Myslivci a rybáři nechtějí rozšiřovat seznam nepůvodních druhů v ČR

123 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NRezeň 5,125 - Profil | Po 18.3.2019 19:38:54

Bacha >> pak budou lidi nadávat, co si to ochranáři dovolujou, že jako normálně vysazujou lišky! Který sežerou bažanty, zajíce, koroptve a roznášejí vzteklinu!
A mladej Klaus na tom postaví svoji kandidaturu na prezidenta.
Smajlík, ale zase takovej malej....

    NBacha - Profil | Po 18.3.2019 19:28:06

    Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 18.3.2019 19:06:30 >> Asi proti echinokokovi. Ani za deset let hospodaření u myslivců jsem se nesetkal s plošnou, celorepublikovou vakcinací proti této tasemnici. Navíc poslední dobou, řeknu 2-3 roky jsem se zaměřoval i na sledování lišek a mohu říct, že jich rapidně ubývá. Ty doby, kdy jsme ve čtyřech norovali za zimu 50 lišek je nenávratně pryč, zatímco vím o případu, že táta se synem nalovili v jedné honitbě 30 mývalů.
    Přitom liška je celoročně lovená škodná s celodenním lovem. Až se ochranáři probudí, bude po liškách.

      NRezeň 5,125 - Profil | Po 18.3.2019 19:06:30

      Bacha >> ale je to důležité, protože ochranci určitě vysazujou u nás vlky, když maj očkování, tak musej bejt vysazený, to dá přeci rozum!!!!
      smajlík, ale malej.
      jinak se odčervuje např proti echinokovi, (měchožil bublinatý) což je ploštěnec:-)

        NBacha - Profil | Po 18.3.2019 16:23:43

        drvoštěp >> Do seznamu nepůvodních ne. Jinak u nás ano, za přísných regulačních podmínek.....takže vlastně taky ne:-D

          Ndrvoštěp - Profil | Po 18.3.2019 12:46:23

          Bacha >> Tak jinak. Vlka ano nebo ne ?😎

            NBacha - Profil | Ne 17.3.2019 22:00:33

            drvoštěp >> Kurva Karle, to, co se tady řeší, není o vakcinaci. Bleskovka je o nepůvodních druzích.
            A co se strýčka googla týče, v hospodě to je jinak. Buď to je v palici, nebo ne.
            Ona ta vakcinace nebyla jenom na vzteklinu. Osobně jsem to dělal kúlivá nějakejm hlistům, či čo. Stejně to polovička sdružení nedělala, takže ti aktivní přišli o prachy.

              Ndrvoštěp - Profil | Ne 17.3.2019 20:54:15

              Bacha >>Strýček googl je v tom částečně nevinnej. Lesy a myslivci vždy dávali info že probíhá vakcinace. Plakáty byly na stromech pomalu všude. Tak mě to zarazilo to tvé tvrzení. A vždy pro pytláky a sběrače sražené zvěřiny bylo osobní varování, teď né, teď je vakcinace😂 Jeden čas letecky, pak růčo...

                NBacha - Profil | Ne 17.3.2019 19:37:53

                drvoštěp >> Já našel 2009, ale rok sem, rok tam. Já tady píšu z 99% z hlavy a nepotřebuju se dopovat strýčkem googlem. Nicméně k tomuto případu je naprosto jedno, zda to bylo za totáče, nebo 2010, páč vlk se dožívá devíti let.
                Nicméně, a to je pro svena, nepsal jsem, že sem nemohl přivandrovat. Ani to, že v Polsku se nevakcinuje. Nehodlám si tady poměřovat pinďoury. Ten vlk je mimo mísu debaty. Jako obvykle.

                  Ndrvoštěp - Profil | Ne 17.3.2019 15:15:13

                  kakr >> Já už se nedivím ničemu😁

                    Nkakr - Profil | Ne 17.3.2019 15:03:13

                    drvoštěp >>
                    Čemu se divíš?
                    Totáč u vás skončil v roce 2010:-))

                      NHonza7 - Profil | Ne 17.3.2019 13:37:23

                      sven >> Je víc než smutné, že i lidem s určitým kladným vztahem k přírodě unikají pojmy o biologické potřebě u jednotlivých živočišných druhů.

