Diskuse k článku: Mapování sumečka amerického

Autor diskuse: Honza Bláha - , 29.3.2016
152 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NEnrico412 - Profil | Čt 23.6.2016 21:20:13

vím že jsou na klimšák 1 a aji klimšák 1M a rybník soukromý lesácký lenčov v Rájci -Jestřebí.dovezli je z labe sem.

    NLálos - Profil | Ne 17.4.2016 18:56:26

    Honza Bláha >> Masový výskyt nepochybně na M13A byl, nicméně už je to v posledních 5 letech minulost a jejich populace značně klesá, nicméně díky nim na tomto rybníku upadla návštěvnost a rybník mají rybáři zafixovaný jako přesumečkovaný. Já se rozhodně nepletu, ty tady prosíš o pomoc o mapování sumečka. Na "vychlastanou" Moravu nejezdi, nikdo tady po arogantních skuhrajících lidech, co ví všechno nejlíp jako ty, netouží. Když tě názory nezajímají, tak tady neskuhrej a dělej si svoje experimenty na tom tvým rybníku. Výjimku si neuděláš ani přes tatínka na MZ nebo kdeže ho máš, na to by jsi musel být o dost víc chytřejší a obezřetnější. Dávej si větší pozor. Tady tímhle kopáním naštveš hodně lidí, kteří mají mnohem lepší kontakty než ty. A pak místo toho, aby ti třeba rádi pomohli, nepomůžou nebo půjdou proti tobě

      NHonza Bláha - Profil | So 9.4.2016 20:35:25

      Lálos >>
      30. 3.
      Ahoj,reaguji na tvůj článek na mrk.cz a zcela odpovědně potvrzuji masový výskyt sumečka amerického na revíru 461 102 Mor. 13 A Medkovy rybníky.
      Je zajímavé, že se dlouhodobě vyskytuje pouze v jednom z rybníků (v tom dále od města) přestože spolu těsně sousedí,a ani se nedostal např. do řeky Moravy, byť oba rybníčky odděluje právě odvodňovací příkop do řeky ústící. A to navzdory povodním(např 1997)
      Něco mu zde opravdu velmi vyhovuje, přes léto atakuje téměř cokoliv, převažují velmi zakrslé kusy do 20 cm.
      S pozdravem Jiří Varadínek
      Jirkajirka2@centrum.cz
      Člen MRS, p. s. Chropyně

      Jestli si myslíte, že mě to táhne na tu Vaší vychlastanou Moravu, tak se pletete. Kvůli regulaci sumečků udělám třeba i výjimku. Za druhé mě Vaše názory na mě vůbec nezajímají. Jak jsem psal rybáři jsou vysoce produktivní akvaristé a né ochránci vod natož ekofašisté jako já

        Nantony - Profil | Pá 8.4.2016 21:15:47

        A zná někdo revír, kde se vyskytuje sumeček černý? Ideálně v MRS.
        Kdyžtak klidně SZ. Děkuji

          NPavel Hošťálek - Profil | Pá 8.4.2016 20:40:32

          Vítek >> Ty i FockeWulf se mi jevíte jako inteligentní lidi, prosím, nehádejte se, pouze veďte odborné pře. :-)

            NVítek - Profil | Pá 8.4.2016 20:29:46

            Tak už Vás přešlo trápení sumečků amerických?

              NVítek - Profil | Po 4.4.2016 11:17:30

              FockeWulf >> FockeWulf, z tvých příspěvků soudím, že jseš někde rektor všech vysokých škol zeměkoule a víš, jak to chodí. Ale skutečnost je zřejmě jiná. Víš o vysokém školství p*rd a jen tu blbneš a trávíš nám čas. Že se přidal hraji, mně neudivuje, ten si přisadí ke každé hlouposti, přitahovaný blbinami jako můra lucernou.
              No nic. snad těm sumečkům americkým i rybkám okolo nic neuškodíte a blbiny si budete ventilovat neškodně zde, kde už vás známe jak svý broďáky :-DDDD

                NFockeWulf - Profil | Po 4.4.2016 10:57:11

                Vítek >> Vítku, umíš chápat psaný text? Já učím??? Tím s touto debatou s Tebou končím, nemá to cenu kolego. Pls, už nereaguj, fakt to je jen ztráta času. Nemám chuť na internetového trolla.

                  Nhraji - Profil | Po 4.4.2016 7:46:31

                  Vítek >> takhle při pondělku, když jsem si přečetl pár posledních příspěvků, kdybych měl rozhodnout, zda píše větší blbosti Honza Bláha nebo ty, byl bych na pochybách.
                  Zatočil jsi s FockeWulfem hezky po bolševicku, ale otázka je, zda po právu.
                  Ale to tebe asi netrápí. Hlavně že píšeš.

                    NVítek - Profil | Po 4.4.2016 6:44:05

                    venca1 >> Máš pravdu. Ono jít z lavic střední školy rovnou na židli vysoké školy a do různých humanitních studií moc na rozumu nepřidá. Studenti si možná připadají chytří, jak vylezou z lavic, ale skutek utek a o realitě nemají ani ponětí.Toť můj názor

                      NVítek - Profil | Po 4.4.2016 6:40:24

                      FockeWulf >> Tož FockeWulf, když jsi studoval a učíš, tak asi patříš mezi ty poběrače dotací a grantů, nee?Dost by mně zajímalo, co ty učíš. Ale to už jsme se odchýlili z tématu sumečků amerických, tak tu z toho nedělej politickou debatu, prototože ty se co? Zapovídají.

                        NPavel Hošťálek - Profil | Ne 3.4.2016 23:08:33

                        JHolc >> Tak to je trefa přímo doprostřed terče! :-)

                          NFockeWulf - Profil | Ne 3.4.2016 19:50:34

                          Vítek >> Jinak Vítku, student, který sedí za kasou v lídlu tam i pak skončí. Skus přemýšlet proč.

