Npocatek - Profil | St 18.6.2014 18:57:57
Supr článek jako všechny.díííííík
Ndada11 - Profil | St 18.6.2014 16:31:13
marmyš >> Tak to jsme všeci :-)).
Nmarmyš - Profil | St 18.6.2014 16:11:52
dada11 >> hounochyt?
Ndada11 - Profil | St 18.6.2014 15:34:42
marmyš >> A co když někde padají srač.... ??? :-).
NMartimo - Profil | St 18.6.2014 14:59:29
superweb >> jak pises : "Znal jsem jen jedno misto kde padalo ovoce do vody ze stromu - tresne. Bylo to super chytani, slusni kapri tak do 8kg a sem tam amur"
ja taky jedno takove misto znal na zlinsku.. v okoli keru mirabelky nad vodou to bylo nejlepsi ale dalo se tak lovit po cele prehrade... stacilo po ceste k vode zastavit natrhat nekde u cesty sacek mirabelek.. pohodit je cca 4-6m od brehu nastavit na splavku ponor na dno a amuri sli ve vsech velikostech.. ale cim bliz ke keri tim vic se jich tam zdrzovalo..
jinak autorovi : Hezky clanek !!!!!!!
NAngler - Profil | St 18.6.2014 14:15:11
Luckyman >> Přesně tak.. a jak píše v článku Milan, je to o náčiní, pokud máte silný vlasec, umíte pevný uzel (:D) a víte, že je tam volná voda bez vázek, tak pokud jde o improvizaci, nevidím v tom problém, naopak mě to pobavilo.. zachoval bych se asi naprosto stejně :)
A oceňuji Milana za jeho "odvahu", mohl napsat, že měl s sebou náhodou i krabičku s jednoháčky(samo že barblessy ;)), jeden vytáhl a chytal.. a měl by vystaráno :D
NLuckyman - Profil | St 18.6.2014 13:58:49
Za mně je to pěkný příklad toho, jak se lovec flexibilně vypořádá se situací a vyřeší ji tak, aby chytal ryby s tím, co má k dispozici. Vzhledem k tomu že to byla improvizace autorovi odpouštím použití trojháku. Problém bych s tím měl, kdyby to dělal opakovaně a cíleně.
Připouštím že použití trojháku je velmi kontroverzní, Ale ruku na srdce - pokud bychom byli v situaci jako autor - zvítězila by v nás etika nebo lovecký pud?
Ať si to zodpoví každý sám za sebe.
NWoohooo - Profil | St 18.6.2014 13:50:39
Fishky >> MY si tady mysleli do včera ze ani ryby nechytas ale ze si sem chodíš jen pokecat :))))
NFishky - Profil | St 18.6.2014 13:42:06
najas >> Máš pravdu, amury cíleně taky nechytám a přes sedmdesát nemám žádnýho.
Nnajas - Profil | St 18.6.2014 13:36:01
computerfish >> Promiň mi to, ale měl bys diskuzi pozorněji číst. Vrať se tedy
na příspěvky Fishkyho z 15.6. - 22.02 a 16.6. 11.20, pak možná pochopíš moji reakci.
NFishky - Profil | St 18.6.2014 13:30:18
najas >> ach jo... :)
Nnajas - Profil | St 18.6.2014 13:25:19
Fishky >>Pozoruji, že tě vytáčím. To ale můj úmysl není. Musíš se naučit jen drobet ovládat, než něco napíšeš. Amury cíleně nechytám a uvedl jsem jen ty největší. Vidím ale,
že ty amury nechytáš také cíleně, tak proč to zapálení? Jestli ti jde o nějaké imaginární vítězství, tak
ti ho klidně dopřeji. Mně jde ale o normální posouzení článku. Bez emocí a chytráckého poučování.
NKnapík - Profil | St 18.6.2014 12:59:36
Taky přispěju svojí troškou o trojháčku do mlýna ...
Mám-li s sebou u vody trojháček a pean, tak je otázkou několika vteřin si ten jednoháček vyrobit, stačí jen chtít.
Používat trojháček na lov jiných než dravých ryb - tj s nástrahou, kterou ryby důvěřivě polknou až kamsi, není moc košér, přeci jen dravci mají poměrně tvrdé čelisti narozdíl od kaprů, tloušťů apod., jejichž vnitřní tkáně jsou výrazně náchylnější na poškození než čelisti dravců .
Rozhodně nemůžu doporučit ani lov tloušťů na třešně prošité trojhákem, prostě tohle by se dělat nemělo.
