Katastrofa, s níž se počítalo až v roce 2050, dorazila dříve. Trpí už polovina Česka

145 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nsplávkař - Profil | Po 13.5.2019 20:14:48

retrívr >> nema, nejsi schopnej odpovedet na jednoduchy otazky a furt si meles svou.

    Nretrívr - Profil | Po 13.5.2019 20:08:41

    splávkař >> Je evidentně vidět, že o horách nic nevíš, nakonec vlastně dle věku moc ani nemůžeš.Protože po 89 rychle skončil. Do Krkonoš zvláště západních se nikdo nedovážel a snad by jsi ani nechtěl aby průmysl vznikal na horách. Jen tak aby jsi věděl, textilky tu byly kvůli vodě a dělali tam všichni. Opakuji, že na hory patří cestovní ruch, to už se Ti ale snažím vysvětlit dlouho. Poslední věta mne opravdu rozesmála. Možná si uvědom, že vývoj je vývoj. To víš, že lidi už na horách neberou vodu z potoka a ti lepří ze studny. Nechme toho nemá to nejmenší smysl.

      Nsplávkař - Profil | Po 13.5.2019 17:07:16

      retrívr >> Ok, uveď tedy konkrétní roky kdy se do podhůří Krkonoš a Orlických hor dovážela pracovní síla (tisíce lidí) ze vzdálenosti často větší než 100km a další rozvoj průmyslu stál na nedostatku lidských zdrojů tak jako je tomu dnes?
      Kdy si naši předci žili v takové hojnosti jako si žijí dnes?

        Nretrívr - Profil | Po 13.5.2019 17:01:03

        splávkař >> Nevím, která jsou jasná a nepochybná pravidla. Žiju v jasné realitě a vím, že průmysl na horách již doufám nebude. Jde tedy reálné a smysluplné využití krajiny k cestovnímu ruchu, tak jak tomu je v jiných zemích. Ale to už jsem se tu snažil vysvětlit. Kde žiješ a čem máš problém. Přečti si svůj poslední vůbec nic neříkající zápis. Tady není na co reagovat. Používáš fráze a nic neřešíš.

          Nsplávkař - Profil | Po 13.5.2019 16:07:10

          retrívr >> Očividně ti dělá problém přijmout jasná a nezpochybnitelná fakta, jinak si nedokážu tvé zápisy, odtržené od současné reality, vysvětlit........

            Nretrívr - Profil | Po 13.5.2019 15:39:58

            splávkař >> Myslím, že mi stále něco podsouváš a vytrháváš věci z kontextu. Asi se v tomto případě moc nedomluvíme. Možná máme každý jiné zkušenosti. Poslední věta je pak nesmysl úplný. No nic, nebudeme tu prudit ostatní. Měj se, třeba v jiné diskuzi.

              Nsplávkař - Profil | Po 13.5.2019 8:53:01

              retrívr >> Přišel jsi sem s prohlášením, že ze země mizí průmysl a je třeba obětovat i zbytky přírody tomu aby lidé měli co do huby.
              To je blábol odtržený od reality hodný stoupence komančů či SPD kteří melou svou i přesto, že se máme tak blaženě jak se nikdy naši předci neměli.

                Nfofo - Profil | Čt 2.5.2019 15:15:32

                sven >> Těžby se plánují dle hospodářského plánu na základě stáří porostu bez vlivu nabídky nebo poptávky. V loňském roce se třeba mýtní úmyslné těžby praktycky nedělaly, protože plánovaný roční objem naplnily těžby nahodilé (vývraty, zlomy, kůrovec).
                Holoseče někdy opravdu vypadaj darebně, ale i ty se dělají ve smyslu lesního zákona. A po oněch sedmi letech je z holin už celkem pěkný mladý lesík. A u 99,99% hospodářských lesů se nějaký společenský vliv jako je houbaření nebo procházky neakceptuje.
                Hospodářský les je zkrátk jako pole, jen ta sklizeň trvá o něco dýl. A stejně jako na poli je čas sklizně, tak je to i v lesích. Nikdo nebude klízet přestárlé a shnilé brambory

