N: vydrák - Profil | Ne 7.9.2014 12:29:20
bonyfác >> kolař - >> Nutriční pachy? Vopravdu?:-)
Njaryn82 - Profil | Pá 5.9.2014 19:46:43
Dobře načtená kniha Návnady a nástrahy na kapry. Teda aspoň mne to tak připadá.
NFishky - Profil | Pá 5.9.2014 9:44:13
karloson >> A tak to záleží na podmínkách, já raději podhodím kilem koulí, než 2kg halibutek, páč mi do toho najedou na řece jelci a zbytek rozmlátí cejni a žužlají to tak dlouho, dokud to nezbaští uplně. Ale kde není tolik menší ryby, tam se to v pohodě praktikovat dá.
NKocháč - Profil | Pá 5.9.2014 9:36:00
kolař >> Neber to nijak zle, každý článek má svou hodnotu i ten tvůj a je jedno jestli obsahem nebo následnou diskusí. Ty fotky jsou strašný už od cvaknutí a vůbec za to nemůže nějakej MRK. Co se týče článku, v těch devadesátých letech by to bylo dobré. Hlavně se nenech odradit a neber to tak, že na tebe útočím, vůbec ne. napsal jsem jen svůj názor a nemusím mít pravdu.
Nkolař - Profil | Pá 5.9.2014 8:22:36
bart.bm >> I jako soudruh jsem chodil na zajímaví přednažky o biologii. Ty asi né vid.
NFishky - Profil | Pá 5.9.2014 8:21:08
bart.bm >> dobře ti tak, ale fakt bez smajlíka. Kdyby sis udělal závěr z první dobré, nelezl bys na kapří semináře hvězd ze soukromek.
Nbart.bm - Profil | Pá 5.9.2014 8:19:37
kolař >> to taky nebylo adresovano tobe :-)
Nkolař - Profil | Pá 5.9.2014 8:14:52
Kocháč >> A to proč?
Nkolař - Profil | Pá 5.9.2014 8:13:58
bart.bm >> Nechápu co má postraní čára společného s tím článkem? Nepatřím k LK nebo k jiným.
Nbart.bm - Profil | Pá 5.9.2014 8:08:23
kolař >> odpovim ti nasledovne(meli ste to v tych brozurach soudruzi)....po dobu evolucniho vyvoje i ten poter vi ze ma zrat plankton nez pisek.kdyby jsi se venoval vic biologii ryb nez nutricni hodnotou extraktu,moucek atd.tak by jsi to vedel;-) :-))))))
ps:ber tuto odpoved z humorem :-)
Nbart.bm - Profil | Pá 5.9.2014 8:00:35
mascha >> a to jsem se dokonce dozvedel zde na MRKu ze jeden nas nejuspesnejsi rybarsky guru rikal na seminarich ze kapr dokaze postrani carou vnimat pach az na 200m pri mem dotazu zda nahodou neslo o vibrace a nebo podobne zvuky mi dalsi kolega v sz napsal at do LK radeji nereju,ze ze zvedavosti byl na sejsn v Plzni taky a taky to slysel(a tady konci veskera sranda panove) no jeste ze mame takove experty co vi vse a umi se o tyto tajemstvi podelit s nami laiky :-D
NKocháč - Profil | Pá 5.9.2014 7:10:58
kolař >> Tak teď jsi to zabil :o)
Nkolař - Profil | Čt 4.9.2014 21:15:32
Tak že každému to co jeho jest.
Nkolař - Profil | Čt 4.9.2014 21:13:59
Pravě jsem se vrátil z ryb a než si dopiju kavu tak jsem si pustil pc. A s politováním pročítám, že Český člověk zustane jen českým člověkem.Ten článek byl o zamyšlení se nad boilies neberu nikomu jeho esence nebo značku jeho kulí. Já se zajímám o sportovní lov kaprů a výrobu boilies od začátku devadesátých let a tenkrát nás kapraře zajímalo více složení boilies než vás kluci dnes a tím článkem jsem to chtěl trochu připomenout. Samozřejmě že to nebyl článek o tom jak chytat velké kapry neboď v rybařině nám musí hrát do karet více faktorů. Já věřím, že zvířata a to i ryby dokáží poznat jakousi výživnost potravy v tom duchu jsem také napsal ten článek např jak je možné že rybí potěr se živí planktonem a ne zrnkama písku. Článek měl také být malou inspirací pro ty, kteří v kaprařině jdou vlastní cestou, ale jak je vidět tak většině Vám stačí reklamní masáž a fota kaprů z co nejvíce nataženýma rukama před oběktyvem.Kapraření je moje srdeční zaležitost, ale kdybych měl chytat na boilies za tu cenu za jakou se dnes prodává, tak bych chytal raději na ten chleba. Naházet do vody za víkend 600Kč i více mi příjde jemě řečeno hloupé. Kaprařina není o tom jít si koupit pytlík boilí a mezi sebou se hádat který je lepší a nikdy tím nebyla.Kaprařina je o životním stylu, naslouchání přírody a fér rybolovu.pozn. Fota jsem do mrku poslal kvalitní, teda fotím je přes samospoušt, ale docela dobrým foťákem tak že nemám odpovědnost za kvalitu fot na mrku. autor:V.N.
