Nákup nového vybavení - prut, naviják

Zdravím pánové, vracím se po asi 7 letech k rybaření a chtěl bych si pořídit novou výbavu pro feeder - prut, naviják a všechno ostatní (kromě podběráku a vezírku, ten dostanu od táty). Rozpočet mám 5-7 tisíc. Do 4000 bych se chtěl vlézt s prutem+navijákem.

Jsem z Karviné a chytat budu na menších rybnících do vzdálenosti max 70m (většinou blíž) a na řece Olši, kde na většině míst není moc silný proud (aspoň myslím). Nemám úplně přesně zmapovanou situaci s rybí osádkou, ale počítám převážně s menšími rybami do 50 max 60 cm.

Pročítal jsem místní příspěvky a vybral favority:

navijáky:
- Daiwa ninja, shimano exage, daiwa legalis (mají ho ted v jednom eshopu za 1700)

pruty:
- delfin magma 3,6m, sema cartel M, trabucco precision PRO feeder, Mivardi Enigma Feeder 360H

vlasce:
- kmen - volil bych nějakou levnější variantu o průměru 20mm
- návazce - mimetix, milo ghost, guru n-gauge, drenan suplex, mivardi evo X o průměru okolo 12-16mm

háčky:
- colmic nuclear, colmic N500, ownery, maruta velikosti 8-12

Ostatní jako vidlička, krmítka, bižuterie atd. jsem zatím neprozkoumal.

Trochu problém je, že většinu nemají v žádném rybářství v okolí (kromě shimano exage, ten jsem měl v ruce a dost se mi líbil), takže si je nemůžu vyzkoušet a musel bych objednávat přes internet bez vyzkoušení.

Předem děkuju za rady.
Autor diskuse: fejzl - Profil , 10.12.2016 feeder - náčiní, doplňky
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Njarda85 - Profil | Po 24.7.2017 9:26:45

MAXXSKATER >> V pohodě i mě se to párkrát stalo.

NMAXXSKATER - Profil | Po 24.7.2017 9:08:40

jarda85 >> :-) Vidíš, já si toho taky nevšiml ... Koukal jsem jenom na datum příspěvky Tinkkyho. =)

NMAXXSKATER - Profil | Po 24.7.2017 9:08:01

helenika50 >> Taky myslím, že je to zbytečně drahé. To mu kup raději levnější a ještě něco k tomu. :-)

Njarda85 - Profil | Po 24.7.2017 9:07:08

tinkky >>Nato že se ptala rok zpět tak docela dobrý. Trošku čti, ten už vyzkoušel řadu čelovek.😆

Ntinkky - Profil | Po 24.7.2017 8:56:47

helenika50 >> bláznite,tak drahé čelovky ku vode ??? je to úplná zbytočnosť. Bežne sa dajú omnoho lacnejšie kúpiť velmi dobre svietiace čelovky

Nhelenika50 - Profil | Ne 25.12.2016 9:53:59

ahoj, asi to neni uplne k tematu prutu a tak, ale chci koupit priteli k narozkam celovku. Je rybar stejne jako vy, tak proto se obracim sem a bude ji samozrejme nosit na ryby. tak jsem se chtela zeptat, zda nekdo z vas nekdy koupitl celovku na www.ledlenser.cz? Pripadne vyplati se to? Dekuju moc

NBacha - Profil | Út 13.12.2016 18:49:22

fejzl >> Vem toho Zaubera bez váhání. Mám ho a je spolehlivý. Kdybych už letos nepřešvihl feederrozpočet, tak bych ho vzal sám. Vím o něm:-)))

NEsox - Profil | Út 13.12.2016 8:40:38

Hlavně teď -25% na feeder pruty

Nrájovec - Profil | Út 13.12.2016 6:25:19

murphyy >> Jen doporučení a rada, jak to doporučení nejlíp využít. Jen se ještě zapomněl za -5% zaregistrovat :-))

