Diskuse k článku: Rybolov v době hájení?

Diskuse k článku Rybolov v době hájení?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 25.5.2020

Bachy - Profil | St 27.5.2020 21:35:59

Traianus >> ahoj kolego, chytat se dá celoročně, to znamená furt. Stačí nechytat ryby hájené, shromážděné ke tření, k zimování. Prostě jen dodržovat to, co se má dodržovat.

Traianus - Profil | St 27.5.2020 21:28:12

sidneyv >> Hezký den kolego, tvůj názor ti neberu, za mě rybáři jsou problém úplně ten nejmenší, lovit ryby je fakticky od pravěku přírodní přece větší sní menší, včetně sumce 😉, je pravda že metody a vybavení je prakticky na jiné úrovni než kdysi ale výsledek je že se opicha více cudel, skrz mikrohacky bez proti hrotu jsou ztráty minimální zvlášť že když rybáři jsou čím dal šetrnější... Vždycky něco uhyne ale to je normální a poslouží jako potrava pro jiné ryby jak dravce tak i kaprovité ryby páč jsou všežravci, chyť a pusť je podle mě hloupost, sám jsem si za 120 docházek odnesl přes 30 ryb většina kapři,duhaci což jsou místy i škůdci zvláště pak duhak,

Traianus - Profil | St 27.5.2020 21:03:19

Bachy >> Ahoj bachy, někteří rybáři ani neví kdy se tre cejn natož aby věděli co je to ostroretka apod., jejich vztah a honba se někdy motá kvůli kg, cm, kusů, já nikomu nic takového neberu, každý má své vlastní svědomí a etnikum, ale kdy tedy jindy jít na ryby? Od 16.3 do 16.6 teda ne, na pstruhovce by teda sezóna začala od 1.8 a skončila 1.9 kvůli lipanovi a pstruhovy

Bachy - Profil | St 27.5.2020 19:49:09

hraji >> a tím jsi mi chtěl sdělit přesně co? Že těch hájených druhů už je moc na to, abyste dodržovali zákaz lovu hájených ryb? Že když některé druhy nevidíš přímo v akci, tak se netřou, nepřipravují na tření? Promiň kolego, ale já tohle prostě přehodnotil a budu na to upozorňovat, protože podle mne je to neetické. Jenom si obhajujete svou rozežranost a ty ryby si zaslouží víc respektu. Věřím, že jich tam máte dost, zatím, a neřešíte to co já. Přeju vám, ať vám tam zůstanou.

RK - Profil | St 27.5.2020 19:26:39

karlak >> já beru rybu, jako svého partnera. Kolikrát ani nevím, jestli klepnout Maruš, nebo kapra...😃

hraji - Profil | St 27.5.2020 19:20:44

Bachy >> viděl jsi někdy třít se třeba ostroretky nebo podoustve, a umíš si představit, jak někdo na těchto místech loví ryby? O jakých rybích druzích tu píšeš? V době od 16.3. do 15.6. se tře celá řada rybích druhů, velká většina z nich naprosto nepozorována. Z mého úhlu pohledu plácáš ochranářské kecy, motáš fakta se svými ničím nepodloženými pocity a dojmy. Souhlasím s tím, co ti odpověděl tym.

Dědek - Profil | St 27.5.2020 19:13:49

Bachy >> Ti lidi tady mají fakt pravdu, jsi mimoň.

Bachy - Profil | St 27.5.2020 17:17:51

tym >> píšeš tam, že se nedokážeš vzdát lovu ryb ve tření? Píšeš. Co myslíš, že si řeknou ostatní? Když píšeš, že se umíš vyhýbat hájeným rybám, myslíš, že jiní rybáři si sednou kam? Tam kde v řece není ryba? Kdysi jsem byl rád, že se plošné hájení zrušilo, ale dnes to beru jako chybu. A argument, že se ryby někde nevytíraj neberu. Tření ryb je základní přirozená a nejdůležitější vlastnost našich ryb, jestli ti ani Moravice neukázala důležitost a nenahraditelnost přirozeného výtěru, tak je to smutné. To, že někde ryby nemají vhodné podmínky ke tření neznamená, že nemají právo na dostatek respektu v této jejich nejdůležitější době. Měli bychom se snažit vhodné podmínky ke tření mnohde zařídit a ne upřednostňovat rozežranost několika jedinců, co chtějí furt tahat jednu rybu za druhou.