Nkarloson - Profil | Čt 4.9.2014 19:12:07
Fishky >> Tak a po tomhle zápisu už by měl každej pochopit, že než to oné krmné boilies za stovku koupit raději halibutky za polovičku :-)
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 19:08:46
mascha >> vůně hraje prim, když nahážeš do vody sádrové kuličky, tak je kapr žrát nebude, když je ale "navoníš" dostatečně, tak je kapr "okoštuje", prostě musí dávat potravní signál aby vzbudili v kaprovi zájem. A následně hraje prim chuť - sádrová kulička by nebyla OK, takže by jí nezbaštil - je to celkem jednoduché. No a obdobně je to s levnými boilies. Zvědavost ho může přemoci, ale z dlouhodobého hlediska je to mimo.
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 17:17:55
mascha >> No tak to se smějeme oba :o)
Nmascha - Profil | Čt 4.9.2014 17:17:03
Kocháč >> máš pravdu o kaprařině a esencích kupovaných pro kapraře (nikoli pro kapře) nevím nic. Ale o biologii toho vím tolik, že se směju myšlence, že kapr podle vůně pozná energetickou hodnotu potravy a že dokáže energetickou hodnotu přijaté potravy vyhodnocovat a podle ní upravovat svůj jídelníček :-)
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 14:07:50
Fishky >> Dobře tedy.Jestliže bude chodit s tebou měsíc v kuse chytat kapry normální zapálenej rybář a ty do něj budeš hustit všechno co víš,tak umí to co ty(asi to bude trvat kratší dobu). Ohledně odhadu taktiky na vodu, zvolení správného krmení, navázání správné montáže. Jestliže budeš poprvé na nové vodě, tak odhadneš hovno(tak o čem je řeč?). A jestliže už si na ní závodil, tak to ,,odhadneš" tak, že budeš chytat jako ten ,kterej Vás minule převálcoval. Jestli potřebuješ roky tréningu a dřiny i peněz,abys nahodil krmelec do stejnýho místa, tak potěš pánbů. Ale o ty peníze jde, to máš pravdu. A máš pravdu i v té plavané. Hele nejsem nějakej vůl, kterej si jen honí triko.Já to tak prostě cítím. Stejně jako ty to cítíš jinak.Já tě respektuju, jen mám jinej názor. Zkus muškařit a pochopíš ten rozdíl o kterém mluvím.
Že nestačí jenom peníze, tréning, správná muška(nástraha).Tam prostě zůstaneš průměrnej ať tomu dáš co chceš a nebo taky podprůměrnej. A nebo taky vůbec nenahodíš a budeš se jen trápit a vykašleš se na to. A nepotřebuješ k tomu roky dřiny a peněz, aby ti to došlo. Akademicky.Kdyby ti pan Nikl dal všechny svoje koule a krmení, který bude mít k dispozici na závodech. Budete sedět vedle sebe, tak myslíš, že by jsi byl schopen, tak špatně ,,přečíst vodu" a tak špatně zvolit ,,taktiku" , aby jsi nějak výrazně zaostal? Dopředu, že by ti bylo jasný, že budeš zase outsider? Tomu nemohu uvěřit.
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 12:54:50
RK >> Otázkou je, co to je talent? I ti nejlepší by ti řekli, že za jejich úspěchem stojí hodiny, dny, týdny, roky tréningu a dřiny i peněz... Talent je když hodíš sto krmelců za sebou do cca stejného místa, odhadneš taktiku na vodu, zvolíš správné krmení, navážeš správně montáž a přechytáš všechny kolem s lehkostí - je to talent, nebo je to "z prdele klika"? Já nevím, ale pochybuju, že se objeví takový klikař a natře to na feedrových závodech třeba Martinovi, že by koukal. Nebo s plavačkou by to natřel Konopáskům... ;-) nebo u kaprařiny Karlovi... a nejde o to, že má vercajk za xxx tisíc. Z těch co byli v Praze, měl každý druhý vercajk i možnosti z říše snů a přesto tak nezachytali.
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 12:43:08
Fishky >> Dej těm, kteří nestojí na bedně a nejsou vysloveně retardi bez ruky možnosti pánů Niklů a nebude to tak horký. Prostě kaprařina není tenis(tedy talent) Tak to prostě je.
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 12:38:08
RK >> ano, i kaprařina má své know how, stejně jako feeder, plavaná, muška či vláčka, jen se to neventiluje, protože by z toho nikdo nic neměl. Nikl nestojí v Praze na bedně náhodně, Ešpi, Tulo, Pavlíček, a hromada dalších taky nevyhrávají náhodně, každý z nich do toho vidí více či méně a dokáží si to poskládat a dělat víceméně pravidelně výsledky.
