Diskuse k článku: Je kaprové krmení opravdu na kapry?

Autor diskuse: Redakce - , 1.7.2012

Martin M. - Profil | Út 3.7.2012 12:02:27

Fishky >> v clanku neni zmineno, ze chyta "jen to". Bavime se o sanci na ulovek. Pokud si nekdo chce sve sance za 100kc navic zvysit a veri tomu, at to klidne udela. V pomeru cena vykon bude nejlepsi chytat na zizalu na soulacku, o tom tohle tema neni, bavime se o vykonu.

Fishky - Profil | Út 3.7.2012 11:30:11

Petr Havlíček >> No mě by třeba zajímalo jak to tedy je :-) Článku moc nerozumím, ty směsi se perou do feedrových krmítek, nebo PVAček či se tím může opatlat rovnou nástraha? Když pořídím třeba Dynamite Baits - Silver X Carp Original 1kg v ceně 140,- zachytám s tím na řece stejně, jako kdybych do vody vyházel 50 kg kukuřice (těch 50 kg vařené kukuřice vyjde na těch samých 140,-) Prostě jde o to - a) jak tu směs použít b) jak s tím co nejlépe zachytat (třeba i jakou nástrahu dát?). Když budu chytat na kukuřici, dám na háček kukuřici, když použiju směs, dám na háček co? Prostě možná to takhle funguje (i když jsem skeptik), ale pak mi v článku chybí "jak to dotáhnout" do finále, nebo to možná bude v jiném díle, nevím, ale takhle to působí takovým divným dojmem, že chytá jen to co má na obale kapříka a stojí to dardu. Nebo jen nechytám na feeder = článek není pro mě?

Anýzový dědek - Profil | Út 3.7.2012 11:14:08

Petr Havlíček >> souhlas.o)))

Petr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 11:06:38

Poušťák >> nad hlavou bouřka, prší, v krámě ani hnáta a tak dělám kukly z osmi litrů červů a u toho se moc nenasměju, tak se alespoň tady trochu odreaguju ... :-))))))))))

Petr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 11:02:54

Anýzový dědek >> ale jo, jenže u některých jedinců je poznat, že o dané věci nemají ani páru a oni si prostě neodpustí svůj povětšinou hloupý komentář. Kdyby si chtěli jen tak trochu rejpnout, tak budiž, ale oni jsou přesvědčení o své pravdě.

Ale máš pravdu, že alespoň a čem diskutovat, ale někdy to prostě nemůžu vydržet a napíšu ... :-))))

Poušťák - Profil | Út 3.7.2012 10:44:23

Petr Havlíček >> a ty nevíš Petře že smích je zdraví,já se tlemím imer....o)))))))))))))

Anýzový dědek - Profil | Út 3.7.2012 10:44:06

Petr Havlíček >> no kdybychom si tu všichni notovali, jak je vše bezvadné, tak by to byl nudný monolog a nebylo by zapotřebí diskusí....o))))

Petr Havlíček - Profil | Út 3.7.2012 10:33:36

redakce:

... ono u některých jedinců platí pořekadlo "házet perly sviním". Ať napíšeš co napíšeš "on" dotyčný bude vždy v opozici, protože jemu ten háček "takhle" navázaný nepraská, nebo naopak praská, on "tohle" krmení nekupuje, protože je to jen reklamní tahák a jemu fungujou kachní granule lépe atd, atd.

Kolikrát, když to čtu, tak bych zařehtal :-))))))))))))

JirkaCB - Profil | Út 3.7.2012 10:14:26

Asi nejvíc se mi zatím osvědčilo mít stabilně základní směs (stejnou práci udělají obyčejné kapří, nebo kachní granule z obchodu s krmivy - ideálně kombinace obou) a tu obohacovat:
1. potřebným množstvím různých lepších směsí podle vlastní zkušenosti (na každé vodě funguje něco jiného) Existují směsi, které dodají vašemu základu kýženou chuť či vůni i v malém poměru.
2. partikly, jako je vařená kukuřice, pstruhové peletky, cizrna, hrách, ... masňáci, prostě podle druhu ryby na který cílím a podle toho, co je zrovna po ruce.
3. vždy míchání krmení začít spařenou řepkou (50/50 mletá a celá) zalít v kyblíku vařící vodou klidně navečer, zavřít, nechat přes noc zpařit a vystydnout - a ráno u vody domíchat ostatní.
4. Další super věc je starý elektrický robot, který dokáže rozemlít, co mu přijde pod ruku - to je pak ekonomicky výhodné a zároveň pokaždé čerstvé a atraktivní řešení jako další přídavek do vaší směsi.

ráky - Profil | Út 3.7.2012 8:30:59

Tady jde taky oto že tyhle dražší kaprové methodáky obsahují také velké množství rybích mouček, drcených pelet,obsahují betain různé enzimy které nenajdete ve směsích postavených na sladkých sušenkách,strouhankách,šrotu,do kterých se v drtivé většiné přidavá maximálně perníková a oříšková moučka,pražené konopí( v tom lepším případě).