                        Nsven - Profil | Ne 17.3.2019 13:19:47

                        Honza7 >> Plošné očkování lišek proti vzteklině...Polsko - září 2018
                        https://www.wiw.mazowsze.pl/index.php/choroby-zakaz​ne/szczepienie-lisow-wolno-zyjacych-przeciwko-wscie​kliznie

                        Když Bacha a spol. nedohlédnou dál než na hranice svého revíru, tak to je těžký...
                        Důležité je si obhájit, zcela zbytečné zamordování štěněte vlka, které k nám zabloudilo od sousedů ....

                          NRezeň 5,125 - Profil | Ne 17.3.2019 12:52:54

                          Bacha >> nebylo to za totáče, na netu je informací dost. Hledej..., Probíhalo to i docela nedávno...

                            NHonza7 - Profil | Ne 17.3.2019 12:40:00

                            Bacha >> To jsem nevěděl, že vlk bude muset k tobě zajít na pasové oddělení se tě zeptat zda-li může vstoupit do ČR.
                            Jak je tomu v Polsku, Německu, Litvě, Estonsku, Lotyšsku, Rakousku, Slovensku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Ukrajině, Rumunsku a dalších zemí?

                              NBacha - Profil | Ne 17.3.2019 10:54:14

                              Honza7 >> Nevím, kde žiješ, ale Česko je už pěkně dlouho na světovém seznemu zemí bez výskytu vztekliny. Takže u nás se nic plošně vakcína nepodává. To bylo naposledy za totáče.
                              Teplokrevná zvířata se očkují pouze v chovech.

                                NHonza7 - Profil | Ne 17.3.2019 10:13:51

                                Lutra >> Rezeň 5,125 ti napsal asi nejpravděpodobnější variantu jakým způsobem se dostaly protilátky proti vzteklině do těla vlka.
                                Celkem mě ale udivuje, že lidi kteří mají jiný názor máš tendenci nazývat ekoblbečkama a tvůj názor je přírodě nejbližší a nejideálnější. Doufám, že i ty půjdeš dostatečným příkladem, protože případů, kdy tady pes napadl člověka a případně ho usmrtil už bylo u nás víc, než dost. Nelibí se ti co jsem napsal, že máš utratit svého psa? To tě plně chápu, protože to není v tvém ekonomickém zájmu, případně to postihne tvou srdeční záležitost - v takovém případě má jít příroda včetně ochrany lidí do p-r-d-e-l-e ???
                                Honba za trofejním kusem nepostihla pouze rybáře, myslivci v tom jedou taky a podle toho to taky u nás vypadá, včetně některých diskusí.
                                Ještě k vlkům z Broumovska - ta svačina asi nejspíš byla jejich, když si klíči otevřeli dveře auta. Navíc je zde další významný evoluční krok vpřed vlci začali žrát tvarohové buchty a koláče s povidly o to méně bude stržené zvěře.

                                  NBacha - Profil | Ne 17.3.2019 9:23:40

                                  Co se tlumení škodné či prasat týče a nedejbože srnčího, jsou myslivci líní jak vši. A dokonce si dovolím tvrdit, že to ani nejsou myslivci. Obyčejní "bouchalové", co ke zvěři nemají žádný vztah. Svým jednáním porušují zákon o myslivosti a vymlouvají se vše možné, jen aby zakryli svou neschopnost. A veřejnost jim to žere, protože tomu rozumí ještě míň. Mohl bych to konkrétně rozvést, ale bylo by to házení perel ......
                                  To raději půjdu hákovat, než bych tady vysvětloval základní principy myslivosti někomu, kdo je pro myslivost ztracený už při narození a svými "mysliveckými" aktivitami škodí zvěři a přírodě.
                                  Dycky Most!