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 12:27:05
Fishky >> No jo,ale i když budete v řadě a chytat na stejné nástrahy, tak můžou být rozdíly a velký .Prostě není to sport, kde máš soupeře a dost. Tady do toho ještě vstupují ryby,tlak,úplněk,vyšší moc,sinice a třeba okřehek.
Těžko se objektivně hodnotí. Možná ten sportovní rozměr se ukáže do určité míry třeba v plavané a nebo v mušce.Tady jsi buď šikula, nebo ne. A i šikula, kterej skvěle hází(muška), může vyhořet.
Ale ruku na srdce, umění v kaprařině? Moc si idealizuješ sportovní a talentové kritéria, které tady rozhodujou o výsledku. Se vší úctou.
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 12:14:02
RK >> Ta přísada byla tuším anýz, možná vanilka, už nevím :o)))
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 12:11:44
Kocháč >> OK. Hezky jsi to napsal. Takhle to asi je a takhle tomu rozumim.
Nbart.bm - Profil | Čt 4.9.2014 12:05:39
Kocháč >> asi tak nejak.mam kousek Annin a abych pravdu rekl nejak me to tam netahne...letos asi 3x vlacka...radeji chodim o jezero bliz kde se nesmi vyvazet ani koupat atd a kapr nad 70 je vymodleny a vydreny.chyta se na cca 50% brehu a vse si musis odnosit v rukach bo je tam zakaz vjezdu...jeste ze tak...ale ta cista a modrozelena voda a rano kdyz se probouzi den stoji za tu namahu...a 30 koule davam dve na noc kdyz je povolen lov 24(polsko a soumkromky kdyz me premluvi) pac se mi nejak nechce uz k tem prutum behat z vyhrateho spacaku :-)
Nbart.bm - Profil | Čt 4.9.2014 11:53:27
Fishky >> no a ja zas 6let zil stridave mimo a zde a nikdy bych nerekl ze tam dostane vic.tam se taky zije jinak.ovsem pokud tam delas tak jedes jen za penezi a setris.pak ano mas pravdu protoze vim ze nemecky duchodce veme penzi a jede k nam nebo znam i takove co tu jsou cely rok a dom jezdi treba na tyden co tri mesice.mas pravdu je to do jine diskuze a kazdy ma na to jiny pohled podle toho co zazil ;-)
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 11:52:22
Fishky >> Napsal jsi to přesně, na vyrovnané trati. A to je mnohdy problém. Mimo jiné, děkuji za vložený článek, vtipně, jednoduše a hlavně pravdivě napsané. Takové autory MRK potřebuje. Ač to říkám nerad, tak ten článek je asi o 9 levelů někde jinde než ten, pod kterým tady vesele plkáme.
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 11:24:08
RK >> Ano, všichni zachytají, doma zalezlí v rákosí to každému bere. A jediný čas, kdy se toto může srovnávat... jsou závody na vyrovnané trati. Protože to pěkně sedíme v řadě a někdo zachytá a jiný ne, a pak se z toho dá udělat nějaký výsledek ;-) fajn článek o tom je tady
http://konopasek.wz.cz/view.php?cisloclanku=2005041801 psal to sice nějaký Konopásek, ale zajímavé čtení ;-)
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 11:23:34
RK >> Ono je to jedno :o) Mě to baví tento rok takhle, ale nejsem si jistej, jestli mě to třeba příští rok nechytne zase a nezačnu laborovat s tím kapřím grálem :o) Asi spíš ne, v rybařině jsou podstatnější věci než složení koule, nicméně v minulosti mě bavilo experimentovat a měl jsem radost, když jsem na naše koule chytal ne jen já, ale i další kluci. Vždycky zpráva od vody s fotkou pěkné ryby a textem, že to jezdilo jen na ty jedny a všichni kolem nechytali, potěšila :o) Je mi jasný, že to koulemi bylo minimálně, ale radost jsem měl vždy :o)
Prostě i to laborování má svoje kouzlo. Pamatuji si jak můj táta dělával těsto na ryby, když jsem byl malej. Tvářil se u toho přidávání tajné top přísady stejně vážně až blbě jako já u těsta na koulís o 30let později :o)))
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 11:14:35
Kocháč >> Omluva, teď čtu tvůj poslední příspěvek a jsme na stejné lodi-skoro.:)
NRK - Profil | Čt 4.9.2014 11:12:38
Kocháč >> V minulém roce jsem experimentoval s chutí a vypustil esence.
No vidíš a minulý rok by jsi nedal na esence dopustit .
A příští rok vypustíš nabušené hotovky, kterým teď tak věříš.