Nmurphyy - Profil | Út 13.12.2016 1:08:37

Valuček >> nechapem, pokus o reklamu? :DD

NValuček - Profil | Po 12.12.2016 7:08:48

fejzl >> prut je výbornej, podle mě není co laborovat, naviják bude taky určitě velmi dobrý, je to ta stejná mikrobrzda jako u navijáků Ryobi, Spro, Rovex a dalších klonů - čili dokonalá, určitě bude ještě lepší než ty Passiony, co mám a táhnou těžší krmítka zcela bez problémů. A kdyby ses dostal s objednávkou nad 4000,-, tak je sleva 15 a ne10 procent, navíc napiš do kolonky sleva VANOCE a slevní další 3 procenta. Dneska už je tak dobré vybavení, zážitek s ním i jen chytat, ale taky proto tak málo ryb. Ať ti co vybereš dobře slouží. Jo - a prut není vůbec měkkej, je akorát - kapři kolem 3 kg mu nedají nijak zabrat a ještě si to člověk užije, vadí jen to blembající krmítko, to je ale feeder

NEsox - Profil | Ne 11.12.2016 21:59:55

fejzl >> Selektora jsem měl v pátek chvíli v ruce a kdybych nehledal něco tuzsiho klidně bych do něj za ty peníze šel

Nmarsalo - Profil | Ne 11.12.2016 20:23:57

fejzl >> popozeraj poriadne stranky okolitych krajin a zauber 4000 zozenies za 1600kč s 5 lat gwarancja. Pri rozumnom zaobchadzani mas na 5 rokov pokoj.

NxDanielS - Profil | Ne 11.12.2016 20:23:18

fejzl >> Ber zaubera a jinej prut! :-)

Npaia - Profil | Ne 11.12.2016 20:15:07

ber Zaubera

Nfejzl - Profil | Ne 11.12.2016 20:04:21

Díky všem za pomoc. Prut objednám pravděpodobně tento http://rybarske-potreby.vipa-sro.cz/feederove/selek​tor-xs-master-feeder-360-90.html . Naviják nejspíš tento http://rybarske-potreby.vipa-sro.cz/predni-brzda/ma​gnex-400.html , ale koukal jsem ještě do zdejšího bazaru a goter tam nabízí naviják ryobi zauber 3000 cf za 2200kč nový. Máte s ním někdo zkušenosti?

Nbobco - Profil | Ne 11.12.2016 11:17:45

Kľudne siahni po feederi od DELPHINU kolovratok by som kľudne zvolil Shimano axage mám ho už 3roky a bez najmenšieho problému len som ho raz premazal. Tento rok som odkúpil aj jednu Tica Glat a super kolovratok.Vlasce kupujem colmik a šnúru som objednal cez aliexpres čínsku a zatiaľ dobre bola o dosť lacnejšia. Háčik na tých určite nešetrí ja kupujem kaprarske vo velkostiach 8 lebo väčšinou chystám kaprov ostatné haciky nakupujem štandard. Bizuteriu moc neriesim kupujem to čo sa mi pozdáva. DOBRÚ VOĽBU

Npaia - Profil | Ne 11.12.2016 11:12:37

cechura09 >> poštovny by to zabilo, to nemá cenu řešit. ;o)

Npaia - Profil | Ne 11.12.2016 11:11:59

xDanielS >> picker mám už dlouho, ale prostě to nevyužiju.

Ncechura09 - Profil | Ne 11.12.2016 8:26:52

paia >> Nafoť to, vymysli si cenu a ozvi se mi, jestli chceš.
Krmítka 10, i 20g chytám hodně, třeba se domluvíme.....................

NxDanielS - Profil | Ne 11.12.2016 6:31:33

paia >> Koupíš picker a budeš rád, že je máš....

Npeterb - Profil | Ne 11.12.2016 6:10:52

Odporucam prejst si produkty anglickych firiem ktore sa specializuju na feeder. Staci si prejst napriklad katalog firmy Korum. Ked som si kupoval vybavu na feeder tak som to tak urobil a nasiel som tam vsetko co som potreboval. Veci od nich sa mi nekazia a su za dobru cenu.

