Žabo-myší války

Diskuse k mini článku Žabo-myší války

Autor diskuse: Grassel - Profil , 15.11.2013

NGrassel - Profil | Po 18.11.2013 15:20:13

JPlov >> Ta moje úvaha není o tom,co je správné a není správné.. Pokud doopravdy chceš odpověď na svoji otázku,nerabuješ,máš k tomu dle mého rozumný přístup. Jde mi o to,aby si každý v mezích RŘ,ať už je nakloněn jakékoliv filozofii,dělal,jak uzná za vhodné,ale nevnucoval své názory jiným,kteří o to a zvlášť přímo u vody,kam já osobně chodím relaxovat,nestojí.

    NLauri - Profil | Po 18.11.2013 14:20:51

    Grassel - >> máš pravdu cítím ty dva tábory stejně. Patřím k těm co všechny ryby pouští, ale jenom proto, že jsem líný je u vody zabíjet a kuchat. Nemám nic proti tomu když si někdo ponechá úlovek na který má nárok, ikdyž jsou i tací co od vody denně odnáší 2 ks ušlechtilých ryb, ale to je zase ,,chyba " naší legislativy. Serou mě na druhou stranu i tací, kteří přesvědčují k pouštění a sami ryby berou. Např. můj děda vždy přepočítával jestli se mu povolenka vyplatí. Všechno má pro a proti.
    Myslím, že zlatá střední cesta je ta, že chodím k vodě pravidelně (jak čas dovolí) a když mám chuť na rybu tak si ji prostě vezmu a doma sám nebo s rodinou sním a bude mi jedno jestli na mě budou koukat jako na vraha či zloděje, že jsem si ji ponechal. To je totiž to čecháčství........závist, závist, závist.
    Mě stačí když si od vody odnesu zážitek a další zkušenost. Beru to jako koníček, při kterém si odpočinu a relaxuju. Nic víc nic míň.
    Petrův zdar

      NJPlov - Profil | Po 18.11.2013 14:18:32

      Čingi >> No a nyní, kde je ta hranice mezi občasným braním a drancováním? Jedna možnost je, že se o rabování jedná v případě porušování rybářského řádu (braní podměrečných ryb, hájených apod.), Pokud je hranice rabování "níže", tak asi není dobrý rybářký řád a možná by bylo dobré se o tom s kompetentními lidmi pobavit.

      A co třeba mít v rybářském řádu i počet povolených ulovených a pušťených ryb za den? Vím, zní to jako nesmysl a psal jsem to v nadsázce, ale mně se nezdá normální za den chytit, popíchat a pustit třeba 100 ryb, když berou. (V praxi by se takový zákon jen těžko hlídal, muselo by se spolehnout na často proklamovanou ctnost ChaP rybářů, že by tento zákon dodržovali).

      pro upřesnění: (Sám jsem dříve ChaP byl, nyní si beru cca do 10 ryb ročně - rabuji nebo ne?)

        NČingi - Profil | Po 18.11.2013 13:24:38

        No ještě,že jsou jen dvě možnosti.Buď si ponechat a nebo vrátit.Já si myslím,že to nikdo nemůže nikdy rozsoudit,tedy kdo je ten co má právo ty z té druhé strany osočovat.Na jedné straně kolikrát divadlo s focením,kdy ryby připomínají vesmírná monstra na druhé valná část rybářů,která ryby od vody odnáší,protože využívá sveho práva.Oba tábory mají cíl stejný a to úlovek.No a kdo jak s ním naloží, je jen jeho věc.Těžko někoho pranýřovat za jeho rozhodnutí.Já si rybu vezmu ale ne každou,myslím druhově.A už se vlastně vymezuji od určité skupiny lidí.Ti co propagují C and R,jsou šlechetní,protože ryby loví a pouští,pak jsme my co si občas vezmeme.Ale pak je u vody skupina co skutečně rabuje a drancuje, už tak někdy zdecimované vody.Myslím si,že ten hněv by se měl namířít právě proti těmto rybářům.My normální rybáři máme právo si ůlovek vzít a naložit s ním podle uvážení a ti co se dobrovolně toho práva vzali.by to měli pochopit.Ale proti dobytku určitě táhnou za jeden provaz.