                  Njeden3 - Profil | St 1.5.2019 23:44:32

                  ariane >> obavam se,ze nemaly problem zpusobuji ty nekonecne vetrniky na atlantickem pobrezi Evropy.... pokud uz se jedna o giga W energie-to je energie,ktera je odebrana z atlatickeho proudeni..sice ho to nezastavi,nicmene podle vedcu je tento vliv patrny..a jako se vsim-jedni vedci,kteri propaguji v ramci ekologie obnovitelne zdroje toto popiraji,jini vedci,kteri se zaobiraji ekologii a dopady na prirodu vice,nez obnovytelnym zdrojem zase poukazuji na tyto dopady...
                  a pak se v tom vyznej

                    Nsven - Profil | St 1.5.2019 21:36:08

                    fofo >> Ahoj. Nejspíš se neznáme.
                    Vybrání revírů, bylo náhodné zabodnutí prstu do mapy.. Shodou okolnosti padla volba na Lesy ČR. Ale klidně jsem mohl vybrat lesy ze svého okolí, zde převládají vojenské lesy a soukromé a situace je obdobná.
                    Rozumím tomu, že lesy musí plnit i hospodářskou funkci. Těžba je nezbytná, dřevo je třeba, sám mám dřevo rád a coby materiál ho preferuji.... a navíc se jedná o obnovitelný zdroj..
                    Jen mi připadá, že v případě lesů (napříč majiteli) , převládají ekonomické zájmy nad ekologickými a společenskými.
                    Přijde mi, že leckdy se kácí víc, než je třeba a často i zcela zbytečně. Dobrý důvod se vždycky najde..
                    Toto se zdaleka netýká pouze lesů ale všeobecně .. mizí aleje, porosty kolem vod i městská zeleň...
                    Statistika suchých čísel uvádí, že lesní plochy rostou. V hospodářských mapách nepochybně.
                    Ovšem z pohledu řadového občana, se jedná o opak..
                    Vidí přibývající holiny, případně holiny osazené sazenicemi, jak správně píšeš (semenáčky jsou záležitost pěstitelů)..
                    Zde je třeba připomenout, že majitel vykáceného lesa, má lhůtu celé dva roky na to aby paseky znovu zalesnil.
                    V současném období několikaletého sucha, se to jeví zvlášť dramaticky..
                    Kam dříve člověk chodil na houby nebo na procházky, je náhle pusto ...pro jeho generaci les zmizel..... a částečně i pro další generaci.
                    Zmizela zvířena, hmyz i rostlinstvo vyžadující přistínění, země ztratila vláhu, ptáci přišli o hnízda..
                    A les jak známo, roste mnoho desítek let ....než začne plnit funkci lesa...

                    Otázkou je, jak a zda ony desítky let s lesem na papíře, naše krajina nastupující krizové období přežije.

                    Jak údajně pravil jistý indiánský náčelník:
                    "Až bude pokácený poslední strom, až bude poslední řeka otrávená, až bude chycena poslední ryba, tehdy poznáme, že peníze se nedají jíst." ...

                      Nfofo - Profil | St 1.5.2019 19:16:04

                      sven >> čau, neznáme se? Dělám na revírech (co jsou na fotce) už 20let...

                      Jinak, les je hospodářský, tudíž určený k produkci dřeva. Kácí se proto, aby nebyl přestárlý a vytěžilo se z něj co nejkvalitnější dřevo určený ke stavebnictví, nábytkářství i jako palivo. Netěžit a nechat porost "dožít" by znamenalo zákaz vstupu do lesa, protože přastárlý porost je nebezpečný. Je náchylný na napadení dřevokaz. houbami, hnilobami apod.
                      O zalesňování semenenáčkama - jaké procento jich je oproti sazenicím?
                      Kolik se ročně investuje do ochrany porostů proti klikorohu, okusu, buřeni...?
                      Zmínit je třeba i to, že porost musí být zajištěný (porost odrostlý okusu a buřeni) do 7 let od zalesnění a celkem se to i daří. Tak jako se daří podpoře přirozeného zmlazení.

