MGS nevidi, nastesti se to da jednoduse vyresit;-)

smike - Profil | Po 15.2.2016 19:30:09

FSnevajs >> a hned mi je za pulku strelis:-)))

CT Timata - Profil | Po 25.1.2016 13:32:48

Lajnator >> tak som sa bavil s tym chlapikom a ze bulls a fliegen ma DG rovnake z duralumin. a ten maly bulls alumin. s upravou.

Luger46 - Profil | Ne 24.1.2016 20:15:19

Lajnator >> V tom případě stačí obyč xsc nebo starší z bazaru, nechat vysoustruřit pastorek a planeták a máš ušetřeno za drahý navy. Ty udělané součástky tě vyjdou na pár stovek pak :))

fheavy - Profil | Ne 24.1.2016 20:09:50

Luger46 >> mohli by zacit davat prevody do tech ult.5500 4,3:1 a hned by to bylo trochu jinde,a jeste k tomu matros jak v tom bullu,holt nejsme japonci ale eu a jeste k tomu vychodni,

fheavy - Profil | Ne 24.1.2016 18:29:40

CT Timata >> vidim tam narozdil od te ultegry ci4 plastovy ozub.kolecka vedle toho pastorku/vertikalni ozubeni/ to je na oscilaci ?

CT Timata - Profil | Ne 24.1.2016 17:56:30

fheavy >> ja mam 9120, to je kapacita cievky 14000, ale ty si chcel tie mensie, tie maju aj pomalsi zdvih cievky oproti mojim, len tie 9120a 9100 su japan a telo power aluminium a tie 9050 a 9080 su malajsia a ci4. Toto je ten mensi bulls, co bol na videu nizsie od toho chalana, co tam porovnaval tie dva. Poznam ho, som s nim pisal a on mi poslal aj tu fotku. On servisuje navijaky u nich v Singapure znamym a sebe.

Peter94 - Profil | Ne 24.1.2016 15:50:51

Pouzival som ich celu minulu sezonu a nemam im co vytknut.Jedina vec .ktora ma trosku sere ,ze ta klucka ma dost velke vôle.Teraz ked ich mam dole z prutov ,tak si to clovek uvedomuje ,ale ako nahle ich ma na prutoch a tahas olovo ,alebo rybu ,tak to vobec neni poznat.Cievky som skusal dat aj na Technium XT a pasuju ,ale este to musim odskusat v praxi ,ci bude sediet aj zdvih,teraz to nemam kde odskusat.Dva kusy ,so vsetkymi poplatkami ,ma stali 733e z platu.

FSnevajs - Profil | So 23.1.2016 22:40:09

Radek Ráliš >> Radek Fox - 23.1.2016 12:25:29 >> seru na K70 - jdeme psat do Daiwa ....:))

Lajnator - Profil | So 23.1.2016 0:50:45

Břemo >> Snažil jsem se to udělat v co největším rozlišení, pokud to Mrk nijak výrazně nezmenší, přitáhni si pořádně fotky a uvidíš tu paseku!

Není to samozřejmě standart jak říkám, narazil jsem na to jen dvakrát. Na Drive Gearech takové to poškození nepozoruji.

Břemo - Profil | Pá 22.1.2016 22:27:23

Lajnator >>Tohle ti udělá i neeloxovaný hliník.Je to klasické opotřebení.Nevidím nic zvláštního pokud myslíš jen ty podřené plochy na PG.Nepodřený PG jsem viděl jenom u nepoužitého navijáku...hold soukolí dostává zabrat no.Nedávno jsem měl rozebrané nějaké navi a ty měly eloxovaný ten pastorek.No spíš už tam nebyla vůbec známka po eloxu.Uplně vybroušené plošky těch zubů.Ten pastorek byl snad z hliníku.Myslíš že ten elox k něčemu bude?Je to celkem pěkné že je to hladké ale ta výdrž toho eloxu nic moc.....ale zase jsem měl taky rozebrané PA a tam ten eloxovaný hnací talíř byl uplně hladký.Ale je pravda že ty PA byly minimálně použité.

Lajnator - Profil | Pá 22.1.2016 22:13:36

murphyy >> 3.5:1, jedná se ale samozřejmě o novější model PA XT

Lajnator - Profil | Pá 22.1.2016 21:13:06

"Schody do nebe" v podání Shimano PA XT...aneb co dokáže vytvořit eloxovaný hliník v mosazném PG. I přes vniklé vůle se to na navi nijak extra neprojevuje...

murphyy - Profil | St 20.1.2016 20:28:26

Lajnator >> ale jasnee, to by uz trebalo sa zamestnat priamo u shimana. apotom aj tak by si bol zrejme chraneny zverejnovat vyrobne postupy a technologie :DDD

Břemo - Profil | St 20.1.2016 11:47:32

Beast master XSA-Bude nakrmen zatím 2 ložisky místo plastových pouzder.To 3. ložisko mělo jít pod rotor místo toho bílého silonu ale zjistil jsem, že to nebude možné vzhledem k tloušťce toho silonu který tam je od výroby záměrně.Škoda....Trochu překvapení když jsem našel na planelovém kole nápis NAVI

viceroy - Profil | So 16.1.2016 21:35:51

king76 >> tak tomu ver osobne jsem je videl u Brema pri zborce a rozborce :-):-) ..... za ty prachy co to stoji bych ocekaval pozlacene prevody minimalne pokud neveris klidne si tem svuj rozeber ocekavam ze je mas koupene .....kdo nevidi neuveri :-)