Diskuse k článku: Jak uvázat háček s očkem?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 4.9.2017

MrKos - Profil | Ne 10.9.2017 20:23:25

Osobně háčky s očkem nepouzivam vůbec s držím se posledních 30 let osvědčených modelů háčku s lopatkou. Diskuze na téma zda jsou jedny nebo druhé háčky lepší bych hodnotil tak, ze lepší je takový háček, kterému rybář věří a na který dokáže ulovit pěkné ryby.

marmyš - Profil | Pá 8.9.2017 5:50:21

Dart Ness >> Uzel mi po háčku nepopojede.Háčky s očkem navazuji stejně jako s lopatkou.

Dart Ness - Profil | Čt 7.9.2017 23:54:09

IchHabe >> Haleluja amen - blik, a jsme doma - to pro některé nevěřící Tomáše....

IchHabe - Profil | Čt 7.9.2017 20:22:36

Já jsem si háčky s očkem oblíbil a nepoužívám již žádné jiné. Musím říct že mne dost zklamaly některé s lopatkou protože hrany lopatky byly natolik ostré že po utáhnutí uzlu a zkoušce pevnosti jednoduše hrana lopatky vlasec přeřízla. Navíc větší průměry vlasců z malých háčků klouzaly.

Knapík - Profil | Čt 7.9.2017 13:57:59

Dart Ness >> takhle se vyvracejí polopravdy, mýty a pověry :-)

Dart Ness - Profil | Čt 7.9.2017 13:31:37

RK >> Nastíním ti situaci : Navážu háček a chytám. Zabere ryba, příjdu o ni. Vytáhnu nontáž a je tam celý návazec, jen bez háčku a konec je zvlněný (zbytky ovinů). Navážu stejný háček. Vemu háček - smyčka - oviny - utáhnutí. Kontrola návazce tahem v rukách. Oviny sjedou po ramínku a zarazí se o lopatku. Vyvinu větší tah - oviny se přeříznou o hranu lopatky. Navážu další háček - to samé. Zkusím lopatku bříškem palce, říznu se. Vyřadím celé balení a podruhé už takové háčky nekoupím.... Stačí ti to (a "hrajimu") takhle polopaticky? Odpovím si sám - stačí. Víc psát nehodlám a nechci - rýpání v houně a ztráta času - a jdu na odpolední.

RK - Profil | Čt 7.9.2017 13:05:23

Dart Ness >> Ale jak víš, že to bylo ostrou lopatkou? To je spekulace......

Dart Ness - Profil | Čt 7.9.2017 13:02:49

hraji >> A protože se mi to stalo, tak je to u tebe pohádka......

hraji - Profil | Čt 7.9.2017 12:56:00

Dart Ness >> vůbec z tebe nedělám vola, že to máš blbě navázané, ty ho ze sebe děláš sám tím, že tvrdíš, že lopatka správně navázaného háčku může při zdolávání ryby přeříznout vlasec.

zdevac - Profil | Čt 7.9.2017 12:03:44

Zase jsem pozadu :-( Umím jen palomar, vážu tím úplně vše. Háčky všech velikostí, na vlasec, na šňůru, třpytky, woblery, obratlíky, karabiny... Ale je rychlý, spolehlivý a účinný, jiné se už učit nebudu.

Dart Ness - Profil | Čt 7.9.2017 9:41:12

hraji >> Že já ti ten dodatek nenapsal hned, jak jsem původně chtěl - abys vynechal veškeré pokusy dělat ze mě vola, že to mám asi zřejmě blbě uvázané. Ne, blbě háčky nevážu...

hraji - Profil | Čt 7.9.2017 9:01:54

Dart Ness >> zkus si vzít do ruky háček s lopatkou, navaž na něj správně vlasec a potom zkus úmyslně tou lopatkou ten vlasec skutečně přeříznout, ne utrhnout. Pak pochopíš, že to je pohádka.

