Diskuse k článku: Ryby ze svazovky jsou cennější

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 16.5.2020

tym - Profil | Ne 17.5.2020 10:29:54

Specialista >>
Jste trochu vedle. Soukromé revíry nepropaguji. Uvedl jsem jen příklad. Na některých revírech čekáte rok než se tam dostanete a nikdo si tam takovou věc nedovolí už jen proto, že pobyt tam stojí nemalé peníze a vyhodí vás odtud bez milosti za mnohem menší prohřešek než je nějaký mejdan. Na tyto revíry nejezdí lidé typu opij se, udělej bordel a zmiz... A co se týká místa a prostoru, pak je na mnohahektarové vodě třeba jen pět lovných míst a ani náhodou nehrozí, že by si sedl někdo vedle vás a lovný sektor, tedy kam mohu a kam už nemohu nahazovat či vyvážet je jasně vytyčen. Skutečně se jedná o vody jiné, které mají do klasických komerčního moc a moc daleko .... Předpokládám, že jste nikdy na takové vodě nebyl , takže hovoříte jen z omezené zkušenosti. Ale máte pravdu, tak jako vy vidí soukromé vody mnoho rybářů, kteří se nikdy nepodívali jinam. Jinak článek odráží jen současný stav a nic víc. Hezkou neděli..

Specialista - Profil | Ne 17.5.2020 9:52:36

tym >> nechci se vás dotknout pane Tychlere, ale aby se nesmáli vám.. Neboť vy ze sebe děláte garanta bezvadného lovu na nějakých soukromých vodách, konkrétněji jste uvedl Hejlov. Cituji vás : Ale je mnoho takových, kde se to neděje nikdy dít nebude.
A to je opravdu velmi legrační. Zřejmě vidíte do budoucnosti a znáte všechny klienty soukromých vod a znáte jejich plány na 10 let dopředu.
Pokud byste chtěl argumentovat tím, že si někteří majitelé hlídají více takovéto situace a příště takovému klientovi nebude rybolov umožněn, řekl bych vám k tomu, že těch, co objíždí soukromé revíry je dost na to, aby v případě každého 'hovádka' proběhla vždy jen jedna - první a poslední zkušenost a úplně to bude na pár sezón stačit.
A zde se dostáváme k další nevýhodě soukromých vod. Klient zaplatí nemalé peníze za nějaké místo a když si vedle něj sedne ono hovádko nebo nějaký neumětel, může být potíž místo změnit. U svazové vody v takové situaci nebudu. Vždy je kam se posunout..
Už vám nebudu znepříjemňovat propagaci soukromáků, buďte zdráv

tym - Profil | Ne 17.5.2020 9:09:59

Specialista >>
Ona soukromá voda není jako soukromá voda. Na mnohých to probíhá jak uvádíte - A že by byl u soukromé vody klid, tak to se musím smát. Znám lidi, co jezdí na soukromé vody a jak jim cinkají tašky. Bohapusté ožíračky nejsou nijak vzácné, stejně jako pak hodiny oběšené ryby, co zamotají x udic. ... Ale je mnoho takových, kde se to neděje nikdy dít nebude. Za všechny soukromé vody uvedu například Hejlov, ale je i mnoho dalších. Myslím, že s těmito vodami žádnou zkušenost nemáte a mnoho rybářů se tu bude smát leda vaší nevědomosti ...

Specialista - Profil | Ne 17.5.2020 8:55:46

Já bych snad jen řekl, že klient soukromé vody je hybatelem krádeží trofejních ryb ze svazových vod, neb o peníz v jeho kapse jde.
A jsme u jednoznačného rozdílu mezi vodou svazovou a vodou soukromou. Každý klient soukromé vody v koutku duše ví, že ryba, o kterou se pokouší, mohla před časem plavat ve vodě svazové.
Myslím, že rybáře u svazové vody nikdy nenapadlo, že hezkou rybu, kterou právě ulovil, někdo ukradl v soukromé vodě a hodil do řeky například.
A že by byl u soukromé vody klid, tak to se musím smát. Znám lidi, co jezdí na soukromé vody a jak jim cinkají tašky. Bohapusté ožíračky nejsou nijak vzácné, stejně jako pak hodiny oběšené ryby, co zamotají x udic.
Nejde tedy jen o hodnotu úlovku pro toho či onoho, jde rovněž o morální hodnotu samotného lovu. Pro mě je volba jasná.