                      A sáhněme si na srdce, kde kdo by chtěl zakázat těžbu a kácení ( v ČR), ale pěkný dřevěný nábytek má nebo chce každý z nás.
                      Dřevo je obnovitelný zdoj a proto je nejideálnější

                        Nsven - Profil | Út 30.4.2019 10:00:24

                        ariane >> Že je Česko nejzalesněnnější od dob Marie Terezie, je samozřejmě účelová lež.
                        V reálu jsou pod položkou zalesněné plochy, vedené i plochy odlesněné a alibisticky osazené semenáčky. Ani hekter semenáčků, nenahradí funkci jednoho staletého stromu..
                        "Alibisticky" píši, protože je taková realita.. dnešním tunelářům jde prd o to, co bude za osmdesát nebo sto let.... Hlavně si rychle nahrabat a po mně potopa....
                        Průměrná trvanlivost jednoho polistopadového, ministerského období ministra zemědělství, činí cca 1,7 roku...
                        K tomu není co dodat...
                        https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministr%C5%AF_​zem%C4%9Bd%C4%9Blstv%C3%AD_%C4%8Cesk%C3%A9_republik​y

                        Samozřejmě, že situace na našem území, představuje pouze dílčí problém z globálního hlediska. Ale jak se říká: kapka ke kapce....
                        Jen loni, na Zemi zmizelo 12 milionů hektarů lesa...
                        https://www.novinky.cz/veda-skoly/503462-loni-na-ze​mi-zmizelo-12-milionu-hektaru-lesa.html

                          Nretrívr - Profil | Ne 28.4.2019 21:29:47

                          splávkař >> Promiň, byl jsem na rybách. Nevím, co s průmyslem na horách souvisí hodinový plat. Textilky zanikly díky nulové kvalitě, kterou dostaly za komančů. To tedy zaprvé. Nevím, kde bydlíš a co o horách víš. Dle mne je hodnocení expandace průmyslu na hory totální blábol.V západních Krkonoších by snad někdo dělal i za ty Tvý peníze. Je zarážející, že víš o opatrování lesů. Já vím zase o opatrování horských, těch nejcennejších luk. Ano soudruzi se postarali S tím musíme žít, někdo déle, někdo kratšeji. Ale všem nám by to mělo být stejně důležité. Vůbec jse nepochopil Tvé reakce. Mám za sebou diskuzi ředitel KRNAP v Jablonci nad Jizerou na veřejném zasedání, týkalo se to směšných úprav neexistujícíhi parku, tedy zase nesmyslu. Věř, je to k blití, ten člověk vůbec neví o čem mluví, natož aby něco chránil. Přišlo mi, že moc neví ani kde je. To jewn tak, aby jsi třeba poznal mé zkušenosti, ne moudra.

                            Nretrívr - Profil | Ne 28.4.2019 21:16:11

                            sven >> Bohužel máš pravdu. Je zarážející, že to bývá půda té nejlepší bonity.A zase je otázka proč jsou tu " ekologové, ochranáři, parky. Mě to přijde opravdu směšné. Něčí zájmy tu hájí lidi, kteří v devadesáti procent neví proč , co a prokoho. Znám již velmi mnoho, je to tragedie, seberealizace, neschopnost mít jiný koníček. Prostě to vidím, podložím argumenty.

                              Nretrívr - Profil | Ne 28.4.2019 21:09:36

                              ariane >> Ano proudění se obrátilo. Vidím to na vlastní oči. Zmátlo to i přírodu.

                                Nu x a - Profil | Ne 28.4.2019 12:27:55

                                Děda Lebeda >> je potřeba všechno za pomocí dotací zkurvit a pak za pomocí dalších dotací všechno vrátit do původního stavu...

                                  NDěda Lebeda - Profil | Ne 28.4.2019 11:52:52

                                  Zkuste tuhle debatu zavcasu s detmi. Nasi smudlove vyrustaji na chalupach a v lese a vsechno to chapou a rozumi tomu naprosto samozrejme. Jsou to hlavicky otevrene. Je pak sranda sledovat kdyz se divi proc se neco seka tak brzy, proc se neco dela jak by nemelo a tak dale. Jakmile jim ty hlavicky pozdeji zavrou, tak je pozde a bohuzel mnozi jsou toho dukazem...

