Diskuse k článku: Splávek nebo krmítko?

Diskuse k článku Splávek nebo krmítko?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 5.11.2013

NSAHIB - Profil | Út 5.11.2013 19:31:26

Zdravím,
ááá,princ Jarmil, dostává do těla tak rozdává moudra kolem sebe,místo kopanců-))
nechci se toho montovat,ale:
-každý bude vychvalovat svou techniku,co je mu bližší..
-nikdo,ale opravdu nikdo nemůže říct,že tu svou techniku zvládá na 100%(nechci někoho urazit)..
-pokaždé se najde někdo,kdo bude tvrdit, že to dělá špatně ,to taky a toto se takle nedělá a přitom ON takovým způsobem vůbec nechytá(možná jen tak za slovo)..-)
Proto tady bude ze začátku normální diskuse,než do ní vstoupí nějaký "pan"odborník a začnou se dít věci:-)
Nechci nikoho urazit,jen jsem vyplivl svůj názor,jak to vidím,myslím si své..
Moc rád chytám jak na anglána,tak i na brko,ale také na feeder..
A protože si to myslím,a vím,že každé chce to své a není to jednoduché,tak ať se drží každý svého zažitého,toho co ovládá a nerozbaluje tu vášně jak při vylití Amazonky ze břehů..-))
můj os.názor..pokud se to někoho dotklo-hluboká omluva předem,ale stejně s myslím své..-)

NMatoK75 - Profil | Út 5.11.2013 19:27:09

KóĎA >> Hlavne to treba brať v pohode :) Ja som si povedal, že nech si pokojne príde skúsiť ten svoj light feeder na Dunaj pri Bratislave a príde si preňho RS z Dunajskej Stredy s podozrením na hlbinnú prívlač vykonávanú niekde pri Gabčíkove a tou akože feedrovou nesamosekovou montážou ich neoklame :)

Ntym - Profil | Út 5.11.2013 19:17:21

Dal jsem do placu článek a celkem se bavím nad touto diskusí. První věty tohoto článku zní:

V době, kdy se u nás poprvé ve větší míře objevil feeder, se okamžitě rozrostla diskuze o tom, co je lepší – plavaná, nebo feeder? Diskuze se samozřejmě hned chytila sousta zapálených duší a i rozumní lidé se v tu dobu nechali strhnout do této, podle mě celkem nesmyslné debaty. Tento spor do jisté míry pokračuje dodnes a stále si to mezi sebou „rozdávají“ příznivci obou technik s cílem přesvědčit jeden druhého, že ta jeho technika je lepší.

A přesně to, se tady teď děje :)))))))

NRybinoha - Profil | Út 5.11.2013 19:16:47

KóĎA >> za to ty tvoje klacky nevyladíš, takovým stylem chytej rovnou na kaprový prut jenom si ho postav na výšku nebo bokem, jsi směšný šmíráku :-)

Nmarmyš - Profil | Út 5.11.2013 19:12:14

KóĎA >> nerozčiluj se,nebo tě trefí:-)

NKóĎA - Profil | Út 5.11.2013 18:56:19

Rybinoha >> nepřekrucuj otázku...

"Já teda preferuju light a jemné chytání než samosekací dřeva se kterými chytá například maťák."

Co má společného gramáž prutu se samosekem? Vyladím ti lajt, že to bude typickej samosek.

A učit se budu od jiných, ne od těch, který píšou takovéto nesmysly.


edit: už jsem si prohlédnul tvůj profil, odpovídat už nemusíš.

NRybinoha - Profil | Út 5.11.2013 18:40:52

MatoK75 >> tak vy by jste s kóďou chtěli abych vás po netu něco učil, ty o tom jak se sekne ryba a koďa jak se chytá na řece :-) Vemte pruty, vypněte počítač a běžte zkoušet, já vám to do hlavy v internetových diskuzích nenaleju!

NMiki - Profil | Út 5.11.2013 18:00:57

Souhlasím jak se článkem, tak se "splavkem" .
Podle mě plavačka opravdu o trošičku složitější způsob což je ostatně vidět i na závodech při použité technice a celkového vybavení. Jsem z převážné většiny plavačkář, i když na feeder chytám občas taky a je to pro mě vždy spíš odpočinek.

Jinak jsem kdysi zde na MRKu četl, že feeder je alternativa plavané. Neříkám, že to někdo tvrdí i dnes, ale tohle je podle mě hovadina. Feeder beru jako velice jemnou alternativu lovu na těžko a v některých případech to může mít samozřejmě větší ůčinek, zejména na velikosti ryb, jak jsem se přesvědčil, než plavačka. Zatím ale při závodech dostali vždy feederaři od plavačkářů nakopáno:-))

Nbremic - Profil | Út 5.11.2013 17:34:36

Jednoznačně plavačka.

Nsplavek - Profil | Út 5.11.2013 17:31:14

Mám takový dojem,že srovnávat plavanou a feedr,je tak trochu mimo mísu.Každá disiplína je jiná a má svá specifika.Spíš bych se přiklonil k náhledu,která disciplína je složitější,nebo jednoduší.Ve své podstatě je feedr velice primitivní technika lovu,zeména method krmítko v kombinaci s baitrunnerovým navijákem(nechci pravověrné feedristy nijak urážet,nebo provokovat,taky hodně feedrařím),kdežto plavaná to už je o něco složitější disciplína.Zejména na vybavení a montáže.Chytám obě disciplíny a nikdy mě nenapadlo je nějak srovnávat,nebo přeměřovat.Řekl bych,že obstojně zvládnout plavanou je už taková "vyšší dívčí".