                                    NRezeň 5,125 - Profil | Ne 17.3.2019 8:57:11

                                    Lutra >>
                                    Jen v rychlosti- i u volně žijící divoké zvěře probíhá očkování proti vzteklině, u nás se tak očkují třeba lišky, když to sežere vlk, je očkován taky, že.
                                    Na netu o tom očkování najdeš dost informací...
                                    Zbytek zítra:-)

                                      NLutra - Profil | Čt 14.3.2019 16:26:56

                                      Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 13.3.2019 22:55:20 >> A jseš si jistej? Proč ta mladá vlčice co ji utratili v Krkonoších měla protilátky proti vzteklině po očkování?? Proč vlci vyžírají svačiny z auta dřevařům na Broumovsku. Ti jsou určitě divocí ...
                                      K těm náhradám za ovce- od chovatelky z Valašska: vlci nám zadávili ze 170 kusového stáda 30 dospělých a v podstatě skoro celý roční přírůstek. Ochranáři řekli, že to vlci nebyli, protože by tak blízko vesnici nešli, že to byli psi. Když se situace opakovala i u dalších chovatelů v dalších letech, tak nakonec připustili, že to vlci byli, ale už je to promlčené tak stejně nedostanete nic. A basta.
                                      S těma myslivcema co je zastřelí. Jsem myslivec a myslivecká stráž, ale na vlka bych si vystřelit nedovolil.
                                      Průser jsou vlci ve vztahu s loveckými psy. Ti jsou pro vlky konkurence a bez milosti je zabijí a sežerou. Psy chovám asi 20 let. Chovnou fenu mně zabila prasata, nějaké zranění bylo, ale opravdu se nechci dožít toho, že lovecká kynologie skončí kvůli vlkům. Pokud někdo má zájem o fotky jak dopadne barvář hlásící u nalezeného kusu. Ozvěte se pošlu mailem. L.

                                        N1Mara - Profil | Čt 14.3.2019 15:53:03

                                        Fishky >> :-))) No jako některé ty nehody nepochopím nikdy , ale to je zase už jiná věc, řeč byla o čuníkách a čekaný :-))

                                          NFishky - Profil | Čt 14.3.2019 15:46:53

                                          1Mara >> ano, myslivci jsou hodně veselá kopa, když se na honu nechlastá, tak střílí trempy na poli :)

                                            Ndrvoštěp - Profil | Čt 14.3.2019 15:45:17

                                            1Mara >> Ne na Štěpánsku, ale na Štěpánově😂 Jsem myslel že jsi byl na Moravě😂

                                              N1Mara - Profil | Čt 14.3.2019 15:36:38

                                              Fishky >> Hele, mám zkušenosti, že když jsme seděli, čuníci bylo okolo a prostě nevylezli, odešli jsme a za hodinu tam byli, ono všechno se to i odvijí od toho, kde ta honitba je, v jakém porostu a prostředí, tady a to mě věř jsou prasata hodně ostražití, protože jsou tady honitby malé a myslivci si závidí početnost zvěře a tak jakmile třeba na Štěpánsku pustí myslivec čuníka, že je to třeba mladá bachna, tak o kilometr dál jí z Bílinského revíru našije hned myslivec, jen co udělá krok za hranici :-)))) Na šoulačku u nás je to hodně nebezpečný, venku denně sedí opravdu spousta myslivců a čekají na čuníky ši vysokou. Na šoulačku jsme chodili jen v okolí šachty, kde byli pláně a dobře člověk viděl na xx km. tady nevidíš za roh a jen riskuješ, že tě nějaký ocas zastřelí .-)))

                                                NFishky - Profil | Čt 14.3.2019 15:29:39

                                                1Mara >> no jo ale tohle je jako čekat na zloděje v bance, to by ses taky nemusel dočkat :) není lepší jít na jistotu, až tam ty prasata prostě jsou? :))

                                                  NDěda Lebeda - Profil | Čt 14.3.2019 15:23:50

                                                  Scorpio-75 >> A proto je v dnešní době tak jednoduché, státi se členem. Takovej kaprařskej model v myslivosti, ten tomu určitě prospěje...

