Diskuse k článku: Je tohle extrémní feeder?

Diskuse k článku Je tohle extrémní feeder?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 30.10.2013

Fishky - Profil | Pá 1.11.2013 10:34:30

Bečetka >> Rybařina má mnoho tváří, chytat se dá s jedním prutem plavačka, vláčka i feeder a lovec může být nad míru spokojen, tak jako má vše i druhou tvář, řeší se občas i otázka, jak chytat maximálně efektivně. S jakým náčiním, jakou technikou... a při otázce, zda se ve velké vzdálenosti dá efektivně chytat na feeder se ty názory rozchází. Vzpomenul jsi na Honzasův zápis - zkusím se tě tedy zeptat - myslíš že z jednoho záběru se dá udělat závět? Kdyby Honzas nezasekl, šla by ryba do jízdy či ne? Jde o to, že feeder je bezesporu jemnější položená než kaprovým standardním prutem - ale jaký má smysl jeho použití při používání stejných montáží jako u kaprařiny? 120g olovo a 6ka háček s 20kou koulí mi nepřijde moc "jemné" - proč to tedy navázat na feeder?

Aby byl vidět záběr na feederu, musí ryba potáhnout montáž stejně jako u kaprového prutu a potáhout celý kmenový vlasec, aby našponováním ohnula i špičku (u kaprařiny je možné v extrému použít i předšpičáky, viděl jsem to mnohokrát, je to cca stejně citlivé jako špička feederu) případně to dopneš a zatížíš svingrem co "nelepí" a drží to napnuté stále - efekt obdobný jako u špičky feederu, která drží kmenový vlasec také napnutý. Prostě obdobný způsob s rozcházejícími se názory. A sem směřoval můj dotaz.

Bečetka - Profil | Pá 1.11.2013 10:10:39

Fishky >> precetl jsem si to jeste jednou a pozorne :-)

Fishky - Profil | Pá 1.11.2013 9:31:31

Bečetka >> zkus si to přečíst ještě jednou a pozorně.

Bečetka - Profil | Pá 1.11.2013 9:04:58

Fishky >> kolega Honzas ti dole popsal, ze ne vzdy to kazdemu jde do jizdy. A sám urcite taky nemuzes vedet, jestli mimo jizdy jsi nemel ocucnutou nastrahu a to ocucuti bys s feederem treba videl. Jak psal Martin, min. 50% zaberu na feeder jde taky do jizdy, takze podle me nemas pravdu, ze na totoznou montaz na feederovem prutu bere (automaticky) opatrne.

Pellets - Profil | Pá 1.11.2013 5:33:06

tym >> Uznávám,že ty v článku neškatulkuješ.Nechal jsem se unést,podle mne nevhodně zvoleným nadpisem,který škatulkování evokuje.A taky některými reakcemi v debatě.
A obsah článku? Před čtyřmi lety jsem se zbavil hromádky prutů a pořídil hodně tvrdé feedry. Po dvou letech jsem stál před volbou ,jestli dokoupit další. Já ale přeci tu hromádku prutů prodal.. Prodal jsem je,koupil stejné ,,utahováky" jen s progresivnější akcí,vhodné i pro jemnější chytání .Odchytám s nimi jemně s 0,16 forpasem , když jsou ryby daleko,házím více než 80 metrů. Dnes už měním jen forpas a zátěž( krmítko) Ano,pro mne jsou mé heavy feedry univerzály,díky kterým nemusím mít další pruty. Zachytám si s nimi dobře dvě hodiny ,tak i dva dny. Všechny druhy ryb. Takže za mě mohu také jen doporučit.

Martin M. - Profil | Čt 31.10.2013 23:53:15

Fishky >> mozna proto, ze s kaprarskym stylem vidis jen ty hrcaky :-) Ale vazne - treba skutecne dokazes vyladit sve montaze, ze kazdy kontakt znamena zaber, ale kolik kapraru je na tom stejne? Proc je tolik ruznych montazi v kaprarine a nestaci jedna - asi proto, ze nektere v danou chvili funguji lepe a jine hure. Ty co funguji hure, u nich ryba nastrahu vubec nevezme, nebo ji vezme, ale neskonci to hrcakem?

Fishky - Profil | Čt 31.10.2013 23:38:12

Měl by někdo vysvětlení proč kapr na kaprařskou montáž s kaprařským prutem jde do jízdy, ale na totožnou montáž s feedrem bere opatrně a nerozhrčí to? Proč bere na totožnou montáž najednou opatrně? Pozná že na břehu je feeder či se chová montáž jinak?

šimpanz - Profil | Čt 31.10.2013 21:32:32

Výborný článek pane Tychler,sdílím vaše názory. :)))))

Bečetka - Profil | Čt 31.10.2013 20:47:09

Honzas >> Přesně. Špatně vžitý slovo feeder se ve skutečnosti rovná lovu na ohebnou špičku. Já mám doma asi 15 let starou knížku i s obrázky od anglickejch autorů rybářů a tam se lov "na feeder" vůbec slovem feeder neoznačuje. Je otázka, na kolik to byl slovní posun od překladatele, ale je to tak správně - je to tam označováno jen jako lov na chvějivou nebo ohebnou špičku. Pojďme kaprařině říkat "kapka" a plavanej "brok", standartní položenej "policajt" :-) Pak se bude teprv níže a výše diskutovat o porovnatelném. Dokud se diskutujou neporovnatelné názvy, nikdo se neshodne.