NAngler - Profil | St 18.6.2014 12:47:02
Krásně, čtivě napsaný článek. Přesně jak autor píše na konci... v tom je to kouzlo rybařiny, o změně plánů, přizpůsobování a prokazování rybářského "fištróna" :)
Na chvilku jsem "byl tam" :) Děkuji za ten zprostředkovaný zážitek ;)
Ncomputerfish - Profil | St 18.6.2014 11:18:50
najas >> Vůbec nechápu tvoji reakci.
Cituji: "Ale ty hned začneš profíkovi, který napsal stovky článků, rozebírat fotografie a poučovat ho o potopené mirabelce."
Nevím, proč tak reaguješ. Jedná se o internetovou diskuzi, kolega neřekl nic neslušného vůči autorovi článku. Má prostě na věc jiný názor a jiné zkušenost než autor. A o tom to je.
NFishky - Profil | St 18.6.2014 10:20:44
najas >> Na to, že jsi chytil už dva amury jsi celkem zapálený diskutující. Hned jak začnou diskutovat ti, co amury chytají běžně, debata se otočí.
Nperch - Profil | St 18.6.2014 10:17:11
amury takto chytám už 2 roky krmím s mirebalkama tak 50m od břehu a funguje to taky, trojháček bych tam nikdy nedal,stačí jednoháček a menší průběžné olůvko, vlasec tak 20 mm a dá se na to parádně nachytat, amuři na to reagují podobně jako na boilie a nemůžou tomu odolat, proto mi přijde nefér takhle oblblou rybu nepustit
NFishky - Profil | St 18.6.2014 10:08:55
najas >> Dalas - ® Út 17.6.2014 8:38:36
..prostě článek za každou cenu..(
Nnajas - Profil | St 18.6.2014 9:06:27
Fishky >> Ahoj. Ten svůj blábol jsem vyprodukoval na základě blábolů tvých. Jsem už starší pán a nepotřebuji přednášky o stavu ryb a jejich ochraně. Dobře jsem si vědom toho, jak to dnes vypadá. Napsal jsem, že amur má tvrdou tlamu a ty na to kontruješ tím že ne, že tvrdý je pouze okraj tlamy. A za co chceš rybu chytat? Za oko? To je ale pouze slovíčkaření. Ty jsi ale z mé poznámky vydedukoval, že schvaluji chytání této ryby trojháčkem. Stejně tak to dopadlo s mojí zmínkou o jemnějším nářadí. Je z toho najednou hodinové trápení živého tvora, samozřejmě za horkého dne. Jindy se totiž amuři nechytají. V obou případech se mýlíš. Kdyby bylo po mém (je to hodně extrémní názor) tak zakáži používání trojháků ve všech rybářských disciplínách. Moc amurů jsem nechytil,
ale dvě sedmdesátky jsem na prutu měl. Obě na feeder a z vody byly za deset minut. Hodně se tu
mluví o etice lovu a mám takový názor, že hrubě neetické bylo už to, že ruský amur byl soudruhy
do republiky dovezen (možná z ideologických důvodů). Jeho hospodářský význam je nicotný (naše
rybníky byly vždy zarostlé) a je draze uměle rozmnožován pro sportovní rybolov. Je totiž bohatýr bojovník a sportovní rybolov je dnes obrovský kšeft. Vraťme se ale k článku M.T. Stačilo přeci
konstatovat, že článek je pěkně napsaný, ale s chytáním na trojhák nesouhlasím. Ale ty hned
začneš profíkovi, který napsal stovky článků, rozebírat fotografie a poučovat ho o potopené mira-
belce. Rybáři se nebudou k rybám chovat férově, když se nedokáží férově chovat k sobě jako lidé.
Nmarmyš - Profil | Út 17.6.2014 17:43:47
Dart Ness >> to zas takové tajemství není,lovit na to co padá do vody. to známe i my dědové od našich dědů. kde padají třešně-na třešně,kde padali chrousti-na chrousty,kde padají boilísáci-na boilís:-))
NDart Ness - Profil | Út 17.6.2014 17:19:06
kaprus >> Nevím,neznám Milanovy pohnutky (spíš jen tuším),proč tady takový článek dávat.Máš pravdu-něco jiného je takhle chytat a nechat si to pro sebe a něco jiného je takhle chytat a hodit to pak tady do placu.
