Diskuse k článku: Spojky rybářských prutů

Diskuse k článku Spojky rybářských prutů

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 27.9.2012

Fishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:40:35

Sven >> nechci vidět oči fotra, kterýmu synátor přinese zhoblovanou spojku prutu šmirglem s tím, že to tak pán z článku doporučil :-)

Anýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 11:39:34

Drozďák >> Rozumím, nemínil jsem do tebe rýpat, jen jsem se zeptal, protože to raději dělám klasickou tuhou.

Chosé 2 - Profil | Čt 27.9.2012 11:39:13

Martin M. >> Kdyby tady někteří kolegové nevyjádřili své subjektivní pocity, tak je tato diskuze skoro mrtvá a příspěvku např.Drozďáka nebo Svena bychom se nedočkali.

Sven - Profil | Čt 27.9.2012 11:37:38

tym >> Milan Tychler - >> Piš dál a určitě se nenech otrávit.
Zdejším mistrům mohou připadat podobné drobnosti jako banalita ale určitě se najde okruh začátečníků, kteří o něčem takovém nemají nejmenší tušení a rádi se poučí.

Anýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 11:36:41

Louda >> ale lepí, to snad znáš sám..))

Drozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:36:33

Martin M. >> jasně, v pohodě. Souhlasím i se subjektivním přínosem. Nicméně člověk by se zamyslet měl. Taky nad tím, jestli má článek (což je počin, z kterého mohou zejména začínající rybáři dělat závěry a řídit se jeho obsahem) potřebnou kvalitu.
No a já tvrdím, že nemá. Není to subjektivní pohled, ale konstatování faktu. Je mi jedno, kdo ten článek napsal.

Louda - Profil | Čt 27.9.2012 11:34:40

Drozďák >> na vyrovnání oděrek a časté rozpojování dílů (hlavně u odkládacích bičů -děliček) se používá grafitový sprej

Drozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:32:27

Anýzový dědek >> ne, takovou zkušenost ani po osmi letech nemám. Kdyby tomu tak bylo, nedělám to. Tam jde především o vyhlazení jemných nerovností, oděrů atd. Věř, že když napíšu něco veřejně, tak proto že to mám vyzkoušené a ověřené.

Louda - Profil | Čt 27.9.2012 11:31:14

Anýzový dědek >> a když ti navlhne spojka tak se ti tam nic nelepí ?

Sven - Profil | Čt 27.9.2012 11:31:00

Jak už tady bylo zmíněno, na opravu a údržbu spojek se prodávají spec. spreje na bázi grafitu, např. tady: http://www.shoprybar.cz/index.php?route=product/pro​duct&path=61&product_id=602
Osobně navzdory všem pochybovačům, lehce mažu trny parafínem a nic se mi nelepí ani nezadírá.
Možná je to i tím, že narozdíl od některých kolegů, kteří bez mrknutí oka fláknou prut z@sraný od bláta a krmení do kufru auta a do příštího lovu si ho nevšimnou, po každém lovu pruty otřu flanelem, případně vlhkou houbičkou a vytřu do sucha. Ta minuta údržby mě nezabije a pruty i po letech vypadají jako nové. Jak zmiňuje Milan Tychler, zvlášť u teleskopů se to odrazí na jejich životnosti.

Louda - Profil | Čt 27.9.2012 11:30:07

Fishky >> háčky se nedělají jen kovové :-)

Anýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 11:29:53

Drozďák >> Malý dotaz. Nemáš náhodou zkušenost s tím, že i když ten parafín setřeš hadrem, že se ti na ty zbytky časem nalepí nečistoty?
Přeci jen teplem se i ty zbytky parafinu (film) rozpouštějí a stávají se lapačem nečistot.

Martin M. - Profil | Čt 27.9.2012 11:26:12

Panove, snazime se tu udelat serii clanku o ruznych zpusobech reseni malickosti na rybarskych potrebach (spojky, radice, budou nasledovat sedla atd.), jestli vam to neco prinese nebo ne je silne subjektivni. Spise byste se meli nekteri zamyslet, ze se z vas stavaji stari mrzouti uz ve triceti.

Fishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:25:45

Chosé 2 >> článek jak správně ošetřit rybářského náčiní bude mezi články "Jak správně vybrat naviják podle jeho kličky" a "Jaká je nejlepší barva prutu". Pak přijde článek "Proč jsou háčky kovové" a potom článek "Proč se do krmítka dává krmení"...

Drozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:24:43

Bohužel musím souhlasit s některými příspěvky níže.
Kromě výčtu druhů spojek, kterým jistě valná většina rybářů vládne a není to nic nového článek vůbec nic nepřináší.
Navíc zde prezentuje některá dogmata, která zkrátka v praxi neplatí.
Osobně neznám nic lepšího než je trnová spojka, narušení akce prutu je holý nesmysl.
K tomu by se mnohem relevantněji vyjádřil nějaký stavěč prutů, než člověk nemající o problematice ani páru.
S grafitem souhlas, spojku lze ošetřit i čistým parafínem, podotýkám že je potřeba jeho zbytky také hned otřít hadříkem. A je to spíše nouzové řešení.

Dle několika reakcí níže je zcela zřejmé, že je i zde na MRKu dost rybářů, kteří mají o problematice lepší přehled než sám autor.
Ale což, hlavně že se p. Tychler opět připomněl.

Chosé 2 - Profil | Čt 27.9.2012 11:17:13

Fishky >> Je to tak. M.M. to moc takovou spoluprací zde neoživil. Mohl to rozšířít o ošetření rybářského náčiní přes zimu a dát to sem v listopadu.

Darcy - Profil | Čt 27.9.2012 11:11:50

Článku jsem dal za "5" a odeslal hodnocení autorovi. Považuji ho za "článek" pro "článek", nehodný rybářského odborníka.

Fishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:06:16

Chosé 2 >> napsat to Franta z Lhoty, tak by dostal takovou čočku za článek o ničem, že by si smazal registračku :-)

robbie - Profil | Čt 27.9.2012 10:57:11

Na "opotrebované" spojky sa používa aj teflonový sprej.

Jarda Š. - Profil | Čt 27.9.2012 10:44:06

tym >> Milan Tychler - >> Když už ses zmínil o možném mírném a velmi opatrném zbroušení spojky, tak by bylo záhodno upozornit, že v žádném případě se nesmí brousit trnová spojka tak, aby šla zasunout až na doraz, to by v krátkém čase vedlo k tomu, že přestane držet. A jak už upozornili kolegové, když spojku je potřeba mazat, tak jedině práškovým grafitem (žádné tuky, vosky nebo kapaliny, na které by se mohla nachytat nečistota).