nofish - Profil | Ne 17.5.2020 8:25:54

jeden3 >> On se mrk totiž zasekl v čase. Snaží se tu nějak ovlivňovat myšlení lidí a ve spoustě případů, začínajících rybářů, se to daří. Protože zase, když se napíše "ryba", všichni myslí kapra, velkého kapra. Přitom jediný rozdíl, mezi soukromou vodou (různé režimy provozu) a revírem (jasně dáno zákonem) je, že soukromou vodu si můžeš založit kdykoli, provozovat jak chceš. Ale tady se pořád snaží lidem cpát do hlavy co si mají myslet a čím dál víc si všímám těch absurdit, jako teď zakopávání kaprů do kompostu.
Osobně si myslím, že to s rybolovem jednou fakt může dopadnout tak, že se bude chodit pro maso, jinak nic. Ono je to logické, myslivcům taky neprojde střelit zvíře uspávačkou, půl hodiny ho trápit kvůli fotce a pak nechat probudit. Pro přirovnání. A oni zelení strkají prsty všude.
Pangasa nežeru, neboj :-)

jeden3 - Profil | Ne 17.5.2020 8:12:38

nofish >> zrejme jsi se ztratil nekde v textu..ja nikfd ynerikal,ze jsme si nikdy od vody rybu neodnesl a take netvrdim,ze si rybu nesmis odnest!!!
Az sem jsme se dostali jen proto,ze jsme rozebirali rozdily lovu na soukromem a svazovem reviru

a kolegovi vyrid,ze musi delat vice klobasek,ze to flaka,protoze se tvrdi,ze je cerna zver premnozena :-)))
A tobe pangase specialne z Vietnamui rozhodne nedoporucuji,da se koupit hodne o mnoho lepsich ryb k sezrani :-))

nofish - Profil | Ne 17.5.2020 7:59:33

jeden3 >> Raději už to nebudeme rozvádět. Jen zkusím kolegovi poradit aby to prase jen vyfotil, na klobásky se vyprdl. Já ty ryby budu pouštět a běhat do kaufu pro pangasy, slibuju.
Nevím, proč do toho pořád taháš nějaké trofeje. Lidi sbírají v lese borůvky, taky by je mohli jen fotit :-)

jeden3 - Profil | Ne 17.5.2020 7:44:33

nofish >> vubec ne ....naopak.... kolik lovcu v africe lovi kvuli potrave??? kolik lovcu i u nas lovi kvuli potrave??? Proc se porizuji ulovky trofejnich ulovku at v africe ci u nas,proc se vystavuji parozi??? porad jde o trofeje
a i ten lovec fotografii musi zver vystopovat,najit ,vybudovat si kryt,odkud bude moci misto vystrelu poridit par peknych fotek.. koukal jsem uz na mnoho dokumentu o prirode,kde se fotograf-filmar priznal,ze byl puvodne ciste lovec a na tento model presel proto,ze pochopil,ze kvuli fotce nemusi zver zabijet.....
lovec v puvodnim vyznamu byl clovek,ktery si tim obstaraval obzivu
dnes muzes byt lovec cehokoliv-treba i zen :-))) a taky zenu po uloveni a jistem aktu neusmrtis :-)))

nofish - Profil | Ne 17.5.2020 7:20:01

jeden3 >> pleteš si lovce a fotografa :-)

jeden3 - Profil | Ne 17.5.2020 7:03:25

nofish >> asi to prirovnani nebude uplne presne -ale je to hodne podobne
je mnoho lovcu zvere kteri misto vystrelu kulky,usmrceni zvere a fotky a mrtvolou radsi udelaji fotku ziveho zvirete a zvire nechaji odejit........misto kulky pouziji fotak
a u rybaru je to podobne....nekdo uloveneho pstruha vyfoti a pusti,nekdo ho sezere-oba na sve rozhodnuti maji pravo !!
a nekdo chce trofejni rybu jen vyfotit a nechce ji sezrat..nechce porusit X vyhlasek a zakonu,aby mel sanci rybu chytit ( a na chvilkove nekolikahodinove posezeni to pri vzdalenosti pres 100km take moc neni)
tady se to moc vsechno hroti,vsichni kukaji jen na cernou a bilou...ale neni jen cerna a bila