                                                    N1Mara - Profil | Čt 14.3.2019 14:57:32

                                                    Scorpio-75 >> ano souhlas :-)

                                                      NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 14:45:27

                                                      1Mara >> nezapomínejme na vydrýska

                                                        NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 12:51:05

                                                        1Mara >> jo, prasata jsou opatrný. Tady lovíme na fotopast s GSM modulem. Je to celkem jednoduchý. U kazatelny máš hromadu a fotopast. Ja přijdou a začnou se futrovat, dom přijde SMS a na mail fotky. Pak jen flintu a hurá na ně. Pokud tě nenaberou na větr, jdeš celkem na jistotu a nemusíš dlouho sedět. Akorát je blbý, že ti SMSka klidně může přijít ve dvě ráno, když chrápeš.
                                                        Obecně si myslím, že redukce prasat a srnčího by nemusel být až takový problém. Stačilo by, kdyby se přijalo do honiteb přijalo víc členů. stejný jak u rybářů, víc členů, větší tlak a odlov.

                                                          N1Mara - Profil | Čt 14.3.2019 11:00:31

                                                          Takhle na predátory jako je vlk ! :-)))

                                                            N1Mara - Profil | Čt 14.3.2019 10:48:36

                                                            na posedech jsem naseděl spousty hodin při čekaný a vím, že to není jen taková prdel, každé pokýchnutí, smrkání či jen otočení znamená, že o tobě čuníci vědí a nedorazí a můžeš tam pak sedět jak idiot dalších xx hodin. Někdy čuníci přiběhnou hladový a je to v cajku, ale vetšinou si dávají veliký pozor ....... No zkuste si nehybně sedět 4 a více hodin a ono vás to rychle přejde a to jsem v kazatelně, na prkénku či nějaké lavici na stromě je to ještě horší a k tomu počasí jako déšť, sníh, mráz no a z 80% co jsou tady by se na to vysrali .-)))))

                                                              NPvl - Profil | Čt 14.3.2019 10:32:03

                                                              Fishky >> Na (z) posedu jsem je neviděl u vody jako ty :o§)

                                                                NFishky - Profil | Čt 14.3.2019 10:28:44

                                                                Pvl >> neseděl. No mít špuntovku ve futrálu, tak ty čuníky jde střílet i u vody. Bezpočet krát kolem mě prošli v těsné blízkosti. Nabídnout svačinu, tak jí věřím nepohrdnou :)))

                                                                  Nsven - Profil | Čt 14.3.2019 10:23:03

                                                                  rybomil >> Ahoj. Také jsem podobného borce od nás znal...
                                                                  Akorát, že jeho posedem bylo prkýnko, přenosné z jednoho sloupu VN na druhý...:-)
                                                                  Aby si nepokazil maso, tak střílel na hlavu,..... na "voko" jak říkal.... :-)
                                                                  Ten měl celý život permanentní honičku ..... ten snad ani nespal......černá, vysoká, kapři, štiky, úhoři, sumci... Co se hnulo, bylo synem smrti....
                                                                  Teď už bouchá v tom horním revíru....

                                                                    NPvl - Profil | Čt 14.3.2019 10:08:57

                                                                    Fishky >> Saděl jsi někdy na posedu ? :o§) EDITmám na mysli na čekané ne nějaké odpolední zevlování např. s rodinou :o§)

                                                                      NFishky - Profil | Čt 14.3.2019 10:03:03

                                                                      Pvl >> proto kolem posedu rozhážeš pár stříbrňáků a vono to půjde ;-)

                                                                        Nkakr - Profil | Čt 14.3.2019 9:44:43

                                                                        Pvl >>
                                                                        Kapra musíš taky vysedět, nebo spíše vyležet:-))

                                                                          NPvl - Profil | Čt 14.3.2019 9:42:11

                                                                          rybomil >> Tak samo střílet umět musí . Není to "jen" o tom se tefit. Taky ty prasata musí vysedět --jestli tam není nějaká trasa (místo) (ůjeť) kudy chodí a nebo navštěvují -- a to "pernamentně " Taky o tom musí něco vědět to další dost podstatná věc :o§) Něco jsem slyšel od chlapů kteří na divočáky chodí ..kolik nocí (času) ..a nic nepříjde

                                                                            Nrybomil - Profil | Čt 14.3.2019 9:34:51

                                                                            Pvl >>zástřelné 2000 za kus, tuším nad 3 roky stáří je povzbuzující
                                                                            cvičí si praxi, je taky dost dobrej policejní odstřelovač

                                                                              NPvl - Profil | Čt 14.3.2019 9:26:55

                                                                              rybomil >> Ono taky asi nepůjde jen o lenost .Je to stejné jako u rybolovu ..když je času nazbyt .To je dost podstatné ..