                                    Nariane - Profil | Ne 28.4.2019 10:26:27

                                    sven >> K tomu zalesnění v minulosti je něco třeba tady: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/historie-lesniho​-a-vodniho-hospodarstvi.A121009_114533_domaci_hv
                                    Problém se srážkami nevidím v zástavbě, betonování atd. Změnila se celková cirkulace vzduchu nad Evropou i jinde. Dříve převládající západní a vlhké proudění přešlo na východní a suché, případně jižní a teplé. Přičemž srážky ve frontách od západu se vytvářely už nad oceánem, nikoliv nad pevninou. Tohle se nezmění, ani kdybychom zalesnili celou republiku nebo změnili zemědělské plodiny.

                                      Nsven - Profil | So 27.4.2019 20:47:52

                                      Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 27.4.2019 20:46:17 >> Dobrá poznámka

                                        NRezeň 5,125 - Profil | So 27.4.2019 20:46:17

                                        sven >> lesů bylo sice méně, ale byla tu rozvinutá zemědělský využívaná " kulturní" krajina, která poskytovala útočiště mnoha druhům ptáků, savcu i rostlin, o hmyzu nemluvě, prostě druhová rozmanitost byla vyšší než dnes...

                                        Jen taková poznámka vlastně.

                                          Nsven - Profil | So 27.4.2019 20:36:24

                                          ariane >> a já pamatuju, když Mrtvé moře, bylo ještě nemocné ...:-)
                                          Jinak nesouhlasím, že je dnes mnohem více zalesněných ploch než v minulosti.
                                          Minulostí mám na mysli, cca poslední století..
                                          Samozřejmě, nelze kalkulovat pouze s lesními celky ale zelenými porosty komplet.
                                          Není třeba se pouštět do jakýchkoli čísel..... každý vidí, jakým tempem rostou v jeho okolí zpevněné plochy s obchodními, průmyslovými a zábavními centry, bytovou zastavbou, solární energetikou atd. a to na místech, kde před několika málo desítkami let, ještě byla zemědělská půda, louky, lesíky, nedotčená příroda..
                                          Kde se neodpařuje, tam holt neprší ...

                                            Nstrni - Profil | So 27.4.2019 20:26:31

                                            ariane >> Presně tak, od doby Marie Terezie se zalesnění zdvojnásobilo. Bouhžel je to tak, jak píšeš. Lidé si neuvědomují, že to jádro problému, je někde jinde a musejí začít u sebe a ne jen nadávat na ostatní.

                                              NBacha - Profil | So 27.4.2019 20:02:40

                                              Děda Lebeda >> Je to docela jak píšeš. Významově od nevzdělaného po vidláka. Celkem to není nadávka, ale dobře vystihuje pohrdání, které se takovým lidem dostává.....tedy, mělo by se dostávat:-)

                                                NBacha - Profil | So 27.4.2019 19:56:36

                                                ariane >> Samozřejmě že znám význam slova amhorec. Píšu jenom o věcech, které znám. Nebudu ze sebe dělat veřejně vola.
                                                A s tím IQ nemáš tak docela pravdu, firmy, co se tím seriozně zabývají ti vystaví certifikát. Kdo chce lhát o své inteligenci, bude lhát o všem. Navíc se to celkem jednoduše pozná:-)

                                                  Nariane - Profil | So 27.4.2019 19:35:40

                                                  strni >> Asi to všechno u nás nebude jen o stromech. V nedávné minulosti bylo v naší zemi mnohem méně zalesněných ploch, než je dnes, a přesto srážky byly. Problém je celosvětový a může to skončit katastrofou velice rychle. Já například ještě pamatuju obrovské Čadské i Aralské jezero a jaké jsou dnes? Deštné pralesy a nejen ty byly vždy považovány za plíce planety a dnes trpí vážnou nemocí a léčba nikde.

                                                    NLasskoun - Profil | So 27.4.2019 14:44:02

                                                    karvo >> OOT - MODERÁTORSKÉ OZNÁMENÍ:

                                                    to karvo: ... k#rvo, s taktovými to osloveními si jdi k sobě do "kiosku" ... již několikrát jsi byl upozorněn, abys přestal provokovat a cíleně rozvracet diskuze ale zjevně to nepomáhá ... = zde červená ...