Nechcem robit raklamu jednej firme. Ale anglicania su majstri feedru. Dobre produkty maju aj Preston, Drennan, Guru a pod.

Npaia - Profil | Ne 11.12.2016 2:02:31

xDanielS >> aby pak nedopadl jako já, plná krabice sice levných, ale naprosto nepotřebných krmítek o gramáži 10-20 g, které nespotřebuju ani za dva rybářské životy...

NBacha - Profil | So 10.12.2016 22:40:42

Zapomněl jsem napsat, že většinou podmot nedávám, proto mám rád vlasce, které se dělají ve velkém návinu. Je to jen pár korun navíc. Podmot dávám pod pletenku a pod vlasec, který chci vyzkoušet. Nebo který je dobrý a nedělá se ve velkém návinu. A nechat si navinout v obchodě už vůbec ne, páč navíječka kroutí kmen, resp. neodstraní statickou elektřinu.

NBacha - Profil | So 10.12.2016 22:28:59

Sorry, čuměl jsem na film. Já ten podmot většinou odhadnu a málokdy se střelim. Když vím, kolik se vejde na cívku, tak změřím nový vlasec a dopočítám návin. Mám rád právě to Asso, že se dělá ve velkým návinu a potom je šumák, jestli namotám toho kmenu 130, nebo150m. Třeba ten Sargus má rysky na cívce po třetinách. Měl jsem starou ultegru 0,27mm a nevěděl jsem kolik jí je. Tak jsem jí namotal jako podmot cca80m, podle toho, kolik je návin na jedno otočení. Zabralo mi to přesně jednu třetinu a potom jsem dal tu kmenovou Daiwu. Na deklarovanou 0,21mm má 0,214mm, což je super. No a těch 300m se tam přesně vešlo, protože kapacita cívky byla psaná 245m vlasce o síle 0,28mm tuším. Je to možná složitý, ale jsem autista:-)))

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:51:30

Esox >> máš pravdu :-)

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:50:21

Phila 4:2, Voráček gól a tři asistence!

NEsox - Profil | So 10.12.2016 21:49:26

rájovec >> právě a při ceně podmotu bych tomu předešel, v podstatě je podmot stálá věc

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:27:29

Esox >> Popravdě jsem čtyřicítku v podmotu nikdy neměl :-), ale dávám 500m TT napůl, takže by to asi i tak vyrovnalo tu nerovnost jak píšeš. Ale třeba u 150m 0,16 nebo slabší by to asi vadit mohlo.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 21:24:18

fejzl >> to je pravda zas extramoc taky ne ta 25ka je akorat ,jeste tak 30ka max.

NEsox - Profil | So 10.12.2016 21:20:15

fejzl >> nedělal bych to, není pak tak hladký podklad, dal bych třeba 0.25 +/- to stojí 0..30 a jste to skoro napořád
Edit: myslím, že 40 už může udělat nerovnosti, když ji pořádně neutahnes

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:18:58

fejzl >>S podkladem si nelámej hlavu,ta 0,40 v pohodě, hlavně aby byl stejnoměrně namotaný a slušně utažený a co nejmenší spojovací uzel. Pod pletenku taky vlasec, ale opravdu skoro plnou cívku, pokud si to nebudeš mít kde předmotat opačně.

Nfejzl - Profil | So 10.12.2016 21:14:51

rájovec >> Díky moc chlapi. Ještě k tomu podkladu, pokud budu chtít dát hrubší vlasec, okolik maximálně by to mělo být? Asi nemůžu dát třeba podklad 0,40 a 0,20 kmen co? :-D A pod tu šňůru můžu dát podklad taky silon nebo musím šňůru?

