NPřemas - Profil | Út 8.9.2015 11:18:31
Rajsi >> Tak jestli k tomu podvádění s váhou, ještě dělá další kraviny, tak to asi moc v pořádku není :o) A docela se divím, když v dnešní době odhalit podvod ve vážení je jen otázkou času ...
NRajsi - Profil | Po 7.9.2015 22:50:32
Přemas >> 26kg věřím. S tím fakt nemám problém, ale to, že by ta ryba tolik ztratila, tak tomu nevěřím. Jinak celkem úsměvné je jakým způsobem pan Krist na pískovně chytává. Uzavře pískovnu a chtá jen on. To se potom chytají kapříci, když si člověk vyveze na top místa na celé vodě a nemá nikde nikoho kdo by mu nějak konkuroval.
NPřemas - Profil | Po 7.9.2015 19:54:20
Rajsi >> Ono ta ryba nevypadá ani na těch 26, ale zdání klame, a těm 26 se věřit dá ... Jinak, ještě jsem nepotkal rybu, která by za dva roky zhubla :o) Někdy nechápu, že to lidi baví podvádět ... 32, ani ve snu ... a není první ani poslední ...
N-bedna- - Profil | Po 7.9.2015 18:22:21
Rajsi >> Teď docela dost dobře nechápu jak to myslíš.:-):-)
Já teda kaprománii nemám a ani si ji neplánuju kupovat,ale to že ten kapr neměl nikdy přes 30 kilo je jasný.
Jestli to dobře chápu tak Luboš ho chytl o dva roky později a měl o šest kilo míň.Pokud jo,tak to jen potvrzuje co jsem napsal,že je to nesmysl.Proto ty smajlíci v tom starým zápisu.
NRajsi - Profil | Po 7.9.2015 15:30:10
-bedna- >> čau, tady jsi poukázal na kapra, který měl údajně 32kg. Jestli měl nebo ne to....teda v té době...nevím, ale dnes jsem našel v kaprománii kapra a myslím si, že je to ten stejný.....co myslíš? Chytil ho Luboš Kukuča a video je na chytil magazín.cz. a foto ve zmíněné kaprománii. Váhu udává 26kg. Pokud je to on, tak za 2 roky zhubnul téměř 6kg.
NPetr Kalach <´)))>< - Profil | Pá 22.5.2015 10:08:35
Martin M. >> tato cena platila asi před čtyřmi lety ... jak je vidět i v Anglii nemívají vždy aktuální informace.
NSlavnýLovecPampalini - Profil | Čt 21.5.2015 12:35:52
Martin M. >> mě se často stávalo, že to měl kapr až u požeráků, ale při zdolávání se to prořízlo až k hubě, bylo to když ryby byly hodně žravé a použil se dlouhý návazec z pletenky a krátký vlasový přívěs
NFishky - Profil | Čt 21.5.2015 12:27:22
Dart Ness >> háček musí být dostatečně dimenzován, jestliže máš malý háček a ten má malý oblouček - pak i při zachycení se fixuje jen na vrchní část kůže a tu při tlaku prořízne, navíc když je z velmi tenkého drátu (takže příměra, že malý háček = menší škoda absolutně neplatí, ba naopak). Tlustčí a větší háček lépe drží a protihrot zaručí, aby háček nepracoval a nepohyboval se v tlamě - je jedno, zda je stále pod tlakem, na 100m má kapr u hlavy těžké olovo a to působí jako protizávaží, takže když s sebou začne metat - tak se háček může pohybovat, navíc když se používá vlasový přívěs s více oviny při navázání.
NPítrsák - Profil | Čt 21.5.2015 12:14:31
:-)))))))))))))))To je zasejc halooooooo
NMartin M. - Profil | Čt 21.5.2015 11:49:07
P!F >> mne se u kaprariny nestalo, ze by to kapr mel hloubeji jak cca 4cm v hube. Horni patro ma tak mekke, ze se jim podle mne proreze jakykoliv hacek.