                                                                                Nrybomil - Profil | Čt 14.3.2019 8:47:51

                                                                                Kondrakar >> pche, jenom záleží na jednotlivci. Kámoš v Náměšti zvládne 100 divočáků za rok jako prd. Není línej po odpo šichtě jít rovnou na posed a čekat i do rána. Prostě ho to baví.

                                                                                s vlkem to dopadne podobně jak s kojotem, metody jsou

                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=6YPS00lU7rQ

                                                                                  NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 1:16:18

                                                                                  Scorpio-75 >> to je otázka, co myslíš vysokou...a co myslím já :-)
                                                                                  Ok, není. Jasné. Brou.

                                                                                    NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 1:14:32

                                                                                    valcha186 >> ten tvůj rybník je introdukci peklo:-))
                                                                                    Tolstolobika v paneláku nevyudis, navíc uzeni není zdravé...:-)
                                                                                    Co se týče toho sivena v Jizerkách- ano, tam je už jeho populace plně etablovaná, a je samoudrzitelna, něco jsem se tam nabehal s kybly za agregátem při terénním výzkumu na Černé Nise, kamenici a spol, a tech sivenů mi prošly rukama stovky při vazeni a měření...
                                                                                    Ale třeba na Šumavě se šlo jinou cestou, dala se přednost obnově místních populaci pstruha, zvyklého na specifické podmínky a který snese i tu zvysenou kyselost vody...
                                                                                    Což je asi lepší varianta, než tam jednoduše vysadit něco jiného...

                                                                                      NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 1:04:55

                                                                                      Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 14.3.2019 0:59:11 >> to sice ano, ale pak nemůžeš mít vysokou obsádku. Vem si, co se krmení po kýblech navalí do revírů. Když se to nasčítá se splachy atd, pak ta trofie letí nahoru pěkně, to jo. Nicméně toto není předmětem této diskuze o invazivních druzích.

                                                                                        NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:59:11

                                                                                        Scorpio-75 >> ani ji nemusíš přikrmovat, stačí jen z přirozené produkce...

                                                                                          NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 0:56:53

                                                                                          Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 14.3.2019 0:51:16 >> bohatá rybí obsádka je jasná, protože to přikrmuješ, při využitelnosti 10-15% ti zbytek zůstane ve vodě a trofie ti letí nahoru, ale opět to máš spojený s antropogenním vlivem

                                                                                            NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:56:05

                                                                                            Čistě statisticky je za posledních 100 let z hlediska usmrcení a jako původce úrazu pro našince jasne a bez diakuze nebezpečnější myslivec než vlk. A volá tu někdo po omezení populace myslivců?
                                                                                            Zato sotva vlk sežere jedno zvíře, tak hned je to celospolečenský problém...:-))
                                                                                            Nebrat osobně, je to prostě klasický paradox moderní doby:-)

                                                                                              NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 0:54:14

                                                                                              Kondrakar >> dlouhodobě to nebylo potřeba, protože šelmy tady prakticky neškodily. Pro změdělce je to finančně náročné najednou oplotit pastviny. Lidi z AOPK jsou celí bez sebe, ale finance zemědělcům na zvýšené náklady nedají. Navíc naše krajina má svoje kouzlo v prostupnosti. Nemůžeme ji prohnat plotama.
                                                                                              Zvěře by se mohlo odlovovat klidně více. Jen by myslivci museli do spolků přijímat víc členů a místo starejch páprdů, co do lesa skoro nechodí, dát kulovnice mladším.
                                                                                              Jinak jsem vyznavačem pohledu na naši krajinu jako přirozeného stanoviště. Jsme součástí plně kulturní krajiny a jinak tomu už asi nebude. S tím se musíme smířit. Ono se celkově naše vnímání využití krajiny změní po vyčerpání fosilních zdrojů,což asi i zažijeme. Pokud budeme více odkázáni na vlastní zdroje, pak se šelmy rychle stanou škůdci a budou normálně hubeny, jak tomu bylo dříve.

