S Jakubem na rybách trochu jinak

Diskuse k rybářskému videu S Jakubem na rybách trochu jinak

Autor diskuse: buldozer - Profil , 6.1.2013

Nelhierro - Profil | Po 7.1.2013 21:15:57

Nechtěl jsem do diskuze vůbec vstupovat příspěvkem, ale tohle nejde jen číst. Nejsem příznivcem JV, jsem na straně kritiků. JV z rybolovu, který byl vždy rájem TICHÝCH BLÁZNŮ, dělá show, rybí show. Má na to právo, je to jeho volba. Ale pokud by se na rybách každý choval takto estrádně, pak by to u všech vod na světě bylo jako na Matějské pouti. Chápu, že DVD, kde bude JV sedět celý den u prutů bez záběru, bude nezáživné a tudíž neprodejné. Nicméně vše se dá dělat s mírou a pokorou. Ale ani tady nemůžu radit jak na to, je to věc scénáristy a režie, tedy JV. Vadí mi zásadní věc. Mnoho příznivců JV poukazuje na to, že přiláká do rybolovu děti. Ano, prvotně to tak je. Ale dám malý příběh. Kamarád, co o rybách neví vůbec nic, má syna, který ve škole přišel k DVD s JV. Okamžitě se nadchl a začal s rybolovem. Co se však nestalo. O prázdninách, které trávil u dědy na chalupě na Berounce, nechytl za 2 měsíce pomalu ani šupinu. Co se stalo následně, je pro děti typické, protože mnohny nemají výdrž a trpělivost. Pruty nechal u dědy a na rybolov zanevřel. Proč? Záhy zjistil, že ta DVD až tak realistická nejsou a že rybolov není tak jednoduchý, jak v podání JV vypadá. Ano, můžeme říct, kluk to neuměl, nic nechytil. Jenže v tomto úseku viděl, že nic nechytali ani staří matadoři. To jsem ale odbočil. Diskuze je na ono video ze Záplav.

V té době jsem na rybníce chytal asi 5x a byl jsem svědkem onoho odlovu. Když jsem na rybník přijel poprvé a viděl jak je voda "zabojkovaná", původně jsem si myslel, že tam budou nějaké závody na lodích, slalom či co. Teprve po rozhlédnutí jsem zjistil, oč jde. Ten den jsem chytal a nic nechytil. Ale to je jedno. Šel jsem pak na hráz do hospody a tam jsem se dozvěděl, co je to za akci. Místní děda mi vyprávěl, jak tam každoročně sypou násaďáky o velikosti 30-50 cm a pak zjistí, že se jich neulovilo ani 20% a přitom ve vodě nic nezbylo. Jasně, požrali je sumci. Nelze se tedy divit, že místní MO dala souhlas k odlovu. V té hospodě jsem se dozvěděl, že JV byl sklutečně pozván, dostal výjimku a měl sumce odlovit. Takže tady není vlastně JV co vytýkat. A to ani počet prutů, protože i zde asi příslušné lidi informoval o tom, jak hodlá postupovat. A je i pravdou, že se některým "umělcům" snažil poradit, že nestačí mít jen trojhák atd.

Jediné a zásadní co mě osobně vadí je to, že se uchýlil k tomu (byť o to asi také požádal a nějaký děda, který si z něj sedl na zadek, to neligitmně povolil), že se usídlil na ostrůvku, který je přírodní rezervací z důvodů hnízdění ptactva. JV se před dětmi prezentuje jako ochránce přírody a má projekt "Návrat přírody do škol". Co si asi dítě má myslet, když vidí třeba toto video ze Záplav. Trochu protichůdné, že?

A na závěr malá poznámka. JV píše, že mu nikdo nic neřekne do očí. Na podzim, kdy byl propírán v médiích ohledně projektu Návrat přírody do škol, byl redaktorem TV (už nevím jaké) dotázán na to, co může sdělit k honoráři za přednášky. Na to odvětil, že k tomu nemá co říct. Zrovna tak byl v minulosti dotázán, jak to bylo v roce 2007, u příležitosti veletrhu EFTTEX, s uloveným sumcem na Císařské louce, kterého tak vítězoslavně ulovil s Rexem Huntem a druhý den tato story zaplnila stránky bulvárních denníků (každý ze showbyznysu bulvár potřebuje, je to reklama zadarmo a proto tam hvězdy typu Hanychová, Bartošová, Pomeje, Erbová atd. stále jsou). Také dotaz zůstal bez odpovědi. Nebo jak to bylo s ulovenou štikou na dírkách, která si přehazovala háček v tlamě zprava, zleva jako by se nechumelilo. Ano, poslední příklad je z natáčení, kde je jasné, že vše je naaranžované a předem připravené, ale....

Nic, JV je mediální tvář a musí počítat s tím, respektivě s tím určitě počítá, že bude mít nespočet fanoušků, ale také mnoho oprávněných kritiků a nepřejících kolegů - rybářů. Ukončím to tím, s čím jsem začal. Kdyby se každý u vody choval teatrálně, bylo by to tam jak na Matějské pouti. Po ráji tichých bláznů ani památky.

PS: V motorismu mají rallye také vyjímky, po kterých zůstávají mrtví. To je zásadnější, nemyslíte?

    Ndave86 - Profil | Po 7.1.2013 21:14:31

    nofish >> Já chápu o čem mluvíš, jako takový jsou AETRY dva, jeden pro evropu a jeden pro zbytek a aby v tom nebyl bordel, tak v roce 2006 u nás vydali vyhlášku, která se od AETRU liší, protože evropa má jiný pauzy než okolní státy.