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:11:44

fheavy >> jak se to vezme Flyers - Dallas 1:1

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 21:10:24

rájovec >> a kdo vede naši ?:-)

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:09:02

fheavy >> no jo, není to co bejvalo :-( a ještě u toho koukám na hokej

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 21:08:03

rájovec >> starnes dedku:-)

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:05:02

fheavy >> no jo, mladej je rychlejší :-))

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 21:04:23

fejzl >> Kolega to myslel s podmotem. Ideální je to přes náhradní cívku. Namotáš ten na který chceš chytat, dejme tomu 150-200m a doplníš cívku buď něčím laciným nebo loňským vlascem. Pak to přemotáš na druhou cívku. U pletenky těch 150m dělá děsně málo.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 21:01:12

fejzl >> normalne navines prvne 150 m kmene potom to domotas nejakym na podklad treba i hrubsim a potom to cely prevines na druhou civku,a kdyz nemas dalsi tak pouziju jinej navijak ale musim to previnout vickrat:-)

Nfejzl - Profil | So 10.12.2016 20:56:32

nechci být netrpělivý, ale určitě mi na můj dotaz ohledně navinutí vlasce dokážou odpovědět i ostatní :-) pokud zvolíte kmenový vlasec např. 0,20 a na cívku se vám ho vleze třeba 270m nebo kdybych zvolil např tu pletenku 0,08, to ani neodhadnu, kolik se jí tam vleze, dáváte celý návin z toho průměru nebo nějaký podklad z hrubšího? pokud celý návin ze stejného průměru a u nějaké značky, kterou bych si vybral, budou k dostání třeba jen 150m náviny, tak normálně navinu jeden, spojím nějakým spojovacím uzlíkem ( uzlíky jsem ještě nestudoval) s druhým 150m návinem a dovinu do plna?

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 20:52:19

fheavy >> Řekl bych, že průběžně doplňují. Když jsem bral tu osmu, tak šestka nebyla a pak ji zas měli. Mají tam i tu barevnou a zelenou.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 20:49:39

rájovec >> skoda:-)

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 20:45:48

rájovec >> j-braidu ??

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 20:34:24

xDanielS >> jj Rybarlovec ji má pod dvě koruny.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 20:34:20

fejzl >> jeste na zaver bych chtel objasnit detailne a polopaticky to chytani s pletenkou v proudu /nevyhody/za prve to co tady uz psal "skwor"naruseni o kameny a hrany je na to v tech sabsich prumerech haklivejsi nez vlasec,a taky na rekach kde nehazis moc daleko a chytas s pruty kategorie heavy tak to zdolavani na kratko je docela tvrdy citis kopance a hrozi vetsi pravdepodobnost vyriznuti nez u silonu,jinak receno uzivatelsky min prijemny/nekomfortni/
Sorry za ten mozna zbytecne dlouhej vyklad,rad uvadim urcity veci na pravou miru:-)

NxDanielS - Profil | So 10.12.2016 20:31:11

Bacha >> Ještě více než 8-braid mi sedí J-braid. Nemá takovou nosnost, ale je hladší.

NxDanielS - Profil | So 10.12.2016 20:30:01

skwor >> To ale jde úplně u všeho. Na parmy v šutrech bych ji taky nebral. Já chytám šňůru i na vláčce.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 20:18:55

fejzl >> je videt ze premyslis spravnym smerem,at ti to chyta čus

Nfejzl - Profil | So 10.12.2016 20:16:31

Bacha >> děkuji za přínosný komentář, asi dám teda na jednu cívku silon a na druhou pletenku :-) prosím tě, co znamená, že ve čtrnáctce dáváš FC? a k tomu 300m návinu od daiwy, jak ti může stačit na oba navi? pravděpodobně koupím ten magnex 4000 a ten má kapacitu 195m 0,30mm, takže 0,20mm se tam musí vlézt alespoň 250-270m? nebo dáváš nějaký podklad z hrubšího vlasce? promiňte, jestli pokládám stupidní otázky, už jsem mimo rybařinu fakt dost dlouho :-)

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 20:11:31

Bacha >> jo nekdo to obcas hure nese,to je diskuze pro chlapy ne))