splávkař - 17.6.2014 7:22:51 >> Nevím,amury na trojháčky nechytám... :-)
NFishky - Profil | Út 17.6.2014 15:56:37
najas >> Nemáš, snažíš se to odlehčit a akorát si sedáš do bláta. Víš, rybářů je stále víc a víc, techniky lovu jsou stále dokonalejší důsledkem čehož je ryb stále méně a méně a slovo ochrana je podlesní dobou celkem na místě. Za posledních pár let to tak rapidně vzrostlo, že minulé generace by nechápavě hleděli jak na množství ryb co máme v řekách či na rybnících, ostatně také na nádobíčko, co s sebou taháme k vodě, abychom nějaký ten záběr udělali... a ty chceš teď obhájit lov s trojháčkem u ryby, která se chodí každý den důvěřivě krmit pod mirabelkový keř a napadaným plodům ve vodě sto procentně věří a s žravostí sobě vlastní je v rychlosti hltá? Amur nemá žádnou tvrdou tlamu jako prkno, aby sis mohl obhájit trojhák, má středovou tuhou hubu uzpůsobenou k trhání rostlinstva a tuhý má tedy pouze a jen okraj. Amur je bohatýr, který nehledá útočiště při zdolávání ve vázce, protože bojuje mnohem urputněji než kapr. Abys ho v horkém dnu hodinu zdolával až na pokraj jeho sil, je víc než nevhodné. Mnozí to již nerozplavou. Někdo tohle dávno pochopil a chová se k rybám jako k živým tvorům a neomlouvá své chování jen tím, že to BP nezakazuje. Říkáme si sportovní rybáři, ale až tak férově se k těm našim protivníkům nechováme, zkus nad tím popřemýšlet, než příště sesmolíš obdobný blábol.
Ndada11 - Profil | Út 17.6.2014 15:00:21
tym >> Milan Tychler - >> Pěkný článek. Muselo to bejt dobrý pochytáníčko :-). Já zažíval amůří a kapří "hody" minulý týden. Jen na rohlík z hladiny. Bylo to neskutečný.
Nnajas - Profil | Út 17.6.2014 14:58:30
Tak to vidíš, Milane. Nachytali tě na mirabelkách. Nikdo neocení tvoji snahu proložit článek ilustračními fotografiemi - než ilustrační foto, tak raději suchopárný text. A těch chyb co jsi nadělal!
Kdyby ses seznámil osobně s nějakými amury, řekli by ti, že plahočit se k vodě s báglem plodů kvůli jediné fotografii je zbytečné. Za tři vteřiny je totiž sežerou a zůstane po nich 14 dnů zakalená voda.
Když pominu povolený trojháček, pak to, že jsi s sebou neměl váhu a hustoměr na obtěžkanou mirabelku, to ti odpustit nemohu.
Nic ti nepomůže. Ani to, že mnozí nevědí, že pojem "masitá huba" amura je zavádějící. Víme přeci,že amur má tlamu tuhou jako prkno a proto se k jeho lovu používají ostré kvalitní háčky, které ji dokáží proseknout. Nepolepšíš si ani tím, že jako mnozí rybáři, víš i ty, že amur, na rozdíl od kapra, má menší snahu zajíždět do vázek a tak se dá zdolávat často i s poměrně jemným cajkem.
To, že při fotografování ryby nezkoumáš těžiště jejího těla a rušivé pozadí fotografie nahradíš za pět minut ve Photoshopu, to už vůbec nekomentuji.
Na závěr se vlastně musím ještě zeptat: Mám pravdu, Fishky?
Bez ohledu na odpověď dávám článku za 1 s přáním klidu v duši.
Nkaprus - Profil | Út 17.6.2014 13:57:29
Dart Ness >>neco jinyho je takhle chytat a nechat si to pro sebe. A neco jinyho je se tim chlubit zde. Nebo jako co je poslanim takoveho clanku. Dyt je to nesmysl...podle me to nema zadnou hodnotu. Aby ste se znej neposraly. Uz dlouho nechtene pozoruju jak to snim jde z kopce:-)
Nkaprus - Profil | Út 17.6.2014 13:44:46
No nestacim se divt. Ani sem to nedocetl, jako vetsinu clanku od tohoto pana, ktery me moc nebavi. Jaka to protekce na jindy az nechutne gentlemanskem mrku. Cte to po nem vubec nekdo nez to sem hodi? Nebo to on sam? Tfuj. Te takovej problem ty haky ulomit? Klidne holou rukou. Sam sem to tak nekolikrat delal. To by ale pan celkem prekvapil si takhle poradit. Chce se mi blejt... P.s. Navic to je nebo bylo zakazany no ni¿?
NDalas - Profil | Út 17.6.2014 8:38:36
..prostě článek za každou cenu..(
Nsplávkař - Profil | Út 17.6.2014 7:22:51
Dart Ness >> Když se amurům trefíš do chuti tak opravdu žerou naprosto ,,bez ostychu,,. Kdybys jich chytil víc a vzpoměl jsi na to,jak jsi mu vyndával třeba jen 8jednoháček z tlamy tak by ti taky možná myšlenka sešít mu hubu trojháčkem skoro zvedala kufr.