Vždyť si vezmi, že všichni pořád experimentujete, každý jinak, všichni nachytáte, ale k výsledku se nikdy nedoberete.Těch článků a zaručených tutovek a pořád všichni vymýšlíte další ,,tuti fruti " jistoty. A najednou je tu třeba jistota s příchutí zelené jablko:) Já vím , že nelze připustit, že dělám něco , co v podstatě nemá cenu. Když si vezmu na záchod nějaké starší rybářství, tak nějakej jinej ,,Kocháč" tam píše o tom samém trošku jiným rukopisem. Připadá mi to jako krém proti vráskám s omlazujícím efektem Q10 ULTIMATE HYDRO-SUN pro ženy, kterejm utíká mládí pod rukama. Podvědomě vědí, že je to na hovno, ale proč se rouhat. Tak holt dají ,,ranec" znova za to samé, ale s výtažkem máty, nebo esencí z mateří kašičky. Nikdy se nedá poznat jestli to funguje, protože sousedka Věra na to nemá prachy, ale vypadá líp než já, ale kámoška Blanka to kupuje a vypadá jak vopice. Ale když si to nekoupím, tak budu vypadat třeba hůř než Blanka. A ty ženský to kupujou a testujou a maj pocit, že jim to pomáhá a dělá jim to dobře. Ale my chlapy víme která bije a na vánoce koupíme něco zaručenýho pod stromeček i když je to jistej ,,no efekt" Divím se, že ty stejní chlapy dokážou bejt stejně naivní jak ty ženy.......................
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 11:03:30
bart.bm >> Asi to tak bude a projít si tím musí každej. Minulý víkend jsem to o půlnoci smotal a nahodil ráno v šest, až jsem se probudil, což by bylo před pár lety nemyslitelné. Ta honba za trofejí tak nějak vyprchala, ale lhal bych, že nechci chytit krásné trofejní ryby. Jen se ty priority tak nějak posunuly jinam. Chytám na to co se mi líbí a jak chci a kde chci a je mi líto těch, co jsou pořád ještě ve fázi snahy se zavděčit výrobcům koulí a každou výpravu, kde nechytí trofej berou jako výpravu co se nepovedla. Třeba si vem ty fotky co proletěly kaprařinou, borec chytí pěkné ryby a zprávu odešle na dvě firmy s fotkami totožných ryb. Vždyť je to k smíchu :o)))
V pátek se balím a jedu zase, mám tam nějaký zbytky a kámoš prej něco bude mít. Pod břeh zhoupnu 30mm vysušenou kouli s pár půlkami kolem, vyplácnu se do biwaku, otevřu dobrou knížku a budu čekat na kapříka a když si budu chtít zachytat, tak nahážu pod břeh pár hrstí pstružáků za 45,-Kč/1kg a do toho položím plovku obalenou těstem. Minulý víkend jsem si takhle krásně zachytal parmy a kapříky do 70cm. Pohoda.
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 10:47:50
bart.bm >> No, právě dělal :) a z jednoho platu v pohodě zaplatil dům i našetřil dost na nákup serepetiček z kaprařiny a vrátil se spokojený s tunou hovadinek. Ale to už je do jiné diskuze ;-)
Nbart.bm - Profil | Čt 4.9.2014 10:42:23
Kocháč >> zdarec.no spis si myslim ze jsme dosli do stavu kdy nam jde hlavne o pohodu a vetsi ryba je jen tresnicka na dortu.tim ovsem nerikam ze nejdeme urcitymy kroky k te tresnicce vstric ;-)
Nbart.bm - Profil | Čt 4.9.2014 10:38:02
Fishky >> k uradu prace jak pises....nic proti tobe ale mluvis z mdlob jak vseci cesi protoze zrejme jsi v zahranici nedelal nebo dlouhodobe nezil a jedine co cecha napadne je si to hned prevezt na ceske koruny.....jinak souhlasim ze je skladba jina....mensi v kusech...ale dle teorii co nam zde nasi echt prodejci a vyrobci predkladaji by prave ty nabusene a nevim cim jeste dokonale koule museji byt to prave protoze preci kapr je dle vseho zivouci laborator a rozpozna ze tohle je ta bozska mana zeslana z hury aby naplnila jeho doposud nuzny a britky rybi zivot.....jenze je tu prave to jenze a neni jenom jedno.ja uz koule neresim.jedu si svoje a muzu rict ze sahnu jak po tandembaits tak i op mainline.urcitym firmam se vyhybam uplne ale to neni o koulich ale o pocitu z chovani lidi kolem a nebo samotneho vyrobce.