                                                    to ostatní: ... pls, přestaňte reagovat na toho provokatéra ... je to klasický troll (chodící po mnoha dalších diskuzích českého netu, kde se chová naprosto stejně idiotsky), který si tudíž nic jiného nezaslouží ... děkuji ... a ti, co si mají chuť s ním "pokecat", mají možnost v jeho vlákně ...

                                                      Nstrni - Profil | So 27.4.2019 13:14:24

                                                      ariane >> Díky za ty slova.
                                                      A tady ukázka pro ostatní, co je opravdu velký problém:
                                                      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rychlost-mizeni-​tropickych-lesu-loni-dosahla-30-fotbalovych-hrist-z​a-minutu-71025

                                                        NDěda Lebeda - Profil | So 27.4.2019 11:41:45

                                                        Bacha >> ja mel v rodine jen par lidi co jidis zmakli uzivat, ale amhorec neni vyraz pro nejvetsiho curaka siroko daleko (bohuzel), ale spis pro bezverce...i kdyz vyznam hlupaka to nese taky, ja to znam od pradedka spis jako nevericiho...zaroven mohlo jit jen o to, jak to praded osobne uzival, ale ziju v tom presvedceni a tak mam pravdu ja :-D

                                                          NDěda Lebeda - Profil | So 27.4.2019 11:36:22

                                                          ariane >> uzitim jidis jsi me potesil...a mluvit tu do duse lidem co jsou mentalne uzavreni ve sve rodne vsi a posouvat je vpred formou prednasky o globalnim propojeni, dava asi takovy smysl jako resit tu ty tebou zminene blbosti :-D
                                                          A zrovna bacha ma vcelku pod cepici...bacha na bacha...akorat nevim, jak to myslel s tim bezvercem, to mi taky prijde ze z jidis nejak blbe vyrozumel...

                                                            Nkarvo - Profil | So 27.4.2019 11:24:59

                                                            Ta katastrofa se jmenuje Děda Lebeda, mezi znalci známý jako Děda Běda

                                                              NDěda Lebeda - Profil | So 27.4.2019 11:21:39

                                                              ariane >> mrk je jako spirala zavisti
                                                              ..

                                                                Nkarvo - Profil | So 27.4.2019 10:38:14

                                                                IQ je zkratka pro Inteligenční Kvocient, tak se ta zkratka skloňuje podle mužského rodu. Ale to všichni jistě vědí, jenom zkoušejí, jestli by to nešlo jinak a po jejich, a my kolem se jim zase budeme přizpůsobovat, že. Jak dostat vodu ze země do atmosféry a podpořit vodní srážky? Řešení je nasnadě. Sázejte stromy!

                                                                  Nariane - Profil | So 27.4.2019 10:27:50

                                                                  Bacha >> Zdejší debata je úplně o ničem, zase to končí osobním napadáním jako všude jinde. Znáš třeba vůbec význam slova amhorec? Bavit se o IQ na webové diskuzi je další absurdita. Klidně sem napíšu, že mám IQ 150 a co jako? Kdo mi dokáže, že ji nemám? Tvrdit o webové diskuzi, že je veřejná, je další nesmysl, nikdy nebyla a na MRKu nikdy nebude. Proč řešíte pořád blbosti a ne podstatu věci? Hlavní jádro problému nejsou sjezdovky, řepka, lesy a průmysl. Problém je, že nejsou srážky! A ty nejsou v důsledku celosvětových klimatických změn. A ty jsou důsledkem lidské nenažranosti a touze po úspěchu a blahobytu, včetně té vaší.

                                                                    Nkarvo - Profil | So 27.4.2019 7:19:25

                                                                    tak co dneska póvlkluci, už je katastrofa za náma?

                                                                      NBacha - Profil | Pá 26.4.2019 21:37:34

                                                                      Člověk, co se bojí vřejné debaty, je prostě amhorec....nemá na to. Už to skončilo, odstěhuj se jinam. Tam, kde tě budou žrát:)))

                                                                        NBacha - Profil | Pá 26.4.2019 21:28:30

                                                                        karvo >> Když někdo napíše "o můj IQ neměj obavy" , v naprosté většině je to amhorec. Čus!