Anýzový dědek - Profil | Út 3.7.2012 6:19:01

Lee-Haney >> No ono je i mezi těmi šroty krapet rozdíl a nemusí být značkový- značka je jen ambaláž pro tupce, ale pokud se bavíme o komerčních šrotech, tak si všimni množství hrubých částic v určitých směsích.
jinak si i každou komerčku můžeš vytunit podle svého přesvědčení.
Stejně je to z 90% o důvěře k dané směsi.....o))

Lee-Haney - Profil | Po 2.7.2012 22:59:00

Anýzový dědek >> Na tom je dobré i to že právě díky pokusům a omylům je ta rybařina zábavnější a je to to co dělá rybáře úspěšnější.Kdyby každý chytal na značkový pytel šrotu a každý chytal stejně tak je rybařina opravdu jen o tom štěstí,ale takhle se dá jít dál a jít tomu štěstí víc naproti.
Kua to jsem zas zabásnil :D

mipa - Profil | Po 2.7.2012 21:26:36

Redakce - >> pěkné, stručné a přehledné "dělení krmítkovek" ... nic víc a nic míň a jak to dovede s některými kolegy neuvěřitelně "hnout" ...
... a příště snad asi už bez foto ... ta skrytá reklama je všude !!! - i když z ní budete stejně asi nařčeni i při foto obyčejné kukuřice a nadržování XXX ZZN podniku někde v horních Připizdicích ... to si nevyberete ... :-))))))

Peši - Profil | Po 2.7.2012 19:51:34

Redakce - >> Pěkně napsaný článek....za těch pár let co se snažím:) rybařit, jsem hlavně z jara už pár 10tek kilo krmení do vody naházel (prevážně chytám feeder) a mohu potvrdit, že najít kvalitní směs je téměř nemožné, směs vždy doplňuji př. červi,kukuřice, malé peletky. Tak štatnou volbu a ať to jezdíí

meteor - Profil | Po 2.7.2012 19:27:49

Martin M. >> díky za "zpověď" ;-) tak jsem se docela trefil... nicméně máš můj respekt za to, že ti to docela jde (býti diplomatický) :-)

Martin M. - Profil | Po 2.7.2012 19:12:18

meteor >> citis to docela spravne, hlavne musim byt diplomatictejsi, nez bych byl ze sve prirozenosti, napr. nemohu nekoho protivneho jen tak poslat do haje. Ale posledni dobou cim dal casteji rezignuji a vybiju se - je to rychlejsi nez s nekym denodenne resit neco furt dokola a davat mu pocit sily, kdyz na nej reagujes po dobrem.

meteor - Profil | Po 2.7.2012 19:05:18

Martin M. >> nechtěl jsem do SZ jméno autora - jen jsem si myslel, že by ses prostřednictvím SZ mohl více rozepsat a nebýt (svým způsobem) "omezen" tím, že se jakožto majitel serveru vyjádříš veřejně.

PS: jaké to vlastně je, být zároveň majitelem a přispivatelem? Někdy mi přijde, že se - skrze toto - nevyjadřuješ tak, jak to cítíš - případně, že se ve vyjadřování svých názorů krotíš až se třeba nevyjádříš vůbec :-)

Martin M. - Profil | Po 2.7.2012 18:47:44

meteor >> je to prani autora clanku a ja to respektuji. Neprozradim to ani pres SZ.

Martin M. - Profil | Po 2.7.2012 18:44:50

Chlapi, uprimne, mne je jedno, jestli budete pouzivat kukurici nebo stick mix nebo srot - my vam davame informaci a pouzijte ji jak chcete. Pokud verite tomu svojemu zpusobu, tak si tak chytejte a je to v pohode. Ja jsem se zrovna dnes presvedcil, ze clanek je pravdivy a ze s atraktivnim krmenim mohu chytit kapra opravdu velmi rychle. Nerikam ze vzdy a vsude, ale proste rychleji, nez treba s partiklem. I ja chytam s kukurici, je tu o tom i video, a taky treba (nekdy, vyjimecne) chytim kapra hned na prvni nahozeni. Ale pokud se bavime o vnadicich smesich na kapry, tak vidim velike rozdily mezi krmitkovkou a method mixem s rybimi mouckami a ruznym tuningem. A neni to vubec o tom, jestli vedle mne bude sedet nekdo jiny s lepsim ci horsim krmenim, jak pise Juraj - to se projevi, az pokud spolu budeme "soutezit" nekolik hodin a oba masivne krmit. Jde ciste jen o lakaci silu jednoho krmitka ve vode. Spravnou otazkou je, jestli je to nutne to takto hrotit, nebo si na zaber pockat nebo se ke kaprum prochytat pres jine ryby. To uz je na vas, my vam davame jen informaci, o ktere si myslime, ze by vas mohla zajimat.

meteor - Profil | Po 2.7.2012 18:37:14

Martin M. >> na to máš samozřejmě právo.
Nicméně mi tak nějak uniká, proč s tím děláš drahoty / tajnosti (přeci jen, autor "redakce" je tu docela nóvum a skutečně dost pochybuji, že by to bylo nějaké společné dílko více lidí).
Pokud je toto dílko jednotlivce, tak by se neměl stydět za svůj názor :-) pokud to ještě přenesu dále, tak by to měl být názor CELÉ redakce (pokud je pod tím takto podepsaná), což si myslím, že nebude :-)

PS: klidně mi písni SZ, já přijaté SZ bez svolení dotyčného odesilatele nezveřejňuju (a taky to tu třeba nebudeme moc zasírat :-))...