NLálos - Profil | Čt 4.9.2014 10:36:09
mascha >> výborně napsaný, naprostej souhlas. Kdysi mi to nedalo a psa jsem takhle "trápil" pár týdnů různýma experimentama :) a výsledek byl takovej, jakej píšeš. Po určité době to chce akorát změnu chuti a žral zas nanovo :)
NFishky - Profil | Čt 4.9.2014 9:10:46
Pellets >> Na rybařině se mi líbí, že je stále co objevovat. Svatý grál v podobě zázračné suroviny? No kvůli ničemu nepoleze ryba na břeh a obdobně ji nejde chytit když bude ten svatej grál ležet tam kde ryba není, případně bude na nefunkční montáži a takhle by se dalo jmenovat, co všechno ten záběr "zhatí", takže jinak řečeno úspěch je skládačka mnoha faktorů, které "vyjdou" současně. Být na správném místě ve správný čas se správnou výbavou i správnou nástrahou. Jen ta nástraha nic neřeší. Před pěti lety jsem si myslel, že se není kam posouvat, omyl. Dneska mám v podstatě vše lepší. Nemyslím pruty či navijáky (ikdyž i výbava se posunula jinam). Ale montáže, strategie krmení, návnady jako takové. Ryb chytám víc. A selektivita? Je super vzít si dvacítku kouli, co se nadipuje jako blázen, obalí se těstem, připlácne se ke krmelci a houpe se na montáži, kde se mrňavej háček pomalu koule dotýká. To ji pak sežere první násaďák. Vše má svůj smysl, jakmile do rozkrmeného místa metodmixem hodíš kouli, drapne ti ji cejn či první násaďák. Ale hodíš tu samou kouli bokem - bez dipu, bez obalovačky, bez tuny metoďáku a bude tam ležet půl dne bez povšimnutí. A až to pak pípne, je to z 90% větší ryba, než z toho rozkrmeného fleku, kde voda vřela. Je tohle selektivita? Velké ryby se nechytají jako na běžícím páse, ale dneska by je tak chtěl chytat každý, takže zakrmí a pak se diví, že s tou selektivní nástrahou chytá špunty. A je to u mnoha rybářů vidět u vody vesměs každý den...
NKocháč - Profil | Čt 4.9.2014 8:08:20
Pellets >> Ahoj Roberte, měl jsem hlavně na mysli standadtní kaprařské esence co se u nás prodávají. Tyto esence jsou často na nosičích, u kterých se o valné chuti nedá moc mluvit. Možná některé firmy prodávají přebalené lahvičky s 50ml esence, která není jen o vůni, ale i o chuti. Většinou kapraři mluví o tom, jakou si pořídit příchuť, jestli oliheň, jahodu,...a podobně. Ale tyto esence nejsou o chuti, stačí ji ochutnat. Třeba ta jahoda může vonět krásně, ale o chuti jahody to není ani omylem. Už to až tak moc neřeším a věnuji se spíš lovu s koulemi, kterým věřím a je mi buřt jestli esenci obsahují nebo ne. Pokud bych si mohl vybrat, šel bych spíš po koulích s chutí než po těch voňavkách. Každopádně mají asi kluci, co píší o esencích jinak než jak jsou ve valné většině prodávány pro kapraře, pravdu. Já jen poukazoval na skutečnost, že kaprařské esence jak jsou u nás kaprařskými firmami prodávány o chuti prostě nejsou nebo aspoň ne ve valné většině. Je jedno, jestli je to Aroco nebo CC Moore. Experimentovat se dá s různými dochucovadly, ale mě to už moc nebaví. Nemám na to čas ani náladu. Prostě drapnu od kámoše hotovky, kterým věřím a jedu.
Co se týče selektivity, jsem přesvědčen, že strategií lovu to jde a možná trochu i složením koule, ale to je vždy nejisté a záleží na konkrétní situaci. Velikost koule o selektivitě není, to mám vyzkoušeno a o selektivitě není ani přidání třeba esenčáku pepř,...atd. Je to vždycky skládačka ke konkrétnímu dni, místu, obsádce, počasí,...a tak podobně.
Každopádně mě článek nijak nepobouřil a byť mi nic nedal, tak mi nevadí. Někdy je hlavním pozitivem takového článku spíš ta debata pod ním, kde se lidi třeba dozví víc, než ze článku samotného :o)
NCarpHouser - Profil | Čt 4.9.2014 6:30:12
Fishky >> Přesně tak. Každá rybačka je jiná, a to je na tom to nejkrásnější. Jinak by to vlastně byla i nuda :o)
NPellets - Profil | St 3.9.2014 19:04:27
Kocháč..esence,které zároveň chutnají si můžeš koupit i v ČR. Stačí vědět ,co hledáš a vyndat z prkenice pár desítek tisíc za 20 litrový kanystr:-)
Nebo nemusíš vydávat peníze a energii a můžeš se víc věnovat rybám.
Osobně po patnácti letech vaření těst pro druhé,dávám přednost lovu. Svatý grál v podobě zázračné suroviny neexistuje.
Ze zkušeností více než tísicovky mých zákazníků) a mé maličkosti jsou ,, jen'' velmi povedené recepty. Bez toho,jestli je recept plný R.Redu( cukr ) nebo bílkovin a tuků z veškerých možných zdrojů.U mne jsou povedené ty,které umí rybu přesvědčit k sebrání,když zrovna nežere.
Selektivita? Kaprokecy. Na to,abych chytil kapra,který zrovna plave o 5 km dál,je lepší skočit na mopeda a dojet tam,než čekat jestli nebude poblíž vašeho stanového tábora.
Masha,Pr3,RK přemýšlí,nepapouškují.Kolař napsal článek,kde neukázal mladým nic. Vaření kulí na plynu je nejlepší domácí volba,ale proč to třeba detailně nenafotil?