RK - Profil | Čt 7.9.2017 8:44:36

já 2 >> přesně , jak říkáš. Já chytám zásadně s lopatkou a kámoš většinou s očkem. A nevidím nějaké rozdíly. Nicméně souhlasím s Hrajim, co se týká ostrých lopatek. To jsem nikdy nezažil. I když samozřejmě nemohu vyloučit, že někdo nemohl koupit lopatkovej shit. Stejně, jako se může narazit na očkovej....
Já mám takovou vizi(subjektivní názor), že když navážu klasicky háček s lopatkou, tak při více ovinech silon pak běží ve směru ramínka háčku, což mi při záseku asi pomůže. Prostě celá montáž, je v jedné ose. Ale hlavně, zvyk je železná košile...-:)

já 2 - Profil | St 6.9.2017 23:13:02

Chlapi to se tu fakt chcete hádat o očko a lopatku?
Každý rybář používá nějaké háčky a nějak mu fungují.
Pokud je spokojen je vše ok, pokud ne, hledá dál. To samé platí o uzlech.
Mně lopatky vlasce neřežou a očkové háčky mám taky a niko,mu nebudu říkat ani to ani ono, protože co nemá sám v hlavě, já mu do ní nedostanu

Dart Ness - Profil | St 6.9.2017 23:10:49

hraji >> Proč pohádka? Že se to nestalo tobě neznamená, že se to nemůže stát jinému. Ano, mně se stalo. Rybě se to podařilo, že bych to za ty roky spočítal na prstech jedné ruky. Že je lopatka ostrá většinou zjistím už při navazování a dotažení ovinů k lopatce.

el.ou - Profil | St 6.9.2017 16:03:08

Bacha >> Taky používám posledních pár let výhradně háčky s očkem a vážu výhradně bezuzlově. Včetně plavačky. Nucleary, Pihooky, Korum Ownery... Nikdy jsem neměl problém a nestalo se mi že by uzel povolil. Motám ale tak 10 - 12 ovinů u slabších průměrů vlasce.

Joe Smoker - Profil | St 6.9.2017 15:39:02

RK >> Je. Ale nikomu neříkej že jsem to řek,já bych to stejně zapřel ;-) :-D.

hraji - Profil | St 6.9.2017 14:44:02

Mě by jen zajímalo, kde a kdy vznikla ta pohádka o tom, že ostrá lopatka háčku přeřízne při zdolávání vlasec. Když se zamyslí rybář nad tím, jak je háček správně uvázán, musí nutně dojít k závěru, že žádná část háčku nemůže vlasec uříznout. Chytám na háčky s lopatkou už víc než 40 let, v poslední době 99 % času jen na háčky s lopatkou. Nepamatuji se, že by mi ryba při zdolávání uřízla vlasec. A to prosím ani sumec či parma chycená na háčku velikosti 14 s návazcem 0,11 milimetru. A že se zdolávalo hodně dlouho a dramaticky. Naprostá většina ztracených ryb jde na vrub toho, že praskne vlasec v uzlu smyčky a nebo poblíž tohoto uzlu.
Háčky s očkem používám na plavanou jen a pouze při cíleném lovu kaprů. A vážu je úplně standardním uzlem na vázání háčků s očkem.

Bacha - Profil | St 6.9.2017 14:01:24

xDanielS >> Takže používáš jenom s rovným očkem, nebo to tak vážeš i na mokrých háčkách?

Bacha - Profil | St 6.9.2017 13:57:28

Hlavní je, že se tady nepřeme o to, který je lepší, ale kdo jaké používá a proč:-)
Já se tedy přiznám, že občas vyzkouším háček jen proto, že se mi líbí. Líbí se mi, koupím, doma navážu návazce (u vody to už skoro nedělám) a chytám. Občas to samé udělám i na doporučení, i když se mi nelíbí. A právě to jsem udělal s tím Pinhookem, a ten je tak škaredý, že jsem ho vyřadil:-D
No a stejně se potom vracím ke své klasice. Na prvním místě to je Gamakatsu LS-2210S, plavačka i feeder. Jako dvojka Nuclear N500 a taky plavačka a feeder. No a prakticky jediné s očkem velmi rád používám Owner C-4 AYA, které teď nahrazuji CA-4 AYA, které jsou rozměrem i tvarem totožné, ale mají jinou povrchovou úpravu, precizně zavřené očko a asi jsou o něco tenčí, ale to nevím určitě, protože nemám dva stejné velikosti. Jo, a ty používám na feeder a kapry na vlas.
Takže de facto tři typy, ale až dodělám zbytek Nuclearů, zůstanu jen u těch Gamakatsu co se lopatky týče a CT-4 Owner co se týče háčků s očkem.
Tak asi tak:-D