                                                                                                NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:51:16

                                                                                                Scorpio-75 >> nesouhlasit můžeš, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat:-)
                                                                                                Btw- tyhle tůňky jsou většinou i bez početnější rybí osadky
                                                                                                Nebudu už radši psát tom, jak i bohatá rybí obsádka zvyšuje trofii vody...

                                                                                                  NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 0:38:24

                                                                                                  Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 14.3.2019 0:21:44 >> v tomhle s tebou nesouhlasím. Budu se muset do té učebnice mrknout, kdo to napsal. Pokud se jedná o naše stojaté obhospodařované vody, pak zásadní je vliv člověka. Pokud se koukneš na lokality bez vlivu člověka (např. jezírka, tůňky v lukách, kolem lesů), jsou vybalancovaný na úrovni oligo až mesosaprobility.

                                                                                                    NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:32:59

                                                                                                    Scorpio-75 >> j těm odstrelum- kamarád myslivec pěkně popisoval, jak se snaží střílet prasata- nic jednoduchého to nebylo, ty mrchy prostě nechodily:-), a to se můžou střílet celý rok
                                                                                                    A sem zvědavej jak se k vyšší četnosti velkých honu postaví veřejnost. A hlavně, aby se při té činnosti nezredukovali sami myslivci, jednou za rok to bohatě stačí, více honu by populace myslivců nemusela přežít:-))

                                                                                                      NKondrakar - Profil | Čt 14.3.2019 0:32:18

                                                                                                      Scorpio-75 >> Dovede, ale proč. Nulová ochrana stád - ohradníky, pastevečtí psi, nic. Viděl jsem hezkej pořad z Krušných hor o chovatelích ovcí a vlcích. Tam jeden chovatel říkal, že je rád, že tam vlci jsou. Sice si sem tam vezmou ovci, ale že hlavně loví vysokou, která jim vypásá pastviny a oni nemaj seno na zimu. A teď, když tam jsou vlci a rozhání vysokou, maj seno, byť za desátek ze stáda.

                                                                                                        Nvalcha186 - Profil | Čt 14.3.2019 0:27:13

                                                                                                        Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 13.3.2019 22:37:22 >> Můžu, uzený a v salátu je dost dobrý. Chodím soustavně ven, bydlím na samotě v lese. Tolstoj je perfekt také uzený, kde je východ a západ máme označeno před domem na betonu. Proto se o nepůvodních druzích musí jednat celkově a ne je dělit. Je to samozřejmě o vodě a přírodě a nepůvodních druzích. O to je tato diskuze. Na východě není jenom Rusko. Nejdříve se musí srovnat přírodní podmínky pro život původních druhů a pak je dosadit. I to málo nepůvodních dokáže zničit původní, ale i s tím, že původní nepřežijí tam kde nepůvodní. PO na potoce už nepřežije, místně, ale PD tam je, což platí i o SI, který má raději kyselejší vodu. Šmejdím po Jizerkách kolem vod, líbí se mi tam, ale PO tam není. SI ale ano. Toť vše, jinak by to bylo dokola a my to nevyřešíme. Proto mám jako obsádku jak A, TB, tak střevličku východní a jedeme pro PD. Vše musí být ale ve vyváženém poměru.

                                                                                                          NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:26:49

                                                                                                          Scorpio-75 >> Faltýnek by mohl vědět, že se kormorán nepremnozil nám, ale v zemích u Baltu,

                                                                                                            NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 0:24:56

                                                                                                            Kondrakar >> to mi povidej. U nas se čeká na srnce v pořadníku. Máš recht, že to zatím prd je, ale bordel po pastvinách už nadělat dovede. Dívám se na to pohledem zemědělců.

