Bobři škodí, jejich ochrana se sníží

Autor diskuse: JaMi - Profil , 25.1.2013
186 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NHrášek - Profil | Po 8.4.2013 11:39:13

Ti Sento >> bydlim blizko ricky jevisovky, a dyje tady se bobirci zameruji na vrby,ale je to tim ze na tech tocich prevazuji,jina k bych ho taky ochutnal je ho flak....

    NS&F - pescador - Profil | Po 8.4.2013 11:25:48

    cindy >> Ti co jej jedli normálně na "plechu" pečeného (na zelenině a česneku) tak neplýtvali svovy chvály :-) Nutriji jsem tak taky kdysi jedl a byla fakt výborná.

      NHrášek - Profil | Po 8.4.2013 11:24:14

      Biker >> moc pekne video treba jednou,,,,, i u nas to bude mozne....

        Ncindy - Profil | Po 8.4.2013 11:19:05

        S&F - pescador >> Těm klobáskám věřím. Jedl jsem klobásy z nutrie a byly fakt vynikající!

          NChosé 2 - Profil | Po 8.4.2013 11:12:56

          cindy >> Jo dobrá absurdita :-(

            Ncindy - Profil | Po 8.4.2013 11:02:55

            Potřebuju shodit dva stromy u Březnice vedle mého pozemku (mají podemleté kořeny a mám strach, že mi spadnou na dům) a na povodí se nemůžu domluvit. Koupím bobra. odchytí mi ho někdo?

              NPYTLAKS - Profil | Po 8.4.2013 9:13:47

              S&F - pescador >> taky jsem to slyšel,ale neměl jsem tu možnost vyzkoušet

                NS&F - pescador - Profil | Po 8.4.2013 7:14:47

                PYTLAKS >> Tak to nepochybuj. Existuje o tom hodně důkazů a i v odborných literaturách se o tom píše běžně. Tím nechci tvrdit,že to je zrovna u nás i když bobr se už dostal a žije normálně v místech kdy nikdy nebyl a vlastně tam nemá ani co hledat.
                Každopádně dříve nebo později to dopadne jako s kormoránem a bude povolena regulace nebo při takovém množství co jich třeba u je "u nás" začínají být škody dost velké.
                Mimochodem ..... má celkem chutné maso. Osobně jsem dostal ochutnat klobásy a byla to delikasa ..... :-)

                  NMAXXSKATER - Profil | Po 8.4.2013 3:13:58

                  Začíná to pěkně - kormoráni a teďka i bobři, jsem zvědavej, jak dalece se to změní ve skutečnosti a jak se budou tyto problémy řešit.

                    NPYTLAKS - Profil | Po 8.4.2013 1:15:59

                    Ti Sento >> no vidíš a přitom by je jehličnan neměl zajímat,jedině na stavbu hráze,ale myslím,že dávají přednost listnáčům

                      NPYTLAKS - Profil | Po 8.4.2013 1:12:30

                      S&F - pescador >> rys?pochybuju

                        NPYTLAKS - Profil | Po 8.4.2013 1:10:24

                        Ti Sento >> v americe je loví i puma,ale musí ze zálohy,protože bobr jak známo má velmi nebezpečné zuby,s těma medvědama,u nás je tu jeden dva jsou,ale pochybuju,že kdy viděli bobra

                          NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 22:09:38

                          S&F - pescador >> ano jeste vlk a rys a puma na to jsem zapomnel diky za upozorneni

                            NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 22:08:55

                            ja bydlim u chropyne primo u lesni becvy a muzu rict ze mi na druhe strane brehu zerou stromky smrcky a vsechno co stoji je jim jedno jestli to je jasinek nebo smrk ale mel jsem je i na zahrade uzralimi tuje meli tak 250centimetru pekny tujky a za ctyri dny mi jich 5 zmizlo ukousany zustali mi jenom kminky od zeme jsou zdegenerovani zerou vsechno na co prijdou dacani a ani se vubec neboji kdyz jsme sekli travu trakturkem tak si po becve plaval a cumel na nas jako bychom mu prekazeli mame nadelany 60cisel zatarasy kolem vody protoze bysme je meli pomalu az v baraku a ze jich tu je chlupacu od mostenky po chropyn cistime brehy drevo no na kazdou sezonu mam skoro 28 metru dreva diky nim co jenom pokaci