                            NFockeWulf - Profil | Ne 3.4.2016 19:49:24

                            Vítek >> Vítku, já už jsem studoval a díky své profesi stále pokračuji, to bys neřekl, co? Proto vím, co se v Česku na VŠ děje. Mám tu čest zadávat diplomky a ve své firmě mám každý rok několik diplomantů. Z téhle praxe vím, jak to na VŠ chodí, žádný Profesor, od vstupu CZ do EU není chudý, na kdejakou pitomost včetně vymýšlení kola mají grant a houf doktorantů, kteří za ně pracují. Mají žívot, o kterém se jim nikdy ani nezdálo- jen ty výsledky až na pár vyjímek nestojí za nic. Zřejmě proto se pak vymýšlí projekty ( a zakládají VŠ obory ) jako je zde prezemtováno. Ať žijí bakaláři oboru Turistika průmyslu, BC právního a bezpečnostního směru a perly - Podnikatelské fakulty..... O ekonomech a absolventech napřiklad teorie filmové kritiky ani nemluvím.

                              Nvenca1 - Profil | Ne 3.4.2016 19:27:53

                              Vítek >> No já jen reagoval na to, že je tu v poslední době nějak moc pseudohumanitních oborů na VŠ, jejichž absolventi, pokud neskončí na úřadu práce, nemají jiné uplatnění než v různých neziskových organizacích, a studenti v různých pochybných projektech, jako je likvidace sumečka amerického.:-))

                                NVítek - Profil | Ne 3.4.2016 19:18:25

                                venca1 >> Když ti někdo říká, že studenti a profesoři si rozeberou granty a dotace, tak si zřejmě představuje, že jsou ty prostředky k něčemu jinému, než k výzkumu a studiím a publikaci výsledků v odborném tisku. No a já si te´d marně lámu hlavu, k čemu jinému by ještě financování vysokých škol mohlo posloužit??? Ty to víš? Já teda ne. Ale rád se poučím.

                                  NLálos - Profil | Ne 3.4.2016 19:08:03

                                  antony >> Tak snad to tak i vydrží, ono bohužel do "implementace evropských fondů" se dá skrýt kdeco

                                    Nantony - Profil | Ne 3.4.2016 19:01:57

                                    Lálos >> to neřeš. Lov do vrší nepatří mezi povolené způsoby lovu, což někomu asi uniklo...

                                      NLálos - Profil | Ne 3.4.2016 18:57:12

                                      Honza Bláha - >> Ze seznamu si vyškrtni Morava 13A. Zaprvé z toho důvodu, že sumeček tam existuje jen na jednom z rybníků a hlavně se jeho populace během let přirozeně snižuje. Takže si tím ušetříš cestu. Za druhé bych tam nerad viděl člověka s takovým fanatickým přesvědčením, jak na dobře zarybněném revíru chytá ryby pro "dobro všech" do vrší.

                                        NMAXXSKATER - Profil | Ne 3.4.2016 18:48:18

                                        jaroslavstehlikst >> Přesně tak to je, sumeček americký je na ústupu i v místech, kde býval dříve poměrně hojný nebo dokonce až dominantní.

                                          Nvenca1 - Profil | Ne 3.4.2016 17:43:28

                                          Vítek >> Co je na té úvaze jednoduché?

                                            NVítek - Profil | Ne 3.4.2016 17:07:16

                                            Honza Bláha >> Nevím, co si o mně vyspekuloval dalšího, ale prozradím ti sladké tajemství - vegetace produkuje kyslík a vodní páru, a také stíní břehy. Ichtyofauna zase plave ve vodě a navzájem se žere.Když se k ní chceš ve žraní přidat, nic ti nebrání. Bádej, studuj, bude psina, když nás tu na fóru zase obeznámíš s dalšími tvými projekty jak z dílny Járy da Cimrmana.

                                              NVítek - Profil | Ne 3.4.2016 17:04:12

                                              FockeWulf >> FockeWulfe, Fockewulfe, studenti mají studovat a ne dřepět za kasou v Lídlu, aby si vydělali na projekt, jenž bude přípravou na praxi. Proto jsou Vysoké školy dotovány.Takoví jako ty svými jednoduchými úvahami sotva někdy dostudují.

                                                Ndrvoštěp - Profil | Ne 3.4.2016 14:53:25

                                                A ráno máte všichni od něj vypuštěny pneu na autech za ty kecy ;))))

                                                  NBacha - Profil | Ne 3.4.2016 12:43:00

                                                  antony >> Takže určitě i z vojny znáš pořekadlo, že iniciativní blbec je horší, jak třídní nepřítel:-)

                                                    Nantony - Profil | Ne 3.4.2016 11:48:39

                                                    Dodnes jsem měl víceméně docela štěstí, že se v mém okolí vyskytovali lidi oplývající když né nadprůměrnou inteligencí, tak aspoň nadprůměrnou pílí.
                                                    Výjimkou byla jen vojna, ale tam se na to tak nehledělo.
                                                    Díky mrku se vracím do reality.

                                                      Ndoliz - Profil | Ne 3.4.2016 11:18:33

                                                      Honza Bláha >> 387 878 701 psychiatrie@nemcb.cz Napiš nebo zavolej, pomůžou ti.

                                                        Nsven - Profil | Ne 3.4.2016 10:30:08

                                                        JHolc >> Z hlediska rybáře, milovníka přírody a daňového poplatníka, je na místě volit za b)
                                                        Tyhle fanatické dobrosery, nám byl čert dlužen....

                                                          Njaroslavstehlikst - Profil | Ne 3.4.2016 10:16:52

                                                          Já teda nevím jak na tom jsou nějaké oblasti , vím však , že na mnohých oblastech , je S.A. hodně regulován do tolerantního množství ...

                                                            Nkakr - Profil | Ne 3.4.2016 10:09:56

                                                            Honza Bláha >>
                                                            Pěkně jsi se rozepsal, 400km/24hod na picyklu také není špatné.
                                                            Jen o medikaci, kterou máš jistě předepsanou se nezmiňuješ, tak ji doplň ,"nechť víme vše".