                                                                                                              NRezeň 5,125 - Profil | Čt 14.3.2019 0:21:44

                                                                                                              Scorpio-75 >> narostla biomasa uvolní dusíkaté látky, zvýší zatížení vody látkami organického a posléze i anorganického původu, zvysi tedy trofii vody, sníží kvalitu vody pro další využití...potravním řetězcem projde naprosté minimum, bo to nikdo nežere, resp to žere zooplankton, a vybujeni vodního květu je mj důsledkem nerovnováhy mezi zooplanktonem a fytoplanktonem...
                                                                                                              Dal bych ti sem přímou citací, ale v telefonu to holt nejde kopírovat z PDF...
                                                                                                              A je jasné napsáno, že tolstolobik se v našich podmínkách k redukci fytoplanktonu neosvědčil:-)

                                                                                                                NKondrakar - Profil | Čt 14.3.2019 0:11:39

                                                                                                                Scorpio-75 >> Co se týče odstřelů zvěře, to vidim u kámoše. Oni nezvládaj odstřílet vlastní plán, takže to fingujou. Jako ať tu vlci nebo rysi jsou, proč ne. Na úrovni životaschopné populace. To co tu je, to je prd.

                                                                                                                  NScorpio-75 - Profil | Čt 14.3.2019 0:05:32

                                                                                                                  Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - 13.3.2019 23:47:42 >> Vlastní biomasa sinic a řas ti trofii zásadně nezvýší, protože je závislá na trofii vody. Periodicky může dojít k částečnému odčerpání živin vlivem růstu biomasy řas, které se sice vrací do koloběhu po rozpadu, výsledná bilance ročního cyklu nebude ale nijak zásadní, protože část primární produkce ti projde potravním řetězcem.

                                                                                                                    NScorpio-75 - Profil | St 13.3.2019 23:57:55

                                                                                                                    Kondrakar >> tak jako jo, medvědi, vlci, vydry, jo žilo to tady. To je fakt. Nicméně druhý fakt je ten, že naše populace byla kolem 4 mil, teď je nás 10 mil a využíváme krajinu mnohem intenzivněji. Šelmy jsme prakticky vyhubili, protože znamenaly pro nás problém. Vlci, medvědi zatím u nás spíše napadají pastviny, protože je tam snažší kořist.

                                                                                                                    Zde je část komunikace ohledně predátorů na úrovni MŽp, MZe, AOPK atd, vyšlo v Myslivosti:

                                                                                                                    " Ing. Marián Jurečka položil otázku, jaký je výhled MŽp do budoucna? Mžp nezvládlo například management vydry, kormorána. Kompenzace je 80 % jateční hodnoty, ovšem to je nedostačující, nezohledňují se další faktory, jako je chovná a plemenná hodnota. Nemluvě o újmě, kterou mají chovatelé při sbírání zabitých zvířat a obnovách chovu. Jaké parametry budou za 5-10 let a jaký bude cílový stav populace?

                                                                                                                    Ing. Jaroslav Faltýnek doplnil otázku, jestli kompenzace stačí? Přemnožili se nám kormoráni a řešení? Není. Co vlk? Bude to mít stejný scénář? "

                                                                                                                    AOPK argumetuje funkcí vlka při regulaci spárkaté zvěře. Tohle zvládnou myslivci s klidem sami. Stačí se domluvit na větších odstřelech.

                                                                                                                      Njambo - Profil | St 13.3.2019 23:55:24

                                                                                                                      Kondrakar >> A že to nebude jediný chráněný ohrožený druh co padne, nebo už padl . Jo jsou to hovada někteří .....

                                                                                                                        NRezeň 5,125 - Profil | St 13.3.2019 23:47:42

                                                                                                                        Scorpio-75 >> já ti jen popsal mechanismus působení tolstolobce na zvýšení trofie vody, stejně tak to probíhá i na vodách intenzivně osazených kaprem, to je prostě fakt. Z učebnice. Např hydrologie a rybářství pro Mendelovu univerzitu.

                                                                                                                          NRezeň 5,125 - Profil | St 13.3.2019 23:39:22

                                                                                                                          Rožnovák >> v pořádku, aspoň někdo kdo to vidí podobně:-)
                                                                                                                          Raci jsou obzvláště průser. Opět podotýkám, že sami by ten Atlantik asi nepřeplavali:-)
                                                                                                                          A třeba ve Švédsku si s chovem raka signálního v akvakultuře zadělali na pořádný problém...

                                                                                                                            NKondrakar - Profil | St 13.3.2019 23:39:12

                                                                                                                            jambo >> A že to je zákonem chráněný jako ohroženej druh, to jako nic? Hlavně že budem chránit siku na kterýho nadávaj kudy choděj.