NJuraj - Profil | Út 5.11.2013 17:21:26

Ač léta téměř ortodoxní feederař jsem letos propadl anglánu a lovu na propad a feederových vycházek bylo letos o hodně méně. I lovu s klasickým pevným splávkem jsem dal letos hodně prostoru.
Souhlasím s hrajim. Je třeba zachovat chladnou hlavu. Jsou místa, kde si to s plavanou nedovedu a ani nechci představit, naproti tomu, tak kde je plavačku radost chytat, jí určitě upřednostním.

NMatoK75 - Profil | Út 5.11.2013 17:16:57

Rybinoha >> Teda ešte som nepočul o prúte, ktorý by mal funkciu samoseku. Vždy som si myslel, že samosek je akurát typ montáže. Tak páni, prosím poučte ma o takýchto prútoch, ja sa vždy rád dozviem niečo nové. Doteraz som vždy vyberal prúty na lov podľa typu vody a vrhanej záťaže, ale tak časy sa podľa všetkého menia.

NKóĎA - Profil | Út 5.11.2013 16:38:58

jinak já se přiznám bez mučení. S anglánem mě to bavilo leda na stojácích. A bohužel v mém okolí je to o lovu drobné ryby, možná nějakého toho násaďáka. Na řece chce angličan fištróna, což v republice zvládá minimum lidí. Boloňka je pro mě parádní řešení, ale na hlubších řekách, kde potřebuji nástrahu zastavit na větší rybu, už to tak parádní není. Chci chytat větší ryby, na větších řekách, pro mě je feeder jasnou volbou.

NKóĎA - Profil | Út 5.11.2013 16:35:48

Rybinoha >> pouč mě jak si s light vybavením zachytáš uprostřed střední až velké řeky? Pro mě by mělo nářadí v prvním bodě odpovídat místě, kde lovím. Se "samosekávacím dřevem" to nemá přeci nic společného.

NRybinoha - Profil | Út 5.11.2013 16:27:30

computerfish >> to bychom mohli říct pokaždé když má ryba háček v tlamě, vaříš z vody..

NRK - Profil | Út 5.11.2013 16:27:15

Fishky >> Máš pravdu.S plavanou nejdeš primárně na obr.kapry.Myslím ale,že s klasickým feedrem taky ne.Na stojačkách můžeš s angl.splávkem(většinou chytáš ze dna) pohodlně chytat na 30m.A jestliže v těchto vzdálenostech jsou ryby,tak anglán prostě nachytá víc.Aby bylo jasno,Já vím,že to pro mnoho rybářů není rozhodující a ať si každý chytá tak,jak ho baví a uspokojuje,nicméně nechápu,že někdo toto zpochybňuje.To není ostuda rybáře,ani feederu.Proč to někdo nepostaví tak-že feeder je tak jednoduchý,praktický,v podstatě levný(krmení atd.)Užitná hodnota versus náklady = tady vítězí na celé čáře. A možná proto ho rybáři tak milují. Každého nebaví hodinu štelovat montáž,hloubku,volbu splávku atd.Pořád jemně dovažovat,pak to zamotat.Další věcí je,že se pořád řeší,co je záběr u feederu.Buď je ryba seklá,nebo se zbavuje háčku.Jiná možnost ani není.Těžko drží kapr koudek housky na krajíčku tlamky a jemně se hne a feeder to odhalí.Takže i u průběžky těžko někdo nachytá s extra tupým háčkem.Ale s plavačkou to jde.Tady opravdu sekáš ty a ryba neví,že se něco děje. A to je pro mne ta fantazie.A pak zásek-dá se říct,že sekáš najisto.Splávek jede,zanořuje se nebo vyjíždí z vody.U feederu se ti klepe špička,sekneš a nic.Nebo najednou se špička narovná a nic.Sekáš jakoby buď a nebo.A nebo to dáš na vlas,či method-to už je jiná káva,ale možná ne pro každého.Kdo ví?

.

Ncomputerfish - Profil | Út 5.11.2013 16:23:30

Rybinoha >> Nehovořil jsem o zaseknutí, ale o chycení. Pokud je ostrý háček, tak pravděpodobnost, že se háčku zbaví už není velká.

Ncomputerfish - Profil | Út 5.11.2013 16:20:31

Fishky >> Souhlasím, takový přerybněný chovňák většinou není hluboký a pokud měli kapři právě čas oběda, krmítka netřeba neb je neruší a neplaší.

NRybinoha - Profil | Út 5.11.2013 16:17:59

computerfish >> když se chytá na špičky do 0,5 oz tak se ryba sama málo kdy zasekne bez akce. Já teda preferuju light a jemné chytání než samosekací dřeva se kterými chytá například maťák.

NFishky - Profil | Út 5.11.2013 16:11:29

computerfish >> kde to bylo není podstatné, zajímavé je - jakým způsobem dotyční chytali, resp. jak se s tím poprali. Prostě byla úspěšnější montáž bez krmítka - a obdobných situací jsem také zažil hodně. Zleva zprava feeder s krmítkem - já měl jen olova a chytal jsem jednou tolik, jak sousedi v součtu - zkus si představit, že potřebuješ co nejméně nápadně dopravit nástrahu mezi krmící se ryby na dno, bez toho abys je poplašil. Menší olovo je pak často méně nápadné, než krmítko plné futra.