                                                                          Nkarvo - Profil | Pá 26.4.2019 8:15:06

                                                                          Bacha >> Tak písně hrej dál a o můj IQ neměj obavy. Hudebníci jako jej ty jej mívají nižší, mozky mají rozrušené vibracemi nástrojů. Zlepši se, pracuj na sobě víc.

                                                                            NBacha - Profil | Čt 25.4.2019 22:38:08

                                                                            karvo >> Vzhledem k tomu, že je hraju celý život, tak ano. Tedy jestlis potřeboval odpověď. Ale pro méně chápavé dobrý. Už sis někdy dělal test IQ? Celkem by mě zajímalo, kolik jsi dosáhl.

                                                                              Nsplávkař - Profil | Čt 25.4.2019 11:05:53

                                                                              retrívr >> Tak to asi žiješ na polský straně, na naší sic textilky zmizely(asi ani ty bys tam za 33,- kč na den dělat hnusnou práci nechtěl), ale za posledních 15 let tam expandoval průmyst tak, že pracovní síla zoufale chybí.
                                                                              A znáš nějaký jiný nálet než ten přirozený?? Není trochu nefér vinit ze stavu lesů restituce a nevzpomenout hospodáře kteří to po generace opečovávali než se o to soudruzi postarali tak, že se z toho bude země ještě dlouho vzpamatovávat??

                                                                                Nkarvo - Profil | Čt 25.4.2019 10:23:00

                                                                                retrívr >> Nu, ale lidé chtějí bydlet a mít zisk pro svoji obživu, s tím nikdo nic nenadělá.

                                                                                  Nretrívr - Profil | Čt 25.4.2019 8:58:49

                                                                                  splávkař >> Pokusím se odpovědět. Jsem z Krkonoš. Zde zmizely textilky, které speciálně vodě škodily. Příkladem je třeba postup pstruhů výše po řece. Biotop je asi to nejlepší, to máš pravdu. Za dob mého mládí byly všude udržované louky, ručně sekané, spásané, vždy v kondici. Tak jak tomu je dodnes v Alpách. Bylo to tak jak se dnes říká bio. Nemyslím, že sjezdovka je ideální řešení, srovnám-li to ale s neřízenou zástavbou je to velmi dobré. To co píšeš o průmyslu v Tvé oblasti, na to si odpovídáš, je to umělé a přírodu devastující. Otázkou jsou i zcela neudržované lesy, řízené naprosto neodborně, většinou restituce a pod. Ale ani státní lesy nejsou v dobrém stavu. Pojem přirozený nálet jsem nikdy dříve neznal.Vím, je to vše velmi choulostivé a dnes již obtížně řešitelné. Jde vždy o kvalitu lidí, kteří vše rádoby řídí. Většinou od stolu a navíc jsou svázáni rozhodnutími ve " vyšším zájmu.

                                                                                    Nsplávkař - Profil | Čt 25.4.2019 8:47:17

                                                                                    strni >> Jen magor co nechce mít před barákem auta by si místo zahrádky udělal veřejný parkoviště!!

                                                                                      Nsplávkař - Profil | Čt 25.4.2019 8:44:48

                                                                                      retrívr >> Ten tvůj zápis jsem si musel přečíst rovnou dvakrát jak mě zaujal ale ani napodruhé nerozumím tomu, o jaké zemi, planetě píšeš, tak mi dovol dvě doplňující otázky_
                                                                                      1. Píšeš, že mizí průmysl, máš obavy z čeho budou lidé žít, o jaké zemi píšeš??
                                                                                      Já žiju v podhůří našich hor, kousek od pohraničí a poslední dobou průmysl směrem do hor tak expandoval, že se do oblastí kde ještě nedávno páchl chcíplý pes z dob socialismu musí vozit pracovní síla z dalekého okolí, často i z nížinných krajských měst a další rozvoj zde stojí na zoufalém nedostatku práce schopných a ochotných.
                                                                                      2. Na horách jsem strávil spoustu času a nenapadá mě moc míst kde by příroda dostala víc přes hubu než je tomu v okolí sjezdovek a jejich příslušenství.
                                                                                      Kde je půda zničená tím, že tam není sjezdovka, čím je pro přírodu v horách lepší moderní lyžař než pasoucí se dobytek? Co je pro přírodu v horách lepší biotop než vegetace z přirozeného náletu??