                                                              NJHolc - Profil | Ne 3.4.2016 9:54:10

                                                              Myslím, že jsem tě odhadl velmi přesně. Teď jen nevím, mám-li být potěšen, nebo poděšen...

                                                                NMAXXSKATER - Profil | Ne 3.4.2016 0:19:54

                                                                Honza Bláha >> Třeba kapra a candáta taky plánuješ do budoucna regulovat ? O amurovi a tolstolobikovi radši ani nemluvím.

                                                                  NMacinek - Profil | So 2.4.2016 21:19:20

                                                                  Honza Bláha >> Ty se rád posloucháš,co...

                                                                    Nhraji - Profil | So 2.4.2016 20:20:30

                                                                    Honza Bláha >> a ty tomu nesmyslu opravdu věříš?

                                                                      NHonza Bláha - Profil | So 2.4.2016 20:15:36

                                                                      hraji >>
                                                                      v regulaci populace sumečků a zmírnění jejich vlivu na ekosystém ve kterém být nemají

                                                                        NHonza Bláha - Profil | So 2.4.2016 19:34:56

                                                                        Už jsem to ve článku psal. Myslel jsem, že se na MRK pohybuje dost rybářů, kteří by mi mohli poskytnou nové lokality se sumečky. Omlouvám se, že hned u jednoho z prvních příspěvků v diskuzi jsem se neudržel a zareagoval na odpověď pana …….., který se tam okrajově zmínil o islámu. Tato výzva se politiky vůbec netýkala, ale bohužel jsem na tyto řeči alergický. Nejsem pan docent Konvička od nás z JČU, tak mě to prostě nasralo. Myslím si, že rasová nebo náboženskánenávist by neměla mít v 21. století žádné místo. Pana Konvičky si vážím jakožto skvělého entomologa, například jeho práce ve spolupráci s panem Čížkem o metapopulační dynamice denních motýlů v NP Podyjí nemá v daném oboru v ČR konkurenci (tím nechci říci, že ostatní práce jsou špatné, jen mě to prostě nejvíc oslovilo). Upozorňuje tam na pařezinové hospodářství, na které se adaptovala místní entomofauna před stovkami let. Toto hospodářství však zaniklo a tak se tyto druhy staly zbytečně ohroženými na svojí existenci. (S rybářstvím je to podle mě něco jiného, na některých lokalitách se hospodaří dlouhodobě správně, na většině se však hospodaření odvíjí na základě financí nebo poptávky členů ČRS, u kterých není většinou ochrana biodiverzity ani zdaleka na prvním místě). Pana Konvičky si vážím jako skvělého přírodovědce, kterému nebudu nikdy sahat ani po paty, ale s jeho ostatními názory prostě souhlasit nemohu (házení lidí do plynu atd.). Myslím si, že si ale nohy podkopnul sám a jeho akce v Boji proti islámu nebude úspěšná. Určitě jste si všimli, jeho neverbálních projevů v obličeji, kterými doplňuje svoje výstupy. Také si myslím, že s přihlídnutím k jeho vzhledu trpí jedním známým komplexem (můj osobní názor). Na druhou stranu je pravda, že mu hodně lidí naslouchá a fandí mu, což také na lecos ukazuje. Sám nejsem povrchní člověk a jak jsem psal výše, tak si ho v určitých věcech vážím a obdivuji, ale většina lidí, kteří ho neznají si řeknou, že je to nějaký vyšinutec a přitom o něm nic neví. Zkuste si na jeho přednášku přijít na krku s palestinou (šátek, který s oblibou mladí lidé nosí, i když s islámem nemají nic společného, prostě jen modnídoplňek) a bez servítek Vás vyhodí nebo nezačne vůbec přednášet, i když nato nemá vůbec žádné právo. Jakékoliv náboženství je promě sračka, která vznikla jen na ovládání mas. Nejvíce mě štvou křesťani, ale je to jen můj osobní názor a rozhodně nechodím po ulicích a nijak nenapadám jeptišky nebo faráře. Prostě to mám ve svojí hlavě a to je celý. Stačilo, aby se o tom kolega hned na začátku nezmínil a já na to nezareagoval, tak jak si můžete přečíst níže. Bohužel jsem asociální debil, který má k lidem odpor a v životech většiny lidí ve svém okolí nevidím žádný hlubší smysl.Prostě nevidím smysl v tom tady být, konzumovat, vydělávat, plodit děti a stavět baráky. Jestli je toto smysl života, tak je to teda hodně ubohý. Nechci Vám brát Váše koníčky, ale kdyby se mi to povedlo alespoň na ZCHÚ, tak bych se vůbec nezlobil. Také je ale fakt, že Vaše hospodaření je strašně krátkodobé a leckdy úplně nelogické.

                                                                        Se stavem českého školství s Vámi musím souhlasit. Sám jsem viděl, jak dostal maturitu spolužák, který neuměl ani plynule číst. Dnes jezdí s kamionem a má 30 000,-. Nezávidím mu ani korunu, ale první věc, kterou mi řekne, když se potkáme, jsou jen ty jeho peníze. S vysokými školami mám také svoje zkušenosti. Nejdříve jsem jeden semestr byl na FŽP UJEP v Ústí nad Labem. Do oboru nás nastoupilo přes 150 kousků. Žádné přijímačky se zde nedělají. Důležité je nabrat co nejvíce lidí a následně za ně dostat co nejvíce peněz. K bakalářskému titulu se dostalo jen 20 lidí ze 150. Zbytek lidí tam byl jen proto, aby nemuseli do práce. Těmto lidem vejšku platili rodiče, ale když na tu školu šli s tím, že tam budou jen chlastat, tak se prostě nedostali ani přes první ročník. Sám jsem se tam na to vysral. Definitivně se to ve mně zlomilo, když jsme na hodinách ekologie stavěli puzle se zvířátky jako malé děti. Poslal jsem paní Mgr. do prdele a ten její překvapený výraz si budu pamatovat do smrti. Nyní jsem na JČU, kde se do nás snaží učitelé něco dostat. Většina studentů je tam jen pro titul a jejich znalosti a zájem o obor tomu jen odpovídají. Také jsem viděl jak dostali jedničku ze zkoušek krávy, který přišlyke zkoušejícímu s výstřihem nebo se rozbrečely jak v národním. Sám radši sklopím uši a řeknu, že to nevím a příjdu na další termín než abych se snížil k tomu co moji spolužáci. Proto jsem radši přestoupil na dálkové studium, abych se snimi nemusel tak často potkávat, protože je mi z nich nablití a byl bych na ně akorát hnusnej (i když právem). Bohužel jsem ve všem, co jsem dělal, byl vždy strašně ambiciózní a tak mě komunikace s ostatními lidmi dost ubíjí. Sám mám na sebe dost vysoké nároky a bohužel to přenáším i na ostatní, i když na to očividně nemají nebo ani nechtějí mít.