NBacha - Profil | So 10.12.2016 20:02:00

fheavy >> Pro dobrotu na žebrotu:-))) Už si dal debatu do ignoru. Nevydržel to...ale je mladej a radikální. To přejde časem:-D

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 19:50:53

fheavy >> Zbytečně zacházíš do osobní roviny - navíc dost debilně, vzhledem k tomu, že se neznáme. Nereaguj, nehodlám kolegovi zacpávat diskuzi. Číst umí, takže si z toho svoje vyčte.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 19:48:23

skwor >> jo jeste s tema rukama,kazdej proste nema cit v rukach stejnej,takzejsem to nazval llidove, tak to proste je.nekdo jo nekdo ne jenom musi byt kazdej soudnej sam k sobe.

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 19:43:51

fheavy >> V tom případě nešlo o ten proud, jako o snadné narušení pletenky v takovém prostředí. Radit začátečníkovi ve feederu pletenku je nesmysl. Tím tuhle diskuzi končím.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 19:41:31

skwor >> no ty to prevadis uplne jinam,ja jsem treba psal ze pletenku moc nemusim a na rece ju vubec nepouzivam,vicemene jsem tafy nastinil vyhody a nevyhody pletenky vcetne toho kdy a na co ju pouzivam,to neni zadny doporuceni ani od xDanielse ale konstatovani a fakta z praxe ,nakonec beznej navijak ma dve cvky takze neni problem si na jednu dat silon a na druhou pletenku,vybrat si musi kazdej sam co mu vyhovuje
To s tema parmama tos uz nevidel co napsat ?
Taiy nechodim na parmy do proudu s pletenkou to je docela priklad mimo misu:-)

NBacha - Profil | So 10.12.2016 19:39:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Prvních 6-7 let jsem odchytal pouze na pletenku. Nevidím na ní nic špatnýho, jen ji dávám na měkčí pruty, na tvrdých se blbě zdolává. A na vláčku taky pletenku doplněnou FC šokovkou.
Ale k tématu, Selektor XS Master mám a je to výborná volba poměru cena výkon, jen bych možná váhal, pokd by to byl jediný nad Selektor XS Carp...údajně je tužší ve stejné délce a gramáži. Nicméně ho nemám, tak nemohu soudit. Navi klidně Magnex, taky poměr cena výkon výborný. Mám ho a jsem spokojen. Vlasec Asso Ultra, T-force, nebo klidně jiný, ale nejvíce 0,20mm, stejně to je dvaadvacítka a forpas 0,14-0,16mm, jen v té čtrnáctce dávám FC (používám na 90%) a slabší různě, ultegru nebo shogun, ignesti, Stroft...hodně mi toho zbylo po muškařině a nezdá se mi, že by to nějak stářím odcházelo.
Dneska jsem vyzkoušel jako kmen Daiwu Tournament:
http://www.daiwakatalog.cz/zbozi/vlasec-daiwa-tourn​ament-st-300m_7744.html
a zdá se velmi dobrá. Měl jsem pouze jeden záběr, ale byl přenesen na 40m na Labi pěkně ostře. Koupil jsem jí jinde a dráž (214,-kč), ale 300m je na dva navi a neplatím poštu. A ještě k té pletence, když je ta Daiwa 8braid za 2,60kč, tak není co řešit. Kdo na to chytá, ať koupí:-)))

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 19:32:47

xDanielS >> Nechci se hádat, ale tady se začátečníkovi doporučuje něco přesně ve smyslu "proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě". Na většinu těch výhod šňůry se dá kontrovat jejími nevýhodami, tak to prostě je. V létě chodím s feederem skoro výhradně na parmy. Tudíž lov v silných proudech s velkými šutry. Vzhledem k snadnému narušení šňůry o šutry by tam hrozila značná ztrátovost.

BTW šňůru chytám minimálně i při vláčce.

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 19:28:47

fheavy >> "Akorát člověk nesmí mít v rukách nasrany"..... Jenomže tady jde o začátečníka. A tomu bys šňůru doporučil? I když určité zkušenosti mít bude, tak feeder se prostě chová jinak než klasické bobkařské pruty a než si na to zvykne, tak to chvíli trvat bude.