Bachy - Profil | St 27.5.2020 16:29:36

splavek >> ono to "sportovní" chytání je i docela na hraně zákona o týrání zvířat. Ryby nejsou hračka. Neměli bychom se snažit chytat velké množství ryb, naopak, spíše bychom se měli snažit zlepšit vztah k našim řekám a nepřihlížet pasivně devastaci našeho cenného přírodního bohatství. Rybáři by se měli aktivně zapojovat do zajištění bezpečných zimovišť a trdlišť. Nikdo jiný to za rybáře neudělá.

tym - Profil | St 27.5.2020 16:29:19

Bachy >>
Měl bys přesně psát co říkám, protože mi podsouváš něco co neříkám. Ale abych to tedy shrnul. Z tvé reakce vyplývá, že bys nebyl proti plošnému hájení tekoucích vod v jarním období. No, já se s tím neztotožňuji, protože na mnohých vodách to ní třeba a pokud ano, pak musí jednat uživatel revíru, aby tam k žádoucí změně došlo...

karlak - Profil | St 27.5.2020 15:49:14

napisi to strucne nevidim duvod ryby hajit a chytat trousici se ryby muze jen blbec nebo masar a to nejdulezitejsi pro rybare je jeho cest a brat ryby jako sveho partnera a chovat se k nim slusne

sidneyv - Profil | St 27.5.2020 15:43:26

Traianus >> zdravím. podľa mňa za to môžu aj rybári. je ich viac ako v minulosti, a najma rozvojom médií a techniky a jej dostupnosti, je podstatne ľahsie vedieť ryby jednak najst a jednak efektivne chytat. 25 rokov dozadu tie ryby vedelo chytat len zopar pardalov, ktori sa o informacie neradi delili a zvysok rybarov len paberkoval. Prisiel si k rybniku, a "odchytat sa" (rozumej zasietkovat dvoch kaprov), sa podarilo len malokomu a spravidla to bolo mozne len par dni po otvoreni vody. Dnes nie je problem pre toho, kto sa tomu trosku venuje nachytat na rybniku takmer v ktrorekolvek rocne obdobie kedykolvek desiatky ryb za den. V sucasnosti si aj nerybar sadne na den k youtube a da sa povedat, ze bude vediet, ako a kde rybu hladat a chytit. Bude mat tie iste vedomosti, ako taky, ktory chyta ryby desiatky rokov.

Zhrnute a spocitane, v sucasnosti je rybarov prilis vela, vdaka soc. sietam maju informacie, kedy kam vyrazit , maju na to cas, a vdaka zvysovaniu disponibilneho prijmu, maju aj efektivne vybavenie, nastrahy, slovom vrazaju do toho vacsie prachy ako v minulosti.
je sice pravda, ze aj viac ludi ryby pusta, ale naucili sa ryby chytat efektivne, aj ti, ktori ich beru..
ale celkovy ubytok ryb bude dosledok suhrnu viac faktorov, uprava tokov ako pises, hormonalne lieky, znecistenie, kormorany atd atd.

koteky - Profil | St 27.5.2020 15:27:47

Hate a MVE spravia tiež veľa škody.. u nás na Hrone je to poznať ale rýb zatiaľ jesto.Podarilo sa nám pasivne ochraniť Hron tým že sme z kaprovej vody na Hrone urobili lipňovku...masiari tam už nechodia lebo nemôžu..problem je hať, vdaka ktorej je nad ňou málo rýb ktoré sa tam chcu dostať..hlavne mreny a jalce a tým pádom sa nevyužije celý tok rieky ako životný priestor.

Heršvec - Profil | St 27.5.2020 14:32:08

Dělám to jednoduše. Od půlky března do půlky června se přesouvám na rybníky a trápím kapry a jím podobné ryby. Úderem 16.6., kdy se všichni klepou na zahájení lovu dravců, se já vracím na řeky a opět trápím reofilky.

BigFlies - Profil | St 27.5.2020 14:23:17

tym >> ano, to je jedna velmi vyznamna cast, ktoru musia zvazit odbornici v tomto obore a okrem toho, v tejto situacii, vyrazne priskrtit mnozstvo odnesenych ryb od vody a tvrde tresty pre rybarov, ktori kradnu ryby, beru podmierecne, atd...