Nsuperweb - Profil | Út 17.6.2014 0:47:15
Jeste ke zravosti amuru..
Mel jsem to stesti si v zivote povodit celkem 3x amura nad 80cm(vetsinou ryby nemerim, rekneme 80-90cm, spise ve spodni polovine rozsahu :) ), vzdy chycene na rohlik.
Prvniho jsem chytil na klasickou bublinu a vcelku maly hacek, bohuzel to nasal az do zaludku. Vyndani by neprezil, po ustrizeni a pokusu o rozdychani ve vode to taky nedal. Nerekl bych ze je "hltavy", spis proste musi vyvinout slusny podtlak aby navnadu z hladiny nasal a kdyz je u ni zrovna blizko, tak ji muze mit pekne hluboko..maly trojhacek by v takovem pripade byl jista smrt..i kdyz v mem pripade stacil jednohacek, ale porad asi vetsi sance na uspesne odhakovani.
Metodu lovu jsem si pak upravil a zacal jsem chytat na nenapadny(cerny) splavek s cca 10cm ponorem a stridku rohliku zmacklou tak akorat aby se pomalinku potapela. Vysledkem byla vetsi duvera v nastrahu lehce potopenou mezi plovouci navnadou a dalsi amuri a kapri chyceni krasne za kraj huby.
Nsuperweb - Profil | Út 17.6.2014 0:37:27
Znal jsem jen jedno misto kde padalo ovoce do vody ze stromu - tresne. Bylo to super chytani, slusni kapri tak do 8kg a sem tam amur, i kdyz jsem se tam na tresen pres 60cm nedostal. Letos tresen stavbari opravujici nedalekou silnici z neznameho duvodu pokaceli :( (v jejich cinnosti nemohla nijak vadit). Takze vyhlizim dale.
Jinak na tomtez reviru chytam na svestky(jediny ovocny strom co mam na zahrade, myslim ze jine ovoce bude mit obdobne vysledky) s "umelym dokrmovanim" a vysledky jsou podobny, jen to chce tam tak 2x tydne zajit a nakobrovat kilecko rozpulenych svestek :)
Vim, ze se tu zrovna "kamenuje" za trojhak, ale i se tu nekdo zminoval o velkem jednohaku. Podle me bohate staci celkem maly, 6 az 4 a nastrazit na vlas podobne jako boilie. Akorat pred boilie zarazku davam neco vetsiho, treba kus korku, aby svetka pri nahozu nespadla.
Celkem me prekavpuje selektivita, v reviru kde se na kukurici taha jedna 40ka za druhou(rekl bych ze 30 kousku za odpoledne by nebyl vetsi problem), se svestkou cekam na zaber treba hodinu nebo dele(nekdy treba ani za odpoledne neprijde), ale ve vetsine pripadu jde o kapry 60+, mensi vcelku vyjimecne.
Vysledoval jsem i stopy zavislosti, kdy jsem tehoz slusneho supinace vytahl 2x za sebou behem necele pul hodinky. Poznat sel podle zahojeneho zraneni na brise. Podruhe uz se moc nevzpouzel a sel ven jako cejn na kapraku :) Pritom to neni uplne louze, cca 4ha rybnik.
NDart Ness - Profil | Po 16.6.2014 23:35:21
Malda512 >> Díky.Ale co se amurů týče,tak budu asi fakt korunovaný smolař,i kdyby mi jezdili do nastaveného podběráku :-)
Beru to tak,že kdo si počká,ten se dočká.Ono,věnuju se tomu co bere a pokud se do toho všeho splete amur,budu jen rád.
NMalda512 - Profil | Po 16.6.2014 23:26:44
Dart Ness >> ahoj.... nejde o počet amurů na reviru. Věř že i když bude v rybníku jedinej amur tak se dá ulovit i několikrát v roce. jde jen o krmení a vhodné místo. Pokud víš kde jsou amuři tak ti stačí jen důkladně pozorovat jejích návyky a jejích rejdění pod hladinou. Už mnohokrát jsem ulovil amury první den u vody. Dva tři dny jsem je pozoroval kudy jezdí a už nebylo moc těžké do míst kde se zdržovali nakrmit a lovit je. je to o krmení a výběru místa. V parných dnech máš tu výhodu když je najdeš poblíž rostlin nebo kolem mělčiny.stačí jen nakrmit kukuřicí do míst kde jsou schovaní a pak kousek od tam (myslím od rostlin a nebo leknínů či trávy) a budeš ,mít záběry i v pravé poledne . Jsou tak žravý až to pěkné není. Ti doopravdy velcí tyhle místa hledají především k večeru.
