Diskuse k článku: Když rybáři neznají ryby

Diskuse k článku Když rybáři neznají ryby

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 24.10.2017

NTomáš7 - Profil | Pá 27.10.2017 12:15:23

kakr >> V mém okolí rybáři kolem 30 a níž chytají chyť a pust. Ať je to plotice, kapr nebo štika. Jde jim v prvé řadě odejít někam do klidu, načerpat duchovní pohodu. To se u svazových vod dneska už skoro nedá. Všude plechovky od kukuřice, červů, kapří šupiny. Do toho aby člověk ještě chodil napomínat 60 letýho pána, že doopravdy není úplně slepý a viděl ho cpát toho malýho kapříka do tašky nebo aby laskavě ten prut s rybičkou vytáhl z toho křoví. Na to nikoho nebaví koukat. Raději se sebere a pojede tam, kde je klid. Připravil svaz nějaké zlepšení situace týkající se RS?

    Nrici2 - Profil | Pá 27.10.2017 12:14:40

    kakr >> misto chytani za slovicka nam radeji napis, jak je to s tim kaprem, proc je v takove prevaze nad ostatnimi druhy? Je to podle tebe pouze dostupnosti nasady, zarybnovacimi plany z roku 60, nebo by snad svaz malo vydelal, kdyby stejnou intezitu delil mezi ostatni druhy?

      NExPr3v1t - Profil | Pá 27.10.2017 12:05:43

      hraji >> Když jsem se v Plzni tázal, kam mohu jít na brigádu, že klidně zaplatím i půjdu uklízet, nebo dělat cokoliv co je třeba, tedy brigádka dvojmo, v podstatě se mi vysmáli...co tam maj dál, Kájo Maříkojc?

        Nkakr - Profil | Pá 27.10.2017 12:04:03

        Tomáš7 >>
        Jaká narážka? Napsal jsi cituji -
        Nejjednodušší je přeci vybrat prachy, nakoupit kapra, vysadit kapra, zase vybrat prachy na kapra a pořád dokola. Pak se ale nemůžeme divit, že nám mladší členové utíkají na soukromé revíry.
        Z logiky vyplývá, že když jsou revíry "překaprovány", musí mladí hledat jiné druhy na soukromácích......

          Nrici2 - Profil | Pá 27.10.2017 12:02:01

          Tomáš7 >> reakce ,, svazu,, na sebe nenechala dlouho cekat, presne jako z tveho prispevku - udelejte z nej blazna a vysmejte se mu... :), je to asi vsude stejny, nebo aspon hodne podobny. Je to smutny.

            NTomáš7 - Profil | Pá 27.10.2017 12:00:46

            kakr >>Jestli správně chápu tvou narážku, tak si přesvědčený o tom, že všichni mlaďoši jsou kapraři.

              NJurij - Profil | Pá 27.10.2017 11:57:34

              Fishky >> excelentně napsáno,ted si asi budes muset chvili počkat na adekvatni odpoved než vyštrachaj nějky argumenty, aby byli zase o parto výše jako ty.Věta asi začne musíš chodit na schuze a postarat se o změnu ty sám.

                Nhraji - Profil | Pá 27.10.2017 11:57:21

                Svacimir >> vyhláška 197/2004Sb. v platném znění, §10, odstavec 5 říká:

                (5) Další rybářský lístek se vydá žadateli, prokáže-li se dříve vydaným rybářským lístkem, s výjimkou rybářského lístku vydaného na dobu 30 dní, popřípadě jiným dokladem osvědčujícím, že již byl držitelem rybářského lístku, s výjimkou rybářského lístku vydaného na dobu 30 dní.

                  Nkakr - Profil | Pá 27.10.2017 11:55:09

                  Tomáš7 >>
                  Mladší členové utíkají na soukromáky lovit plotice a cejny že??

                    NTomáš7 - Profil | Pá 27.10.2017 11:52:27

                    Fishky >> palec nahoru.
                    Svaz trpí tím, čím trpí většina velkých organizací. Zatímco dole najdete spoustu lidí, kteří odvádí dobrou práci téměř na koleni, tak nahoře je klid a hlavně status quo. Z těch, co požadují nějakou změnu uděláme hlupáky a deseti rádoby důvody vysvětlíme, proč to nejde. Nejjednodušší je přeci vybrat prachy, nakoupit kapra, vysadit kapra, zase vybrat prachy na kapra a pořád dokola. Pak se ale nemůžeme divit, že nám mladší členové utíkají na soukromé revíry. Mezi rybáři je atmosféra jako v poklopci, člověk má kolikrát strach přiznat, že chodí rád na kapra.
                    Někteří borci odnesou od vody vše, co má šupinu bez ohledu na nějakou míru, protože, kdo by je jako zkontroloval a při nejhorším se nějak domluvíme, nebo si tu povolenku koupím o 20km dál.

                      Nhraji - Profil | Pá 27.10.2017 11:46:48

                      Fishky >> ty jsi takový Okamura rybářského svazu, nic jsi sice pro svaz neudělal, ale zato víš naprosto přesně, co by měli dělat ti jiní. Nějak ti nedochází, že svaz, to jsou především jeho členové. Tedy i ty. Tak kdy přijdeš stavět candátí hnízda? Nemusíš přesně, stačí přibližně.

                        Nkakr - Profil | Pá 27.10.2017 11:34:59

                        Svacimir >>
                        Když budeš na webu Mze bádat dále, najdeš seznam právnických osob ,které jsou pověřeny osvědčení vydávat. Patří mezi ně ČRS i MRS jako ZS, které pověřily PS (MO) organizováním zkoušek.

                          NExPr3v1t - Profil | Pá 27.10.2017 11:31:51

                          Fishky >> souhlas!