jeden3 - Profil | Ne 17.5.2020 6:54:29

Tarn >> mas dobrou myslenku- ale ne tak docela ve vsem pravdu
pozemcich,cyklostezkach,kempech a eba svazovou povolenku a zaroven jezdim kaprarit na soukromaky..proc? protoze treba jen na vikendovy pobyt u vody je dnes velky problem sehnat u svazovky "divoke" misto,kde bych mohl pobyt v prirode,jako jsem jezdil v detstvi s tatou a dedou.. dnes je to jen o pronajatych pozemcich,cyklostezkach,kempech a vselijakych zakazech od obci ...takze na vic nez dva dny jezdimproste soukrome reviry a mam klid.....na svazovky jezdim uz tak max pres jednu noc a to zasadne s feedrem ci plavackou. Nerad porusuji zakony a vyhlasky .a zde mas obrovskou pravdu- chci mit u vody klid !!!! Nevadi mi,kdyz jeden vecer z protejsiho mista je trochu hlucno,protoze se tam slavi narozky a jeste k tomu pozvou cely rybnik-ale kazdodeni porvavani opilcu do hodin nad rozednenim-dekuji,nemam zajem
takze za me -svazovka -projit se s feedrem nebo bolonkou kolem reky a za par hodin sup domu... kolem je to tak,ze kdyz budu chtit jet na svazovou peknou rekneme trofejni rybu - tzn cesta tam a zpet minimalne 100km..na Labi se diky novym vyhlaskam neda skoro nikde legalne u vody prespat-takze pokud pojedu v sobotu hned zase domu-ci si zaplatim legalni noicleh v penjzionu nekde kolem znamena to,ze me jeden den rybolovu vyjde draz ,nez na polovine soukromaku a pokud nepotrebuji odnest od vody kus masa-je to pro me na tydenni vypravu jasna volba...nejde jen o pohodlnost-jak je to rado liceno - pro me bubnovani kapek deste na stan ci bivak je daleko vice nez tepla sprcha a splachovaci zachod v penzionu ci chate

nofish - Profil | Ne 17.5.2020 6:33:33

Bubinek >> pokud budou lidi kapry, duhaky vracet do vody a kupovat si ty same ryby k jidlu v obchde :
1) za chvili nekdo rybolov zakaze
2) nebude je kam vracet, nebude voda, jen ryby v jame a prezrani predatorj
3) bude to uplna blbost a v tom pripade uz bude lepsi, kdyz se bude na ryby cbodit jen pro ziskani potravy a jinak budou mit ryby od nas klid.

Bubinek - Profil | So 16.5.2020 23:58:40

Tarn >> to určitě nesklouzne,pouze říkám jako vy svůj názor :-) Nazyvam věci pravými jmény a ekolog ani ochránce přírody rozhodně nejsem.S laskou k přírodě to také nemá nic společného,jen mám rád ryby a nesnáším masaře a postupem času sem si bohužel vypěstoval odpor k lidem kteří zarputile vykládají jak sou svazovky těžký a soukromáky pro všechny.
Každej revír at už je to soukromý nebo svazový odnáší svoje.Ano jak rikate soukromý sou nastaveny tímto zpusobem,ale ne všechny takto fungují.U nekterych to pohodlí o kterém mluvíte opravdu není.Prostě to vidím tak že s rybou má být zacházeno co nejšetrneji a vrátit jí vodě,a na jídlo si ji koupit v obchodě!
Na svazovce budou pořád nářky,protože svaz si to tak nastavil a lidi si to nechají líbit.Uznávám ze soukromky mají oproti svazovkám uvolněnějši pravidla a proto je tam krásně,klid a žádná buzerace,ale to z nich nedělá jednodušší vody nez svazovky.
Osobně si tam jezdím zachytat a odpočinout a je mi jedno kolik ryb a o jake vaze přijde.Když si chci pokasat ego nějakou trofejí tak jezdim treba na Pád.
Tam je to zas o něčem jiným,ale to už je na jinou debatu.
Myslím že se zhodneme na tom že se nezhodnem,ale i tak děkuju za reakce,to že já to vidím z jedné strany neznamená že na to někdo jiný nemůže mít opačný pohled :-)