Přeji ti at se ti letos podaří ulovit alespon jednoho velkého. Věř mi, že je to zážitek na kterej nezapomeneš.
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 21:12:56
Dart Ness >> Přesně tak, důvěřivé pako. Nemusíš tomu věřit a přesto to tak je. Zkus jít k vodě a rozkrm si místo kousek od břehu jen šrotem a chytej na masňáka, pak o kousek dál jen s pšenicí a chytej na hnojáka, pak o kousek dál jen s kukuřicí a také na ni chytej a nakonec nejdál jen s peletami s velkým průměrem a současně na ně i chytej - chytal bys v jeden čas na jednom místě a pokaždé jiné ryby - ano jak tušíš, čím dál od břehu bys chytat, tím větší ryby bys i chytal (samozřejmě to je v krmení) a obdobně je to s amurem. Také chodím na revíry, kde je hodně candátů či sumců a nechytám je, protože o to co mám na háčku zájem prostě nemají, to ale neznamená že ve vodě nejsou.
NDart Ness - Profil | Po 16.6.2014 20:25:54
Fishky >> Dodatek - Amur je důvěřivý pako? Tak to jich tam máte buď víc než kaprů nebo máš nehoráznou haluz...Prozože ani jedné z těch možností nevěřím....Chodím na vody,kde amuři jsou-ale buď tam fakt už nejsou nebo mám já (pro změnu) nehoráznou smůlu...Amura jsem měl na prutě všehovšudy 2x.....Jeden měl 30 čísel a druhý se vypnul (ale taky odhadem cca kolem 50tky)...
Jak to tady tak čtu,tak se tu řeší kokotiny nebo jakože rádoby etická otázka trojháku....
NDart Ness - Profil | Po 16.6.2014 19:56:40
Otočím to - diskusi níže si přečtu v klidu potom...Ale těch pár příspěvků na začátku jasně indikuje,jaká je dnešní společnost - totálně zaslepená,možná nečte,ale hlavně - nemyslí !!! Viz. třeba názor Prazak.Petr82 ....... Není co dodat.
Takže,až horké hlavy z 'trojháku' vychladnou,tak doporučuji otevřít pivko a přečíst pomalu (po slabikách) znova.....
Chlapi-jako fakt-buď mají někteří máslo na hlavě,nebo nemají dost sebereflexe,nebo to mají totálně v té mozkovně vymaštěné...
Nedivím se,že tu (třeba) spousta lidí nepřispívá,protože ono si stačí přečíst reakce některých 'extrémistů-vymaštěnců' a je to 'zabité' - vidí jedno slovo a zbytek - temno-nevidí neslyší....
Já nevím,ale kolikrát taky nemám chuť přispívat,protože někteří si myslí,že ten jejich (třeba extrémní) názor je jediný správný...
Divím se Martinovi jeho nekonečné trpělivosti.........
Jdu si to tu pročíst.
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 14:29:13
Fishky >> Treba plniť normy EÚ.
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 14:06:11
MatoK75 >> Ne to že nereaguješ je to celkem dlouhé ;-)
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 14:04:13
Fishky >> Dúfam, že mi bude prepáčené, keď na toto vyhlásenie reagovať nebudem, v rámci žiadosti ktorá padla nižšie, ktorej základom bolo aby som dodržoval slušnosť. Keďže som sa ešte nedozvedel, čo sa považuje za slušnosť a čo už nie, tak som usúdil, že lepšie bude nereagovať, aj keby sa dalo veľa spôsobmi oponovať. Ďakujem za trpezlivosť
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 13:52:51
Sven >> Tak ma prosím pouč, o slušnosti. Ako to máš na mysli ty.
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 13:20:12
MatoK75 >> Problém v tom není, časem (snad) dostaneš rozum a budeš pak na svět koukat jinak.
NSven - Profil | Po 16.6.2014 13:14:41
MatoK75 >> opět si nic nepochopil... nejde o mládí ale o slušnost...
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 12:56:14
Sven >> Neviem ako ty, ale tak ja som zatiaľ nepoužil na nikoho osobne žiadne urážlivé slová, len som uviedol prirovnanie k viacerým vyjadreniam. A že je trefné. Bohužiaľ som si nemohol nikoho z vás spliesť s kamarátmi zo školy, s nimi by bola v tomto prípade asi rozumnejšia reč už iba kvôli tomu, že oni by sa neoháňali svojim vekom a zamysleli by sa nad tým, čo píšem. Som mladý. Je s tým nejaký problém? Byť starší neznamená byť rozumnejší, aj keď to tu obidvaja dosť "naznačujete". Vaše skúsenosti vám naozaj neberiem, verím že ich máte dosť či už dobrých, alebo zlých. Ale musím uznať, že táto diskusia už naozaj nikam nevedie.