NP!F - Profil | Čt 21.5.2015 11:02:58
Martin M. >> Uplne jedno to nebude, ten rozdiel tam je. Hlavne ak beries do uvahy, ze na kaprarinu sa pouzivaju trochu vacsie haky, nez pouzivas bezne ty. Ten rozdiel nemusi byt ani nijak obrovsky, mozno staci co len trochu, aby ten hak nerezal dalej.
NMartin M. - Profil | Čt 21.5.2015 10:52:37
P!F >> v porovnani s odporem zbytku zapichnute casti to jsou maximalne jednotky procent, pokud vubec, a vice to ovlivnis prumerem dratu (tupejsi nuz).
NP!F - Profil | Čt 21.5.2015 10:43:40
Martin M. >> Ten hrot ma vacsi odpor. Pokial to chces poriadne vysvetlit aj s rovnicou a obrazkami, napis Bachymu.
NMartin M. - Profil | Čt 21.5.2015 10:37:28
Dart Ness >> nedovedu si predstavit, jak tohle muze protihrot ovlivnit.
NPiškothonza - Profil | Čt 21.5.2015 10:21:13
všeobecně mají rybáři zafixováno,že při chytání bez protihrotu musí rybu rvát....odtud pochází většina zranění.....nebo sekaj jak o život do rozjetý ryby i když chytaj nakrátko......(((
NDart Ness - Profil | Čt 21.5.2015 9:39:01
P!F >> Nedávno jsem na plavajdu chytil kapříka (pro ty co jsou v obraze - ne,nebyl to ten řádkáč,ten přišel až po výměně háčku za větší a byl za krajíček) - přišel na zrnko kukuřice s háčkem s bajonetovým ostřím a protihrotem - a vzal to hlouběji .Když jsem ho vyháčkovával,tak měl horní patro krásně přesně v půli rozpárané (čistě jak řez nožem) od požeráků až k okraji tlamky...Nebylo mi dobře a doteď se modlím,aby se mu to zahojilo :-(
Na jedné stránce zvažuju používání protihrotu,ale na druhé stránce se dočítám ,co háčky "bez" dokážou...
NBazalbub1922 - Profil | St 20.5.2015 21:13:47
Jasně nejvíc ryb co za rok chytnu a seberu jsou hrouzci na dravce. Jinak třeba ani rybu nebo jednu dvě ale nikdy mě nenapadlo, že bych s hrouzkama měl stejný zážitek ze zdolávání jak s kaprem 40+ :-)))))) chápu , že to pisatel myslel dobře z pocitu rybařiny ale adrenalin a aby se mě klepali kolena ještě deset hodin po zdolání hrouzka fakt nemám a to chytám pěkné kousky :-) a je jedno jestli by to byl soukromák, svazovka nebo povolenka za milion. Jedna věc je bavit se a chodit do přírody a jedna věc je ten adrenalin když chytí člověk velkou rybu. A proto to děláme. To jak se krmí, přesazují, prodávají ryby je druhá věc ale chytit velkou rybu by chtěl každý tak mu to přejme, neudělal nic špatného ne? A už se tady rozebírá jak dotyčný určitě hospodaří jak oni atd. ještě mě chybí jak včera v sumcařině, jestli se stará o svoji manželku :-) ryba pěkná, lovec šťastný, rekord nerekord :-) přeju každém něco takového chytit a až mě pak řekne, že na to sere a nebude dělat ani foto a jede na hrouzky tak pak ano :-) taky se bavím a už se těším na hrouzky :-) to je tím počasím, venku prší a všeci na MRKu :-)
NStenous - Profil | St 20.5.2015 20:49:48