Tarn - Profil | So 16.5.2020 22:57:47

Bubinek >> jen aby to nesklouzlo do osobní roviny. kapry nechytám, tedy primárně, takže mám odstup co se názoru a přiklánění na jednu, nebo druhou stranu týče. S hokejistou to nelze srovnávat, nikdo z hráčů nepíše, jak je potřeba chránit brankáře a raděj na něj dávat pozor. Rybu chytit, ošetřit a pustit je ta ochrana ? Nebuďte pokrytec, myslíte že se jí to líbí ? Ryby jdou ze sádek na pult, nebo do revíru, kde se vyloví a odnesou většinou. Tak kde by vzaly čas něco poznávat ? :))))) Co se umu a svazovka versus soukromák týče. Je snad rozdíl v šanci chytit velkého kapra tam, nebo tam to snad uznáte. Asi jako myslivec, pokud musí vystopovat a vyčíhat srnce což chvilku trvá a někdy se nepovede vůbec, nebo si zaplatit a jít si ho střelit ke krmelci do obory. Na svazovce co se pohodlí týče a na soukromáku není rozdíl ? To snad ne. Existují horší a lepší, ale rozhodně jde uživatelům a zákazníkům svého businesu majitel vstříc. Kdeřto na svazovce slyším jen nářky, jak je všechno omezované, a kontroly RS opruz. Tak o čem píšem ? A pokud jdete ne na ryby ale jen si s rodinou zakempovat a u toho mít nahozeno OK, ale o jaké rybařině a lásce k rybám a ochraně přírody se pak bavíme ? Prostě si to chcete užít se vším všudy a je to v pořádku, ale nezaměňujte to za lásku k přírodě. je to jen o tom co chcete Vy. Zbytek je někde daleko dál. Tak to nazvěme pravými jmény a nehrajme si na ekology a ochránce přírody.

Bubinek - Profil | So 16.5.2020 20:32:18

Tarn >> na zpochybnění mate samozřejmě právo,nechytat ryby je úplně to stejné ve vaší formulaci jako by jste řekl hokejistovi "nestrilej puk,můžeš ublížit brankri" (spatne prirovnani ale momentálně me nic lepsiho nenapadlo.Jde o to ze je velký rozdil v tom rybu chytit,ošetřit a pustit a nebo ji chytit,zabit a odnyst na maso!
Ohledně chovu si vám dovolím odporovat,ryby co putují na pulky v drtivé většině případů nepoznali nic jineho než sádky.(nemluvim ona vánočních vylovech a podobně)oproti tomu ryby o kterych mluvime znají řeky,rybníky atd...
Dovolím si tvrdit že podle vaší reakce budete určitě zapřísahalí návštěvník svazovek,ale chcete tvrdit že člověk co jezdí na soukromáky nepotřebuje mít žádný vlastní um a výsledek se dostaví i tak ???
Dale se chci zeptat,o jakém zázemí ohledně pohodlí mluvíte ? Je spousta revírú kam dojedete a krome boudy kde se prodávají povolenky tam není nic!
Ohledně placení,ano soukromy revíry se plati a platí to vsude stejně,nebo vás svaz nechává chytat zadarmo ?
A trofejní ryby ? To je o úhlu pohledu,někdo považuje trofejního kapra za 5kg a někdo potřebuje 20kg.To že jezdíme na soukromý z nás nedělá "horší" rybáře než z vás co jezdíte na svazovky!
Nejednou se mi stalo stalo že se nezachytalo ani na soukromym a to sem se mohl stavět třeba i na hlavu.
Podstatné je že je více druhů rybářů,na svazu máte jak masaře tak rybáře chytající stylem chap,oproti tomu na soukromakach máte zas rybáře co jezdí chytat "radobyby" trofeje jak rikate a pak rybáře co si jedou prostě zachytat,vemou sebou rodinu a neřeší množství a váhu ryb.
Takze tady nemůže být řeč o nějakém pokrytecky proklamované lásce k rybám,ale pouze o tom že lidé co jezdí pouze po svazovkach odmítají uznat že i soukromé reviry mají svoje krásy.
Timto jsme u toho JÁ jak jste zmínil,ale ono to platí oboustranně,ne jen z prava do leva nebo opačně :-)

nofish - Profil | So 16.5.2020 19:59:15

tak já to jen přeskákal očima, ale pohádka o zakopávání kaprů do kompostu je fajn :-) tomu snad nevěří ani osoba rozumu mdlého a je i jí jasné, že kdyby byl někdo takový "sysel" že už to nemá kam dávat, tak to rozdá, prodá, něco s tím udělá.... když kosti v kompostu stejně neshnijí....
Poslední dobou je to čím dál větší prča, jak kdyby už to byly jen věty vytržené z diskuzí :-)

Bubinek - Profil | So 16.5.2020 19:57:17

tym >> to se omlouvám,špatně jsem to pochopil :-)

tym - Profil | So 16.5.2020 19:33:04

Bubinek >>
Na začátku článku jste psal že rybáři co navštěvují svazové vody vědí,kdežto ti co jezdí na soukromé jsou "neandrtalci" kteří nevědí nic. . V článku je to přesně naopak .... : :) :) Chci říci, že není soukromák jako sloukromák a některý je těžší než svazovka ...