NxDanielS - Profil | So 10.12.2016 19:28:42

skwor >> Jsou dvě možnosti, proč máš tenhle názor.
1) Máš blbou náladu a chceš se pohádat
2) Nikdy si pletenku na feedru neměl

Chytám pletenku na feedru úplně běžně. V podstatě na každém navi ke každému feedru mám jednu cívku s pletenkou. Ryby při zdolávání nevyřezávám. Ano pružit něco musí, co třeba prut? V zimním období chytám převážně pletenku, detekce záběru je výrazně lepší - nakonec se stačí podívat na video od MM. V teplejší měsících chytám pletenku, když potřebuju daleko házet a jdu po větší rybě.

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 19:03:09

Willow >> Tak já s ním odchytal sezonu a zatím fakt spojenost.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 18:56:00

Colasrumem >> ja ho pouzivam porad 0.16 -0,20

NWillow - Profil | So 10.12.2016 18:54:34

Colasrumem >> Bez pletenky a na dálku obzvlášt.To je jiný level,jde o zvyk.80m hodíš a vidíš záběry,na krmelci a háčku,jak kdyby jsi koukal na vlastní montáž z jednoho metru.Prostě bomba.S tím Maverem,možná pochopíš,co píšu.To už je nuklearní zbraň,hromadného ..........;-)))

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 18:50:18

fheavy >> jo fendreel jsem měl taky, byl super, jen se na něj strašně chytá bordel a po týdnu vypadá jako rok starý:o))

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 18:47:07

Colasrumem >> ja zustanu u technia a na chytani pod nohama na male vode fendrel.pletenku necham na to obdobi co jsem psal.

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 18:41:24

fheavy >> Jo s tím souhlasím, proto říkám, že kvůli té chvilce kdy je pletenka lepší to nestojí za řeč:o)), já teď zkouším Colmic Onda mille a zatím to je celkem zajímavý vlasec.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 18:36:08

Colasrumem >> technium pouzivam je fakt dobry,ale ani technium nesignalizuje zabery tak jak pletenka,na te fakt vidis kdyz se ryba otře o krmitko.ja nejsu zadnym zastancem pketeny to ti kluci kteri mne znaji muzou potvrdit,az kdyz jsem fakt vyzkousel prumer 0,06 tak to bylo on-line v primym prenosu,ale i tak je to pro mne okrajova zalezitost,konec unora zacatek brezna tehdy bude aktualni na chvilu.

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 18:33:16

Willow >> Já to zkoušel několikrát a rozdíl minimální a pocit při lovu i zdolávání bídnej. Zůstanu u rozhodně vlasců.

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 18:25:10

fheavy >> Možná těsně před zámrazem to smysl má, ale i tak je to takové minimum, že to opravdu nestojí za řeč. Taky jsem to zkoušel a že bych z toho byl nějak odvázaný, to jsem nebyl. Na jemný prut chytám opravdu hodně, vlastně chytám jen na jemné pruty a nikdy jsem problém s rozlišení záběrů neměl. Tak asi zůstanu u vlasce, zrovna to Technium co máte rádi pletenku dost dobře nahradí.

NWillow - Profil | So 10.12.2016 18:12:20

Colasrumem >> Děláš chybu,pletenka ti vykecá,jakýkoliv pohyb u krmítka,nebo háčku.Já třeba v noci chytám na cit,nepotřebuji světýlka,i když je používám,abych se nezabil.Ruka na blank prutu,vyšponováno a cítím každý pohyb u krmelce,rozliším,plotici,cejna i kapra v záběru,spíše,těsně před.Jedna ruka na cit uhlídá víc,než 10 policajtů,pípáků.Prostě,občas ,rád sedím sám a noční lov,na pocit,informace,z blanku prutu,jsou bomba.Vlasec je tlumivka,i když někdy funguje,jako samosek,předpružená sestava.Ale já se té pletenky už nezbavím,zvláště stillwater byl ideální prut,na tohle ,pocitové,dotekové,chytání.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 18:12:09