                              NS&F - pescador - Profil | Ne 7.4.2013 22:06:22

                              Ti Sento >> Mimo člověka má bobr nepřátele - vlka, medvěda, rysa a pumu americkou (USA)
                              btw - čehož z uvedených zvířat na východní moravě moc není :-(

                                NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 22:04:03

                                Čekura >> :::))))

                                  NČekura - Profil | Ne 7.4.2013 22:02:45

                                  Ti Sento >> No určitě bych měl hnědej proužek na spoďárech, ale mám obavu, že bych se s tím asi už nikomu nepochlubil. :-)

                                    NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 22:02:31

                                    lada78 >> diky za info to cumim tak uz i medove u nas parada bobri pujdou jinam

                                      Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:59:38

                                      Ti Sento >> prý ho vidělo několik lidí-myslivcovi přišel pod posed a začal se tam válet,taky někdo našel stopy. Pak o dvacet km dál srazil kamion medvěda na dálnici,jestli se jednalo o toho stejného nevim.

                                        NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 21:59:20

                                        Čekura >> to je druha vec presne receno kdyby te pohladil u prutu medved nevim nevim jak by to dopadlo

                                          NČekura - Profil | Ne 7.4.2013 21:57:49

                                          Ti Sento >> Aby ti medvědi nezačali regulovat stavy rybářů! :-)

                                            NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 21:57:20

                                            lada78 >> sranda nebo pravda ::)))

                                              Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:56:35

                                              Ti Sento >> ostatně,medvěd tu nedávno byl viděn-možná jdou za nimi v jejich stopách-a tady máme zaděláno na další problém :-))

                                                NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 21:54:23

                                                lada78 >> to bych nezkousel medveda mozna ale tygr asi neee

                                                  Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:52:46

                                                  Ti Sento >> tak sem dáme tygry,nebo medvědy? :-)

                                                    Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:51:48

                                                    PYTLAKS >> asi jim to šáší tak nechutná :-) Když se znovu podíváš do wikipedie,najdeš tam i to,proč to dělají :-)

                                                      NTi Sento - Profil | Ne 7.4.2013 21:51:25

                                                      ahojte co vim a ptal jsem se v ZOO tak jediny nepritel bobra je bud medved nebo tygr tohle jsou jeho jedini nepratele a je to potvrzene z ameriky kde maji bobry a kdyz tam dali medvedy tak se zacali stahovat a regulovat diky medvedum

                                                        NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:44:38

                                                        lada78 >> nazdar

                                                          NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:43:32

                                                          lada78 >> ty stromy jsou okousané skoro od pramenů moravy až pod soutok s dyju,kolem baťáku a v přilehlých slepých ramenách mají tolik náletů a různého šábí a přesto jedou do stromů což je zvláštní,ale je to tak,všimni si kolik mají mladého porostu kolem

                                                            Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:43:14

                                                            Petr.L >> tak to mi je hned jasné,čus :-)

                                                              NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:42:26

                                                              lada78 >> o te lednice me to rikali primo porybni,a ti asi vi,o cem mluvi.

                                                                Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:39:55

                                                                Petr.L >> nebavíme se o vás,bavíme se o Janohradu. Z čeho soudíš,že je bráním-z toho,že napíšu,že je nevysazovali,když vím,že je nevysazovali? Mám tvrdit opak,když vím,že je to lež? Kdybys četl,nebyl bys ted mimo mísu.

                                                                  NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:36:15

                                                                  lada78 >>. u nas už sou take,bohužel opět nasazne,a ten zdroj je přimo ze svazu.pripada mě,že ty blbce zeleny braniš

                                                                    NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:32:55

                                                                    PYTLAKS >> je třeba je likvidovat.nekteri RS je pro

                                                                      Nencek21 - Profil | Ne 7.4.2013 21:32:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                      nojo bobři,vděčné téma na hodiny. Chce to čas a oni se utlučou.