Tak ja nevim,myslel jsem si,ze mrk je web pro rybare...ale z tech reakci tady jsem smutny.Jeden vlackar,jeden kaprar...same kecy.Chytil se kapr jakeho svet nevidel a lidi tu melou o hrouzcich,co ti vytrhnou prut z ruky :-)Prehnana reakce...prave ti co soukromaky odsuzuji,si na svazovkach rvou vlasy z nezdaru,miry je nezajimaji a k70 je pro ne spatny vtip,vzdyt tak velkou rybu uz nemusim chytit,ze?Zamette si pred svym prahem,nez budete odsuzovat nekoho,kdo si chce vytahnout snovou rybu!Ryby se chytaji vsude stejne a chce to trpelivost,zkusenosti trochu umu a hlavne lasku k tomuto konicku!Petruv zdar masari
NP!F - Profil | St 20.5.2015 20:33:49
Bear >> MartenBear - 20.5.2015 17:06:51 >> bol som raz na jednej vystave kde mal prednasku, sice kaprarinu nezeriem, ale rozpraval fakt zaujimavo, ako nekaprar som ho pocuval nadsene. Tema haciky bez protihrotu bola hlavna, mal k tomu aj obrazkovu dokumentaciu. Ide o tie pripady, ked to kapor nasaje hlboko, ten hak sa prereze cez cely krk az k papulke, tie obrazky nevyzerali pekne. Bolo tam v sale minimalne 200 ludi a prevazna vacsina s nim suhlasila.
Nmolca - Profil | St 20.5.2015 17:15:49
Právě proto jsem to sem dal aby jste měli o čem diskutovat a já se nenudil, pěkně se to čte, třeba budu zase o něco chytřejší 😎
NMartin M. - Profil | St 20.5.2015 17:11:00
Bear >> MartenBear - 20.5.2015 17:06:51 >> asi se bere v uvahu hacek zapichnuty na kraji tlamy, kdy ryba jede smerem od tebe, ramenko hacku se pritiskne zvenku k hlave ryby a hacek vlastne v tu chvili neni vubec zapichnut a znovu se zapichne, kdyz se ryba zacne otacet k tobe. Resi se to hackem s hrotem zahnutym dovnitr. Najdi si hacek Guru QM1, ten takto vypacit nejde, vzdy kousek hrotu zustava v mase.
NMartenBear - Profil | St 20.5.2015 17:06:51
Jarda Š. >> A je tomu skutečně tak? Když si to představím, tak oblast protihrotu přijde na řadu tehdy, když rybě záměrně povolím. Protihrot způsobí, že se ryba vyhákne obtížněji. Když ale rybě při zdolávání nebudu příliš povolovat, většinu práce odvede "kolénko" háčku - a to je u obou typů háčků stejné.
Nevím, zda si to představuji správně, ale mám své pochyby :-))
NMartin M. - Profil | St 20.5.2015 17:05:41
Jarda Š. >> a jo, ja cekal neco o reviru. Podle mne to je minoritni nazor, aspon co vidim v pravidlech vetsiny UK reviru a v mediich, ktere sleduji (feeder, plavana).
NJarda Š. - Profil | St 20.5.2015 17:00:42
Martin M. >> Od 13. minuty Ray Dale-Smith (Carp`R`Us) mluví o tom, že háčky bez protihrotu působí kaprům větší rány v tlamce, než s protihrotem, a proto je (když nemusí) nepoužívá.
NMartin M. - Profil | St 20.5.2015 16:36:47
molca >> co na tom odkaze mame najit?
NP!F - Profil | St 20.5.2015 13:37:02
u.x.a. >> To je preto, ze Yorkshirania su sadisti. Aspon prevazna vacsina. Tak si odhlasovali haciky s protihrotmi, aby ryby viac trpeli.
Nu.x.a. - Profil | St 20.5.2015 13:08:19
hraji >>např. v celém hrabství Yorkshiru je komplet zakázáno používat barbles háčků..