Colasrumem >> zas tak na houno to neni,zkousel jsem tu 0,06 u nas na mensich rybnicich nez zacli zamrzat samozrejmne jemnej picker a navi s bojovkou ,na druhym prute jsem mel stejny navazec i nastrahu akorat kmen 0,18 a pote 0,16,chytano do 40 m max.,pocet identifikovanych zaberu a chycenych ryb byl tak 5:1 ve prospech pletenky,je jasny ze to zdolavani je jiny ,tvrdsi,ale v urcitym obdobi ty vyhody prevazujou nad negativy,akorat clovek nesmi mit v rukach nasrany:-)

Nráky - Profil | So 10.12.2016 18:04:07

xDanielS >> Nemá,ke špičce má jenom zmijovku a krásnej šedo černej blank:)

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 18:01:32

Colasrumem >> Ptal jsem se Willowa schválně. Od šňůr jsem skoro upustil i při vláčce a to tam je jejich využití daleko větší než u feederu.

Nskwor - Profil | So 10.12.2016 18:00:43

Willow >> Neprůtažnost - ta je možná fajn při čtení záběrů, ale daleko víc ryb vyřízne při zdolávačce. Je to začátečník a jako takový bude mít o starost víc, jak mít seřízenou brzdu navijáku - co si budeme povídat, prostě něco pružit musí a ten metr vlasce na konci tuhle úlohu nezastane. Menší průměr - fakt myslíš, že osmička šňůra těch 0,08mm ve skutečnosti má? Už jenom proto, že málokterá pod litr bude kulatá :) Nehledě na celkem klasickou situaci s vlascem hozeným přes očko na špičce - plesk a se šňůrou je sranda na světě. Větší nosnost - na úkor daleko větší náchylnosti k oděru. Šňůru bych na feederovačku nedal. A začátečníkovi jí určitě neradil. EDIT. Film o feederu s ospreyem jsi viděl? Tam jsou dvakrát nevýhody pletenky docela pěkně vidět :-)

NColasrumem - Profil | So 10.12.2016 17:48:20

skwor >> Pro běžné chytání je pletenka nesmysl. Když něco utrhnu tak je to stejně návazec, takže pletenka k ničemu. Na max 50m co chytám je průtažnost vlasce minimální, takže opět pletenka na nic. V mrazu je uplně na nic. Za její cenu mám vlasce na několik sezon, takže opět žádná výhoda. Navíc se mnohem víc motá a uzel nelze rozvázat. Nevidím jedinou výhodu oproti vlasci. Snad možná do leknínů.

Nfheavy - Profil | So 10.12.2016 17:26:17

Willow >> pletenku obcas chytam,ale na rece kde mam pres leto nejvic dochazek,ani omylem.Brzo zjara a pozdni podzim stojak nez zacne mrznout na jemny pruty nejlepe winklepickery a to J-braid 0,06, anebo na xh 0,12 s odpalem na extremni nahozy,parkrat do roka.

NWillow - Profil | So 10.12.2016 17:23:59

skwor >> Skoro neprůtažná,nejde do kopru,jako vlasec,lepší čitelnost záběrů,menší průměr,větší nosnost,v,mokrém uzlu, delší nához,při menší kompresi prutu, jednoduché uzly.Co,ještě potřebuješ vědět.Jestli nechápeš,tak se neptej.Feeder je kontaktní rybolov.Jako rybář a lovec jsem udělal vše,abych měl kontakt,i závodníci přešli na závodní lov s pletenkou,kde vidíš problém.V jiném nastavení brzdy,v jiném způsobu zdlávání,to je na pomocnou rybářskou školu.Když změníš průtažnost vlasce,kladeš stejné otázky.No twl.

Nrájovec - Profil | So 10.12.2016 17:19:36

Colasrumem >> Odnesl si ho synovec když jsem byl na vojně, určitě ho narovnal :-))