Honzas - Profil | Čt 31.10.2013 20:37:12

3 x jsem byl u řeky s kaprařskou výbavou a snažil se o velkého kapra. Tušil jsem, že se pod hladinou kolem montáže dějou věci, o kterých se přes kaprařské pruty nedozvím. Potřeboval jsem něco změnit. Na čtvrtou vycházku jsem si vzal heavy feedery SPRO Pelet feeder Dome Gábor 150 g, se špičkou heavy, s pletenkou Berkley Spiderwire 0,14 mm - 10,2 kg, průběžné montáže s olovem 120 g , pod háček Maruto č.6 boilie 21 mm,špičky nahoru a sledoval jsem, co se kolem montáže děje. Bez krmítka jen PVA strynger k háčku. Nechtěl jsem záběry od malých kaprů, nechtěl jsem žádné jízdy. Občas se na špičce promítlo dění u montáže - popotažení bolie, nájezd ryby do šňůry a pod. Po 6 hodinách čekání to přišlo. Zatřepání špičky pak její ohnutí a zásek. Žádné čekání na jízdu. Ohromné škubání hlavou, pak silný tah a věděl jsem, že na druhém konci je ryba, na kterou čekám. Kapr 15,5 kg z řeky je i na heavy feeder slušná nálož. Je to extrém? Je to feeder nebo kaprařina ? Vůbec to neřeším. Přizpůsobil jsem taktiku k dosažení svého cíle. Proč škatulkovat?

Martin M. - Profil | Čt 31.10.2013 20:31:47

Bečetka >> :-)

Bečetka - Profil | Čt 31.10.2013 20:21:33

Kdyby se pro feeder nevžil zavádějící anglikanismus "feeder", ale říkalo by se tomu komplikovaně česky "lov na ohebnou nebo chvějivou špičku", diskuse níže by nikdy nemohla vzniknout :-)

Bobertik - Profil | Čt 31.10.2013 19:30:02

Já to beru tak, že chytám klidně na těžko s plavačkovým prutem, nebo kaprovým speciálem plavačku. Je úplně jedno co je to za prut a k čemu je předem určený, ale záleží pouze na tom co ns tom udělám za montáž a jak to používám.

milin - Profil | Čt 31.10.2013 18:04:19

tym >> Je to tak, ať si každý chytá jak chce.
Ale k otázce.
Není Milane, není

JJanekk - Profil | Čt 31.10.2013 17:58:59

Jakub K. >> to je taková přidaná hodnota, kromě toho že nás baví chodit na ryby se o tom ještě můžeme hádat na mrku :)
Pokud má být nějaká debata, tak rozdílné názory jsou nezbytné, bez nich by žádná nebyla. A nemám pocit, že by se to tu nějak zvrhlo.

Anýzový dědek - Profil | Čt 31.10.2013 17:43:15

tym >> Každý extrém je svým způsobem škodlivý, A to jak v rybařině tak i v normálním životě. Ale na druhou stranu zase některé extrémy mohou dopomoci třeba k vylepšení techniky nebo materiálu.

tym - Profil | Čt 31.10.2013 17:05:22

Pellets - 31.10.2013 14:45:53 V názvu je otazník, což znamená, že celý článek je jen námět k zamyšlení. V článku nic neškatulkuji, naopak ----"Faktem je, že tvrzení, že feeder se má používat tak a tak a že tohle už ne, tohle už je kaprařina, to mi tak trochu zavání vnucováním nějakého svého názoru a to mi vadí. Je to, jako byste chtěli vyvraždit všechny leváky. No tak někdo prostě chytá jinak. No a co? Když ho to baví… Dopřejte každému potěšení z lovu." Tolik citace z mého článku.
Jestli tu někdo něco škatulkuje, tak jsou to diskutující, kteří tu prosazují své názory, a jestli je debata nesmyslná, tak je to debata těch, co diskutují, nikoli moje. Na druhou stranu, bylo mým úmyslem vyvolat debatu. V ní se teď odráží vaše názory a podle mě jsou některé skutečně tak trošku extrémní .......

Caira - Profil | Čt 31.10.2013 16:19:19

Článek to pro mě ani není, spíš názor a souhlasím s ním.
K debatě zde bych řekl jedno: Feeder=krmítko. Špičky, pruty, cílová ryba, nástraha, atd., to všechno je pro mě irelevantní. Máš krmítko? Feeder.

Jakub K. - Profil | Čt 31.10.2013 15:16:21

Sakra lidi, jsme všichni rybáři, kolegové, proč si tady jít po krku kvuli nějakýmu nesmyslnýmu kastování? Tim nechci říct, že by byl nesmyslnej tenhle článek (naopak, za 1, je to dobrý pro zamyšlení třeba pro lidi, co si koupili tvrdej feeder a používají ho jenom na řece + užitčný rady ), ale když jsem si pročítal tu debatu..... Každej ať si chytá tak, jak mu vyhovuje a je snad úplně jedno, jestli si říká kaprař nebo feedrař chytající kapry nebo jakkoliv jinak.

slukin - Profil | Čt 31.10.2013 15:01:11

čaute myslíte že ještě berou kapři a jeseteři zitra jedu na soukromák tak jesli to má cenu ? :DD