Ncomputerfish - Profil | St 20.5.2015 13:07:40
Jarda Š. >> Myslím, že pravdu nemáš. Rybí tlamu dle mého poškozuje právě ten protihrot a to zpětným "vykláním" háčku, kdy ryba hází hlavou a protihrot vyřezává v tlamě ryby zpětně věší díru.
Nhraji - Profil | St 20.5.2015 12:57:02
Jarda Š. >> je tohle tvrzení nějak prokázáno? myslím solidně prokázáno. A nebyl by prosím nějaký příklad revíru v Británii, který zakázal používání barbless háčků?
NJarda Š. - Profil | St 20.5.2015 12:49:29
Bear >> MartenBear - 20.5.2015 12:17:42 >> Jak píše u.x.a., háček s protihrotem se v rybí tlamě lépe usadí, takže při delším zdolávání těžké ryby ve výsledku udělá menší ránu než háček bez protihrotu, který se viklá.
Nzdevac - Profil | St 20.5.2015 12:33:30
u.x.a. >>
No tak on se "nevyklá" ani ten bez protihrotu :-)
Nzdevac - Profil | St 20.5.2015 12:32:00
Miky26 >>
Podle mne by se v první řadě mělo vycházet z toho, kdo a proč na rycby chodí. A zda je tu vůbec dostatečná tržní síla, aby se tolika soukromákům dařilo. Stačí si spočítat dlouhodobé náklady na zisk, provoz a údržbu a porovnat to s potenciálními příjmy. Já třeba na soukromák cíleně nepůjdu, k vodě chodím z jiných důvodů, než trofejní ryba. Chci si v klidu posedět, pozorovat myši a ledňáčky, ryba jako taková je fajn, ale není to to hlavní.
Pokud pominu úchylnost lovu obřích ryb v malé bahnité louži (přijde mi to stejně zábavné a hodnotné jako jako tahat ryby na rybím simulátoru s monitorem), tak kolik normálních lidí může tohle bavit? Jistě, najdou se, obvykle to bývají spíše "ubožáci", co chytají ryby jen kvůli fotkám a ve skutečnosti rybařině zrovna moc nerozumí. Ale kolik jich je?
Zbytek jsou jen jednoduché počty. Kolik (člověkodníxprůměrná cena za místo) ročně celkem nabízí soukromáky a kolik člověkodní jsou tito "rybáři" ochotni zaplatit? Když si vezmu jen blbých řekněme 30.000, které by mi měly měsíčně (po zaplacení všeho včetně daní) zbýt na život, tak se dostávám k opravdu velkým částkám, které by museli rybáři za soukromáky pravidelně platit. Je jich tu na to dost?
Nu.x.a. - Profil | St 20.5.2015 12:20:39
Bear >> MartenBear - 20.5.2015 12:17:42 >> protože u těžkých ryb řežou jjako nůž kdežto s protihrotem sedí pevně na místě a nevyklá se..
NMartenBear - Profil | St 20.5.2015 12:17:42
Jarda Š. >> Už jsem to slyšel na více místech, že háčky bez protihrotu jsou horší než s protihrotem. Ale ten důvod mi unikl. Proč tedy?
NMISO* - Profil | St 20.5.2015 12:14:27
Rajsi >> to je bohuzial vedlajsi efekt anonymity internetu. Mame tu raz cosadarobit hentu demokraciu a kazdy si moze hovorit a pisat co chce. Vekova skupina o ktorej pises ma volny pristup k ovela horsiemu obsahu webstranok a je na rodicoch a adminoch aby to ustrazili. Je to problem. Ked ale niekto kona v rozpore so zdravym rozumom, etikou a moralkou, nezasluzi si lichotky ale pomenovanie pravym menom.
NJarda Š. - Profil | St 20.5.2015 11:18:55
Miky26 >> V podstatě souhlas. Ovšem háčky bez protihrotu jsou sporné (v Anglii už je na některých revírech dokonce zakazují) a sakování by se klidně mohlo zakázat úplně. Že u nás budou kapři 40 kg nebo i těžší. jako v Euro Aqua nebo např. v některých revírech ve Francii, tomu nevěřím, neboť klimatické podmínky máme přece jen horší (leda snad s použitím genetické modifikace).