      Nnofish - Profil | Po 7.1.2013 21:07:26

      dave86 >> já jsem v klidu, mezinárodní nejezdím :-)
      Buď se nechápem, nebo fakt nevím :-D Už to radši neřeším. Pročti si celý ten odkaz včetně odkazů v něm. Případně další odkazy. Dal jsem první co jsem našel :-)

        Ndave86 - Profil | Po 7.1.2013 20:56:06

        nofish >> Taky nebudu řešit ježdění tady, ale asi čteš špatně ty. Od roku 2006 EU vydala vyhlášku č.561/2006 a podle té se jezdí! AETR se používá mimo států EU a liší se v dobách jízd a odpočinků, tak si to nastuduj abys nepřišel o noty.

          Nbart.bm - Profil | Po 7.1.2013 20:54:05

          Ivo >> ze do toho zasahuji...kdyz je ale udelena vyjimka na konkretni osobu musi tato osoba mit prislusny doklad u sebe k prokazani se pri kontrole.je to defakto to same jako kdyz ti lesy CR udeli vyjimku k vjezdu do lesa a chytne te policie.to se pak taky muzes vymlouvat ze vyjimku mas ale je na sekretariatu pod ktery dana oblast spada.

            NPetr.J - Profil | Po 7.1.2013 20:52:47

            Ivo >> Já si myslím také že to je záležitost MO. Jde ale o to, že kdyby přiznal, že si dokázal zařídit nadstandartní podmínky a ty využil, tak by to většina lidí pochopila, myslím, že kdyby tuto možnost měli jiní, také by jí využili, já za sebe klidně přiznám, že jo. Ale stále se vykrucovat a říkat že měl stejné podmínky jako ostatní je směšné.

              NBobertik - Profil | Po 7.1.2013 20:50:20

              PYTLAKS >> vždyť říkám je to borec

                Nnofish - Profil | Po 7.1.2013 20:49:21

                dave86 >> tady si počti, nebo si najdi klidně i ještě něco jiného a je to. Tohel neí rybářské téma. Nechci to tu sv*it http://www.doprava.vpraxi.cz/aetr.html

                  NŠpek - Profil | Po 7.1.2013 20:47:16

                  bart.bm >> kujwa Brede ty ses nám něják nasral:)))

                    Ndave86 - Profil | Po 7.1.2013 20:46:46

                    nofish >> Naše policie nemusí znát aetr, protože v eu se podle něj od roku 2006 jezdit nesmí

                      NIvo - Profil | Po 7.1.2013 20:46:13

                      Mrknato >> Pavle – vyřknu pouze svůj názor, který nestavím do pozice tvrzení. To především.
                      Podle toho, co o tom vím, tak celou akci iniciovala tamní MO na základě připomínek svých členů. Čili prvotní impuls k odlovu sumců vzešel od funkcionářů nikoli od Jakuba Vágnera. K dosažení výjimky musela odpovídající kroky udělat právě zmíněná MO prostřednictvím příslušného ÚS – nikoli sám Jakub Vágner. Proto je tvá otázka, zda má Jakub Vágner uschován originál té tehdejší výjimky, poněkud zvláštní. Už z toho důvodu, že o výjimku žádala MO Kladno a z tohoto pohledu není příliš relevantní, koho pak následně vlastním odlovem pověřila. Čili když už po někom chtít deklaraci zmíněné výjimky, tak přece po tom, kdo o ní žádal. Znova opakuji, že jde jen o můj názor.

                        NPYTLAKS - Profil | Po 7.1.2013 20:46:00

                        Petr.J >> tož to jsem ho kurev.sky podcenil

                          NRybatorstr - Profil | Po 7.1.2013 20:45:04

                          PYTLAKS >> Jó kdo umí, ten umí :-)))

                            Nbart.bm - Profil | Po 7.1.2013 20:44:45

                            Jakub Vágner >> jestli si opravdu Wagner tak ti to reknu klidne i do oci na nejake vystave....si sasek a z lidi delas jen voly...klidne napis kde se sejdeme v Brne..

                              NPetr.J - Profil | Po 7.1.2013 20:41:20

                              PYTLAKS >> 140 :-)

                                Nnofish - Profil | Po 7.1.2013 20:41:14

                                dave86 >> neříkám nic o jeho dodržování, ale o znalosti...

                                  NF.T.M. - Profil | Po 7.1.2013 20:41:04

                                  PYTLAKS >> Zapoměl jsi na amnestii :-))))

                                    Nrufik - Profil | Po 7.1.2013 20:39:48

                                    Dobře přiznávám, moje chyba omlouvám se všem kterým jsem spůsobil si tu námahu odpovědět na můj prachbídný komentář :(

                                    PS :PYTLAKS- máš pravdu...

                                      NSven - Profil | Po 7.1.2013 20:39:21

                                      nofish >> no jasně. Já je ani neobhajuji ani nehaním. Jen konstatuji, že jim takové lejstro nic neříká. Koukne, vidí datum, nějaký podpis a razítko a víc neřeší.
                                      Od toho by tam s nimi měl být někdo, kdo se v tom orientuje.

                                        Ndave86 - Profil | Po 7.1.2013 20:38:59

                                        nofish >> No nevim jestli si šofér kamionu, ale já sem, a u nás se rozhodně podle aetru nejezdí!