                                                                        Díky tomuto článku se mi ozvalo hodně lidí, kteří mi vyjádřili podporu a zároveň mě obdivují za to, že jdu proti rybářské politice v ČR a snažím se něco aktivně změnit. Za rybáře tuším z Olomouce (ještě jsem se na to nestihl podívat) mi napsal pán, který se spolu s několika ostatními zabývá záchranou zbytků genofondukarase obecného. Jeho akce není nikým finančně podporována (jen genetické analýzy musejí stát obrovské částky) a dělají jen to, o čem si myslí, že je správné a má smysl. Minimálně o těhle rybářích se již nemůžu vyjadřovat negativně a hodit je do jednoho pytle. Proto jsem se ptal Vás ostatních cože to děláte pro ochranu přírody, abych o Vás věčně nemluvil jen hanlivě. Bohužel se mi na tento jednoduchý dotaz dostalo pouze odpovědi typu to nebudu komentovat. V opačném případě bych se Vám klidně a rád jmenovitě omluvil. Vím, že dříve byla ochrana přírody nemožná, ať už v důsledku debilního režimu nebo absence účinné legislativy. Dnes to ale dávno neplatí a proto pro vody udělám maximum a nebudu přitom nikdy hledět na zájmy lidí (v mém oboru hlavně rybářů). Měli jste myslím dost času mi dokázat opak a i když nejste všichni stejní, tak je za Vámi vidět do očí bijící stopa mnohem horší než od jakéhokoliv slimáka. Proto to budu muset řešit cestou vědeckých faktů a sankcí, které vyplívají z nedodržování platné legislativy.

                                                                        Ještě k panu Vítkovi. Psal jste, že autem přejedu 1 000 000x více žab. Asi těžko, řidičák sice mám, auto však nikoliv. Né proto, že bych na to neměl, ale protože ho prostě nepotřebuji a nepříjde mi to správné. Miluju ježdění na kole (potažmo jakýkoliv pohyb) a když chci, tak jsem za 24 hodin schopný ujet přes 400 km. Nepřejedu přitom žádnou žábu, koukám totiž na cestu. V opačném případě bych se mohl po přejetí pěkné macaté ropuchy úzkým galuskovým kolem také natáhnou na asfalt.Také nejsem žádný invalida nebo rozmazlený blbeček co se musí ve všem vyrovnat ostatním. Sere mě, jak většina mladých lidí musí od 18 vlastnit automobil a vozit si prdel i když to vůbec nepotřebují.Odsrává to jenom ta příroda a často také zraněním či dokonce životem nevinní lidé. Na ryby jezdím vždy na kole a je mi jedno jak daleko nebo za jakého počasí. Většinousepak vracím s dvěma kapry zpět domů. Chytám převážně na dělené kaprové pruty a kromě pípáků (které nesnáším) sebou vozím standardní 160 cm futrál s vybavením. S krmením to často váží přes 15 kilo. Vsadím se, že většina lidí i s mnohem lehčí výbavou radši nasedne do auta a vyveze si prdel, než aby se namáhala šlapáním na kole nebo pěšky. Vy jste jeden s těch lidí, který přijede k vodě autem. Poté se kocháte nádhernými akáty, bolševníky a jinými invazními druhy, které se primárně vyskytují a šíří podél vod a jiných biokoridorů a ještě jste rád, že tam alespoň tyto druhy jsou(sám jste to napsal). Na fotce jste nám ukázal nádherného sumečka, který má 40 cm+ (teda pokud jste ho nenarval 5 cm před objektiv) a co tím chtěl básník říci? Sám jsem chytil sumečka přes 40 čísel. Vypadal jako nasteroidovaný kulturista. Chvíli (2dny) jsem ho poté trápil v 200 litrovém akvárku a následně jsem jeho invazní pouť zakončil cestou na pekáč. Na másle byl výborný, i když už trošku tučnější. Většina tuku se vypekla a následně jsem si s tím polil brambory.Přirovnal bych to ke králíkovi, kterého zabijete pozdě a potom roste už jenom na sádlo. Ani bych se nedivil, kdyby jste mu nakonec dal pusu a poslal ho zpět do podle Vás jeho živlu a popřál mu krásný život. Porovnejte s Kubou Vágnerem a jeho vlivem na Vás. Doufám, že si toto Kuba přečte aby byla nějaká sranda.