NMiky26 - Profil | St 20.5.2015 8:32:15
Motá se zde páté přes deváté. Určitě je třeba rozlišovat trofejní rybu ze svazovky a trofejní rybu ze soukromého revíru. Je to jako lovit ve volné přírodě, nebo v oboře. Se soukromáky se v posledních letech roztrhl pytel a je to možná i dobře. Naše rybníky také nejsou výsledkem přirozeného vývoje přírody, ale lidskou prací, kdy odvodnili bažiny a rašeliniště vytvářením rybníků a zničili tak přirozený ekosystém a vytvořili nový. Stejně tak jako chov kapra byl vždy rybníkářskou záležitostí jako nepůvodního druhu. To, že narušil ekosystém splavnením do řek je další věc.Stejné je to s amurem, tolstolobikem atd. V Anglii je soukromý revír víceméně standard. Když je ochoten někdo zaplatit za lov trofejní ryby nemalé peníze tak proč z toho neudělat výnosný obchod.
Časem přijdou i majitelé soukromáků v Čechách na to, že pokud se o takovou vodu starám a dám přísné podmínky pro lov (podložka, jemné podběráky, uchování v saku, háčky bez protihrotu) pak není problém mít z toho dobré živobytí.Takový úlovek ze soukromáku má pramalou hodnotu pro ortodoxního kapraře, který loví pouze ve volné přírodě.
Takže pro ortodoxní ochránce ryb a přírody nemám dobrou zprávu. Pokud nechcete vyhubit kapra, amura, tolstolobika, tolstolobce, marénu, jesetera v českých vodách a nechcete nechat zarůst české rybníky a pískovny, které vznikly lidskou rukou. Tak prosím pomlčte o ekologické rovnováze a ochraně ryb.
NRajsi - Profil | St 20.5.2015 8:31:18
Mám pocit, že ať vlezu do jakékoliv diskuse, tak jsem v ringu. Samé urážky, nadávání, závist a nepřejícnost. Pro slova jako dement, trotl, blbeček a jiné, i mnohem horší, se nechodí daleko. Víte, že to tady čtou i kluci, kterým je třeba 10,11,12 let...co si tady z toho mají vzít??? Smutné!
Naleš vavřina - Profil | Út 19.5.2015 23:26:13
Calex >> Je to spíš o nalezení míry než se někdo ozve a již nebude chtít nechat ze sebe dělat blb.e.
NPe-pig - Profil | Út 19.5.2015 23:20:44
Pallko7 >> Tak jsem se dobře pobavil tvými názory, už chvilku jsi sem nic nenapsal, doufám, že ti je dobře a netrefil tě šlak :D Dobrá demagogie, zmeň léky nebo lékaře... Pepa
Nsupinna - Profil | Út 19.5.2015 22:40:51
zdevac >> Do dneška jsem si myslel to samý( i když "tupost" bych nikdy nepoužil )
Nzdevac - Profil | Út 19.5.2015 22:29:54
supinna >>
Na co žebříček? Tupé jsou všechny ryby. A to včetně dravců.
Nsupinna - Profil | Út 19.5.2015 22:15:18
splávkař >> Tohle mně zajímá. Nemohl by jsi sem hodit žebříček ryb podle inteligence (tuposti)?
NCalex - Profil | Út 19.5.2015 22:10:11
syrus >> Co naděláš.To není lhaní, kaprař nelže, to je jen rybářská latina.:-))))))
Nsyrus - Profil | Út 19.5.2015 22:06:51
Calex >> Já znám jednoho z Brna kterej chytl toho samýho kapra co já(96cm a 16kg) čtrnáct dní po mě a prezentoval to jako kapra 102cm a 22 kilo.Sám sem ho fotil.Letos se ta samá ryba chytla v květnu znova a měla 98/17.Ta ryba nejde splést,protože má deformovanou hubu.