                                                                        Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:31:15

                                                                        Petr.L >> ale prosimtě-zajímavé je,že čím člověk bydlí dál,tím o tom víc ví. To,jestli je vysadil(jakože nevysadil),nebo ne je stejně bezpředmětné-ten bobr by se tam dostal i bez toho-nebo ne?

                                                                          Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:29:06

                                                                          PYTLAKS >> né,opravdu si pamatuji-okousané stromy na soutoku,pak okolo r.96 všichni břeclaváci jásali,že bobr vylezl až ke kostelu....a ta Lednice je problém vcelku nový. Prostě jim lednický park stál v cestě jejich přirozené expanze proti proudu.

                                                                            NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:26:47

                                                                            lada78 >> do lednice se nasazoval clovekem.a ted ti blbci nevi co s tym dělat

                                                                              NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:25:33

                                                                              lada78 >> taky ti nemusí přiznat vše,někde jsem četl,že je vysadili,samozřejmě,spousta sem přišla přirozenou migrací

                                                                                Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:25:14

                                                                                PYTLAKS >> nemusíš to přeposílat,já to vím-žiju tady :-)

                                                                                  Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:24:32

                                                                                  Petr.L >> co víš ze zdroje?

                                                                                    NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:23:53

                                                                                    lada78 >> Česká republika je pro bobra přirozeným prostředím. I když byl v minulosti vyhuben, ve druhé polovině dvacátého století se na naše řeky začal vracet. Návrat to ale není jednoduchý. Jediným nepřítelem bobra je člověk. Jenže bobr se stal chráněným živočichem a nastaly problémy. Při absenci predátora, který by stav populace bobrů reguloval, je na některých místech bobr přemnožený a expanduje na další území. Jen v Litovelském Pomoraví žije asi tisícovka bobrů, na jihu Moravy pak dalších několik stovek.

                                                                                      NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:23:22

                                                                                      PYTLAKS >> pravda,vim to take,primo ze zdroje

                                                                                        Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:22:50

                                                                                        PYTLAKS >> no vidíš,vysadili je jen do Lit.pomoraví. Pokud byly na soutoku,proč by je sadili do Lednice-když je to jen pár km.

                                                                                          NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:20:49

                                                                                          lada78 >> Bobři se k nám začali vracet na začátku 80. let z okolních zemí. První byla osídlena oblast Hodonínska a Soutoku. Uměle bylo vypuštěno pouze 26 bobrů v oblasti Litovelského Pomoraví a Libavé v 90. letech. Ostatní bobři se k nám dostali přirozenou cestou z okolních států. V dnešní době je již osídlena řeka Morava a její okolí a bobři postupují do vyšších poloh. Nejvíce se v současnosti bobři šíří na Vysočině.někde jsem četl.že je sadili i do lednicko valtického areálu

                                                                                            NPetr.L - Profil | Ne 7.4.2013 21:18:57

                                                                                            PYTLAKS >> souhlasim s tebou,ja na černou jezdim,a co tam ti zmetci delaji brajkl,to se neda popsat...střilet

                                                                                              Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:18:52

                                                                                              PYTLAKS >> nééé,myslím od mostu Lednice-Podivín. Když se podíváš z toho mostu po proudu,tak uvidíš,že pravý břeh sousedí s parkem.

                                                                                                NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:14:11

                                                                                                lada78 >> mám to tam projeté na lodi a u toho parkoviště před zákazem k jano hradu jsou vysazené aleje mladých jasanů a habrů nebo čeho

                                                                                                  Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 21:12:17

                                                                                                  PYTLAKS >> ale jdi ti brepto:-) Mrkni alespoň do wikipedie-tam to máš napsáno taky,odkud připluli. U nás je nikdo nevysazoval. A že náletů je kolem dost,že přesto pustili do vzrostlých stromů? Byl jsi někdy na Černé Dyji-je to ta od Janohradu za minaret a dál-její břeh sousedí přímo s parkem a na tom břehu neroste nic-jen ty vzácné stromy.