          Nsupinna - Profil | Po 18.11.2013 12:55:19

          Netipa - poslední hrdina MRKu >> Myslím , že jsi právě vytvořil takový malý perpetum mobile. Prostě obsahem svýho příspěvku jsi potvrdil to, co v něm vyvracíš. Velká gratulace!!! :)

            NGrassel - Profil | Po 18.11.2013 12:16:35

            Netipa - poslední hrdina MRKu >> To si nemyslím... Znám člověka,ktery je takřka ortodoxní ChaP,ale každému nechává jeho volbu. Pokud si s ním o tom chceš pokecat,rád Ti své důvody sdělí,ale netlačí Ti je do hlavy,nesnaží se Tě obrátit na jeho cestu.

              NGrassel - Profil | Po 18.11.2013 12:12:56

              JPlov >> Kouknu :)

                NKruan - Profil | Po 18.11.2013 11:54:18

                Pěkně napsáno. Pláčeme dobře, avšak na špatném hrobě. Drtivá většina masařek si to stejně nepřečte, protože to jsou (alespo'ň tady u nás) důchodci (igelitkáři, slepicáři), kterí ani netuší, "co to ten interfernet je ". A ten zbytek masen, co samozřejmě jsou i zde na MRKu, tak napíše že patří také do "toho středu". A my s tím tady stejně nic neuděláme. Tohle se musí řešit v ČRS změnou rybářského řádu. Omezit obě skupiny. Jasně z hlediska rybáře a zarybaření-si je lepší boilísák, kterej pusti k vodě i svou starou , jen aby to mohl napsat na MRKu, páč po něm v té vodě něco zbyde (i když se to po těch x dávkách chemického megakalorického svinstva rybě moc nepodobá). Ale nic tak světoborného pro přírodu taky nedělá. Prostě každý jsme jiný a někomu udělá kapr větší radost při pouštění a někomu v žaludku.

                  NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Po 18.11.2013 11:47:55

                  Grassel - >> V reálném světě žádné žabomyší války nejsou. V reálném světě ryby bere každý. Pouze na Mrku jsou hustopřísný keč ent rylejs tejpci, co ryby pouští, takže můžou všechno.

                    NJPlov - Profil | Po 18.11.2013 11:39:24

                    Grassel - >> Naprosto s Tebou souhlasím, ani jeden extrém není podle mně dobrý. Také se hlasím do tzv. "cesty středu", občas si rybu vezmu, ale neplním si mrazáky. Osobně jsem několik let chytal výhradně stylem CHaP, ale došel jsem k poznámí, že ani tento extrém není to pravé, jen tak popíchat rybu jenom pro zábavu není soužití s přírodou. Blíže k přírodě je lov jako takový, včetně ponechání si ryby, tak, abych přírodě neublížil (ponechat si jen rozumné množství ryb). Dovedu však pochopit rybáře (nikoliv lovce), který chytá stylem CHaP, protože ryby nejí. To však neznamená, že je to lepší člověk (ani horší). Ale svůj názor nikomu nevnucuji, to si musí každý projít sám. Právě Tebou zmíněná tolerance je to pravé, co potřebujeme - a nejen v rybařině. Díky za tento článek.

                    P.S: Podobnému tématu se budu věnovat ve svých rybářských povídkách (dvě jsou v mých miničláncích).