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 18:11:35
mascha >> Je to možná chyba, ale esence používané v kaprařině nemají s chutí nic společného nebo aspoň neznám žádné takové.
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 18:08:31
mascha >> O kaprařině a v ní používaných esencích nevíš evidentně nic. Nic ve zlém.
Nmascha - Profil | St 3.9.2014 17:55:59
Kocháč >> technicky je aroma a esence (v potravinářském průmyslu) to samé. Jde o kombinaci chutě a vůně. Slovo esence znamená koncentrát, často na lihovém nosiči. Některé esence jsou víc pro vůni, některé pro chuť. Rumová esence dělá i chuť i vůni, mentolová nebo jahodová to samé. Levandulová dělá jen vůni, mejdlíčková zas jen chuť. Atd. atd. Je to různý. často mají esence s určitou vůni úplně jinou chuť a proto je potřeba je kombinovat s jinýma eencema, kde je zase důraz na chuť a je to schopné to původní přebít. Poznatky mám z práce s esencema v cukrářské výrobě.
NFishky - Profil | St 3.9.2014 13:23:23
bart.bm >> a ještě jedna maličkost, fakt nechápu, proč řešit koule, resp. cenu. Na toto koukám uplně obráceně. Raději půjdu k vodě v obyč hadrech bez bivaku a předražených zbytečností kolem ale s funkční vytuněnou nástrahou,kterou plně věřím, Než abych měl chytat na nějakou podřadnou kouli za pár kaček a ušetřit na tomhle, protože na těch esencích a hloupostech kolem vlastně stojí vše. Raději chodím k vodě každý den po práci na 2 hodiny a udělám 2-3 záběry i od slušných ryb a jsem spokojen, než jet někam s bivakem a být víkend v čudu a dohánět to pak levnýma kolema. Ve finále si pak přečíst článek ze zahraničí (samozřejmě že ty články, kdy testeři chytí houno v těch se nepyšní) takže se píše jen o těch super úspěšných výpravách, co se klidně ještě přifouknou aby to vypadalo grandiozně se vším všudy no a pak našinech je totál mimo a připadá si jako ňouma, když si koupil pytlík jejich plastelíny a vono mu to nefunguje, no bodejť by to taky fungovalo.
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 13:07:39
bart.bm >> V minulém roce jsem experimentoval s chutí a vypustil esence. Tento rok jdu jednodušší cestou zakoupení nabušených hotovek za přijatelnou cenu od jednoho kamaráda co nemá ani e-shop. Koule jsou luxusní a věřím jim. Záběrů dělám hodně a spíš se snažím prochytat k té větší, protože záběrů mám hodně. Koule obsahuje celkem dost atraktorů a i kvalitní esence. No sázím spíš na menší množství krmení. Na víkend mi stačí tak 2-3kg. No a s cenou jsem do 600,-Kč ale bez práce a starostí. Spokojenost. Momentálně nemám chuť nad něčím laborovat a patlat se s těstem, šoulením a vařením :o)
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 13:02:11
bart.bm >> Fishky má pravdu, je to o obsádce. Venku je často obsádka úplně jiná. U nás se musí větší ryba vyselektovat. A byť máš pravdu, že jsou podstatnější věci vedoucí k úspěchu, tak i to složení koule má svůj význam.
NFishky - Profil | St 3.9.2014 12:56:27
bart.bm >> V zahraničí to funguje uplně jinak, tam je často mnoho věcí mnohem snažších, i na úřadu práce dostaneš víc, než u nás průměrně vydělávající dříč :) No ne, bez srandy - jestli je ve vodě jen "velká ryba", tak se chytá jinak, než když je ve vodě gadžilion násaďáků, co se do vody každou chvíli dosazují a musíš k tomu pak i jinak přistupovat. Jiné podmínky = jiný přístup k lovu. Takže chápu, že se řeší nástraha i návnada na prvním místě, upřímně sám to tak mám uplně stejně a řeším to v podstatě pořád.
Nbart.bm - Profil | St 3.9.2014 12:31:28
Je z podivem jak nasi rybari resi furt dokola slozeni kouli a podobne veci.delaji si v tom chaos a akorat se pripravuji o kouzlo rybariny.kdyz se podivam na co se chytaji velci kapri treba v zahranici tak si myslim ze ve slozeni kouli to asi nebude.treba mainline rada impact nebo zenon bojko.kdyz kulu vemete do ruky je to plastelina jak nekteri rikaji a ejhle ono to ryby chyta a chytat bude.jestli nez slozeni koule nebude vic dulezite vyber mista....proto se treba zahranicni rybari casto stehuji z fleku na flek nebo vozi pokazde montaz jinam... Spis bych prikladal vetsi vahu schopnosti kapra se ucit.tam kde se vytahne vickrat proste prestane zrat a najde si klidnejsi flek na krmeni.je to treba hodne videt na urcitych lavicich,hranach atd.kde ryby postupem casu prestaly uplne brat.a u vikendovych vyprav bych nutricni hodnotu kouli vubec nebral v potaz.