Názor nikomu neberiem, ale neberte ho nikomu ani vy. To že tu zdieľate svoje názory, neznamená, že sa ich ostatní musia držať alebo ich zdieľať s vami.
Neviem podľa čoho bolo usúdené, že bránim používanie trojhákov a zažieranie rýb, ako som si o sebe úspešne prečítal. Prestávam používať zrkadlo páni, stačí sa mi opýtať vás, aký som. Ale len pre info, trojháčiky a ani dvojháčiky nepoužívam a som aj proti schválnemu zažieraniu rýb, lenže akosi nevnucujem svoje presvedčenie iným. Človek sa musí zmeniť sám, nikto iný ho zmeniť nemôže.
NSven - Profil | Po 16.6.2014 12:30:30
Fishky >> naprostý souhlas :-)
NSven - Profil | Po 16.6.2014 12:28:56
MatoK75 >> pokud chápeš psaný text, jistě snadno objevíš, že jsem se do nikoho nenavážel.......ale, že jsme si s kolegou, zkušeným, dlouholetým rybářem Computerfishem, vyměnili názor na používání trojháků všeobecně.
http://www.mrk.cz/minidiskuse.php?id=727879&users[]=15173
To ty sis nás svým kanálním slovníkem, zřejmě spletl se svými kamarády ze školy...
Chápu radikálnost mládí, možná v kombinaci s horkou, madarskou krví ale příště, než něco podobného napíšeš, zkus to nejprv nanečisto říci svému tátovi...
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 12:15:03
Sven >> Tohle bude zbytečný, kdyby to byl článek o zažírání candátů, oponoval by taky tím, že to není zakázané a tím pádem povolené. je mladej...
Kdo napsal článek je opravdu celkem egál, na druhou stranu kurňa u Milana bych to fakt nečekal. Amur je hltavý důvěřivý pako, a tohle je neskutečná věc, to klofne a má to spočítaný a na titulní stránce to tu čtou tisíce lidí... teď už zbývá to jen vyzkoušet.
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 11:59:07
Sven >> Je naozaj na tebe, ako sa s tým vyrovnáš. Jeden poznatok. Autor uznáva, že on sám "nie je rád za trojháčik, ale bohužiaľ iný háčik nemá pri sebe" a uviedol aj, že si je vedomý rizík s tým spojených. Za to tu totálna väčšina vypichla z textu len ten trojháčik a navážajú sa tu doňho ako keby dal do hrúzika kesslerovho 6 trojhákov a s dobrým pocitom ho poslal plávať pred sumca.
Ten článok naozaj neoslavuje používanie trojhákov, ale skôr popisuje základ rybárčenia, kde sledovanie okolia a reakcia rybára na dané podnety z neho rozhoduje o tom, či bude lov úspešný alebo nie. A to je na rybolove to najkrajšie, keď dokážeš správne vyhodnotiť podmienky, prispôsobiť sa a byť úspešný.
NKocháč - Profil | Po 16.6.2014 11:41:58
Milan Tychler je excelentní rybář a umí své poznatky poutavě předat. Chápu, že pud lovce ho dohnal až k použití trojháku, ale s jeho použitím nesouhlasím. Nic se v mém názoru na něj nemění a je dobře, že píše. S trojhákem si asi vědomě naběhl na trojky vidle :o)
NSven - Profil | Po 16.6.2014 11:38:38
MatoK75 >> ... Keby som chytal, tak čo mi spravíš?...
Keby si takto chytal, nespraví ti nikto nič...
Ale když o tom napíšeš oslavný článek a otevřeš k němu diskusi, napíšu ti, že je to čuňárna...
Je jen na tobě jak se s tím vyrovnáš, já mám jasno...
A jak už napsal Fishky, je zcela lhostejné kdo ten článek napsal...
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 11:20:29
tym >> Milan Tychler - >> Zdarec, prosím Tě je možné sem dát v plné velikosti první foto s amurem? dík moc.
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 10:38:21
Fishky - Na blbú otázku, blbá odpoveď. Keby som chytal, tak čo mi spravíš? Morálne ma odsúdiš? Ohovoríš na všetkých verejných fórach? Opakujem, to že pre teba je to "čuňárna" ťa neoprávňuje nejak verejne odsudzovať ľudí, ktorí tak činia, pokiaľ nekonajú nezákonne. Toť všetko, naozaj sa nemáme o čom baviť.