                                                                        Jsem také rybář, ale netajím se tím, že jsem masař. Zmasím ale pouze kapry a amury, kteří mě na některých lokalitách dost vadí. Kapr je podle mého žrádlo a né kámoš. Ryby jím rád a často a když si mám vybrat mezi hormony a antibiotiky vyhnaným brojlerem za 45 ,-, který na tomto světě byl pouze 30 dní, tak je snad jasné, že radši klepnu kapra. Byl jsem za tímto účelem translokován a tečka. Kapři mi nevadí vždy, i když svým způsobemživota (i při nízkých hustotách) negativně ovlivňují celý ekosystém. Znám například louže (0,5-1,0 ha) na které nikdo nechodí a rybáři tam přesto každý rok vysadí stejné množství kaprů bez ohledu na vykázaný výlov skrze povolenky. Běžně tak odnáším od vody kapry 50-55 cm, kteří nemají ani 2 kg. Typická je pro ně obrovská hlava a trup nižší než hlava. A nepište jsem blbosti, že to je sazan atd. Bez nadsázky se dá říci, že jim koukají žebra, protože tam nemají co žrát. Souboj s nimi bych popsal asi jako když taháte nacucanou ponožku, kterou občas z vody také vytáhnu (nevím jaké pako se chodí koupat v ponožkách nebo zda to je jen pozůstatek utonulého bruslaře). Je to podle mě prasečina a místní MO se stará o ryby jen do okamžiku jejich vysazení do revíru. Amuři mi vadí s toho důvodu, protože se také mimo jiné věnuji množení a vysazování leknínů a stulíků do stojatých vod v severních Čechách. Za poslední roky jsem namnožil přes 500 leknínů a 200 stulíků. Kolik si myslíte, že se jich následně uchytilo? Pouze pět kusů. Lepší úspěšnost mají i spalovací motory nebo nepřizpůsobivý na úřadech práce. Můžu tam dělat oplůtky z pletiva atd. a je to prd platné. Když se kapr se svým rytím nebo amur rozhodnou, že to prorazí a sežerou, tak kytky nemají šanci. Stálo mě to hafo práce (výstavba jezírek, květináče, čas) a nakonec to tyhle rybáři oblíbené a masově vysazované druhy zničí. Pro mě jsou tyto druhy rostlin důležitou součástí vodního ekosystému, na něž je vázáno mnoho bezobratlých a tvoří také místo tření a úkrytu ryb. Často se však setkávám s tím, že jsou konkrétně tyto dva druhy (oba chráněné) jenom k vzteku a že kvůli nim přišli rybáři o hodně úlovku(zamotání a následné urvání), pak se nedivte, že si o rybářích myslím, co si myslím. Vůbec nejde o střet zájmů co?(to je pro pana ajťáka z Americké společnosti, běžte si hrát na počítači a přírodu sledujte jen skrze monitor, širší souvislosti v přírodě už jsou mnohem složitější než Vaše htmlkody) Mohl jsem tyto rostliny prodat majitelům zahradních jezírek a vydělat na tom dost peněz, ale jak už jsem psal, peníze mě nikdy nezajímali. I přesto nebo právě proto v tom budu pokračovat i nadále.

                                                                        Nebudu už zde psát svoje osobní názory na svět, rybáře, politiku, náboženství atd. Ostatně můj názor je Vám jasný a nemá cenu to dále rozvádět. Poprosil bych Vás o to samé a věnujte se mapování sumečků a ničemu jinému. Bohužel jsem jeden z lidí, pro kterého jsou činy víc než slova a obsah sdělení důležitější než forma projevu. Zároveň mě mrzí, že jsem některé z Vás odradil od spolupráce se mnou jen svými osobními názory a pocity, ale Vaše rozhodnutí vážně chápu a respektuji. I když to tak nevypadá, tak mi empatie není cizí a dokážu si představit, co to s Vámi udělalo, když jste si níže četli, to co jsem napsal.

                                                                          NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 18:29:12

                                                                          Vítek >> Vítku, Vítku, dotace jsou mor! Jak víš, že se nerad učím? Jen vím, jak to v česku na VŠ a hlavně co zavedli Bc vzdělání vypadá.

                                                                            NVítek - Profil | So 2.4.2016 15:16:24

                                                                            FockeWulf >> víš o něčem lepším? jinak se to nedá dělat, než dotacemi na školství.že se ty nerad učíš ještě neznamená, že jsou takoví všichni :-)))))

                                                                              NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 12:52:20

                                                                              1568 >> Jo, na pseudo školách a pseudo fakultách, hlavně že je dotace na hlavu studenta a grant, co si profesůrci rozkradou....

                                                                                NVítek - Profil | So 2.4.2016 11:28:43

                                                                                Calex >> skvostný úlovek :-)))))

                                                                                  N1568 - Profil | So 2.4.2016 10:32:57

                                                                                  FockeWulf >> A teď si představ že produkty tohoto školství dělají nějaké výzkumy!Výsledek vidíš na téhle stránce!!:-(((((((

                                                                                    NHonza7 - Profil | So 2.4.2016 10:25:16

                                                                                    Honza Bláha >> Jaký vliv má pH slin v dutině ústní. Prosím můžeš mi napsat k jakým závěrům jsi došel? Sledoval jsi i složení slin ionty, cukry, bílkoviny. Máš k porovnání i normální hodnoty, může to souviset i s nějakou diagnózou? Kdo této studii se vyjadřoval z kliniků a jakou měl odbornou specializaci? Děkuji za odpověď.

                                                                                      NFockeWulf - Profil | So 2.4.2016 10:08:52

                                                                                      Možná snaha dobrá, ale úroveň lingvistiky a srozumitelnosti na úrovni horšího žáka základky. Nelogické, místy jsem musel číst znovu, pak mě to přestalo bavit luštit co chtěl říct. Ubohá úroveň našeho školství....

                                                                                        Nyvana - Profil | So 2.4.2016 9:56:43

                                                                                        Calex >> Víš je zajímavé,že třeba pan profesor Kozák,je velmi vzdělaný člověk,ale taky ohromně skromný člověk a asi by se mu tohle vystupování nelíbilo.Ve Vodňanech je třeba Tomáš Randák,tomu se směju,že má víc titulů,než by si pamatoval,další skromný člověk.
                                                                                        Beru,že ten Honza je mladý kluk,ale jak se říká,kdyby jednou chytnul pořádnou přez celou hubu,možná by to bylo k jeho prospěchu:-)
                                                                                        Děkuju za přání,tobě taky hezký den:-)

                                                                                          NBacha - Profil | So 2.4.2016 9:32:26

                                                                                          Honza Bláha >> Milý Honzo Bláho. Chybí ti pokora, zkušenosti i vědomosti. Dokonce neumíš ani správně česky psát a doposud si neuvědomuješ, že tady debatuješ se zkušenějšími a moudřejšími. Udivuje mě tvoje drzost otírat se o kohokoliv, kdo žil v totalitě. Když ale budeš pokorně a tvrdě pracovat na sobě a budeš se maximálně snažit o objektivitu, a přestaneš se zneužíváním lidí včetně svého bratra, tak věř, že si tady dobře podebatuješ.