                                                                                        Nkarvo - Profil | Čt 25.4.2019 8:43:33

                                                                                        Bacha >> Nevzdávej to. Ty jistě svojí nadzemskou inteligencí věechny zachráníš. Vidíš, já mám rád dílo Jaroslova Haška i Miguele de Cervantese, ale tebe a tvoje povýšenecké soudy o českém národu nemůžu ani vystát.Když už se schováváš za výroky Jana Wericha, umíš od něj nějakou písničku?

                                                                                          NBacha - Profil | Čt 25.4.2019 8:23:21

                                                                                          keltt >> No, nejen MRK. Čtu i komentáře "lidu" k veškerému dění a je až do očí bijící, jak je český národ nevzdělaný, až by se dalo napsat hloupý. Ani se nedivím, že jsme tam, kde jsme. Ekonomicky, politicky i společensky. Vůbec se už nedivím de Cervantesovi za jeho Dona Quijota či Haškovi za Švejka. Ani jednoho nemám rád, ale oba mají pravdu. Boj s blbostí je věčný, ale nesmí se vzdát. To zase řekl Jan Werich.

                                                                                            NMaxwell - Profil | Čt 25.4.2019 8:14:40

                                                                                            Vody je dost...v Praze zase už kropí silnice, vsadím se, že je to pitná voda z řadu...

                                                                                              Nretrívr - Profil | Čt 25.4.2019 7:41:36

                                                                                              keltt >> Dík.

                                                                                                Nkeltt - Profil | St 24.4.2019 22:13:00

                                                                                                Bacha >> :-))) Je až s podivem, že zdaleka ne. Stačí si jednou za měsíc pročíst mrk, a je ti zle na další měsíc dopředu.

                                                                                                  NBacha - Profil | St 24.4.2019 22:08:18

                                                                                                  keltt >> Zapomněli napsat ... "a bude hůř ".

                                                                                                  Proč by to psali? To je přeci jasný jak facka:-)

                                                                                                    Nkeltt - Profil | St 24.4.2019 21:39:13

                                                                                                    retrívr >> Kdyby se aspoň ZLOMEK národa, dokázal na problém podívat jako ty, bylo by to moc fajn.
                                                                                                    Bohužel to zatím možné není.
                                                                                                    Absolutní souhlas, za upřímnost a téměř profesní nadhled.

                                                                                                      Nretrívr - Profil | St 24.4.2019 21:18:25

                                                                                                      Nevím, zda zde do diskuze tak úplně zapadnu. Něco jsem stačil přečíst, hodně různých názorů, někde i renomovaných odborníků. Všude je člověkem příroda využívána, řekněme " již dlouho", vlastně od prvopočátku. Mnoho států světa smysluplně přírodu využívá ve prospěch svých obyvatel, tím víc o tom využívání přemýšlí.Většina těchto států nemá ani žádné ekology. Neberme drancování pralesů a pod. , kde je to komerce někoho jiného, jen né místních obyvatel. U nás je to především o penězích a pár lidech. Když je možné postavit město na Horních Mísečkách, je možné všechno. Svádíme vše na vleky, rekreaci, tak to přece není. Za to se schovávají organizace, které mají vše ve svých rukou. Neexistuje koncepce. Jsme státem, který svojí polohou a přírodou potřebuje žít z cestovního ruchu. Jen je třeba to řízeně dělat. Mizí průmysl, zmizely textilky, co víc si přát.Je otázkou z čeho budou ti lidé žít. Zrušme vleky, ona je energetika stejně porazí, zrušme ubytování a pak bude všude čisto, jen nebude z čeho žít.Hory se zbavily průmyslu, na loukách pod vleky se pase dobytek a ovce. Tam, kde například vleky nejsou je nálet a zničená půda. Nevím, jezdím po Evropě dlouho v zimě v létě a jen se dívám. Nemyslím, že to jsou moudra. Lepší řízené parkoviště a sedačka. Z tý sedačky jsem viděl desítky kamzíků, lišky. Potažmo jsou směšné zákazy příjezdů u nás k vodě, které se obchází a ničí se vše okolo. U nás není smysluplný řád. Dokud budou existovat pseudoekologické organizace v této podobě budeme trpět všichni.