                            Nrici2 - Profil | Pá 27.10.2017 11:31:24

                            Fishky >> klobouk dolu pane kolego, ted jsi to vystihnul uplne presne, diky za takovy prispevek, naprosta pravda a plny souhlas.

                              NSvacimir - Profil | Pá 27.10.2017 11:30:12

                              kakr >> Jedné konkrétní pověřené právnické osoby, nebo všech pověřených právnických osob
                              Za předpokladu, že nemá ČRS a MRS na vydávání "kvalifikací" monopol ...

                                NSvacimir - Profil | Pá 27.10.2017 11:27:20

                                Mimochodem:

                                1) Kvalifikační předpoklady nemusí dokládat žadatel (občan ČR nebo cizinec) o 30 denní rybářský lístek.

                                2) Další rybářský lístek se vydá žadateli (občanu ČR nebo cizinci), prokáže-li se:
                                - dříve vydaným rybářským lístkem,
                                - popř. jiným dokladem, osvědčujícím, že již držitelem rybářského lístku byl.

                                Takže pokud si požádám o 30-denní lístek a následně o doživotní rybářský lístek, tak ho dostanu automaticky a bez kvalifikace ... ???

                                  Nkakr - Profil | Pá 27.10.2017 11:25:00

                                  Svacimir >>
                                  Kopírovat umíš dobře,vo tom žádná.
                                  Jen jsi nepochopil, že můj příspěvek se týkal právě právnické osoby, která je pověřena Mze k ověřování znalosti žadatelů za podmínek,které jsem uvedl.

                                    NFishky - Profil | Pá 27.10.2017 11:23:28

                                    hraji >> víš, kdysi byla sluníčková doba a nebylo nutné mít nějak extra takové či makové předpisy. K vodě se chodilo s rexíkem a laminátkou, ti movitější měli první teleskopky osedlané Shakespearem a o nějaké specializaci nemohla být ani náhodou řeč. V tuhle dobu byla každá ryba dobrá. V tuhle dobu byl každý rád, když mu brčko s bramborem přitopil pěkný cejn, nebo karas, natož kapr.... Jenže doba se mění.... a změnila se velmi rychle, změnila se výbava a to raketovým tempem, máme na výběr špičkové navijáky, špičkové pruty, špičkové umělé nástrahy i špičkové háčky, změnil se přístup prodejců, reklama na každém rohu, kapitalizmus, články plné lobingu, na mnoha místech se změnilo zivotní prostředí ryb, kvalita vody, možnosti reprodukce... a teď to přijde, jediné... kurwa jediné, co se za celou tu brutální dobu rozvoje a raketového růstu v té naší rybařině nezměnilo.. a jediné... jediné co zůstalo stále stejné a jaksi zaspalo dobu je.... svaz!

                                    Tenhle zkostnatělý molos nejde s dobou, ba naopak se tak nějak zapškle snaží držet od všech těch moderních trendů dál. Fajn, proč ne, jenže tenhle přehnaně liberální přístup "kapr do každé rodiny" také generuju důsledek "kaprař do každé rodiny" a následně jsme v kruhu. Trotlové kapraři, které svým přistupem svaz pomáhá vytvářet geometrickou řadou netuší která páčka a volají jen kapr kapr kapr... tři pruty, nonstop, olova na vyvážku nejlépe zdarma, boilies... nic z toho naší přírodě a rybám nepomůže, ba naopak - a tohle je důsledek hospodaření svazu! Svaz udává tempo i směr, svaz když nasadí candáta, okouna, štiku... vytvoří jim podmínky tak během krátké doby můžeme mít u nás vyhlášené revíry na dravce. Jenže svaz na to kašle, svazu je uplně jedno, jak je na tom candát, nebo skomírající okoun, který byl ještě nedávno v každé louži a pěkný.... svaz nakoupí kapry a tím to končí, zacpe pusu pár igelitkovým kolegům, kteří by rádi "kapra do každé rodiny".

                                    Tenhle trend, který svaz svým nezájmem pomohl nastolit nyní nemá šanci jednotlivec otočit, na dobro může Pepa z Horní Dolní na schůzi navrhovat, že svaz vyčlení na větších vodách prostor na trdliště, postará se o dostatečný počet hnízd pro candáta, že lov na rybku se zakáže úplně (tohle je totální úlet, jít jako C&R na sumce, které s pusinkou pustím a lehne přitom X línů, úhorů, jelců... jako nástraha? co to je za zhovadilost?) a tohle svaz toleruje? to mu nevadí? nevadí mu 7 kg odnesených úhořů denně? nevadí mu 365 odnešených kaprů ročně navíc v kombinaci s jinou ušlechtilou rybou? ...tak proč se divíme, že někdo nezná ryby? Když ten nás svaz má ty ryby očividně až na posledním místě...

                                      NExPr3v1t - Profil | Pá 27.10.2017 11:16:25

                                      Jupi. Mozky byvse vyndany, je mozno pustiti se do citaci...

                                        NSvacimir - Profil | Pá 27.10.2017 11:15:08

                                        kakr >>

                                        Zajímalo by mě, zda je jedinou pověřenou právnickou osobou ČRS a MRS, nebo zda jsou i jiné pověřené právnické osoby ...

                                        Okopírováno ze stránek Ministerstva zemědělství:

                                        Kvalifikační předpoklady pro získání prvního rybářského lístku jsou základní znalosti ...

                                        .. prokázané osvědčením o získané kvalifikaci, vydaným právnickou osobou pověřenou Ministerstvem zemědělství k ověřování znalostí žadatelů (občanů ČR nebo cizinců) pro vydání prvního rybářského lístku

                                        http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedel​stvi/zivotni-situace/rybarstvi/zadost-o-vydani-ryba​rskeho-listku.html