Nbart.bm - Profil | St 3.9.2014 12:18:13
jaryn82 >> nemuzes porovnavat smes 50/50 se smesi z rybych moucek atd protoze uz pridanim blbe rybi moucky do smesi 50/50 budes mit dve zcela odlisne smesi i za pouzito stejnych tekutych slozek.zkratka ta bohatsi o rybi moucku bude jak se zde pise ta ryze uvarena v uzenem vyvaru.tudiz video zcela o nicem.
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 12:04:21
Pr3v1t3k >> Ale autor jasně píše, že kapr vezme i chleba. Ať chceš nebo ne, současná kaprařina ve vztahu k selekci je i o složení těch vařených nástrah. A časem zjistí z masírek doblblí začátečníci, že kaprařina nejsou jen uhlohydráty, esence, proteiny, tuky, atd. Proč se hned pohoršovat. Nic tak strašného autor nenapsal.
Nkarloson - Profil | St 3.9.2014 11:34:29
Kocháč >> Právě jsem se ptal, která esence dá i chuť. Třeba má něco jako má nutra a jejich kouzelníci, ale to zase není esence
NPr3v1t3k - Profil | St 3.9.2014 9:09:15
Přátelé...nejsme přeci v laboratoři. Jako člověka co má rád přírodu mne zaráží, jak dalece jste odtrženi od reality. Nic ve zlém, ale vymýšlíte docela hovadiny. Na druhou stranu proti gustu...nicméně tento trend povede k tomu, že místo aby malí kluci znali názvy vodních živočichů, budou z lehátka v bivaku znát akorát tisíce druhů esencí, příchutí, aditiv, dipů a podobných pičovin...
NKocháč - Profil | St 3.9.2014 7:11:17
mascha >> A já chápu aroma a esenci jako v podstatě totožné složky dávající pouze vůni. Jen s tím rozdílem, že esence je koncentrovanější. Ale rád se nechám poučit, která rybářská esence opravdu chutná třeba jako nahnilý krab :o) Chuť dávají sladidla, sůl, koření a podobné složky. Esence tak maximálně chuť nosiče, ale ne toho co je na lahvičce napsáno.
NSmrtak - Profil | Út 2.9.2014 22:24:11
karloson >> Každá? Aróma dáva vôňu, esencia chuť? Tak nejak to chápem. (Možno to máme rozhodené slovenčina vs. čeština)
NSmrtak - Profil | Út 2.9.2014 22:23:09
RK >> to ze my ako ludia nedokazeme rozlisit co je pre nas nutricne vhodne, a co nie, nezanmena ze to nedokazu zvierata. Pokial by cely zivot zrali len tak, co sa najde a nesnazili sa najst si potravu vhodnu (taku, ktorej nutricny profil im aspon ako tak vyhovuje), tak by toha asi vela nenazili.
Si myslim
Nkarloson - Profil | Út 2.9.2014 22:00:20
mascha >> Která esence dá i chuť?
Nmascha - Profil | Út 2.9.2014 21:50:03
jaryn82 >> esence = vůně a chuť, o tom jsem psal.
Nkarloson - Profil | Út 2.9.2014 20:34:40
jaryn82 >> jde o to, kdo byl autorem toho videa, jestli nějakej zázrakbaits, tak je to asi jasný, že jo
Njaryn82 - Profil | Út 2.9.2014 20:18:34
mascha >> Jednou jsem koukal na podvodní záběry a zároveň test. Jedno boilies bylo ze směsi 50/50 a druhé z nabušené směsi a v obou koulích stejné esence a tekuté potravy. No a představ si že koule leželi vedle sebe a těch ze směsi 50/50 se kapr ani nedotkl a sežral ty lepší. Myslím že kapr pozná perfektně co boilies obsahuje. Je ale pravda že je možný že pokud by tam ty lepší boilies neleželi že by asi sežral i tu levnou verzi. Na druhou stranu pokud je u vody konkurence raději bych stejně volil tu nabušenou směs.
NStarc55 - Profil | Út 2.9.2014 16:36:48
nicminebere >> Souhlasím s tebou. Co tím autor vlastně chtěl dokázat. Jinak celkem dobře napsaný i fotky pěkný, ale to je vše. I pro začátečníka kapraře málo. Třeba bude pokračování.
NRK - Profil | Út 2.9.2014 15:46:21
Fishky >> Mě připadá,že není žádná cesta. Každý nedá dopustit na to svoje a zachytá.
Ale ten druhý taky.A příště nezachytá ani jeden , ale třetí. Je to nafouklá bublina.
NRK - Profil | Út 2.9.2014 15:36:11
Hlavně na mne působí až směšně to povídání o nutričních ukazatelích a energetických výdejích toho chatrého kapra.
Prostě mu to něco připomíná,nebo mu to hezky voní a chutná.