                                                                                            NCalex - Profil | So 2.4.2016 9:25:58

                                                                                            yvana >> Přeji hezký den bez mráčků.:-)))))

                                                                                              Nyvana - Profil | So 2.4.2016 9:20:04

                                                                                              Honza Bláha - >> Píšeš v jednom příspěvku o panu profesorovi Kozákovi,znám ho dobře a osobně,asi by se divil jak tady dokážeš vystupovat,jak komunikuješ s lidma,jak dokážeš urážet.Je tady plno lidí,kteří opravdu znají a mohli ti pomoc,ale s tímhle stylem těžko.Tobě chybí pokora a úcta.

                                                                                                NPetrZ - Profil | So 2.4.2016 8:56:05

                                                                                                Honza Bláha - >> Ahoj, nedá mi to a musím taky reagovat. Nemyslím si, že pro naše původní druhy ryb je větší hrozbou sumeček americký než státem chráněný kormorán a vydra. Ano, vydra je určitě původní druh z naší přírody, ale díky bezhlavé ochraně je místy tak přemnožena, že jsou úseky řek úplně bez šupiny, bez původních i "cizích" druhů ryb. A kormorán? Co ten má společného s naší přírodou? A když už jsem u těch nepůvodních druhů ryb, co dělají monokultury kapra napříč Českou republikou? Nebo co dělala třeba hlavatka poddunajská v Otavě? Podobných případů Ti pánové z MRKu určitě najdou mnohem víc... Co mi odpovíš? A co se týká Tvého způsobu komunikace tady, zamysli se trochu nad sebou. Pokud chci dobrovolnou pomoc od kohokoli, nebudu s ním určitě jednat jako s někým podřazeným nebo dementním jenom proto, že má jiný názor... Tudy cesta nevede! A že lidi reagují jak reagují je jen reakce na Tvoje vystupování.

                                                                                                  NMacinek - Profil | Pá 1.4.2016 19:14:45

                                                                                                  Na místo toho,aby Honza Bláha s pokorou studenta,který potřebuje pomoci se svou disretační prací od rybářů,sem nakráčel,poučil,vysvětlil,pozurážel a uzavřel-:)Ale , oni ti to dají i tak,hele...

                                                                                                    Nsven - Profil | Pá 1.4.2016 19:08:46

                                                                                                    Calex >> to je bordel... u nás není ani jeden..
                                                                                                    Asi si budu muset nějaký vysadit ...nejlíp do pstruhovky aby měli pěkně chutný masíčko :-)
                                                                                                    Možná přihodit i pár mníků, jak radí Vítek .. by také nebylo od věci ..:-)

                                                                                                      NCalex - Profil | Pá 1.4.2016 18:40:36

                                                                                                      sven >> Celá naše rodina mapuje sumečka už hodně dlouho. Máme na to různý fígle, když je poměr had x truman 1:5, jsme spokojený. Jak je poměr trumanů větší , měníme flek.

                                                                                                        Nsven - Profil | Pá 1.4.2016 18:32:40

                                                                                                        Calex >> zdar. Je vidět, že je máš zmapovaný dobře :-)))))))))

                                                                                                          NCalex - Profil | Pá 1.4.2016 18:22:58

                                                                                                          Vítek >> Je s něma sranda, když je správnej poměr had x trůman, je o zábavu postaráno.

                                                                                                            NVítek - Profil | Pá 1.4.2016 18:15:57

                                                                                                            Nasaďte mníky a ono už se to všechno srovná :-)))))
                                                                                                            PROSBA O PODPORU KOLÍNSKÝCH RYBÁŘŮ A PROJEKTU NAVRÁCENÍ MNÍKA
                                                                                                            Kategorie: Všeobecné

                                                                                                            Přátelé, PROSÍM HLASUJTE! pro projekt „Navrácení vymizelého mníka jednovousého do Labe a Cidliny“

                                                                                                            Před časem naše MO ČRS Kolín dokončila odborný projekt na navrácení původního, ale již vymizelého, reofilního mníka jednovousého do řeky Labe na Kolínsku a řeky Cidliny v dostatečném množství pro vytvoření trvalých a reprodukce schopných populací. (Celkem 23.755 kusů o průměrné velikosti 7 cm/1 kus.)
                                                                                                            Celý projekt byl s ohledem na finanční zatížení realizace koncipován pro grantový program T.P.C.A Pro Kolínsko kde se letos sešlo celkem 58 projektů jednotlivých žadatelů, přičemž vítězí jen 12 z nich!
                                                                                                            Nyní se náš projekt dostal mezi POSLEDNÍCH 18 projektů a konkurence je velmi silná. Od 1.4.2016 do 15.4.2016 o vítězných 12 projektech rozhodnou lidé svým hlasováním na webu T.P.C.A.
                                                                                                            Proto Vás s úctou prosíme, najděte si malou chvilku a HLASUJTE pro mníka ZDE:

                                                                                                            http://www.tpca.cz/tpca-pro-kolinsko/projekty-hlaso​vani/4/


                                                                                                            Více o samotném projektu se dozvíte na našem webu zde:

                                                                                                            http://rybarikolin.cz/clanky/navrat-vymizeleho-mnik​a-jednovouseho-do-volnych-vod-kolinska.html

                                                                                                            Autoři projektu Jiří Krouza, místopředseda MO ČRS Kolín, Ing. Jiří Křišťan, Ph.D. z výzkumného ústavu rybářského a Ing. Josef Sejkora, jednatel MO ČRS Žiželice

                                                                                                            Vám tímto děkují, Petrův zdar!