RK - Profil | St 6.9.2017 13:14:57

Dart Ness >> Přesně jak píšeš, je to naprosto fuk......

Dart Ness - Profil | St 6.9.2017 13:13:08

Používám malý háček s očkem i při lovu nástražek, líp se mi váže než titěrák s lopatkou. V drtivé většině používám háčky s očkem. Některé háčky s lopatkou ji mají ostrou a při zdolávání stačí, aby se ryba trefila do správného úhlu a silon se o tu lopatku přeřízne. Lopatkové háčky používám už jen ve zcela výjimečných případech.

xDanielS - Profil | St 6.9.2017 13:12:41

Bacha >> 4tý obráze s háčkem, pátý celkově.

Bacha - Profil | St 6.9.2017 13:10:41

xDanielS >> Proti gustu žádný dyšputát:-) Ale mám dotaz, jak je vážeš?

RK - Profil | St 6.9.2017 13:08:48

Joe Smoker >> Souhlas s tebou. Každej má něco, co mu vyhovuje. A že může vyhovovat každému něco jiného je důkazem, že je to vlastně jedno.
Ohledně toho ,,S" Nějak mi to nedošlo-:)
Ale je to pravda-:)-:)

Joe Smoker - Profil | St 6.9.2017 12:13:42

RK >> Zase začínáš se s... ty víš s čím ;-) ? Asi by se tohle slovo na S mělo zakázat,jinak tady bude během chvilky kolega čilimník :-D. Jojo,očko i lopatka jsou o pocitu,jinak žádnej rozdíl (aspoň myslím). Je to to samý co s nástrahama - nějaký prostě věříš,tak na ní chytáš a taháš. Zkusíš něco jinýho,(náhodou,omylem,nedopatřením,nebo miliónem jinej okoličnatostí) netaháš,hned to tim pádem svedeš na tu nástrahu a už ji nevyzkoušíš... ale z tý svý máš skvělej pocit ;-). Třebas u mě na mačce najdeš jen háčky z očkem až do velikosti 12 (Owner). Menší beru s lopatkou prakticky jen proto že se mi to do toho očka blbě váže,a přijde mi (nevím proč) pitomý vázat háček s očkem jako by měl lopatku... psychatři tomu říkají OCD :-D.

RK - Profil | St 6.9.2017 10:17:54

Joe Smoker >> Je to rozhodně pocitová věc, jak píšeš. Někde jsem tady kdysi četl, že háčky s lopatkou jsou díky ovinům vlasce a jeho vedením od háčku lepší na záseky.
To odpovídá teorii, že na plavačku rozhodně lepší. Ve feederu a kaprařině se dnes už nezasekává, takže tam je to fuk-:)

xDanielS - Profil | St 6.9.2017 9:39:05

Joe Smoker >> I já jim věřím více. Díky očku vlasec vede vždycky tam, kde má. Lopatku používám stejně jako ty pouze na plavačce, ale tu používám jen na nástražky.

Joe Smoker - Profil | St 6.9.2017 9:34:59

xDanielS >> Nápodobně. Na 99 procent jedu na háčky z očkem. Ve fídru i plavačce. Jediná vyjímka je pětimetrovej bič s půlgramákem,kterej mam prakticky jen na nástražky. Tam je riziko kapře minimální... A proč tak chytám? Protože se mi to navázání prostě líbí,zdá se mi to pevný (pevnější než u háčku s lopatkou... i když vím že je to blbost :-D ) a věřím tomu. Nic víc,nic mín... :-)