Panebože i lidi maj výživové poradce, protože věděj hovno , co mají jíst. A nakonec se dozvědí, že to dělali 20 let špatně i s poradcem .A překopou celej jídelníček i s poradcem a zase špatně. A von chytrej kapr čuchne a řekne si ,,nutriční hodnoty vyvážené,ale energeticky by mě to při mém výdeji energie dostalo do pasti.Takže holenku tohle nechci" ,,Ale tato jáhůdka mě udrží v perfektní kondici"
To jsou hrozný nesmysly. A přitom každej má jinej a zaručenej recept. A nakonec ten kapr pravda vezme i radši nutričně nevyváženou kouli, protože je to asi dietář. Jak by řekl Julius Fučík : Lidé bděte :)
NFishky - Profil | Út 2.9.2014 15:21:55
nicminebere >> rybařina není lego. Nejde napsat návod, co udělat aby se dostavil výsledek, protože každá situace je jiná, každá voda je jiná, každá chvíle je jedinečná, jednou je zima, podruhé teplo a nedostatek kyslíku, jindy zas bují řasa či kvete topol a všemu se časem naučíš přizpůsobit a hledat v tom právě to kouzlo rybařiny. Někdy se i přes veškerou snahu výsledek nedostaví, jindy zachytáš i na foukačku. Žádný recept není 100%ní, to co funguje tobě nemusí fungovat jinému - ani na té samé vodě, natož v jiném čase či jiné vodě... je mnoho cest, jak dojít k výsledku a právě v tom objevování cesty je to kouzlo, ta dvacka na fotce už je jen třešničkou na dortu ;-)
Nmascha - Profil | Út 2.9.2014 15:13:13
Podle mne je článek slátanina opřená o vlhký sen kapraře o tom, že ryba (nebo jiný živočich) dokáže vyhodnotit energetickou vydatnost či vyváženost potravy a rozhodovat se o konzumaci. Klíčová je 1) dostupnost a 3) chuťový (pachový) rozměr. Stačí přitom několik dlouhodobějších pokusů, třeba na psovi. Nabídněte mu misku rejže vařené pro vůni s flákem uzeného a misku dokonalých uhlohydrátů bez chuti a zápachu. I po několika týdnech bude s propadlým břichem dávat přednost nutričně slabé, ale voňavé rýži. Podobně můžete testovat dostupnost. Když dáte na výběr "vem si hned misku rejže" a nebo "najdi si na zahradě schovanou misku výživných dobrot", vybere si bezpracnou misku.
To, co zřejmě vedlo k tomu původnímu omylu je fakt, že energeticky (nebo také mylně výživově) bohatší potrava víc voní, je sladší, je tučnější.
Myslet si, že kapr dá jedněm koulím přednost před druhými proto, že mají vyvážené aminokyseliny, je srandovní úlet :-D
NKocháč - Profil | Út 2.9.2014 10:00:24
nicminebere >> Nesouhlasím, jestli chceš pochopit co článkem autor myslel, tak ti pomůže. Je to sice velice všeobecný popis, ale i tak má pro absolutní začátečníky svou cenu. Osobně si myslím, že v současné době chce většina všechno na podnosu a hned. Asi by jsi chtěl, aby ti autor napsal jednoduše recept a detailní postup přípravy, ale to by jsi se připravil o radost z poznávání. Stejně je celá kaprařina o prutohodinách a vlastním rozumu, věř, že jinak to nefunguje. Největší radost má člověk vždycky ze svého vlastního poznání ne toho zprostředkovaného.
K článku. Je velice obecný, ale pár pěkných vět a pravd obsahuje. Fotodokumentace asi z mobilu. Ale přes to všechno je dobře, že lidi píší. Pěkné.
Nnicminebere - Profil | Út 2.9.2014 8:28:48
bonyfác >> kolař - >> Nebudu zde psát své osvědčené recepty. To jistě pochopíte. Ne to prostě nepochopím! To jako že ty recepty pak přestanou být osvědčené?Že by hned všichni zahodili svoje osvědčené gule a začali válet ty tvoje?AHA! Buď chci někomu poradit a inspirovat nebo napíšu článek, z kterého méně zkušení kapraři mají zase jen nafouklou hlavu a nejistotu u vody. Pár zajímaých postřehů si možná nějaký pozorný čtenář odnese, ale jinak je to pořád o tom jednom a tom samém. A výsledek toho všeho? Stále jen jedna velká neznámá. Autor si tady sice hezky rozebral, jaké výsledky má se svým boilie a při té příležitosti se pochlubil i pár fotkama ryb,ale přínos a rady pro ty, kteří by dobrou a upřímnou radu upřímně od srdce ocenili, je dle mě nulový.
NNachos - Profil | Po 1.9.2014 22:11:59
Martin... >> to jsou oleje které prošly rafinací ..tzn že prošel destilací v tomto případě :)
NMartin... - Profil | Po 1.9.2014 22:00:15
bonyfác >> kolař - >> článěk zajímavý, jen by mě zajímalo pár věcí...co to jsou vůbec odvodněné oleje?