                                                                                                    NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 21:05:03

                                                                                                    lada78 >> ze severu,ale na janohrad jsme jezdili každý víkend kdysi,bylo jich tam pár co se možná z moravy přetáhli,ale vysadili je tam zelení,někde o tom byl celý článek,prootže jim tam začli žrát ty staré vzácné stromy,nepomohlo je ani obalit a náletů je kolem lednice dost a stejně se pustili do vzrostlých stromů

                                                                                                      Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:55:22

                                                                                                      PYTLAKS >> odkud jsi,že to tak víš? :-)) Já mám Lednici za zadkem,stejně tak jako soutok Dyje z Moravou-a moc dobře vím,jak postupovali podle nahlodaných stromů.

                                                                                                        NErva - Profil | Ne 7.4.2013 20:52:18

                                                                                                        A já chtěl pozvat Pavla na Moravu :o)))

                                                                                                          NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 20:51:58

                                                                                                          lada78 >> prd,zelení je vysadili v lednici a teď si tam s něma sami neví rady,populační exploze,začli je převážat všude možně

                                                                                                            Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:48:55

                                                                                                            PYTLAKS >> i čechy se dočkají. Moravou-řekou-se do čech ti naši sami nedostanou ,lítat neumějí. K nám se dostali z Rakouska,přes Slovensko v 80tých letech.

                                                                                                              NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 20:44:04

                                                                                                              lada78 >> už to asi tak nebude,proč třeba neexpandují do čech,proč jsou hlavně na moravě?

                                                                                                                NMakrelobíjec - Profil | Ne 7.4.2013 20:37:15

                                                                                                                lada78 >> ok už jsem tě pochopil .

                                                                                                                  Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:36:44

                                                                                                                  PYTLAKS >> A k tomu přemnožení. Je to od přírody dáno,že bobr se přemnožit nemůže. Je to teritoriální tvor-tudíž když odrostou mláďata,musí si hledat novou část řeky-jinak by je tam staří nesnesli. Proto se tak bleskově šíří po ČR. Na daný úsek řeky bude vždy určitý počet jedinců.

                                                                                                                    Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:33:24

                                                                                                                    PYTLAKS >> ochránce do toho netahej-to je verbež,bez komentu. Ale pochopil jsi,co jsem tím myslel-bobr jde po velkých stromech jen z nutnosti,z hladu. Pokud tam člověk nenechá ty nálety,obrostlé pařezy...vždycky si bobr bude hledat alternativu.

                                                                                                                      Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:29:28

                                                                                                                      Makrelobíjec >> je to jako s těma vlkama,medvědama....prostě je tu tolik lidí,že tu tyhle zvířata žít nemůžou.

                                                                                                                        NPYTLAKS - Profil | Ne 7.4.2013 20:28:12

                                                                                                                        lada78 >> hodně,bobr jde po vzrostlých stromech až nemá jiné východisko,ale pokud teď ochranáři za něho bojují proč už nebojovali za jeho životní prostředí,když věděli,že ho budou znovu vysazovat,kdyby se kolem řeky nechaly nálety,tak je vše ok,ale oni příjdou vždy s křížkem po funuse a začnou si hrát na milovníky a ochránce přírody,k bobrovi,je evidentní že je přemnožený,měl by se zregulovat na únosnou mez aby ostatní jeho druhu nestrádali,protože mají životní prostor opravdu malý

                                                                                                                          Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:27:25

                                                                                                                          Makrelobíjec >> už jsem to tu psal,podle mne člověk a bobr dohromady nikdy nebudou dělat dobrotu a člověk asi neustoupí. Pokud tady bude minimum bobrů-škody stále pujdou vidět-protože je málo stromů kolem vody a tedy škod na nich si všimne každý.

                                                                                                                            Nlada78 - Profil | Ne 7.4.2013 20:24:38

                                                                                                                            PYTLAKS >> to není nějak extrémě silná poulace-je to normální populace. Jen bohužel ničí těch posledních pár stromů,co tu člověk milostivě nechal. Bobr se přemnožit nemůže.

                                                                                                                              NMakrelobíjec - Profil | Ne 7.4.2013 20:24:06

                                                                                                                              lada78 >> ok to máš pravdu přírodě je to jedno jestli se voda vylejej tam či tam jestli tisíce stromů bude nebude .
                                                                                                                              Tak co navrhuješ aby se měl Bobr i člověk dobře ?