Bachy - Profil | St 27.5.2020 14:01:13

tym >> četl jsem to třikrát a nebudu ti vypisovat jak přesně jsi to napsal. Vychází mi z toho pořád stejné pokrytectví a alibismus. Jestli znáš příběh Moravice, tak mě to jednání zaráží ještě víc. To, že v řece nevidíš ryby ve tření neznamená, že se netřou nebo brzy nebudou třít. Kolik ryb ze kterých teče mlíčí a jikry potřebuješ vidět, abys je nechytal? 10,20,500? Copak nemůžeš jít na nějaký rybník na kapry, nebo na pstruhovku na granuláče v tuto dobu? K lovu vždy patřilo pozorování, zkoumání, tvorba nástrah, nemůžeš se věnovat tomuto? Nenapsal jsi to dobře kolego, ovlivňuješ ostatní a měl bys jít příkladem. Tohle je dost citlivé téma a moc dobře víš, jak rádi běžní rybáři opouštějí rozkrmený flek. Tak si to svoje "vyzkouším s červíkem jestli tady nebudou hájené ryby" nech příště pro sebe. Nebo spíš naopak, myslím, že máš dobrý důvod napsat opravdu kvalitní a přínosný článek. Víc respektu k těm našim rybám, kolego, pro ně to není zábava.

tym - Profil | St 27.5.2020 13:53:46

BigFlies >>
Můj názor je podobný. To co bylo už se nevrátí. Ryby nemají díky úpravám koryt v mnohých řekách úkryty a přišly o místa, kde se dříve třely. V řekách není voda, potoky vysychají. I díky aktivitám ochránců plení pstruhové vody vydry a ostatní tekoucí vody kormorán. Přirozené prostředí ryb prostě mizí a s ním i ryby. Pokud neudržíme vodu v krajině, je veškerá snaha mařena už v počátcích .....

BigFlies - Profil | St 27.5.2020 11:46:20

Článok nechcem rozporovať, len sa spýtam jednu otázku. Prinesie v konečnom dôsledku hájenie pomaly už všetkých druhov rýb do našich vôd viac rýb? Ja si myslím, že niečo to prinesie, ale v konečnom dôsledku to extra poznať nebude. Pri dnešnom rybárskom tlaku treba použiť iné metódy na to, aby bolo viac rýb v revíroch. A tým nechcem povedať, že teraz zrušme hájenie. Pamätám si ako decko v ZA, koľko bolo jalcov vo Váhu a Kysuci, húfy nosáľov a mrien a jalce sa vôbec nehájili. Dnes je umenie chytiť tam rybu.

tym - Profil | St 27.5.2020 8:11:47

Bachy >>
Já se snažím s tím vyčůrat? Četl s to vůbec? Já v textu popisuji, že když se mi objeví na lovišti hájené ryby, nebo ty co se třou, balím se a jdu jinam. Popisuji co se u nás děje a ne co dělám já. Já pamatuji Moravici plnou ostroretek i jiných ryb a tenkrát neměly žádné hájení ani omezení kolik kusů si kdo denně může vzít. Chytal jsem tam od roku 1971. Stejně tak Bečva. Bývala plná ryb. Já na Moravici vyrostl a před pár lety jsem viděl jak ji nedecimují ne rybáři ale kormoráni. Ale Moravice není jediná řeka na světě. Tam když nahodíš boilie, nic ti do toho neklovne. Když budeš ale chytat chytat na boilie, na Moravě, stejně ti to sbalí tloušť, jesen nebo cejn a třeba i parma.... Chytat na červy plné troucích se ryb je neetické, píšeš. Já jsem ještě řeku plnou troucích se ryb neviděl. Jen jejich úseky a těm se vyhnout dá. Ovšem na takové Moravě, Dyji nebo Labi žádná selektivnní nástraha neexistuje. To nejsou říčky, které by se daly přebrodit a v těchto řekách často ryby které se třou vůbec nevidíš. Hejna proplouvají řekou sem a tam. Článek, který na to poukáže je ostuda MRKu? No tak já bych spíš viděl tento názor jako problém

Bachy - Profil | St 27.5.2020 7:22:59

Traianus >> máš pravdu kolego, ale rybáři mají mít nějakou etiku a nějaký vztah k té řece, vztah k vodním tvorům vůbec. A lovit v místě kde ruším ryby ve tření, nebo připravující se na tření, to je prostě za čárou. A jakékoliv obhajování je v tomto momentě pouhá lidská rozežranost a hrubá neúcta k tomu hlavnímu co dělá řeku živou.