Tarn - Profil | So 16.5.2020 19:21:23

Bubinek >> Trošku bych to zpochybnil. Pokud bychom chtěli chránit ryby, cituji :"Každá ryba ať už je odkudkoliv je krásná a hlavně živej tvor " tak je nechytejme. Jinak je to bohapusté pokrytectví. Další věc je pěstování ryb na maso pouze do obchodů. Není rozdíl mezi rybou z rybochovu která jde na pult obchodu a do vody k vylovení. myslím že cena ryby tak jak byla zmíněna, není o finanční hodnotě, ale o pocitu rybáře a radosti z jejího ulovení, při vlastním nasazení zkušeností, umu a znalostí vody. A tady si rozhodně nebudeme nalhávat, že možnost ulovení tzv. "trofejní ryby" na soukromáku, je daleko vyšší, než na klasické svazové vodě. Takže si to shrneme. Já osobně považuji ten rozdíl za obrovský. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale lovec ryb na soukromáku myslí především na své pohodlí, jistotu fleku spolu s možností využít komfort zázemí. Zároveň sází na větší jistotu ulovení "trofejní" ryby, bez nutnosti většího vlastního umu, jak jsem popsal u svazovky. Pokud to tak někdo má a je ochoten za pseudopocit lovce trofejí zaplatit nemalý peníz, jeho věc. Ale pořád je to jen a jen o vlastním Já, nikoliv o pokrytecky proklamované lásce k rybám.

Bubinek - Profil | So 16.5.2020 18:48:22

V mnoha věcech s vámi souhlasím,ale v tom nejzávažnějším bohužel ne. Každá ryba ať už je ze svazovky nebo ze soukromáku má svou cenu,ne finanční ale morální! Lidi co přepočítávají ryby na peníze jsou hovada,ne rybáři a k vodě bych je vůbec nepouštěl,když jim jde o maso,tak at si je koupi někde v obchodě kde jsou k tomuto účelu pěstované.Je jedno odkud je,ale když se zadaří tak udělá radost a je jedno jestli má dvě,pět,deset a víc kilo a tím že jí pustím může udělat radost i jiným rybářům!
Na začátku článku jste psal že rybáři co navštěvují svazové vody vědí,kdežto ti co jezdí na soukromé jsou "neandrtalci" kteří nevědí nic. (Omlouvam se za ten termin,ale takto mi to vyznělo) . Teď už jezdím pouze na soukromé vody,kde je jasně dáno co se může,nemůže a majitel si to hlídá.Co je v tomto směru pro mě podstatné je ze je tam klid a když se člověk chová slušně tak se i pobaví s ostatními,nikdo ho "nebuzeruje" za zbytečnosti atd.... jak jste psal,mluvím teď asi o RS co měli odznaky jen připlé,ale bohužel pár nepříjemných zkušeností s takovouto stráží mi tak znechutilo svazovky,ze byla volba kde budu dále chytat jasná a listek jsem už neobnovoval.
(Priklad : sedím celý den u vody,nekdy v odpoledních hodinách přišel jakýsi pán,nepozdraví,zastavil se kousek odemě,a jen stal a koukal.Přišla chvile kdy bylo potřeba odskočit ke keříku,takže jsem se zvedl,udělal ctyri kroky a v tu chvíli vyskocil jak čertík z krabičky že je rybářská stráž,že jsem opustil pruty takže jsou bez dozoru a přijdu o papiry....
Jsou i jiné zkusenosti,ale ja se ptám,opravdu se má takto chovat člen RS ?
Todle nikoho na soukromém reviru potkat nemůže,také se zde nemusíte dívat na masaře kteří zabíjí ryby rovou u vody atd...
Co se týče prodávání ryb,bohužel se to děje,a dít se to bude to té doby než se proti tomu důrazně zakročí,nemám představu jak,byty se také vykrádají od nepameti a nikdo neví jak tomu zemezit a doufat že všichni lidi začnou být slušní ? Na duchy přece nevěříme....
Trochu sem se rozkecal,omlouvám se,ale abych to zhrnul.Každá ryba ať už je odkudkoliv je krásná a hlavně živej tvor kterej ma stejnou cenu,rozdělování že na svazovakách mají věcí cenu než na soukromákách je nesmysl,jednak sou jak jste psal i soukromý kde je hodně těžké nachytat,ale uznavam ze sou i revíry které jsou opravdu prerybněné.To už je ale na rybářích který si vyberou.To stejné ale platí i o svazovkách......Ta volba je ale vždy na nás rybářích,buď budem rybáři a nebo čuňata.
Diky