                      Nšmudla007 - Profil | Po 18.11.2013 10:02:23

                      Bečetka >> Zdravíčko vespolek. Všimnul jsem si že jsem pro tebe trnem v oku a mám skoro takový pocit že mě nemáš rád. Nemám pocit že vodám kde lovím škodím ani že bych měl být příkladem "špatného rybáře". Kdyby se půlka rybářů chovala u vody tak jak já, tak by bylo na světě hezky.
                      Ryby se vychytají ať už s mojí pomocí nebo bez ní, a zase se dosadí, proto se platí za povolenky.
                      Pokud nechápeš smysl svazového rybolovu a rovnost přístupu k revírům pro všechny rybáře, tak se optej Mrknato.
                      Povolenka není poukázka na X kg ryb, ale právo chodit k vodě. Jak s tímto právem každý naloží je každého věc, pokud dodržuje pravidla.
                      To že zaplatíš za povolenku neznamená automaticky že si vždycky zachytáš.

                        Ntym - Profil | Po 18.11.2013 7:32:47

                        dada11 >>
                        Zlatá slovíčka!!!
                        Příkladů bychom tu našli tisíce.

                          Ndada11 - Profil | Ne 17.11.2013 21:04:44

                          Grassel >> Jo jo, na víc věcí si musí každý přijít sám. Tak jako, hubu si rozbije taky každej sám.

                            NGrassel - Profil | Ne 17.11.2013 20:59:15

                            dada11 >> Ano,souhlasím,ať si každý myslí,co chce,ale nenutí mi svoji pravdu.. A to je to,co chci a na co jsem se snažil upozornit.. Protože to,že nebudu někomu nutit svůj názor,je začátek té tolerance,kterou chci u vody.. Samozřejmně si ale i myslím,že extrémy nikdy nikam nevedly a nepovedou,ale rozmlouvat to nikomu nehodlám,ať si na to každý přijde sam :)

                              Ndada11 - Profil | Ne 17.11.2013 20:20:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                              Grassel >> Mám ten pocit že lidi jsou schopní odpustit hodně, ale úspěch ne a neúspěch se "trestá" posměškama a zákonitě musí přijít nějaká (tvrdohlavá) reakce. A málo je lidí kteří dokážou jakž takž tolerovat názory těch druhých. Jsou prostě dvě skupiny a přinejmenším se budou handrkovat a posmívat. Za mě. Chceš vzít, vem. Nechceš brát, neber. Ale ať mi nikdo nenutí jeho "pravdy", vždyť ta pravda může být i jiná, než si dotyčný myslí.

                                Nsplávkař - Profil | Ne 17.11.2013 20:03:48

                                Grassel - >> ČRS a jeho sít revírů bych přirovnal k obchodnímu řetězci který podporují ti,kteří tam chodí nakupovat. Kdyby k vodě chodili všichni jen očumovat tak by celý systém asi docela brzy zkolaboval.

                                  Naleš vavřina - Profil | Ne 17.11.2013 19:58:18

                                  Já plně respektuji právo volby úspěšného lovce jak naloží se svým úlovkem - je to jeho rozhodnutí a jeho svědomí. Je-li dodržena platná legislativa a rybářská etika, tak nelze nic namítat, nelze zpochybňovat volbu. O to více mě dokážou znepříčetnit ti, jež výše uvedené právo nectí a svými "kydy" kazí úspěšnému lovci jeho triumf a zážitek. Osobně dokážu rybu bez výčitek svědomí jak pustit, tak si ji i ponechat.

                                    NGrassel - Profil | Ne 17.11.2013 19:37:13

                                    dada11 >> Díky.. Proč to tak vidíš? Máš ten pocit z lidí všeobecně,nebo je Tvůj postoj k téhle věci?

                                      Ndada11 - Profil | Ne 17.11.2013 18:05:58

                                      Grassel >> I tu toleranci vidím na bodu přimrzání. Napsaný to máš ale pěkně.

                                        Nkožich007 - Profil | Ne 17.11.2013 13:11:11

                                        supinna >> díky ale káceč to napsal také hodně dobře, takhle jako on jsem nad tím neuvažoval a je v tom hodně pravdy.

                                          Červené karty: Mrknato