                                                                                                              NVítek - Profil | Pá 1.4.2016 18:11:33

                                                                                                              Honza Bláha >> Dobře, že v tuzemských vodách sumečci američtí jsou. Velice jsou pěkní a dobře berou na udici. Co takhle uspořádat rybářský turnaj v lovu sumečků amerických namísto hloupostí? Chce to jemnou sestavu, chápete? S těmi vršemi se běžte vycpat!PROSBA O PODPORU KOLÍNSKÝCH RYBÁŘŮ A PROJEKTU NAVRÁCENÍ MNÍKA
                                                                                                              Kategorie: Všeobecné

                                                                                                              Přátelé, PROSÍM HLASUJTE! pro projekt „Navrácení vymizelého mníka jednovousého do Labe a Cidliny“

                                                                                                              Před časem naše MO ČRS Kolín dokončila odborný projekt na navrácení původního, ale již vymizelého, reofilního mníka jednovousého do řeky Labe na Kolínsku a řeky Cidliny v dostatečném množství pro vytvoření trvalých a reprodukce schopných populací. (Celkem 23.755 kusů o průměrné velikosti 7 cm/1 kus.)
                                                                                                              Celý projekt byl s ohledem na finanční zatížení realizace koncipován pro grantový program T.P.C.A Pro Kolínsko kde se letos sešlo celkem 58 projektů jednotlivých žadatelů, přičemž vítězí jen 12 z nich!
                                                                                                              Nyní se náš projekt dostal mezi POSLEDNÍCH 18 projektů a konkurence je velmi silná. Od 1.4.2016 do 15.4.2016 o vítězných 12 projektech rozhodnou lidé svým hlasováním na webu T.P.C.A.
                                                                                                              Proto Vás s úctou prosíme, najděte si malou chvilku a HLASUJTE pro mníka ZDE:

                                                                                                              http://www.tpca.cz/tpca-pro-kolinsko/projekty-hlaso​vani/4/


                                                                                                              Více o samotném projektu se dozvíte na našem webu zde:

                                                                                                              http://rybarikolin.cz/clanky/navrat-vymizeleho-mnik​a-jednovouseho-do-volnych-vod-kolinska.html

                                                                                                              Autoři projektu Jiří Krouza, místopředseda MO ČRS Kolín, Ing. Jiří Křišťan, Ph.D. z výzkumného ústavu rybářského a Ing. Josef Sejkora, jednatel MO ČRS Žiželice

                                                                                                              Vám tímto děkují, Petrův zdar!

                                                                                                                NVítek - Profil | Pá 1.4.2016 18:06:31

                                                                                                                čolkař,zloch >> už dávno nejsem chlapec, kmete. Tobě sumečci američtí něčím ublížili? oživují naše vody. Jsou fajn, už se na ně nezlob :-)))

                                                                                                                  NJaK_NB - Profil | Pá 1.4.2016 18:01:18

                                                                                                                  Honza Bláha >> Vážený, Váš úvod mne nejdříve zaujal, nicméně prezentace Vašich názorů mne totálně znechutila. Není Vám blbý na rybářském fóru něco od členů chtít, ale když hned nesouhlasí, nebo mají jiný názor tak je urážet?
                                                                                                                  Vašim zde prezentovaným názorům se musím pouze usmívat a nemá smysl o nich vůbec diskutovat vzhledem k Vašemu přístupu. Jenom pro dokreslení - podělte se s námi - co zásadního jste pro ochranu naší přírody udělal tak zásadního, že si dovolujete soudit a napadat ostatní? A pokud se budete chtít ptát mne, tak vězte, že pro ochranu přírody mám fyzicky odpracovano několik stovek hodin a to ještě za hluboké totality. Jenom nemám potřebu to někde ventilovat.
                                                                                                                  Pokud to i přesto myslíte s ochranou přírody vážně, tak jenom doufám, že Vás matka příroda co nejdříve naučí úctě a pokoře.

                                                                                                                    NMacinek - Profil | Pá 1.4.2016 17:08:06

                                                                                                                    Honza Bláha >> hele, pokud se tě zeptám očekávám,že odpovíš jen mě a ne ,že si přes můj Nick, budeš vyřizovat svoje námitky s ostatníma.Připadá mi,že jsi se svojí převratnou myšlenkou zde moc neuspěl a tak jsme všichni "pitomci".Kámo věř,že cizími slovy a nabubřelostí u mě neuspěješ.

                                                                                                                      NJHolc - Profil | Pá 1.4.2016 17:01:23

                                                                                                                      Někde v diskusi padlo slovo sluníčkář, to na tebe, myslím, docela sedí. Arogantní vystupování a nezvratné přesvědčení, že to co děláš je pro blaho všech. Ať se jim to líbí, nebo ne. Lidi jako ty považuji za velmi nebezpečné.
                                                                                                                      Btw., co takhle začít dělat něco smysluplného, třeba záchrana původních druhů?

                                                                                                                        NR.P. - Profil | Pá 1.4.2016 16:37:35

                                                                                                                        Honza Bláha >> milej zlatej, když už uvádíš moje jméno dej si bacha abys ho psal správně, a moje práce měla úplně jiné téma než mapování tak laskavě nelži a nauč se číst

                                                                                                                          Nhraji - Profil | Pá 1.4.2016 15:19:36

                                                                                                                          Honza Bláha >> čím prospěje tvůj "výzkum" naší přírodě? Bez ohledu na vynaložené prostředky či úsilí. Jaký tento "výzkum" bude mít hmatatelný výstup, který povede ke zlepšení stavu naší přírody a v čem to zlepšení bude spočívat?