NWoohooo - Profil | Po 16.6.2014 10:30:10
computerfish >> Mam názor ... myslim si ze tahlke debata je jeden obri vykal :))) necham vas v klidu se vyprázdnit. mej se.
Nsplávkař - Profil | Po 16.6.2014 10:29:53
Woohooo >> Tak pro tebe bude asi lepší kupovat články na papíře nebo prosadit cenzuru která pustí jen potlesk a chválu.
NWoohooo - Profil | Po 16.6.2014 10:29:22
splávkař >> Ale to mas fuk :))) jako bych nic nerekl ...
NWoohooo - Profil | Po 16.6.2014 10:26:21
splávkař >> Nikomu názory na nic neberu a nehodnotim nici názory jesli sou dobře spatne atd ... at si o tom kuci u vody pokecaji nebo kdekoli jinde me jen vadi pod kazdym clanekem ty diskuze ... pokud v plkaren to někdo bude chtit rozebirat je me to jedno :))) ty deabty sou pokazde o tom samem a stejne se pokazde strhnou upe nekam jinam a sou uplne k hov-u ...
Nsplávkař - Profil | Po 16.6.2014 10:20:36
Woohooo >> A není fajn,že je pryč doba kdy podobný často i tendenčně psaný články vycházely jen na papíře a nebyla zpětná možná vazba čímž se takovýto článek stával automaticky pro dav hladových oveček potravou,učebnicí a brali to za automaticky správné a IN.
Článek,nejen tento je vyjádřením zkušenosti,znalosti,postoje autora a stejně tak by mělo být brány případné reakce v následné diskusi.
Nikdy jsem si nevšiml,že by tu někdo chtěl autory předělávat,radit co a jak psát a věřím,že pro mnohé čtenáře jsou názory v následných diskusích vítaným připomenutím faktů na které se třeba v článku pozapomnělo.
Ncomputerfish - Profil | Po 16.6.2014 10:14:10
Woohooo >> Jaké pak rejpání člověče. Mají na takový rybolov jiný názor. Ty žádný názor k článku nemáš, jen rejpeš do těch druhých, kteří nějaký mají.
NWoohooo - Profil | Po 16.6.2014 10:01:37
Nekeri by prestali rejpat jen v momente kdy by tu zadne clanky proste nevychazely :)))
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 9:58:28
techno >> Ono je celkem jedno, kdo je autorem, zda mladý či starý rybář, nebo ministrův synek, hele je tam trojhák v mirabelce, což je čuňárna a tím to končí. Je to přesně jak píšeš, uplně v pohodě k tomu stačí jednohák... dáš trojhák do pečiva, na feeder k masňákům či boiliesu? Ono by to bezvadně fungovalo a povolené by to bylo...
Ntechno - Profil | Po 16.6.2014 9:42:19
Fishky >> tam, kde Milan chodí chytat, to moc dobře znám. Mirabelek je tam fakt kupa a ryby je tam nestačí žrát. Když to dozrává, tak i 10 Kg za den spadne do vody. S lovem na mirabelky mám dobré zkušenosti, taky na třešně nebo na švestky se dají chytat pěkné ryby. Na tento lov stačí obyčejnej jednohák o velkosti 4 nebo klidně 6. Ale téměř linčovat starýho rybáře za trojhák je podle mě blbost. Na vláčku taky používám trojháky a většinou se ryba chytne jen za jeden z nich. Pokud se to dělá s citem tak rybě moc neublížíš...
NFishky - Profil | Po 16.6.2014 9:09:17
MatoK75 >> pěkný proslov, i na boilies chytáš s trojháčkem?
NMatoK75 - Profil | Po 16.6.2014 8:50:36
Už len čakám, kedy sa tu objavia ďalšie známe tváre a začnú privolávať hromy-blesky na hlavu autora. Ale reálne ľudia, ak máte potrebu tu teraz niekoho naprávať, nepripadá vám to skutočne blbé? Už naozaj vyzeráte ako niektorí nemenovaní "kaprári", pre ktorých to, čo nie je podľa nich, nie je správne. Chceli by loviť na 6 udíc, 24 hodín denne 365 dní v roku, ale ako si niekto privlastní kapra nad 60 cm, tak ho idú popraviť. Len jedno poviem. Lov na jeden trojháčik je povolený rybárskym poriadkom, čiže lovec nič neporušil z právneho hľadiska a z hľadiska etiky, je to len a len na ňom, či už ho to bude nejak "zožierať" alebo sa nad to povznesie. To že vy to pokladáte za eticky nesprávne, je len vaša vec a pokiaľ tento svoj názor šírite takýmito rečami a každého, kto robí inak odsudzujete, tak spadáte do veľmi nelichotivej kategórie ľudí.