                                                                                                        Nnovaroma01 - Profil | St 24.4.2019 18:28:32

                                                                                                        strni >> OK.

                                                                                                          Nstrni - Profil | St 24.4.2019 17:54:12

                                                                                                          novaroma01 >> Omlouvám se ti, tento výraz použil jiný diskutující.

                                                                                                            Nnovaroma01 - Profil | St 24.4.2019 17:29:23

                                                                                                            strni >> Jsi naprostý demagog.To "žít svůj normální život"byl tvůj výrok,ja jsem ho jen okopíroval od tebe.To ti opravdu nedošlo?Tak ještě jednou-----A ke všemu, každý má šanci jít tam, kde si může žít ten svůj "normalní život". ---A teprve pak jsem se zeptal,jestli můžem ten bordel alespoň uklidit.

                                                                                                              NDarďas - Profil | St 24.4.2019 17:28:17

                                                                                                              Willow >> Stojí to za howno.Osm let nebyla jarní povodeň.:-( Celoroční průměrné průtoky stojí za prd.Ani nepamatuji ,kdy dva dny v kuse pršelo.

                                                                                                                Nstrni - Profil | St 24.4.2019 17:24:15

                                                                                                                splávkař >> Je krásný, jak tady každý umí chtytat za slovo. Kdyby si četl pořádně, tak jsem jen napsal, že když nějaká obec nebo region nechce, aby mu všude stáli auta, tak je rozumnější, postavit záchytné parkoviště. To je všechno a je to tak normální všude ve světě. A to jsou státy, kde si přírodu chrání mnohem víc a tohle tam funguje úplně bez problému. A poposuji jen to, co jsem viděl na vlastní oči a nehazím sem jen domněnky vycucaný z prstu. Mějte se pánové.

                                                                                                                  Nkarvo - Profil | St 24.4.2019 17:14:26

                                                                                                                  dobře že je sucho

                                                                                                                    NWillow - Profil | St 24.4.2019 17:10:21

                                                                                                                    Darďas >> Neser , hrázný.😁Ty to znáš ještě víc, než my všichni na Mrku.😉

                                                                                                                      NDarďas - Profil | St 24.4.2019 16:25:29

                                                                                                                      Willow >> Já ty stanice mám rád.:-)) Přece nepolezu někde 15.km,když na konci cesty není čepované.:-)))

                                                                                                                        Nu x a - Profil | St 24.4.2019 16:20:44

                                                                                                                        to se vědci trošku sekl ve vypočtech!

                                                                                                                          NBachy - Profil | St 24.4.2019 16:09:21

                                                                                                                          splávkař >> tak aspoň že neprodukuje ty plasty :-))

                                                                                                                            NWillow - Profil | St 24.4.2019 16:02:32

                                                                                                                            splávkař >> Kamile?! Dobrý.👍

                                                                                                                              NWillow - Profil | St 24.4.2019 16:00:52

                                                                                                                              Bachy >> Vnímání turistiky bez ,,nápojových " stanic je dnes 90% turistům u prdele.Chtějí komfort na každé turistické stezce.Kde je sdílení a odkazy na dobré, kamenné restaurace??Sice 4-7km mimo trasu,ale nikdo si nestěžoval.Dnes chce každý pobočku McDonalda i v horní dolní.Smutné,ale pravda.Ten Facebook se nedá zastavit.A tím to začíná........
                                                                                                                              ..

                                                                                                                                Nsplávkař - Profil | St 24.4.2019 15:51:41

                                                                                                                                strni >> Tak to je naprostý unikum- snažíš se chránit přírodu tak jak ti to dává smysl- hory vyasfaltovat, vodu z řek poslat s nějakou chemií na vykácené kopce, ale ve městě omezovat jízdu autem a desítky tisíc aut poslat do hor.....

                                                                                                                                  Červené karty: karvo