                                                                                                                            NHonza Bláha - Profil | Pá 1.4.2016 15:07:53

                                                                                                                            sven >> Ano jste hodně daleko od pravdy, ale vážně jste mě pobavil. Tento mladý chemik zřejmě s ochranou přírody nemá mnoho společného.

                                                                                                                              Nsven - Profil | Pá 1.4.2016 14:29:24

                                                                                                                              Honza Bláha >> Budu daleko od pravdy, že jsi oním zázračným dítětem ?

                                                                                                                              http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/chlapec-si-spl​ni-sen-zkoumat-s-nejlepsimi-ceskymi-vedci/1214076

                                                                                                                                Nkakr - Profil | Pá 1.4.2016 14:18:38

                                                                                                                                Honza Bláha >>
                                                                                                                                Já zase nechápu, když chápeš, že tvůj pohled na lidi je většinou nepřijatelný, proč se na lidi, kteří tě nechápou obracíš?
                                                                                                                                Ostatní bláboly raději nekomentuji.

                                                                                                                                  NHonza Bláha - Profil | Pá 1.4.2016 14:05:06

                                                                                                                                  Macinek >>
                                                                                                                                  Vymyslel jsem si to sám, ve škole jim stačí klidně literární rešerše bez aplikovaného výzkumu. Napsat takovou práci (rešerši) není zase tak těžké a když člověk chce, tak je to za 14 dní hotové. Můj výzkum bude trvat minimálně rok, abych mohl určit úspěšnost regulace a její efekt. Někdo níže psal, že to jsou vyhozené peníze. Pro mě to jsou ale jenom peníze. Pána bych se chtěl zeptat co pro přírodu udělal sám. Pochybuji, že mi smysluplně odpoví, stejně jako jemu podobní (Vítek). Co také chtít od lidí, kteří jsou pro mě jen produkty totality. Taky jste psal, že je nikdy nedokážu vychytat do jednoho a znovu se namnoží. Proto se také zabývám regulací a né eradikací. Budu se opakovat, ale měli by jste se naučit číst!
                                                                                                                                  Že tady rybáří potažmo všichni, kdo nějak zasahují do krajiny (lesníci, myslivci, zemědelci) mají střet zájmů s ochranou biodiverzity je snad jasné. Spydy, ty by ses měl věnovat počítačům a né přírodě. Můj brácha nemá tlačenky, ale například mají často kančí, ryby, samý fajný jídla, za které by jsi dal normálně víc než 100,-. Vy jste si tenhle systém vytvořili, tak si nestěžujte. Když Vás to štve tak se víc učte a běžte to tam změnit.

                                                                                                                                  K tomu mapování o podobnou akci se před pár lety pokoušel i Roman Pýcha. Zde na nemoderce pod přezdívkou R:P. Jeho snaha němela ani desetinový efekt jako to co jsem rozeslal já. Stačilo pouze napsat výzvu a rozeslat pod ministrerským emailem a poté napsat článek a úmístit na MRK. A ono to jde a zcela nové lokality jsou toho jen důkazem. Stačí mít v hlavě dobré nápady a jde to samo. Vy je tam zřejmě nemáte nebo Vás problematika prostě nezajímá tolik jako mě.

                                                                                                                                  Robert(původní) kterého můj článek zaujal, ale můj přístup k lidem a neúctě k tradici odradil od další spolupráce bych rád položil jednoduchou otázku, proč jste na stejném dodržování vyšších mravních principů netrval za komunismu? Všichni jste byli zticha a když je svoboda slova, tak toho jen zneužíváte k plkání nad tématy a blbostmi, které nejsou důležité. Nevím proč mi lokality nezdělíte. Já chápu, že můj pohled na lidi je pro většinu nepřijatelný, ale od toho tady nejsme. Mapování sumečků je význam toho článku a jestli si myslíte, že se změním po tom co jste napsal, tak jste hodně na omylu. Na tyto citové struny běžte hrát někomu jinému. A nakonec se musím zeptat, co že to děláte pro naší přírodu Vy?

                                                                                                                                    Nspydy - Profil | Pá 1.4.2016 7:46:59

                                                                                                                                    Honza Bláha >> Mě spíš příjde, že by jsi se měl víc učit ať víš co je to "střet zájmů". Já osobně pracuji v jako IT Specialista u Americké firmy a můžu si dovolit dát za oběd 90 - 120kč a to nemám tlačenku na Ministerstvu....

                                                                                                                                      NMacinek - Profil | Čt 31.3.2016 22:31:47

                                                                                                                                      Honza Bláha - >> to po vás v té škole chtějí,nebo jsi to vymyslel sám?

                                                                                                                                        NPavel Hošťálek - Profil | Čt 31.3.2016 22:16:18

                                                                                                                                        Pane bože, co je to za sluníčkářskýho blba?

                                                                                                                                          NJiří Šindelář - Profil | Čt 31.3.2016 19:17:57

                                                                                                                                          Calex >> JJ díky.

                                                                                                                                            NCalex - Profil | Čt 31.3.2016 19:11:00

                                                                                                                                            Jiří Šindelář >> Ano a za tím si stojím. Když se nesmí jako nástražka použít úhoř, je truman stejně účinnej.

                                                                                                                                              NJiří Šindelář - Profil | Čt 31.3.2016 19:07:53

                                                                                                                                              Calex >> Neskutečná nástražka jo? Kolik máš na sumečky dravců? Nevyvracím, jen si chci ověřit, nikdy jsem to nezkoušel. Rozhodně je neodolnější, vydrží nejvíc ze všech ryb co v ČR jsou. Jednou když se známej vracel na večír z Labe, nechal na balkóně tašku se sumečkama s tím, že je vykuchá. No najednou zvonek, návštěva, samozřejmě na to zapomněl a ráno když šel na balkón tak nevěřil vlastním očím.. sumečci pořád živý.

                                                                                                                                                NCalex - Profil | Čt 31.3.2016 18:23:38

                                                                                                                                                Jiří Šindelář >> Je to neskutečná nástražka. Jsou u nás v každý kaluži. Asi jako kapři.