NThor - Profil | Po 16.6.2014 8:02:42
Navíc pochybuju, že kdokoliv ze zdejších nadávačů by při zahlédnutí toho fleku s krmícími amury dokázal v klidu odejít aby rybě náhodou s cajkem co má po ruce neublížil kdyby ji zasekl a šel domů s tím, že "třeba zítra". Každej lovec v tu chvíli má černo před očima a přemýšlí jen nad tím jak ji dostat, i kdyby to měla být matchka s 0,12vlascem;-)
NThor - Profil | Po 16.6.2014 7:56:25
Mr.Stick >> Souhlasím s tebou, rybařina je lov a i ten sebevětší zde nadávající rybohumanista rybu do jisté míry týrá, že ji tahá z vody. Takže kdo na tohle nemá žaludek a jen držkuje ať raději jde ke kompu na Fishing Simulator. A kolikrát jednohák díky tomu, že je to "jedna páka" rozerve rybě hubu víc než trojháček kde se síla rozloží.
NPike - Profil | Po 16.6.2014 7:53:31
Máte štěstí, že jdu kolem. Říkají, že jsem na lov amurů s mirabelkou odborník.
Ndavca valach - Profil | Po 16.6.2014 2:57:50
Pekny clanek,pekne fotky,za me 1.Samozrejme pokud by mu to ryba utrhla tak by to byl.asi problem,ale jelikoz se nic takoveho nestalo tak je to v klidu. Precetl jsem od pana Tychlera spoustu clanku a myslim ze je to clovek ktery se k rybam chova pekne a vy ho tady lincujete kvuli hloupimu trojhacku?! Jak ubohe,vetsina z vas je silna stejne jen od klavesnice ale kdyby doslo na lamani chleba ...
Nvit - Profil | Po 16.6.2014 0:26:36
Nechápu proč se úplně stejně diskutující nepohoršují nad používáním trojháčků na dravce. Štve mě klasická MRK filozofie kapr, amur = bůh, dravec = maso (nechci paušalizovat)... Nedej bože, kdyby chyt na trojhák 20kg anglickýho řádkáče, to by tu teprve bylo čóro.
Vlastní použití trojháku mi přijde zcela zbytečný, není nic snazšího než uštípnou z trojháčku dva hroty, nebo sundat olovo z jigové hlavičky, sám to v podobných případech praktikuji.
Nsplávkař - Profil | Ne 15.6.2014 22:43:58
Martin M. >> Mini trojhák a pod něho boilies by myslím vyřešil celou tu vědu kolem tvarů,velikostí háčků,délek návazců,všech rovnátek a i přesto neznám kapraře,co by ho dnes na kapra nastražil.
Rybařina se vyvíjí,přístup se mění a mnohé jen pár let staré standarty jsou dnes nepřijatelné.
Nsplávkař - Profil | Ne 15.6.2014 22:37:10
Mr.Stick >> Chytání na plast s trojháky považuju za nejsobečtější lov u nás provozovaný,rybám značně nebezpečný,tím ho ale nikomu neberu.
Když se ale podíváš na tu prošitou mirabelku se skrytým trojhákem a wobler,uvidíš tam jistě značný rozdíl. Zatímco na trojhák pod wobem přikováš vše,co se o trojhák jen otře(tady minutu ticha za všechny ryby který wobler zaťal aniž by se o něj jakkoli zajímaly,oči těch co podlehly).
Abys zasekl na takto prošitou mirabelku tak musela být v zavřené hubě či rovnou v jícnu,jak vypadá huba amura taky víš a dál si to celý asi snadno domyslíš.
NMartin M. - Profil | Ne 15.6.2014 22:33:31
Kdysi jsem cetl clanek, jak jden znamy cesky kaprar uspesne chytal kapry na boilies s trojhackem - zapomnel si krabici s hacky doma a mel sebou jen krabici na privlac, tak si poradil. Zaporne reakce to nevyvolalo zadne. Stejne tak si pamatuji na clanky ve stare literature, kde se na lov na brambory a tresne doporucoval trojhacek a prosivaci jehla.
Clanek urcite nelze brat jako doporuceni a je to tam tak i zmineno - berte to jako prihodu lovce.
NMr.Stick - Profil | Ne 15.6.2014 22:23:50
splávkař >> Já teda s trojháky chytám naprosto běžně na woblerech a nic na to měnit nehodlám, i když mám v úmyslu už dopředu rybu pustit.
Na druhou tranu, není třeba se kvůli tomu pošťuchovat, každý chytáme, jak umíme. :)