Borec si asi honí ego.Takovým držím palce.Lhát sám sobě na to musí mít člověk koule:)))))
Nkabát - Profil | Út 19.5.2015 22:05:27
jak jinak roztočit kolotoč s obchodem rybářského vybavení a krmiv, než občas podpíchnout fotkou a hecovat.
NCalex - Profil | Út 19.5.2015 22:00:54
u.x.a. >> kup si prase, je to zdravý.
NCalex - Profil | Út 19.5.2015 22:00:10
aleš vavřina >> jasný, pořád lepší pro společnost bejt kaprař, než fetovat nebo hrát maty........trochu ty rybářský latiny k nim prostě patří...:-)
Nu.x.a. - Profil | Út 19.5.2015 21:55:46
vaga >> potřebuji naplnit udírnu, a vyškvařit sádlo na zimu..
Naleš vavřina - Profil | Út 19.5.2015 21:55:25
-bedna- >> Tak ať si ten rekord má, já mu ho upřímně věřím. A je na něm vidět ta oprávněná nehraná euforie z toho životního úlovku. A jestli jej takový úlovek vnitřně těší, tak budiž mu přáno.
Nvaga - Profil | Út 19.5.2015 21:51:56
u.x.a. >> hned ako prestanem brat tie prasky:-)
Nu.x.a. - Profil | Út 19.5.2015 21:48:43
vaga >> kdy jedeš? Jel bych taky..
Ngregyn - Profil | Út 19.5.2015 21:47:42
-bedna- >> No to se fakt nějak nepovedlo:)
Nvaga - Profil | Út 19.5.2015 21:43:34
za mna velka gratulacia.. kiez by takych vod bolo viac! urcite tam rad zajdem..y
Ngregyn - Profil | Út 19.5.2015 21:42:28
Calex >> Možná ta mediální bublina kolem kaprařiny dělá to největší zlo.Jinak je to stejně nádherný lov jak který koli jiný.Já beru rybařinu jako celek a lovím všechny ryby.Měj se.
NCalex - Profil | Út 19.5.2015 21:39:42
syrus >> Je to škoda, vypadá jinak jako slušnej člověk.....
Nsyrus - Profil | Út 19.5.2015 21:36:18
-bedna- >> Hahaha,ten Krist má dost.Bohužel jemu podobných jsou mraky.Na to že má 32kg tak to drží nějak v pohodě:))))))).
Asi Chuck Norris.
N-bedna- - Profil | Út 19.5.2015 21:32:57
No lovci nestačil český rekord a tak po nějakým tom měsíci si šel pro světovej.Hoši podle mě je toto největší mezinárodní ostuda české rybařiny.:-):-):-)Hele tady má kapra 32 kil myslíte,že ten z aqvi má přes 40 když tady ten podle lovce přes 30 kil?:-):-):-)
https://www.youtube.com/watch?v=PrYJizrKDSkNCalex - Profil | Út 19.5.2015 21:30:57
gregyn >> Zdar, máš pravdu, je to nevkusné ale ti kapraři si za to můžou sami.:-)
Ngregyn - Profil | Út 19.5.2015 21:24:45
splávkař >> Někdy tak jindy onak.I ryby lososovité někdy žerou jak pominuté a stoho vážeš jednu mouchu za druhou a výsledek nulový.Já jen skutečně nemám rád nějaké škatulkování a haněněni toho či onoho.Jednou jsme rybáři a je úplně jedno jaké techniky kdo preferuje.Popichovat se můžem,ale takhle se hanit to mě připadá nevkusné,alespon podle mého názoru.Měj se.
Nsplávkař - Profil | Út 19.5.2015 21:14:28
gregyn >> ti povím, že je to kolikrát fuška tyhle tupý ryby nechytat....